0

ဇာနည္မာန္|

ညမထြက္ရ အမိန္႔ေၾကာင့္ ႀကိတ္မွိတ္ အိပ္ေပ်ာ္ေနရတဲ့ မႏၲေလးဟာ ပဋိပကၡညေတြကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး တပတ္ အၾကာမွာေတာ့ ျဖစ္ ပ်က္ခဲ့တာေတြ၊ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ဆိုးေတြကို တီးတိုးေျပာဆိုၾကရင္း ပံုမွန္ အေျခအေန အတိုင္း ျပန္လည္ပတ္ဖို႔ ႀကိဳးစား ေန တာ ကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ပဋိပကၡေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ အထင္ကရ ၂၆ လမ္းေပၚ၊ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ တ၀ိုက္နဲ႔ ခ်မ္းေအးသာစံ အလယ္ ရပ္မွာေတာ့ ေလးငါးရက္ ပိတ္ထားခဲ့ရတဲ့ ဆိုင္တခ်ိဳ႕ မရဲတရဲ ျပန္ဖြင့္ေနၾကေပမယ့္ အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္ တခ်ိဳ႕ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ဆိုင္ ေတြ ကေတာ့ ျပန္လည္ပတ္မႈ မရွိေသးပါဘူး။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ ေန႔ခင္းေန႔လယ္ အခ်ိန္မွာေတာ့ ရဲအင္အား အလံုးအရင္း မရွိေပမယ့္ ည ၉ နာရီ ထိုးၿပီ ဆိုရင္ ရဲ လံုၿခံဳေရး အလံုး အရင္း ခ်ထားဆဲ ျဖစ္ၿပီး လွည့္ကင္းေတြကလည္း တေ၀ါေ၀ါနဲ႔ ၿမိဳ႕ထဲကို လွည့္ပတ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပုဒ္မ ၁၄၄ ညမထြက္ရ အမိန္႔ ေၾကညာခ်က္ကို လိုက္နာမႈမရွိဘဲ လူစုလူေ၀းေတြ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ အေရးယူမႈ ျဖစ္ တဲ့ ပုဒ္မ ၁၈၈ အရ ပစ္ခတ္ဖို႔ အထိ စီစဥ္ထားတယ္လို႔ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားက ထုတ္ျပန္ ေၾကညာထားပါတယ္။

ဒီလို ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ထားေပမယ့္ ညမထြက္ရ အမိန္႔အရ အက်ဴံး၀င္ သက္ေရာက္မႈ မရွိေသးတဲ့ ည ၉ နာရီ မတိုင္ခင္မွာ ႀကိဳၾကား ႀကိဳၾကား လူစုလူေ၀း ျဖစ္တာ၊ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားတာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။

မႏၲေလးတိုင္း ရဲတပ္ဖြဲ႔မႉး ႐ုံးရဲ႕ အဆိုအရ ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့တဲ့ ဇူလိုင္ ၃ ရက္ ညကေန ဇူလိုင္ ၇ ရက္ မနက္ပိုင္း အထိ ထုတ္ျပန္ခ်က္ အမိန္႔ကို မလိုက္နာလို႔ ထိန္းသိမ္းလိုက္တဲ့ လူဦးေရ ၃၄၆ ဦး ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အဲဒီလူေတြထဲကမွ ၁၄၅ ဦးကို ပညာေပး ကိုယ္တိုင္ ခံ၀န္ခ်က္နဲ႔ ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့ၿပီး ၂၀၁ ဦး ကိုေတာ့ ပုဒ္မ ၁၈၈ နဲ႔ အေရးယူ ထား တယ္လို႔ သက္ဆိုင္ရာ ရဲတပ္ဖြဲ႔က ေျပာပါတယ္။ လူစုလူေ၀းနဲ႔ ရမ္းကား ဖ်က္ဆီးမႈေတြ လုပ္လို႔ ထိန္းသိမ္းထားသူ ၁၆ ဦး ရွိတယ္ လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

ထိန္းသိမ္းထားသူ ၁၆ ဦးထဲမွာ လမ္းေပၚထြက္ ရမ္းကားသူေတြ အပါအ၀င္ ဗလီထဲမွာ တုတ္၊ ဓား၊ ေလးဂြ ေတြ သိမ္းထားလို႔ ထိန္းသိမ္း ခံရသူ ၅ ဦးလည္း ပါ၀င္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

မႏၲေလးမွာ အခုလို ဘာသာေရး အသြင္ေဆာင္တဲ့ ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ေပၚရတာဟာ သာမန္မႈခင္း တခုကို အေျခခံၿပီး ေဖ့စ္ဘုတ္ (Facebook)လို လူမႈကြန္ရက္ေတြနဲ႔ ၀က္ဘ္ဆိုက္ တခ်ိဳ႕က ေကာလာဟလေတြကို ျဖန္႔ေ၀ၾကတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရတယ္လို႔ မႏၲေလး တိုင္း နယ္စပ္ေရးရာနဲ႔ လုံၿခံဳေရး ၀န္ႀကီး ဗုိလ္မႉးႀကီး ေအာင္ေက်ာ္မိုးက ဇူလိုင္ ၃ ရက္က မႏၲေလးတိုင္း ရဲတပ္ဖြဲ႔မႉး႐ံုးမွာ လုပ္တဲ့ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာဆိုပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ ခ်မ္းေအးသာစံ အလယ္ရပ္ကြက္က “ေန”ကေဖး၊ “ဆန္း” ကေဖး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္က ဆိုင္က အလုပ္သမကို မုဒိန္းမႈ က်ဴးလြန္တယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းက အစျပဳၿပီး အဆင့္ဆင့္ မီးပြားေတြ ျဖစ္ပြားကာ အစၥလမ္ ဘာသာ ၀င္ေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အၾကား တဖက္နဲ႔တဖက္ အုပ္စုဖြဲ႕ ရန္လိုမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့ရာက ပဋိပကၡ အတြင္း အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္ တေယာက္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တေယာက္ ေသဆံုးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပဋိပကၡေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚတဲ့ေန႔က ႏွစ္ဘက္လူအုပ္အၾကား ၀င္ေရာက္ဖ်န္ေျဖေပးခဲ့တဲ့ ဂဠဳန္နီ ဆရာေတာ္ ဦးကာ၀ိယက ျဖစ္လာ တဲ့ ပဋိပကၡေတြရဲ႕ တရားခံဟာ ဘယ္သူလဲဆိုတာ ၀ိုင္း၀န္း ေဖာ္ထုတ္ၾကဖို႔ လိုတယ္လို႔ ဇူလိုင္ ၆ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္က ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားထံ ၾသ၀ါဒ ခံယူပြဲမွာ မိန္႔ခဲ့ပါတယ္။

ဂဠဳန္နီ ဆရာေတာ္ ဦးကာ၀ိယက “ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အဓိက႐ုဏ္းေတြရဲ႕ အေျခခံ တရားခံဟာ၊ ႀကိဳးဆြဲႀကိဳးကိုင္ဟာ ဘယ္ ပုဂၢိဳလ္လဲ ဆိုတာ ဒီအခ်ိန္မွာ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ အေရးႀကီး ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးထဲကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လူထဲကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အစိုးရထဲကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္းျပည္ မၿငိမ္မသက္ေအာင္၊ ျပည္သူရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ေတြ ဆံုး႐ႈံး နစ္နာေအာင္၊ ျပည္သူေတြ သံဃာေတြ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္ ေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ေနတဲ့ ဖန္တီးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ တရားခံေတြကို ျပတ္ျပတ္သားသား ရဲရဲတင္းတင္း ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီး ပါတယ္”လို႔ မိန္႔ပါတယ္။

ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ၾကားက ႏွစ္ဘက္ အုပ္စုဖြဲ႔ ဆူပူမႈတခ်ိဳ႕ ျဖစ္တာေတြ ၾကားခဲ့ရတာေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ အေနနဲ႔ ေလး ေလး နက္နက္ ျပတ္ျပတ္သားသား ျပစ္ဒဏ္ေပး အေရးယူမွ ျပႆနာေတြ ၿငိမ္းေအးမယ္လို႔ ဆရာေတာ္က ဆက္မိန္႔ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ မီဒီယာေတြ၊ သတင္းစာေတြက အမွန္အတိုင္း ေရးဖို႔၊ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔။ ဘာသာေပါင္းစံုက ေခါင္းေဆာင္ေတြ အေနနဲ႔ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ႐ိုင္းပင္း ကူညီၿပီး ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျပႆနာ ဖန္တီးမယ့္သူ ေပၚလာရင္ တားဆီးဖို႔ ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။

“သံဃာေတာ္ေတြဘက္ကလည္း လိုတယ္၊ လူေတြဘက္ကလည္း လိုတယ္။ တႏိုင္ငံလံုးက ညီညြတ္ ေနရမယ္။ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ႐ိုင္းပင္း ကူညီရမယ္။ ကိုယ့္နားမွာ ျပႆနာလုပ္မယ့္သူ ေပၚလာရင္ အစၥလမ္ဘက္ကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုဒၶဘာသာဘက္ကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မလုပ္နဲ႔ ဒါမသင့္ေတာ္ဘူး၊ မင္းတေယာက္ အတြက္နဲ႔ တၿမိဳ႕လံုး ဒုကၡေရာက္မယ္ ဆိုၿပီး ေျပာပါ၊ တားဆီးပါ၊ ဆံုးမပါ။ ဘာသာေပါင္းစံုက ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကိုယ့္ဘာသာ၀င္ေတြကို ကိုယ္ဆံုးမပါ။ ၾသ၀ါဒ ေပးပါ။ က်န္တဲ့ ဘာသာေတြကလည္း ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္သလို မေနပါနဲ႔၊ ၀ိုင္း၀န္း ထိန္းသိမ္းၾကပါ”လို႔ ဂဠဳန္နီ ဆရာေတာ္က မိန္႔ပါတယ္။

ဆရာေတာ္က “ျပႆနာ ျဖစ္ရင္ တုတ္ဆြဲဓားဆြဲ လုပ္မလာနဲ႔။ လံုး၀ မလုပ္နဲ႔။ ေကာင္းေကာင္း ေန။ ကိုယ့္စည္း ကိုယ့္ကမ္းနဲ႔ ေန။ သူမ်ား ဘာသာေရးကို မေစာ္ကားနဲ႔။ သူမ်ားလူမ်ိဳးကို မေစာ္ကားနဲ႔၊ သူမ်ား အက်ိဳးစီးပြားကို မဖ်က္ဆီးနဲ႔။ လူမ်ိဳးတိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္း အဲ့ဒီလို ကိုယ့္စည္းကိုယ့္ကမ္းနဲ႔ ေနရင္ ဘာေပ်ာ္ရႊင္စရာ မရွိဘဲ ေနမလဲ။ ဘာမေအးၿငိမ္းဘဲ ေနမလဲ။ အခုေတာ့ သူ႔လူမ်ိဳး ေစာ္ကား လိုက္၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ေစာ္ကားလိုက္၊ ဒါက အင္မတန္မွ အသိဉာဏ္ ေခါင္းပါးတဲ့၊ ေအာက္တန္းက်တဲ့ လူေတြရဲ႕ အယူအဆေတြ။ အသိဉာဏ္ ျမင့္မားတဲ့ လူေတြက်ေတာ့ ျပႆနာတက္ပါ ဆိုေတာင္ မတက္ဘူး”လို႔လည္း မိန္႔ပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ကို မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္ ၁၂၂၁ ခုႏွစ္မွာ စတည္ကတည္းက ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေတြကို ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း ခဲ့သလို အျခား ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ၀တ္ျပဳ ေက်ာင္းေတြ၊ ဘုရားရွိခိုး ေက်ာင္းေတြကိုလည္း ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ေပးခဲ့ၿပီး ဘာသာေပါင္း စံု ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ေနခဲ့ၾကတာပါ။

မႏၲေလးရဲ႕ သမိုင္းတေလွ်ာက္မွာ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပေယာဂ တခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ခဲ့တာမ်ိဳး ရွိခဲ့ေပမယ့္ အခု ျဖစ္သြားတဲ့ ျပႆနာေလာက္ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳး မျဖစ္ခဲ့ဖူးဘူးလို႔ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားေတြ၊ မႏၲေလး စာေပ အသိုင္း အ၀ိုင္းနဲ႔ စာေရးဆရာေတြက တညီတညြတ္တည္း ဆိုၾကပါတယ္။

ဒီလို ညီညီညြတ္ညြတ္ ေနခဲ့ၾကေပမယ့္ အခုလိုအခ်ိန္ၾကမွ ဘာလို႔ ဒီလို ျပႆနာေတြနဲ႔ မႏၲေလးရဲ႕ အစဥ္အလာ ပ်က္ယြင္းခဲ့ရ တာလဲ ဆိုတာကို စာေရးဆရာ ဆူးငွက္က အခုလို ေျပာပါတယ္။

“အရင္က ဆရာေတာ္ေတြ သံဃာေတာ္ေတြက ေသခ်ာ ၀င္ထိန္းခဲ့လို ျပႆနာ ႀကီးႀကီးမားမား မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ အခုက်ေတာ့ အားလံုး သိၾကတဲ့ အတိုင္း အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ သံဃာတခ်ိဳ႕ရဲ႕ သေဘာထားေလးေတြ တမ်ိဳး ျဖစ္လာတာက တပိုင္း၊ ဖုန္း၊ အင္တာနက္ စတဲ့ ဆက္သြယ္ေရးေတြကို ပညာနဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ မသံုးဘဲ ေကာလာဟာလ ျဖန္႔ဖို႔ လက္နက္လို သံုးၾကတဲ့လူေတြရဲ႕ ပေယာဂက တပိုင္းတို႔ေၾကာင့္ ပိုထိလြယ္ ရွလြယ္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္လာၿပီး ဒီလို အေျခအေနေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ”လို႔ ဆရာ ဆူးငွက္က ေျပာ ပါတယ္။

ဖုန္းေတြ အင္တာနက္ေတြကို လက္နက္လို သေဘာထားၿပီး ေကာလာဟလကို လြယ္လင့္တကူ ျဖန္႔ေ၀ ၾကသူေတြနဲ႔၊ ပဋိပကၡ မီးေလာင္ကြ်မ္းေစေအာင္ ေသြးထိုးသူေတြက လက္တဆုပ္စာသာ ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ခံေတြကေတာ့ ဘယ္လို ပဋိပကၡမ်ိဳးကိုမွ မျဖစ္ေစခ်င္ၾကဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။ တဘက္မွာလည္း အာဏာပိုင္ေတြဘက္က အေရးယူမႈ ပံုစံကို အားမလို အားမရ ျဖစ္မိေၾကာင္း၊ ရမ္းကား သူေတြကို အေရးမယူဘဲ တမင္ လႊတ္ေပးထားသလို ျဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းလည္း ဆရာဆူးငွက္က ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပပါတယ္။

အခင္းျဖစ္ပြားတဲ့ ညေတြက ဆူပူ ေသာင္းက်န္းေနတဲ့ လူအုပ္ႀကီးကို ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈ မလုပ္တာေတြ၊ ဇူလိုင္ ၄ ရက္က ပဋိပကၡေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားသူ ကိုထြန္းထြန္းရဲ႕ စ်ာပနမွာ ရာေထာင္ခ်ီတဲ့ လူအုပ္ႀကီးက နာေရးပို႔ေဆာင္ရာမွာ မႏၲေလး က်က္သေရေဆာင္ က်ံဳးၿမိဳ႕႐ိုးကို တပတ္လွည့္လည္တာေတြ၊ စ်ာပနခ်ရာ ၾကာနီကန္ သုသာန္က အစၥလမ္ သုသာန္ကို ဖ်က္ဆီးမႈ ျပဳတာေတြမွာ သက္ ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြက ထိန္းသိမ္းမႈမရွိဘဲ တမင္လႊတ္ထားတယ္ ဆိုၿပီး မႏၱေလးၿမိဳ႕ခံမ်ား အၾကား ေျပာစမွတ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဆရာဆူးငွက္က “စျဖစ္ကတည္းက ဆိုင္ကယ္ ေလးငါးဆယ္ အုပ္စုေလးကို ဘာလို႔ မထိန္းသိမ္းႏိုင္ရလဲ။ လံုၿခံဳေရး အားနည္းတာေၾကာင့္လို႔ ယူဆလို႔ ရေပမယ့္ တဖက္မွာလည္း မျမင္ႏိုင္တဲ့ ပေယာဂမ်ားရွိေနမလား ေမးခြန္း ထုတ္မိတယ္”လို႔ ဆုိပါတယ္။

“စ်ာပန ကိစၥမွာ ဆိုရင္လည္း ၿမိဳ႕ထဲကို သူပုန္ေတြ ၀င္လာသလို တုတ္ေတြ ကိုင္သူကိုင္၊ ေအာ္သူေအာ္နဲ႔ လုပ္လာတာ အားလံုး အျမင္ပဲ။ ဒါက မေကာင္းဘူးေပါ့။ အစကတည္းက ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ တားျမစ္သင့္တာ။ ျပႆနာ ပိုဆိုးမွာစိုးလို႔ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္း လုပ္တာလည္း ပါႏိုင္ေပမယ့္ ကိုင္တြယ္တာ ေပါ့ဆေတာ့ ဟိုမွာ သခ်ႋဳင္း သြားဖ်က္တာေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။ အဲဒါကိုသာ ေသခ်ာ မထိန္းႏိုင္ရင္ ျပႆနာေတြက ပိုဆိုးသြားႏိုင္တဲ့ အေျခအေန”လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

ပဋိပကၡ ျပႆနာျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ လူသူ မကြဲျပားတဲ့ ညဥ့္နက္ခ်ိန္က်မွ ျဖစ္တာ တေၾကာင္း၊ ပဋိပကၡ ဖန္တီးသူေတြဟာ သူတို႔ကို လူသိ မခံ၀ံ့တာေၾကာင့္ သတင္းသမားေတြကုိ ၿခိမ္းေျခာက္ တားျမစ္တာေတြက တေၾကာင္း၊ လက္ရွိအခ်ိန္ မႏၲေလးမွာ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ လုပ္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနတာက တေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး ပေယာဂ မကင္းတဲ့ လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးမႈမ်ား ျဖစ္ေနသလားလို႔ မႏၲေလးသူ မႏၲေလးသားေတြ အၾကား ေမးခြန္းထုတ္ ေနၾကပါတယ္။

မႏၲေလး ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ တေယာက္က “တကယ္ေတာ့ ျပႆနာျဖစ္ခ်င္သူက လူနည္းစုပဲ ရွိတာပါ။ အားလံုးက ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပဲ ေန ခ်င္ၾကတာပါ။ ဘာမဟုတ္တဲ့ သာမန္မႈခင္းတခုကို ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရး ျပႆနာေတြ ျဖစ္ေအာင္ နည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ဆြဲတင္ၿပီး လုပ္ လာတာ သိသိသာသာပဲ။ တခါ သူတို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေအာင္ျမင္ေတာ့၊ NLD က ထုတ္တဲ့ ထုတ္ျပန္စာ ကိုလည္း အတုလုပ္ၿပီး NLD နဲ႔ တဖက္ ျပန္လွည့္တိုက္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးလုပ္တာ သိသာတယ္၊ ဆိုေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ မျပင္ခ်င္လို႔ တဖက္သတ္ လုပ္တာလားလို႔လည္း ေတြးစရာပါပဲ”လို႔ သံုးသပ္ပါတယ္။
တဖက္မွာလည္း ပဋိပကၡေတြ မျပန္႔ပြားေအာင္ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ဖို႔ အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ထိန္းသိမ္းမႈ ေကာ္မတီကို ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ ေတြနဲ႔ ဇူလိုင္ ၆ ရက္က ဖြဲ႔စည္း လိုက္ပါတယ္။ ဒီ အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ အရင္ရွိၿပီးသား ျဖစ္တဲ့ ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ ေရး အဖြဲ႔၀င္ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။

ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ ညီညြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ထိန္းသိမ္းေရးေတြ လုပ္တာမွာ ဒီအဖြဲ႔၀င္ေတြခ်ည္း လုပ္ေဆာင္လို႔ မရဘဲ၊ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ အကူအညီ ၾသ၀ါဒေတြလည္း လိုအပ္သလို သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ အကူ အညီေတြလည္း လိုအပ္တယ္လို႔ ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ေရး အဖြဲ႔ ဒု ဥကၠဌ ဦးသိန္း၀င္းေအာင္က ဆိုပါတယ္။

ဦးသိန္း၀င္းေအာင္က “ျဖစ္သြားတဲ့ ကိစၥေတြမွာ တကယ္လုပ္တာက လူတစုဟာ ဆိုင္ကယ္ ေလးငါးဆယ္နဲ႔ လိုက္ေျမွာက္ပင့္ေပးၿပီး လုပ္ရာက ျဖစ္တာ။ ၿပီးေတာ့ ဒီလူေတြဟာ အကုန္ မူးေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ေမတၱာနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေပးတာေၾကာင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီး တည္ၿငိမ္ သြားရတာပါ”လို႔ ေျပာပါတယ္။

တဖက္မွာလည္း ျပႆနာေတြ ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကို သံသယ ျဖစ္မိတဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒီျပႆနာေတြဟာ ႏိုင္ငံေရး ပေယာဂ မကင္းဘူးလို႔ ယူဆေၾကာင္းလည္း သူက ဆိုပါတယ္။

“ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဖို႔ ဆိုင္းျပင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တာဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရး လွည့္ကြက္ထဲကို မႏၲေလးၿမိဳ႕နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ အစၥလမ္ ဘာ သာ ၀င္ေတြ ထိုးေၾကြး ခံလိုက္ရတယ္လို႔ပဲ တည့္တည့္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ဒီ ၄၃၆ ကိစၥႀကီး ၿငိမ္သြားၿပီ။ ႏိုင္ငံေရး လွည့္ ကြက္နဲ႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးကို ျပာက်ေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ ဇာတ္လမ္း၊ ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်က္အျခာ၊ အသည္းႏွလံုး ျဖစ္ တဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးကို ျပာ မက်သြားေအာင္၊ တႏိုင္ငံလံုး ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းေအာင္ အားလံုးက ၀ိုင္း၀န္း ကာကြယ္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္”လို႔ ဦးသိန္း၀င္းေအာင္က ေျပာပါတယ္။

ဒီကေန႔ မႏၲေလးရဲ႕ အေျခအေနက ျပန္လည္ တည္ၿငိမ္စ ျပဳလာၿပီလို႔ ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ဟိုနားမွာ ျပႆနာ ျဖစ္ သလိုလို၊ ဒီနားမွာ လူစုလူေ၀း ျဖစ္သလိုလိုနဲ႔ ေကာလာဟလေတြလည္း တီးတိုး တမ်ိဳး၊ က်ယ္က်ယ္ တမ်ိဳး ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနဆဲ ျဖစ္သလို ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ခ်က္ကလည္း အသက္၀င္ေနဆဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ည ၉ နာရီကေန မနက္ ၅ နာရီ အထိ သြားလာခြင့္ ပိတ္ ထား ခံရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိ႕ႀကီးကေတာ့ အရပ္မ်က္ႏွာ ေပါင္းစံုက ပ်ံ႕လာတဲ့ သတင္းေတြကို နားစြင့္လိုက္၊ ဘယ္ဟာကမ်ား သတင္းမွန္ ျဖစ္သလဲ ဆိုတာကို သံုးသပ္ ေ၀ဖန္လိုက္နဲ႔ ည ၉ နာရီ မထိုးခင္ လုပ္စရာရွိတဲ့ အလုပ္ေတြ တက္သုတ္႐ိုက္ လုပ္ရင္း၊ သြားစရာရွိတဲ့ ေနရာကို ကမန္းကတန္း သြားရင္း၊ ဘာေတြမ်ား ဆက္ျဖစ္ဦးမွာလဲ ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ေတြနဲ႔ လႈပ္ရွား သြားလာ ေနဆဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ။

မႏၲေလးၿမိဳ႕, ပဋိပကၡ, ရဲတပ္ဖြဲ႔, ပုဒ္မ ၁၄၄, ဗုဒၶဘာသာ၀င္, အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္, လူစုလူေ၀း, ပုဒ္မ ၄၃၆, ဘာသာ ေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ေရး အဖြဲ႔
ပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားမႈ အၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ ျမင္ကြင္းႏွင့္ ကင္းလွည့္ေနေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႔၀င္မ်ား (ဓာတ္ပံု – ေတဇလိႈင္/ဧရာ၀တီ)

ACM Credit To:ဧရာ၀တီ
http://www.ayechanmon-news1.com/
Photo: ပဋိပကၡ အလြန္ မႏၲေလး
ဇာနည္မာန္| July 8, 2014 | 

ညမထြက္ရ အမိန္႔ေၾကာင့္ ႀကိတ္မွိတ္ အိပ္ေပ်ာ္ေနရတဲ့ မႏၲေလးဟာ ပဋိပကၡညေတြကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး တပတ္ အၾကာမွာေတာ့ ျဖစ္ ပ်က္ခဲ့တာေတြ၊ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ဆိုးေတြကို တီးတိုးေျပာဆိုၾကရင္း ပံုမွန္ အေျခအေန အတိုင္း ျပန္လည္ပတ္ဖို႔ ႀကိဳးစား ေန တာ ကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ပဋိပကၡေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ အထင္ကရ ၂၆ လမ္းေပၚ၊ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ တ၀ိုက္နဲ႔ ခ်မ္းေအးသာစံ အလယ္ ရပ္မွာေတာ့ ေလးငါးရက္ ပိတ္ထားခဲ့ရတဲ့ ဆိုင္တခ်ိဳ႕ မရဲတရဲ ျပန္ဖြင့္ေနၾကေပမယ့္ အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္ တခ်ိဳ႕ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ဆိုင္ ေတြ ကေတာ့ ျပန္လည္ပတ္မႈ မရွိေသးပါဘူး။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ ေန႔ခင္းေန႔လယ္ အခ်ိန္မွာေတာ့ ရဲအင္အား အလံုးအရင္း မရွိေပမယ့္ ည ၉ နာရီ ထိုးၿပီ ဆိုရင္ ရဲ လံုၿခံဳေရး အလံုး အရင္း ခ်ထားဆဲ ျဖစ္ၿပီး လွည့္ကင္းေတြကလည္း တေ၀ါေ၀ါနဲ႔ ၿမိဳ႕ထဲကို လွည့္ပတ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပုဒ္မ ၁၄၄ ညမထြက္ရ အမိန္႔ ေၾကညာခ်က္ကို လိုက္နာမႈမရွိဘဲ လူစုလူေ၀းေတြ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ အေရးယူမႈ ျဖစ္ တဲ့ ပုဒ္မ ၁၈၈ အရ ပစ္ခတ္ဖို႔ အထိ စီစဥ္ထားတယ္လို႔ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားက ထုတ္ျပန္ ေၾကညာထားပါတယ္။

ဒီလို ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ထားေပမယ့္ ညမထြက္ရ အမိန္႔အရ အက်ဴံး၀င္ သက္ေရာက္မႈ မရွိေသးတဲ့ ည ၉ နာရီ မတိုင္ခင္မွာ ႀကိဳၾကား ႀကိဳၾကား လူစုလူေ၀း ျဖစ္တာ၊ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားတာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။

မႏၲေလးတိုင္း ရဲတပ္ဖြဲ႔မႉး ႐ုံးရဲ႕ အဆိုအရ ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့တဲ့ ဇူလိုင္ ၃ ရက္ ညကေန ဇူလိုင္ ၇ ရက္ မနက္ပိုင္း အထိ ထုတ္ျပန္ခ်က္ အမိန္႔ကို မလိုက္နာလို႔ ထိန္းသိမ္းလိုက္တဲ့ လူဦးေရ ၃၄၆ ဦး ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အဲဒီလူေတြထဲကမွ ၁၄၅ ဦးကို ပညာေပး ကိုယ္တိုင္ ခံ၀န္ခ်က္နဲ႔ ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့ၿပီး ၂၀၁ ဦး ကိုေတာ့ ပုဒ္မ ၁၈၈ နဲ႔ အေရးယူ ထား တယ္လို႔ သက္ဆိုင္ရာ ရဲတပ္ဖြဲ႔က ေျပာပါတယ္။ လူစုလူေ၀းနဲ႔ ရမ္းကား ဖ်က္ဆီးမႈေတြ လုပ္လို႔ ထိန္းသိမ္းထားသူ ၁၆ ဦး ရွိတယ္ လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

ထိန္းသိမ္းထားသူ ၁၆ ဦးထဲမွာ လမ္းေပၚထြက္ ရမ္းကားသူေတြ အပါအ၀င္ ဗလီထဲမွာ တုတ္၊ ဓား၊ ေလးဂြ ေတြ သိမ္းထားလို႔ ထိန္းသိမ္း ခံရသူ ၅ ဦးလည္း ပါ၀င္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

မႏၲေလးမွာ အခုလို ဘာသာေရး အသြင္ေဆာင္တဲ့ ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ေပၚရတာဟာ သာမန္မႈခင္း တခုကို အေျခခံၿပီး ေဖ့စ္ဘုတ္ (Facebook)လို လူမႈကြန္ရက္ေတြနဲ႔ ၀က္ဘ္ဆိုက္ တခ်ိဳ႕က ေကာလာဟလေတြကို ျဖန္႔ေ၀ၾကတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရတယ္လို႔ မႏၲေလး တိုင္း နယ္စပ္ေရးရာနဲ႔ လုံၿခံဳေရး ၀န္ႀကီး ဗုိလ္မႉးႀကီး ေအာင္ေက်ာ္မိုးက ဇူလိုင္ ၃ ရက္က မႏၲေလးတိုင္း ရဲတပ္ဖြဲ႔မႉး႐ံုးမွာ လုပ္တဲ့ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာဆိုပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ ခ်မ္းေအးသာစံ အလယ္ရပ္ကြက္က “ေန”ကေဖး၊ “ဆန္း” ကေဖး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္က ဆိုင္က အလုပ္သမကို မုဒိန္းမႈ က်ဴးလြန္တယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းက အစျပဳၿပီး အဆင့္ဆင့္ မီးပြားေတြ ျဖစ္ပြားကာ အစၥလမ္ ဘာသာ ၀င္ေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အၾကား တဖက္နဲ႔တဖက္ အုပ္စုဖြဲ႕ ရန္လိုမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့ရာက ပဋိပကၡ အတြင္း အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္ တေယာက္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တေယာက္ ေသဆံုးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပဋိပကၡေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚတဲ့ေန႔က ႏွစ္ဘက္လူအုပ္အၾကား ၀င္ေရာက္ဖ်န္ေျဖေပးခဲ့တဲ့ ဂဠဳန္နီ ဆရာေတာ္ ဦးကာ၀ိယက ျဖစ္လာ တဲ့ ပဋိပကၡေတြရဲ႕ တရားခံဟာ ဘယ္သူလဲဆိုတာ ၀ိုင္း၀န္း ေဖာ္ထုတ္ၾကဖို႔ လိုတယ္လို႔ ဇူလိုင္ ၆ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္က ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားထံ ၾသ၀ါဒ ခံယူပြဲမွာ မိန္႔ခဲ့ပါတယ္။

ဂဠဳန္နီ ဆရာေတာ္ ဦးကာ၀ိယက “ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အဓိက႐ုဏ္းေတြရဲ႕ အေျခခံ တရားခံဟာ၊ ႀကိဳးဆြဲႀကိဳးကိုင္ဟာ ဘယ္ ပုဂၢိဳလ္လဲ ဆိုတာ ဒီအခ်ိန္မွာ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ အေရးႀကီး ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးထဲကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လူထဲကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အစိုးရထဲကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္းျပည္ မၿငိမ္မသက္ေအာင္၊ ျပည္သူရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ေတြ ဆံုး႐ႈံး နစ္နာေအာင္၊ ျပည္သူေတြ သံဃာေတြ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္ ေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ေနတဲ့ ဖန္တီးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ တရားခံေတြကို ျပတ္ျပတ္သားသား ရဲရဲတင္းတင္း ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီး ပါတယ္”လို႔ မိန္႔ပါတယ္။

ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ၾကားက ႏွစ္ဘက္ အုပ္စုဖြဲ႔ ဆူပူမႈတခ်ိဳ႕ ျဖစ္တာေတြ ၾကားခဲ့ရတာေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ အေနနဲ႔ ေလး ေလး နက္နက္ ျပတ္ျပတ္သားသား ျပစ္ဒဏ္ေပး အေရးယူမွ ျပႆနာေတြ ၿငိမ္းေအးမယ္လို႔ ဆရာေတာ္က ဆက္မိန္႔ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ မီဒီယာေတြ၊ သတင္းစာေတြက အမွန္အတိုင္း ေရးဖို႔၊ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔။ ဘာသာေပါင္းစံုက ေခါင္းေဆာင္ေတြ အေနနဲ႔ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ႐ိုင္းပင္း ကူညီၿပီး ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျပႆနာ ဖန္တီးမယ့္သူ ေပၚလာရင္ တားဆီးဖို႔ ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။

“သံဃာေတာ္ေတြဘက္ကလည္း လိုတယ္၊ လူေတြဘက္ကလည္း လိုတယ္။ တႏိုင္ငံလံုးက ညီညြတ္ ေနရမယ္။ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ႐ိုင္းပင္း ကူညီရမယ္။ ကိုယ့္နားမွာ ျပႆနာလုပ္မယ့္သူ ေပၚလာရင္ အစၥလမ္ဘက္ကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုဒၶဘာသာဘက္ကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မလုပ္နဲ႔ ဒါမသင့္ေတာ္ဘူး၊ မင္းတေယာက္ အတြက္နဲ႔ တၿမိဳ႕လံုး ဒုကၡေရာက္မယ္ ဆိုၿပီး ေျပာပါ၊ တားဆီးပါ၊ ဆံုးမပါ။ ဘာသာေပါင္းစံုက ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကိုယ့္ဘာသာ၀င္ေတြကို ကိုယ္ဆံုးမပါ။ ၾသ၀ါဒ ေပးပါ။ က်န္တဲ့ ဘာသာေတြကလည္း ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္သလို မေနပါနဲ႔၊ ၀ိုင္း၀န္း ထိန္းသိမ္းၾကပါ”လို႔ ဂဠဳန္နီ ဆရာေတာ္က မိန္႔ပါတယ္။

ဆရာေတာ္က “ျပႆနာ ျဖစ္ရင္ တုတ္ဆြဲဓားဆြဲ လုပ္မလာနဲ႔။ လံုး၀ မလုပ္နဲ႔။ ေကာင္းေကာင္း ေန။ ကိုယ့္စည္း ကိုယ့္ကမ္းနဲ႔ ေန။ သူမ်ား ဘာသာေရးကို မေစာ္ကားနဲ႔။ သူမ်ားလူမ်ိဳးကို မေစာ္ကားနဲ႔၊ သူမ်ား အက်ိဳးစီးပြားကို မဖ်က္ဆီးနဲ႔။ လူမ်ိဳးတိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္း အဲ့ဒီလို ကိုယ့္စည္းကိုယ့္ကမ္းနဲ႔ ေနရင္ ဘာေပ်ာ္ရႊင္စရာ မရွိဘဲ ေနမလဲ။ ဘာမေအးၿငိမ္းဘဲ ေနမလဲ။ အခုေတာ့ သူ႔လူမ်ိဳး ေစာ္ကား လိုက္၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ေစာ္ကားလိုက္၊ ဒါက အင္မတန္မွ အသိဉာဏ္ ေခါင္းပါးတဲ့၊ ေအာက္တန္းက်တဲ့ လူေတြရဲ႕ အယူအဆေတြ။ အသိဉာဏ္ ျမင့္မားတဲ့ လူေတြက်ေတာ့ ျပႆနာတက္ပါ ဆိုေတာင္ မတက္ဘူး”လို႔လည္း မိန္႔ပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ကို မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္ ၁၂၂၁ ခုႏွစ္မွာ စတည္ကတည္းက ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေတြကို ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း ခဲ့သလို အျခား ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ၀တ္ျပဳ ေက်ာင္းေတြ၊ ဘုရားရွိခိုး ေက်ာင္းေတြကိုလည္း ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ေပးခဲ့ၿပီး ဘာသာေပါင္း စံု ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ေနခဲ့ၾကတာပါ။

မႏၲေလးရဲ႕ သမိုင္းတေလွ်ာက္မွာ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပေယာဂ တခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ခဲ့တာမ်ိဳး ရွိခဲ့ေပမယ့္ အခု ျဖစ္သြားတဲ့ ျပႆနာေလာက္ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳး မျဖစ္ခဲ့ဖူးဘူးလို႔ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားေတြ၊ မႏၲေလး စာေပ အသိုင္း အ၀ိုင္းနဲ႔ စာေရးဆရာေတြက တညီတညြတ္တည္း ဆိုၾကပါတယ္။

ဒီလို ညီညီညြတ္ညြတ္ ေနခဲ့ၾကေပမယ့္ အခုလိုအခ်ိန္ၾကမွ ဘာလို႔ ဒီလို ျပႆနာေတြနဲ႔ မႏၲေလးရဲ႕ အစဥ္အလာ ပ်က္ယြင္းခဲ့ရ တာလဲ ဆိုတာကို စာေရးဆရာ ဆူးငွက္က အခုလို ေျပာပါတယ္။

“အရင္က ဆရာေတာ္ေတြ သံဃာေတာ္ေတြက ေသခ်ာ ၀င္ထိန္းခဲ့လို ျပႆနာ ႀကီးႀကီးမားမား မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ အခုက်ေတာ့ အားလံုး သိၾကတဲ့ အတိုင္း အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ သံဃာတခ်ိဳ႕ရဲ႕ သေဘာထားေလးေတြ တမ်ိဳး ျဖစ္လာတာက တပိုင္း၊ ဖုန္း၊ အင္တာနက္ စတဲ့ ဆက္သြယ္ေရးေတြကို ပညာနဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ မသံုးဘဲ ေကာလာဟာလ ျဖန္႔ဖို႔ လက္နက္လို သံုးၾကတဲ့လူေတြရဲ႕ ပေယာဂက တပိုင္းတို႔ေၾကာင့္ ပိုထိလြယ္ ရွလြယ္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္လာၿပီး ဒီလို အေျခအေနေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ”လို႔ ဆရာ ဆူးငွက္က ေျပာ ပါတယ္။

ဖုန္းေတြ အင္တာနက္ေတြကို လက္နက္လို သေဘာထားၿပီး ေကာလာဟလကို လြယ္လင့္တကူ ျဖန္႔ေ၀ ၾကသူေတြနဲ႔၊ ပဋိပကၡ မီးေလာင္ကြ်မ္းေစေအာင္ ေသြးထိုးသူေတြက လက္တဆုပ္စာသာ ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ခံေတြကေတာ့ ဘယ္လို ပဋိပကၡမ်ိဳးကိုမွ မျဖစ္ေစခ်င္ၾကဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။ တဘက္မွာလည္း အာဏာပိုင္ေတြဘက္က အေရးယူမႈ ပံုစံကို အားမလို အားမရ ျဖစ္မိေၾကာင္း၊ ရမ္းကား သူေတြကို အေရးမယူဘဲ တမင္ လႊတ္ေပးထားသလို ျဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းလည္း ဆရာဆူးငွက္က ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပပါတယ္။

အခင္းျဖစ္ပြားတဲ့ ညေတြက ဆူပူ ေသာင္းက်န္းေနတဲ့ လူအုပ္ႀကီးကို ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈ မလုပ္တာေတြ၊ ဇူလိုင္ ၄ ရက္က ပဋိပကၡေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားသူ ကိုထြန္းထြန္းရဲ႕ စ်ာပနမွာ ရာေထာင္ခ်ီတဲ့ လူအုပ္ႀကီးက နာေရးပို႔ေဆာင္ရာမွာ မႏၲေလး က်က္သေရေဆာင္ က်ံဳးၿမိဳ႕႐ိုးကို တပတ္လွည့္လည္တာေတြ၊ စ်ာပနခ်ရာ ၾကာနီကန္ သုသာန္က အစၥလမ္ သုသာန္ကို ဖ်က္ဆီးမႈ ျပဳတာေတြမွာ သက္ ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြက ထိန္းသိမ္းမႈမရွိဘဲ တမင္လႊတ္ထားတယ္ ဆိုၿပီး မႏၱေလးၿမိဳ႕ခံမ်ား အၾကား ေျပာစမွတ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဆရာဆူးငွက္က “စျဖစ္ကတည္းက ဆိုင္ကယ္ ေလးငါးဆယ္ အုပ္စုေလးကို ဘာလို႔ မထိန္းသိမ္းႏိုင္ရလဲ။ လံုၿခံဳေရး အားနည္းတာေၾကာင့္လို႔ ယူဆလို႔ ရေပမယ့္ တဖက္မွာလည္း မျမင္ႏိုင္တဲ့ ပေယာဂမ်ားရွိေနမလား ေမးခြန္း ထုတ္မိတယ္”လို႔ ဆုိပါတယ္။

“စ်ာပန ကိစၥမွာ ဆိုရင္လည္း ၿမိဳ႕ထဲကို သူပုန္ေတြ ၀င္လာသလို တုတ္ေတြ ကိုင္သူကိုင္၊ ေအာ္သူေအာ္နဲ႔ လုပ္လာတာ အားလံုး အျမင္ပဲ။ ဒါက မေကာင္းဘူးေပါ့။ အစကတည္းက ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ တားျမစ္သင့္တာ။ ျပႆနာ ပိုဆိုးမွာစိုးလို႔ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္း လုပ္တာလည္း ပါႏိုင္ေပမယ့္ ကိုင္တြယ္တာ ေပါ့ဆေတာ့ ဟိုမွာ သခ်ႋဳင္း သြားဖ်က္တာေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။ အဲဒါကိုသာ ေသခ်ာ မထိန္းႏိုင္ရင္ ျပႆနာေတြက ပိုဆိုးသြားႏိုင္တဲ့ အေျခအေန”လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

ပဋိပကၡ ျပႆနာျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ လူသူ မကြဲျပားတဲ့ ညဥ့္နက္ခ်ိန္က်မွ ျဖစ္တာ တေၾကာင္း၊ ပဋိပကၡ ဖန္တီးသူေတြဟာ သူတို႔ကို လူသိ မခံ၀ံ့တာေၾကာင့္ သတင္းသမားေတြကုိ ၿခိမ္းေျခာက္ တားျမစ္တာေတြက တေၾကာင္း၊ လက္ရွိအခ်ိန္ မႏၲေလးမွာ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ လုပ္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနတာက တေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး ပေယာဂ မကင္းတဲ့ လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးမႈမ်ား ျဖစ္ေနသလားလို႔ မႏၲေလးသူ မႏၲေလးသားေတြ အၾကား ေမးခြန္းထုတ္ ေနၾကပါတယ္။

မႏၲေလး ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ တေယာက္က “တကယ္ေတာ့ ျပႆနာျဖစ္ခ်င္သူက လူနည္းစုပဲ ရွိတာပါ။ အားလံုးက ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပဲ ေန ခ်င္ၾကတာပါ။ ဘာမဟုတ္တဲ့ သာမန္မႈခင္းတခုကို ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရး ျပႆနာေတြ ျဖစ္ေအာင္ နည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ဆြဲတင္ၿပီး လုပ္ လာတာ သိသိသာသာပဲ။ တခါ သူတို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေအာင္ျမင္ေတာ့၊ NLD က ထုတ္တဲ့ ထုတ္ျပန္စာ ကိုလည္း အတုလုပ္ၿပီး NLD နဲ႔ တဖက္ ျပန္လွည့္တိုက္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးလုပ္တာ သိသာတယ္၊ ဆိုေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ မျပင္ခ်င္လို႔ တဖက္သတ္ လုပ္တာလားလို႔လည္း ေတြးစရာပါပဲ”လို႔ သံုးသပ္ပါတယ္။
တဖက္မွာလည္း ပဋိပကၡေတြ မျပန္႔ပြားေအာင္ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ဖို႔ အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ထိန္းသိမ္းမႈ ေကာ္မတီကို ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ ေတြနဲ႔ ဇူလိုင္ ၆ ရက္က ဖြဲ႔စည္း လိုက္ပါတယ္။ ဒီ အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ အရင္ရွိၿပီးသား ျဖစ္တဲ့ ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ ေရး အဖြဲ႔၀င္ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။

ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ ညီညြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ထိန္းသိမ္းေရးေတြ လုပ္တာမွာ ဒီအဖြဲ႔၀င္ေတြခ်ည္း လုပ္ေဆာင္လို႔ မရဘဲ၊ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ အကူအညီ ၾသ၀ါဒေတြလည္း လိုအပ္သလို သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ အကူ အညီေတြလည္း လိုအပ္တယ္လို႔ ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ေရး အဖြဲ႔ ဒု ဥကၠဌ ဦးသိန္း၀င္းေအာင္က ဆိုပါတယ္။

ဦးသိန္း၀င္းေအာင္က “ျဖစ္သြားတဲ့ ကိစၥေတြမွာ တကယ္လုပ္တာက လူတစုဟာ ဆိုင္ကယ္ ေလးငါးဆယ္နဲ႔ လိုက္ေျမွာက္ပင့္ေပးၿပီး လုပ္ရာက ျဖစ္တာ။ ၿပီးေတာ့ ဒီလူေတြဟာ အကုန္ မူးေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ေမတၱာနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေပးတာေၾကာင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီး တည္ၿငိမ္ သြားရတာပါ”လို႔ ေျပာပါတယ္။

တဖက္မွာလည္း ျပႆနာေတြ ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကို သံသယ ျဖစ္မိတဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒီျပႆနာေတြဟာ ႏိုင္ငံေရး ပေယာဂ မကင္းဘူးလို႔ ယူဆေၾကာင္းလည္း သူက ဆိုပါတယ္။

“ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဖို႔ ဆိုင္းျပင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တာဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရး လွည့္ကြက္ထဲကို မႏၲေလးၿမိဳ႕နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ အစၥလမ္ ဘာ သာ ၀င္ေတြ ထိုးေၾကြး ခံလိုက္ရတယ္လို႔ပဲ တည့္တည့္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ဒီ ၄၃၆ ကိစၥႀကီး ၿငိမ္သြားၿပီ။ ႏိုင္ငံေရး လွည့္ ကြက္နဲ႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးကို ျပာက်ေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ ဇာတ္လမ္း၊ ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်က္အျခာ၊ အသည္းႏွလံုး ျဖစ္ တဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးကို ျပာ မက်သြားေအာင္၊ တႏိုင္ငံလံုး ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းေအာင္ အားလံုးက ၀ိုင္း၀န္း ကာကြယ္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္”လို႔ ဦးသိန္း၀င္းေအာင္က ေျပာပါတယ္။

ဒီကေန႔ မႏၲေလးရဲ႕ အေျခအေနက ျပန္လည္ တည္ၿငိမ္စ ျပဳလာၿပီလို႔ ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ဟိုနားမွာ ျပႆနာ ျဖစ္ သလိုလို၊ ဒီနားမွာ လူစုလူေ၀း ျဖစ္သလိုလိုနဲ႔ ေကာလာဟလေတြလည္း တီးတိုး တမ်ိဳး၊ က်ယ္က်ယ္ တမ်ိဳး ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနဆဲ ျဖစ္သလို ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ခ်က္ကလည္း အသက္၀င္ေနဆဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ည ၉ နာရီကေန မနက္ ၅ နာရီ အထိ သြားလာခြင့္ ပိတ္ ထား ခံရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိ႕ႀကီးကေတာ့ အရပ္မ်က္ႏွာ ေပါင္းစံုက ပ်ံ႕လာတဲ့ သတင္းေတြကို နားစြင့္လိုက္၊ ဘယ္ဟာကမ်ား သတင္းမွန္ ျဖစ္သလဲ ဆိုတာကို သံုးသပ္ ေ၀ဖန္လိုက္နဲ႔ ည ၉ နာရီ မထိုးခင္ လုပ္စရာရွိတဲ့ အလုပ္ေတြ တက္သုတ္႐ိုက္ လုပ္ရင္း၊ သြားစရာရွိတဲ့ ေနရာကို ကမန္းကတန္း သြားရင္း၊ ဘာေတြမ်ား ဆက္ျဖစ္ဦးမွာလဲ ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ေတြနဲ႔ လႈပ္ရွား သြားလာ ေနဆဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္။     ။

မႏၲေလးၿမိဳ႕, ပဋိပကၡ, ရဲတပ္ဖြဲ႔, ပုဒ္မ ၁၄၄, ဗုဒၶဘာသာ၀င္, အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္, လူစုလူေ၀း, ပုဒ္မ ၄၃၆, ဘာသာ ေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ေရး အဖြဲ႔
ပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားမႈ အၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ ျမင္ကြင္းႏွင့္ ကင္းလွည့္ေနေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႔၀င္မ်ား (ဓာတ္ပံု – ေတဇလိႈင္/ဧရာ၀တီ)

ACM Credit To:ဧရာ၀တီ
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top