0


ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ႏွင္းဆီရနံ႔သင္းပ်ံ႕ေန၏။ သစ္လြင္ေသာ ႏွင္းဆီ၊ ပြင့္ဦးအလွႏွင္းဆီ၊ အမည္အျပည့္အစံုက ရတနာႏွင္းဆီျဖစ္၏။ ‘‘ေပးလည္းေပးတတ္ပါရဲ႕.. သူ႔နာမည္.. ရတနာႏွင္းဆီ.. ဘယ္ေလာက္ပင္ ပန္းဆန္လိုက္ပါသလဲလို႔.. အသြင္တစ္ေသြးတစ္ေမြးနဲ႔ (ယဥ္ေက်း)၂ တဲ့နာမည္’’ ဟု ေခတ္ေဟာင္းဂႏၴဝင္သီခ်င္းစာသားမွ မခင္ႏွင္းဆီႏွင့္ တစ္သားတည္း၊ တစ္ေျပးတည္းပံုစံျဖင့္ ရတနာႏွင္းဆီက ႂကြားဝင့္ေန၏။ မလွမ္းမကမ္းရွိ ပဲခူးျမစ္ကမ္းမွ ႏြမ္းလ်ေသာ ယုဇန၊ အိုမင္းေသာ ယုဇန၊ အေရျပားသာမက ကလီစာမ်ားပါ ခ်ိဳ႕ယြင္းလာေသာ ယုဇနကရတနာႏွင္းဆီ၏ ေမာ္ႂကြားဟန္ကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း ‘‘မင္းလည္းတစ္ေန႔ေတာ့ ငါ့လိုပဲရနံ႔အဆင္း၊ ရည္ခြၽင္းမႂကြယ္၊ အလွျပယ္ေသာပန္းသေဘာကို သိလာမွာပါကြာ’’ ဟုလွမ္းၿပီး သတိေပးေနေလ၏။ ပဲခူးျမစ္ႀကီးမွ လိႈင္းခြပ္သံမ်ားကယုဇန၏ သတိေပးစကားကို ေထာက္ခံေနၾကသေယာင္.. ။
စာေရးသူသည္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ရတနာႏွင္းဆီအိမ္ရာသစ္ကို ေလ့လာၾကည့္႐ႈခြင့္ရရွိခဲ့၏။ မူလက ရတနာႏွင္းဆီသည္ ဝင္ေငြနည္းျပည္သူတုိ႔ လက္လွမ္းမီေသာ ပန္းျဖစ္ရမည္ဟု ပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္၏။ တကယ္ပြင့္လန္းေသာအခါ ရတနာႏွင္းဆီသည္ အျမင့္စံပန္း ျဖစ္သြား၏။ ဝင္ေငြနည္းသူတုိ႔၏ ဝင္ေငြတံခ်ဴႏွင့္ လံုးဝလွမ္း၍ မမီေတာ့ေပ။ အလယ္အလတ္ဝင္ေငြရွိသူမ်ားအတြက္ ျဖစ္သြားေလေတာ့၏။ စုစုေပါင္း အပင္ငါးပင္၊ တစ္ပင္လွ်င္ ၂၇၆ ပြင့္၊ စုစုေပါင္းအပြင့္ ၁,၃၈၀ ပါဝင္ေသာ ရတနာႏွင္းဆီပန္းမ်ားက စိမ္းေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ပြင့္ဖတ္မ်ားႏွင့္ လြန္စြာလွပေန၏။ ဤကား ႐ူပကအလကၤာသေဘာျဖင့္ ဖြင့္ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခန္းလွ်င္ စတုရန္းေပ ၆၀၀ ႏွင့္ ၁,၂၀၀ ႏွစ္မ်ိဳးပါဝင္ေသာ ၁၈ ထပ္အေဆာက္အအံုတစ္လံုးကို အပင္တစ္ပင္ႏွင့္ တင္စားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အပင္ငါးပင္ဆုိသည္မွာ ၁၈ ထပ္အျမင့္တိုက္ႀကီးငါးလံုးကို ဆုိလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
တိုက္ခန္းေပါင္း ၁,၃၈၀ ၿပီးစီးလုလုရွိေသာ ရတနာႏွင္းဆီအိမ္ရာကို ျပည္သူသုိ႔ မိတ္ဆက္ျခင္းအခမ္းအနား (Launching Ceremony) စတင္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရ၏။ ေျမယာ႐ႈခင္းမ်ားက ႐ႈတိုင္းေဝဆာ စိမ္းလန္းသာယာေန၏။ အိမ္ခန္းမ်ားကို ေလ့လာရန္ ၁၇ ထပ္အထိ ဓာတ္ေလွကားႏွင့္ တက္ခဲ့ပါသည္။ တိုက္တစ္လံုးရွိ အိပ္ခန္းေပါင္း ၄၀၀ ခန္႔ အသံုးျပဳရန္အတြက္ ဓာတ္ေလွကားေလးစီး တပ္ဆင္ေပးထားေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရ၏။
၁၇ ထပ္အျမင့္တြင္ ညင္းေလက တျဖဴးျဖဴးရွိေန၏။ မိုးသား တိမ္လိပ္မ်ားကို အထင္းသားျမင္ ေနရသည့္အျပင္ သဘာဝအလင္း ေရာင္ေကာင္းစြာရရွိေသာေၾကာင့္ သက္ႀကီးရြယ္အိုတို႔အႀကိဳက္ျဖစ္ မွာ ေသခ်ာ၏။ ပဲခူးျမစ္ကို အေပၚစီးမွ ျမင္ရ၏။ သန္လ်င္ျမစ္ကူး တံတားႀကီးကိုလည္း ေတြ႕ရ၏။ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ကို မသဲမကြဲျမဴလႊာၾကားထဲမွ ဖူးျမင္ရ၏။ ျမန္မာျပည္တြင္ ပထမဆံုးေသာ အစိုးရ၏ Condominium အေဆာက္အအံုမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ Precast စနစ္ျဖင့္ အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိကပူးေပါင္းၿပီး PPP (PublicPrivate Partnership) စနစ္အေျခခံ၍ ေပၚေပါက္ေသာ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ စင္ကာပူႏုိင္ငံ Surbana Co: မွ ပံုစံမ်ား ေရးဆြဲေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ Mortgage Loan (ေခၚ) ဘဏ္ေခ်းေငြျဖင့္ အရစ္က်ေငြေပးသြင္းၿပီး ဝယ္ခြင့္ရသည့္ ပထမဆံုးအထပ္ျမင့္အိမ္ရာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ စီမံကိန္းမွ တာဝန္ရွိသူအခ်ိဳ႕၏ စကားသံမ်ားေၾကာင့္ ရတနာႏွင္းဆီ၏ ႐ုပ္လံုးက ပိုမုိႂကြရြပီျပင္လာသည္ ထင္၏။
ကားပါကင္အေၾကာင္း ေျပာလိုေသး၏။ စင္ကာပူတြင္ အထပ္ျမင့္အိမ္ရာအတြက္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ေနရာကို ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေပးေလ့မရွိေပ။ သူတို႔ႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ (Public Trans-fort)က အားထားေလာက္၏။ အိမ္ေထာင္စုတုိင္း ကားရွိဖို႔မလို၊ ကားဝယ္ဖို႔မလို။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔ေရးဆြဲေသာ အိမ္ရာပံုစံမ်ားသည္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ေနရာကို ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ်သာ ထည့္သြင္းလ်ာထားေပးေလ့ရွိ၏။ စင္ကာပူဒီဇိုင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ရတနာႏွင္းဆီအိမ္ရာ၌ ကိုယ့္ေျမ၊ ကိုယ့္ေဒသ၏ အေျခအေနအရ လံုေလာက္ေသာ ယာဥ္ရပ္နားရန္ေနရာမ်ား စီစဥ္ေပးမည္ဟုလည္း သိရွိရ၏။
အထူးသတင္းေကာင္းတစ္ရပ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ သမုိင္းအဆက္ဆက္လံုးဝမရွိခဲ့ဖူးေသးေသာ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ အိမ္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးျပခန္း (Urban and Housing Gallery) တစ္ခု ဖြင့္လွစ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အဆုိပါျပခန္းဖြင့္လွစ္ မည့္ခန္းမကိုပါ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္၏။ စာေရးသူသည္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ အိမ္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႕ (Housing Development Board-HDB) ၏ ျပခန္းကို ေလ့လာဖူး၏။ ေဟာင္ေကာင္ရွိ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအာဏာပိုင္အဖြဲ႕ (Urban Dev: Authority)၏ ျပခန္းကိုလည္း ၾကည့္႐ႈခဲ့ရ၏။ အဆင့္ျမင့္ျပခန္းႀကီးမ်ားျဖစ္ၿပီး ျမင္ရ႐ႈရသည္မွာ ရင္သပ္႐ႈေမာရွိလွ၏။ အိမ္ပံုစံမ်ား၊ ပန္းခ်ီကားမ်ား၊ ဓာတ္ပံုမ်ား၊ ႐ုပ္ႂကြမ်ား၊ သ႐ုပ္ေဖာ္ပိုစတာမ်ားျဖင့္ သူတို႔ႏုိင္ငံ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ထိထိမိမိသ႐ုပ္ေဖာ္ျပသထားသည္မွာ စြဲမက္ဖြယ္ေကာင္းလွ၏။ ေဟာင္ေကာင္တြင္ မွန္သားျပင္ေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေအာက္၌ျပသထားေသာ ၿမိဳ႕ျပပံုစံ၊ အိမ္ရာႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုပံုစံမ်ားကို ၾကည့္႐ႈခဲ့ရၿပီး အလြန္အံ့ဩႏွစ္ၿခိဳက္မိပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌လည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ အိမ္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ၁၉၅၁ မွ မ်က္ေမွာက္ကာလအထိ ျပသရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ေခတ္မီျပခန္းတစ္ခုတည္ေဆာက္ျခင္းကို ႀကိဳဆိုအပ္ပါသည္။ အေသးစား႐ုပ္ရွင္ျပခန္း (Mini Theatre) တစ္ခုပါ ပူးတြဲတည္ေဆာက္ၿပီး သ႐ုပ္ေဖာ္ျပသေပးႏုိင္ေသာအဆင့္အထိ ေမွ်ာ္မွန္းတည္ေဆာက္ေပးၾကေစခ်င္ ပါသည္။
ရတနာႏွင္းဆီမွအျပန္ ပဲခူးျမစ္ကမ္းရွိ ယုဇနဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ဝင္ေရာက္ေလ့လာမိပါသည္။ ေလာကနတ္မုခ္ဦးႀကီးလည္း ေျပာင္ေျပာင္ေရာင္ေရာင္မရွိ။ တိုက္မ်ားက ေရညႇိလႊမ္းေန၏။ လမ္းမ်ားလည္းမေကာင္း၊ ေရစီးေရလာစနစ္မ်ားလည္း ယိုယြင္းေန၏။ အိမ္ခန္းေန ျပည္သူတုိ႔မွာ ေန႔စဥ္သံုးစြဲရန္ ေရကိုပင္ မွန္မွန္ မရႏုိင္ၾကေၾကာင္း ညည္းတြားေနၾက၏။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္က ဖြင့္ပြဲႀကီးက်င္းပခဲ့ပံုကို ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္ခဲ့၏။ စည္ေတာ္သံမ်ား၊ ဘင္ခရာသံမ်ား ၿမိဳင္လွ၏။ မိုးပ်ံပူေဖာင္းမ်ား လြင့္ပ်ံ႕ေန၏။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား အင္တိုက္အားတိုက္ ႂကြေရာက္လာၾကသလို ျပည္သူမ်ားလည္း အုတ္ေအာ္ေသာင္း တင္းရွိခဲ့၏။ အေဆာက္အအံုမ်ားက ေတာက္ေျပာင္ၿပီး ႂကြရြလွပေန၏။ တန္ဖိုးနည္း၊ တန္ဖိုးလတ္ႏွင့္ လံုးခ်င္းမ်ားပါ၀င္ေသာ ရန္ကုန္၏ အႀကီးဆံုးေသာ အိမ္ရာစခန္း (Multi-Housing Complex) ႀကီး ျဖစ္ခဲ့၏။ ပုဂၢလိကကုမၸဏီမွ ထူေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ယုဇနဥယ်ာဥ္ တည္ေဆာက္မႈျဖစ္စဥ္မွာ လက္ရွိ ရတနာႏွင္းဆီ အထပ္ျမင့္အိမ္ရာ ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူ၏။ ကုမၸဏီသည္ အိမ္ခန္းေပါင္း သံုးေသာင္းခန္႔အထိ လိုအပ္ခ်က္ထက္မ်ားစြာ ပိုမိုေဆာက္လုပ္ခဲ့၏။ ခရီးတစ္ ၀က္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလိုအပ္လာသျဖင့္ ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္ အိုးအိမ္ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာနႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီတုိ႔က က်ပ္ေငြသိန္းေပါင္းေသာင္းႏွင့္ ခ်ီ၍ အရင္းအႏွီးထည့္ ကူညီၿပီး သံုးပြင့္ဆိုင္ကုမၸဏီတစ္ခု ဖဲြ႕စည္းထူေထာင္ခဲ့ရ၏။ လုပ္ငန္းမ်ား လက္စသိမ္းႏုိင္ေသာအခါမွ ၎တို႔၏ အရင္းႏွင့္ အျမတ္ေ၀စုကို ခဲြေ၀ယူၿပီး ကုမၸဏီကုိ ဖ်က္သိမ္းခဲ့၏။ ထိုအခါ မူလကုမၸဏီကပင္ ဆက္လက္၍ အၿပီးသတ္တာ၀န္ ယူခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရေပသည္။
ရတနာႏွင္းဆီအပါအ၀င္ ဧရာ၀ဏ္ရတနာ အထပ္ျမင့္အိမ္ရာမ်ားကိုလည္း ယခင္ အစိုးရလက္ထက္ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးတစ္ဦး၏ လမ္းၫႊန္ခ်က္အရ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့၏။ ၁၈ ထပ္ ၄၉ လံုးကို တန္ဖိုးနည္းဟု ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့၏။ ေျမႀကီးထဲ၌ပင္ အရင္းအႏွီးမ်ားစြာ၀င္ၿပီး တန္ဖိုးမနည္းႏုိင္ေသာအခါ တန္ဖုိးမွ်တ ျဖစ္သြား၏။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားလည္း လိုအပ္လာသျဖင့္ ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ားကို ဖိတ္ေခၚၿပီး အခ်ိဳ႕အပိုင္းအား အက်ိဳးတူေဆာင္ရြက္ေစခဲ့ရျပန္၏။ တစ္ဖက္မွ ဘဏ္ေခ်းေငြကို အားျပဳ၍ ရတနာႏွင္းဆီ ရွင္သန္ပြင့္လန္းလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ရေၾကာင္း သိရွိရေပသည္။ ယခုအခါ ရတနာႏွင္းဆီ၏ အနီးပတ္၀န္းက်င္၌ ယုဇနတန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာအသစ္မ်ားႏွင့္ ကေနာင္တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာတုိ႔သည္လည္း အေရာင္စံုအ ေသြးႂကြ၍ ေနခ်င္စဖြယ္လွပေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္၏။
အေရးႀကီးသည္မွာ ေဆာင္းပါးအစတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတုိင္း ဖြင့္ပဲြႀကီးမ်ား ၿမိဳင္ၿမိဳင္က်င္းပၿပီးသည့္ေနာက္ ႐ုပ္ဆင္းအဂၤါလိႈင္လိႈင္ ပ်က္ယြင္းလာခဲ့ရွာေသာယုဇနဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္ကို သင္ခန္း စာယူရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အိမ္ရာမ်ားကို ေဆာက္သည္။ ေရာင္းသည္။ ၿပီးေတာ့ မိမိရင္ေသြးအား အေမြျဖတ္ေၾကာ္ျငာလိုက္သလို မသက္ဆုိင္သကဲ့သို႔ ေနႏုိင္ရက္သည့္ အေလ့အထလြန္စြာႀကီးစိုးခဲ့၏။ အစိုးရသာမက ပုဂၢလိကက႑ပါ အဆုိပါအက်င့္လႊမ္းမိုးေနေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္၏။
ပထမဦးစြာ အစုိးရအိမ္ရာမ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္လွ်င္ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းေရး အလြန္အားနည္းေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္၏။ ဌာနအားလံုး၏ အငွားအိမ္ရာဟုဆုိအပ္ေသာ ၀န္ထမ္းအိမ္ရာမ်ားကိုပင္ လံုး၀ေဆးျပန္မသုတ္ႏုိုင္သည္ ကို ႏုိင္ငံတစ္၀န္း၌ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္၏။ လက္ရွိတန္ဖိုးနည္းအေရာင္းအိမ္ရာမ်ားကို မည္ကဲ့သို႔ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းမည္နည္းဆုိသည္ကိုု စဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္လာ၏။ တန္ဖိုးမွ်တအတြက္လည္း အလားတူျဖစ္၏။ အတိတ္ကာလ ႏွစ္ ၅၀ သက္တမ္းေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ရန္ကင္းအိမ္ရာ၊ သု၀ဏၰအိမ္ရာ၊ ဦး၀ိစာရအိမ္ရာ၊ ေ၀ဠဳ၀န္အိမ္ရာမ်ားမွသည္ ႏွစ္ ၂၀ ခန္႔ သက္တမ္းရွိေသာ တဲေပၚမွ တုိက္ေပၚတင္အိမ္ရာ၊ ပုဂၢလိကႏွင့္ အက်ိဳးတူအိမ္ရာ၊ ပုဂၢလိကမွ တာ၀န္ယူေဆာက္လုပ္ေစခဲ့ေသာ အိမ္ရာအားလံုးနီးပါးမွာ ေရညိႇတက္ေနၾကၿပီျဖစ္၏။ အတြင္းကလီစာမ်ား၏ အေျခအေနကို မဖြင့္ဆိုႏုိင္ၾကေသးေပ။
ေနထိုင္သူမ်ား၏ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားလည္း မ်ားျပားလွ၏။ မူလ ေဆးမျပယ္ေသးေသာတိုက္ကို မိမိႀကိဳက္ေသာ အေရာင္ေျပာင္းၿပီး အိမ္ခန္းတစ္ခန္းတည္းကြက္၍ သုတ္ပစ္၏။ အိမ္နံရံမ်ားကို ဖြင့္၍ တံခါးတပ္၏။ တုိင္မ်ားကို ခဲြၿပီး ေလးေထာင့္ကို အလံုးပုံစံျပင္၏။ ၀ရန္တာမ်ားကိုဖြင့္ပစ္၏။ အမိႈက္မ်ားကို ေျမာင္းႏွင့္ ေနာက္ေဖးလမ္းအျပည့္ စြန္႔ပစ္၏။ အမ်ားသံုးဧရိယာကုိ ပူးေပါင္းထိန္းသိမ္းရမည့္အစား ကိုယ္ပုိင္ကဲ့သို႔ ျပဳလုိရာျပဳ၏။ မူလအေဆာက္အအံုကို ငံု၍ အသစ္ျပင္ေဆာက္သည္လည္းရွိ၏။ မ်က္ႏွာစာနံရံဖြင့္ၿပီး ဆုိင္ခန္းအျဖစ္ အဖီထိုး၍ ေဆာက္လုပ္သည္ကလည္းရွိ၏။ ပရမ္းပတာလက္ရာစံုလွ၏။
ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းမႈ ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္ အေဆာက္အအံုမ်ားသည္ သက္တမ္းမေစ့မီ ႀကံ႕ခုိုင္မႈ ယုိယြင္းလာ၏။ ေနထိုင္သူတို႔၏ စည္းကမ္းမဲ့မႈေၾကာင့္ အပ်က္အစီး ပိုမုိမ်ားျပားလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔အေျခအေနကို ၿခံဳ၍ၾကည့္လွ်င္ ‘‘ေဆာက္သည္၊ ေရာင္းသည္။ ၿပီးေတာ့ ျဖစ္လိုရာျဖစ္ပစ္၍ ထားၾကသည္’’ဟုပင္ ဆုိခ်င္လွ၏။ အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ဤကဲ့သုိ႔ မျဖစ္ေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ ထိန္းသိမ္း ေဆာင္ရြက္သနည္းဆုိသည္ကို အေသးစိတ္ေလ့လာအပ္၏။ အေရာင္းအိမ္ရာအတြက္ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းေရး ရန္ပံုေငြထူေထာင္မႈစနစ္၊ ရန္ပံုေငြထိန္းသိမ္းမႈစနစ္၊ လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈစနစ္ႏွင့္ ေနထိုင္သူတုိ႔ ပူးေပါင္း၍ တာ၀န္ယူေသာ စနစ္မ်ားကို အခိုင္အမာခ်မွတ္ေပးသင့္၏။ လိုအပ္လွ်င္ အိမ္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဥပေဒကဲ့သို႔ ဥပေဒတစ္ရပ္ေရးဆဲြျပ႒ာန္းေပးသင့္၏။ အငွားအိမ္ရာမ်ားအတြက္ အိမ္ရွင္၏ တာ၀န္ယူရမည့္အပိုင္းကိုလည္း အတိအက် သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေပးသင့္၏။ ငွားရမ္းသူမ်ား၏ အခန္းက႑ကိုလည္း စည္းကမ္းဥပေဒမ်ားျဖင့္ အလားတူ ထိန္းေက်ာင္းေပးရန္ လုိအပ္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ၀န္ထမ္းအိမ္ရာမ်ား ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ အစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္တြင္ အလံုအေလာက္ သတ္မွတ္လ်ာထားျခင္း၊ စနစ္တက်သံုးစဲြျခင္း၊ စခန္းသာယာေရးေကာ္မတီကဲ့သို႔ အဖဲြ႕မ်ား ဖဲြ႕စည္းတာ၀န္ေပးျခင္းမ်ားကို ပီျပင္စြာ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။
‘ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏ’ ဟူေသာ ဆုိ႐ိုးစကားကို အိမ္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးေရးက႑တြင္ မသံုးဟုဆုိေလာက္၏။ ‘ပ်က္အစဥ္ မျပင္ၾက’ ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲအစားထိုးရမည္ထင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရတနာႏွင္းဆီအတြက္ ရင္ေလးေနမိ၏။ သို႔ေသာ္ ရတနာႏွင္းဆီ အား Condo အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးမည္ဟု သိရွိရ၏။ Condo ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီးေနာက္ မၾကာမီ နည္းဥပေဒပါ အျမန္ဆံုးျပ႒ာန္းေတာ့မည္ဟုလည္း သိရွိရ၏။ Condo ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းမႈစနစ္မ်ားကို နည္းဥပေဒ၌ အတိအလင္း ပါ၀င္မည္ျဖစ္၍ ရတနာႏွင္းဆီသည္ သင္းပ်ံ႕ရွည္ၾကာအလွေ၀ျဖာႏုိင္မည္ဟု ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္မိပါေၾကာင္း...။     ။
http://www.7daydaily.com/story/83442

Post a Comment

 
Top