စည္သူေအာင္ျမင့္
ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ ဆူပါကာစတန္ ( Pick Up) ကားမ်ားအား ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ေရေၾကာင္းခရီးျဖင့္ ကြန္တိန္နာႏွင့္ တင္ပို႔သည္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ေအးရွားေ၀ါ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂ ရက္က ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု - မဇၥ်ိမ
အခုရက္ပိုင္း မြန္ျပည္နယ္နဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္ဘက္မွာ လွဳပ္လွဳပ္ခတ္ခတ္ ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥ တစ္ခု ကေတာ့ ထိုင္းဘက္ကေန သြင္းလာတဲ့ လိုင္စင္မဲ့ Without ကား ျပသနာပါ။ ကရင္ျပည္နယ္ ဘက္မွာ ေတာ့ လာမယ့္ ဇန္န၀ါရီ ၁၆ ရက္ေန႔ကစ ဖမ္းမယ္ ဆီးမယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ထြက္ေနၿပီး မြန္ျပည္ နယ္ဘက္မွာလည္း အလားတူ ဖမ္းဆီးမယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း သက္ဆုိင္ရာက ေၾကျငာထားပါတယ္။
ဒီအတြက္လည္း Without ကားပိုင္ဆိုင္သူေတြဟာ ကားေတြကို လက္လဲႊေရာင္းတာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ ေက်းရြာ ေတြဆီ ပို႔ထားတာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလို ေနရာမ်ိဳးမွာ သြားအပ္တာ လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒီလို အလားတူ ျဖစ္ရပ္မ်ိဳး လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တုန္းကလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဓိပၸါယ္မဲ့တဲ့ ဒီ Without ကား ျပႆနာ ခုထိ မေျပလည္ေသးဘူးလားဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးျပသြားပါ့မယ္။
လက္ရွိ မြန္ျပည္နယ္ ကရင္ျပည္နယ္ဘက္က Without ကား ျပႆနာေတြ မေျပာခင္ အရင္ စစ္အာဏာရွင္ ေခတ္တုန္းက Without ကားျပႆနာကို အရင္ ရွင္းျပပါ့မယ္။ အားလံုးသိၾကၿပီ ျဖစ္တဲ့ အတုိင္း ၁၉၈၈ မွာ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ ေတာင္းဆိုဆႏၵျပပြဲႀကီး ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္က မဆလ တစ္ပါတီ အာဏာရွင္ ဦးေနဝင္းဟာ စစ္တပ္ကို အာဏာလဲႊေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ တက္လာတဲ့ စစ္အစိုးရဟာ တုိင္းျပည္ကို ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္က်င့္သံုးမယ္၊ တံခါးဖြင့္ စီးပြားေရးစနစ္ က်င့္သံုးမယ္ဆိုၿပီး ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။
အေစာပိုင္းကာလ ေတြမွာေတာ့ ျပည္ပကေန ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွာ လက္က်ာကပ္ေမာင္းစနစ္ က်င့္သံုးေနေပမယ့္ လမ္းစနစ္နဲ႔ မကုိက္ညီတဲ့ ညာဂိုင္း ဂ်ပန္တစ္ပါတ္ရစ္ ကားေတြကိုပါ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကားတင္သြင္းခြင့္ေပးခဲ့လုိ႔ ျပည္သူ ေတြအေနနဲ႔ ကားေတြကို သင့္တင့္တဲ့ ေစ်းႏွဳန္းနဲ႔ အသံုးျပဳႏိုင္ရံုမက ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မွဳ မရွိေသးတဲ့ တရုတ္ႏိုင္ငံဘက္ကိုေတာင္ ဂ်ပန္ တစ္ပါတ္ရစ္ကားေတြကို ခုိးျပီး တင္သြင္းတဲ့ အဆင့္ထိ ေရာက္ခဲ့ ပါတယ္။ တရုတ္ျပည္ဟာ ျမန္မာျပည္နဲ႔ လက္က်ာကပ္ေမာင္း လမ္းစနစ္ တူတာမို႔ ညာဂိုင္း ဂ်ပန္တစ္ ပါတ္ရစ္ကားေတြကို ဒီအတုိင္း ေရာင္းစားလို႔ေတာ့ မရပါဘူး။ ဂ်ပန္တစ္ပါတ္ရစ္ ညာဂိုင္းကားေတြကို မႏၱေလးမွာ ဘယ္ဂိုင္းကားေတြအျဖစ္ေျပာင္း၊ ျပီးမွ တရုတ္ျပည္၊ ယူနန္ျပည္နယ္မွာ သြားေရာင္းၾက တာပါ။
ေနာက္ပိုင္း စစ္အစိုးရဟာ ျပည္ပကေန ကားတင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ပင္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွာ ကားထုတ္လုပ္ၾကဖို႔ ႏွိဳးေဆာ္တဲ့အတြက္ ေဘာ္ဒီေလာက္ ထုတတ္သူေတြက ကားထုတ္တဲ့ အလုပ္ ႐ံုေတြ ေထာင္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ကေလးကစားစရာ သာသာကားေတြ ထုတ္လုပ္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က ေတာ့ ခုိးသြင္းလာတဲ့ကားေတြကို အၾကံအဖန္လုပ္၊ စက္မွဳဇံုထုတ္ ကားေတြအျဖစ္ ေရာင္းစားၾကပါ တယ္။ အဲလိုအခ်ိန္ ၁၉၉၄ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္ အေရာက္မွာ ေကအဲန္ယူ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ံုးနဲ႔ အဖြဲ႔တစ္ခ်ိဳ႕ကလြဲရင္ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕အေတာ္မ်ားမ်ား အစိုးရနဲ႔ အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ယူၿပီးခဲ့ပါၿပီ။
အဲဒီအဖြဲ႔ေတြ ၿမိဳ႕ေပၚေရာက္လာေပမယ့္ ၿမိဳ႕ေပၚက ကားေစ်းႏွဳန္းနဲ႔ မွတ္ပံုတင္ၿပီးသား ကားကို မသံုးႏုိင္ၾကပါဘူး။ ဒီကိစၥ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး တပ္ဖြဲ႔ကို တင္ျပတဲ့အခါ ေထာက္လွမ္းေရးက လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ သံုးတဲ့ Without ကားေတြကို နားလည္မွဳနဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေထာက္ခံစာနဲ႔ ခြင့္ျပဳေပးပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္း ေတြကိုယ္တုိင္ Without ကားေတြသြင္း၊ သူတုိ႔ဖာသာ သူတုိ႔ လုပ္ထားတဲ့ ေထာက္ခံစာေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕ေပၚ အထိ တက္သံုးလာၾကပါတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း နယ္စပ္ကေန ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ဝင္လာတဲ့ Without ကားေတြကို စစ္အရာရွိေတြ၊ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရွိၾကီးေတြကလည္း သံုးလာၾကပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ၿမိဳ႕ေပၚမွာ အဆင့္ဆင့္ေရာင္းဝယ္ၾကရင္း ေစ်းကြက္တစ္ခုျဖစ္လာ၊ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ပ်ံ႕ႏွံ႔လာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က စစ္အစိုးရဟာ အဲလိုပဲ တရားမဝင္ သြင္းလာတဲ့ Without ဆိုင္ကယ္ေတြကို မၾကာခဏ တရားဝင္ လုိင္စင္ ျပန္ျပန္ လုပ္ေပးေနေလေတာ့ Without ကားေတြကိုလည္း တစ္ေန႔ေန႔ လုိင္စင္ လုပ္ေပးလိမ့္ မယ္ဆိုၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ၂၀၀၄ ခုနွစ္မွာ စစ္အစိုးရဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ဦးေဆာင္တဲ့ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး တပ္ဖြဲ႕ကို ေျခမွဳန္းလိုက္တာနဲ႔အတူ ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ အတူ ေပၚေပါက္လာတဲ့ Without ကားေတြ ကိုလည္း ဖမ္းဆီး အေရးယူဖို႔ လုပ္ပါေတာ့တယ္။ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႕ေတြကေတာ့ သူတို႔ သံုးေနတဲ့ Without ကားေတြကို အသိမ္းမခံပါဘူး။ သူတုိ႔နယ္ေျမထဲ ျပန္ေမာင္းသြားၾကသလို အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စစ္အစိုးရနဲ႔လည္း တင္းမာမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ရွိေနတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ အမ်ားျပည္သူ လက္ထဲေရာက္ေနတဲ့ Without ကားေတြကိုေတာ့ သက္ဆုိင္ရာ သြားအပ္ၾကဖို႔၊ မအပ္ရင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူမယ့္အေၾကာင္း နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ၿပီးေနာက္ Without ကားေတြ အားလံုးကို သိမ္းဆည္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က တစ္ႏုိင္ငံလံုးက သိမ္းခဲ့တဲ့ ကား အစီးေရ တစ္ေသာင္းခြဲေက်ာ္ရွိတယ္လို႔ သိရျပီး အားလံုးကို စစ္တပ္နဲ႔ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ က ခြဲေဝယူလိုက္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေလလံတင္ေရာင္းခ်ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ ျပည္သူ ေတြလက္ထဲ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေရာက္ေနတဲ့ ကားေတြကို ဓားျပတိုက္ယူလိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာလည္း အစိုးရဟာ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပသနာကို ေကာင္းေကာင္း ေျဖရွင္းေပးတာ ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာေတာ့ ကားတင္သြင္းခြင့္ နည္းနည္း ဖြင့္ေပးလိုက္ ပါတယ္။ ကားစီးဖို႔ ငတ္မြတ္ေနၾကတဲ့ ၿမိဳ႕ေနလူတန္းစား အမ်ားအျပားဟာ သိန္း ၁၀၀ ၀န္းက်င္ ေလာက္တန္ တဲ့ အင္ဂ်င္ပါဝါနိမ့္ ကားေတြဝယ္စီးၾကရင္း ရန္ကုန္မွာ ကားၾကပ္တဲ့ ျပႆနာေပၚပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႔ ကရင္ျပည္နယ္၊ မြန္ျပည္နယ္၊ ခ်င္းျပည္နယ္၊ ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ကယားျပည္နယ္ အစရွိုတဲ့ ေနရာေတြမွာေတာ့ ကားက ရွားေနဆဲပါ။ ျပည္သူေတြ အသံုးျပဳရင္ သင့္ေတာ္မယ့္ ပစ္ကပ္လို ကားမ်ိဳးတစ္စီး က်ပ္သိန္း ၁၅၀ နဲ႔ ၂၀၀ အၾကား ဘယ္သူမွ ၀ယ္မစီးႏုိင္ ၾကပါဘူး။ ဒီအတြက္ နယ္စပ္ဧရိယာေတြမွာ ထိုင္းဘက္ျခမ္းက လြယ္လြယ္ကူကူ ၀ယ္လို႔ရတဲ့ တစ္စီး က်ပ္သိန္း ၂၀ ပတ္ျခာလည္ ပဲေပးရတဲ့ ဂ်ပန္တစ္ပါတ္ရစ္ ကားေတြကိုပဲ လြယ္လြယ္ သံုးလိုက္ၾကပါ တယ္။ အဲဒီ ဧရိယာက လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕ေတြကလည္း Without ကားေတြခ်ည္း သံုးတာပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ အစိုးရအေနနဲ႔ ဆင္းရဲတဲ့ ျပည္နယ္ေတြမွာ ျပည္သူေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ Without ကား သံုးသလဲ အေျဖရွာဖို႔ လိုပါတယ္။ ကားတင္သြင္းခြင့္ ေပၚလစီ ခ်မွတ္ရာမွာ၊ အခြန္ ေကာက္ခံရာမွာ ရန္ကုန္ တစ္ခုတည္းကို မၾကည့္ပဲ တစ္ျပည္လံုးကို ၾကည့္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အခု အစိုးရရဲ႕ မွားယြင္းေနတဲ့ ကားတင္သြင္းမွဳ ေပၚလစီေၾကာင့္ ကားေစ်းေတြဟာ နဂိုကထက္ ျမင့္တက္ေနတာ လူတိုင္းအသိပါ။ ဒီၾကားထဲ နယ္ေတြမွာ Without ကား ႏွိမ္နင္းဖို႔ လုပ္တာဟာ ခ်ိန္ကိုက္ လုပ္သလား လို႔ေတာင္ ယူဆ ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ Without ကားေတြ ဖမ္းလိုက္ရင္ ဆင္းရဲသား ျပည္သူေတြဟာ မွတ္ပံုတင္ထားတဲ့ ေစ်းအလြန္ၾကီးျမင့္တဲ့ ကားေတြကို ဝယ္စီးလာၾကမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပေဒကို မလုိက္နာပဲ Without ကားကို ခုိးေၾကာင္ခိုးဝွက္ ဆက္စီးရင္စီး၊ မစီးရင္ ေက်ာက္ေခတ္သာသာ ဘဝမ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ေနရဖုိ႔ပဲ ရွိေနပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Post a Comment