အာ၀ါသ
အတဲြ (၁၃)၊ အမွတ္(၉)
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ အလုပ္သမားေတြကို အျမန္ဆုံးဆြဲထုတ္လုို႔ရမယ့္ ႏုိင္ငံတကာမွာလုိ ေခတ္မီဟုိက္ဒေရာလစ္ကိရိယာေတြမရွိလုိ႔ ကြန္ကရစ္ေတြျဖတ္ၿပီး ရတဲ့နည္းနဲ႔ ဆြဲထုတ္ခဲ့ရတယ္’’
တကယ္ေတာ့ ဒီစကားကုိ ေျပာခဲ့သူဟာ အစုိးရ၀န္ႀကီးတစ္ပါးမဟုတ္သလုိ ကုမၸဏီပုိင္ရွင္သူေဌးႀကီးတစ္ေယာက္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဧၿပီ ၂၆ရက္ ညေနက အလုံၿမိဳ႕နယ္မွာ တုိက္ေဟာင္းတစ္လုံးၿဖဳိဖ်က္တဲ့ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ႐ုတ္တရက္ၿပိဳက်လာတဲ့ ကြန္ကရစ္ခ်ပ္ေတြေအာက္ ပိမိေနသူေတြကို ကယ္တင္ရာမွာ ကုိယ္တုိင္ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္မီးသတ္တပ္ဖြဲ႕၀င္ ရဲသူရိန္သိန္းျမင့္ ေျပာၾကားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီတပ္ဖြဲ႕၀င္နဲ႔ အေပါင္းအပါေတြဟာ ေသေဘးနဲ႔ ရင္ဆုိင္ႀကဳံ ေတြ႕ေနရတဲ့ အလုပ္သမားေတြကို ရွင္လုိရွင္ျငားဆုိၿပီး ခဲယဥ္းစြာကယ္တင္ခဲ့ၾကေပမယ့္လည္း ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက ေနရာမွာတင္ ႏွစ္ဦးေသဆုံးၿပီး ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ ေဆး႐ုံအေရာက္မွာ ထပ္မံေသဆုံးသြားရတယ္။ အသက္ေတြက ၁၉ ႏွစ္၊ ၂၃ႏွစ္၊ ၂၆ ႏွစ္။ ႏွေျမာဖုိ႔ေကာင္းလုိက္တာ။
လူမွန္သမွ် တစ္ေန႔ေသၾကရမယ့္ ေသမ်ဳိးခ်ည္းျဖစ္တာမုိ႔ ေသ႐ုံမွ်ေလာက္ကို အဆန္းတၾကယ္လုပ္ၿပီး ေျပာမေနခ်င္ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အားလုံးအတြက္ ေသရတဲ့အေၾကာင္းရင္းနဲ႔ ေသပုံေသနည္းေတြဟာ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း အေရးပါေနမွာျဖစ္တဲ့အေလ်ာက္ လ်စ္လ်ဴမ႐ႈႏုိင္ပါဘူး။ အခုျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ တုိက္ေဟာင္းၿပဳိက်တဲ့ျဖစ္ရပ္မွာ အမ်ားအားျဖင့္ ၾကားရႏုိင္တဲ့အယူအဆသုံးမ်ဳိးကုိ ခန္႔မွန္းမိပါတယ္။ အဲဒါေတြက ကံဆုိးလုိ႔။ ေပါ့ဆလုိ႔။ မေတာ္တဆတုိက္ဆိုင္သြားလုိ႔ ဆုိတာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္သေဘာေျပာရရင္ အဲဒါေတြအားလုံးတစ္ခုမွ မမွားဘူးဆုိတာ သေဘာတူခ်င္ေပမယ့္ ဒါထက္နက္တဲ့အေၾကာင္းတစ္ခုလည္း ရွိေနေသးတာေတြ႕ရလုိ႔ပါ။ ေအာက္ပါသုံးသပ္ခ်က္အျမင္ဟာ အခုေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ၀မ္းနည္းစရာျဖစ္ရပ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ပဲ လက္ေတြ႕ကယ္ဆယ္ေရး ေဆာင္ရြက္မႈေတြအတြင္း ေတြ႕ရွိရခ်က္ကို ေနာက္ထပ္သက္ဆုိင္ရာအရာရွိတစ္ဦး ထုတ္ေဖာ္ခဲ့တာမုိ႔ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
သူက‘‘ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္က ေဆး႐ုံေရာက္သြားၿပီ။ ဒီအပ်က္အစီးၾကားထဲကေန အေလာင္းႏွစ္ခုကို ဆြဲထုတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ၿဖိဳတဲ့လုပ္ငန္းမွာ ထားသင့္တဲ့လုံၿခဳံေရးအစီအမံေတြ အားနည္းလုိ႔ အခုလုိျဖစ္တယ္လုိ႔ သုံးသပ္လုိ႔ရပါတယ္’’တဲ့။ အဲဒါအခင္းျဖစ္ပြားၿပီးၿပီးခ်င္း မီဒီယာေတြကို ရွင္းျပခဲ့တာ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ‘‘အေတြ႕အႀကဳံဟာ အေကာင္းဆုံးအရာ’’ဆုိတဲ့ ဖြင့္ဆုိမႈတစ္ခုရွိထားတဲ့အတုိင္းဆုိ ကြၽမ္းက်င္ရာနယ္ပယ္က အဲဒီအရာရွိေျပာၾကားခဲ့တဲ့ စကားဟာ ပစ္ပယ္ဖုိ႔မေကာင္းသလုိ တကယ္လည္းမၾကာခဏဆုိသလုိ ျဖစ္ပြားခဲ့၊ ျဖစ္ပြားေနဆဲမေတာ္တဆမႈအမ်ားစုကို ျပန္ၾကည္တဲ့အခါ သမာ႐ုိးက်မဆန္တဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကို အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္နားလည္ထားသလုိေျပာရရင္ မေတာ္တဆမႈဆုိတာ မၾကာခဏျဖစ္ရတာမ်ဳိးမဟုတ္သလုိ မွားၿပီးရင္း ထပ္ထပ္မွားေနတာမ်ဳိးလည္း လုံးလုံးမဟုတ္ပါဘူး။ မေတာ္တဆမႈတစ္ခုဟာ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါထပ္ျဖစ္ေနၿပီဆုိရင္ အဲဒါေပါ့ဆမႈရွိလုိ႔ပဲဆုိတာ ေသခ်ာေနပါတယ္။ ေပါ့ဆမႈကို ထပ္မံစစ္ေဆးၾကည့္လုိက္တဲ့အခါမွာေတာ့ အေလးဂ႐ုမျပဳခဲ့မႈေတြေၾကာင့္ဆုိတာ ေပၚေပါက္ပါေတာ့တယ္။ တစ္နည္းေျပာမယ္ဆုိ အေလးဂ႐ုမျပဳမႈဆုိတာ ဒါလုပ္ရင္ ဒီလုိျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာနဲ႔ ဒီလုိလုပ္ငန္းခြင္မ်ဳိးမွာ ဒီလုိအႏၲရာယ္ေတြရွိလာႏုိင္မယ္မွန္းသိသိႀကီးနဲ႔ လုိအပ္တဲ့ႀကဳိတင္ကာမႈေတြကို စီမံေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့တာမ်ဳိးမုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မပါတဲ့ သာမန္မေတာ္တဆမႈေတြေလာက္ ခြင့္လႊတ္စရာမေကာင္းပါဘူး။ တရားစီရင္ေရးနယ္ပယ္မွာ သဘာ၀အေလ်ာက္ေပၚေပါက္ျဖစ္ပြားတတ္တဲ့ ရာဇ၀တ္မႈထက္သိလ်က္နဲ႔ တမင္ရည္ရြယ္ၿပီး ႀကဳိတင္ႀကံရြယ္ခ်က္မကင္းတဲ့ က်ဴးလြန္မႈေတြက အျပစ္ပုိႀကီးေလးတယ္ဆုိတာ ဒါမ်ဳိးပဲျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့တစ္ေလာက မေလးရွားေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆုံးမႈနဲ႔ ေတာင္ကုိရီးယားသေဘၤာနစ္ျမႇဳပ္မႈေတြဟာ အသက္ေသဆုံးမႈေတြ မ်ားျပားခဲ့တာေတာ့မွန္ေပမယ့္ ဒါဟာစဥ္ဆက္မျပတ္ျဖစ္ပြားေနတာမ်ဳိး မဟုတ္သလုိ ေနာင္ေတာ့ သူတုိ႔ ဒီလုိေၾကကြဲစရာအျဖစ္ဆုိးမ်ဳိးက ေရွာင္ရွားႏုိင္ေအာင္ စနစ္တက် ၾကပ္မတ္ကာကြယ္သြားေတာ့မယ္ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ယုံၾကည္လုိ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မေတာ္တဆမႈႀကိမ္ႏႈန္းအရ ႏႈိင္းယွဥ္လုိက္တဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီက ႏုိင္ငံေက်ာ္ ရန္ကုန္ -ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးဟာ ေျမးအဘုိးမက ကြာျခားေနတာကိုေတြ႕ၾကရပါမယ္။
သကၠရာဇ္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္မွာ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီးကတည္းက ဒီေန႔အထိ စံခ်ိန္စံႏႈန္းမမီတဲ့ လမ္းအဂၤါရပ္ေတြအျပင္ အျပစ္အနာအဆာေတြမ်ားလြန္းေနမႈ၊ ကူညီကယ္ဆယ္ေရးအစီအမံေတြအားနည္းခဲ့မႈ၊ ယာဥ္ႀကံ႕ခုိင္ေရးအတြက္ လုိအပ္တဲ့ထိန္းသိမ္းစစ္ေဆးျခင္းေတြမရွိမႈ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ေတြနဲ႔ ယာဥ္လုပ္သားေတြရဲ႕ ေပါ့ဆမႈေတြေရာ၊ မထီမဲ့ျမင္ျပဳခဲ့မႈေတြေၾကာင့္ပါ ၀မ္းနည္းစရာျဖစ္ရပ္ဆုိးေတြနဲ႔ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာႀကဳံခဲ့ၾကရၿပီးျဖစ္တဲ့တုိင္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၃ခုႏွစ္ကဆုိရင္လည္း ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈေပါင္း၂၅၉ခုမွာ ေသဆုံးသူ ၁၁၃ဦးနဲ႔ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိသူ ၆၂၅ ဦးရွိခဲ့သလုိ ယခုႏွစ္ေလးလတာကာလအထိဆုိရင္လည္း ယာဥ္တုိက္မႈေပါင္း ၁၁၅မႈမွာ ေသဆုံးသူ ၆၂ဦးနဲ႔ ၂၈၆ဦးဒဏ္ရာ ကုိယ္စီရခဲ့ၿပီးၿပီမုိ႔ ဒီလုိသာေလ်ာ့ရဲရဲ၊ ေပါ့ပ်က္ပ်က္အမူအက်င့္ေတြနဲ႔ ဆက္လက္စခန္းသြားေနၾကလုိ႔ေတာ့(လြဲပါေစ)အေကာင္းဘက္ ဦးလွည့္ဖုိ႔မရွိဘဲ အဆုိးေတြဘက္ကိုသာ စံခ်ိန္ခ်ဳိးသြားႏုိင္မယ့္ အလားအလာပါ။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ခြင့္မလြတ္ႏုိင္စရာအမွားေတြထဲမွာ အဆုိးဆုံးလုိ႔ေျပာရမွာက လူကိုလူလုိတန္ဖုိးမထားမႈေတြပဲျဖစ္လိမ့္မယ္ဆုိတာ ရင္ဖြင့္ခ်င္ေသးတယ္။ ဒီအခ်က္ကိုေတာ့ ဧၿပီ ၁၂ရက္က အျမန္လမ္းမွာ ကားခ်င္းတုိက္ၿပီး မီးေလာင္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္ဆုိးအတြင္း ရွင္းရွင္းႀကီးျမင္လုိက္ရတာ စာဖတ္သူမိတ္ေဆြေတြလည္း သတိျပဳမိခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ေခတ္မီခရီးသည္တင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြက အေရးေပၚအေျခအေနမွာ တန္ဖုိးရွိတဲ့ လူ႔အသက္ေတြဆုံး႐ႈံးျခင္းမရွိရေလေအာင္ ဘယ္လုိပဲအေျမႇာ္အျမင္ႀကီးစြာနဲ႔ ‘‘ကယ္ေပါက္(အေရးေပၚထြက္ေပါက္)’’ ေတြစီမံထားေပးလုိက္ေပမယ့္( ေတာင္ျပာတန္းယာဥ္ေပၚက)ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ခရီးသြားျပည္သူေတြခမ်ာ ၾကားပင္မၾကားဖူးခဲ့႐ုံမက မွန္ခြဲဖုိ႔တူရွိမွန္းကိုပါ ျမင္လည္းမျမင္ဖူး၊ သိလည္းမသိခဲ့ၾကပါဘူးတဲ့။ ဒီလုိနဲ႔ ကံေကာင္းေထာက္မစြာရွာေတြ႔ခဲ့တဲ့ အေပါက္ေသးေသးေလးကေန ဖ်တ္လတ္သူေတြက အသက္လုခုန္ခ်ဆင္းေျပးႏုိင္ခဲ့ၾကတဲ့တုိင္ ကံဆုိးသူခုနစ္ဦးမွာေတာ့ အရွင္လတ္လတ္ႀကီး မီးသင့္ေသဆုံးခဲ့ရတယ္။
ဒီျဖစ္ရပ္တစ္ခုလုံးနဲ႔ဆက္စပ္လုိ႔ ၿမိဳ႕တြင္းသြားအထူးကားအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႕ေနရဲ့ ခရီးသည္ထုိင္ခုံျပန္ျပင္ဖြဲ႕စည္းထားပုံေတြကို ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း ထုိင္ေတာ့ဒူးမလြတ္၊ ဆင္းမယ္လုပ္ေတာ့ ထြက္မေအာင္က်ဥ္းက်ပ္ေနမႈမ်ဳိးေတြဟာ ျမန္မာျပည္က စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ တခ်ဳိ႕ေသာကုမၸဏီပုိင္ရွင္နဲ႔ သူေဌးႀကီးေတြအပါအ၀င္ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈအခန္းက႑ကို တာ၀န္ယူထားသူေတြအေနနဲ႔ ကုိယ္က်ဳိးအတၱအတြက္ ရႏုိင္စရာအျမတ္အစြန္းကိုသာ အဓိကအာ႐ုံစုိက္ၿပီး ကုိယ့္အေပၚအက်ဳိးျပဳေနတဲ့ လက္ေအာက္၀န္ထမ္းနဲ႔ ေက်းဇူးရွင္ ျပည္သူလူထုေတြရဲ႕အဖုိးတန္ဘ၀ေတြအေပၚေတာ့ အေလးလည္းမထား၊ စာနာတရားလည္း နည္းပါးၾကတာ ေဖာ္ျပ၀န္ခံေနသလုိပါ။
ဒါေၾကာင့္လည္း အခု အလုံကတုိက္ၿပဳိတဲ့ျဖစ္ရပ္မွာ လက္ေတြ႕ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္အတြင္း ကုိယ္တုိင္ပါ၀င္ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၾကတဲ့ အရာရွိေတြ မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသလုိ ေဘးအႏၲရာယ္က်ေရာက္တဲ့အခါ အေရးေပၚမျဖစ္မေန သုံးစြဲရမယ့္ အကူကိရိယာေတြ ရွိမေနဘူးဆုိတာနဲ႔ ေဘးကင္းလုံၿခဳ့ေရးအစီအမံေတြ အားနည္းလွတယ္ဆုိတဲ့ ေထာက္ျပသုံးသပ္ခဲ့မႈေတြဟာ ႁခြင္းခ်က္မရွိ ေလ်ာ္ကန္ေနတာေတြရပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ပါေစ မေတာ္တဆမႈဆုိတာေတြ အစားစား၊ အျပားျပားရွိႏုိင္တဲ့အနက္က သာမန္အခန္႔မသင့္လုိ႔ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ သမား႐ုိးက်ဆန္ဆန္ ျဖစ္ပြားမႈမ်ဳိးထက္ ပေယာဂမကင္းတဲ့ တာ၀န္မဲ့မႈေတြေၾကာင့္ေတာ့ ဘယ္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အေပၚမွ မနစ္နာ၊ မဆုံး႐ႈံးေစသင့္သလုိ ဒါ့အျပင္လည္း မေတာ္တဆမႈတုိင္းဟာ တမင္မရည္ရြယ္ခဲ့႐ုိးအမွန္ျဖစ္ေနတဲ့တုိင္ တကယ္ေသေက်ပ်က္စီးခဲ့ရတဲ့ အသက္၊ အုိးအိမ္၊ စည္းစိမ္ေတြ နည္းပဲမနည္းလွေတာ့ဘူးဆုိတာ သတိေပးတင္ျပလုိျခင္းသာ အရင္းခံေစတနာျဖစ္ေၾကာင္းပါ။
Aye Chan Mon# Credit To :http://www.7daynewsjournal.com/
မိတ္ေဆြဒီလင္႔ https://www.facebook.com/excellencemediaကလစ္ေလးတခ်က္ႏွိပ္လိုက္ရုံျဖင္႔ သတင္းအစုံကို ဖတ္ရမွာပါ ႏိုပ္ဘို႔မေမ႔နဲ႔ေနာ္
Post a Comment