ဒါ႐ိုက္တာ ဦးၾကည္စိုး ထြန္းက ဆ႒ဂံ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားကို Post Production အေနျဖင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ သည္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္း တြင္ Pre Production, Production, Post Production ရွိ သင့္ေၾကာင္း၊ ရွိပါမွျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္နည္းပညာအဆင့္အတန္းရွိလာမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ဒါ႐ိုက္တာ ဦးၾကည္ စိုးထြန္းက
” နည္းပညာေတြ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္း လူေတြရဲ႕ခံစားခ်က္က ရသကိုးပါးေပါ့။ ဒီရသကိုးပါးအ ေပၚမွာစိတ္ကူးဥာဏ္ေတြ ကြန္႔ျမဴးၿပီဆုိရင္ေတာ့ နည္းပညာက မိုင္နာပဲ။ စိတ္ကူးက ေမဂ်ာပဲ။ နည္းပညာေနာက္ သိပ္လုိက္လြန္းအားႀကီးရင္ လည္း လူၫြန္႔တံုးတယ္။အဲဒါ ဆရာ့ အျမင္ပါ။နည္းပညာ ေနာက္ ေတာ့လိုက္ရမယ္။ ဒါေပမဲ့ နည္းပညာ ေနာက္ လုိက္ရင္း လိုက္ရင္းလူစိတ္ ေပ်ာက္ၿပီးေတာ့လူ ၫြန္႔တံုး သြားတတ္တယ္။အဲဒါေလး ကိုသတိထားၾကေစခ်င္တယ္။
လိုက္ရင္း လိုက္ရင္းလူေတြက စက္႐ုပ္ ဆန္သြားတတ္တယ္။ ရသကိုးပါးကိုေက်ာ္လို႔မရ ဘူး။ အဲဒါ သတိထားရ မယ္။အခုဆိုရင္ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ႐ိုက္ၾကတယ္။ထုတ္လုပ္သူ ေတြမွာ အႏုပညာဓာတ္ခံ လည္းရွိဖို႔လိုတယ္။အရင္လို လမ္းတိုလုိက္တာေတြ၊ ျဖတ္ လမ္းလိုက္တာေတြေတြ႕ ေနရ တယ္။အရင္တုန္းက ႐ုပ္ရွင္ ဆိုတာရွင္းတယ္။ ဖလင္နဲ႔ ႐ိုက္ရင္႐ုပ္ရွင္ပဲ။အခုက ဖလင္ေခတ္ကကုန္ေတာ့ မယ္။ဒစ္ဂ်စ္တယ္စီနီမာ ဆိုတာဘာကိုေျပာတာလဲ။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စီနီမာဆိုတာ ပရိသတ္အတြက္ အရည္အ ေသြးရႏုိင္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေပါ့။
အဲဒီလိုျဖစ္ေအာင္ ဘာေတြ လုပ္ရမလဲဆိုတဲ့ အခ်က္အ လက္ေတြ လိုအပ္ေနတယ္။အဲဒါကိုဒီေန႔အထိ မထုတ္ ေဖာ္ႏုိင္ေသးဘူး။ျဖစ္က တတ္ဆန္းလုပ္ထားတဲ့ ဟာေတြ ကလည္း ကြၽန္ေတာ္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ႐ိုက္လိုက္တယ္။ ကင္မရာေကာင္းရင္ ၿပီးေရာဆိုၿပီး ေတာ့ 2K ေလာက္နဲ႔ ႐ိုက္တယ္။ ႐ုပ္ေတာ့ေကာင္းၿပီး အသံ မေကာင္းရင္ ဘာလုပ္မွာလဲ။ ခုနကလို တကယ္ တတ္ကြၽမ္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဦးမေဆာင္ရင္ ဘာလုပ္မွာလဲ။ အဲဒီအညံ့ေတြမ်ားလာ ရင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အဆင့္အ တန္းထပ္က်မယ္။ျမန္မာ ပရိသတ္ကိုလည္းေစာ္ကားရာ က်မယ္။
ဒီေန႔အခ်ိန္အခါ မွာနည္းပညာေတြတိုးတက္ လာတယ္။ ဟုတ္တယ္။ အဲဒီ နည္းပညာကို ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္း ထဲဘယ္ ေလာက္ထိဘယ္လုိ ထည့္မလဲဆိုတာကို ထည့္စဥ္းစားဖုိ႔လိုတယ္။ အကုန္လံုးထည့္ လို႔ ေတာ့မရႏုိင္ဘူးေပါ့။ႏိုင္ငံျခားမွာက ေဒၚလာ သန္းနဲ႔ခ်ီအကုန္အ က်ခံၿပီး႐ုိက္ တာ။ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက ကားတစ္ကား႐ိုက္ ရင္ ေဒၚလာတစ္သိန္းေတာင္မကုန္ဘူး။ဒီေတာ့ယွဥ္လို႔မရဘူး။ဒါေပမဲ့လည္း အ႐ုပ္ေကာင္းေအာင္၊ အသံေ ကာင္း ေအာင္ သူ႔ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ က ေလးေတြကိုေတာ့သတ္မွတ္ ေပးသင့္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ ငန္းကေရာ၊ ႐ုပ္ရွင္အစည္း အ႐ံုးကေရာေပါ့။ အခုထိ မသတ္ မွတ္ႏိုင္ေသး ဘူး။
နံပါတ္တစ္-ထိုက္ထိုက္တန္ တန္ ကင္မရာေလးနဲ႔ ႐ိုက္ၿပီး နံပါတ္ႏွစ္-အသံေကာင္းေကာင္း ရဖို႕လိုပါတယ္။အသံဖမ္းတဲ့ အခါမွာ လိုသလို အဲဒီအသံကို ဘယ္လိုဖမ္းရ မလဲဆို တာရွိ ေသးတယ္။အဲဒီလိုအသံ ဖမ္း တဲ့အခါမွာလည္းပတ္ဝန္း က်င္အသံ ေတြလုိအပ္တယ္။ ဥပမာ-တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္စကားေျပာဆိုတဲ့ အခါၾကား ကေနပတ္ဝန္းက်င္ အသံ၊ေလတိုးသံ၊တီဗီသံ စသျဖင့္ေပါ့။ အဲဒါေတြ ပါရမယ္။ေနာက္တစ္ခါ လူလုပ္တဲ့အသံ ေတြပါရမယ္။ လူသံ၊ဖိနပ္သံက အစေပါ့။ ျမဴးဇစ္ကို ဘယ္ေန ရာမွာ ထည့္သင့္တယ္၊ ဘယ္ေနရာ မွာမထည့္သင့္ဘူးစသျဖင့္ ေပါ့။ အဲဒီမွာတကယ္နားလည္တတ္ကြၽမ္းတဲ့ ဂီတမွဴးကို သံုးမွအဓိပၸာယ္ရွိမယ္။ Editing ဆိုရင္လည္း ခလုတ္ႏွိပ္တတ္ၿပီး ဟိုေလွ်ာက္ႏွိပ္၊ ဒီေလွ်ာက္ႏွိပ္လုပ္လို႔မရဘူး။ ခံစားၿပီးစစ္တတ္တဲ့ Editing ဆရာလုိအပ္တယ္။နည္းပညာပိုင္းဆုိင္ရာပညာရွင္ ေတြေရာ၊ အတတ္ ပညာရွင္ ေတြေရာအမ်ားႀကီး လိုအပ္လာတယ္။
အခုနည္းပညာေတြ အမ်ားႀကီးသံုးထားတဲ့ ႏိုင္ငံျခား၃ီ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြ ေခတ္စားလာတယ္။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအဖုိ႔ 3D ကို ခဏေမ့ထားလိုက္ဦး။ 3D ႐ုပ္ရွင္ကားအတြက္ 3D ကင္မရာဆိုတာ သီးသန္႔ ရွိေသးတယ္။ 3D ကို ဆရာမယံုဘူး။ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ မ်က္မွန္တပ္ၿပီး ၾကည့္ရ တယ္။ လူရဲ႕ကိုယ္မွာကုိက လြတ္လပ္ခ်င္တဲ့စိတ္က အၿမဲရွိတယ္။ မ်က္မွန္တပ္ထားရင္ ေခါင္းေတြ၊နားထင္ေတြ ကိုက္လာတယ္။ ဒါကလည္း ကိုယ့္ အႀကိဳက္နဲ႔ကိုယ္ေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္ အဆင့္ မွာ Pre Production, Production, Post Production ဆိုတာရွိတယ္။ အဲဒါ ေတြကလည္းအေရးႀကီးတယ္။ ကားတစ္ကားၿပီးသြား ၿပီဆိုရင္ အသံကအစ ထည့္ဖို႔ မစဥ္းစားဘူး Post Production ေတာ္ေတာ္ အေရးႀကီးပါ တယ္။ အသံေတြတိုးတဲ့အခ်ိန္တိုး၊ က်ယ္တဲ့အခ်ိန္က်ယ္၊ အဲဒါေတြ ဘယ္ေနရာထည့္သံုးရမလဲ ဆိုတာ စဥ္း စားေပးတတ္ရမယ္” ဟု ရွင္းျပခဲ့ပါသည္။
M ဘြယ္
ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >Popular Journal
Post a Comment