0


“သုသာန္မွာ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရိွပါတယ္။ ဒီစာရင္း အ၀င္ အထြက္က သိရသေလာက္ ေျပာရရင္ ဘာေတြ႕လဲဆိုေတာ့ လူေတြဟာ မေသခင္တလေလာက္အလိုမွာ ေသစာရင္းက သုသာန္မွာေရာက္ေနပါတယ္။ လူသားဘယ္ေလာက္ ေနေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ဒီလူေသေတာ့ မယ္ဆို သုသာန္မွာ စာရင္းက တလၾကိဳျပီးေရာက္တဲ့ ထံုးစံရိွပါတယ္…”
------ ------ ------ ------ ------
''၀ိညာဥ္ေတြရဲ႕ ဘ၀က ေလ့လာမိသေလာက္ေျပာရရင္ အရမ္းဒုကၡေရာက္ေနၾကတာ မ်ားတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ၾကည့္ေတာ့လည္း ေသဆံုးသြားတဲ့ လူေတြ ၉၀ ရာခိုင္နႈန္းက မေကာင္းတဲ့ ဘံုဘ၀ကိုေရာက္ေနၾက တာေတြ႕ရတယ္''ဟု ဆိုသူသည္ အသက္ (၄၀) ေက်ာ္ခန္႔ရိွသည့္ သန္လ်င္ျမိဳ႕နယ္ေန ၀ိညာဥ္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းေပးသည့္ ေဒၚေအးေအးျမင့္ ျဖစ္သည္။
ေဒၚေအးေအးျမင့္သည္ လက္ရိွအခိ်န္၌ ၀ိညာဥ္အျမင္ေဟာျခင္းအား လုပ္ေဆာင္လ်က္ရိွျပီး ၀ိညာဥ္ေမးလို သူမ်ားဘက္မွ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ မ်ားစြာရိွသည္ကိုလည္း ရွင္းျပသည္။ 'ရာဇ၀တ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တာရယ္၊ အေမြဆိုင္ျပႆနာရိွသူေတြအတြက္ ၀ိညာဥ္ေမး မေပးပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ေတြဟာ အစဲြ အလမ္းဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဒီဘံုဘ၀ကိုေရာက္ေနတာ သူတို႔လည္း ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လုပ္ေပးႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔လည္း ဘ၀တခုကို လြတ္လပ္စြာသြားေတာ့မယ့္ဟာကို ကြ်န္မတို႔က ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ သူတို႔ကို အသံုးခ် ျပီး ေမးလိုက္ရင္ သူတို႔က ဒါေတြကို ျပန္စဲြလမ္းျပီး ဒုကၡကို ထပ္ႏိႈးဆြသလို ျဖစ္ေနမယ္။ သူတို႔ေတြ ထပ္စိတ္ ဆင္းရဲမယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသေတြ ထပ္ျဖစ္လာရင္ အပါယ္ဘံုလို႔ေျပာတဲ့ တိရစၧာန္ကို ေရာက္သြားမွာစိုးလို႔ ေဟာမေပးတာ''ဟု ရွင္းျပသည္။
၀ိညာဥ္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရန္အတြက္ အဓိကက်သည့္အခ်က္မွာ ေသဆံုးသူ ေသစာရင္း သုသာန္မွ ယူေဆာင္လာရန္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ၀ိညာဥ္ေမးလိုသူက တိက်သည့္ အေထာက္အထားမျပဘဲ ေမးျမန္းမိ ပါက ေထာင္ေသာင္းႏွင့္ခီ်ေသာ ၀ိညာဥ္မ်ားထဲမွ ေရြးခ်ယ္ေခၚယူရန္ အခက္အခဲရိွေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းအခ်က္ကို အေသအခ်ာမသိေသာ ၀ိညာဥ္ေမးသူမ်ားက ေသဆံုးသူ၏ ေန႔ရက္၊ အမည္သာ ယူလာျခင္း၊ နာေရးမိတၱဴစာရြက္၊ နာေရးယပ္ေတာင္ စသည္တို႔အား ယူေဆာင္လာ၍ေမးျမန္းေလ့ရိွသည္ဟု ဆိုသည္။ ''နာေရးဖိတ္စာတို႔၊ ယပ္ေတာင္တို႔ဆိုတာ မရိွ၊ ရိွတဲ့ဟာကိုေတာင္းရတဲ့ သေဘာပါ။ ကြ်န္မတို႔က ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္စြမ္းအင္နဲ႔လုပ္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ သုသာန္မွာ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရိွပါတယ္။ ဒီစာရင္း အ၀င္ အထြက္က သိရသေလာက္ ေျပာရရင္ ဘာေတြ႕လဲဆိုေတာ့ လူေတြဟာ မေသခင္တလေလာက္အလိုမွာ ေသစာရင္းက သုသာန္မွာေရာက္ေနပါတယ္။ လူသားဘယ္ေလာက္ ေနေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ဒီလူေသေတာ့ မယ္ဆို သုသာန္မွာ စာရင္းက တလၾကိဳျပီးေရာက္တဲ့ ထံုးစံရိွပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လူေတြလာေမးတဲ့ စာရင္းနဲ႔ တိုက္ျပီး ၀ိညာဥ္ကိုေခၚရပါတယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ မတိက်ရင္ ေထာင္ေသာင္းခီ်တဲ့ ၀ိညာဥ္ေတြက ေရာက္လာ တတ္လို႔ပါ''ဟု ရွင္းျပသည္။
၀ိညာဥ္ေလာကတြင္လည္း ႀကီးနိုင္ငယ္ညွဥ္းရိွတတ္ျပီး အလွဴဒါနလိုခ်င္သည့္ ၀ိညာဥ္မွေခၚသူဘက္မွ မတိက် မႈကို အခြင့္ေကာင္းယူကာေခၚယူသည့္ ၀ိညာဥ္ပံုစံျဖင့္ လိမ္လည္မႈလည္းရိွသည္ဟု ဆိုသည္။ ''ကြ်န္မတို႔က တိတိက်က်မေခၚခဲ့ရင္ ေထာင္ေသာင္းခီ်တဲ့ ၀ိညာဥ္ေတြနဲ႔ ေရြးရခက္တယ္။ သူတို႔လိမ္တာလည္း ခံရတတ္ တယ္။ ကိုယ္ေခၚတဲ့ ၀ိညာဥ္အေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္ခိုင္းတာရိွတယ္။ ကြ်န္မအတြက္ မနစ္နာ ေပမယ့္ ကာယကံရွင္အတြက္ နစ္နာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသစာရင္းယူခဲ့ရင္ သုသာန္ေစာင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က တေယာက္ပဲလႊတ္ေပးတဲ့အတြက္ အဆင္ေျပတယ္ေလ၊ ၀ိညာဥ္မ်ား အမ်ားဆံုးေတာင္းဆိုေလ့ရိွသည့္အရာမွာ ေသာက္ေရႏွင့္ ဖိနပ္''ဟု ဆိုသည္။ ေသဆံုးခဲ့သူမွာ မေသခင္ ခံစားခဲ့ရသည့္ ေ၀ဒနာအား စဲြလမ္း၍ ရုပ္ခႏၶာရိွေန သည္ဟု အထင္ျဖင့္ ေတာင္းဆိုေလ့ရိွျခင္းျဖစ္သည္။ မေသခင္စဲြလမ္းခဲ့သည့္ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္အား စဲြလမ္းျခင္းေၾကာင့္ ၀ိညာဥ္မ်ားသည္ ရွည္လ်ားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား မမွတ္ႏိုင္ဘဲ မေသခင္မွ ရိွေနသည့္ ေ၀ဒနာေဇာအရ စဲြလမ္းသည့္အရာအား ေတာင္းဆိုသည္ဟု ဆိုသည္။
''တခါက ဂတ္စ္အိုးေပါက္လို႔ မိသားစုလိုက္ ေသသြားတဲ့သူေတြကို ေမးျမန္းျဖစ္ေတာ့ ကေလးေလး တေယာက္ ကို ကြ်န္မ ေမးၾကည့္တယ္။ သူက ေရာက္လာ,လာျခင္းမွာပဲ အန္တီ အန္တီ သားကို ေခါင္းရွာေပး၊ အဲဒါပဲ ေျပာတယ္။ ဂတ္စ္အိုးကဲြ တုန္းက သူေခါင္းျပဳတ္ျပီး ဆံုးတာကို စိတ္ထဲစဲြျပီး အပါယ္ကိုလည္း ေရာက္ေရာ ေခါင္းရွာတဲ့ အလုပ္က သူ႔အတြက္ျဖစ္ေနတာ သူ႔အတြက္စားဖို႔၊ ေသာက္ဖို႔ မိသားစုအေရးကို မေမးနိုင္ဘူး''ဟု ဆရာမက အေတြ႕အၾကံဳကို ေျပာျပသည္။
ေဒၚေအးေအးျမင့္က ၀ိညာဥ္ေဟာျခင္းနွင့္ သူမ၏ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားကို ရွင္းျပရာတြင္ အကိ်ဳးေၾကာင္း မဆီ ေလ်ာ္ေသာစကားမ်ား မေျပာ၊ လိွမ့္လံုး ေျခာက္လံုးမပါ၊ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းနွင့္ သူမ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ဖူးသည္မ်ားအား စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပသည္။ ၀ိညာဥ္ေဟာျခင္းအလုပ္သည္ကား စီးပြားေရးတခုအျဖစ္ သတ္မွတ္မထားဘဲရရိွသည့္ ေငြေၾကးျဖင့္ အလွဴအတန္း ပိုမိုလုပ္နိုင္ရန္နွင့္ ၀ိညာဥ္တို႔၏ အခက္အခဲအား တတ္နိုင္သည့္ဘက္မွကူညီရန္အျပင္ က်န္ရစ္သူမိသားစုအတြက္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ပိုမိုလုပ္ေဆာင္နိုင္ရန္သာ အေလးေပးေဆာင္ရြက္ေနသူ ျဖစ္သည္။ ၀ိညာဥ္ေမးျမန္းရန္အတြက္ တဦးလွ်င္ က်ပ္ ၅၀၀၀ လူတိုင္းတတ္နိုင္သည့္ ပမာဏသာ သတ္မွတ္ထားျပီး ေမးျမန္းသူ အလြန္မ်ားသည့္ စေန၊ တနဂၤေႏြမ်ားတြင္ ၾကိဳတင္စာရင္းေပးျပီးမွသာ ေမးျမန္းခြင့္ရနိုင္ျပီး က်န္ရက္မ်ားတြင္ လူအနည္းငယ္ကဲ်ပါးတတ္သည္။
၀ိညာဥ္ေခၚယူေမးျမန္းျခင္း၏ အဓိကအခ်က္မ်ားမွာ ၀ိညာဥ္မ်ား အေ၀းသို႔ ေရာက္ေနျခင္းအား ျပန္ေခၚျခင္း၊ ၀ိညာဥ္ဘ၀၌ စားေသာက္ေနထိုင္မႈဆိုင္ရာ အခက္အခဲမ်ားအား ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳလုပ္ေပးလိုျခင္း၊ အပါယ္ဘံုက်ေရာက္ျခင္းထက္ ဆိုးရြားသည့္ ဘံုဘ၀မ်ား သို႔မေရာက္ေစရန္နွင့္ ေကာင္းမြန္သည့္ဘ၀ထံ ကူးေျပာင္းေစရန္ ေမးျမန္းျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းသို႔ ျပဳလုပ္ေပးေသာ္လည္း ၀ိညာဥ္၏ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ကံနွင့္လည္း မ်ားစြာသက္ဆိုင္ေလ့ရိွသည္ဟု ဆိုသည္။ ၀ိညာဥ္ေလာကသို႔ ေရာက္ရိွေနသူမ်ား၏ ဒုကၡအခက္အခဲမ်ားအား က်န္ရစ္သူမိသားစုက ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းနွင့္အတူ ၎၏ အတိတ္ကံနွင့္ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။
''တခ်ဳိ႕၀ိညာဥ္ေတြက သူေရာက္ေနတဲ့ ဘံုဘ၀ကေန ေကာင္းတဲ့ဘ၀ကို ေရာက္ခ်င္တာတို႔ ေရာက္ေနတဲ့ ဘံုဘ၀က အခက္အခဲေၾကာင့္ အလွဴအတန္းျပဳေစခ်င္တာေတြ က်န္ရစ္သူ မိသားစုကလည္း လုပ္ေပးတာကို သာဓုေခၚခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုလုပ္ေပးလို႔လည္း သူ႕ဆီကို ျပည့္စံုတဲ့ အေထာက္အပံ့မရတဲ့ဟာမ်ဳိး ႀကံဳဖူးတယ္။ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ က်န္ရစ္သူက အကုန္လုပ္ေပးတယ္။ သူကိုယ္တိုင္လည္း သာဓုေခၚခြင့္ရခဲ့ တယ္။ ဒီအတြက္ ေသခ်ာျပန္ဆန္းစစ္ေတာ့ သူကမိဘကို ျပစ္မွားခဲ့တာရိွတယ္။ ဆိုးခဲ့တာေတြ၊ ေသာက္စား တာေတြ သြားေတြ႕တယ္။ ဒါ သူ႕ရဲ႕ကံေၾကာင့္ အေထာက္အပံ့ေကာင္း မရနိုင္တာေပါ့''ဟု ရွင္းျပသည္။
၀ိညာဥ္မ်ားနွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္ အခိ်န္ကို မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီမွ ညေန ၆ နာရီထိ သတ္မွတ္ထားသည္။ နံနက္ေစာေစာ ေတြ႕ဆံု၍ရေသာ္လည္း ၀ိညာဥ္မ်ားလာရာလမ္း၌ ျမင့္ျမတ္သည့္ ရဟန္းသံဃာမ်ား ဆြမ္းခံၾကြ ခိ်န္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၀ိညာဥ္မ်ား၌ အခက္အခဲရိွသည္ဟု ဆိုသည္။ ၀ိညာဥ္ ေခၚရာ၌ ၾကာခိ်န္သည္ နိုင္ငံရပ္ျခား ေရာက္ေနသူမ်ားႏွင့္ မလာေရာက္လိုသည့္ ၀ိညာဥ္မ်ားသာ အခိ်န္နွစ္မိနစ္ခန္႔ ၾကာျမင့္တတ္ျပီး ပံုမွန္ဆိုလွ်င္ အာရံုျပဳလိုက္လွ်င္ပင္ ေရာက္လာသည္ဟု ဆိုသည္။ ''တခ်ဳိ႕ ၀ိညာဥ္ေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေသတယ္လို႔ မခံယူဘူး။ သူတို႔ကိုေခၚရင္ နွစ္မိနစ္ေလာက္ၾကာတယ္။ ပံုမွန္ကေတာ့ သူတို႔စိတ္ကေလးပဲဆိုေတာ့ အာရံုျပဳ တာနဲ႔တင္ေရာက္လာပါတယ္''
သို႔ေသာ္လည္း အာရံုျပဳျပီး လာေရာက္ရန္ အခက္အခဲရိွသည့္ ၀ိညာဥ္မ်ားလည္းရိွတတ္ရာ ၎တို႔၏ စဲြလမ္းမႈ ကံေၾကာင့္ ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရမည့္ ေနရာသို႔ေရာက္ေအာင္မလာႏိုင္ဘဲ ရိွတတ္သည္ ဆိုသည္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ၀ိညာဥ္မ်ားသည္ ၎တို႔အတြက္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳလုပ္ေစလိုျပီး ေကာင္းမြန္သည့္ ဘံုဘ၀သို႔ေရာက္လိုသည့္ ၀ိညာဥ္ရိွသလို လက္ရိွေရာက္ရိွေနေသာ ဘံုဘ၀၌ ေပ်ာ္ရႊင္ေနသည့္ ၀ိညာဥ္မ်ား လည္း ရိွတတ္ေလသည္။ ''ၾကံဳဖူးတာ တခုေျပာရရင္ ၀ိညာဥ္ ကိုေခၚလိုက္ေတာ့ သူ႕မွာ မိန္းမနဲ႔ ကေလးနွစ္ ေယာက္ရေနျပီ၊ သူ႕အတြက္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳေပးဖို႔ဆိုေတာ့ သူက လက္မခံဘူး။ ကိုယ္ကလည္း က်န္တဲ့ မိန္းမနဲ႔ ကေလးနာမည္လည္းမသိေတာ့ ရမ္းသန္းျပီး သာဓုေခၚ ခိုင္းလို႔မရနိုင္ဘူး။ ဒါကို ေလ့လာမိရင္ သူတို႔ ဘံုဘ၀မွာ အိမ္ေထာင္သား ေမြးလုပ္တာေတြလည္း ရိွတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့''
ေတြ႕ၾကံဳဖူးသည့္၀ိညာဥ္မ်ားထဲမွ လူလတ္ပိုင္းအရြယ္ရိွ ၀ိညာဥ္တခုကို ေမးျမန္းရာ ထို၀ိညာဥ္က ရပ္တန္႔၍ အေျဖမေပးႏိုင္ဘဲ ေျပးလႊားေနမွသာ သက္သာရာရသည္ဟုဆိုသည္။ ''သူကရပ္ျပီး အေျဖေပးရင္ ေနာက္က လိုက္လာတဲ့ မီးလံုးၾကီးက သူ႕ကို ေလာင္ေတာ့မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ရပ္လို႔မရဘူးလို႔ ျပန္ေျပာတယ္။ ဒါနဲ႔ ဘာလို႔ အဲဒီလို ျဖစ္လဲလို႔ေမးေတာ့ သူကျပန္ မေျပာဘဲ ကုန္းျပတယ္။ အဲဒီမွာ ေတြ႕တာက သူ႕တင္ပါးမွာ ဘာေရးထား လဲဆိုေတာ့ ၀င္လာမစဲ တသဲသဲလို႔ ေရးထားတယ္။ ဒါဟာ အမ်ားသူငါက ေကာင္းတဲ့ အတိတ္နိမိတ္နဲ႔ ေရးတဲ့စာကို သူကဖင္မွာေရးထားေတာ့ အဲဒီ၀ဋ္ဆင္းရဲကို ခံေနရတာ''ဟု ရွင္းျပသည္။
ထို႔ျပင္ ၀ိညာဥ္မ်ား၏ ကံအဆင့္ အတန္းေပၚမူတည္ကာ အဆင္းသဏၭာန္လည္း ကြာျခားေၾကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ေသာ ၀ိညာဥ္မ်ားသည္ သိုက္သို႔ေရာက္သြားေသာ္လည္း ကံအဆင့္ဆင့္ေပၚ မူတည္၍ ပါးစပ္၊ မ်က္လံုးမ်ား မပါရိွဘဲ မ်က္ႏွာျပားျပားေပၚတြင္ ႏွာေခါင္းဘုၾကီးသာပါသည့္ ၀ိညာဥ္အားလည္း ေတြ႕ဖူးသည္ဟု ဆိုသည္။
ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳေပးရာ၌လည္း ေကာင္းရာမြန္ရာသို႔ေရာက္ေစလိုသည့္ ၀ိညာဥ္အား သတ္သတ္မွတ္မွတ္ အမည္နာမေခၚ၊ ေနရာထိုင္ခင္းေပးၿပီး အလွဴအတန္းလုပ္မွ ထိေရာက္မႈရိွသည္ဟု ဆိုသည္။
ေဒၚေအးေအးျမင့္သည္ ယခုကဲ့သို႔၀ိညာဥ္မ်ားနွင့္ ေတြ႕ဆံုေဟာေျပာႏိုင္ရန္ ဘယ္တုန္းကမွ် ထင္မွတ္မထား ေၾကာင္း ေဟာေျပာနိုင္ရန္အတြက္ ေလ့လာခဲ့ျခင္းလည္း မရိွဟု ဆိုသည္။ သူမအသက္ (၁၈) နွစ္အရြယ္ခန့္ တြင္ သူမ၏ဖခင္မွ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးအား ရြတ္ဖတ္ခိုင္းရာမွ အစဥ္အျမဲ ရြတ္ဖတ္ျခင္း ေန႔စဥ္ ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါးနွင့္ တရားထိုင္ျခင္း စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္လာရာမွ ထူးျခားမႈမ်ားေတြ႕လာခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ''အဲဒါကိုတစိုက္ မတ္မတ္လုပ္လာရင္းက ထူးျခားတဲ့အသိေတြ၊ နိမိတ္ပံုေတြရလာတယ္။ အဲဒီကေနစၿပီး အၾကား အျမင္ေဟာတာ အဲဒါလည္း သိလို႔ရယ္လည္း မဟုတ္ဘူး။ အၾကားအျမင္ေဟာရင္း အမ်ဳိးသမီးတေယာက္က သူ႕အမ်ဳိးသားနဲ႔ စကားမ်ားတာ ကြ်န္မနဲ႔ေတြ႕တယ္။ အဲဒီအခိ်န္ ဘာျမင္လဲဆိုေတာ့ သူ႕ရင္ဘတ္ထဲမွာ ဒီကျပန္ရင္ ေသာက္မယ့္ အဆိပ္ပုလင္းကို ကြ်န္မ အာရံုကေန သိတယ္။ အဲဒီလို သိတာကေန တျဖည္းျဖည္း ပိုပိုျပီး တရားထိုင္တာ၊ က်င့္တာေတြလုပ္ရင္း ဒီ၀ိညာဥ္ေဟာတာကို လုပ္ျဖစ္သြားတယ္''ဟု ၀ိညာဥ္အျမင္ေဟာ ဆရာမျဖစ္ လာပံုအား ေျပာျပသည္။
၀ိညာဥ္ေဟာဆရာမအျဖစ္ ယံုၾကည္ျခင္း၊ မယံုၾကည္ျခင္း၊ လက္ခံျခင္း၊ လက္မခံျခင္းထက္ ၀ိညာဥ္ေလာက၌ ၾကံဳေတြ႕ေနေသာ အခက္အခဲ ဒုကၡမ်ားအား ေန႔စဥ္ျမင္ေတြ႕ေနရေသာေၾကာင့္ လက္ရိွလူ႕ေလာကတြင္ က်င္ လည္ေနသူမ်ားအား ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းရန္၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟမ်ားအား သည္းခံစိတ္ေမြးနိုင္ရန္၊ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားကို ပိုမိုျပဳလုပ္နိုင္ရန္ အမ်ားသူငါအား ပိုမိုသိရိွေစလို၍ ယခုကဲ့သို႔ News Watch မွတဆင့္ ေျပာၾကားရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ထို႔ျပင္ ၀ိညာဥ္ေလာက၊ ပရေလာကအေပၚ ယံုၾကည္သူမ်ားရိွသကဲ့သို႔ မယံုၾကည္သူမ်ားလည္းရိွရာ ယင္းအေပၚ၌ အျငင္းပြားလိုျခင္းလည္း မရိွေပ။ မိသားစု၀င္တစံု တေယာက္ လူ႕ေလာကအား စြန္႔ခြာသြားခဲ့သည့္အခိ်န္၌ က်န္ရစ္သူမ်ားသည္ ၾကီးစြာေသာ ပူေဆြးေသာကျဖင့္ အားကိုးရွာ တတ္၏။ သြားေလသူအတြက္လည္း ေကာင္းမြန္သည့္ ဘံုဘ၀အား ေရာက္ရိွေစလိုတတ္ၾကရာ ၀ိညာဥ္ေမးျမန္း ျခင္းသည္ စိတ္ေျဖရာတခုျဖစ္သကဲ့သို႔ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳလုပ္ခိုင္းသည့္ ၀ိညာဥ္ေမးျမန္းျခင္းသည္ ကြယ္လြန္ သြားသူ ေကာင္းက်ဳိးခံစားရျခင္း၊ မရျခင္းထက္ လတ္တေလာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြျပဳျဖစ္ျခင္းသည္လည္း ကုသိုလ္အလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါသည္။
ကိုခက္


News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္)

Post a Comment

 
Top