0

(written by :ေဂ်လွသင္)

တကယ္ေျပာတာပါ။ ဒီဘက္ကမ္းက လူေတြပဲ အသက္ရွိတယ္ မထင္ပါနဲ႔။ ဟိုဘက္ကမ္းမွာလည္း သက္ရွိလူသားေတြ ရွိပါတယ္။ ေရမစံု၊ မီးမစံု ဒုကၡေတြသာ အမ်ဳိးစံုတဲ့ ဟိုဘက္ကမ္းမွာ ကြ်န္မတို႔ေနတာပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ပန္းဆိုးတန္းသေဘၤာဆိပ္ကေန ရန္ကုန္ျမစ္ကို ကူးတို႔နဲ႔ ကူးလိုက္တာ နဲ႔ ဟိုဘက္ကမ္း ဒလသေဘၤာဆိပ္ ေရာက္မယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးေပၚမွာ လူဦးေရ ေျခာက္သန္းေက်ာ္ေနသလို ဒလ၊ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းျခံကုန္း၊ ေဒးဒရဲ၊ ဖ်ာပံု၊ က်ဳိက္လတ္ဆို တဲ့ ကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လူဦးေရကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထက္ေတာ့ မနည္းပါဘူး။ အဲဒီၿမိဳ႕ကလူေတြ ကိစၥမ်ဳိးစံုနဲ႔ ရန္ကုန္ကို လာၾကရင္ အခ်ိန္အတိုဆံုးနဲ႔ ကုန္က်စရိတ္ အသက္သာဆံုး ဒလ-ပန္းဆိုးတန္း ဇက္ေရယာဥ္ကိုပဲ အားထားရတယ္။ အရင္အစိုးရ ေဖာက္ခဲ့တဲ့ လိႈင္သာယာဘက္က လမ္းေတာ့ရွိပါရဲ႕ လမ္းေဟာင္းေလာက္ အသံုးမတဲ့။ ဓာတ္ဆီဖိုး ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ကားသမားေတြ အတြက္ေတာ့ အဆင္ေျပခ်င္ ေျပပါလိမ့္မယ္။ သာမန္ျပည္သူေတြကေတာ့ ဒလၿမိဳ႕မွာ ဂိတ္ဆံုးတဲ့ လိုင္းကားေတြနဲ႔ သြားလာေနရတုန္း။

စစ္အစိုးရလက္ထက္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး “ျမစ္ကိုေတြ႕ရင္ တံတားေဆာက္၊ ေတာင္ကို ေတြရင္ လမ္းေဖာက္”လို႔ ျငာသံေပးၿပီး တည္ေဆာက္ျပဳျပင္ ျမန္ျပည္တစ္ခြင္ လုပ္စားလာလိုက္ၾကတာ ျမစ္ေတြေကာ၊ ေတာေတြေျပာင္၊ ေတာင္ေတြေပ်ာက္သြားတာပဲ အဖတ္တင္တယ္။ ျပည္သူေတြကေတာ့ ဒံုရင္းပဲ။

က်ဳိက္ထီး႐ိုး ဘုရားဖူးလမ္းကိုၾကည့္။ အရင္ကဆုိ ေရႊရင္ေမွ်ာ္၊ ေရႊရင္စို႔၊ ေရေျမာင္ႀကီး၊ စိုင္တေမာ့၊ ဘိုးျပန္ေတာင္၊ နဂါးပတ္ ဆိုတဲ့ ေတာင္ေတြေက်ာ္၊ ေတာေတြျဖတ္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ဘုရားဖူးသြားခဲ့ၾကရတာ။ ေတာေတာင္သဘာဝ၊ လွ်ဳိေျမာင္စိမ့္စမ္း ေရတံခြန္အလွေတြကို ခံစားၿပီး အေဖာ္တစ္သိုက္နဲ႔ ေပ်ာ္စရာ ဘုရားဖူးခရီး။ အသက္ႀကီးသူ၊ က်မ္းမာေရးမေကာင္းသူေတြအတြက္လည္း အထမ္းသမားေတြ ေဝါစင္ေတြနဲ႔ တစ္မ်ဳိးထူးျခားတဲ့ ခရီး။ က်ဳိက္ထီး႐ိုးဘုရားဆိုတာ တန္ခိုးသိပ္ႀကီးတာ။ ဖူးထိုက္မွ ဖူးရတာဆိုတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို ေတာင္တက္ကားလမ္းႀကီးက ေလွာင္လိုက္သလို ခံစားလိုက္ရတယ္။ ဘုရားဖူးေတြကို ေစတနာထားသလိုလိုနဲ႔ လမ္းေၾကာတစ္ေလွ်ာက္ ရွင္းပစ္လိုက္တဲ့ သစ္ေတာသယံဇာတေတြကို လိုခ်င္လို႔ ရမယ္ရွာတာက ပိုမ်ားပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အထင္ကရ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံတားႀကီးကို ၾကည့္ဦးမလား။ ျပည္သူအဆင္ေျပေရးထက္ အစိုးရနဲ႔ ပနံရတဲ့ ခ႐ိုနီအလုပ္ျဖစ္ဖို႔ လုပ္ၾကတာ။ ျပည္သူကေတာ့ အထင္ေတြႀကီးလိုက္တာ မေဆာက္ခင္က်ပ္ေတာ့ မေဆာက္ရေသးလို႔ ေမွ်ာ္၊ ေဆာက္ေနဆဲက်ပ္ေတာ့ တံတားၿပီးရင္ ေကာင္းသြားမွာဆိုၿပီး ေမွ်ာ္။ အခု ၿပီးသြားတာၾကာလွၿပီ။ က်ပ္ေနတုန္းပဲ။ ေစ့ေစ့ၾကည့္ မွ ေရးေရးေပၚဆိုသလို ခံုးေက်ာ္တံတားက အမ်ားျပည္သူအတြက္ ဆုိတာထက္ VIP ေတြ သြားလာတဲ့အခါ လွည္းတန္းမီးပိြဳင့္နဲ႔ မတိုးေအာင္ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္အတြက္ ရည္ရြယ္မွန္း သိရေတာ့မယ္။

အခု လိႈင္သာယာ-တြံေတြး လမ္းႀကီးလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ လမ္းေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က လူအနည္းငယ္အတြက္ပဲ အသံုးတည့္ပါတယ္။ ဟိုဘက္ကမ္းက လူအမ်ားစုကေတာ့ ဒလ- ပန္းဆိုးတန္း ဇက္ကို အားထားေနရတုန္း။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ထဲမွာ တံတားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္ေလး ေပၚခဲ့ဖူးတယ္။ ကိုရီးယားႏုိင္ငံက တံတားအင္ဂ်င္နီယာေတြ လာတုိင္းထြာတြက္ခ်က္ ေနၾကၿပီ။ ကမ္းေနရာ ေရြးေနၾကၿပီ။ ခ႐ုပတ္ပံုစံ ဒီဇုိင္းေဆာက္မယ္။ အဲဒီလိုသတင္းေတြ ဖတ္ရေတာ့ ေပ်ာ္လုိက္တာ။ စိတ္ကူးထဲက အိပ္မက္တံတားႀကီး တကယ္ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ေပါ့။ ေန႔စဥ္ခံစားေနရတဲ့ ေရလမ္းခရီးနဲ႔ မေတာ္တဆျဖစ္ရင္ဆိုတဲ့ ေၾကာက္စိတ္ေတြကို မခံစားခ်င္ေတာ့ဘူးေလ။ ျမန္ျမန္အေကာင္အထည္ေဖာ္ပါေစ ဆုေတာင္းေပမယ့္ ဆုေတာင္းမျပည့္ခဲ့ဘူး။

ဒလျမစ္ကူးတံတားစီမံကိန္း မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ထြက္လာတယ္။ စိတ္ဓာတ္ကို က်သြားတာပဲ။ ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္လို႔ စပ္စုလိုက္ေတာ့ ေျမေဈးေတြ တက္ကုန္လို႔တဲ့။ ဒလၿမိဳ႕မွာ ေျမရွင္ေတြဆင္းၿပီး ေဈးကစားလုိက္တာ ေျမေဈး ကေမာက္ကမ ျဖစ္ကုန္တာနဲ႔ အဲဒီစီမံကိန္း ရပ္လိုက္ရတယ္ဆိုေတာ့ စိတ္ထဲမေကာင္းလိုက္တာ။ ေဆာက္သင့္တဲ့ တံတားကို ဘာလို႔မေဆာက္ရတာလဲ။ လူထုအတြက္ တကယ္အေရးပါတဲ့ စီမံကိန္းကို ဘာလို႔ရပ္ပစ္ရတာလဲ။ အခု သစ္ထူးလြင္ Blogကို ဖတ္မိမွပဲ အေျဖေပၚေတာ့တယ္။

ရန္ကုန္-ဒလ တံတားစီမံကိန္း ရပ္သြားရတာကို ေလ့လာေနသူတစ္ဦးရဲ႕ အေျပာကို ကိုးကားထားပါတယ္။ “ခ႐ိုနီႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းႏွစ္ခုက ရန္ကုန္ျမစ္ထဲမွာ ရွိေနတယ္။ ရန္ကုန္-ဒလ တံတားေဆာက္ရင္ သူတို႔ဆိပ္ကမ္းေတြဆီ ႏုိင္ငံတကာသေဘၤာေတြ မဝင္ႏိုင္ေတာ့မွာစိုးလို႔ တံတားအျမင့္ကို ဘယ္ေလာက္ရွိရမယ္ဆုိၿပီး ဖိအားေပးတာေၾကာင့္ ေဆာက္ေပးမယ့္ ကိုရီးယားအစိုးရက ဘတ္ဂ်က္မမီေတာ့ဘဲ ေနာက္ဆုတ္သြားတာ ေခတ္မီတဲ့ႏုိင္ငံတိုင္း ျမစ္ထဲမွာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာဆိပ္ကမ္းေတြ မရွိေတာ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ ေအးရွားေဝါလ္နဲ႔ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း ႏွစ္ခုက ရန္ကုန္ျမစ္ထဲမွာ ရွိေနတယ္။ အစိုးရတာဝန္ရွိသူေတြကို အိတ္ထဲထည့္ထားေတာ့ ဘာစီမံကိန္းလုပ္လုပ္ သူတို႔အက်ဳိးစီးပြား မထိခိုက္ေအာင္ လုပ္ေနတဲ့သေဘာ ရွိတယ္”။ ကဲ ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လား။ ဟိုဘက္ကမ္းက လူေတြရဲ႕အသက္က ခ႐ိုနီေတြရဲ႕လက္ထဲမွာပါလား။

ကိုရီးယား ကူးတို႔သေဘၤာ ဧၿပီ ၁၆ ရက္ ကနစ္ေတာ့ စီးနင္းသူ ၄၇၆ ေယာက္၊ ကယ္ဆယ္ႏုိင္လုိက္တာ ၁၇၂ ေယာက္၊ ၃ဝ၄ ေယာက္ ေပ်ာက္ေနတယ္။ ကားအစီး ၁၅ဝ ပါတယ္။ ေပ်ာက္ေနတဲ့အထဲ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ဘယ္ႏွေယာက္ဆိုတာ နာရီပိုင္းအတြင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့တယ္။ ကြ်န္ မ ဒလကူးတို႔ကို မ်က္စိထဲ ျမင္မိတယ္။ စနစ္တက် လက္မွတ္ျဖတ္ေရာင္းတာ မရွိ။ သေဘၤာခံႏိုင္ဝန္ ဘာမွန္းမသိ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ကုန္တင္ရမယ္။ လူဘယ္ႏွေယာက္ပဲ စီးခြင့္ရွိမယ္ဆိုတာလည္း မရွိ။ မသိ။ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ စစ္ေဆးသူလည္း မရွိ။ စီးတဲ့သူက ေလးငါးရာ။ အသက္ကယ္ေဘာ ကြင္းေတြနဲ႔ အသက္ကယ္အက်ၤီက တစ္ရာေတာင္မျပည့္။ သက္ဆုိင္သူမ်ား ၾကည့္လုပ္ ၾကပါဦး။

စိတ္ပူတတ္ရန္ေကာလို႔ေတာ့ မေျပာပါ နဲ႔။ ပူတယ္ဆိုတာ ၾကံဳဖူးလို႔ပါ။ ပန္းဆိုးတန္း- ဒလကူးတို႔ယာဥ္ “တိုးဧ” နစ္ဖူးတယ္။ လူေတြ ရာခ်ီေသဖူးတယ္။ အဲဒီ ရန္ကုန္ျမစ္ထဲမွာ။ ေမ့မထားၾကပါနဲ႔။ ရန္ကုန္-သန္လ်င္ ကူးတို႔ “တိုင္းလံုးေက်ာ္” နစ္ဖူးတယ္။ သန္လ်င္၊ ေက်ာက္တန္း၊ ခရမ္း၊ သံုးခြၿမိဳ႕ေတြ လက္ညိွိဳးညႊန္ရာ နာေရးအိမ္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ျဖစ္စဥ္ႏွစ္ခုစလံုးမွာ ေသဆံုးသူအေရအတြက္ဆိုတာ အေလာင္းေတြကိုေရၿပီးမွ ေျပာႏုိင္ခဲ့တာ။ တင္ကတည္းကိုက ေနရာရွိသေရြ႕ တင္ခဲ့ၾကတာကိုး။ ဘယ္ကိစၥမဆို ျဖစ္မွထလုပ္ၾကတာထက္ မျဖစ္ခင္ကာကြယ္တာ အေကာင္းဆံုးပါ။

ေတာင္ကိုရီးယား သမၼတႀကီးကေတာ့ ျပည္သူကို ေတာင္းပန္လုိက္တာ။ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရတဲ့ အတြက္ အစိုးရအဖြဲ႕အေနနဲ႔ စိတ္ထိခိုက္ရပါတယ္။ သိပ္ၿပီး ဝမ္းနည္းပါတယ္တဲ့။
ေမ ၈ ရက္ ႐ုံးဆင္းခ်ိန္တိုက္တဲ့ ေလျပင္းမ်ဳိး ရန္ကုန္ျမစ္ထဲ ေမႊလိုက္လို႔ကေတာ့ ဝမ္းနည္း႐ုံမက မ်က္ရည္နဲ႔ မ်က္ခြက္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကလိမ့္မယ္။ ဒီဘက္ကမ္းက ခ႐ိုနီေတြသိထားဖုိ႔က ဟိုဘက္ကမ္းမွာေနၾကတာလည္း လူေတြပါပဲဆိုတာ သတိရၾကပါ။

(ပန္းဆိုးတန္းဆိပ္ကမ္း ကူးတို႔သေဘၤာ ဆိုက္ကပ္ခ်ိန္ျမင္ကြင္း)

ACM Credit To:Eleven Media Group
မိတ္ေဆြ-ဒီလင္႔ ၂ ခုကို Click ႏွိပ္ရုံျဖင္႔သတင္းအစုံကိုဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top