Published on Sun, 12/27/2015
(၁)
သစ္တစ္ပင္ကို ၾကည့္ေသာအခါ အျမစ္ပိုင္း၊ ပင္စည္ပိုင္း၊ အကိုင္းအခက္ပိုင္းဟူ၍ သုံးပုိင္းပါ၀င္ သကဲ့သုိ႔ လူ႔ဘ၀တြင္လည္း ကိုယ္က်င့္တရားပိုင္း၊ အသိပညာပိုင္းႏွင့္ အတတ္ပညာပိုင္း၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ပိုင္းဟူ၍ပင္ အပိုင္းသုံးမ်ိဳး ပါ၀င္၏။ သစ္ပင္တြင္ အျမစ္ပိုင္း ပ်က္စီးသြားပါက ပင္စည္ႏွင့္ အကိုင္းအခက္ပိုင္း တုိ႔သည္ ဘာမွအသုံးမက်ဘဲ ထင္းေျခာက္ပမာသာ ျဖစ္၏။
ထုိနည္းတူပင္ လူ႔ဘ၀တြင္လည္း ကိုယ္က်င့္တရားပိုင္း ပ်က္စီးသြားပါက က်န္ေသာ အသိပညာပိုင္းႏွင့္ အတတ္ပညာပိုင္း၊ ရာထူး ဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာပိုင္း တုိ႔သည္ အလြန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ ေလာက၏ အဆိပ္မ်ားသာ ျဖစ္၏။ ‘၀ဠ၀ါမုခ’ ေခၚ အလြန္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေသာ ကမၻာဖ်က္မီးႏွင့္ တူ၏။
ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္ (ေဒ၀ဒတၱ၀တၳဳမွ)
(၂)
ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္သည္ သာသနာေတာ္တြင္ ဘုရားၿပိဳင္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ အေၾကာင္းကို ေရးဖြဲ႔ရာတြင္ အထက္ပါ ထိမိေသာ စကားလုံးမ်ားကို ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။
မေတာ္မတရားမႈမ်ားအား လုပ္သည့္သူမ်ိဳးကိုေတြ႔လွ်င္ ‘ဒီသူက ေဒ၀ဒတ္ပဲ’ ဟူ၍ ယေန႔တုိင္ ခုိင္းႏႈိင္းခံရသူလည္း ျဖစ္၏။ တကယ္ေတာ့ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ရခဲေသာ လူ႔ဘ၀ကို ရရွိခဲ့သူ။ လူ႔ဘ၀ကို ရခဲ့သည္တြင္လည္း အထက္တန္းစား ရာဇာမ်ိဳးဟု ေခၚဆုိရသည့္ သာကီ၀င္မင္းသား အျဖစ္ကို ရရွိခဲ့သူ။ ထုိလူ႔ဘ၀ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ရခဲေသာ ရဟန္းဘ၀ကို ရရွိခဲ့ျပန္သူ။ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရရွိျပန္ရာတြင္လည္း သာမန္႐ုိး႐ုိး ရဟန္းတစ္ပါးအေနျဖင့္သာ မဟုတ္ဘဲ စ်ာန္သမာပတ္ႏွင့္ အဘိညာဥ္ တန္ခုိးေတြ ရရွိခဲ့သူ။ ဤကဲ့သုိ႔ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္သည့္ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့ရ႐ုံသာမက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ပင္ ကိုယ္တုိင္ကုိယ္က် ေတြ႕ဆုံစည္းခြင့္ပါ ရရွိခဲ့သူ။
ဤသုိ႔ဤႏွယ္ အစ၏ေကာင္းျခင္းမ်ား ႏွင့္ ျပည့္စုံသူျဖစ္ပါလ်က္ အလယ္ပိုင္းတြင္ ထုိေကာင္းျခင္းမ်ားကို အလြဲသုံးစားျပဳခဲ့သျဖင့္ အဆုံး၌ ေျမမ်ဳိၿပီး မဟာအ၀ီစိငရဲသုိ႔ က်ေရာက္သြားရျခင္းမွာ ရင္နာဖြယ္ ေကာင္းလွပါသည္။ တကယ္ေတာ့ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သစ္ပင္၏ အျမစ္ႏွင့္တူေသာ သူ၏ကိုယ္က်င့္ တရားပိုင္း ပ်က္စီးယုိယြင္းမႈမ်ားေၾကာင့္သာ ဤကဲ့သုိ႔ ဇာတ္သိမ္းမလွ ျဖစ္ခဲ့ရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သူ၏ကုိယ္က်င့္တရား ပ်က္ယြင္းမႈသည္ ‘၀ဠ၀ါမုခ-ကမၻာဖ်က္မီးလုိပင္ သူ႔ကိုယ္သူ ေလာင္ကြၽမ္းေစ႐ုံသာမက ႏုနယ္ေသာ အဇာတသတ္ မင္းသားငယ္ေလးကိုပါ ဖခင္ကို သတ္မိသူျဖစ္ေအာင္အထိ ေလာင္ကြၽမ္း ဖ်က္ဆီးခဲ့ေလသည္။
(၃)
အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ ရင္နာဖြယ္ အေၾကာင္းမ်ားကို စဥ္းစားေနစဥ္မွာပင္ ဒီဇင္ဘာ ၈ ရက္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ တုိင္ၾကားစာမ်ား၊ အသနားခံစာမ်ား စိစစ္ေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီက တင္သြင္းခဲ့ေသာ အစီရင္ခံစာကို သတိရလုိက္မိသည္။ ထုိေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေတြ႕လုိက္ရသည့္အခါ ျမန္မာတစ္ျပည္လုံးသုိ႔ ‘၀ဠ၀ါမုခ’ ဆုိသည့္ ကမၻာဖ်က္မီးႀကီး စတင္ေလာင္ကြၽမ္းေနၿပီ လားဟုပင္ ခံစားလုိက္ရပါသည္။
တရားစီရင္ေရးတြင္ အဂတိလုိက္စားမႈမွာ တရားသူႀကီး အဆင့္ဆင့္မွ တရား႐ုံးစာေရး (စာပို႔လုလင္)အထိ ပါ၀င္ဆက္စပ္ လ်က္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ထင္သာျမင္သာေအာင္ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ရန္ ခက္ခဲေနေၾကာင္း ထုိအစီအရင္ခံတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ တရားစီရင္ေရးတြင္ အဂတိတရားမ်ား လႊမ္းျခံဳလ်က္ရွိေနပုံမွာ တရားသူႀကီး အဆင့္ဆင့္သည္ အထက္တရားသူႀကီး အဆင့္ဆင့္၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေပးအယူ ကိစၥမ်ား၌ ကြင္းဆက္မ်ား ရွိေနသလုိ ဥပေဒ၀န္ထမ္း အဆင့္ဆင့္၌လည္း ေယဘုယ်အားျဖင့္ ကြင္းဆက္မ်ား ရွိေနၿပီး နားလည္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေနေၾကာင္းႏွင့္ အမ်ားအားျဖင့္ ျပစ္မႈမ်ားတြင္ အဆုိပါ အေျခအေနမ်ားကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း အစီရင္ခံစာက ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
(၄)
ဤတြင္ ဖတ္ဖူးေသာ ဖုိးသူေတာ္ ပုံျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ကို တုိက္ဆုိင္လာသျဖင့္ သတိရလုိက္မိျပန္ပါသည္။ ‘ဖုိးသူေတာ္ အၾကံတတ္၍ ပုဂံသံညႇပ္ကြယ္ရသည္’ တဲ့။ ပုံျပင္ေလးကေတာ့ ဒီလုိပါ။
(၅)
ေရွးေရွးတုန္းက ပုဂံျပည္တြင္ ဓမၼာအမည္ရေသာ မင္းတစ္ပါး စုိးစံအုပ္ခ်ဳပ္ေလသည္။ ထုိမင္းသည္ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အား သားသမီးကဲ့သုိ႔ အရာရာတြင္ တရားမွ်တစြာ၊ ေမတၱာက႐ုဏာ အလြန္ႀကီးမားစြာျဖင့္ ဆက္ဆံအုပ္ခ်ဳပ္ေသာေၾကာင့္ ဘုန္းတန္ခုိးလည္း အလြန္ႀကီးေလရာ သိၾကားမင္း၏ ဘုံဗိမာန္ကိုပါ တုန္လႈပ္ေစသည္။ ထုိအခါ သိၾကားမင္းက ဘုံဗိမာန္ တုန္လႈပ္ရျခင္း အေၾကာင္းကို စုံစမ္းဆင္ျခင္ေလေသာ္ ပုဂံျပည္ရွိ ဓမၼာမင္း၏ ဘုန္းတန္ခုိးေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရေလသည္။ သိၾကားမင္းသည္ ျပည္သူကို ျပည္သူမွန္း သိေသာ ဒီမင္းကို ကူညီရမွာ ငါ့တာ၀န္ ျဖစ္ေပသည္ဟုဆုိကာ ဓမၼာမင္းကို သံညႇပ္တစ္ခု ဆက္သေလသည္။ သိၾကားမင္း စီရင္ဆက္သေသာ သံညႇပ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထုိသံညႇပ္သည္ တရားစီရင္ရာ၌ အလြန္တရာ တိက်မွန္ကန္မႈကို ဆုံးျဖတ္ေပးေသာ သံညႇပ္လည္းျဖစ္သည္။ လိမ္လည္လွည့္ျဖား မတရား လုပ္သူမ်ားကို ညႇပ္ျပ၍ တရားေသာသူႏွင့္ မွန္ေသာသူမ်ားကို ဘယ္အခါမွ မညႇပ္ေသာ အဂတိေလးပါး လုံး၀ကင္းစင္ေသာ သံညႇပ္ တရားသူႀကီး ျဖစ္ေလသည္။
(၆)
ပုဂံျပည္ တစ္ခုေသာ အရပ္ရွိ ဇရပ္ပ်က္တစ္ခုတြင္ အဂၢိရတ္ထုိးေနေသာ ဖုိးသူေတာ္ တစ္ပါးရွိသည္။ ထုိဖုိးသူေတာ္အား အလြန္ၾကည္ညိဳေသာ ဒါယိကာမႀကီး တစ္ဦးရွိ၏။ ထုိဒါယိကာမႀကီးသည္ သူစုေဆာင္းထားသည့္ ေရႊတစ္ပိႆာကို ဖုိးသူေတာ္အား ယုံၾကည္စိတ္ခ်စြာျဖင့္ အပ္ႏွံထားလုိက္သည္။ တစ္ေန႔ေသာ္ သားသမီးမ်ားက အေမြခြဲေပးရန္ ေတာင္းၾကသျဖင့္ ဒါယိကာမႀကီးက သူအပ္ထားေသာ ေရႊတစ္ပိႆာကို ဦးသူေတာ္ထံ ျပန္ေတာင္းသည့္အခါ ဦးသူေတာ္က “အပ္မထားပါ။ ယူမထားပါ” ဟု ေျဗာင္ျငင္းေလရာ သံညႇပ္တရားသူႀကီးထံ အဆုံးအျဖတ္ ခံယူရန္ ေရာက္လာၾကသည္။ ဦးသူေတာ္သည္ တရား႐ုံးသုိ႔ သြားသည့္အခါ ယူထားေသာ ေရႊတစ္ပိႆာကို အေတာင့္ျပဳလ်က္ အၿမဲကုိင္စြဲ သြားလာေနေသာ ေတာင္ေ၀ွးထဲသုိ႔ လုံျခံဳစြာထည့္ၿပီး သြားေလသည္။
တရား႐ုံးက ဘယ္သူမွန္ ဘယ္သူမွား စစ္ေဆးရာတြင္ တရားလုိ ဒါယိကာမႀကီးကို သံညႇပ္ထဲသုိ႔ အရင္၀င္ေစေသာ္လည္း ဒါယိကာမႀကီးသည္ တရားေသာသူ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ သံညႇပ္ႀကီးက မညႇပ္ေပ။ ထုိ႔ေနာက္ စြပ္စြဲခံရသူ ဦးသူေတာ္အလွည့္ ေရာက္သည့္အခါ ဥာဏ္မ်ားသည့္ ဦးသူေတာ္က ‘ခက္တာပဲ။ သီလ၊ သမာဓိနဲ႔ ဖုိးသူေတာ္ လုပ္ေနတာကို ခုမွပဲ သင္တရားစြဲလုိ႔ လူပုံအလယ္မွာ ငါ အရွက္ကြဲရၿပီ။ ဒီလုိလုပ္တာ မေကာင္းပါဘူး ဒကာမႀကီးရယ္’ ဟု ေျပာဆုိရင္း ‘ကဲ.. ဒီေတာင္ေ၀ွးယူထား။ ငါ ၀င္လုိက္မယ္’ ဆုိၿပီး ေရႊေတြ ထည့္ထားေသာ ေတာင္ေ၀ွးကို ဒါယိ ကာမႀကီးထံ ေပးခဲ့၍ သံညႇပ္ထဲသုိ႔ ၀င္ေလရာ ပိုင္ရွင္၏ လက္ထဲသုိ႔ ေရႊမ်ားျပန္ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ဖုိးသူေတာ္ကို သံညႇပ္ႀကီးက မညႇပ္ေတာ့ေပ။ ဖုိးသူေတာ္သည္ သံညႇပ္ထဲမွ ျပန္ထြက္လာၿပီး ဒါယိကာမႀကီးေရွ႕တြင္ ရပ္ကာ ‘ကဲ နင့္ေရႊေတြကို ငါယူတယ္ဆုိတာ ဘယ္မလဲ။ မတရားသူကို မလြတ္တမ္း ညႇပ္ပါတယ္ဆုိတဲ့ သံညႇပ္ေတာင္ မညႇပ္တာ ျမင္ၿပီ မဟုတ္လား။ ငါ့ေတာင္ေ၀ွးကိုေပး’ ဟု ေျပာဆုိၿပီး ေတာင္ေ၀ွးကိုင္ကာ ထြက္သြားသည္။
ဤအေၾကာင္းကို သိၾကားမင္း သိေသာအခါ ‘ဒီအတုိင္းသာ ငါ့သံညႇပ္ကို ဆက္လက္ထားရင္ ငါသိၾကားမင္းပင္ နာမည္ပ်က္ရ ခ်ည္ရဲ႕’ ဆုိၿပီး သံညႇပ္ႀကီးကို ကြယ္ပစ္ လုိက္ေတာ့သည္။ ထုိအခါမွစ၍ ‘ဖုိးသူေတာ္ အၾကံတတ္၍ ပုဂံသံညႇပ္ ကြယ္ရေလသည္’ ဟူေသာ စကားပုံေတာင္ ျဖစ္လာပါသတဲ့။
(၇)
အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အစီရင္ခံစာပါ တရားစီရင္ေရးနယ္ပယ္မွ အျဖစ္စုံ သနစ္စုံမ်ားကိုသာမက ႏုိင္ငံ၏ နယ္ပယ္စုံမွ ျမင္ေတြ႔ၾကားသိ ေနရသည္မ်ားကုိ စုေပါင္းၿပီး ၾကည့္လုိက္မည္ဆုိလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံသည္ ပုဂံေခတ္ ဖုိးသူေတာ္လုိ လက္တစ္လုံးျခား အၾကံအဖန္ ဥာဏ္နီ ဥာဏ္နက္သူတုိ႔ ညီၫြတ္စြာျဖင့္ ကြၽဲကို ဤဟု ဖတ္ေနေသာ ေခတ္သစ္ ဖုိးသူေတာ္တုိ႔၏ ‘ဤ’ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး ပါေပတကား။
Writer:
ေဖဒီ
Eleven Media Group
Post a Comment