ခိုင္သဇင္ဦး ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းသည္
ယေန႔ေခတ္တြင္ ပညာေရး ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုတုိးပြား လာလ်က္ရွိသည္။ မၾကာမီ AEC လည္းလာေတာ့မည္။ ႏိုင္ငံတကာ မွ တကၠသိုလ္မ်ား လည္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ရန္ ၾကားသိေနရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား မ်ားအေနႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာေက်ာင္း မ်ားသုိ႔သြားေ ရာက္၍ ပညာသင္ ၾကားရန္ ေရြးခ်ယ္သင့္ မသင့္ ႏုိင္ငံရပ္ျခားတြင္ ေဒါက္တာဘဲြ႕ယူ ကာ မိမိႏိုင္ငံအား တစ္ဖက္တစ္ လမ္းမွ ျပန္လည္အလုပ္အေကြၽး ျပဳေနေသာ ဆရာ ေဒါက္တာေက်ာ္ ၿငိမ္းေအးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုကာေမးျမန္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါသည္။
►အရင္ဆံုး ဆရာလက္ရိွ တာဝန္ယူ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ဒီလိုေတြ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ ဖို႔ ဘယ္လိုႀကိဳးစားခဲ့ရတယ္ ဆုိတာ ေလး ေျပာျ ပေပး ပါဆရာ။
၁၉၈၅ ခုႏွစ္မွာ ဆယ္တန္း ေအာင္ၿပီး အမွတ္က ဟုိမေရာက္၊ ဒီမေရာက္ျဖစ္ေတာ့ ကုိယ္ဝါသနာ ပါတဲ့ ဓာတုေဗဒေမဂ်ာကိုပဲ ယူျဖစ္ ခဲ့တယ္။ အဲဒီေခတ္က ဓာတုေဗဒ မွာ အမွတ္ေကာင္းရင္ ကုန္ထုတ္ဓာတု ေဗဒ (IC) ကုိ ေလွ်ာက္လို႔ရေတာ့ ေလွ်ာက္လိုက္တာ ရသြားတယ္။ အဲဒီေနာက္ YIT မွာ Chemical Engineering ကုိ ဝင္ခြင့္ေျဖခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၉၅ မွာB.E Chemical နဲ႕ B.Sc IC ကုိ ရခဲ့တယ္။ တုိတုိ ေျပာရရင္ ဘန္ေကာက္ကAIT ေက်ာင္းမွာ စေကာလား ရွစ္ရၿပီး Master of Engineering ကုိ ယူခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ AIT မွာပဲ သုေတသနအရာရိွအျဖစ္ ငါးႏွစ္ လုပ္ခ့ဲၿပီးDoctor of Engineering ကို Bio Process Technology နဲ႔ ရယူႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာျပည္ ျပန္ ေရာက္ေတာ့ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း တစ္ခုလုပ္ခဲ့ေသးတယ္။ ပညာေရး ဘက္လည္း စိတ္ဝင္စားတာနဲ႔ ရန္ ကုန္နည္းပညာတကၠသိုလ္၊ ဇီဝ နည္းပညာဌာနမွာ တဲြဖက္ပါေမာကၡ အေနနဲ႔ အခ်ိန္ပိုင္းလုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အခုထိေတာ့ ရန္ကုန္နည္းပညာ တကၠသိုလ္နဲ႔ မႏၲေလးနည္းပညာ တကၠသုိလ္ေတြမွာ ဧည့္ပါေမာကၡ အေနနဲ႔ အစာအာဟာရဆုိင္ရာ သိပၸံနဲ႔ ဇီဝနည္းပညာဘာသာရပ္ ေတြကို ပို႔ခ်ေပးေနပါတယ္။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြကို နည္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အႀကံဥာဏ္ေတြေပးတာ၊ ဓာတ္ခဲြခန္းေတြ တည္ေဆာက္တာမွာ အႀကံÓဏ္ ေတြေပးတာ၊ အစားအေသာက္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အရည္အေသြးစစ္ေဆး တာေတြလုပ္ေနၿပီးUMFCCI မွာဆိုရင္ အစားအေသာက္ အရည္ အေသြး ဓာတ္ခဲြခန္းႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီဝင္အေနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ ေနပါတယ္။
►ဟုတ္ကဲ့ဆရာ။ ဘယ္ေခတ္မွာပဲ မဆုိ ႏုိင္ငံရပ္ျခားကုိ ပညာေတာ္ သင္ေတြ သြားၾကတယ္။ အခုဆုိရင္ ပညာေရးျပပဲြေတြလည္း လုပ္လာ ၾကတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာ့ပညာေရး စနစ္နဲ႔ သက္ဆုိင္ပါသလား။
ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ ညံ့ဖ်င္း ေနလို႔ ႏုိင္ငံျခားမွာ ပညာသြား သင္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကၠ သုိလ္ဆိုတာ သူ႔ရဲ႕ေက်ာင္းမွာ ေကာင္းတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုကို သင္ၾကားေပးႏုိင္ရင္ပဲ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က လာၿပီး ပညာသင္ၾက မွာပါပဲ။ ကိုယ္လည္းပဲ သြားတက္ ႏုိင္သလို ကုိယ္ေတြမွာ ေကာင္းတဲ့ ပညာေရးရိွေနရင္ သူတုိ႔လည္းလာ ၾကမွာပါပဲ။ ဒါကို Further Study လို႔ေခၚတယ္။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္း သားေတြအေနနဲ႔လည္း ဒါကိုလုပ္ သင့္ပါတယ္။
►အဲဒီလို ႏုိင္ငံရပ္ျခားကို ပညာေတာ္ သင္ေတြသြားၾကေတာ့ ႏုိင္ငံ့ဘ႑ာ ဆံုး႐ႈံးတယ္လို႔ေရာ ျမင္ပါသလား။
ႏုိင္ငံ့ဘ႑ာနဲ႔မဆုိင္ပါ။အကယ္ ၍ ဒီမွာ အဆင့္ျမႇင့္မယ္ဆုိရင္ လည္း ႏုိင္ငံျခားေငြေတြရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံရမွာပါ။ ဒီမွာျမႇင့္ထားလို႔ေရာ ဟိုသြားမသင္ရေတာ့ဘူးလား ဆုိ ေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံ ျခားတကၠသိုလ္ေတြမွာ ဆရာေကာင္း ေတြရိွေနလို႔ သြားသင့္တယ္လို႔ ျမင္ ပါတယ္။
►ဒါဆုိရင္ ဒီႏုိင္ငံက ပညာေရးနဲ႔ပဲ မလံုေလာက္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရပါ သလား။
ဘယ္ႏိုင္ငံက ပညာေရးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူသင္လိုက္တဲ့ ပညာနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္ ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တာ ဘယ္ ေက်ာင္းမွ မရိွပါဘူး။ တခ်ဳိ႕က ေျပာတယ္။ ဘဲြ႕ပဲရတယ္။ စာ မတတ္ဘူးေပါ့ေနာ္။ တကယ္က ကိုယ္သြားမယ့္ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ လည္း သက္ဆုိင္ပါတယ္။ အဲဒီ ယူထားတဲ့ ဘဲြ႕ရဲ႕ လမ္းေၾကာင္းပဲ သြားသြား၊ တျခားလမ္းေၾကာင္းပဲ သြားသြား ေနာက္ထပ္သြားမယ့္ ဟာအတြက္ အေျခခံက်မယ့္ဟာ ေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြ ထပ္သင္ ရပါတယ္။ ဒါမွ အသံုးဝင္ မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္သြားမယ့္ အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအတြက္ လိုအပ္ တဲ့ ပညာေတြကို ထပ္ၿပီးေလ့လာ ဆည္းပူးမွ ရပါမယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံ မွာမွ ဘဲြ႕ရၿပီး အလုပ္မွာ ခ်က္ခ်င္း အံ့ဝင္ခြင္က် လုပ္ႏိုင္တာမေတြ႕ရ ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ Apply လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
►ဟုတ္ကဲ့။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ႏုိင္ငံ တကာက တကၠသိုလ္ေတြ ဒီမွာ လာၿပီး ဖြင့္ေတာ့မယ္လို႔လည္း ၾကားပါတယ္။ ဒါဆုိ ဘယ္လို အက်ဳိးေက်းဇူးေတြ ရိွလာႏုိင္ပါ သလဲ။ ဆရာ့အေနနဲ႔ေရာ ႀကိဳဆုိ ပါသလား။
ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္ေတြ ဒီေရာက္လာတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဒီက တကၠသုိလ္ေတြ အဆင့္မီတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳဆုိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတကၠသိုလ္ေတြ ဒီေရာက္လာ လို႔ ဟိုကို ပညာေတြ သြားမသင္ရ ေတာ့ဘူးလို႔ မဆုိလိုပါ။ သြားစရာ လိုပါတယ္။ ကမၻာမွာလည္း Exchanged Student ဆိုတာ ရိွ တယ္။ တကၠသိုလ္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဖလွယ္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဆရာေတြ အျပန္အလွန္ ေစလႊတ္ တာပါ။ ႏုိင္ငံတကာကလည္း ဒီကို လာလို႔ရပါတယ္။
►ႏုိင္ငံတကာက လာမယ္ဆုိရင္ ျမန္ မာႏုိင္ငံပညာေရးစနစ္နဲ႔ အဆင္ ေျပပါ့မလားဆရာ။
ဒီမွာက ေျပာရရင္ ဆရာမ်ားလို႔ သားေသေနတယ္လို႔ ဆုိရပါမယ္။ တစ္ေယာက္ေျပာင္းရင္ တစ္ခုလုပ္ တယ္။ ဟိုလူေျပာရင္ ဟုိဟာလုပ္။ ဒီလူေျပာရင္ ဒီဟာ လုပ္တယ္။ အမွန္က ႏုိင္ငံတကာမွာ က်င့္သံုး ေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ေတြရိွတယ္။ ဒီတစ္ႏိုင္ငံတည္း ေက်ာင္းေတြ ရိွ တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားႏိုင္ငံေတြ လုပ္ေနတဲ့ စနစ္အတုိင္း လုပ္ရင္ အဆင္ေျပသြားမွာပါ။
အခုက အင္ေဖာ္ေမးရွင္းေတြ လည္း ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ရေနၿပီပဲ။ သုေတသနတစ္ခုကုိ စနစ္တက်လုပ္ ဖို႔လိုတယ္။ စနစ္တစ္ခုကို ခဏခဏ မေျပာင္းဘဲ ေပၚလစီ တစ္ခုကုိ ခုိင္ခုိင္ခ်ၿပီး လုပ္သင့္ပါတယ္။
►ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ။ ဒါဆို အခုလုပ္ ေနတဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေတြကေရာ ဘယ္အထိ ခရီးေပါက္ သင့္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေခတ္အဆက္ဆက္ကို ျပင္ ေနၾကတာပါပဲ။ အဓိက က စကား လံုးေတြရဲ႕ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းကို မခံ ေစခ်င္ဘူး။ ပညာေရးဥပေဒ ေရးဆဲြတဲ့အခါ စကားလံုးေတြ ရဲ႕ ေဘာင္ထဲကေန ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလို ဥပေဒေတြက ဒီတစ္ႏိုင္ငံတည္း ကြက္ၿပီး ေရးဆဲြ ေနရတာမွ မဟုတ္တာ။ ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ တကယ့္ပညာေရး ပညာရွင္ေတြပဲ ေခၚၿပီး ေရးဆဲြရင္ ေတာင္ ဒီေလာက္ မကုန္က်ႏုိင္ ဘူး။ အခုက အားလံုးဝိုင္းလုပ္ေန ေတာ့ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္နဲ႔ အေရွ႕မေရာက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
တကယ္က ”ပညာေရးအဆင့္ အတန္း ျမင့္မားရမည္” ဆုိတာကို ပဲ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္ရင္ရၿပီ။ သု ေတသနဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈေတြ၊ စီမံ ခန္႔ခဲြေရးေတြ လုပ္ႏုိင္ရင္ ပို ေကာင္းပါမယ္။ ပညာေရးနိမ့္က် တာဟာ အဘက္ဘက္က နိမ့္က် ေနလို႔။ ဒီလိုပဲ အဘက္ဘက္က နိမ့္က်ေနတာကလည္း ပညာေရး နိမ့္က်ေနလို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ တတ္ ေယာင္ကားေတြနဲ႔ ပညာေရးဥပေဒ ေရးဆဲြတာကို မလုပ္သင့္ပါဘူး။ က်င့္ဝတ္သိကၡာရိွတဲ့ ပညာရပ္ပိုင္ ရွင္ေတြ၊ တကယ့္ပေရာ္ဖက္ရွင္ နယ္ေတြကပဲ လုပ္သင့္ပါတယ္။
►ဟုတ္က့ဲပါဆရာ။ အခုလို ေျဖၾကား ေပးလို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။
http://popularmyanmar.com/afpopular/archives/5872
Post a Comment
Click to see the code!
To insert emoticon you must added at least one space before the code.