Byမင္းဒင္
ACM Re-Post 19-6-2014
(တစ္)
ထက္အာကာ၊ အဇဋာ ေကာင္းကင္ဝယ္ မိုးသားတိမ္ရိပ္တုိ႔၊ ေနရာေကာင္းယူစိုးမိုးထားေလသျဖင့္ ညေမွာင္ေမွာင္ လေမွာင္ေမွာင္ ၾကယ္ေရာင္ေသာ္မလင္းသည့္ ညတစ္ညျဖစ္ေခ်၏။ အဆုိပါလမိုက္ညမွာပင္ ၾဆာဒင္ႏွင့္ တပည့္ေက်ာ္သံုးဦးသားမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း တစ္လမ္းဝင္တစ္လမ္းထြက္ ေက်ာတစ္ေနရာစာ မွီခိုလဲေလ်ာင္းရာေနရာတစ္ခုကို အသည္းအသန္ရွာေဖြလ်က္ရွိေလသည္။ စင္စစ္ၾဆာတပည့္ တစ္သိုက္ ဖူးခက္သို႔အျပန္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ရန္ကုန္မွာေသာင္တင္ေလသျဖင့္ စရိတ္ျပတ္ကာ အခက္ႀကံဳေနရျခင္းေပတည္း။ ၾဆာရင္းတပည့္ရင္းျဖစ္ၾကသည္ ကားမွန္ပါ၏။ အေရးႀကံဳလာသည့္အခါ ေလာကဓံ၏သေဘာ ကို ေစာင္းပါးရိပ္ျခည္မွ်ပင္ နားလည္သူကား ဤေလာကဝယ္ရွားပါးလွေခ်၏။ ၾဆာဒင္ နားၾကားျပင္းအကတ္ဆံုးအရာကား ခိုကဘိုးေအေခၚရေလာက္ေအာင္ ညည္းညဴၾကသည့္ ဒင္းတုိ႔၏အသံမ်ိဳးစံုျဖစ္၏။
‘‘ႀကံစမ္းပါဦးၾဆာဒင္ရယ္။ ဒီေလာက္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ ၾဆာဒင့္ကို ဧရာမရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီး မွာ ေက်ာတစ္ခင္းစာေနရာေပး မယ့္ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာ တစ္ေကာင္ တစ္ၿမီးမွမရွိတာ အံ့ဩပါရဲ႕’’
‘‘က်ဳပ္တို႔က လမ္းေဘးမွာ အိပ္လည္းျဖစ္တယ္ေနာ္။ ၾဆာ ဒင့္ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ေတာ့ မေတာ္ဘူး ထင္တယ္’’
‘‘အင္း.. အရပ္ရပ္ေနျပည္ ေတာ္ၾကားလို႔မွာ မေတာ္၊ ၾဆာဒင္ လိုပညာရွိကဝိတစ္ဆူလမ္းေပၚ မွာ လမ္းေပ်ာက္ေနပါေရာ့လား’’
‘‘နင္တုိ႔ပါးစပ္ေတြကို ပိတ္ ၾကစမ္းကြယ္တို႔၊ အခုလို ကလိ ယုဂ္ေခတ္ဆိုးႀကီးထဲမွာ ဧည့္ သည္ေလးေယာက္ကို ဘယ္အိမ္ ရွင္အ႐ူးက ညဥ့္အိပ္ညဥ့္ေန လက္ခံႏုိင္မတုံးဟ’’
ကံၾကမၼာသည္ ၾဆာဒင္တို႔ ကို မ်က္ႏွာသာေပးေလၿပီထင့္။ ၾဆာဒင္တုိ႔ေရာက္ေနေသာ ဗဟန္း ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုေသာ အေဆာက္ အအံုႀကီး၏ေရွ႕တြင္ ေရႊဝါေရာင္ သကၤန္းဝတ္သံဃာေတာ္မ်ား ႐ံုးစု စုျဖစ္ေနၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕ဖူး ေျမာ္ရေလရာ ၁၉၆၀ မ်ိဳးဆက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေဟာင္း ၾဆာဒင္မွာ ဝမ္းသာလံုးဆို႔သြား ကာ စိတ္ဓာတ္အႀကီးအက်ယ္က် ဆင္းေနေသာ တပည့္ေက်ာ္တုိ႔ကို အားေပးစကားဆိုလိုက္ရ၏။
‘‘သာသနာေနလို၊ လလို ထြန္းလင္းေနတဲ့တုိင္းျပည္ႀကီးမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ဖူးျမင္ေနရ ၿပီကမို႔ တစ္ညတာ ေက်ာခင္းစရာအေရးကိုျဖင့္ မပူပန္ၾကေလ ႏွင့္၊ စိတ္ေအးၾကေပေရာ့’’
(ႏွစ္)
တစ္ညတစ္ေမွးအိပ္စက္ခြင့္ ရေရးအတြက္ အဘယ္ဆရာ ေတာ္ကို ဦးတိုက္ကာ ေလွ်ာက္ ထားေသာ္ေကာင္းေလမည္နည္း ဟု ၾဆာဒင္စဥ္းစားခန္းဖြင့္ေနခ်ိန္ ဝယ္ သံဃာေတာ္မ်ားကား တစ္စံု တစ္ရာေသာ အေရးကိစၥတြင္ အာ႐ံုေရာက္ကာ အလုပ္႐ႈပ္ေနဟန္ရွိေလသျဖင့္ ၾဆာဒင္မွာ အေျခအေနကို မ်က္ျခည္မျပတ္အကဲခတ္ေနစဥ္ တစ္ပါးေသာ သံဃာေတာ္၏လက္ကိုင္တယ္လီဖုန္းအတြင္းမွ ဂႏၴဝင္အဆိုေတာ္ႀကီးေဒၚမာမာေအး၏ သီခ်င္းတစ္ပိုဒ္ကို ၾကားေနရသည္။
‘‘မခ်စ္ျပင္ျပင္ မၾကင္နာေလ ၿပီမို႔ ေမ့ကြက္ကိုရွာ၊ ရွာသူေမာင္ ေရ၊ ေမဘယ္သူ႔ကိုမွ အျပစ္လည္း မတင္ခ်င္ေပ။ ခ်စ္ပရိယာယ္ကို သိသလိုလိုနဲ႔ ခ်စ္စရာကဗ်ာတစ္ ပုဒ္လား ႏွစ္သက္ယံုစားမိခဲ့လို႔ လည္း လည္း ေလ.. ၊ ေမ့အျပစ္ နဲ႔ေမသာရွိပါေစေတာ့ေမာင္ေရ ေမာင္ေမာင္ေရ’’
ထိုစဥ္တြင္ပင္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ဟန္ရွိေသာ ဆရာေတာ္၏ ေငါက္ငမ္းသံကို ၾကားရျပန္သည္။
‘‘အရွင္ဘုရားတုိ႔ ဖုန္းေတြကို ပိတ္ထားၾကပါ။ ဒီအေရးထက္ အေရးႀကီးတာ ဘာမွမရွိဘူး’’
ညႀကီးအခ်ိန္မေတာ္က်င္းပ ေနေသာ အထူးအေရးေပၚသံဃာ့ အစည္းအေဝးတြင္ ေခါင္းေဆာင္ ဆရာေတာ့္မိန္႔မွာသံသည္ စစ္ ထြက္ခါနီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္တစ္ဦး၏မိန္႔ ခြန္းႏွင့္ ဆင္တူလွေလ၏။
‘‘ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္ေတြ က သတၱိရွိရွိသမုိင္းေၾကာင္းကို ေရးၾကပါ။ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃ မဟာနာယကရဲ႕ပိုင္နက္ကို ကာကြယ္ၾကပါ။ အရွင္ဘုရားတုိ႔ကိုယ္က်ရာတာဝန္ကို ျပတ္ျပတ္သားသားလုပ္ပါ။ ကမၻာကစိတ္ဝင္စားတဲ့ သမုိင္းကို ဒီေန႔မွတ္တမ္းတင္ရမယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ေက်ာက္စာတုိင္ႀကီးေထာင္ဦးမွာ။ စည္းလံုးျခင္းသည္အင္အားတဲ့ေနာ္’’
ၾဆာဒင္ေရာ တပည့္ေက်ာ္ တို႔ပါ နားေဝတိမ္ေတာင္ျဖစ္ရေခ် သည္။ ေအာင့္အည္းသည္းခံႏုိင္ စြမ္းမရွိရွာၾကေလေသာ တပည့္ တို႔ကား တီးတိုးေလသံျဖင့္ ၾဆာ ဒင့္ကို အားကိုးတႀကီးေမးျမန္းစပ္ စုၾကျပန္ရာ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို နကန္း တစ္လံုးမွ မရိပ္စားမိေသာ ၾဆာ ဒင္လည္း ခပ္ဆတ္ဆတ္ျပန္လည္တုံ႔ျပန္လုိက္ရ၏။
‘‘ၾဆာဒင္၊ ဘာေတြျဖစ္ေန ၾကတာတံုးဗ်ာ’’
‘‘အသာေနၾကစမ္းကြယ္႐ို႕၊ သံဃာေတာ္ေတြဆိုတာ ဘာသာ သာသနာ့အက်ိဳးကို ေန႔ညမဟူ သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ေနၾကတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ေလ’’
(သံုး)
‘‘အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ေနရာ အျပည့္ခ်ထားၿပီးၿပီ။ ဝင္ေရာက္ ဖယ္ရွားရာမွာလိုအပ္မယ့္ စကား ေျပာစက္ (Walkie Talkie)ေတြ အဆင္သင့္ျပင္ေပးထားၿပီး အထပ္ ၁၁ ထပ္ရွိတဲ့ေနရာမွာ အထပ္(၅)နဲ႔ (၆)ကို အဓိက ဝင္ေရာက္ရွာေဖြစီးနင္းၾက။ ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္က်ဴးလြန္ခံရရင္ သည္းမခံၾကပါနဲ႔။ ဒီသတင္းကို လည္း လံုးဝမေပါက္ၾကားပါေစနဲ႔။ ဒါလွ်ိဳ႕ဝွက္အစည္းအေဝးေနာ္။ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မေပါက္ၾကားေစနဲ႔။ ပါလာတဲ့ကားေတြအျပင္ (တိုင္း႐ံုး)မွာထားခဲ့ပါ။ မွန္လံုကားနဲ႔ သြားမယ္။ ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ဝင္မယ္။ သတၱိရွိရွိနဲ႔ သတိထားေဆာင္ရြက္ပါ။ အဲဒီမွာရွိတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြက ငယ္ျဖဴေတြမဟုတ္ဘူး။ ျမဝတီ၊ ေကာ့ေသာင္းဘက္က အလင္းဝင္တဲ့ေကာင္ေတြကို ဝတ္ေပးထားတယ္လို႔ၾကားတယ္’’
ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္၏ မိန္႔ မွာခ်က္မ်ားကား ဘင္လာဒင္ပုန္း ေအာင္းရာေနရာသို႔ ဝင္ေရာက္စီး နင္းမည့္ လက္ေရြးစင္အေသခံ ကြန္မန္ဒိုတပ္သားမ်ားကို စစ္ဆင္ ေရးအေသးစိတ္အား အထပ္ထပ္ ရွင္းလင္းမွာၾကားေနသည္ႏွင့္ အလားသဏၭာန္တူလွပါ၏။ ဘုရားသားေတာ္ အမည္ခံယူသူ ၏ႏႈတ္ေတာ္မွ ‘‘သည္းမခံၾကေလႏွင့္’’ဟူေသာ အမွာစကားကား ၾဆာဒင့္နားတြင္ နားဝင္မခ်ိဳသည္မွာ အမွန္ျဖစ္၏။ သံဃာအခ်ိဳ႕ကား စစ္ဆင္ေရးကိုသေဘာမတူ ဟန္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ၾကပါ၏။ အခ်ိဳ႕ကား အေျခအေနကိုသိလို၍ သေဘာမတူပါဘဲဲ လိုက္ပါၾကကုန္ ၏။ ထိုညက ၾဆာဒင္တုိ႔ ၾဆာ တပည့္တစ္သိုက္မွာ သံဃာ အင္ အားသံုးရာခန္႔ပါဝင္သည့္ ကား တန္းႀကီးျဖင့္ပင္ အုတ္ေရာေရာ ေက်ာက္ေရာေရာ စစ္ဆင္ေရး ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လိုက္ပါသြား ခဲ့ေလရာ ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ အျဖစ္ အပ်က္အေသးစိတ္ကို ေဖာ္ျပရ ေသာ္ စာေလးအံ့ရွိမည္ထင္၍ အက်ဥ္းမွ်သာေဖာ္ျပေပအံ့။
စစ္ဆင္ေရးဆင္ႏႊဲခဲ့သည့္ ေနရာကား တာေမြၿမိဳ႕နယ္ နတ္ ေခ်ာင္းရပ္ကြက္မွ မဟာသႏၲိသုခ အမည္ရွိ ႏုိင္ငံတကာသာသနာျပဳ အေဆာက္အအံုႀကီးျဖစ္ကာ (ယ) ရက္မွာ (၁၁၊ ၀၆၊ ၂၀၁၄)ျဖစ္၍ (န)နာရီမွာ (၁၀း၃၀)ျဖစ္ေလ၏။ (၂၀၀၇)ခုႏွစ္ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္ လွန္ေရးေနာက္ပိုင္း ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေက်ာင္းကို ဝင္ေရာက္စီးနင္း သိမ္းပိုက္သည့္ အဆိုးရြားဆံုး သန္းေခါင္ယံစစ္ဆင္ေရးတစ္ခု ဟုဆိုေသာ္ ရႏိုင္ေလသည္။ အနီး ဝန္းက်င္မွာ လူထု၏ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္မႈကို တားဆီးရန္ ေဒသ ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္တို႔က အင္ အားအျပည့္ျဖင့္ အကာအကြယ္ ေပး၏။ အဆုိပါ သႏၲိသုခေက်ာင္း တိုက္ႀကီးအတြင္းမွ ရဟန္းသံဃာ ႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕ကို ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္း၏။ အနီးတြင္ ရပ္ၾကည့္ ႐ံုသာတတ္ႏုိင္ၾကေသာ လူအုပ္ ႀကီးအတြင္းမွ ဓာတ္ရွင္မင္းသမီး ႀကီးႏွစ္ဦးတုိ႔ကား ရင္ထုမနာ သည္းထန္စြာငိုေႂကြးၾကေလ၏။
ဘုရားရွင္ထားရစ္ခဲ့ေသာ သာသနာကို ဝရဇိန္လက္နက္ျဖင့္ အကာအကြယ္ေပးပါမည္ဟု ဝန္ ခံကတိစကားထားေလေသာ မာဃအမည္ရွိ သိၾကားမင္းကား နန္းေမယုျပာသာဒ္တြင္ ၾကင္ယာ ေတာ္ေလးပါးႏွင့္ေပ်ာ္ပါးျမဴးတူးေနျခင္းေတာ့မျဖစ္တန္ရာေခ်။ သခြတ္ပြင့္ခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသူရာမင္းႏွင့္ စစ္ခင္းရန္ ပုဇြန္႔လက္႐ိုးအာလမၺရာနတ္စည္ႀကီးကို တဒိန္းဒိန္းျမည္ေအာင္ ရြမ္းလိုက္ေလရာ အံု႔ကာေလတဖြဲဖြဲ၊ ရြာေလတသဲသဲ၊ အၿငိဳးႀကီးသည့္ မိုးပဇၨဳန္ေၾကာင့္ ၾဆာဒင္တို႔တစ္ သိုက္မွာ ႂကြက္စုတ္ေရမြန္းျဖစ္လ်က္ နီးရာညလံုးေပါက္လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တစ္ခုတြင္ ကြန္းခိုခဲ့ၾကရျပန္ေခ်သည္တမုံ႔။
(ေလး)
တစ္ညလံုးတစ္ေမွးေသာ္မွ မရေသာ္ျငားထူးျခားဆန္းျပားလွ ေသာ အဆုိပါစစ္ဆင္ေရးအတြက္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတစ္ရပ္ျပဳ လုပ္မည္ဟူေသာ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းတစ္ရပ္ထြက္ေပၚလာျပန္ ေလရာ စပ္စုျခင္းအမႈကို လက္စ မသတ္ႏုိင္သည့္ ၾဆာဒင္ႏွင့္ တပည့္ေက်ာ္သံုးဦးသားခမ်ာ ရွင္းလင္းပြဲက်င္းပရာ ခန္းမဆီသုိ႔ ေယာင္ခ်ာခ်ာေရာက္ခဲ့ရျပန္ သည္။ညက အဆက္မျပတ္ၿဖိဳးၿဖိဳးေစြရြာသြန္းခဲ့ေလေသာမိုးေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတစ္ခုလံုး ေရဖံုးလႊမ္းကာ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ေလွငယ္နာဝါတို႔ကိုပါ ေျပာက္က်ားေျပာက္က်ားေတြ႕ ျမင္ရသျဖင့္ ဘိလပ္ျပန္သန္း၏ ‘‘ေလွကေလးကိုေလွာ္မည္။ ေဘး မသန္းဘဲေအးခ်မ္းေတာ့သည္’’ ဟူေသာ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းကို သတိရစရာေကာင္းလွပါ၏။
သႏၲိသုခညတုိက္ပြဲႏွင့္ပတ္ သက္၍ အဓိကတာဝန္ယူေျဖရွင္း သူမွာ ႐ုပ္ဆင္းအဂၤါညံ့ဖ်င္းႏံုခ်ာ လွေသာ သာသနာေရးဦးစီးဌာန ဝန္ထမ္းေဟာင္းႀကီးတစ္ဦးဟု ဆုိပါ၏။ သူကား သႏၲိသုခစစ္ဆင္ ေရးကို တရားမွ်တေသာ တုိက္ပြဲ အျဖစ္ အတည္ျပဳ၏။ ‘‘မေက်နပ္ ရင္ႀကိဳက္တဲ့ေနရာသြားတိုင္’’ဟူ ေသာ စိန္ေခၚခ်က္ေၾကာင့္ သတင္းသမားတို႔မွာ ကိုယ့္ေနာက္ေက်ာကိုယ္ အသီးသီးလွည့္ၾကည့္ၾကရင္း တီးတိုးဆိုသံမ်ား ကြၽက္စီကြၽက္စီထြက္ေပၚလာေခ်သည္။
‘‘ဒီလူႀကီးက သမၼတအႀကံ ေပးမဟုတ္ေလာက္ဘူးထင္ တယ္ေနာ္’’
‘‘ဟာ.. သူ႔ေရွ႕မွာ ေထာင္ ထားတဲ့ဆုိင္းဘုတ္မွာ ေရးထား တာျပဴးလို႔။ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္၊ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးတဲ့ခင္ဗ်’’
‘‘သိပ္ေတာ့ေလွ်ာ့မတြက္နဲ႔ ေနာ္။ ဒီလူႀကီးမွာ ဘက္ဂေရာင္း ေကာင္းေကာင္းရွိပံုရတယ္။ သူ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ အၿမဲ တမ္းထိပ္ကပဲေနမွာ။ ငရဲျပည္ ေရာက္ရင္ေတာင္ ယမမင္းျဖစ္ဦး မွာတဲ့ဗ်’’
အရပ္သတင္းမ်ားအရ အႏီွ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးကား ႏုိင္ငံေတာ္သံဃ မဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ား၏ လမ္းၫႊန္ခ်က္အရဟူ ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ မင္း ကြန္းဆရာေတာ္အရွင္ဦးဝိစိတၱ သာရာဘိဝံသကဲ့သုိ႔ေသာ ေထရ္ ႀကီးဝါႀကီးသံဃာေတာ္မ်ားကိုပင္ သေဟာက္သဟမ္းျပဳႏိုင္စြမ္းသူ ျဖစ္႐ံုမွ်မက အိမ္ေထာင္ဖက္၊ ၾကင္ရာဖက္ အေရးတြင္လည္း မိုးနတ္သိၾကားေဒဝါႏွင့္အၿပိဳင္ သူမတူေအာင္စြမ္းႏုိင္သူဟု ဆိုပါ၏။သူ႔မွာ ဟုတ္ဟုတ္ျငားျငား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမရွိေသာ္ျငား မည္သို႔ခြင္ေကာင္းႀကံဳသည္မသိမဟာသူေဌးႀကီးျဖစ္ေတာ္မူ၏။ အႏွိပ္ေတာ္ဆက္လုပ္ငန္းကိုမူ ပိုင္ဆုိင္သည္ဆုိၾကျပန္၏။
ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္လည္း သႏၲိသုခ စစ္ဆင္ေရးအေၾကာင္းကို မ်က္ ႏွာဖံုးသတင္းအျဖစ္ ေဝဆာစြာ ေဖာ္ျပၾကပါ၏။ စစ္ဆင္ေရး၏ အႏၲိမရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အဆိုပါ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးကို သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕မွ ေမာင္ပိုင္စီး ရန္ဟုဆုိသည္။ မ်ားျပားစြာေသာ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာတုိ႔တြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္သူေတာ္စင္တို႔ ယူက်ံဳးမရအပူလံုးႂကြၾကသည္ ကို ဖတ္႐ႈရ၏။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးတာဝန္ရွိသူတစ္ဦးကမူ အဆိုပါစစ္ဆင္ေရး၏ အဓိကႀကိဳးကိုင္သူသည္ သမၼတ၏ အႀကံေပးမဟုတ္ေၾကာင္း ျငင္းဆို၏။ ယင္းျဖစ္ရပ္မတုိင္မီကမူ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးဆီမွ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးထံ မဟာဒါန္ဝန္အေထာက္ေတာ္ေစလႊတ္၍ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာစံေနေတာ္မူပါဆိုသည့္ အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားဖူးသည္ ဆုိရာ ဆုိးဆုိးရြားရြားျဖစ္ရန္မရွိဟု ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ေသာ္ျငား သမၼတမင္း၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူက အဆိုပါကိစၥရပ္တြင္ သမၼတႀကီး ၾကားဝင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း အတိအလင္းစာထုတ္ျပန္ေလျပန္ရာ ၾဆာဒင့္မွာ ၿမိဳ႕လံုးကြၽတ္ ျမဳပ္ေတာ့မည့္ ရန္ကုန္ေရျပင္ဝယ္ ေခါင္းစိုက္၍သာ ေသခ်င္စိတ္ ေပၚမိေလေတာ့သည္။
(ငါး)
ေနာက္ဆက္တြဲဆက္တုိက္ ၾကားရေသာ သတင္းတို႔ကား ၾဆာဒင္အတြက္ သတင္းဆိုးမ်ား သာျဖစ္ေခ်သည္။ ထိုညက ထိန္း သိမ္းထားသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား ထဲမွ ငါးပါးကို လူဝတ္လဲေစကာ တရားစြဲဆိုၿပီး အင္းစိန္ေထာင္ တြင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ခဲ့ၿပီဟုဆိုသည္။ ထိုအထဲမွ လန္ဒန္ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱရမွာ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး ၏ တပည့္ရင္းျဖစ္ကာ လန္ဒန္ သာသနာ့ရံသီဝိဟာရတြင္ သီတင္းသံုးရင္း ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံပါလီမန္အေဆာက္အအံုအနီးရွိ စိန္႔ေသာမတ္အန္ဂိုင္းစ္ေဆး႐ံုႀကီးတြင္ လူနာမ်ားကို တရားျပေနသူ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱရလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခအားလံုးကို စဥ္းစားလုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု လန္ဒန္ၿမိဳ႕ South-wark နယ္ေျမ ပါလီမန္အမတ္ Simon Hughes က ဆားသည္ယင္ေမာင္းသကဲ့သို႔ လံုးပန္းလ်က္ရွိေန၏။
‘‘ဖူးခက္ကိုပဲ ျပန္ၾကပါစို႔ တပည့္တုိ႔ရာ’’
စိတ္အပ်က္ႀကီးပ်က္ေန ေသာ ၾဆာဒင့္စကားအဆံုးတြင္ အြန္လိုင္းသတင္းႏွင့္ မ်က္ျခည္ မျပတ္ၾကသည့္ ကပၸလီ၊ ေဖၾကည္ ႏွင့္ ေလမင္းသားတုိ႔သည္ ညႇိဳး ငယ္ေသာ မ်က္ႏွာထားအသီးသီး ျဖင့္ စိုးရိမ္တႀကီးညည္းတြားေရ ရြတ္ၾကျပန္ေသာ္ျငား ေရွ႕တိုး ထမ္းပိုးေနာက္ဆုတ္လွည္းတုတ္ ဘဝေရာက္ေနေသာ ၾဆာဒင္ ကား ပိုင္ႏိုင္ေသာဆံုးျဖတ္ခ်က္ ကိုပင္ခ်ရေလေတာ့သည္။
‘‘ဒီတစ္ခါ ဖူးခက္ကိုျပန္ဖို႔ သိပ္မေခ်ာင္ေလာက္ဘူးထင္ တယ္ ၾဆာဒင္။ ထုိင္းစစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီး ႏုိင္ငံျခားအလုပ္ သမားမွန္သမွ် ေမာင္းထုတ္ေနလို႔ ႏွစ္ရက္အတြင္း ကေမၻာဒီးယား အလုပ္သမားတစ္သိန္းေက်ာ္ ျပည္ေတာ္ျပန္ၾကသတဲ့။ ဖူးခက္ ပါေတာင္ကမ္းေျခက ဗီယက္နမ္ ဆုိင္ေတြလည္း ပိတ္ကုန္ၾကၿပီ တဲ့။ စစ္တပ္က တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ အာဏာသိမ္းထားမွာဆုိေတာ့.. ’’
‘‘ထုိင္းစစ္တပ္က ဖမ္း႐ံုမက လို႔ ေထာင္ထဲပဲထည့္ထည့္ ရာဇ ဝင္ထဲက ရန္သူႏုိင္ငံမို႔ေျဖသာပါ တယ္ကြာ။ ကမၻာ့သာသနာျပဳ အထင္ကရဆရာေတာ္ကို လူ ဝတ္လဲၿပီး အင္းစိန္ေထာင္လို လူ႔ ငရဲပို႔တာထက္ေတာ့ အပံုႀကီးသာ တယ္ေမာင္။ ဖမ္းမိလို႔ ယိုးဒယား ျမန္မာနယ္စပ္ျပန္ပို႔ေတာ့ေကာ ဘာဆန္းသတုံုး။ ဒီခရီးလမ္း ေၾကာင္းေတြက ငတုိ႔ၾဆာတပည့္ ေတြအတြက္ အိမ္ဦးနဲ႔ၾကမ္းျပင္ ျဖစ္ေနကမင့္ဟာ။ အဆိုးဆံုးက ေတာ့ ေထရဝါဒေနာက္ဆံုးခံတပ္ ဆိုၿပီး ေႂကြးေၾကာ္ေနတဲ့ႏုိင္ငံမွာ ကိုယ့္လူမ်ိဳးခ်င္း၊ သံဃာခ်င္း ဇာတ္တူသားစားၾကတာမ်ိဳးေတာ့ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ တုိင္းတစ္ပါးလူ မ်ိဳးျခားက အႏိုင္က်င့္တယ္ဆုိတာ ေျဖစရာတရားရွိတယ္ကြ။ ဘယ့္ ႏွယ္ကြာ၊ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အဂၤလန္ႏုိင္ငံလႊႊတ္ေတာ္အမတ္မင္းက နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးပမ္းေနသတဲ့။ ဆက္ေနရင္ ၾဆာဒင္အရွက္လြန္ၿပီး ေနရာတင္လဲ ပြဲခ်င္းၿပီးေသႏိုင္တယ္ေဟ့’’
(ေျခာက္)
ၾဆာဒင္တို႔ႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား ကို သယ္ေဆာင္ေမာင္းႏွင္လာ သည့္ အေဝးေျပးကားႀကီးသည္ ယိုးဒယားျမန္မာနယ္စပ္ ျမဝတီ ၿမိဳ႕ဆီသို႔ ဦးတည္ေမာင္းႏွင္လ်က္ ရွိရာ တပည့္ေက်ာ္သံုးဦးမွာ ေန႔ ေရာညပါ အိပ္ေရးပ်က္ၾကေလ သျဖင့္ ငိုက္မ်ဥ္းလ်က္ရွိၾကခ်ိန္ တြင္ ထူးျခားဆန္းျပားလွေသာ ေက်ာင္းလုပြဲစစ္ဆင္ေရးအေပၚ ၾဆာဒင္တစ္ေယာက္ မ်က္လံုး အေၾကာင္သားျဖင့္ အေတြးမွ်င္ မျပတ္ႏုိင္ေအာင္ ရွိေနေခ်၏။ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ထံုးလိုေမႊ ေရလို ေႏွာက္တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားႏုိင္ စြမ္းရွိသူ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ရွင္တုိ႔ သည္ ဓမၼဝိဟာရေက်ာင္းတုိက္ တစ္ခု၏အေရးမွ်ကိုပင္ အျပန္ အလွန္ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းအေျဖမရွာ ႏိုင္ၾကေလေယာင္တကား။ သီလ သမာဓိသိကၡာသံုးပါးႏွင့္ျပည့္စံု ၾကေသာ အဓိကရဆရာေတာ္ႀကီး တုိ႔ပင္ ဤအေရးတြင္ႏႈတ္ဆိတ္ ကာ ၾကားမဝင္ႏုိင္ေအာင္ အဘယ္ ကိုယ္က်ိဳး၊ အဘယ္အာဏာစက္ တို႔ျဖင့္ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ ေဒါသ စိတ္လြန္ကဲေသာ အုပ္စုအားကိုး ႏုိင္ရာစားထင္တုိင္းႀကဲၾကေလ သနည္း။
သံုးေလာကထြတ္ထား သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားရွင္သာ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနေတာ္မူဆဲရွိၿပီး ဤျဖစ္ရပ္ကို အစမွအဆံု တုိင္ျမင္ေတာ္မူပါလွ်င္ က႐ုဏာမုျဒာျဖင့္..‘‘အႏၶီဘူေတာ အယံေလာ ေကာ- အၾကင္ေလာကသည္အမိုက္တိုက္သာတည္း’’ ဟူ၍ ထပ္မံမိန္႔ဆိုမည္ကို ၾဆာဒင္ ျမင္ေယာင္၊ ၾကားေယာင္ေနမိေလသည္တကား။
(ေဖာ္ျပပါ သေရာ္စာသည္ စာေရးသူ မင္းဒင္၏ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္)
Aye Chan Mon Credit To: 7 Day Daily
http://www.ayechanmon-news1.com/
ACM Re-Post 19-6-2014
(တစ္)
ထက္အာကာ၊ အဇဋာ ေကာင္းကင္ဝယ္ မိုးသားတိမ္ရိပ္တုိ႔၊ ေနရာေကာင္းယူစိုးမိုးထားေလသျဖင့္ ညေမွာင္ေမွာင္ လေမွာင္ေမွာင္ ၾကယ္ေရာင္ေသာ္မလင္းသည့္ ညတစ္ညျဖစ္ေခ်၏။ အဆုိပါလမိုက္ညမွာပင္ ၾဆာဒင္ႏွင့္ တပည့္ေက်ာ္သံုးဦးသားမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း တစ္လမ္းဝင္တစ္လမ္းထြက္ ေက်ာတစ္ေနရာစာ မွီခိုလဲေလ်ာင္းရာေနရာတစ္ခုကို အသည္းအသန္ရွာေဖြလ်က္ရွိေလသည္။ စင္စစ္ၾဆာတပည့္ တစ္သိုက္ ဖူးခက္သို႔အျပန္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ရန္ကုန္မွာေသာင္တင္ေလသျဖင့္ စရိတ္ျပတ္ကာ အခက္ႀကံဳေနရျခင္းေပတည္း။ ၾဆာရင္းတပည့္ရင္းျဖစ္ၾကသည္ ကားမွန္ပါ၏။ အေရးႀကံဳလာသည့္အခါ ေလာကဓံ၏သေဘာ ကို ေစာင္းပါးရိပ္ျခည္မွ်ပင္ နားလည္သူကား ဤေလာကဝယ္ရွားပါးလွေခ်၏။ ၾဆာဒင္ နားၾကားျပင္းအကတ္ဆံုးအရာကား ခိုကဘိုးေအေခၚရေလာက္ေအာင္ ညည္းညဴၾကသည့္ ဒင္းတုိ႔၏အသံမ်ိဳးစံုျဖစ္၏။
‘‘ႀကံစမ္းပါဦးၾဆာဒင္ရယ္။ ဒီေလာက္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ ၾဆာဒင့္ကို ဧရာမရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီး မွာ ေက်ာတစ္ခင္းစာေနရာေပး မယ့္ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာ တစ္ေကာင္ တစ္ၿမီးမွမရွိတာ အံ့ဩပါရဲ႕’’
‘‘က်ဳပ္တို႔က လမ္းေဘးမွာ အိပ္လည္းျဖစ္တယ္ေနာ္။ ၾဆာ ဒင့္ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ေတာ့ မေတာ္ဘူး ထင္တယ္’’
‘‘အင္း.. အရပ္ရပ္ေနျပည္ ေတာ္ၾကားလို႔မွာ မေတာ္၊ ၾဆာဒင္ လိုပညာရွိကဝိတစ္ဆူလမ္းေပၚ မွာ လမ္းေပ်ာက္ေနပါေရာ့လား’’
‘‘နင္တုိ႔ပါးစပ္ေတြကို ပိတ္ ၾကစမ္းကြယ္တို႔၊ အခုလို ကလိ ယုဂ္ေခတ္ဆိုးႀကီးထဲမွာ ဧည့္ သည္ေလးေယာက္ကို ဘယ္အိမ္ ရွင္အ႐ူးက ညဥ့္အိပ္ညဥ့္ေန လက္ခံႏုိင္မတုံးဟ’’
ကံၾကမၼာသည္ ၾဆာဒင္တို႔ ကို မ်က္ႏွာသာေပးေလၿပီထင့္။ ၾဆာဒင္တုိ႔ေရာက္ေနေသာ ဗဟန္း ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုေသာ အေဆာက္ အအံုႀကီး၏ေရွ႕တြင္ ေရႊဝါေရာင္ သကၤန္းဝတ္သံဃာေတာ္မ်ား ႐ံုးစု စုျဖစ္ေနၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕ဖူး ေျမာ္ရေလရာ ၁၉၆၀ မ်ိဳးဆက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေဟာင္း ၾဆာဒင္မွာ ဝမ္းသာလံုးဆို႔သြား ကာ စိတ္ဓာတ္အႀကီးအက်ယ္က် ဆင္းေနေသာ တပည့္ေက်ာ္တုိ႔ကို အားေပးစကားဆိုလိုက္ရ၏။
‘‘သာသနာေနလို၊ လလို ထြန္းလင္းေနတဲ့တုိင္းျပည္ႀကီးမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ဖူးျမင္ေနရ ၿပီကမို႔ တစ္ညတာ ေက်ာခင္းစရာအေရးကိုျဖင့္ မပူပန္ၾကေလ ႏွင့္၊ စိတ္ေအးၾကေပေရာ့’’
(ႏွစ္)
တစ္ညတစ္ေမွးအိပ္စက္ခြင့္ ရေရးအတြက္ အဘယ္ဆရာ ေတာ္ကို ဦးတိုက္ကာ ေလွ်ာက္ ထားေသာ္ေကာင္းေလမည္နည္း ဟု ၾဆာဒင္စဥ္းစားခန္းဖြင့္ေနခ်ိန္ ဝယ္ သံဃာေတာ္မ်ားကား တစ္စံု တစ္ရာေသာ အေရးကိစၥတြင္ အာ႐ံုေရာက္ကာ အလုပ္႐ႈပ္ေနဟန္ရွိေလသျဖင့္ ၾဆာဒင္မွာ အေျခအေနကို မ်က္ျခည္မျပတ္အကဲခတ္ေနစဥ္ တစ္ပါးေသာ သံဃာေတာ္၏လက္ကိုင္တယ္လီဖုန္းအတြင္းမွ ဂႏၴဝင္အဆိုေတာ္ႀကီးေဒၚမာမာေအး၏ သီခ်င္းတစ္ပိုဒ္ကို ၾကားေနရသည္။
‘‘မခ်စ္ျပင္ျပင္ မၾကင္နာေလ ၿပီမို႔ ေမ့ကြက္ကိုရွာ၊ ရွာသူေမာင္ ေရ၊ ေမဘယ္သူ႔ကိုမွ အျပစ္လည္း မတင္ခ်င္ေပ။ ခ်စ္ပရိယာယ္ကို သိသလိုလိုနဲ႔ ခ်စ္စရာကဗ်ာတစ္ ပုဒ္လား ႏွစ္သက္ယံုစားမိခဲ့လို႔ လည္း လည္း ေလ.. ၊ ေမ့အျပစ္ နဲ႔ေမသာရွိပါေစေတာ့ေမာင္ေရ ေမာင္ေမာင္ေရ’’
ထိုစဥ္တြင္ပင္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ဟန္ရွိေသာ ဆရာေတာ္၏ ေငါက္ငမ္းသံကို ၾကားရျပန္သည္။
‘‘အရွင္ဘုရားတုိ႔ ဖုန္းေတြကို ပိတ္ထားၾကပါ။ ဒီအေရးထက္ အေရးႀကီးတာ ဘာမွမရွိဘူး’’
ညႀကီးအခ်ိန္မေတာ္က်င္းပ ေနေသာ အထူးအေရးေပၚသံဃာ့ အစည္းအေဝးတြင္ ေခါင္းေဆာင္ ဆရာေတာ့္မိန္႔မွာသံသည္ စစ္ ထြက္ခါနီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္တစ္ဦး၏မိန္႔ ခြန္းႏွင့္ ဆင္တူလွေလ၏။
‘‘ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္ေတြ က သတၱိရွိရွိသမုိင္းေၾကာင္းကို ေရးၾကပါ။ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃ မဟာနာယကရဲ႕ပိုင္နက္ကို ကာကြယ္ၾကပါ။ အရွင္ဘုရားတုိ႔ကိုယ္က်ရာတာဝန္ကို ျပတ္ျပတ္သားသားလုပ္ပါ။ ကမၻာကစိတ္ဝင္စားတဲ့ သမုိင္းကို ဒီေန႔မွတ္တမ္းတင္ရမယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ေက်ာက္စာတုိင္ႀကီးေထာင္ဦးမွာ။ စည္းလံုးျခင္းသည္အင္အားတဲ့ေနာ္’’
ၾဆာဒင္ေရာ တပည့္ေက်ာ္ တို႔ပါ နားေဝတိမ္ေတာင္ျဖစ္ရေခ် သည္။ ေအာင့္အည္းသည္းခံႏုိင္ စြမ္းမရွိရွာၾကေလေသာ တပည့္ တို႔ကား တီးတိုးေလသံျဖင့္ ၾဆာ ဒင့္ကို အားကိုးတႀကီးေမးျမန္းစပ္ စုၾကျပန္ရာ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို နကန္း တစ္လံုးမွ မရိပ္စားမိေသာ ၾဆာ ဒင္လည္း ခပ္ဆတ္ဆတ္ျပန္လည္တုံ႔ျပန္လုိက္ရ၏။
‘‘ၾဆာဒင္၊ ဘာေတြျဖစ္ေန ၾကတာတံုးဗ်ာ’’
‘‘အသာေနၾကစမ္းကြယ္႐ို႕၊ သံဃာေတာ္ေတြဆိုတာ ဘာသာ သာသနာ့အက်ိဳးကို ေန႔ညမဟူ သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ေနၾကတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ေလ’’
(သံုး)
‘‘အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ေနရာ အျပည့္ခ်ထားၿပီးၿပီ။ ဝင္ေရာက္ ဖယ္ရွားရာမွာလိုအပ္မယ့္ စကား ေျပာစက္ (Walkie Talkie)ေတြ အဆင္သင့္ျပင္ေပးထားၿပီး အထပ္ ၁၁ ထပ္ရွိတဲ့ေနရာမွာ အထပ္(၅)နဲ႔ (၆)ကို အဓိက ဝင္ေရာက္ရွာေဖြစီးနင္းၾက။ ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္က်ဴးလြန္ခံရရင္ သည္းမခံၾကပါနဲ႔။ ဒီသတင္းကို လည္း လံုးဝမေပါက္ၾကားပါေစနဲ႔။ ဒါလွ်ိဳ႕ဝွက္အစည္းအေဝးေနာ္။ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မေပါက္ၾကားေစနဲ႔။ ပါလာတဲ့ကားေတြအျပင္ (တိုင္း႐ံုး)မွာထားခဲ့ပါ။ မွန္လံုကားနဲ႔ သြားမယ္။ ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ဝင္မယ္။ သတၱိရွိရွိနဲ႔ သတိထားေဆာင္ရြက္ပါ။ အဲဒီမွာရွိတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြက ငယ္ျဖဴေတြမဟုတ္ဘူး။ ျမဝတီ၊ ေကာ့ေသာင္းဘက္က အလင္းဝင္တဲ့ေကာင္ေတြကို ဝတ္ေပးထားတယ္လို႔ၾကားတယ္’’
ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္၏ မိန္႔ မွာခ်က္မ်ားကား ဘင္လာဒင္ပုန္း ေအာင္းရာေနရာသို႔ ဝင္ေရာက္စီး နင္းမည့္ လက္ေရြးစင္အေသခံ ကြန္မန္ဒိုတပ္သားမ်ားကို စစ္ဆင္ ေရးအေသးစိတ္အား အထပ္ထပ္ ရွင္းလင္းမွာၾကားေနသည္ႏွင့္ အလားသဏၭာန္တူလွပါ၏။ ဘုရားသားေတာ္ အမည္ခံယူသူ ၏ႏႈတ္ေတာ္မွ ‘‘သည္းမခံၾကေလႏွင့္’’ဟူေသာ အမွာစကားကား ၾဆာဒင့္နားတြင္ နားဝင္မခ်ိဳသည္မွာ အမွန္ျဖစ္၏။ သံဃာအခ်ိဳ႕ကား စစ္ဆင္ေရးကိုသေဘာမတူ ဟန္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ၾကပါ၏။ အခ်ိဳ႕ကား အေျခအေနကိုသိလို၍ သေဘာမတူပါဘဲဲ လိုက္ပါၾကကုန္ ၏။ ထိုညက ၾဆာဒင္တုိ႔ ၾဆာ တပည့္တစ္သိုက္မွာ သံဃာ အင္ အားသံုးရာခန္႔ပါဝင္သည့္ ကား တန္းႀကီးျဖင့္ပင္ အုတ္ေရာေရာ ေက်ာက္ေရာေရာ စစ္ဆင္ေရး ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လိုက္ပါသြား ခဲ့ေလရာ ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ အျဖစ္ အပ်က္အေသးစိတ္ကို ေဖာ္ျပရ ေသာ္ စာေလးအံ့ရွိမည္ထင္၍ အက်ဥ္းမွ်သာေဖာ္ျပေပအံ့။
စစ္ဆင္ေရးဆင္ႏႊဲခဲ့သည့္ ေနရာကား တာေမြၿမိဳ႕နယ္ နတ္ ေခ်ာင္းရပ္ကြက္မွ မဟာသႏၲိသုခ အမည္ရွိ ႏုိင္ငံတကာသာသနာျပဳ အေဆာက္အအံုႀကီးျဖစ္ကာ (ယ) ရက္မွာ (၁၁၊ ၀၆၊ ၂၀၁၄)ျဖစ္၍ (န)နာရီမွာ (၁၀း၃၀)ျဖစ္ေလ၏။ (၂၀၀၇)ခုႏွစ္ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္ လွန္ေရးေနာက္ပိုင္း ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေက်ာင္းကို ဝင္ေရာက္စီးနင္း သိမ္းပိုက္သည့္ အဆိုးရြားဆံုး သန္းေခါင္ယံစစ္ဆင္ေရးတစ္ခု ဟုဆိုေသာ္ ရႏိုင္ေလသည္။ အနီး ဝန္းက်င္မွာ လူထု၏ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္မႈကို တားဆီးရန္ ေဒသ ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္တို႔က အင္ အားအျပည့္ျဖင့္ အကာအကြယ္ ေပး၏။ အဆုိပါ သႏၲိသုခေက်ာင္း တိုက္ႀကီးအတြင္းမွ ရဟန္းသံဃာ ႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕ကို ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္း၏။ အနီးတြင္ ရပ္ၾကည့္ ႐ံုသာတတ္ႏုိင္ၾကေသာ လူအုပ္ ႀကီးအတြင္းမွ ဓာတ္ရွင္မင္းသမီး ႀကီးႏွစ္ဦးတုိ႔ကား ရင္ထုမနာ သည္းထန္စြာငိုေႂကြးၾကေလ၏။
ဘုရားရွင္ထားရစ္ခဲ့ေသာ သာသနာကို ဝရဇိန္လက္နက္ျဖင့္ အကာအကြယ္ေပးပါမည္ဟု ဝန္ ခံကတိစကားထားေလေသာ မာဃအမည္ရွိ သိၾကားမင္းကား နန္းေမယုျပာသာဒ္တြင္ ၾကင္ယာ ေတာ္ေလးပါးႏွင့္ေပ်ာ္ပါးျမဴးတူးေနျခင္းေတာ့မျဖစ္တန္ရာေခ်။ သခြတ္ပြင့္ခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသူရာမင္းႏွင့္ စစ္ခင္းရန္ ပုဇြန္႔လက္႐ိုးအာလမၺရာနတ္စည္ႀကီးကို တဒိန္းဒိန္းျမည္ေအာင္ ရြမ္းလိုက္ေလရာ အံု႔ကာေလတဖြဲဖြဲ၊ ရြာေလတသဲသဲ၊ အၿငိဳးႀကီးသည့္ မိုးပဇၨဳန္ေၾကာင့္ ၾဆာဒင္တို႔တစ္ သိုက္မွာ ႂကြက္စုတ္ေရမြန္းျဖစ္လ်က္ နီးရာညလံုးေပါက္လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တစ္ခုတြင္ ကြန္းခိုခဲ့ၾကရျပန္ေခ်သည္တမုံ႔။
(ေလး)
တစ္ညလံုးတစ္ေမွးေသာ္မွ မရေသာ္ျငားထူးျခားဆန္းျပားလွ ေသာ အဆုိပါစစ္ဆင္ေရးအတြက္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတစ္ရပ္ျပဳ လုပ္မည္ဟူေသာ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းတစ္ရပ္ထြက္ေပၚလာျပန္ ေလရာ စပ္စုျခင္းအမႈကို လက္စ မသတ္ႏုိင္သည့္ ၾဆာဒင္ႏွင့္ တပည့္ေက်ာ္သံုးဦးသားခမ်ာ ရွင္းလင္းပြဲက်င္းပရာ ခန္းမဆီသုိ႔ ေယာင္ခ်ာခ်ာေရာက္ခဲ့ရျပန္ သည္။ညက အဆက္မျပတ္ၿဖိဳးၿဖိဳးေစြရြာသြန္းခဲ့ေလေသာမိုးေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတစ္ခုလံုး ေရဖံုးလႊမ္းကာ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ေလွငယ္နာဝါတို႔ကိုပါ ေျပာက္က်ားေျပာက္က်ားေတြ႕ ျမင္ရသျဖင့္ ဘိလပ္ျပန္သန္း၏ ‘‘ေလွကေလးကိုေလွာ္မည္။ ေဘး မသန္းဘဲေအးခ်မ္းေတာ့သည္’’ ဟူေသာ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းကို သတိရစရာေကာင္းလွပါ၏။
သႏၲိသုခညတုိက္ပြဲႏွင့္ပတ္ သက္၍ အဓိကတာဝန္ယူေျဖရွင္း သူမွာ ႐ုပ္ဆင္းအဂၤါညံ့ဖ်င္းႏံုခ်ာ လွေသာ သာသနာေရးဦးစီးဌာန ဝန္ထမ္းေဟာင္းႀကီးတစ္ဦးဟု ဆုိပါ၏။ သူကား သႏၲိသုခစစ္ဆင္ ေရးကို တရားမွ်တေသာ တုိက္ပြဲ အျဖစ္ အတည္ျပဳ၏။ ‘‘မေက်နပ္ ရင္ႀကိဳက္တဲ့ေနရာသြားတိုင္’’ဟူ ေသာ စိန္ေခၚခ်က္ေၾကာင့္ သတင္းသမားတို႔မွာ ကိုယ့္ေနာက္ေက်ာကိုယ္ အသီးသီးလွည့္ၾကည့္ၾကရင္း တီးတိုးဆိုသံမ်ား ကြၽက္စီကြၽက္စီထြက္ေပၚလာေခ်သည္။
‘‘ဒီလူႀကီးက သမၼတအႀကံ ေပးမဟုတ္ေလာက္ဘူးထင္ တယ္ေနာ္’’
‘‘ဟာ.. သူ႔ေရွ႕မွာ ေထာင္ ထားတဲ့ဆုိင္းဘုတ္မွာ ေရးထား တာျပဴးလို႔။ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္၊ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးတဲ့ခင္ဗ်’’
‘‘သိပ္ေတာ့ေလွ်ာ့မတြက္နဲ႔ ေနာ္။ ဒီလူႀကီးမွာ ဘက္ဂေရာင္း ေကာင္းေကာင္းရွိပံုရတယ္။ သူ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ အၿမဲ တမ္းထိပ္ကပဲေနမွာ။ ငရဲျပည္ ေရာက္ရင္ေတာင္ ယမမင္းျဖစ္ဦး မွာတဲ့ဗ်’’
အရပ္သတင္းမ်ားအရ အႏီွ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးကား ႏုိင္ငံေတာ္သံဃ မဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ား၏ လမ္းၫႊန္ခ်က္အရဟူ ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ မင္း ကြန္းဆရာေတာ္အရွင္ဦးဝိစိတၱ သာရာဘိဝံသကဲ့သုိ႔ေသာ ေထရ္ ႀကီးဝါႀကီးသံဃာေတာ္မ်ားကိုပင္ သေဟာက္သဟမ္းျပဳႏိုင္စြမ္းသူ ျဖစ္႐ံုမွ်မက အိမ္ေထာင္ဖက္၊ ၾကင္ရာဖက္ အေရးတြင္လည္း မိုးနတ္သိၾကားေဒဝါႏွင့္အၿပိဳင္ သူမတူေအာင္စြမ္းႏုိင္သူဟု ဆိုပါ၏။သူ႔မွာ ဟုတ္ဟုတ္ျငားျငား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမရွိေသာ္ျငား မည္သို႔ခြင္ေကာင္းႀကံဳသည္မသိမဟာသူေဌးႀကီးျဖစ္ေတာ္မူ၏။ အႏွိပ္ေတာ္ဆက္လုပ္ငန္းကိုမူ ပိုင္ဆုိင္သည္ဆုိၾကျပန္၏။
ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္လည္း သႏၲိသုခ စစ္ဆင္ေရးအေၾကာင္းကို မ်က္ ႏွာဖံုးသတင္းအျဖစ္ ေဝဆာစြာ ေဖာ္ျပၾကပါ၏။ စစ္ဆင္ေရး၏ အႏၲိမရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အဆိုပါ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးကို သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕မွ ေမာင္ပိုင္စီး ရန္ဟုဆုိသည္။ မ်ားျပားစြာေသာ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာတုိ႔တြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္သူေတာ္စင္တို႔ ယူက်ံဳးမရအပူလံုးႂကြၾကသည္ ကို ဖတ္႐ႈရ၏။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးတာဝန္ရွိသူတစ္ဦးကမူ အဆိုပါစစ္ဆင္ေရး၏ အဓိကႀကိဳးကိုင္သူသည္ သမၼတ၏ အႀကံေပးမဟုတ္ေၾကာင္း ျငင္းဆို၏။ ယင္းျဖစ္ရပ္မတုိင္မီကမူ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးဆီမွ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးထံ မဟာဒါန္ဝန္အေထာက္ေတာ္ေစလႊတ္၍ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာစံေနေတာ္မူပါဆိုသည့္ အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားဖူးသည္ ဆုိရာ ဆုိးဆုိးရြားရြားျဖစ္ရန္မရွိဟု ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ေသာ္ျငား သမၼတမင္း၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူက အဆိုပါကိစၥရပ္တြင္ သမၼတႀကီး ၾကားဝင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း အတိအလင္းစာထုတ္ျပန္ေလျပန္ရာ ၾဆာဒင့္မွာ ၿမိဳ႕လံုးကြၽတ္ ျမဳပ္ေတာ့မည့္ ရန္ကုန္ေရျပင္ဝယ္ ေခါင္းစိုက္၍သာ ေသခ်င္စိတ္ ေပၚမိေလေတာ့သည္။
(ငါး)
ေနာက္ဆက္တြဲဆက္တုိက္ ၾကားရေသာ သတင္းတို႔ကား ၾဆာဒင္အတြက္ သတင္းဆိုးမ်ား သာျဖစ္ေခ်သည္။ ထိုညက ထိန္း သိမ္းထားသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား ထဲမွ ငါးပါးကို လူဝတ္လဲေစကာ တရားစြဲဆိုၿပီး အင္းစိန္ေထာင္ တြင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ခဲ့ၿပီဟုဆိုသည္။ ထိုအထဲမွ လန္ဒန္ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱရမွာ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး ၏ တပည့္ရင္းျဖစ္ကာ လန္ဒန္ သာသနာ့ရံသီဝိဟာရတြင္ သီတင္းသံုးရင္း ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံပါလီမန္အေဆာက္အအံုအနီးရွိ စိန္႔ေသာမတ္အန္ဂိုင္းစ္ေဆး႐ံုႀကီးတြင္ လူနာမ်ားကို တရားျပေနသူ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱရလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခအားလံုးကို စဥ္းစားလုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု လန္ဒန္ၿမိဳ႕ South-wark နယ္ေျမ ပါလီမန္အမတ္ Simon Hughes က ဆားသည္ယင္ေမာင္းသကဲ့သို႔ လံုးပန္းလ်က္ရွိေန၏။
‘‘ဖူးခက္ကိုပဲ ျပန္ၾကပါစို႔ တပည့္တုိ႔ရာ’’
စိတ္အပ်က္ႀကီးပ်က္ေန ေသာ ၾဆာဒင့္စကားအဆံုးတြင္ အြန္လိုင္းသတင္းႏွင့္ မ်က္ျခည္ မျပတ္ၾကသည့္ ကပၸလီ၊ ေဖၾကည္ ႏွင့္ ေလမင္းသားတုိ႔သည္ ညႇိဳး ငယ္ေသာ မ်က္ႏွာထားအသီးသီး ျဖင့္ စိုးရိမ္တႀကီးညည္းတြားေရ ရြတ္ၾကျပန္ေသာ္ျငား ေရွ႕တိုး ထမ္းပိုးေနာက္ဆုတ္လွည္းတုတ္ ဘဝေရာက္ေနေသာ ၾဆာဒင္ ကား ပိုင္ႏိုင္ေသာဆံုးျဖတ္ခ်က္ ကိုပင္ခ်ရေလေတာ့သည္။
‘‘ဒီတစ္ခါ ဖူးခက္ကိုျပန္ဖို႔ သိပ္မေခ်ာင္ေလာက္ဘူးထင္ တယ္ ၾဆာဒင္။ ထုိင္းစစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီး ႏုိင္ငံျခားအလုပ္ သမားမွန္သမွ် ေမာင္းထုတ္ေနလို႔ ႏွစ္ရက္အတြင္း ကေမၻာဒီးယား အလုပ္သမားတစ္သိန္းေက်ာ္ ျပည္ေတာ္ျပန္ၾကသတဲ့။ ဖူးခက္ ပါေတာင္ကမ္းေျခက ဗီယက္နမ္ ဆုိင္ေတြလည္း ပိတ္ကုန္ၾကၿပီ တဲ့။ စစ္တပ္က တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ အာဏာသိမ္းထားမွာဆုိေတာ့.. ’’
‘‘ထုိင္းစစ္တပ္က ဖမ္း႐ံုမက လို႔ ေထာင္ထဲပဲထည့္ထည့္ ရာဇ ဝင္ထဲက ရန္သူႏုိင္ငံမို႔ေျဖသာပါ တယ္ကြာ။ ကမၻာ့သာသနာျပဳ အထင္ကရဆရာေတာ္ကို လူ ဝတ္လဲၿပီး အင္းစိန္ေထာင္လို လူ႔ ငရဲပို႔တာထက္ေတာ့ အပံုႀကီးသာ တယ္ေမာင္။ ဖမ္းမိလို႔ ယိုးဒယား ျမန္မာနယ္စပ္ျပန္ပို႔ေတာ့ေကာ ဘာဆန္းသတုံုး။ ဒီခရီးလမ္း ေၾကာင္းေတြက ငတုိ႔ၾဆာတပည့္ ေတြအတြက္ အိမ္ဦးနဲ႔ၾကမ္းျပင္ ျဖစ္ေနကမင့္ဟာ။ အဆိုးဆံုးက ေတာ့ ေထရဝါဒေနာက္ဆံုးခံတပ္ ဆိုၿပီး ေႂကြးေၾကာ္ေနတဲ့ႏုိင္ငံမွာ ကိုယ့္လူမ်ိဳးခ်င္း၊ သံဃာခ်င္း ဇာတ္တူသားစားၾကတာမ်ိဳးေတာ့ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ တုိင္းတစ္ပါးလူ မ်ိဳးျခားက အႏိုင္က်င့္တယ္ဆုိတာ ေျဖစရာတရားရွိတယ္ကြ။ ဘယ့္ ႏွယ္ကြာ၊ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အဂၤလန္ႏုိင္ငံလႊႊတ္ေတာ္အမတ္မင္းက နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးပမ္းေနသတဲ့။ ဆက္ေနရင္ ၾဆာဒင္အရွက္လြန္ၿပီး ေနရာတင္လဲ ပြဲခ်င္းၿပီးေသႏိုင္တယ္ေဟ့’’
(ေျခာက္)
ၾဆာဒင္တို႔ႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား ကို သယ္ေဆာင္ေမာင္းႏွင္လာ သည့္ အေဝးေျပးကားႀကီးသည္ ယိုးဒယားျမန္မာနယ္စပ္ ျမဝတီ ၿမိဳ႕ဆီသို႔ ဦးတည္ေမာင္းႏွင္လ်က္ ရွိရာ တပည့္ေက်ာ္သံုးဦးမွာ ေန႔ ေရာညပါ အိပ္ေရးပ်က္ၾကေလ သျဖင့္ ငိုက္မ်ဥ္းလ်က္ရွိၾကခ်ိန္ တြင္ ထူးျခားဆန္းျပားလွေသာ ေက်ာင္းလုပြဲစစ္ဆင္ေရးအေပၚ ၾဆာဒင္တစ္ေယာက္ မ်က္လံုး အေၾကာင္သားျဖင့္ အေတြးမွ်င္ မျပတ္ႏုိင္ေအာင္ ရွိေနေခ်၏။ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ထံုးလိုေမႊ ေရလို ေႏွာက္တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားႏုိင္ စြမ္းရွိသူ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ရွင္တုိ႔ သည္ ဓမၼဝိဟာရေက်ာင္းတုိက္ တစ္ခု၏အေရးမွ်ကိုပင္ အျပန္ အလွန္ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းအေျဖမရွာ ႏိုင္ၾကေလေယာင္တကား။ သီလ သမာဓိသိကၡာသံုးပါးႏွင့္ျပည့္စံု ၾကေသာ အဓိကရဆရာေတာ္ႀကီး တုိ႔ပင္ ဤအေရးတြင္ႏႈတ္ဆိတ္ ကာ ၾကားမဝင္ႏုိင္ေအာင္ အဘယ္ ကိုယ္က်ိဳး၊ အဘယ္အာဏာစက္ တို႔ျဖင့္ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ ေဒါသ စိတ္လြန္ကဲေသာ အုပ္စုအားကိုး ႏုိင္ရာစားထင္တုိင္းႀကဲၾကေလ သနည္း။
သံုးေလာကထြတ္ထား သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားရွင္သာ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနေတာ္မူဆဲရွိၿပီး ဤျဖစ္ရပ္ကို အစမွအဆံု တုိင္ျမင္ေတာ္မူပါလွ်င္ က႐ုဏာမုျဒာျဖင့္..‘‘အႏၶီဘူေတာ အယံေလာ ေကာ- အၾကင္ေလာကသည္အမိုက္တိုက္သာတည္း’’ ဟူ၍ ထပ္မံမိန္႔ဆိုမည္ကို ၾဆာဒင္ ျမင္ေယာင္၊ ၾကားေယာင္ေနမိေလသည္တကား။
(ေဖာ္ျပပါ သေရာ္စာသည္ စာေရးသူ မင္းဒင္၏ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္)
Aye Chan Mon Credit To: 7 Day Daily
http://www.ayechanmon-news1.com/
Post a Comment