0


ဦးလွ၀င္း (ေလသူရဲတစ္ဦး) 12th Dec 2016 (Voice Weekly)

​ကၽြန္ေတာ္ တေန႔က ပုသိမ္ကုိ (၃)ည အိပ္ ခရီးသြားခဲ့ပါတယ္။
​စိတ္ေရာ၊ လူေရာ က်န္းမာေရးအတြက္ နားခ်င္လုိ႔သြားခဲ့တဲ့ ခရီးပါ။
​ဖုန္းကုိ လုံးဝ ပိတ္ထားလုိက္ပါတယ္။
​စာေရးဆရာမႀကီးခင္ႏွင္းယုရဲ႕ “ ေမႊး” ဝတၳဳရွည္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္စဥ္က အလြန္ စဲြမက္ ခဲ့တဲ့ ဝတၳဳရွည္ပါ။
​ဆရာမႀကီးက သူငယ္စဥ္က အၿမဲျမင္ေတြ႕ေနခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ . . . အဲ . . ဧရာဝတီတုိင္းေပါ့ ခင္ဗ်ား။ ဒီတုိင္းရဲ႕ လယ္ကြင္းေတြ စပါးခင္းေတြရဲ႕အလွကုိ သူ႕ဝတၳဳထဲမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေရးဖဲြ႕ထားပါတယ္။
​ဆရာမႀကီးတုိ႔ေခတ္က ဧရာဝတီတုိင္းရဲ႕စပါးခင္းေတြက ႐ုိး႐ုိးစိမ္းတာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။
​ျမစိမ္းေရာင္ . . . ။
​ျမေရာင္ေတာက္ေနတဲ့ စပါးခင္းႀကီးေတြ . . . ။
​ႏွလုံးသားကုိ ေအးျမေစတဲ့ စပါးခင္းႀကီးေတြ . . . ။
​ဆရာမႀကီးရဲ႕ဝတၳဳ အဓိက ဇာတ္ေကာင္က “ေမႊး” ...။ ဇာတ္လုိက္က “အတြတ္” . . . ။
​စာ႐ႈသူ . . . ။
​ကၽြန္ေတာ္ “ေမႊး” ဝတၳဳရွည္ကုိ ဘယ္ေလာက္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့တယ္လုိ႔ သင္ ထင္ပါသလဲ။
“အညိဳ” ေမြးေပးသြားခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဒုတိယသားရဲ႕ နာမည္ကုိ “အတြတ္”လုိ႔ မွည့္ေခၚခဲ့ ပါတယ္။
ဒီေန႔ ဒီသားငယ္ အသက္ပဲ (၄၀) ေလးဆယ္ျပည့္လုပါၿပီ။
​“ေမႊး” ဝတၳဳက ဒိီခေလးမေမြးခင္… အဲ… ဆယ္ႏွစ္ဝန္းက်င္က နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္း အခန္းဆက္ ဝတၳဳရွည္…။ ဒီေန႔ဆိုရင္ သက္တမ္းရာစု တစ္ဝက္ေလာက္ရွိေနၿပီးျဖစ္တဲ့ ဝတၳဳရွည္ ႀကီးေပါ့ ခင္ဗ်ား…။
​“ေဖေဖ… ရန္ကုန္က စထြက္ရင္ မနက္ (၉)နာရီေလာက္မွ စထြက္… ။ ေစာေစာ ထြက္ရင္ ရုံးတက္လာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားေတြႏွင့္ တိုးၿပီး စိတ္ညစ္ေနရလိမ့္မယ္။”
​“ဘုရင့္ေနာင္တံတားေက်ာ္ရင္ လမ္းက ရွင္းသြားၿပီး မဟုတ္လား”
​“အဲဒီဘက္ အျခမ္းက ရန္ကုန္ဘက္ အျခမ္းထက္ ပိုဆိုးေသးတယ္။ အဝိုင္းေလး (၂)ႏွစ္ခု ကို ေက်ာ္ဖို႔ ေဖေဖ အနည္းဆုံး (၄၅)မိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးရလိမ့္မယ္။”
​သား အပါက ကၽြန္ေတာ့္ကို ႀကိဳသတိေပးခဲ့ပါတယ္။
​သူ ႀကိဳသတိေပးထားတဲ့အတိုင္း အကုန္ မွန္ေနပါတယ္ ခင္ဗ်ား။ သန္လ်င္မွ ဘုရင့္ေနာင္ တံတားေရာက္တဲ့အထိ မိနစ္ (၅၀)ခန္႔ ေမာင္းခဲ့ရၿပီး… ဘုရင့္ေနာင္တံတားမွ အေဝးေျပးဂိတ္ေက်ာ္ တဲ့အထိ ေနာက္ မိနစ္ (၅၀)ခန္႔ … အဲ… စုစုေပါင္း တစ္နာရီခဲြေက်ာ္ပါတယ္။
​ဒါေတာင္ အေဝးေျပးဂိတ္ကို ေက်ာ္ရုံေလး ရွိပါေသးတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အျပင္ကို မေရာက္ ႏိုင္ေသးပါဘူး။
​ပုသိမ္ဘက္ကို ေနာက္ဆုံး ကၽြန္ေတာ္ ေမာ္ေတာ္ကားျဖင့္ ခရီးသြားခဲ့တာက ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြင္းကပါ။ ဒီေန႔ အဲဒီဘက္ကို ခရီးမထြက္ခဲ့တာ သုံး (၃)ႏွစ္ ေက်ာ္သြားခဲ့ပါၿပီ။
​လြန္ခဲ့တဲ့ (၃)ႏွစ္က ဘုရင့္ေနာင္တံတားရဲ႕ တဖက္ျခမ္းေဒသ… အဲ F.M.I City (အက္(ဖ္) အမ္အိုင္)ၿမိဳ႕သစ္ ရွိတဲ့ ေဒသက ဒီေန႔လို ယာဥ္အသြားအလာ မက်ပ္သိပ္ေနေသးပါဘူး။
​ပုံမွန္ ကားေမာင္းလို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။
​ဒီေန႔ေတာ့…။
​ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းရဲ႕ ဘယ္ညာ (၂)ဖက္မွာ တန္းစီးၿပီး ရပ္ထားတဲ့ အေဝးေျပးဘတ္(စ္) ကားအစုတ္အေဟာင္းတန္း အရွည္က (၃)မိုင္ေက်ာ္ (၄)မိုင္ေလာက္ရွိပါတယ္။
​ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ဘတ္(စ္)ကားေတြလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ကားသခၤ်ဳီင္းအျဖစ္ သေဘာထား ၿပီး ျပစ္ထားတဲ့ ဘတ္(စ္)ကားေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ သူတို႔က လမ္း ႏွစ္ဘက္ေဘးေတြမွာ ကပ္ၿပီး ေနရာယူထားေတာ့ ေထာ္လာဂ်ီေတြ…၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြ …၊ ဆိုက္ကားေတြက လမ္းမေပၚ …လမ္းမ အလည္ေၾကာေပၚ ေရာက္လာႀကၿပီေပါ့ ခင္ဗ်ား။
​ရန္ကုန္တိုင္းမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား ခင္ဗ်ား… ဒီ ဘတ္(စ္)ကားပ်က္ေတြကို ဖယ္ရွားဖို႔ အမိန္႔ထုတ္ေပးပါဦး။ ဒီေန႔ ယာဥ္အသြားအလာေတြ အလြန္ ခက္ေနပါၿပီ။
​ေနာက္… လမ္းေဘးကပ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ ေစ်းဆုိင္အမ်ိဳးမ်ိဳးကလည္း ျပႆနာႀကီး တစ္ခုပါပဲ။ ဆက္မေရးခ်င္ေတာ့ပါဘူး။
​ရယ္ရပါတယ္။
​ရန္ကုန္ အျပင္ထြက္ၿပီး၊ ဧရာဝတီတိုင္းအတြင္းကို ဝင္သြားျပန္ေတာ့လည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။
​လမ္းေၾကး ေငြေကာက္ေနၾကတဲ့ (ဂိတ္) ေတြကလည္း အလြန္မ်ားလွပါတယ္။ ရန္ကုန္မွ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ေရာက္တဲ့အထိ လမ္းမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ (ဂိတ္)ေပါင္းက ဆယ္(၁၀)ဂိတ္ေလာက္ အနည္းဆုံး ရွိပါလိမ့္မယ္။ ေပးေဆာင္ခဲ့ရတဲ့ ဂိတ္ေၾကးေငြ စုစုေပါင္းကလည္း က်ပ္ ငါးေထာင္အထက္မွာ ရွိႏိုင္ ပါတယ္။
​ေခတ္ႀကီးက ေျပာင္းသြားလိုက္တာ…။
​ရန္ကုန္ ပုသိမ္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းရဲ႕ လမ္းဘယ္ႏွင့္ညာ အဲ… လမ္းေဘးေတြမွာ အၿမဲ ရွိခဲ့တဲ့ လွည္းလမ္းေတြက ဒီေန႔ မရွိၾကေတာ့ပါဘူး။
​ဧရာဝတီတိုင္းမွာ လွည္းေခတ္ မရွိေတာ့ပါဘူး ခင္ဗ်ား။
​ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ဒီလွည္းေခတ္ေပ်ာက္သြားခဲ့သလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး။ ဒီေန႔ လွည္းလမ္းေတြက လုံးဝ လွည္းအသြားအလာ မရွိခဲ့တဲ့အတြက္ ၿခဳံေတြ… ႏြယ္ေတြ… အေလ့ က် အပင္သစ္ေတြႏွင့္ ဖုံးလႊမ္းေနပါၿပီ။
​စာရႈသူ… ။
​ၿခဳံႏြယ္ေတြ ဖုံးလႊမ္းေနၾကတာ ဘယ္အဆင့္ကို ေရာက္ေနၿပီလို႔ သင္ ထင္ျမင္ပါသလဲ။
​လယ္ကြင္းေတြကို လုံးဝ မျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး ခင္ဗ်ား။
​ဒီေန႔ ပုသိမ္ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းေဘးကို လွည္းၾကည့္လိုက္ရင္ ၿခဳံေတာႀကီးေတြကို ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။
​စာေရးဆရာမႀကီး ေဒၚခင္ႏွင္းယုတို႔ ေခတ္က မုိးကုတ္စက္ဝိုင္းအထိ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ စိမ္းေနတဲ့ လယ္ကြင္းေတြ… စပါးခင္းေတြရဲ႕ အလွက နတ္ဝွက္ထားသလိုပဲ… လုံးဝေပ်ာက္သြားပါ ၿပီ။
​လုံးဝ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းေပၚမွ ဒီအလွေတြကို လွမ္းမျမင္ရေတာ့ပါဘူး။
​လွည္းယာဥ္ေတြ ဘယ္ေရာက္သြားကုန္ၾကပါသလဲ။
​လယ္ထြန္စက္ေတြ … (ေထာ္လာဂ်ီ) ေတြ…။
​ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြ… အဲ… ဘာယာဥ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နာမည္တပ္ေပးရမွန္း မသိတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကား ပုံသ႑ာန္ရွိၿပီး လွည္းယာဥ္ရဲ႕ ျမန္ႏႈန္းႏွင့္သာ သြားလာႏိုင္တဲ့ တရုတ္ျပည္မွ သြင္းခဲ့ၾကတဲ့ အေႏွးယာဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးက ေနရာယူခဲ့လိုက္ၾကပါၿပီ။
​ဒီယာဥ္ေတြအကုန္လုံးက လွည္းလမ္းေတြကို မသုံးပါဘူး ခင္ဗ်ား။
​ကတၱရာလမ္းမႀကီးေပၚ တက္ေမာင္းေနၾကပါတယ္။
​ယာဥ္ေတြေပၚမွာ တင္ထားၾကတဲ့ ဆန္အိတ္ေတြ… ေျမၾသဇာအိတ္ေတြ… ဝါးေတြကလည္း အျပည့္…။
​ဒီပုသိမ္ေမာ္ေတာ္ကား လမ္းမေပၚမွာ ယခင္ကလို ျမန္ႏႈန္းႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကား ဘယ္လို ေမာင္းၾကေတာ့မွာလဲ ခင္ဗ်ား။
​မွန္ပါတယ္။
​ပုသိမ္ၿမိဳ႕ေရာက္တဲ့အထိ ယခင္က အႀကိမ္ေပါင္း မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ေမာင္းခဲ့ဘူးတဲ့ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ထက္ ႏွစ္(၂)ဆေက်ာ္ အခ်ိန္ယူၿပီး ေမာင္းခဲ့ရပါတယ္။
​စိတ္ညစ္လိုက္တာ…။
​စိတ္ပ်က္လိုက္တာ…။
​ဒီေန႔ ဧရာဝတီတိုင္းႀကီး ျပန္ၿပီး တိုးတက္လာေအာင္… ျပန္အသက္ဝင္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လို ျပန္တည္ေဆာက္ၾကေတာ့မွာလဲ။
​ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေတြ ဒီေလာက္ ခက္သြားၿပီဆိုခဲ့ရင္ပဲ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈေတြ ဘယ္လို ဒီေန႔ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ရွိၾကေတာ့မွာလဲ။
​ပို႔ေဆာင္စရိတ္ေတြ အနည္းဆုံး ယခင္ကထက္(၂)ဆ တက္သြားခဲ့ပါၿပီ။
​ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးအရ စနစ္ဆုိးမွ စနစ္သစ္… အဲ… စနစ္ေကာင္းကို ေအာင္ျမင္စြာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာင္းခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
​အလြန္ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲပါ။
​မဟာ အေျပာင္းအလဲပါ။
​အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ (monumental changes)လို႔ေတာင္ တင္စားေခၚၾကပါတယ္။
​စစ္ အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုးမွ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ေကာင္းကို ထူေထာင္ခဲ့ၾကပါၿပီ။
​မွန္ပါတယ္။
​ခက္တာက ႏိုင္ငံေရး ေျပာင္းခဲ့ႏိုင္သလို စီးပြားေရးကိုလည္း ေျပာင္းလဲႏိုင္ၾကဦးမွေပါ့ ခင္ဗ်ား။
​ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တေန႔က စကၤာပူႏိုင္ငံမွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ လာမယ့္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀)အတြင္းမွာ ျမန္မာက စကၤာပူစီးပြားေရးကို အမီလိုက္မယ္တဲ့။
​ဘယ္လို အမီလိုက္မယ္ဆိုတဲ့ စီမံခ်က္ကိုေတာ့ သူ ထုတ္မေျပာခဲ့ပါဘူူး။
​စစ္တကၠသိုလ္ အပတ္စဥ္(၇)မွ ညီငယ္ ကိုျမင့္သိန္း(ေလသူရဲဗိုလ္မွဴးႀကီး)မွာ ငယ္စဥ္ကတည္းက အလြန္ေပ်ာ္တတ္… ေနာက္ေျပာင္တတ္… ရယ္စရာ ေျပာတတ္ခဲ့သူပါ။
​ဒီေန႔ အသက္ႀကီးလာေတာ့လည္း သူ႔ ဝါသနာကို မစြန္႔ႏိုင္ေသးပါဘူး။ (fb)ေပၚတက္ၿပီး မၾကာမဏ ေပ်ာ္တတ္… ေနာက္တတ္… စတတ္… တုန္းပါ။
​ဒီေန႔ မနက္(fb)အေပၚမွာ သူ တင္ထားတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေလးတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ လုိက္မိပါတယ္။
​နိဂုံးအျဖစ္ သူ႔အျမင္ကေလးကို အဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးအနာဂါတ္အျဖစ္ ျပန္မွ်ေဝေပး လိုက္ခ်င္ပါတယ္။
​သူ႔ စာစုရဲ႕ ေခါင္းစဥ္က စိတ္ခ်ယုံၾကည္မႈ (confidence) “ကေန႔ သတင္းထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ႏွစ္(၂၀)အတြင္း စကၤာပူစီးပြားေရးကို အမွီလိုက္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္တယ္” လို႔ စီးပြားေရးအျမင္ ေဆြးေႏြးပဲြမွာ ေျပာခဲ့တယ္.. ဆိုပဲ။ ျမန္မာပရိသတ္ေတြ ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံပဲြမွာ၊ ရယ္ကာ ေမာကာနဲ႔ အမွီလိုက္မယ္လို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာ္တက္မွာပါဆိုေတာ့… ရယ္ၾကသေပါ့။
​ကၽြန္ေတာ္လဲ မေန႔က ရုရွား ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ခရူးရွက္(ဖ္)ႏွင့္ အလုပ္သမားေတြ ေဆြးေႏြးပဲြမွာ၊ လုပ္သားေတြအမွီလိုက္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားပါမယ္။ ေက်ာ္ေတာ့ မတက္ပါႏွင့္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖင္ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ေနေတာ့ လူျမင္မွာ စိုးလို႔ပါလို႔… ေရးခဲ့ေသးေတာ့ အလြန္ပဲ ရယ္ခ်င္သြားပါတယ္။ ထားပါေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာင့္… ေထာင္တန္တဲ့ စကားကို ရယ္ေပါ့မျဖစ္ ေစခ်င္ပါဘူး။
​ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စိတ္ခ်ယုံၾကည္မႈ (confidence)ကို ကၽြန္ေတာ္ လုံးဝ ယုံၾကည္ ပါတယ္…”တဲ့။​

​​​​​​​​​​​ဦးလွ၀င္း (ေလသူရဲတစ္ဦး)
​​​​​​​​​​​ 2. 12. 2016

Post a Comment

 
Top