0

Written by မိုးသု (မႏၲေလး)

ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းထုတ္ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ားသာမက အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ ျဖစ္တဲ့ Facebook မွာပါ ေရပန္းစားေနတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ား ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပတဲ့အခါ မဲေပးပိုင္ခြင့္ ရရွိေအာင္ သမၼတဆီ ေတာင္းဆုိမယ္ဆုိတဲ့ သတင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီသတင္းကို ဖတ္႐ႈလိုက္ရတဲ့အခါမွာ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒကိစၥ အတြက္ကိုေတာင္မွ ကြဲလို႔ၿပဲလို႔ မၿပီးေသးဘူး။ အခု ပါတီႏုိင္ငံေရး မဲေပးခြင့္ကိစၥပါ ထပ္တိုးလာရင္ေတာ့ အထက္ကြဲ ေအာက္ကြဲ ဆက္ၿပီး ကြဲေၾကာင္းရွည္ကာ ျပန္ၿပီး ဆက္စပ္လို႔ေတာင္ ရႏုိင္ပါဦးမလားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ား ႏိုင္ငံေရး မဲေပးခြင့္ အေရးကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရွးသူေတာ္ေကာင္း ပညာရွိ မေထရ္ျမတ္ႀကီးေတြရဲ႕ သေဘာထားမ်ားကို ေျပာျပေပးခ်င္ပါတယ္။

၁၂၈၁ ခုႏွစ္ေလာက္က ဟုမ္းမ႐ူးကိစၥ အတြက္ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုး အုန္းအုန္းကြၽက္ကြၽက္ ျဖစ္ေနတဲ့ အခါကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုကိစၥအတြက္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကပါ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားၾကၿပီး ႏုိင္ငံေရးကိစၥကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္အတြက္ “သံဃသာမဂၢီ” ဖြဲ႔ၾကပါတယ္။ ထိုသံဃသာမဂၢီ အသင္းထဲကို ေရႊက်င္ဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္ ေရႊက်င္ဂုိဏ္းမ်က္ႏွာဖံုး ေရႊက်င္ဂုိဏ္းဝင္ ရဟန္းမ်ားလည္း ပါဝင္ လႈပ္ရွားၾကပါတယ္။

ထိုအခ်ိန္အခါ ကာလတုန္းက အမရပူရ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၊ သေျပကန္ဆရာေတာ္၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္ စတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ဆရာရင္းခ်ာ ျဖစ္ေတာ္မူၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပါဠိသကၠတ အတတ္ကြၽမ္းဆံုးလို႔ ဆရာပါရဂူက မွတ္ခ်က္ျပဳထားတဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ သိကၡာ အလြန္ အင္မတန္ ႀကီးမားေတာ္မူေသာ အဘိဓာန္နိႆယသစ္ က်မ္းျပဳ မႏၲေလးၿမိဳ႕ စိန္ပန္းရပ္ အဘယာရာမ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္အဂၢဓမၼာဘိဝံသ (အဂၢမဟာပ႑ိတ) မေထရ္ျမတ္က ေရႊက်င္ဂုိဏ္းဝင္ ရဟန္းသာမေဏမ်ား ႏုိင္ငံေရးကိစၥ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ သံဃသာမဂၢီ အသင္းမွာ ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္ တားျမစ္ေပးေတာ္မူပါလို႔ ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ဒီပဲယင္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံကို အခ်က္သံုးခ်က္ တင္ျပကာ ေရႊက်င္ဂုိဏ္းမွ ရဟန္းသာမေဏမ်ား ႏိုင္ငံေရးကိစၥရပ္မ်ား ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္ထားေသာ သံဃသာမဂၢီအဖြဲ႔သုိ႔ မပါဝင္ၾကေစရန္ အမိန္႔ထုတ္ တားျမစ္ေပးဖုိ႔အတြက္ ေတာင္းဆုိခဲ့ဖူးပါတယ္။

၁။ ေရႊက်င္ဂုိဏ္းသားတုိ႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္တုိင္က သံဃသာမဂၢီ ျဖစ္ၿပီးျဖစ္၍ ေခတ္ေပၚ သံဃသာမဂၢီထဲသို႔ ပါဝင္ျခင္း မျပဳရန္။ (ညီညြတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ပါဠိလို သံဃသာမဂၢီလို႔ ေခၚပါတယ္။)
၂။ အျခား သံဃသာမဂၢီ အဖြဲ႔ဝင္တုိ႔က ၎တုိ႔ႏွင့္ ပူးတြဲေဆာင္ရြက္ရန္ ေျပာဆုိလာခဲ့ေသာ္ ဝိနည္းႏွင့္ မဆန္႔က်င္ေသာ အရာမ်ားျဖစ္က ဆႏၵေပး႐ံုမွတစ္ပါး ကာယကံေျမာက္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳရန္။ (သေဘာတူတာကို ဆႏၵေပးတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။)
၃။ ဝိနည္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ အရာျဖစ္ေနပါေစမူ ယင္းႏိုင္ငံေရး ကိစၥမ်ား၌ ပါဝင္ကန္႔ကြက္ျခင္း မျပဳရန္ဆုိ။

အထက္ပါ အခ်က္သံုးခ်က္ကို ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ဒီပဲယင္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံသုိ႔ အဘယာရာမ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေရးသား တင္ျပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုအခ်က္သံုးခ်က္မွာ နံပါတ္သံုးအခ်က္ကို အနည္းငယ္ ရွင္းျပလိုပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးကိစၥကို လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ရဟန္းေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ဝိနည္းေတာ္နဲ႔ မညီမညြတ္ျဖစ္ၿပီး ဆန္႔က်င္ေနတာကို ျမင္ေတြ႔ၾကားသိေနတယ္ ဆုိရင္ေတာင္မွ “မင္းဒီလိုေတြ လုပ္ေနတာ ဝိနည္းနဲ႔ မညီဘူး။ ရဟန္းက်င့္ဝတ္နဲ႔ မညီဘူးေဟ့။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလို မလုပ္နဲ႔ကြာ” စသျဖင့္ ဝင္မတားနဲ႔လို႔ ဆုိလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ မတားျမစ္နဲ႔လို႔ ေျပာျပရတာလဲ ဆုိေတာ့ ႏုိင္ငံေရးကိစၥနဲ႔ နည္းနည္းေလးမွ မပတ္သက္ေစခ်င္တာ ေၾကာင့္ပါ။ ေနာက္ၿပီး ဂုိဏ္းအေပၚကို ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔မွာကို ႀကိဳတင္ေတြးမိၿပီး မတားခုိင္းတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

၁၂၈၃ ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလမွာ ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ဒီပဲယင္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက အဘယာရာမ ဆရာေတာ္ရဲ႕ တင္ျပခ်က္ကို လက္ခံေတာ္မူၿပီး ေရႊက်င္ဂုိဏ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ား ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ဖို႔ တားျမစ္မိန္႔ ထုတ္ျပန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒုတိယ ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဘာသာဋီကာ က်မ္းျပဳအေက်ာ္ အမရပူရ မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကေတာ့ သူရဲ႕ ကိုယ္တုိင္ေရး ေထ႐ုပၸတၱိျဖစ္တဲ့ တစ္ဘဝ သံသရာစာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၃၃၄ နဲ႔ ၃၃၅မွာ “တပည့္ေတာ္က သာသနာေရးစိတ္နဲ႔ခ်ည္း ႀကိဳးစားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးစိတ္ နဲ႔လည္း ႀကိဳးစားတာပါ။ ဒါေပမဲ့ “ႏုိင္ငံေရးကိစၥ၌ ဘုန္းႀကီးမ်ား တုိက္႐ိုက္မပါထိုက္” လုိ႔လည္း ယူဆပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရး မရခင္တုန္းက အိႏၵိယႏိုင္ငံနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ တြဲေနဖုိ႔-ခြဲေနဖို႔ ဝါဒႏွစ္မ်ိဳး ကြဲခဲ့ပါတယ္။ အေျမာ္အျမင္က်ယ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္စုက ခြဲဖုိ႔နဲ႔ အျခားတစ္စုကို တြဲဖို႔ကို မူထားၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ၾကတဲ့အခါ အတြဲသမားေတြက ေက်းရြာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ကပ္ထားၾကလို႔ ဘုန္းႀကီးၾသဇာမ်ားတဲ့ ေက်းရြာသားေတြက အတြဲဘက္ မဲေပးလိုက္ၾကတဲ့အတြက္ အခြဲသမားေတြ ခြက္ခြက္လန္ေအာင္ ႐ံႈးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးမွာ ဘုန္းႀကီးေတြ မပါမွ ေကာင္းပါတယ္။ သာသနာက ဒီလို ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ ပါေကာင္းတဲ့ သာသနာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ဘီလူးစည္း လူ႔စည္း ခြဲထားသလို ကိုယ့္စည္းနဲ႔ကိုယ္ ဣေျႏၵရရေနရမယ့္ သာသနာပါ” လို႔ ေရးသားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

၁၃-၇-၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကဥကၠ႒ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ု ပဲခူးၿမိဳ႕မ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲဣႏၵာစာရမေထရ္ျမတ္နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ခ်ဳပ္ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ အဂၢမဟာပ႑ိတ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ု တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲဝိစိတၱသာရာဘိဝံသ မေထရ္ျမတ္ ႏွစ္ပါးတုိ႔က လက္မွတ္ ေရးထိုးေတာ္မူၿပီး သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ား ပါတီႏုိင္ငံေရးကိစၥမ်ား ပါဝင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း မျပဳၾကေစရန္အတြက္ ညႊန္ၾကားလႊာအမွတ္ (၈၃) နဲ႔ ထုတ္ျပန္ တားျမစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ထိုညႊန္ၾကားလႊာ အျပည့္အစံုကို ေဖာ္ျပေပးပါဦးမယ္။

ညႊန္ၾကားလႊာ အမွတ္ (၈၃)
သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ားသည္ ပါတီႏိုင္ငံေရးမ်ား၌ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္ ညြန္ၾကားျခင္း။

၁။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း၌ ေထရဝါဒဂုိဏ္းဝင္ သံဃာေပါင္း သံုးသိန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ သီတင္းသံုးလ်က္ ရွိပါသည္။ ယင္းေထရဝါဒ ဂုိဏ္းဝင္ သံဃာအေပါင္းသည္ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းတည္တံ့ ျပန္႔ပြားေရး မူအရ ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃာ့ အစည္းအေဝးပြဲႀကီး က်င္းပၿပီးေနာက္ သံဃာ့ဂုိဏ္းႀကီး ကိုးဂုိဏ္းျဖင့္ သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္း အဆင့္ဆင့္ ဖြဲ႔စည္း၍ သာသနာေရး တာဝန္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။

၂။ ေထရဝါဒ သံဃာဂုိဏ္းဝင္ သမၼဳတိသံဃာတုိ႔သည္ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းတည္တ့ံ ျပန္႔ပြားေရးကို ဦးတည္၍ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏတုိ႔၏ ကိစၥျဖစ္ေသာ ဂႏၴဓုရ၊ ဝိပႆနာဓုရ ႏွစ္ပါးလံုးကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တစ္ပါးပါးကိုေသာ္ လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ပါတီႏိုင္ငံေရးမ်ား၌ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

၃။ အကယ္၍ ရဟန္းသာမေဏမ်ား ပါတီႏိုင္ငံေရးမ်ား၌ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ပါက ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ ရဟန္းသာမေဏမ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဆရာေမြးၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ ရဟန္းသာမေဏမ်ားသည္ မိမိႏွစ္သက္ရာပါတီ အႏိုင္ရရွိေရးကို ေဆာင္ရြက္ၾကရ၊ ေဟာေျပာၾကရသျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ဓုရႏွစ္ျဖာကို အားမထုတ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းတည္တံ့ ျပန္႔ပြားေရး ဦးတည္ခ်က္ကို ထိခိုက္လာမည့္အျပင္ ရဟန္းသာမေဏ အခ်င္းခ်င္း စိတ္ဝမ္းကြဲျပားကာ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း တည္ေဆာက္ထားရေသာ ဂုိဏ္းေပါင္းစံု သံဃာ့ညီညြတ္ေရးႀကီး ၿပိဳကြဲ၍ သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္း အဆင့္ဆင့္တုိ႔ ဧကန္ ပ်က္စီးၾကရေပလိမ့္မည္။
ေရွးယခင္ အဂၤလိပ္ အုပ္စိုးစဥ္အခါက ဝံသာႏု၊ ဒိုင္အာခီ စသည္ ကြဲျပားၾကရာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ပါတီႏုိင္ငံေရး၌ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ၾကသျဖင့္ ဝံသာႏုဘုန္းႀကီး၊ ဒိုင္အာခီဘုန္းႀကီး စသည္တုိ႔ စိတ္ဝမ္းကြဲကာ ကံႀကီး ကံငယ္ အတူမေဆာင္ႏုိင္၊ သံဃာစင္အတူ မတက္ႏုိင္သည္အထိ အခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားခဲ့ဖူးပါသည္။

၄။ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၌ ေရွးအခါက တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် မရခဲ့ဖူးေသာ ဂုိဏ္းေပါင္းစံု သံဃာ့ ညီညြတ္ေရးႀကီးကို ရရွိ၍ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္း အဆင့္ဆင့္ ဖြဲ႔စည္းကာ “သံဃာ့ကိစၥ သံဃာေဆာင္ရြက္” ဟူေသာ မူအရ သာသနာ့ကိစၥ အဝဝကို သံဃာေတာ္မ်ားကိုယ္တုိင္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရသျဖင့္ သာသနာေတာ္၌ အဓမၼဝါဒမ်ားကို ႏွိမ္နင္းႏုိင္ျခင္း စေသာ အက်ိဳးတရား မ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းခဲ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဂုိဏ္းေပါင္းစံု သံဃာ့ ညီညြတ္ေရးႀကီးကို မၿပိဳကြဲရန္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္ တာဝန္သည္ ရဟန္းသာမေဏတုိင္း၏ တာဝန္ျဖစ္သည္။ ဤတာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ မထမ္းေဆာင္ႏုိင္ၾကသျဖင့္ သံဃာ့ညီညြတ္ေရးႀကီး ၿပိဳကြဲ၍ သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ပ်က္စီးသြားပါက ေနာင္တစ္ဖန္ ဤအခြင့္အေရးမ်ိဳး ရရွိရန္ ေမွ်ာ္မွန္း၍ ရႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။

၅။ ပါတီႏုိင္ငံေရးဟူသည္ လူဝတ္ေၾကာင္ လူပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ကိစၥတာဝန္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ရဟန္းသာမေဏမ်ား သည္ကား မည္သည့္ ပါတီကပင္ အစိုးရအျဖစ္ တက္ေရာက္လာသည္ ျဖစ္ေစ၊ ထိုတက္ေရာက္လာေသာ အစိုးရ၏ တရားႏွင့္အညီ ေပးအပ္ေသာ အာဏာစက္ အကူအညီ အေထာက္အပံ့ကို ရယူ၍ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းသြားရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

၆။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း၌ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ၾကေသာ ေထရဝါဒ သံဃာ့ဂုိဏ္းဝင္ ရဟန္းသာမေဏ တုိ႔သည္ ပါတီႏုိင္ငံေရးမ်ား၌ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ျခင္း၊ လႈံ႔ေဆာ္ျခင္း၊ အားေပးျခင္း၊ သူတစ္ပါးအား တုိက္တြန္းျခင္းမ်ားမွ ေရွာင္ရွားၾကရန္ ညႊန္ၾကားလိုက္ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ညႊန္ၾကားလႊာ ထုတ္ျပန္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။ (ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ႏွာ-၃၈၂)

တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက အဂၢမဟာပ႑ိတ ေယာဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဆရာရင္း ျဖစ္ေတာ္မူ၍ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ နႏၵဝန္လမ္း ဝိသုဒၶါ႐ံု ေရႊက်င္တိုက္သစ္ကို တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ တစ္ေခတ္တစ္ခါတုန္းက စာေပအရည္အခ်င္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာင္ျပင္နဂါး ေျမာက္ျပင္က်ားလို႔ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ဝါသဝါဘိဝံသ မေထရ္ျမတ္ႀကီးက ရဟန္းသာမေဏမ်ား ႏိုင္ငံေရးကိစၥထဲ ဝင္ပါေနတဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ သေဘာဆႏၵကို ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ၾကားသိေတာ္မူခဲ့ရၿပီး သဗၺမဂၤလာဓမၼေဒသနာဆိုတဲ့ က်မ္းစာအုပ္ထဲမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ သေဘာဆႏၵကို မွတ္တမ္း တင္ထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ က်မ္းစာအုပ္ရဲ႕ စာမ်က္ႏွာ (၉၆) မွာ အခုလို ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္။

ဤစာေရးသူ ဘုန္းႀကီးသည္ အစိုးရစာခ်တန္း (ဓမၼာစရိယ) စာေမးပြဲ၌ က်မ္းရင္း သံုးက်မ္းလံုးႏွင့္ ဂုဏ္ထူး သံုးက်မ္းတို႔ကို ပူးတြဲ၍ တစ္ႏွစ္တည္း ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ၁၃၀၃ ခုႏွစ္၊ ျမဴနီစီပယ္ေတာင္းေဟာႀကီး (ယခု ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ) ၌ စာခ်တန္း (ဓမၼာစရိယ) ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ က်င္းပေသာအခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အစိုးရအဖြဲ႔ျဖစ္၍ ထိုဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္သို႔ တစ္ဖြဲ႔လံုး တက္ေရာက္ၾကသည္။

ACM Credit To:The Voice Weekly
မိတ္ေဆြ-ဒီလင္႔ ၂ ခုကို Click ႏွိပ္ယုံျဖင္႔ သတင္းအစုံကိုဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://ayechanmon-news1.blogspot.com/
1

Post a Comment

 
Top