ACM Re-Post 25-5-2014
- ခ်စ္၀င္းေမာင္
ဒီရက္ပိုင္းအတြင္း ေဟာ့အျဖစ္ဆံုး သတင္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းေပၚမွာ “ရာ ဇာမင္း” ခရီးသည္တင္ကား တိမ္းေမွာက္မႈပါ။ ေနျပည္ေတာ္ အထြက္ မိုင္တိုင္အမွတ္ (၁၉၇)အေရာက္ ေမွာင္ရီပ်ိဳးစ၊ မိုးသည္ထန္စြာ ရြာသြန္းေနခ်ိန္မွာ ရထားလမ္း ေခ်ာက္ထဲထိုးက်ၿပီး ခရီးသည္ ၁၄ ဦး ပြဲခ်င္းၿပီး ေသသြားတဲ့ ျဖစ္ရပ္ပါပဲ။ အရပ္ထဲမွာလည္း လူေတြဒီအေၾကာင္းေျပာၾက၊ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ သတင္းစာေတြမွာလည္း ရာဇမင္းယာဥ္ တိမ္းေမွာက္တဲ့ အျဖစ္ဆိုးကိုပဲ ေျပာေန၊ ေရးေနၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ တကယ္လည္း ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္စရာ ျဖစ္ရပ္ဆိုး တစ္ခုပါပဲ။
အျမန္လမ္းေပၚမွာ ေသဆံုးသြားၾကတဲ့သူေတြ မ်ားပါၿပီ။ ဒီလမ္းကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္က ဖြင့္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစလုိ႔ ေသဆံုးသူ ၃၆၇ ဦး ရွိသြားၿပီလို႔ သိရတယ္။ ဧၿပီ၊ ေမလဆန္း အတြင္းမွာကိုပဲ လူ ၄၀ေက်ာ္ ေသခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္ကေန မႏၲေလးအထိ ၃၃၆ မိုင္ရွိရာမွာ ခရီးသည္ ၃၆၇ေယာက္ ေသဆံုးခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ လမ္းမိုင္တစ္မိုင္ကို ခရီးသည္ တစ္ေယာက္ႏႈန္း ေသဆံုးသြားၿပီလို႔ေတာင္ ဆိုႏုိင္တယ္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္း သံျဖဴဇရပ္ ေခၽြးတပ္စခန္းမွာ ေသဆံုးသြားတဲ့ သူေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ယိုးဒယား-ျမန္မာ မီးရထားလမ္းကို ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းလို႔ အမည္ ေပးသလိုမ်ိဳး ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းကိုလည္း တခ်ိဳ႕က ေသမင္းတမန္ အျမန္လမ္းဆိုၿပီး ေရးေန၊ ေျပာေနၾကပါၿပီ။
ဒီခရီးကို မျဖစ္မေန သြားလာ ေနၾကသူေတြလည္း မထိတ္သာ၊ မလန္႔သာ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ဒီခရီး သြားရင္ပဲ ေသရြာ သြားရေတာ့မလို တထိတ္ထိတ္ ျဖစ္ေနသူလည္း ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလမ္းက ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ အျမန္လမ္း High Wayျဖစ္လို႔ ရန္ကုန္- မႏၲေလးအၾကား ေန႔စဥ္ေထာင္ခ်ီတဲ့ ယာဥ္မ်ိုးစံု ေန႔ေန႔ညည စုန္ဆန္ သြားလာေနၾကပါတယ္။ အျမန္လမ္းေပၚမွာ မေတာ္တဆ (Accident) ျဖစ္မႈေတြ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားခဲ့ၿပီဆိုေပမဲ့ သြားစရာ ရွိတာေတြကိုေတာ့ လူေတြသြားေန ၾကရဦးမွာပါ။ ကမၻာေပၚမွာ Accident မျဖစ္ဖူးတဲ့ ကားလမ္းဆိုတာ ရွိမွမရွွိပဲ။ တစ္ခါတုန္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြားႏွစ္ဦးနဲ႔ မေမွ်ာ့္လင့္ပဲ လမ္းေဘးဆံုၿပီး စကားေျပာဖူးပါတယ္။ သူတို႔က ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးကို ဘယ္လို သြားရသလဲဆိုၿပီး ေမးတာပါ။ ဘယ္သြားမလို႔လဲ ေမးေတာ့ “မႏၲေလး” သြားမွာတဲ့။ မႏၲေလး သြားမယ္ဆိုရင္ ရထားက အၾကာႀကီး စီးရမွာ။ ဒီကလူေတြ ရထား သိပ္မစီးၾကေတာ့ဘူး။ အခု ေခတ္မီ အေ၀းေျပး ခရီးသည္တင္ ကားေတြ ရွိေနၿပီ။ ဒီကားေတြက သက္ေသာင့္သက္သာလည္း ရွိတယ္၊ ျမန္ျမန္လည္း ေရာက္တယ္လို႔ လမ္းၫႊန္ေပးေတာ့ သူတို႔က ကားနဲ႔ဆို Accidentျဖစ္မွာ ေၾကာက္တယ္တဲ့။ စာေရးသူ ဘာေျပာ ရမွန္းမသိ ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ ကမၻာမွာ Accident မျဖစ္ဖူးတဲ့ ေနရာ မရွိပါဘူးလို႔ပဲ ေျပာလိုက္တယ္။
ဒီႏိုင္ငံျခားသား ခရီးသည္ ႏွစ္ေယာက္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခအေနကို ေတာ္ေတာ္ စပ္စုထားပံုရတယ္။ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းဟာ မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈရွိႏိုင္တယ္ ဆိုတာ ႀကိဳသိထားပံုရတယ္။ ခုအေျခအေနက သူတို႔စိုးရိမ္သလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒီလမ္းေပးမွာ Accident ျဖစ္တဲ့သတင္း တစ္လအတြင္း တစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္ အနည္းဆံုး ဖတ္ေနရတယ္။ လူအေသအေပ်ာက္ မ်ားတာနဲ႔ နည္းတာပဲ ကြာသြားတယ္။ ဒီလမ္းေပၚမွာပဲ အဆိုေတာ္ ဆိုေတး မေသမရွင္ ျဖစ္ခဲ့ တယ္။ ဆရာ၀န္၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ အရာရွိစတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မေတာ္တဆ အသက္ ဆံုး႐ံႈးဖူးတယ္။ တခ်ိဳ႕ျဖစ္ရပ္ေတြမွာ မိသားစု တစ္စုလံုး ေသဆံုးသြားၾကတာေတြဟာ စိတ္မေကာင္းစရာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြခမ်ာမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရ လုပ္ေပးထားတဲ့ အေျခခံ အေဆာက္အအံုေတြမွာပဲ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး အသံုးျပဳ ေနရတယ္။ မီးမလာလည္း လာသေလာက္ မီးနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ ေနၾကရ၊ ေရမလာလည္း လာတဲ့ေရနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ေနရ၊ အိမ္ရာမရွိလည္း ရွိတဲ့ေနရာမွာ အဆင္ေျပသလို ေနၾကရ၊ လမ္းမေကာင္းလည္း မေကာင္းတဲ့ လမ္းေဘးမွာ ဒီအတိုင္း သြားရ၊ ဘတ္စ္ကားေတြေပၚမွာ ငါးပိသိပ္၊ ငါးခ်ဥ္သိပ္ သြားလာေနရလည္း ဒီဘတ္စ္ကားေတြက လြဲၿပီး ေရြးခ်ယ္စရာမရွိ။ တိုင္းျပည္ ဆင္းရဲေတာ့လည္း ဘယ္တတ္ႏိုင္မွာလဲ ဆိုၿပီးေတာ့သာ ေျဖသိပ္ေနရတယ္။ တကယ္ေတာ့ တိုင္းျပည္ဆင္းရဲ သြားေအာင္ ဘယ္သူေတြ လုပ္လိုက္တယ္၊ ဘယ္သူေတြ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ အားလံုး သိေနၾကတယ္။ တာ၀န္ရွိသူေတြ ကလည္း “ဒါ..ငါနဲ႔ မဆိုင္”၊ “တိုင္းျပည္ဆင္းရဲသြားတာ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္”ဆိုၿပီး လက္ၫိႇဳး ထိုးခ်င္ ေနၾကတယ္။
ေနျပည္ေတာ္ကို ကသုတ္ကရက္တည္ၿပီး ေနျပည္ေတာ္လမ္းကို ကသုတ္ကရက္ ေဖာက္ခ့ဲၾက။ ျပည္ပ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အကူအညီမယူ။ ကိုယ္ပုိင္အစြမ္းနဲ႔ ျဖစ္သလိုလုပ္။ ရသေလာက္ အိတ္ေထာင္ထဲ ထည့္ၿပီး ေဖာက္ခဲ့တဲ့လမ္း။ တစ္မိုင္ကို ကုန္က်စရိတ္ က်ပ္သန္းေပါင္း (၂၅၀၀) ကုန္က်သတဲ့။ ရန္ကုန္-မႏၲေလးအထိ ဒီလမ္းေဖာက္လုပ္ စရိတ္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၉၀၀ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ တစ္ဘီလ်ံနီးပါး) ကုန္သတဲ့။ ခုေတာ့ တာ၀န္ရွိသူေတြက ဒီလမ္းဟာ အျမန္လမ္း အဂၤါရပ္နဲ႔ မညီဘူးလို႔ ၀န္ခံလာၾကၿပီ။
စာေရးသူရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳ အရေတာ့ ဒီလိုလမ္းမ်ိဳး ကမၻာေပၚမွာ မေတြ႕ဖူးဘူး။ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ေပမဲ့ High Wayလို႔ ကမၻာေပၚမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ လမ္းေတြဟာ အင္မတန္ ညက္ေညာၿပီး ေျပျပစ္ၾကတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒီလို ကြန္ကရစ္ လမ္းၾကမ္းႀကီး မဟုတ္။ စာေရးသူ ျဖတ္သန္းဖူးတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးေတြဟာ နက္ေမွာင္ေျပျပစ္ၿပီး လမ္းအင္ဂ်င္နီယာေတြရဲ႕ သတ္မွတ္ စံႏႈန္းအတိုင္း ေဖာက္လုပ္ထားတာ ေတြ႕ရတယ္။ အခု ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းဟာ ကြန္ကရစ္လမ္း ၾကမ္းႀကီး အဆင့္မွာပဲ ရွိေနေသးတယ္။ ႏုိင္ငံတကာ အျမန္လမ္း တစ္လမ္းရဲ႕ အဂၤါရပ္နဲ႔ မညီေပမဲ့ ဒီလမ္းကို ထပ္မံမြမ္းမံဖို႔ ေျပာသံလည္း သိပ္မၾကားရဘူး။ အစိုးရဟာ မလိုတဲ့ ေနရာတခ်ိဳ႕မွာ ဘတ္ဂ်က္ကို ဘံုးေဘာလေအာ သံုးေပမဲ့ တကယ္ အေရးပါတဲ့ ဒီလမ္းကို ျပဳျပင္ တိုးခ်ဲ႕ဖုိ႔ကိုေတာ့ ဦးစားေပးထဲ ထည့္မထားခဲ့ဘူး။ ခုရာဇမင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္ေတာ့မွပဲ ဒီလမ္းကို အဆင့္ျမႇင့္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုၿပီး ေျပာလာတာ ၾကားရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေတာ့လဲ မသိေသးဘူး။
ၿပီးခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က စၿပီး လမ္းေဖာက္တာေတြ၊ တံတားေဆာက္တာေတြ ေတာ္ေတာ္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလမ္း၊ ဒီတံတားေတြ အားလံုးဟာ အရည္အေသြး မမီတဲ့ လမ္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ေဖာက္ၿပီး မၾကာခင္ ပ်က္သြားတဲ့ လမ္းေတြ၊ ရြဲ႕သြားတဲ့ တံတားေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကြန္ကရစ္နဲ႔ လမ္းေဖာက္ျခင္း အတတ္ပညာကို တတ္ေျမာက္သြားတဲ့ တာ၀န္ရွိ သူေတြဟာ ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္း သာမက ရန္ကုန္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးကိုလည္း ကြန္ကရစ္နဲ႔ ဖံုးေအာင္ လမ္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ကြန္ကရစ္လမ္း ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ကြန္ကရစ္လမ္းေတြ ျဖစ္သြားလို႔ အရင္လို မိုးရြာရင္ ခ်ိဳင့္ခြက္ေတြ ျပန္ျဖစ္၊ ဖာေထးရတဲ့ အလုပ္ေတြ မရွိေတာ့ လမ္းေတြ ေျဖာင့္ျဖဴးသြားၿပီီး ေကာင္းသြားၿပီလို႔ ယူဆႏုိင္ေပမဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး အတြက္ေတာ့ တခ်ိဳ႕ ေနရာေတြမွာ အ႐ုပ္ဆိုး လွပါတယ္။ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ ကြန္ကရစ္ကို ေအာက္ခံ ေဖာင္ေဒးရွင္း အျဖစ္သာ ထားၿပီး အေပၚက ကတၱရာ ပိုးခင္းထားတာ ျဖစ္ေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီေလာက္ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ ကြန္ကရစ္လမ္းေတြကိုပဲ အေကာင္းလုပ္ၿပီး သံုးေနရတယ္။
ေနျပည္ေတာ္မွာဆို လမ္းေတြက ရွစ္လမ္းသြား အက်ယ္ႀကီး ကြန္ကရစ္ခင္းထားတယ္။ ကြန္ကရစ္က အ႐ုပ္ဆိုးေလေတာ့ အဓိက လမ္းမေတြမွာ ကတၱရာတစ္ျခမ္း ထပ္ပိုးခင္းထားတယ္။ လမ္းတစ္ျခမ္းက ကြန္ကရစ္၊ လမ္းတစ္ျခမ္းက ကတၱရာ။ ဘယ္လိုမွ ၾကည့္လို႔မေကာင္း။ ကြန္ကရစ္လမ္းေတြကို ခင္းေကာင္းတိုင္း ခင္းထားၿပီး အေပၚက ကတၱရာ ထပ္ပိုးမထားဘဲ ဒီအေပၚမွာ သြားလာ ေနၾကရတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီးကို အေပၚစီးကေန ၾကည့္ရင္ ျဖဴညိဳညိဳ အစင္းေၾကာင္း ႀကီးႏွစ္ေၾကာင္းပဲ ျမင္ရတယ္။ ႏုိင္ငံတကာ အျမန္လမ္းေတြ ဆိုရင္ေတာ့ နက္ေမွာင္ညီညာတဲ့ မ်ဥ္းေၾကာင္းကို ျမင္ရမွာျဖစ္တယ္။ “ေသမင္းတမန္ အျမန္လမ္း”ရယ္လို႔ တခ်ိဳ႕လူေတြ သမုတ္ေနၾကတဲ့ ဒီလမ္းဟာ ကြန္ကရစ္ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခုသာ ျဖစ္ၿပီး ကမၻာေပၚမွာေတာ့ ဒီလို လမ္းမ်ိဳး မေတြ႕ဖူးပါ။ လမ္းအသံုးျပဳသူေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ “အသက္ဥာဏ္ေစာင့္”ၿပီးေတာ့ ေမာင္းႏွင္သြားလာၾကေပေရာ့။
ခ်စ္၀င္းေမာင္
ACM Credit To:Tomorrow
မိတ္ေဆြ-ဒီလင္႔ ၂ ခုကို Click ႏွိပ္ရုံျဖင္႔သတင္းအစုံကိုဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://www.ayechanmon-news1.com/
Post a Comment