– ေဟာင္ေကာင္ၿမိဳ႕လိုပဲ ဖြံ႕ၿဖိဳးေခတ္မီတဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႀကီးတစ္ခု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ဖက္ကမ္းမွာ မၾကာခင္တည္ေဆာက္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနည္းပါး လွတဲ့ဒလၿမိဳ႕နယ္ဘက္အျခမ္းဟာ ကံေကာင္းဖို႔အခြင့္အေရး တစ္ခုကို ရလိုက္ၿပီျဖစ္ပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းမွာ ေဆာက္လုပ္မယ့္စီမံကိန္းေတြ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းေတြစတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆီကို သြားေရာက္ခ်ျပေဆြးေႏြးခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။
အဲသည္ေနာက္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းဟာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီေလဆိပ္တို႔ပါဝင္တဲ့ ရန္ကုန္အထူးစီးပြားေရးဇုန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ေတြ႕ဆံုရွင္းျပခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒလၿမိဳ႕နယ္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းရင္က ႏိုင္ငံတကာက ပညာရွင္ေတြ၊ ျပည္တြင္းက ပညာရွင္ေတြ နဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္းေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္၊ ဒီဒလဘက္ဆိုတာက ဘာမွမလုပ္ရေသးတဲ့အတြက္လုပ္ခ်င္တဲ့အ တိုင္း ပံုေဖာ္လို႔ရတယ္ဆိုၿပီး မ်က္စိက်ေနၾကတာ၊ သိရသေလာက္ကေတာ့ ဒီစီမံကိန္းဟာ ေဟာင္ေကာင္လိုမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ခမ္းခမ္းနားနားျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾကမွာလို႔ ေျပာပါတယ္။
ရန္ကုန္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းဟာ ဒလၿမိဳ႕နယ္၊ ကြမ္းျခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေကာ့မွဴး စတဲ့ၿမိဳ႕ေတြကိုျဖတ္ၿပီး တည္ေဆာက္ဖို႔လ်ာထားပါတယ္။ အဲသည္ေဒသတစ္ေလွ်ာက္မွာ အပန္းေျဖစရာေနရာေတြ၊ လမ္းတံတား၊ ေလဆိပ္၊ ေခတ္မီအေဆာက္အအံုေတြကို အသစ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္ဖို႔ရွိတယ္လို႔ တိုင္းေဒသ ႀကီးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေတြကေျပာပါတယ္။
စီမံကိန္းအတြက္ ဒလဘက္ျခမ္းကေန လက္ခုပ္ကုန္းကမ္းေျခအထိေျခာက္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးတစ္ခု ေဖာက္လုပ္ဖို႔ရွိတယ္လို႔ ဦးထြန္းရင္ကေျပာတယ္။
သူက ျမစ္ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးကို ျမစ္ထိန္းနံရံေတြလုပ္မယ္၊ ၿပီးရင္ လူထုအပန္း ေျဖအနားယူႏိုင္ဖို႔ ေပ ၂၀ဝ ေလာက္အက်ယ္အဝန္းကို ကြန္ကရစ္ေလာင္းမယ္လို႔ ဦးထြန္းရင္က ေျပာပါတယ္။
ရန္ကုန္အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းကို ၂၀၁၈ ခုႏွစ္မွသာစတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္မွာ ျဖစ္တယ္။ ငါးႏွစ္စီမံကိန္းနဲ႔ေဆာင္ရြက္မွာျဖစ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲသည္စီမံကိန္းဟာ ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရရဲ႕အစီအစဥ္မဟုတ္ဘဲ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ႕အစီအစဥ္ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ေရနက္ဆိပ္ကမ္း
စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ရာမွာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို သေဘၤာမ်ားမ်ားဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေအာင္တန္ခ်ိန္တစ္သိန္းအထိ တိုက္႐ိုက္ဝင္ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ရည္ရြယ္ထားတယ္လို႔ ဦးထြန္းရင္က ေျပာပါတယ္။
သူက စင္ကာပူႏိုင္ငံကို အမွီျပဳေနရတယ္၊ အဆင့္ဆင့္ျဖတ္ၿပီးမွဝင္ရတဲ့အေနအထား ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီလိုျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ႏိုင္ငံအတြက္အမ်ားႀကီးနစ္နာတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ တန္တစ္သိန္းတိုက္႐ိုက္ ဝင္ေရာက္ဆိုက္ ကပ္ႏိုင္ဖို႔ လုပ္မွာ၊ အဲဒီကေနဝင္ေငြေတြအမ်ား ႀကီးရႏိုင္တယ္လို႔ဆိုတယ္။
ေလာေလာဆယ္ျမန္မာႏိုင္ငံကို ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာေတြ အမ်ားဆံုးဆိုက္ကပ္ၾကတဲ့ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ သီလဝါဆိပ္ကမ္းတို႔မွာ ကုန္သေဘၤာေတြအမ်ားႀကီး မဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွာ တန္ခ်ိန္ ၁၅,ဝ၀ဝ၊ သီလဝါဆိပ္ကမ္းမွာ တန္ခ်ိန္ ၃၅,ဝ၀ဝ သာဆိုက္ကပ္ႏိုင္ပါတယ္။
အဲသည္ဆိပ္ကမ္းႏွစ္ခုကို ကုန္တင္သေဘၤာေတြဆိုက္ကပ္တဲ့အခါမွာလည္း အခ်ိန္မေရြး မဝင္ေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ဆိပ္ကမ္းကိုဆိုက္ကပ္တဲ့သေဘၤာေတြ အဝင္အထြက္ကိုလည္း ေစာင့္ဆိုင္းၾကရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းဟာ သေဘၤာအႀကီးႀကီးေတြ ဝင္ေရာက္ကမ္းကပ္ႏိုင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ စီးပြားေရးပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ဆိုပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရန္ကုန္နဲ႔အနီးဆံုးေနရာမွာ အခ်ိန္မေရြးဆိုက္ကပ္ႏိုင္တဲ့ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု လိုအပ္ေနတယ္လို႔ စီးပြားေရးပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေအာင္ကိုကိုကေျပာပါတယ္။
သူက ျပည္တြင္းမွာသေဘၤာေတြ အခ်ိန္မေရြးကမ္းကပ္ႏိုင္တာဟာ အက်ိဳးထူးတစ္ခုပါ၊ ေနာက္တစ္ခုက အဲဒီေရနက္ဆိပ္ကမ္းကေန ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့တျခားဆိပ္ကမ္းေတြကိုပါ ခ်ိတ္ဆက္လာႏိုင္မွာပါလို႔ ဆိုပါတယ္။
စီးပြားေရးပညာရွင္ ဦးေဇာ္ေဖဝင္းကလည္း အခုအခ်ိန္မွာ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းပဲရွိတာ၊ အဲဒီေရနက္ဆိပ္ကမ္းေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ကုန္သြယ္ေရးသိပ္မျဖစ္ဘူး၊ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းက တ႐ုတ္ျပည္ကို ကုန္သြယ္ေရးလမ္း ေၾကာင္းပြင့္တယ္၊ ထားဝယ္ဆိပ္ကမ္းကလဲ မေလးတို႔၊ ထိုင္းတို႔ကို၊ အခုေရနက္ဆိပ္ကမ္း က ျပည္တြင္းကုန္သြယ္ေရးအတြက္လုပ္တာလို႔ သူ႕အျမင္ေျပာပါတယ္။
ရန္ကုန္အထူးစီးပြားေရးဇုန္နဲ႔ အတူတည္ေဆာက္မယ့္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းၿပီးစီးရင္ ျပည္တြင္းကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာႏိုင္တဲ့အျပင္ ႏိုင္ငံျခားကုန္သြယ္ ေရးက႑အတြက္ အမ်ားႀကီးအေထာက္အကူျဖစ္တယ္လို႔ ဦးေဇာ္ေဖဝင္းကေျပာပါတယ္။
ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ဝင္ေရာက္လာႏိုင္တယ္လို႔ စီးပြားေရးပညာရွင္အခ်ိဳ႕က သံုးသပ္ပါတယ္။
ေလဆိပ္
ဒါ့အျပင္ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ဟာ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့သလို ပဲခူးဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ မိုင္ ၄၀ နီးပါးေဝးကြာေနတာေၾကာင့္ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္စီမံကိန္းမွာ ႏိုင္ငံတကာကိုတိုက္႐ိုက္ကူးေျပာင္းသြားလာႏိုင္ တဲ့ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ဖို႔လည္းပါဝင္တယ္လို႔ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ အမွတ္(၂) ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္မင္းမင္းက ရွင္းျပတယ္။
စီမံကိန္းကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါမွာ ျပည္သူေတြအတြက္အနားယူ အပန္းေျဖစရာေနရာေတြ၊ ေဈးဝယ္စင္တာေတြ၊ ဟိုတယ္ဇုန္ေတြပါဝင္မွာျဖစ္ၿပီး လူထုကို အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစတဲ့ မီးခိုးထြက္တဲ့အလုပ္႐ံုေတြ၊ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာစီမံကိန္းေတြေတာ့ပါဝင္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔သိရပါတယ္။
ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရက အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းအတြက္ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီး Master Plan ခ်မွတ္ေရးဆဲြေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ အထူးစီးပြားေရးဇုန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေသးစိတ္အခ်က္ အလက္ေတြကိုေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ႕ အတည္ျပဳခ်က္ရယူၿပီးမွသာေဖာ္ျပႏိုင္မွာျဖစ္တယ္လို႔ ဦး ေအာင္မင္းမင္းက ေျပာပါတယ္။
လက္ရွိမွာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းထဲမွာပါဝင္တဲ့ ဒလၿမိဳ႕နယ္ဘက္အျခမ္းကို ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားစတဲ့ႏိုင္ငံေတြက လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္လို႔ ဦးထြန္းရင္က ေျပာပါတယ္။ ၁၈၅၀ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္က အာရွေဒသ မွာ ပထမဆံုးအဓိကဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုအခုအမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ အစိုးရလက္ထက္မွာ ျပန္လည္အသက္ဝင္လာေအာင္ ဖန္တီးေတာ့မွာလားဆိုတာဟာေစာင့္ၾကည့္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ ပါတယ္။
Author – ခ်မ္းသာ
http://www.kumudranews.com/kumudra-slider/%E1%80%9B%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%80%E1%80%AF%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%90%E1%80%85%E1%80%B9%E1%80%96%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%80%E1%80%99%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%80-%E1%80%B1%E1%80%9F%E1%80%AC%E1%80%84/