0


ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား စနစ္တက် ေျပးဆြဲေရး ဥပေဒသစ္အရ ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားအေပၚ တိုးျမႇင့္လိုက္သည့္ ဒဏ္ေၾကးမ်ားအေပၚ သပိတ္ေမွာက္သည့္ အေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္း အမ်ားအျပား ေျပးဆြဲျခင္းမျပဳဘဲ ရပ္နားထားသည့္အတြက္ တကၠသိုလ္ စာေမးပြဲေျဖဆိုမည့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ အမ်ားျပည္သူမ်ား ခရီးသြားလာမႈ အခက္အခဲမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။ ဥပေဒအသစ္အရ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သည့္ အတြက္ ေပးေဆာင္ရမည့္ ဒဏ္ေၾကးမ်ားမွာ အနိမ့္ဆံုး က်ပ္ ၃၀၀၀၀ အထိ တိုးျမႇင့္လိုက္သည့္အတြက္ ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲေနသည့္ ယာဥ္လိုင္း အမ်ားအျပားသည္ ေျပးဆြဲျခင္းမျပဳဘဲ ဆႏၵျပခဲ့သည့္အတြက္ ၿမိဳ႕ျပင္မ်ားရွိ တကၠသိုလ္ မ်ားသို႔ စာေမးပြဲေျဖဆိုရန္ သြားေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားသည္ စာေမးပြဲခန္း အတြင္းသို႔ အခ်ိန္မီ မေရာက္ရွိျခင္းႏွင့္ အျခားအခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔ကို ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း သိရသည္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား သာမက အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းမ်ားမွ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေန႔စဥ္စား၀တ္ေနေရး အတြက္ ႐ုန္းကန္ေနရေသာ ျပည္သူမ်ားသည္ အမ်ားျပည္သူသံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကိုသာ အားကိုးေနရသူမ်ား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ယင္းျပႆနာသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ားအတြက္ ႀကီးမားေသာ ျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္လာသည္။
တစ္ဖက္မွၾကည့္လွ်င္ အမ်ားျပည္သူသံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းသည္ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အစိုးရအဖြဲ႕အေပၚ၌ လံုးလံုးလ်ားလ်ား တာ၀န္ရွိသည္။ ကမၻာေပၚတြင္ ႏိုင္ငံမ်ားစြာတို႔မွ အစိုးရမ်ားသည္ လူမႈေရး၊ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူသံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းကို ေထာက္ပံ့တာ၀န္ယူမႈ ျပဳလုပ္ၾကရသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား အေနျဖင့္ ယင္းကဲ့သို႔ အမ်ားျပည္သူသံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကို ေထာက္ပံ့ရသည့္ ေစ့ေဆာ္ခ်က္မ်ားထဲတြင္ ကိုယ္ပိုင္ကား အသံုးမျပဳႏိုင္ေသာ ျပည္သူမ်ား အခက္မၾကံဳေစရန္၊ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တို႔မွ ထုတ္လႊတ္ေသာ ကမၻာႀကီးပူေႏြးမႈကို ျဖစ္ေစသည့္ ကာဗြန္ဓာတ္ေငြ႕မ်ား ထုတ္လႊတ္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္တို႔ ပါ၀င္သည္။ အျခားေစ့ေဆာ္ ခ်က္မ်ားထဲတြင္ စီးပြားေရးႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို ျမႇင့္တင္ရန္လည္း ပါ၀င္သည္။ ကမၻာေပၚတြင္ အစိုးရ အေထာက္အပံ့ မပါသည့္ အမ်ားျပည္သူသံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းဟူ၍ ရွားလွသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ားကို အစိုးရက ပိုင္ဆိုင္ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ လုပ္ကိုင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ ပုဂၢလိကပိုင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အက်ဳိးအျမတ္နည္းေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္၍ အျခားကုမၸဏီမ်ား ထက္ပို၍ အစိုးရက အထူးအက်ဳိးအျမတ္မ်ား ေပးထားသည္။ အမ်ားျပည္သူသံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ အစိုးရတြင္ လံုးလံုးလ်ားလ်ား တာ၀န္ရွိေသာေၾကာင့္ အရာရာ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ေစရန္ အစိုးရက ေဆာင္ရြက္ေပးရျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းျဖစ္စဥ္ကိုၾကည့္လွ်င္ စည္းကမ္းမလုိက္နာသူမ်ားကို ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ ခိုင္းျခင္းျဖစ္ၿပီး မိမိတို႔အေနျဖင့္ စည္းကမ္းလိုက္နာပါက ဒဏ္ေၾကးေငြပမာဏကို ဂ႐ုျပဳရန္ မလိုပါ။ ယင္းသည္ ယခုကဲ့သို႔ ဆႏၵျပရန္ လိုအပ္ေသာကိစၥ မဟုတ္သည့္အျပင္ မိမိတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ အမ်ားျပည္သူ၏ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနသည္ကို သတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ အမ်ားျပည္သူ၏ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ဳိး ျပဳသူတိုင္းသည္ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ျပည္သူ၏ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကို ခံရမည္သာ ျဖစ္သည္။ အစိုးရ အေနျဖင့္လည္း အမ်ားျပည္သူသံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးသည္ အမ်ားျပည္သူအတြက္ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယင္းကိစၥကို တာ၀န္ယူေျဖရွင္း ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား၏ ေဖာ္ျပပါ လုပ္ရပ္ကို ကန္႔ကြက္႐ႈတ္ခ် ပါေၾကာင္းႏွင့္ အစိုးရအေနျဖင့္ အျမန္ဆံုး တာ၀န္ယူ ေျဖရွင္းေပးရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာက ေရးသားအပ္ပါသည္။
စက္တင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
http://news-eleven.com/

Post a Comment

 
Top