0


ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိျ့ခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည့္ အလံျပဘုရားလမ္းအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-႐ိႈင္းလင္းေအာင္)
ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းျခင္းေၾကာင့္ ေနထုိင္သူမ်ား၏ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရးအျပင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းႏွင့္ ၿမိဳ႕၏ ေနခ်င့္စဖြယ္ျဖစ္မႈမ်ားကို ဆုိရြားစြာ ထိခုိက္ေစဟု ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ (YHT) က ၎၏ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာ၌ ဇြန္ ၂၅ ရက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ၿမိဳ႕ကြက္က်ဥ္းက်ဥ္းမ်ားတြင္ ကားရပ္နားစရာေနရာမ်ား ပိုမိုဖန္တီးေပးျခင္းသည္လည္း ကားပိုမို သံုးစြဲၾကဖို႔ အားေပးသလိုျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းျခင္းကို ပိုမိုဆုိးရြားေစေၾကာင္း YHT က ဆုိထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဘတ္စ္ကားစနစ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသည္ႏွင့္အမွ် အမ်ားသံုး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးစနစ္၊ ေျခက်င္ေလွ်ာက္ျခင္း၊ စက္ဘီးစီးျခင္းမ်ားကို ပိုမိုအားျပဳၿပီး အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕လယ္ၿမိဳ႕ကြက္ က်ဥ္းက်ဥ္းတြင္ ကားသံုးစြဲျခင္းမ်ားကို အား ေပးအားေျမႇာက္ မျပဳလုပ္ရန္လုိေၾကာင္း၊ အဆုိပါ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းျခင္းကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္ဟု YHT က ဆုိသည္။
ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ျခင္းသည္ ယေန႔ကာလ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕ျပပတ္၀န္းက်င္အတြက္ စိတ္ပ်က္စရာ အေကာင္းဆံုးေသာ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လိမ့္မယ္ဟု ဆုိသည္။ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာ၏ အရင္းခံတြင္ ကားသံုးစြဲမႈ ျမင့္တက္လာျခင္း၊ အျခားေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး နည္းလမ္းမ်ား မရွိျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာစီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းျခင္းတုိ႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
“လမ္းေတြမ်ားလာေလ ကားပိတ္တာ ပိုဆိုးေလ။ လမ္းေတြ ပိုေဖာက္တာ၊ ကားရပ္စရာေနရာေတြ ပိုဖန္တီးတာေတြဟာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ျခင္း ျပႆနာကို တကယ္တမ္းမွာ ဘာမွ အေထာက္အကူမျဖစ္ဘဲ ပိုၿပီး ဆုိးရြားေစတာသာ ရွိပါတယ္။ ၁၉၆၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြကတည္းက လမ္းေတြ မ်ားမ်ားေဖာက္ေလ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ပိတ္မႈ ပိုဆုိးေလဆိုတာကို ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေရးဆြဲသူေတြ နားလည္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာခ်က္ေတြအရ လမ္းေဖာက္ျခင္းနဲ႔ ကားသံုးစြဲမႈအၾကား ဆက္ႏႊယ္မႈမွာ လမ္းေဖာက္တာ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ပိုမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ ကားသံုးစြဲတာကလည္း အလားတူ ျမင့္တက္လာမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု YHT ၏ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ လမ္းမႀကီးအမ်ားစုတြင္ ယာဥ္ထားရန္ေနရာ (Parking Lots position) မ်ား မွားယြင္းေနေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕တြင္းပတ္၀န္းက်င္တြင္ ယာဥ္ေၾကာေႏွးေကြးေစေၾကာင္း၊ လမ္းမ်ား အနည္းငယ္ ျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ အသိပညာေပးျခင္းမ်ားကို ယခု စတင္လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ေဆာင္းပါးတြင္ ဆိုထားသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးၿပီးေနာက္ ယာဥ္အစီးေရ တိုးပြားလာၿပီး ယာဥ္ေၾကာစီးဆင္းမႈမ်ား ေႏွးေကြးလာေၾကာင္း သိရသည္။
Writer: 
ထက္႐ိႈင္း

Post a Comment

 
Top