0


ၾကည့္ျမင္တိုင္ ဘူတာစႀကႍ မွာထုိင္။ အေရွ႕မွာျမင္ေနရတဲ့ ဘူတာ႐ံုႀကီးကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ရင္း ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံကို ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ကြၽန္ျပဳသြားခဲ့တဲ့ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ေတြရဲ႕ ေက်းဇူးကို ေအာက္ေမ့ဆင္ျခင္မိေနပါတယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာတယ္ . . . အေနာက္ ေမွ်ာ္မ၊ကြၽန္စိတ္မကုန္ေသးတဲ့ ကြၽန္သေပါက္မ၊  ျပည္ပအားကိုးပုဆိန္႐ိုးမ။အဲဒီလို အမ်ဳိးမ်ဳိးေထာမနာျပဳၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ေျပာခ်င္တဲ့သူေျပာ။ ေျပာ ခ်င္ရာေျပာ။ ဒီေန႔ကြၽန္မ ေတာင္ ဒဂံုက အစ္မဆီသြားမလို႔။ ႐ံုးပိတ္ ရက္ကေလးသြားရတာ ကားစီး ရင္ အသြားအျပန္ေန႔တစ္ဝက္ အခ်ိန္ကုန္မယ့္ခရီး။ ကားေပၚမွာ က်ပ္။ ေနကပူ၊ ရာသီဥတုကပူ။ ကားလမ္းေတြကပိတ္၊ ဟိုလည္း ေရာက္ေရာ လူကအ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္။ခဏေနေတာ့ ျပန္ဖို႔လုပ္ အိမ္ လည္းျပန္ေရာက္ေရာ လူလည္း မလႈပ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ လမ္းမေပၚမွာ ယာဥ္ေၾကာ ေတြပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ ဒုကၡ။ အဲဒီဒုကၡေတြ သက္သာလုိ ျခင္းအလို႔ငွာ ရထားစီးၾကည့္ တယ္။ အဆင္ေျပတယ္။ အရင္က ေတာ့ ျမန္မာ့မီးရထားက ေပ်ာက္ တတ္တယ္။ အခ်ိန္မမွန္ဘူးဆိုတဲ့ နာမည္ပ်က္ရွိထားေတာ့ မရဲတရဲ စမ္းစီးၾကည့္ရာက ေကာင္းမွန္း သိလာတယ္။ ေခါက္ေရေတြတိုး ဆြဲလာသလို အဲကြန္းရထားေတြ ေၾကာင့္ တြဲေပၚမွာ လူသန္႔လာ တယ္။ အခ်ိန္မေရြး လက္မွတ္စစ္ ေတြ စစ္တဲ့အတြက္ ခိုးစီးတဲ့အေပ အေတေတြ ကင္းစင္လာတယ္။ ေလေကာင္းေလသန္႔ရၿပီး မီးပြိဳင့္ ေတြ၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ျခင္းေတြ ကိုယ္နဲ႔မပတ္သက္ေတာ့။ ေတာင္ ဒဂံုကို ၾကည့္ျမင္တိုင္ကေန တုိး ေၾကာင္ကေလးဘူတာအထိစီးလိုက္တယ္။ ၿပီးမွ ဒဂံုထဲဝင္တဲ့ကား တစ္စီးစီးကိုစီးလိုက္၊ ေလးငါးမွတ္တိုင္ဆိုေရာက္။ အခ်ိန္ကုန္သက္သာ။ လူလည္းသက္သာ ေက်းဇူးပါမမ။
 တကယ္ေတာ့ ‘‘မမ’’လို႔ အလြယ္ေခၚလိုက္တဲ့ ျမန္မာ့မီးရ ထား ျမန္မာ့ေျမမွာႀကီးျပင္းခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ အတိအက်ေျပာရရင္ ၁၃၈ ႏွစ္ ျပည့္ခဲ့တာ ၿပီးခဲ့တဲ့ေမလ ၁ ရက္ ေန႔ကပါ။ ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာ့သမိုင္း မွာသင္ခဲ့ရတဲ့အတိုင္း အဂၤလိပ္ နယ္ခ်ဲ႕ဟာ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံး ကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္ဖို႔ စစ္သံုးႀကိမ္ တိုက္ခဲ့ရပါတယ္။ ၁၈၂၄ မွာ ပထမအႀကိမ္စစ္ပြဲျဖစ္ၿပီး ရခိုင္နဲ႔ တနသၤာရီကိုသိမ္းခဲ့တယ္။ ၁၈၅၂ မွာ ဒုတိယအႀကိမ္တိုက္ၿပီး ေအာက္ျမန္မာျပည္ ရန္ကုန္အပါ အဝင္ ရႏၲပိုရြာအထိ သိမ္းခဲ့တယ္။ ၁၈၈၅ မွာ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ စစ္ျဖစ္ရင္း သီေပါဘုရင္နဲ႔ မိဖု ရားကိုပါ ဖမ္းသြားခဲ့တယ္။ တစ္ ႏိုင္ငံလံုးကို သိမ္းခဲ့တာ အဲဒီ တတိယအဂၤလိပ္-ျမန္မာစစ္ၿပီးမွ ပါ။
 အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ မေရာက္ခင္ ျမန္မာေတြရဲ႕ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးကေတာ့ မိ႐ုိးဖလာေလွ၊ လွည္းေတြနဲ႔ပဲရွိ ေနတုန္းပါ။ ႏြားလွည္း၊ ျမင္းလွည္း၊ေလွ၊ သမၺန္ေတြနဲ႔ ရြက္တုိက္ သြားလာေနၾကတာပဲရွိပါေသး တယ္။ လူထုသယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးလုပ္ငန္းဆိုတာ မရွိေသးပါ ဘူး။ ရန္ကုန္ကေန ေတာင္ငူကို ေလွနဲ႔သြားရင္ ရက္ေပါင္း၂၀ ၾကာပါတယ္။ ကမၻာေပၚမွာေတာ့ အေရွ႕နဲ႔အေနာက္ ကူးသန္းသြား လာေရးအတြက္ အေရးပါတဲ့ စူး အက္တူးေျမာင္းႀကီးကို ၁၈၆၉ မွာ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္လိုက္တဲ့အတြက္ အေရွ႕နဲ႔အေနာက္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရးေတြ တစ္ရွိန္ထိုး တိုးတက္သြားပါေတာ့တယ္။
 ကမၻာ့ကုန္သြယ္ေရးကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားဖို႔အတြက္ ေတာင့္တင္းေခတ္မီတဲ့ ေရတပ္ အားကိုးနဲ႔ ေနမဝင္အင္ပါယာႀကီး ထူေထာင္ထားတဲ့ အဂၤလိပ္အစိုးရ ဟာ ရန္ကုန္နဲ႔ျမန္မာဘုရင္ပိုင္ နယ္စပ္အနီးဆံုးကို အျမန္ဆံုး ေရာက္ႏိုင္မယ့္ ရထားလမ္း ေဖာက္ဖို႔ အစီအစဥ္ခ်ပါေတာ့ တယ္။ အထက္ျမန္မာျပည္ကို လံုးဝသိမ္းပိုက္မယ့္ရည္မွန္းခ်က္ ရွိသလုိ ျမန္မာဘုရင္က ျပန္ၿပီးစစ္ ျပဳလာခဲ့ရင္ လက္နက္နဲ႔ စစ္သား ေတြ အျမန္ဆံုးပို႔လႊတ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ ပထမဆံုးရထားလမ္းေဖာက္ပါေတာ့တယ္။
 ရန္ကုန္ - ျပည္ မီးရထား လမ္းပါ။ ၁၈၇၄ စက္တင္ဘာမွ စေဖာက္ခဲ့တာ သံုးႏွစ္အၾကာ ၁၈၇၇ ေမလ ၁ ရက္ နံနက္ ၆ နာရီမွာ ပထမဆံုးအေခါက္ ရန္ကုန္ကစထြက္ၿပီး ဖြင့္ခဲ့တာပါ။ မီတာဂိတ္ခ်္လို႔ေခၚတဲ့ တစ္မီတာ အက်ယ္ရွိတဲ့ သံလမ္းခင္းထား တာျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးလူထု(ဦး)စိန္ဝင္း ေရးခဲ့တဲ့ ‘‘သမိုင္းထဲက စီးပြားေရး၊ စီးပြားေရးထဲကသမိုင္း’’စာအုပ္ ထဲမွာ ကြၽန္မဖတ္ထားတာေလးကို ျပန္မွ်ေဝထားျခင္းပါ။ အဲဒီလို ၁၈၇၇ ကတည္းက ျမန္မာ့ေျမေပၚ ေရာက္လာတဲ့ ရထားသံလမ္းေတြဟာ ျမန္မာ့သမုိင္းကိုရယ္၍ တစ္ မ်ဳိး၊ ငို၍တစ္ဖံု နတ္သံေႏွာလို႔ ျပန္ေျပာ ေနတတ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးရဲ႕ စည္းစနစ္က် ျခင္း၊ အခ်ိန္ကိုတန္ဖိုးထားျခင္းကို လည္း သံလမ္းေပၚမွာေတြ႕ရ တယ္။ ဆရာႀကီးက နမူနာေရးျပ ထားတယ္။
 ‘‘ကဲ . . . ကိုသိန္းေမာင္ ကြမ္းၿခံဘူတာႀကီးက ၁၂ နာရီ ၅ မိနစ္ ထြက္တဲ့ သဃၤန္းကြၽန္းေလာ္ ကယ္နဲ႔ သဃၤန္းကြၽန္းကိုသြားေပ ေတာ့။ ကိစၥၿပီးရင္ ၃ နာရီ ၂၀ ေလာ္ကယ္နဲ႔ျပန္လာခဲ့။ ၃ နာရီ ၄၅ မိနစ္မွာ က်ဳပ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေနရာကိုသြားရမယ္’’။ အဲဒါ စံုေထာက္ႀကီးဦးစံရွားက သူ႔မိတ္ ေဆြဦးသိန္းေမာင္ကို ေျပာတဲ့ စကား။ အဲဒီေခတ္ ျမန္မာ့မီးရထားေတြေပ်ာက္ဖို႔ေဝးလို႔ ရထားဆိုက္ ေရာက္ခ်ိန္ မိနစ္ေတာင္မလြဲခဲ့ ဘူး။ အခုေခတ္ စင္ကာပူ၊ ကိုရီး ယား၊ ဂ်ပန္ကမီးရထားေတြ အခ်ိန္မွန္သလို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၁၀၀က ကြၽန္မတို႔ မမေတြလည္း အခ်ိန္မွန္ခဲ့ပါတယ္။ လြမ္းမိပါရဲ႕ အဂၤလိပ္ေခတ္က မီးရထား။
အခ်ိန္မွန္႐ံုမက ဘယ္လို အခက္အခဲေတြရွိရွိ မီးရထား မေပ်ာက္ဘူး။ မီးရထားဝန္ထမ္း ေတြ တာဝန္ကိုေက်ပြန္စြာထမ္း ေဆာင္ခဲ့တဲ့ သက္ေသေလးလည္း ေျပာျပခ်င္ေသးတယ္။ ဘယ္ ေခတ္မဆို ေခတ္နဲ႔တစ္သား တည္းျဖစ္ၿပီး ေခတ္ကိုထင္ဟပ္ ထားတဲ့ ရသစာေပေတြဟာ ႏွစ္ ေတြဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ဂႏၴ ဝင္စာေပေတြအျဖစ္ အတုယူ ကိုးကားၾကရစၿမဲပဲ။ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕ ‘‘တစ္ျပည္ သူမေရႊထား’’ဟာ အခုထိႏုပ်ဳိ လတ္ဆတ္ေနတာလည္း ေခတ္နဲ႔ အဲဒီေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႕ဘဝေတြ နဲ႔ ကင္းလြတ္မသြားလို႔ျဖစ္မွာပါ။
အဲဒီမေရႊထားဝတၳဳဟာ စိတ္ ရိပ္ စစ္ေငြ႕ေတြလႊမ္းေနတဲ့ ျပည္ ၿမိဳ႕တစ္ဝုိက္ကို ပံုေဖာ္ထားပါ တယ္။ အဲဒီမွာ ရန္ကုန္-ျပည္ မီးရထားအေၾကာင္း နည္းနည္းသိ လိုက္ရတယ္။ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တို႔ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ေရႊေတာင္တိုက္ပြဲ။ အဂၤလိပ္ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ႀကီးဖီးလ္မာရွယ္ဆာဝီလီယံ ဆလင္း ဂ်ပန္ကိုခုခံတိုက္ခိုက္ခဲ့ ၿပီး အက်အဆံုးမ်ားစြာနဲ႔ ဆုတ္ခြာ ေပးလိုက္ရတဲ့ ေရႊေတာင္တိုက္ပြဲ။
အဲဒီတိုက္ပြဲမျဖစ္ခင္ ဂ်ပန္ ဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကိုဗံုးႀကဲေနၿပီ။ ၁၉၄၂ ေႏြဦးေပါ့။ အဂၤလိပ္ ျမန္မာျပည္ကိုိ ဝင္လာစဥ္က ဘဂၤလားနယ္က ေခၚလာခဲ့တဲ့ ကုလားေတြ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ျဖစ္ ကုန္ၾကတယ္။ ဘဂၤလားကုလား ေတြ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ ျပည္ၿမိဳ႕ကိုထြက္ ေျပးလာၾကတယ္။ ဘဂၤလားနယ္ ကိုျပန္ဖို႔အတြက္ ျပည္၊ ၿပီးမွ ဧရာဝတီျမစ္ဟိုဘက္ကမ္း ဆင္တဲကိုကူး၊ အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ ပန္းေတာင္းကိုသြား ေတာင္ကုတ္ လမ္းကတစ္ဆင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ကေန ဘဂၤလားနယ္အေရာက္ ေျပးၾကတယ္။ အဲဒီစစ္ေျပးခရီး အစ ျပည္ၿမိဳ႕ကိုေရာက္ဖို႔ ရန္ကုန္ ကေန ျပည္ကိုရထားနဲ႔လာၾကပံုကုိ ဝတၳဳထဲမွာသ႐ုပ္ေဖာ္ထားတယ္။ ‘‘ရထားတြဲတိုင္းတြင္ ငါးပိသိပ္၊ ငါးခ်ဥ္သိပ္၊ တြဲၾကားအဆက္မ်ား တြင္ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ရပ္၍လည္း ေကာင္း၊ ေခါင္မိုးမ်ားေပၚတြင္ ထုိင္၍လည္းေကာင္း၊ အိပ္၍ လည္းေကာင္း လိုက္လာၾကသည္။ျပည္ဘူတာ႐ံုတစ္ဝုိက္ ရထားလမ္းေဘး တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚတြင္ လန္ကြတ္တီေရာင္မ်ားေဖြးေဖြးလႈပ္ေနသည္။ စစ္ေျပးဘဂၤလားကုလားဒုကၡသည္မ်ားကို ျပည္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ထမင္းထုပ္ေဝ၊ ေရတိုက္ျဖင့္ က႐ုဏာသက္ခဲ့ၾကေလသည္’’တဲ့။ အခ်ိန္မေရြးဗံုးႀကဲခံရႏိုင္တဲ့ အေနအထားမွာေတာင္ ရထားခရီးစဥ္မဖ်က္ခဲ့ဘူး။ ရထားမေပ်ာက္ခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ့ေျမေပၚက မီးရထားဟာ အစေကာင္းခဲ့တဲ့ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္တစ္ခုပါ။
ေခတ္အဆက္ဆက္ လူထုရဲ႕အားကိုးမႈကိုခံခဲ့ရတယ္ဆိုတာ မေမ့သင့္တဲ့အေနအထား၊ သမိုင္းေၾကာင္းေကာင္းခဲ့တဲ့သက္ေသ ပါ။ ကိုလိုနီေခတ္၊ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္၊ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ဦး ေလာက္အထိ အမ်ားအက်ဳိး ေဆာင္ခဲ့တဲ့ မမဟာ စစ္အာဏာ ရွင္ေတြေခတ္မွာ စီမံခန္႔ခြဲမႈတလြဲေတြနဲ႔ နာမည္ေတြပ်က္၊ အစဥ္ အလာေတြပ်က္၊ အရွိန္အဝါေတြ က်ၿပီး မျဖစ္မေနသံုးရသူေတြက လြဲလို႔ ခရီးသြားအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ ေက်ာခိုင္းစြန္႔ခြာျခင္းကို ခံခဲ့ရပါ တယ္။
အခု မမတို႔ေခတ္ျပန္ေရာက္ ၿပီလို႔ေျပာပါရေစ။ ၿမိဳ႕ျပစီမံခန္႔ခြဲမႈ ကို နားမလည္သူေတြရဲ႕ေက်းဇူး ဆိုပါေတာ့။ ရန္ကုန္လမ္းေတြကို အရင္ထည့္မစဥ္းစားဘဲ ကားေတြ ကို ေစ်းေပါေပါနဲ႔ဝယ္ခြင့္ရေအာင္ ေျဖေလွ်ာ့ေပးလိုက္တာ။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ႀကီးဟာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္တဲ့ ဒဏ္ခံစား လိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ေန႔စဥ္ ႐ံုး တက္႐ံုးဆင္း လုပ္ၾကရသူေတြ အတြက္ ကားလမ္းေတြပိတ္၊ ဘတ္စ္ကားေတြက်ပ္၊ မီးပိြဳင့္ေတြ မွာ ႏွစ္ျပန္သံုးျပန္ပိြဳင့္မိ၊ အဲဒီေန႔ စဥ္စိန္ေခၚမႈေတြမ်ားနဲ႔ ေဝးရာ လမ္းမပိတ္၊ မီးပြိဳင့္မေစာင့္ရတဲ့ ရထားေတြဆီေရာက္လာၾကပါ ေတာ့တယ္။ ခရီးသြားလူထု မမ ဆီျပန္လာၾကၿပီဆိုပါေတာ့။
ကြၽန္မ ေန႔စဥ္ ရထားနဲ႔ ႐ံုး တက္႐ံုးဆင္းလုပ္ပါတယ္။ ရထားဆိုက္ခ်ိန္၊ ထြက္ခ်ိန္ အခ်ိန္ဇယား ဝယ္ထားတယ္။ ရထားဘူတာ႐ံု ေတြမွတ္ထားတယ္။ ဘယ္သြား ရင္  ဘယ္ဘူတာဆင္းၿပီး ဘယ္လို သြားရယ္ဆိုတာ ေလ့လာထား တယ္။ အရမ္းစိတ္ခ်မ္းသာၿပီး အဆင္ေျပပါတယ္။ တစ္ခါစီး ၃၀၀ ေပးရတာမွန္ေပမယ့္ အဲကြန္းရထားျဖစ္တဲ့အတြက္ အျပင္မွာ ဘယ္လိုပူပူ ရထားတြဲထဲမွာ ေအးၿပီး ေလေကာင္းေလသန္႔ ရတယ္။ အခ်ိန္မွန္ဖို႔ နည္းနည္းလို ေနေသးတာကလြဲရင္ အဲကြန္းရထား ဟာ မေပ်ာက္သေလာက္ကို မွန္ပါ တယ္။
မီးရထားေပၚမွာ ရထား ဝန္ထမ္းေတြ မခိုမကပ္ အလုပ္ လုပ္ေနၾကသလုိ လက္မွတ္စစ္ ေတြကလည္း လက္မွတ္ခိုးစီးသူ မရွိေအာင္ ေန႔၊ ည စစ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ မီးရထားရဲေတြ လည္း တြဲတိုင္းမွာရွိတယ္။ အဲ ကြန္းရထားဟာ CCTV ေတြတပ္ ထားတဲ့အတြက္ ဘတ္စ္ကားေပၚ မွာလို ခါးပိုက္ႏႈိက္အႏၲရာယ္ နည္းပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က နာမည္ ေတြပ်က္ခဲ့ေပမယ့္ အခုေကာင္း ေအာင္ မမတို႔အဖြဲ႕ ႀကိဳးစားေန တယ္ဆိုတာ အသိအမွတ္ျပဳပါ တယ္။ မသိေသးသူမ်ား သိသြား ေအာင္ ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ေျပာျပေန ျခင္းပါ။ လက္ေတြ႕လာစီးၾကည့္ လွည့္ပါ။ ၿပီးမွယံုပါလို႔ေျပာခ်င္ ပါတယ္။
႐ံုးဖြင့္ရက္မနက္ဆို ကြၽန္မ အိမ္ကေန ၈ နာရီထြက္တယ္။ ၾကည့္ျမင္တိုင္ဘူတာကို လမ္းေလွ်ာက္တာ ၁၀ မိနစ္၊ လက္မွတ္ဝယ္ၿပီး စႀကႍထဲကခံုမွာထုိင္ ေစာင့္ ၈ နာရီ ၁၅-၈နာရီ ၂၀ေလာက္မွာရထားဆိုက္။ ႀကိဳက္တဲ့တြဲေပၚတက္၊ ေနရာေတြ႕ရင္ထိုင္။ ေနရာမလြတ္လို႔ မတ္တတ္ရပ္ရေတာ့လည္း လက္ကိုင္ကြင္းေလးကိုင္ရပ္။ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ေလ ဝင္ေလထြက္လည္းေကာင္း။ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးေရာက္ေတာ့ ၈ နာရီ ၄၅ စႀကႍေပၚတက္ ႏွစ္ ဘေလာက္ေလာက္ လမ္း ေလွ်ာက္  ႐ံုးေရာက္။ သာသာယာ ယာပဲ။
ဘတ္စကား စီးစဥ္တုန္း က တြန္းတင္၊ ဆြဲတင္၊ တြန္းခ်၊ကားေပၚမွာက်ပ္ညပ္သပ္။ အိမ္ ကဖီးလိမ္းျပင္ဆင္လာသမွ် ႐ံုး ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာမွမက်န္ ေတာ့။ ေခြၽးအလိမ္းလိမ္းနဲ႔ စုတ္ ဖြာျဖစ္။
အခုမွ အဲကြန္းရထားေတြ စီးမိတဲ့အခ်ိန္ကစလို႔ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခံစားမိတယ္။ မမ(ျမန္မာ့မီးရထား)ကို ေက်းဇူး တင္တယ္။ ခရီးတစ္ခုကို က်သင့္ ေငြေပးစီးရတာခ်င္းအတူတူ ကား စပယ္ယာ႐ိုင္းတာလည္းမခံစား ရဘူး။ ဒ႐ိုင္ဘာေမာင္းခ်င္သလို ေမာင္း ကိုယ့္အသက္ကိုယ္ဖက္နဲ႔ ထုပ္ထားရတဲ့ ဘဝမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔လို႔ အခ်ိန္မီ႐ံုးေရာက္ပါ့ မလားဆိုတဲ့ ေသာကေတြလည္း ကင္းခဲ့ရၿပီ။
အဲဒါေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္း လက္ရာအုတ္နီေရာင္ ဘူတာ႐ံု ႀကီးကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္မ သေဘာေတြက်ေနတာေပါ့။ မမ ေၾကာင့္ လွလွပပ၊ ေၾကာ့ေၾကာ့ ေမာ့ေမာ့ ခရီးသြားႏိုင္သလို ရထားတြဲထဲမွာလည္း သန္႔ရွင္း၊ ဘူတာထဲမွာလည္း သပ္ရပ္၊ ဘူတာနဲ႔အနီးတစ္ဝုိက္ ကိုလည္း အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္ မီးအလင္း ေရာင္ အလံုအေလာက္ ထြန္း ထား။ ဘယ္ေလာက္ လွပတဲ့ မမ လဲ။
ခရီးသြားျပည္သူလူထု အ တြက္ မမ အခ်ိန္တိုင္းအလွျပင္ ႏိုင္ပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳပါတယ္။
http://www.7daydaily.com/story/47350

Post a Comment

 
Top