0

Q. ဟိုအရင္ေခတ္တုန္းကဆိုရင္ အာဏာရွင္က တစ္ဖက္၊ ျပည္သူေတြအားလံုးကတစ္ဖက္၊ ႏွစ္ဖက္တည္းရွိတယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးခြဲျခားစရာ မလိုဘူး။ အခုက်ေတာ့ ေနရာတိုင္းမွာ ၀ိ၀ါဒသေဘာတရားေတြ ကြဲျပားကုန္တဲ့သေဘာလားအစ္ကို။

A. အခုက ဒီလိုေလ။ နည္းပရိယာယ္ေတြ၊ ဗ်ဴဟာေတြေျပာင္းလာ တာေပါ့။ အရင္တုန္းကဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္တည္း။ အခုက်ေတာ့ ဘယ္လိုျဖစ္ သလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ခါေျဖခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကြင္းႀကီးထဲမွာ လံုးေထြးသြားၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ သူကလည္း ကိုယ့္၀တ္စံု ယူ၀တ္မယ္။ ကိုယ့္ေနာက္ေက်ာေရာက္လာတာ သူတုိ႔လူေတြျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမယ္။ လံုးေထြးသြားတာ။ လံုးေထြးသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ အင္မတန္ ခြဲျခားရခက္ တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူေတြကို အရင္ေလာက္ ႏွိပ္ကြပ္ဖမ္းဆီးေထာင္ထဲ ပို႔တဲ့ နည္းမ်ဳိးသံုးခ်င္မွ သံုးမယ္။ ဘယ္နည္းကိုသံုးသလဲဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ၿပိဳင္ဘက္ေတြလို႔ ျမင္သြားေအာင္၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ဘက္လို႔ျမင္သြားေအာင္လုပ္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးကို ပိုၿပီးေတာ့ ခံတြင္းေတြ႕သြားတာရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ တစ္ခ်ိန္တုန္း က ေသအတူ ရွင္မကြာ အတူတြဲခဲ့တဲ့ လက္ေတြက အခုက်ေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တြန္းခ်မယ့္ လက္ေတြျဖစ္သြားရင္၊ တစ္ခ်ိန္က အတူေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ေျခေထာက္ေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေျခထုိးခံ တာမ်ဳိးေတြျဖစ္သြားရင္ သူ႔စရိတ္နဲ႔သူ သြားတာမ်ဳိးကို ပိုေတာင္ႀကိဳက္ေသး တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ညီၫြတ္ပါလို႔ ဘာလို႔ေျပာလဲဆိုရင္ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္က အဲဒါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ရဲေဘာ္ရဲဘက္လား၊ ၿပိဳင္ဘက္လားဆိုတဲ့ အေတြးေတြေပါ့။ အခု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပန္ၿပီး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေနရာဆိုတာမ်ဳိး ခ်ေပးလာၿပီဆိုရင္ ညီၫြတ္မႈ ၿပိဳကြဲတတ္တယ္။ ဒါ ဘယ္ေခတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အလုပ္လုပ္ၾကတာ ေနရာအတြက္လား၊ အားလံုးရဲ႕ ဘံုရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္ဖုိ႔လား၊ အဲဒါ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က အႂကြင္းမဲ့ ၁၀၀%ညီၫြတ္ေရးေတာ့ ဘယ္ေခတ္မွာမွ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမွ ရမွာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဒါေၾကာင့္ အျမဲတမ္းေျပာပါတယ္။ အမ်ားစု ညီၫြတ္ေရး။ အမ်ားစုညီၫြတ္ေရးဆိုတာက အနည္းအက်ဥ္း ပဲ့ထြက္သြားရင္ ပဲ့ထြက္သြားမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေဂၚလီလို အလံုးကေန နည္းနည္းေလာက္ ပဲ့ထြက္သြားရင္ ျပႆနာမရွိဘူး။ ထက္ျခမ္းမကြဲသြားဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္။ အဲဒီပံုစံနဲ႔ပဲ သြားလို႔ရႏိုင္တယ္။

Q. အစ္ကိုေျပာသလို ေနရာတိုင္းမွာ ေရာေထြးေနတယ္။ ဥပမာ မီဒီယာထဲမွာလည္း အမ်ားႀကီးပဲ ေရာေထြးေနတယ္။ ပရိသတ္ေတြ အေနနဲ႔ ခြဲျခားရခက္မွာေပါ့ေနာ္အစ္ကို။
A. အဲဒါက ဒီလိုေလ။ ေရရွည္စီမံကိန္းေတြရဲ႕ သေဘာေတြလည္း ပါတယ္။ အရင္ဆံုးလူေတြ ႀကိဳက္မယ့္အေၾကာင္းအရာေတြကို ထည့္ေပးလိုက္တဲ့အခါမွာ လူေတြက ဟာ တို႔ကိုယ္စားတကယ္ေျပာႏိုင္တဲ့ မီဒီယာတစ္ခုပဲဆိုၿပီးေတာ့ ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကမယ္။ ၿပီးတဲ့အခါမွာ ခိုင္လာၿပီ ဆိုတဲ့အခါက်ရင္ ဘာဆက္လုပ္သလဲဆိုတာ ရွိေသးတယ္။ သူ႔မွာ ေနရာတစ္ေနရာ ရသြားၿပီ၊ ပရိသတ္လည္းရလာၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ သူေပးတဲ့အရာေတြဟာ အရင္လို တကယ္ျပည္သူ႔အက်ဳိးကို ခြန္အားျဖစ္ေစတဲ့အရာလား၊ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစတဲ့ အရာလားဆိုတာကို ဆက္ၿပီးေတာ့ သံုးသပ္ဖုိ႔လိုတယ္။ အရင္တုန္းက အားေပးခဲ့တဲ့ မီဒီယာမို႔လို႔ ထာ၀ရမွန္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ ဘယ္မွာမွ မရွိဘူး။ သူ႔ရဲ႕စိတ္ေစတနာနဲ႔ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ဘယ္သူနဲ႔တစ္ထပ္တည္း တူလာလဲ၊ ဘယ္သူ႔ေျခရာလက္ရာေတြ ပါလာသလဲဆိုတာ အျမဲတမ္းေတာ့ ဆန္းစစ္သင့္ပါတယ္။

“ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာက လူမႈေရးအႀကီးစား၊ လူမႈေရးဆိုတာက ႏိုင္ငံေရး အေသးစားဆိုတဲ့ ကိုမင္းကိုႏိုင္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း”
Eternal Light Magazine
May 2014
“လူငယ္ႏွင့္ လူထုအက်ဳိး”

ACM Credit To:Eternal Light Magazine
မိတ္ေဆြ-ဒီလင္႔ ၂ ခုကို Click ႏွိပ္ရုံျဖင္႔သတင္းအစုံကိုဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top