0

ACM RE-Post 18-6-2014
(Written by တကၠသိုလ္ မိုး၀ါ)

ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး အဆင့္ျမင့္ပညာက႑ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတစ္ရပ္ကို က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီဟု သိရသည္။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း တစ္ရပ္ကိုလည္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားၿပီးျဖစ္သည္ ဆိုသည္။ ယင္းဥပေဒၾကမ္းအား ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အမ်ဳိးသားကြန္ရက္ (NNER - National Network for Education Reform) တို႔ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့သည္ ဆိုသည္။ အဆိုပါ NNER အရပ္အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ပညာေရးကြန္ရက္၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ ဆရာမ်ားသမဂၢ၊ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူမ်ဳိးစုပညာေရးအစု အဖြဲ႕မ်ားစသျဖင့္ ပါ၀င္ေပသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တြင္တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ NNER အဖြဲ႕သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပား၌ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကိစၥရပ္မ်ားအား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းတြင္ ဗဟိုအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္မ်ား ပါ၀င္ေနျခင္းႏွင့္ အျခားသေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ ဆရာဆရာမမ်ားသမဂၢႏွင့္တကြ NNER က ကန္႔ကြက္ထားသည္ ဆိုသည္။

အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တို႔သည္ နိမ့္က်ေနေသာ ပညာေရးစနစ္ကိုျမႇင့္တင္ရန္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို အပူတျပင္းအတည္ျပဳႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိရသည့္အခိုက္အတန္႔ ၿဗိတိန္လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား၏ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးအဆင့္ေပၚသံုးသပ္မႈကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ဖတ္လိုက္ရျပန္သည္။ ၎တို႔က “ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ထူးျခားေသာ ျပႆနာတစ္ခုမွာ လူငယ္မ်ဳိးဆက္မ်ားသည္ သူတို႔၏ မိဘမ်ားထက္ ပညာေရးနိမ့္က်ေနသည္” ဟု ၎တို႔၏ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးအစီရင္ခံစာ၌ ေဖာ္ျပေရးသားထားသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။

ထူးဆန္းသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ စာေရးသူ ဤႏိုင္ငံႏွင့္ အတန္ၾကာေနမႈထိုင္မႈ ကင္းကြာခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ယခု ျပန္လည္ထိေတြ႕မႈရွိလာေသာအခါ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ယခင့္ ယခင္က ရွိထားခဲ့ေသာ အေနအထားမ်ဳိးမရွိေတာ့သည္ကို အံ့အားသင့္စြာ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေပသည္။

စာေရးသူ လက္လွမ္းမီေသာ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္လြန္ကာလ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္၏ ပညာေရးအဆင့္ကို အနည္းငယ္ ေဖာက္သည္ခ်ပါမည္။ ထိုအခ်ိန္က မႏၲေလးစက္မႈတကၠသိုလ္ မရွိေသးပါ။ အျခား ၀ိဇၨာသိပံၸ၊ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္မ်ားသည္လည္း ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ကဲ့သို႔ပင္ ပညာေရးအဆင့္အတန္း ျမင့္မားလွသည္ဟု မွတ္ယူႏိုင္ၾကပါသည္။

အတိုခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ ထိုအခ်ိန္က သင္ၾကားေရးဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာ အရည္အခ်င္း၊ အေတြ႕အၾကံဳ၊ ေစတနာ အျပည့္အ၀ရွိသူတို႔ျဖစ္ၾကၿပီး စာေရးသူတို႔ဌာနဆိုလွ်င္ တစ္လတစ္ႀကိမ္က် အစည္းအေ၀းထိုင္၍ ႏိုင္ငံတကာ (အထူးအားျဖင့္ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္) မွ ပညာေရးဆိုင္ရာ ေခတ္မီသင္႐ိုးညႊန္းတမ္းအသစ္အသစ္တို႔အား မ်က္ျခည္ျပတ္မခံဘဲ ေလ့လာသံုးသပ္လ်က္ မိမိဌာနအတြက္ ထပ္မံျဖည့္စြက္သင္ၾကားခဲ့ၾကသည္။ ေခတ္မမီေတာ့ေသာ သင္႐ိုးအစိတ္အပိုင္းမ်ားအား ျဖဳတ္ပယ္ပစ္သည္လည္း ရွိခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္ က “ျမင္ျမင္သမွ် ပါေမာကၡ၊ ေတြ႕ကရာလူ ပါရဂူ” ဟူသည့္ အဆိုစကား မရွိခဲ့ေသးပါ။ ပါေမာကၡေတာ့ တစ္ဦးတေလရွိခဲ့၏။ ပါရဂူဘြဲ႕ရရွိထားသူ အလြန္ပင္ရွားေသာ္လည္း ဆရာပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီသည္ အေတြ႕အၾကံဳ ေရာ အရည္အခ်င္းပါ ရာႏႈန္းျပည့္ ျပည့္၀မႈရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။

စာေမးပြဲ အေအာင္အ႐ႈံးပိုင္းကိုၾကည့္လွ်င္လည္း အတန္းတိုင္းတြင္ အက်အ႐ံႈး ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ရွိသည္။ ပထမႏွစ္သင္တန္းမွစ၍ ဆ႒မႏွစ္ (ေနာက္ဆံုးႏွစ္) အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ဘြဲ႕ရသည္အထိ ေအာင္ျမင္သူ ေက်ာင္းသားဦးေရမွာ စုစုေပါင္း၏ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာ ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ လမ္းခုလတ္၌ပင္ ေက်ာင္းမွ အနားယူ၊ ႏုတ္ထြက္ သို႔မဟုတ္ မေအာင္ျမင္၍ ဆက္လက္တက္ခြင့္မရေတာ့ေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဘြဲ႕ရသြားေသာ ေက်ာင္းသားတို႔၏ အဆင့္မည္မွ်ျမင့္မားေၾကာင္း ခန္႔မွန္းႏိုင္ေပသည္။

စာေမးပြဲေအာင္စာရင္းရလဒ္ ျမင့္မားတိုင္း ၎ပညာေရးအဆင့္ျမင့္မားၿပီ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား အရည္အေသြးျမင့္မားၿပီဟု ေျပာ၍မရေပ။ သာဓကအားျဖင့္ျပရပါက တကၠသိုလ္သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ၁၉၇၄ ခု အလုပ္သမားအေရးအခင္း၊ ဦးသန္႔အေရးအခင္း၊ ၁၉၇၅ ခု အလုပ္သမား-ေက်ာင္းသား သပိတ္စခန္း၊ ၁၉၈၇ ခု ေငြစကၠဴ တရားမ၀င္ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ၁၉၈၈ ဖုန္းေမာ္ႏွင့္ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု စသည့္ အေရးအခင္းေပါင္းစံုတို႔တြင္ တကၠသိုလ္သင္တန္းမ်ား ၾကာရွည္ပိတ္ထားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ စာသင္ခ်ိန္အလြန္နည္းခဲ့ျခင္းကို ျပရမည္ျဖစ္သည္။ စစ္အာဏာရွင္တို႔သည္ မိမိတို႔ အာဏာတည္ျမဲေရးတစ္ခုတည္းအတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေခ်ာ့တစ္ခါ ေျခာက္တစ္လွည့္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဆရာမ်ားအား ဖိအားေပး၍လည္းေကာင္း၊ စာေမးပြဲ၌ ေမးမည့္ေမးခြန္းမ်ားကို အေစာပိုင္းတင္ႀကိဳ၍ ေရလာေျမာင္းေပးလုပ္ေစျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စာသင္သင္ မသင္သင္ စာေမးပြဲ၌ မ်ားမ်ားအေအာင္ေပးသည့္စနစ္ကို က်င့္သံုး လာခဲ့သည္။ စာသင္ခ်ိန္ အလြန္နည္းသည့္ ကာလမ်ားစြာေရြ႕လ်ားေသာ္ ပညာေရးအဆင့္အတန္းသည္ အလြန္နိမ့္က်ေသာအေျခသို႔ ဆိုက္ေရာက္လာေတာ့သည္။

ယင္းေနာက္ စက္မႈတကၠသိုလ္ (ေနာင္တြင္ နည္းပညာတကၠသိုလ္) ရွိေက်ာင္းသားမ်ားအား တစ္ေနရာစီ ခြဲထားရန္ မေလ်ာ္ကန္ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ နည္းပညာတကၠသိုလ္အမ်ားအျပားကိုလည္း ကြက္လပ္ရွိသည့္ လယ္ေျမေပၚ အေဆာက္အအံုေဆာက္လုပ္ၿပီး ဖြင့္ခဲ့သည္။

ဤေနရာတြင္ မိတ္ေဆြဆရာတစ္ဦး၏ ေျပာစကားကို ေဖာ္ျပလိုေပသည္။

“Bricks, sand and cement can be used to build a Building, but not a University”

“အုတ္၊ သဲ၊ ဘိလပ္ေျမတို႔ျဖင့္ တိုက္တာ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း တကၠသိုလ္တစ္ခုကိုမူ မတည္ေဆာက္ႏိုင္”

သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡခ်ဳပ္တစ္ဦးကလည္း “သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္အလိုက္ လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ဆရာေတြ ရွိသင့္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ စာၾကည့္တိုက္ေကာင္းေကာင္း လိုတယ္။ ဒီအဂၤါရပ္ေတြ ျပည့္စံုမွသာ တကၠသိုလ္အျဖစ္ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားသင့္တယ္” ဟု ေျပာခဲ့ဖူးေသး၏။

စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေဟာင္းတစ္ဦးကလည္း “တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္အႏွံ႔ နည္းပညာတကၠသိုလ္ေတြ အမ်ားႀကီးဖြင့္တယ္။ အရည္အေသြးျပည့္မီတဲ့ ဆရာက မရွိ။ စက္မႈအထက္တန္းေက်ာင္း အဆင့္ေတာင္မရွိတဲ့ ေက်ာင္းကို တကၠသိုလ္အျဖစ္တက္ရေတာ့ အရည္အေသြးညံ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြပဲ ထြက္လာတာေပါ့။ ဒီေက်ာင္းေတြကို စက္မႈလက္မႈ အထက္တန္းေက်ာင္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖြင့္သင့္တယ္။ ဖြင့္ထားတဲ့ေနရာကလည္း ၿမိဳ႕နဲ႔အရမ္းေ၀းေတာ့ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ လမ္းမွာတင္အခ်ိန္ကုန္တာ တိုင္းျပည္အတြက္ နစ္နာတယ္။ ေက်ာင္သားေတြရဲ႕အေျပာအရ သင္တန္းတက္ခဲ့တဲ့ တစ္ေလွ်ာက္လံုး လက္ေတြ႕လုပ္ခဲ့ရတာမ်ဳိး မရွိဘူး။ ဆရာေတြ ရွင္းျပတာကိုပဲ နားေထာင္ စာက်က္ၿပီး စာေမးပြဲေျဖခဲ့ရတာပါလို႔ ၾကားသိခဲ့ရပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ အုတ္၊ သဲ၊ ဘိလပ္ေျမ ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ မိတ္ေဆြဆရာ၏ ေျပာစကား မွန္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ အရည္အခ်င္း၊ အေတြ႕အၾကံဳျပည့္မီေသာ ဆရာမ်ား၊ စာၾကည့္တိုက္မ်ား၊ ေခတ္မီစမ္းသပ္ ဓာတ္ခြဲခန္းမ်ား၊ စက္ကိရိယာမ်ား မရွိမျပည့္စံုေသာ ယင္းနည္းပညာတကၠသိုလ္ဟုေခၚေနေသာ ေနရာတို႔ကို “နည္းပညာအေဆာက္အဦ” ဟူ၍သာ ေျပာင္းလဲေခၚဆိုသင့္ၿပီဟု ေ၀ဖန္သူမ်ားရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။

ပညာေရးအေထာက္အကူျဖစ္သည့္ အေဆာက္အဦ၊ လက္ေတြ႕ခန္းစက္ပစၥည္းကိရိယာ၊ စာအုပ္စာတမ္းတို႔အား ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းဖန္တီး၍ ၀ယ္ယူႏိုင္သည္ပဲထား သစ္ပင္ကဲ့သို႔ေသာ အရည္အေသြးႏွင့္ အေတြ႕အၾကံဳ ရွိ ၀ါရင့္ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ တိုင္းတစ္ပါးသို႔ ဦးေႏွာက္ယိုစီးမႈျဖစ္သြားခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း ယင္းကြက္လပ္၌ အစားထိုးရန္ သစ္ပင္မ်ားစြာကို ပ်ဳိးစိုက္ရဦးမည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရေလာင္းေပါင္းသင္၍ ထပ္မံေစာင့္လင့္ရဦးမည္။

ယခုတေလာ ထိပ္ပိုင္းပုဂၢိဳလ္မ်ား ေျပာၾကားေသာ မိန္႔ခြန္းအခ်ဳိ႕တြင္ “ယေန႔လူငယ္မ်ားစာတတ္မွ အနာဂတ္တိုင္းျပည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမည္”၊ “ပညာတတ္သည့္ တိုင္းျပည္ျဖစ္ေရးအတြက္ ပညာ၏အခန္းက႑ကို ပစ္ပယ္ထား၍ မရ”၊ “ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး ေရတို ေရရွည္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပညာေရးက႑သည္ အဓိကျဖစ္” စသျဖင့္ ၾကားေန ဖတ္ေနရသည္။ ယခုေတာ့လည္း ပညာေရးက႑သည္ တိုင္းျပည္အတြက္ အေရးႀကီးေနၾကျပန္ပါၿပီေကာ။

“ပစၥည္းတစ္ခုကို အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာ ဆြဲျဖဳတ္ဖ်က္ဆီးၿပီးမွ တစ္စစီကို ေကာ္နဲ႔ ျပန္ကပ္ရင္လည္း အဲဒီပစၥည္းဟာ အေကာင္းျပန္ျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဖာေထးရာေတြနဲ႔ပဲ ရွိေနမယ္”

ထိုစကားကို စာေရးသူ၏ မိဘမ်ားက စာေရးသူ ဘာမွန္းမသိတတ္ေသးေသာ ကေလးအရြယ္တြင္ မိဘ၀ယ္ေပးသည့္ ကစားစရာေတြ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တိုင္း ေျပာဆိုဆံုးမေလ့ရွိသည့္ တန္ဖိုးႀကီးစကားတစ္ခြန္းျဖစ္ေလသည္။

(ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္သို႔ တက္ေရာက္ေနသည့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္)

Aye Chan Mon Credit To: Eleven Media Group
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top