0


စစ္ေဆးမႈမ်ား မၾကာခဏျပဳလုပ္ေနသည့္ ငါးပိ၊ ငါးေျခာက္ႏွင့္ င႐ုတ္သီးမႈန္႔မ်ား (ဓာတ္ပံု − နစ္ကီ)
လက္ရွိက်င့္သံုးေနေသာ စားသံုးသူအကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒအစား ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္မ်ား တိုးျမႇင့္ထားေသာ စားသံုးသူကာ ကြယ္ေရးဥပေဒ(မူၾကမ္း)ကို ျပင္ ဆင္ေရးဆြဲလ်က္ရွိေၾကာင္း သ တင္းရရွိသည္။
ယင္းဥပေဒကို စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနက ဦးေဆာင္ေသာ ဥပေဒ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အရက္ဘက္လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ပူးေပါင္းပါ ၀င္ေရးဆြဲေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခင္ ၂၀၁၄ က ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ စားသံုး သူအကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒ မွာ လိုအပ္ခ်က္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္မ်ား တိုး  ျမႇင့္ထားေသာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရးဆြဲရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးဦးေဆြတင့္ၾကဴကေျပာသည္။
‘‘၂၀၁၄ တုန္းက စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒ။ ၂၀၁၆ မွာက်ေတာ့ စားသံုးသူ ကာကြယ္ေရးဥပေဒေပါ့။ ဆိုလို တာကေတာ့ စားသံုးသူအကာအ ကြယ္ေပးေရး သက္သက္မဟုတ္ ဘူးေပါ့။ စားသံုးသူကာကြယ္ေရး ဆိုတာ ပိုၿပီးေတာ့က်ယ္ျပန္႔ပါ တယ္။ သူကေတာ့ စားသံုးသူ ဘက္က ေတာင္းဆိုသည္ျဖစ္ေစ၊ မေတာင္းဆိုသည္ျဖစ္ေစ ကာ ကြယ္ေပးသြားမွာပါ။ အဓိကက ေတာ့ စားသံုးသူေတြအခြင့္အေရး ရရွိဖို႔၊ရရွိတဲ့ အခြင့္အေရးေတြျပည့္ ၀ဖို႔နဲ႔ လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈရွိတဲ့ ကုန္စည္ နဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြ သံုးစြဲႏိိုင္ဖို႔ ဦး တည္တာပါ။ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္ေတြ ကလည္း အရင္ဥပေဒထက္စာရင္ ပိုၿပီးေတာ့ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္တာေတြ မ်ားပါတယ္။ ဥပမာ- ေငြဒဏ္ဆို လည္း ေတာ္ေတာ္ေလးတိုးျမႇင့္ ထားပါတယ္’’ဟု ၎ကေျပာ ၾကားသည္။
ျပင္ဆင္ေရးဆြဲသည့္ ဥပေဒ ထဲ၌ ေစ်းကြက္စစ္ေဆးေရးအရာ ရွိအခန္းက႑၊ ထုတ္လုပ္သူ၊ တင္သြင္းသူႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ် သူမ်ား၏ ထုတ္ကုန္အေပၚ ၀န္ ေဆာင္မႈႏွင့္ တာ၀န္ရွိမႈအပိုင္းမ်ား အပါအ၀င္ သက္ဆိုင္ရာဘက္က လည္း စားသံုးသူမ်ား၏ တိုင္ ၾကားမႈကို အျမန္ဆံုးေျဖရွင္းေပး ႏိုင္ရန္ စသည့္အခ်က္မ်ား ထည့္ သြင္းထားသည္။
အဆုိပါ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ယခုႏွစ္ကုန္တြင္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနက အတည္ျပဳခ်က္ယူ၍ ေရွ႕ ေနခ်ဳပ္႐ံုးသို႔ ေပးပို႔မည္ျဖစ္ကာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ အသီးသီးတင္ျပ မည္ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ယင္းဥပေဒကို အ တည္ျပဳျပ႒ာန္းၿပီးပါက ႏိုင္ငံ ေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္ၿပီးလွ်င္ ယင္းဥပေဒ အာဏာစတင္သက္ေရာက္မည္ ျဖစ္သည္။
စားသံုးသူကာကြယ္ေရး ဥပ ေဒ(မူၾကမ္း)တြင္ စားသံုးသူမ်ားအတြက္ ထိေရာက္စြာအကာအ ကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းမ်ားစြာ ပါ ၀င္ေသာ အခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပ ထားေသာ္လည္း စားသံုးသူမ်ား နားလည္လြယ္မည့္ သတင္းအ ခ်က္အလက္မ်ား ထည့္သြင္းသင့္ ေၾကာင္း ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။
‘‘အေဟာင္းမွာ ေယဘုယ် ေရးထားေပမယ့္ ဥပေဒအသစ္မွာ က်ေတာ့ အေသးစိတ္ေရးထားပါ တယ္။ သာမန္အားျဖင့္ၾကည့္ရင္ ေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့စကားလံုးေတြ မ်ားလာတယ္။ ပိုျပည့္စံုတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာဆို ရင္ စားသံုးသူဘက္က တိုင္ၾကား ရွင္းလင္း တင္ျပခြင့္ဆိုတာက ေကာ ဘယ္အတိုင္းအတာကို ေျပာတာလဲဆိုတာေတြ၊ လိမ္လည္ လွည့္ျဖားျခင္းဆိုရင္လည္း ဘယ္ လိုအေနအထားမ်ိဳးကို လိမ္လည္ တယ္လို႔ေျပာမွာလဲ။ ဒါကိုေပၚ လြင္ေအာင္ေဖာ္ျပဖို႔အတြက္ လို ပါတယ္။ တကယ္နစ္နာတဲ့သူက တိုင္ၾကားခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာကို ဥပေဒက အခြင့္အေရးေပးထား ေပမယ့္ စားသံုးသူက အဲဒီလိုမ တိုင္ႏိုင္တဲ့အခါ ဘယ္လုိမ်ိဳးလုပ္ ရမယ္ဆိုတဲ့ သတင္းအခ်က္အ လက္ေတြကိုလည္း ပိုထည့္ေစ ခ်င္ပါတယ္’’ဟု ရန္ကုန္တိုင္းဥပေဒခ်ဳပ္႐ံုးမွ ဒုတိုင္းေဒသႀကီး ဥပေဒအရာရွိ ေဒၚလွလွေဆြကေျပာၾကားသည္။
 ယခင္စားသံုးသူ အကာအ ကြယ္ေပးေရးဥပေဒတြင္ အခန္း ၁၂ ခန္း၊ ပုဒ္မ ၃၁ အထိရွိၿပီး ယခုျပင္ဆင္ေရးဆြဲသည့္ စားသံုးသူကာကြယ္ေရးဥပေဒတြင္မူ အခန္း ၂၆ ခန္း၊ ပုဒ္မ ၈၀ အထိပါရွိသည္။
http://www.7daydaily.com/story/83416

Post a Comment

 
Top