0

ဆူးေလ - ဒဂံုတကၠသိုလ္ ေျပးဆြဲေနေသာယာဥ္မ်ား ေျမာက္ဒဂံုျမိဳ႕နယ္အတြင္း တစ္ေနရာတြင္ ေျပးဆြဲမႈရပ္နားထားသည္ကို စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္(ဓာတ္ပံု-ၾကည္ႏိုင္)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားစြာ ေျပးဆြဲမႈ ရပ္နား၍ ဆႏၵျပခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားစြာ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
စက္တင္ဘာ ၁၅ ရက္မွ စတင္၍ မထသ ယာဥ္လိုင္းမ်ားျဖစ္ေသာ မထသ ၂၁၃၊ ၁၅၇၊ ၇၄၊ ၄၃ စသည့္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွ ယာဥ္အမ်ား စု စတင္ေျပးဆြဲမႈ ရပ္နားထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ စက္တင္ဘာ ၁၆ ရက္ ၁၇ ရက္မ်ားတြင္မူ ထပ္မံ၍  မထသ ၃၉ အထူး၊ ၃၉ ႐ိုး႐ိုး၊ ၂၀၄၊ ၅၇ စသည့္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားရွိ ယာဥ္အမ်ားစု ေျပးဆြဲမႈ ရပ္နားထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္း ယာဥ္အစီးေရ ၁၀၀၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ယာဥ္ အစီးေရ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိသည့္အနက္ ယာဥ္ အစီးေရ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ေျပးဆြဲျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၃၀ ခန္႔ ေျပးဆြဲျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။
 ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအရ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သည့္ ယာဥ္မ်ားအတြက္ အမႈေသးဒဏ္ေၾကး ေငြက်ပ္ ၁၅၀၀ မွ စက္တင္ဘာလဆန္းတြင္ ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒသစ္အရ စည္ကမ္းေဖာက္သည့္ အမႈေသး ဒဏ္ေၾကးေငြက်ပ္ ၃၀၀၀၀ အထိ သတ္မွတ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ဆႏၵျပသည့္ အေနျဖင့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား ေျပးဆြဲမႈ ရပ္နားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းသို႔ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ေျပးဆြဲမႈ ရပ္နားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ၎တို႔ကို အားထားစီးနင္းေနရသည့္ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား အခက္အခဲ မ်ားစြာျဖစ္ခဲ့ရၿပီး ရရာကားမ်ားကို စီးနင္းရျခင္းမ်ား၊ အငွားယာဥ္မ်ားကို စီးနင္းခဲ့ရၿပီး လူသြား လူလာနည္းပါးသည့္ ကားမွတ္တိုင္မ်ား၌ပင္ ေစာင့္ဆုိင္းေနသည့္ ခရီသည္မ်ား ပံုေနခဲ့သည္။
“ကြၽန္မက တာေမြမွာ ေနတာပါ။အလုပ္ကေတာ့ ဆူးေလမွာပါ။ ခါတိုင္းဆိုရင္ ကားေတြ ကေပါတယ္။ ခုမနက္မွာ ၃၉ ယာဥ္လိုင္းေတြက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို မထြက္ၾကေတာ့ ကားေစာင့္ရတာ ေတာ္ေတာ္ ၾကာတယ္။ေနာက္ဆံုး ရံုးခ်ိန္က ေတာ္ေတာ္နီးလာေတာ့ တကၠစီငွားၿပီးပဲ လာခဲ့ရတယ္။ဒီလို ကားေတြမထြက္ဘဲ ဆႏၵျပတာက ကြၽန္မတို႔လို အေျခခံ၀န္ထမ္းေတြအတြက္က ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္တယ္။ အသြား ေနာက္က်သလို အျပန္လည္း ေနာက္က်တယ္။ ဒီကိစၥကို မထသက ေသေသခ်ာခ်ာကိုင္ တြယ္ေျဖရွင္းသင့္တယ္” ဟု ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္သူ မေအးသီရိက ေျပာၾကား သည္။
“ပံုမွန္ဆို ၃၉ အထူးစီးေနၾကပါ။ ဒီေန႔ေစာင့္တာ ေတာ္ေတာ္ၾကာတယ္ မလားလို႔။ အျခားကား ကိုေျပာင္းစီးရပါတယ္။ ကားမွတ္တိုင္ေတြမွာလည္း လူေတြစံုျပဳံေနပါတယ္။ အမွန္ဆို လိုင္းကားေတြက ဒဏ္ေၾကးေၾကာက္ရင္ စည္းကမ္းရွိေအာင္ ေမာင္းရမွာ။ အခုေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ ေၾကာက္လို႔ မေျပာဘဲ ဆႏၵျပတာကိုေတာ့ လံုး၀လက္မခံဘူး” ဟု ဒဂံုေတာင္မွ တာေမြသို႔ ႐ံုးတက္ရသည့္ ကုမၸဏီ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးက ဆိုသည္။
အလားတူ တကၠသိုလ္စာေမးပြဲ ေျဖဆိုေနသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အေနျဖင့္လည္း စာေမးပြဲသုိ႔ အခ်ိန္မီ မေရာက္ရွိျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
ဒဂံုတကၠသိုလ္တြင္ တက္ေရာက္ေနသည့္ တတိယႏွစ္ သတၲေဗဒေက်ာင္းသား ကိုစိုးထက္ဦးက “ကြၽန္ေတာ္ဆိုရင္ ၆ နာရီ ခြဲက တည္းက အိမ္ကထြက္လာရတယ္။ တခ်ိဳ႕ ၇ နာရီေလာက္မွ ထြက္လာတ့ဲ သူေတြဆို ကားေတြကိုေစာင့္ရင္း ကားမလာေတာ့ တကၠစီငွားၿပီး သြားရတယ္။ ေက်ာင္းထဲကို ေျပးေနတဲ့ ကားေတြထဲက အဓိပတိကားေတြဆို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မထြက္ဘဲ ဆႏၵျပေနေတာ့ ေက်ာင္းထဲကိုေရာက္ ဖို႔ အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အခက္ခဲၾကံဳရတယ္။ စာေမးပြဲေျဖမယ့္ အခ်ိန္ က ၈နာရီ ၄၅ ဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႕ မိန္းကေလးေတြဆို ေနာက္က်တဲ့အတြက္ ငိုေနတာေတြ ေတာင္ရွိတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။
အလားတူ သန္လ်င္ နည္းပညာတကၠသိုလ္၊ အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္၊ လႈိင္သာယာ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ စာေမးပြဲေျဖဆိုမည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားလည္း ယင္း အခက္အခဲမ်ားကို ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။
ထုိသို႔ေသာ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ အခ်ိဳ႕တြင္ ေက်ာင္းႀကိဳ႕ပို႕ယာဥ္မ်ား စီစဥ္ေပးခဲ့ရၿပီး အခ်ိန္မီ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ရသည္ဟု သိရသည္။
“ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စာေမးပြဲေျဖဆိုမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြ အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ကိုလည္း တင္ျပထားတယ္။ မထသဗဟိုကိုလည္း ဆက္သြယ္ သတင္းပို႔ထားပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဆူးေလ လမ္းေၾကာင္း၊ တာေမြ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ဒဂံုေတာင္ေျမာက္ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ေက်ာင္းကေနကား စီစဥ္ေပးထားပါတယ္။ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ ကားေတြနဲ႔လည္း ဆြဲေပးထားလို႔ စာေမးပြဲေျဖဖို႔ ေက်ာင္းသားေတြ အဆင္ေျပသြားပါတယ္။ စားေမးပြဲခ်ိန္ကို အရမ္းႀကီး ေျပာပေလာက္ေအာင္ ေနာက္က်တာမ်ိဳးေတာ့ မရွိခဲ့ပါဘူး။ နာရီ၀က္ေလာက္ပဲ အမ်ားဆံုးရွိခဲ့ပါတယ္”ဟု နည္းပညာတကၠသိုလ္ (သန္လ်င္) ၏ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ ေကသီလြင္က ဆိုသည္။
ထိုသို႔ ခရီသည္တင္ ယာဥ္အစီးေရ၏ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ မေျပးဆြဲႏုိင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အတိအက် သိရွိႏုိင္ရန္ မထသဗဟိုသို႔ ေမးျမန္ခဲ့ရာ ၎တို႔ေအာက္ရွိ ေျပးဆြဲျခင္းမရွိေသာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းစာရင္း အတိအက် တင္ျပလာမႈ မရွိေသးေၾကာင္းႏွင့္ ယာဥ္အစီးအေရကိုလည္း ယခုမွ စာရင္း ေကာက္ယူေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း မထသဗဟို ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္ ညေနပိုင္းက ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္တစ္စီးအား စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္(ဓာတ္ပံု-ေအာင္ေက်ာ္ထက္)
ထိုသို႔ ေျပးဆြဲျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနရေသာ တကၠသိုလ္ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုေနသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ စားေမးပြဲ ေျဖဆိုေနသည့္ ကာလအတြင္း သီးသန္႔ကားႀကီးမ်ား စီစဥ္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆိုၿပီး အျခားခရီးသြား ျပည္သူမ်ားအတြက္ကို မူ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းမရွိေခ်။
 ထိုသို႔ ေသာအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ဒဏ္ေၾကး ၃၀၀၀၀ သတ္မွတ္ျခင္းအတြက္ ဥပေဒကို သိရွိနားလည္ေစရန္ ပညာေပးကာလအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ေျဖေလွ်ာ့ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ယာဥ္လိုင္းမ်ား၏ တပ္ခြဲမွဴး၊ ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴးမ်ားက တာ၀န္ယူကာ ယာဥ္ေမာင္း၊ ေနာက္လိုက္မ်ား သိရွိေစရန္ အသိေပးထားေၾကာင္းႏွင့္ ယခုေျပးဆြဲမႈ ရပ္နားထားေသာ မထသ(ၿမိဳ႕တြင္း) ေအာက္ရွိ ယာဥ္လိုင္းမ်ားအား  စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္(ယေန႔) မွ စတင္ကာ အျမန္ဆံုးျပန္လည္ ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္  ညႊန္ၾကားထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း မထသ (ၿမိဳ႕တြင္း) ဒုဥကၠ႒ ဦးမင္းေဇာ္က ဆိုသည္။
“မေန႔က ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစည္းအေ၀းလုပ္တယ္။ ဒဏ္ေၾကး ၃၀၀၀၀ နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပညာေပးကာလကို အရင္လုပ္ဖို႔။ ဒါ အမႈေသးေတြအတြက္ပဲ။ အမႈႀကီးေတြကေတာ့ ပံုမွန္အတိုင္းပဲ။ ပညာေပးကာလကိုလည္း အကန္႔အသတ္ မထားေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ ယာဥ္လိုင္း တာ၀န္ရွိသူေတြကေန ယာဥ္ေမာင္း၊ ေနာက္လိုက္ေတြကို စည္း႐ံုးၿပီး မနက္ျဖန္ကစၿပီး အျမန္ဆံုးကား ေတြ ျပန္ထြက္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေနပါတယ္။ ဒါက ယာဥ္လုပ္သား၊ ယာဥ္ေမာင္းအခ်င္းခ်င္း ေျပာၿပီး ေၾကာက္ေနၾကတာပါ” ဟု မထသ ၿမိဳ႕တြင္း ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးမင္းေဇာ္က စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္က ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ျပင္ ယခု ဒဏ္ေၾကး ၃၀၀၀၀ ဆိုသည္မွာ အမႈေသး အေျခအေနေပၚမူတည္၍  ေပးေဆာင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး  အကုန္လံုးကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေၾကာက္စရာ မလိုေၾကာင္း မထသဗဟိုမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။
“ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ယာဥ္လိုင္းမွာေတာ့ စက္တင္ဘာ ၁၅ ရက္ကစၿပီး အစီးေရ ၆၅ စီး အနက္ ၅၀ ေက်ာ္ ေလာက္မဆြဲခဲ့ဘူး။ အခုေတာ့ အစီးေရ ၄၀ ျပန္ဆြဲေနၿပီ။ က်န္တဲ့ ၂၅ စီးကေတာ့ ရဲမႈမေရြးရေသးတဲ့အတြက္ မဆြဲႏိုင္ေသးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း ဒီလို မဆြဲရတဲ့အတြက္ ၀င္ေငြထိခိုက္ပါတယ္” ဟု မထသ ၁၅၇ ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ပိုင္ရွင္တစ္ဦး က ဆိုသည္။
“ဒဏ္ေၾကး ၃၀၀၀၀ က ယာဥ္ေမာင္း ေနာက္လိုက္ေတြရတဲ့ ေန႔တြက္စရိတ္ရဲ႕ ေျခာက္ဆေလာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး မလာၾကလို႔ ကားေတြ မဆြဲခဲ့ၾကရဘူး။ မေန႔က ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မထသ၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီး၊ လိုင္းတာ၀န္ခံေတြ အားလံုး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီမွာ တင္ျပခဲ့တာက ဒီ ၃၀၀၀၀ ကိုေၾကာက္ၿပီ မေျပးျဖစ္ၾကတာ။ ၿပီးေတာ့ ႀကိဳတင္ မေၾကညာဘဲ လုပ္လိုက္ေတာ့ ဒီျပႆနာ ျဖစ္လာတာေပါ့”ဟု မထသ ၃၁ ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက  သူ၏ အျမင္ကို ေျပာၾကားသည္။
သို႔ေသာ္ စည္းကမ္းလိုက္နာမႈ မရွိဘဲ သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္ လုယက္ေမာင္းႏွင္ေနၾကသည့္ ယာဥ္အခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားစြာ စိတ္ဒုကၡေရာက္ေနၾကရာ ထိုသို႔ ဒဏ္ေၾကးမ်ား တိုးျမႇင့္လိုက္ျခင္းသည္ စည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္သည့္ယာဥ္မ်ားအတြက္ အဟန္႔အတားမ်ား ေျဖေစႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ ယာဥ္မ်ားမထြက္ေတာ့ဘဲ ဆႏၵုျပမႈသည္ နညး္လမ္းမွန္မဟုတ္ဘဲ စည္းကမ္းလိုက္နာပါက  ေၾကာက္စရာ မလိုေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပဆိုင္ရာ ေလ့လာသူတစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။
ထုိ႔ျပင္ ဆႏၵျပကာ ေျပးဆြဲျခင္း မျပဳသည့္ ယာဥ္မ်ားက ေျပးဆြဲေနသည့္ ယာဥ္မ်ားကို ေျပးဆြဲႏိုင္ျခင္း မရွိေအာင္ ျခိမ္းေျခာက္ျခင္း အခ်ိဳ႕လည္းရွိေနရာ ၎တို႔ကိုလည္း တရားစြဲသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မထသ(ၿမိဳ႕တြင္း)ဒုကၠ႒ ဦးမင္းေဇာ္က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
“ဒီကိစၥကို လက္မခံပါဘူး။ ဒါကေတာ့ ဖ်က္ဆီးတဲ့ကိစၥ ျဖစ္သြားၿပီ။ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ဆႏၵျပလို႔ မထြက္ခ်င္ရင္ မထြက္နဲ႔ေပါ့။ သူမ်ားထြက္တာဆိုေတာ့ တားဆီးတာ မလုပ္သင့္ဘူး” ယာဥ္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
“ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ခ်ဳိးေဖာက္လို႔ ဒဏ္ေငြေဆာင္ရတာ အေရးယူခံရတာကို မေက်နပ္လုိ႔ ယာဥ္လိုင္းေတြ မေျပးဆြဲဘဲ သပိတ္ေမွာက္တယ္ဆိုတာ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ဒါဟာ ခရီးသြား ျပည္သူေတြကို နစ္နာေစပါတယ္။ ခရီးသြားျပည္သူေတြကို အခက္ေတြ႕ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ဒီလိုလုပ္တဲ့ ယာဥ္လုိင္းေတြကို ေျပးဆြဲခြင့္ လိုင္စင္ အၿပီးပိတ္သိမ္းတာေတြ၊ ေနာက္ထပ္လိုင္စင္ ထပ္ေလွ်ာက္တဲ့အခါ လက္မခံတာမ်ဳိးေတြ  လုပ္သင့္ပါတယ္။
တကယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သိသေလာက္ ခရီးသြား ပို႔ေဆာင္ေရးက႑မွာ ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ခ်င္တဲ့သူေတြ၊ အစုအဖြဲ႕နဲ႔ အမ်ားသံုး ဘတ္စ္ကားေတြ တင္သြင္းၿပီး လုပ္ကိုင္မဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒီလုိ ခရီးသြား ျပည္သူေတြကို ကိုယ္ခ်င္းမစာဘဲ သပိတ္ေမွာက္ဖို႔ လုပ္ၾကတဲ့ လူေတြရဲ႕ေနရာမွာ အစားထိုး လုပ္ကိုင္ေစဖို႔ မခဲယဥ္းႏုိင္ပါဘူး။ အခုလို လုပ္ေနတဲ့ ယာဥ္လုိင္းအခ်ဳိ႕က ယာဥ္ေတြကလည္း ယာဥ္အို၊ ယာဥ္ေဟာင္းေတြ မ်ားပါတယ္။ ခရီးသြား ျပည္သူေတြအတြက္ City Bus အစီးေရ တစ္ေထာင္ေလာက္ကို တစ္လခြဲ ေလာက္အတြင္း အၿပီးတင္သြင္းၿပီး လုပ္ငန္းရွင္ အသစ္ေတြနဲ႔ ယာဥ္လိုင္းေတြကို အလ်င္အျမန္ ထပ္တိုးခ်ဲ႕လုိ႔ရ ပါတယ္။
အဲဒီအခါက်ရင္ ဒီလုိခရီးသြား ျပည္သူကို မၾကည့္ဘဲ သပိတ္ေမွာက္မယ္ဆိုတဲ့ယာဥ္ေတြ ရပ္တည္လုိ႔ မရျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ ေျပာခ်င္ပါတယ္” ဟု စီပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

http://news-eleven.com/

Post a Comment

 
Top