0
[ Opinion ]
ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ မူလတန္း ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ကိုခ်စ္ေမာင္ခင္က ကြၽန္ေတာ့္ထံကို ပညာေရး ဝန္ႀကီးထံ အိတ္ဖြင့္ေပးစာဆိုၿပီး ပို႔ေပးလိုက္တာေၾကာင့္ The Voice Daily ကို တစ္ဆင့္ ပို႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီကတစ္ဆင့္ ဇူလိုင္လ ၄ ရက္ေန႔ထုတ္ သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။
ကိုခ်စ္ေမာင္ခင္အေၾကာင္း နည္းနည္း ေျပာခ်င္တယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ က်ဴရွင္ျပန္သင္ၿပီး တပည့္ေတြဆီက ေငြေကာက္ကာ၊ ဆရာေတြ ဆရာမေတြကို ျပန္ခြဲေပးရမယ္ ဆိုၿပီး အမိန္႔ေတြ ထုတ္ခဲ့တုန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ၿမဳိ႕နယ္မွာ အဲဒီအမိန္႔ကို ရဲရဲေတာက္ ဆန္႔က်င္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ အခ်ိန္ပိုသင္ဆိုရင္ သင္ေပးမယ္။ ပိုက္ဆံမေကာက္ဘူး။ ဆရာေတြ၊ ဆရာမေတြကိုလည္း ေက်ာင္းသားေတြဆီက ပိုက္ဆံကို အပိုေငြအျဖစ္ မေကာက္ရဘူး။ ငါ့ေက်ာင္းမွာ အဲဒါကို ခြင့္မျပဳဘူး။ မေက်နပ္ရင္ ႀကဳိက္တဲ့ဆီ တိုင္ႏိုင္တယ္ ဆိုၿပီး ဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုခ်စ္ေမာင္ခင္ကို က်ဴရွင္လည္း မသင္၊ ပိုက္ဆံလည္း မေကာက္ဘူးဆိုၿပီး ဆန္႔က်င္ေနတာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတယ္ ထင္ရင္ မွားလိမ့္မယ္။ ကိုခ်စ္ေမာင္ခင္က မိသားစု ငါးေယာက္ကို ေက်ာင္းအုပ္လစာနဲ႔ မေလာက္လို႔၊ ညဘက္ မရွက္မေၾကာက္ ဆိုက္ကားနင္းေနတဲ့သူပါ။ သူက အပိုဝင္ေငြ ဆိုတာကို သမၼာအာဇီဝနဲ႔ ရွာစားတာပဲ လက္ခံတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဆီက ပိုက္ဆံယူၿပီး စာသင္တယ္ ဆိုတာကို လုံးဝလက္မခံဘူး။ သူ႔ခံယူခ်က္က ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ကို ငတ္မယ္မွန္း သိရက္နဲ႔ လုပ္တယ္။ မေလာက္ငႏိုင္ဘူး ဆိုတာ သိရက္နဲ႔ လုပ္တယ္။ ဒါဟာ ေစတနာ၊ ဝါသနာေၾကာင့္ လုပ္တာ။ စလုပ္ကတည္းက သိေနလ်က္သားနဲ႔ ဝင္လုပ္ၾကၿပီးမွ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြထံက အပိုေငြ ျပန္ရွာရတာကို ဇာတ္တူသားစားတဲ့ အလုပ္ဆိုၿပီး သူ႔တစ္သက္ လက္မခံဘဲ ဆန္႔က်င္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူက အခ်ိန္အားရင္ ဆိုက္ကားနင္းတယ္။ မိန္းမက ေစ်းထဲမွာ ကန္စြန္း႐ြက္ ေရာင္းတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သားသမီးေတြကို ဘြဲ႔ေတြရေအာင္ ေက်ာင္းထားႏိုင္ခဲ့တယ္။
က်ဴရွင္ဆိုတာ ထားမွျဖစ္မယ္လို႔ လုပ္ထားတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကိုက ခြင္ဖန္ထားတဲ့ ပညာေရးစနစ္ ဆိုတာ ထင္ရွားေနတယ္။ ေျပာခ်င္သူေတြကေတာ့ ဆရာဝန္ေတြေတာင္ ျပင္ပမွာ ေဆးခန္းဖြင့္ၿပီး ေငြရွာႏိုင္ေသးတာ၊ ငါတို႔ ေက်ာင္းဆရာေတြက ဘာျဖစ္လို႔ ေငြမရွာႏိုင္ရမလဲ ဆိုၿပီး ေျပာၾကတယ္။ ေဆးခန္းဖြင့္ၿပီး ဝင္ေငြရွာတာနဲ႔၊ က်ဴရွင္ဖြင့္ၿပီး ဝင္ေငြရွာတာ တူသလားဆိုတာ ျပန္စဥ္းစားသင့္တယ္။ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ျပန္ၿပီး တိုင္းတာသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ပညာေရးမွာ သူငယ္တန္းကေန တကၠသိုလ္ဝင္တန္းအထိ က်ဴရွင္ျပန္ထား ေနရတာကို လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္လား ဆိုတာ က်ဴရွင္သင္ခ်င္သူေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျပန္ၿပီး ေမးၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
ေက်ာင္းလႊတ္ရင္ အိမ္ေခၚၿပီးေတာ့ စာက်က္ခိုင္းတာ၊ ေက်ာင္းကစာကိုပဲ အလြတ္ျပန္႐ြတ္ခိုင္းေနတာ၊ စာေမးပြဲမွာ ေမးမယ့္စာေတြကို “၏” “သည္” မေ႐ြ႕ ျပန္ၿပီး က်က္ခိုင္း၊ ေရးခိုင္းေနတာ လိုအပ္ခ်က္လား ဆိုတာ ဆရာေတြ ျပန္ၿပီး စဥ္းစားေစ့ခ်င္တယ္။ အဂၤလိပ္စာမွာ ပိုေတာ္၊ ပိုတတ္ေအာင္ ဘာေတြ သင္ျပႏိုင္ခဲ့သလဲ။ ပိုေတာ္ ပိုတတ္ေအာင္ သင္ျပန္ရင္လည္း အဲဒီတတ္ထားတာ ေတြဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ေက်ာင္းစာထဲမွာ ပိုေတြး၊ ပိုေရးလို႔ ရသလား။ သခၤ်ာမွာ မာလကာသီးလို႔ သင္ထားရင္၊ သံပရာသီးလို႔ ေျပာင္းေမးလိုက္တာနဲ႔ ခ်ာခ်ာလည္သြားၿပီး မေျဖႏိုင္တာ က်ဴရွင္ေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္းလား။
အမွန္ေတာ့ ပညာေရးစနစ္ကို က်ဴရွင္ ခိုးသင္ၿပီး၊ ခိုးစားႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးထားတာ။ ပညာေရး ဝန္ႀကီးေတြ အဆက္ဆက္ က်ဴရွင္မသင္ႏိုင္တဲ့ ပညာေရး၊ က်ဴရွင္မလိုတဲ့ ပညာေရး၊ က်ဴရွင္ တကယ္လိုတယ္ ဆိုရင္လည္း စြမ္းေဆာင္ျပႏိုင္ရင္ စြမ္းေဆာင္ျပႏိုင္သေလာက္ ဂုဏ္ျပဳခံႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ဳိးကို ဘယ္သူေတြ စီစဥ္ခဲ့လို႔လဲ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခ်ဥ္ဖတ္အိုးႀကီးလို ပုပ္သိုးေနတဲ့ စာေဟာင္းစာသိုးေတြကိုပဲ ဒါသင္၊ ဒါဖတ္၊ ဒါမွတ္၊ ဒါက်က္၊ ဒါေရးမွ အမွတ္ေပးတာကို ခင္ဗ်ားတို႔ က်င့္သုံးလာခဲ့တာ ဘယ္ႏွႏွစ္ေလာက္ ရွိေနၿပီလဲ။ ေျပာေတာ့ ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖဳိးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္မယ္တဲ့။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ သမၼတ အိုဘားမားအစိုးရ တက္လာကတည္းက သူတို႔ႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြကို STEM နဲ႔ သြားဖို႔ ခုထိႀကိဳးပမ္းေနဆဲပဲ။ STEM ဆိုတာကိုေရာ ခင္ဗ်ားတို႔ ပညာေရးဌာနက မ်က္ျခည္ျပတ္ေနၿပီလား။ Science, Technology, English, Mathematics ဆိုတာကိုပဲ အေလးထားၿပီး ကမာၻ႔အဆင့္မီေအာင္ သင္ေပးပါလို႔ အိုဘားမားက ပညာေရးဌာနႀကီးကို အားကိုးအားထားျပဳၿပီး ေတာင္းပန္ထားခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြထဲမွာ ေခတ္မီနည္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကို အရိပ္အေယာင္ ေတြ႔ေနရၿပီလား။
အမ်ားႀကီးပါဗ်ာ။ ျပန္ၿပီး စဥ္းစားသင့္တာေတြ။
ပညာေရးနဲ႔ ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖဳိးေအာင္ လုပ္ခ်င္ရင္ ကမာၻမွာ ဘာေတြလုပ္ေနသလဲ ဆိုတာ မ်က္ျခည္ျပတ္လို႔ မရဘူး။ အိုဘားမားက သူတို႔ႏိုင္ငံက ကေလးေတြ STEM ကို ဖြံ႔ၿဖဳိးတိုးတက္ေအာင္ မလုပ္ေပးရင္ ႏိုင္ငံတိုးတက္ ဖြံ႔ၿဖဳိးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ပညာေရး အဆင့္နိမ့္သြားရင္ ႏိုင္ငံက်ဆုံးသြားမယ္။ လက္ရွိအေနအထားမွာ အေမရိကန္က ေက်ာင္းသားေတြဟာ သခၤ်ာနဲ႔ သိပၸံစြမ္းအားမွာ ေတာင္ကိုရီးယား၊ တ႐ုတ္တို႔ထက္ နိမ့္က်ေနတာကို သမၼတက ေဝဖန္ၿပီး အဲဒီက႑ေတြမွ ကမာၻ႔အဆင့္မီေအာင္ ျပ႒ာန္းၾကပါ၊ သင္ၾကပါလို႔ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲၿပီး ေဆာင္႐ြက္ေနခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံက ပညာေရး ဝန္ႀကီးက က်ဴရွင္မသင္ရတဲ့ ပညာေရးေလာက တစ္ခုကို သိကၡာရွိေအာင္ ႀကံေဆာင္ၿပီး၊ ဆရာဆရာမေတြ စားဝတ္ေနေရး ဖူလုံေအာင္ ႀကံေဆာင္ေပးရမယ့္ အစား၊ ကိုယ့္ျပႆနာ ကိုယ္ေျဖရွင္းခြင့္နဲ႔ လုပ္စားကိုင္စားခြင့္ ေပးလိုက္မယ္ဆိုၿပီး ေျဖရွင္းလိုက္တာကိုေတာ့ ေခါင္းေရွာင္တတ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေခါင္းမေဆာင္ႏိုင္တဲ့ လုပ္ရပ္တစ္ခုလို႔သာ သုံးသပ္ ဆင္ျခင္မိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ာ။

အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး

(ဤက႑တြင္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား သည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ၿပီး The Voice Daily ၏ အာေဘာ္မဟုတ္ပါ)

ACM Credit To:The Voice Weekly
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top