0


၂၀၁၅ အေထြေထြ ေရြး  ေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္   စည္း႐ံုးေရး ကာလစတင္ရန္ ရက္ပိုင္းသာ က်န္ရွိေသာ္လည္း မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူလူထု အထူးသျဖင့္ ေက်းလက္ေနမဲဆႏၵရွင္မ်ားအၾကား ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာ အသိပညာေပးမႈမ်ားသည္ ျမင့္ျမင့္မားမားလိုအပ္ ေန ဆဲျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္စနစ္ ေအာက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ နီး ပါး ေနထိုင္ခဲ့ရၿပီး အီလည္လည္ေရွ႕မတုိးေနာက္မဆုတ္ ဒီမုိကေရစီ အမည္တပ္အေျပာင္းအလဲႏြံနစ္ေနဆဲ မဲဆႏၵရွင္မ်ား အတြက္ လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲသည္ ႏိုင္ငံေရးမ်က္လွည့္၊ လက္လွည့္မျဖစ္ေရးေစာင့္ၾကည့္ထိန္းေက်ာင္းရမည္ျဖစ္သည္။
ပါတီကိုမဲေပးမည္လား၊ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းကိုမဲေပး မည္လားဟူေသာ အသံသည္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေရြးခ်ယ္ေရး အလြဲအမွားကာလ တြင္  ပိုမိုက်ယ္ေလာင္လာခဲ့သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ဆႏၵမဲေပးရန္တိုက္တြန္းသည့္ နည္းတူ က်ဳိးပဲ့သြားေသာယံုၾကည္ မႈမ်ား၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို အခ်ိန္တုိအတြင္း ကုစားရန္လို အပ္မည္ျဖစ္သည္။
 ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ၁၉၄၆-၄၇ ခုႏွစ္ေခတ္ကာလ အပိုင္းအျခား တစ္ႏွစ္အတြင္း လြတ္လပ္ေရးရရမည္ဆုိသည့္ ေႂကြးေၾကာ္သံႏွင့္ ဖဆပလကို မဲေပးပါဟု ၁၉၄၇ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲမဲဆြယ္ စည္း႐ံုးခဲ့သည္ႏွင့္မတူ ကြဲျပား ျခားနားမႈမ်ားစြာ ရွိေနသည္ကို မ်က္ျခည္ျပတ္၍မရႏိုင္ေပ။ ၁၉၄၆ -၄၇ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ လက္ငင္း ႏုိင္ငံေရးကြဲျပားျခားနားသည့္အျပင္ ၁၉၄၇ ဖဆပလ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ လက္ရွိ ဒီခ်ဳပ္ဗဟိုေခါင္း ေဆာင္မ်ားသည္လည္း ကြဲျပား ျခားနားလြန္းလ်က္ရွိသည္။
လက္ငင္းႏိုင္ငံေရးအေျခ အေနအရ ေရြးခ်ယ္စရာနည္းပါး ေနသည့္အျပင္ သမၼတကိုေရြး ခ်ယ္ႏိုင္ၿပီး အစိုးရဖြဲ႕ႏိိုင္ေလာက္ သည္အထိ အာဏာရျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္ပါတီတို႔သာ အႀကိတ္အနယ္ယွဥ္ၿပိဳင္ရဖြယ္ရွိ သည္။ အာဏာရျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီကိုေက်ာခိုင္းလ်က္ ဒီခ်ဳပ္ ပါတီကိုမ်က္ႏွာမူႏိုင္မွသာအစုိးရ အေျပာင္းအလဲဆီ ဦးတည္ႏိုင္ မည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ေရြးခ်ယ္မႈ သည္ သံုးခုတစ္ခုေရြး၊ ေလးခု တစ္ခုေရြးမဟုတ္။ ႏွစ္ခုတစ္ခုေရြး သာျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ေထာက္ခံဆႏၵမဲေပး ရန္သည္သာ တစ္ေၾကာင္းတည္း ေသာလမ္းျဖစ္ေနသည္။ အဘက္ ဘက္က သာလြန္ေနသည့္အျပင္ ေရြးေကာက္ခံလႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ ၁၆၇ ဦးအႏုိင္ရရွိပါက အစိုးရဖြဲ႕ႏိုင္မည့္ အဏာရျပည္ ခိုင္ၿဖိဳးပါတီႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးစီးခ်င္းထုိးရမည့္ကာလတြင္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းကိုၾကည့္၍ မဲေပးရ မည္ဟု ေဆာ္ၾသလွ်င္ အာဏာရ ပါတီအႀကိဳက္ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲ သည္ အာဏာရျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ကိုေထာက္ခံမလား၊ ဒီခ်ဳပ္ပါတီ ကိုေထာက္ခံမလားဆိုသည့္ ေရြး ခ်ယ္မႈႏွစ္ခုတည္းက တစ္ခုေရြး ရမည့္ စိန္ေခၚမႈပင္ျဖစ္သည္။ ဒီခ်ဳပ္ပါတီကို ဥေပကၡာျပဳလ်က္ ဆႏၵမဲေပးလွ်င္ အာဏာရပါတီ အတြက္ ပိုမိုသက္ေသာင့္သက္ သာ ျဖစ္သြားႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ကို အေလးအနက္စဥ္းစားသင့္သည္။
ပါတီကိုၾကည့္ၿပီး မဲေပးပါဆို သည့္ ေဆာင္ပုဒ္သည္ တိုင္းရင္း သားေဒသမ်ားတြင္လည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္းပင္ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ တုိင္းရင္းသားမ်ားအေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ေရးအတြက္ ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္ခဲ့သည့္ပါတီႏွင့္ေခါင္း ေဆာင္ကို မဲေပးရမည္ျဖစ္သည္။ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ တိုင္းရင္းသား မဲဆႏၵရွင္မ်ားက တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ားကိုမဲေပးၾကရမည္ျဖစ္ သည္။ ဒီမုိကေရစီအေရၿခံဳ အစိုး ရႏွင့္ လက္ဝါးခ်င္း႐ိုက္ ႏိုင္ငံေရး အရ ႏွစ္ေပါက္တစ္ေပါက္႐ိုက္ ေသာ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ မ်ားႏွင့္ ပါတီမ်ားကို တိုင္းရင္း သားထုက ေက်ာခိုင္းၾကရ မည္ ျဖစ္သည္။
   လတ္တေလာ အခင္း အက်င္းသည္ ပရိယာယ္မ်ား၊ ဗ်ဴဟာမ်ား၊ လွည့္ကြက္မ်ား ေအာက္တြင္ နစ္မြန္းေနဆဲျဖစ္ၿပီး အစိုးရဖြဲ႕ႏိုင္ရန္ ေရြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္စုစုေပါင္း၏ ၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ေသာ ကိုယ္စား လွယ္ ၃၃၃ ဦးအႏိုင္ရရွိရန္ အသည္းအသန္လိုအပ္ေနခ်ိန္ျဖစ္ သည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၃၃ ေနရာကို ေရြးေကာက္ပြဲမွ အႏိုင္ရရွိေရးအေလးေပးသည့္ နည္းတူ ႏိုင္ငံေရးမဟာမိတ္ျပဳ၊ မိတ္ေဆြျပဳလ်က္ ဗ်ဴဟာေျမာက္ ခ်ဥ္းကပ္စုေဆာင္းႏိုင္ေရးကို လည္း မ်က္ေမွာက္ျပဳသင့္သည္။ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသားပါတီ၊ မဟာမိတ္ပါတီမ်ားႏွင့္ မဟာမိတ္ ဆက္ေၾကာင္းအားေကာင္းေရးကုိ မျဖစ္မေနေဖာ္ေဆာင္သင့္သည္။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မည့္ ပါတီအမ်ားစုသည္ အာဏာရ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီႏွင့္ အိမ္ေရွ႕ ေပါက္မွျဖစ္ေစ၊ အိမ္ေနာက္ေဖး မွျဖစ္ေစ ဆက္ဆံလ်က္ရွိပံုရ သည္။ ထုိနည္းတူ တိုင္းရင္းသား ပါတီအမ်ားစုသည္လည္း အာ ဏာရျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီႏွင့္ ႏိုင္ငံ ေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးအရ ပလူးပလဲလုပ္မႈမ်ားရွိေနသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီကတည္းက အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ အာဏာရပါတီႏွင့္ ပလူးပလဲလုပ္ ေနသည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွအပ က်န္ပါတီမ်ားႏွင့္ ဗ်ဴဟာေျမာက္ ေက်ာခ်င္းကပ္လ်က္ အစိုးရဖြဲ႕ ႏိုင္ေရးႀကိဳတင္ျပင္ဆင္လမ္းခင္း သင့္သည္။ ဒီခ်ဳပ္ပါတီအေနျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ကာလတြင္ အာဏာရျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီႏွင့္ လက္တြဲလ်က္ အစိုးရဖြဲ႕ႏိုင္ေရး စိတ္ကူးစိတ္သန္းျပဳလ်က္ တိုင္း ရင္းသားပါတီမ်ားႏွင့္ မဟာမိတ္ ဖြဲ႕ႏိုင္ေရးေႏွာင့္ေႏွးေနရသည္ဟု ဆိုလွ်င္ ေခတ္သစ္သမိုင္းတြင္ အမည္းစက္စြန္းႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။
တစ္သီးပုဂၢလလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားတြင္ အလံ႐ွဴး ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဖ်က္ျမင္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ေလွ်ာက္ျပန္သံေပး ကိုယ္စား လွယ္မ်ားပါဝင္ႏိုင္သည့္နည္းတူ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဖြံ႕ ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတို႔အတြက္ ျပည္ သူကိုမ်က္ႏွာမူေဆာင္ရြက္ႏိုင္ မည့္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား လည္းပါဝင္ေနမည္ျဖစ္သည္။ တစ္သီးပုဂၢလကိုယ္စားလွယ္မ်ား ကိုမူ ႁခြင္းခ်က္အေနျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္ ရပ္တည္ခ်က္၊ အရည္အခ်င္း၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္၊ ျပည္သူႏွင့္ တစ္သားတည္းက်မႈ စသည့္ အခ်က္မ်ားအေပၚ ၿခံဳငံုသံုးသပ္ လ်က္ မဲဆႏၵရွင္မ်ားအေနျဖင့္ မဲေပးၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ဒီခ်ဳပ္ အပါအဝင္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစု ဝင္ပါတီမ်ား တိုင္းရင္းသားပါတီ မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးတြင္ ေက်ာခ်င္းကပ္မည့္ တစ္သီးပုဂၢလမ်ားကို ေရြးခ်ယ္မဲေပးႏုိင္ေရး စဥ္းစားသံုးသပ္ရမည္ျဖစ္သည္။ လူထုအၾကား ႏိုင္ငံေရးအား ေကာင္းေသာ တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ အႀကိတ္ အနယ္ယွဥ္ၿပိဳင္ရင္း ဒီခ်ဳပ္ကိုယ္ စားလွယ္ေရာ တစ္သီးပုဂၢလပါ အေရးနိမ့္ကာ အာဏာရျပည္ခိုင္ ၿဖိဳးကိုယ္စားလွယ္ေအာင္ပြဲခံသြား ႏိုင္ေျခရွိသည္ကိုလည္း ထည့္ သြင္းတြက္ခ်က္ရမည္ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္မ်ားအားလံုးနီးပါးတြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို လည္းေကာင္း၊ ျပည္နယ္မဲဆႏၵ နယ္မ်ားအားလံုးနီးပါးတြင္ ဒီမို ကေရစီအင္အားစုဝင္ တိုင္းရင္း သားပါတီမ်ားကိုလည္းေကာင္း ပံုေအာဆႏၵျပဳၾကရဖြယ္သာရွိေန သည္။ ႁခြင္းခ်က္မ်ားရွိေနသည္ကုိလည္း ထည့္တြက္ရမည္ျဖစ္ သည္။ ႏိုင္ငံေရးသီဝရီမ်ား၊ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ား၊ က်မ္းမ်ား၊ စာတမ္းမ်ားအလိုအရ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲဆႏၵရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ပါတီ၏မူဝါဒ၊ လမ္းစဥ္၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုသာမက ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား၏ ပင္ကိုအရည္အေသြး၊ ႏိုင္ငံေရးအေတြ႕အႀကံဳ၊ စြမ္းေဆာင္ရည္တို႔ကိုပါ ၾကည့္လ်က္ မဲေပးၾကရမည္ျဖစ္သည္။ လက္ငင္း ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းႏွင့္ ေရြးေကာက္ ပြဲအခင္းအက်င္းသည္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ား၊ က်မ္းမ်ား၊ စာတမ္းမ်ားႏွင့္ခ်ိန္ထုိး၍ မရႏိုင္သည္အထိ သိမ္ေမြ႕႐ႈပ္ေထြးေနဆဲ ျဖစ္သည္ကိုလည္း မေမ့ေလ်ာ့သင့္ေပ။
အာဏာရျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအနက္ ပုဂၢိဳလ္ အေနျဖင့္ ပညာရွင္မ်ား၊ မဟာ ပညာေက်ာ္မ်ားဟုဆိုႏုိင္သူမ်ား ပါဝင္ေနေသာ္လည္း အႏွီပုဂၢိဳလ္ တို႔သည္ ပါတီ၏မူေဘာင္ ဗ်ဴဟာ ကိုေက်ာ္လြန္လ်က္ ျမန္မာ့ အေျပာင္းအလဲအတြက္ အသံက်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ မျပဳရဲၾက ေပ။ အႏွီမဟာပညာေက်ာ္မ်ား သည္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ျပည္သူကို မ်က္ႏွာမမူေသာ၊ မ်က္ႏွာမူခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ေသာ ပါတီ၏ ေလာင္းရိပ္ေအာက္တြင္ ဘာမွမ လုပ္ႏုိင္သည္မွာ အထင္အရွား ျဖစ္သည္။ လက္ငင္း အက်ပ္အတည္းမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေခါင္းေဆာင္မႈ ေအာက္တြင္ရွိေသာ ခပ္ည့ံည့ံလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းအခ်ဳိ႕ကို မဲမေပးလွ်င္ အာဏာရျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ေလာင္းကို သြယ္ဝိုက္ေထာက္ခံသည့္သေဘာျဖစ္ႏိုင္ သည့္အခ်က္ျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ဒီခ်ဳပ္ ဗဟိုေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ေဒသဆိုင္ရာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တခ်ဳိ႕ တစ္ဝက္တြင္ အားနည္းခ်က္မ်ား၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ အျပစ္တင္စရာ မ်ား၊ ေဝဖန္စရာမ်ား တစ္ပံုတစ္ ပင္ႀကီးရွိေနလင့္ကစား အာဏာရ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ အဆမတန္သာလြန္ေသာအခင္း အက်င္းကုိ ပိုင္ဆိုင္ထားသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ သို႔ပါေသာ ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆုိး ယံုယံုၾကည္ၾကည္ပံုအပ္စရာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္ပါတီမွလြဲ၍  အျခားပါတီမရွိဟု သံုးသပ္ရမည္ျဖစ္သည္။ အလားတူ ျပည္နယ္မ်ားတြင္လည္း ဒီမိုကေရစီအင္အားစုဝင္တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ားကိုသာ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ပံု အပ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္ ကိုမဲပံုအပ္ပါဟု တိုက္တြန္းသျဖင့္ ေဒၚစုႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္ဘာလုပ္လုပ္ အား လံုးေကာင္းပါသည္ဟု မ်က္စိ မွိတ္ေထာက္ခံရမည္ဟုမဆိုလို ေပ။ ဆန္ရင္းနာနာဖြပ္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ေဝဖန္သင့္ ေဝဖန္ ထိုက္သည္ကို ေဝဖန္ရမည္ ျဖစ္သည္။ လိုအပ္ပါက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ထိထိရွရွေဝဖန္ႏိုင္ေရး ေရွး႐ႈသင့္သည္။ ဒီခ်ဳပ္ႏွင့္ေဒၚစု၏အလြဲအမွားကုိ ေဝဖန္ေထာက္ျပေရးတြင္ ေန႔ေကာင္းရက္သာေရြးေနစရာမလို။ အခ်ိန္အခါေကာင္း ေစာင့္ေနစရာမလို။ေဝဖန္ ေထာက္ျပသည္မွာ အခ်ိန္အခါ ကိုက္ရန္အေရးႀကီးသည္။ အခ်ိန္ ေႏွာင္းလွ်င္ ေဝဖန္ေရး၏ တန္ဖိုးထုိးက်တတ္သည္။ လြဲေန၊မွားေနသည္ကို အေၾကာင္းေၾကာင္း ေထာက္ထားလ်က္ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနမည္ဆိုလွ်င္ ပူးသတ္သည့္ သေဘာ၊ ေနာက္ေက်ာဓားျဖင့္ထုိး သည့္သေဘာေဆာင္သြားႏုိင္ သည္ကို ဆင္ျခင္သင့္သည္။ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ အာဏာရွင္ဆန္ သည္ဟု မေဝဖန္သင့္ေၾကာင္းအသံမ်ားၾကားေနရသည္။ လတ္ တေလာ ဒီခ်ဳပ္၏လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေရြးခ်ယ္မႈတြင္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈလြန္ကဲျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳလ်က္ အလြဲအမွားမ်ားျဖစ္ခဲ့ရသည္မွာ ပါတီတြင္း အာဏာရွင္ဆန္ေနသည့္ အေငြ႕အသက္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခြင့္သာခိုက္တြင္ အာဏာရွင္ မဆန္ေရး ေဝဖန္ေပးရျခင္းျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ကိုယ္စား လွယ္ထက္ ပါတီႏွင့္ အလံကိုမဲ ေပးေရးေဆာ္ၾသေနရသည့္အေပၚသေဘာမတူႏိုင္ေသာ ျပည္တြင္း ျပည္ပရဲေဘာ္မိတ္ေဆြမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူ မ်ားအေနျဖင့္ နဖူးေပၚလက္တင္ စဥ္းစားရင္း ဘယ္လိုသြားသင့္ သည္၊ ျပင္ဆင္သင့္သည္၊ တည္ ေဆာက္သင့္သည္တို႔ကို ေစာ ေၾကာသင့္သည္။ ဒီခ်ဳပ္ႏွင့္ ေဒၚစု ကိုမဲပံုေအာေပးျခင္းထက္ သာ လြန္ေကာင္းမြန္ေသာ အျခား နည္းလမ္းရွိမည္ဆိုလွ်င္ ျပည္သူ ကိုခ်ျပေဆြးေႏြးသင့္သည္။
ျပည္တြင္း၏ ပကတိအေျခ အေန၊ သတင္းအခ်က္အလက္ မ်ားအေပၚ အေျခခံစဥ္းစားမႈျဖစ္ ရန္ ပဓာနက်သည္။ အာဏာရ ပါတီႏွင့္ အစိုးရ၏ ဆိုက္ဝါး သတင္းမ်ား၊ ဆိုက္ဝါးအခ်က္အလက္မ်ားေအာက္တြင္ ေကာက္ခ်က္မွားမ်ားထဲ နစ္မြန္းေန၍ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ဒီခ်ဳပ္၊ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုဝင္တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားႏွင့္တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ၂၀၁၆ ႏွစ္ဦး လႊတ္ေတာ္ အခင္းအက်င္းတြင္ ေက်ာခ်င္းကပ္ႏိုင္မွသာ အစိုးရႏွင့္လႊတ္ေတာ္အခင္းအက်င္း အေျပာင္းအလဲသည္ ပံုေပၚလာမည္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးျပ႒ာန္း စာအုပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္မည္ဆိုပါက နား႐ႈပ္ေကာင္း႐ႈပ္ႏိုင္သည့္ ျမန္မာ့အခင္းအက်င္းစစ္စစ္တြင္ မာယာပရိယာယ္ အသြယ္သြယ္ယွက္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ရက္စက္မႈအေပါင္းသရဖူေဆာင္းသြားႏိုင္သည့္ အလားအလာမ်ားကိုလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္းတိုက္တြန္းေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။
http://www.7daydaily.com/story/45739

Post a Comment

 
Top