လက္ရွိရွိတဲ့အစုိးရသြားတဲ့ ႏုိင္ငံေရးလမ္းစဥ္၊ အစိုးရရဲ႕လမ္းစဥ္ ေ၀ဖန္ေပးတာကို ျပည္သူ႔အစုိးရ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ရပ္တည္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးတင္ရပါမယ္။
သံေတာ္ဆင့္ကို ႀကိဳဆိုရပါမယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ သံေတာ္ဆင့္ဟာ ငါတို႔ကိုေပါက္တဲ့ ဂ်ာနယ္၊ ငါတု႔ိကို ေ၀ဖန္တဲ့ဂ်ာနယ္ဆိုရင္ေတာ့ အစိုးရမွာ အရည္အခ်င္းမရွိဘူးလို႔ ယူဆတယ္ …
သမၼတဦးသိန္းစိန္ကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သမၼတလုပ္ပါဦးဆိုတာ ကရင္တုိင္းရင္းသားထု တစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ဆႏၵမဟုတ္ဘူး။
ေကအန္ယူတစ္စုရဲ႕ စကား။ ကရင္တိုင္းရင္းသားထု တစ္ရပ္လံုးက သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႀကီးကုိ သမၼတလုပ္ပါလို႔ ကရင္ေတြ မေျပာဘူး။ ေကအန္ယူဥကၠ႒ ေျပာတဲ့စကားက ကရင္တစ္မ်ဳိးသားလံုး ေျပာတဲ့စကား မဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္းကိုေတာ့ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ကို ဆရာေတာ္ အတိအလင္းေျပာလုိ႔ရတယ္ . . .
ႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုသံဃာ့၀န္ေဆာင္ ေတာင္ကေလးဆရာေတာ္
အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲပညာသာမိ
ႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုသံဃာ့၀န္ေဆာင္၊
၀ိနိစၦယေရးရာမ်ား ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေနသည့္ ေတာင္ကေလး ဆရာေတာ္ႀကီးအား ဇြန္လ ၁၅
ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္မွ သြားေရာက္ ဖူးေျမာ္၍ သာသနာေရး၊
ႏိုင္ငံေရးမ်ား ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထား ခဲ့သည္တုိ႔ကို ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ျပန္လည္
မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားအား ေဖာ္ျပ လိုက္ပါသည္။
တပည့္ေတာ္တို႔ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ကေန
ဂိုဏ္းေပါင္းစံု အစည္းအေ၀း၊ ဒါက သမုိင္း၀င္ကုိ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေဖာ္ျပလုိက္
တယ္။ ႏွစ္ပတ္ေပ့ါ ဘုရား။ ေနာက္ အခု သႏိၲသုခကိစၥေပါ့။ ဒီအပတ္မွာ
ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္ဘုရား။ ဂိုဏ္းေပါင္းစံု အစည္းအေ၀း ေဖာ္ျပခ်က္ေတြနဲ႔
သႏိၲသုခကိစၥ တပည့္ေတာ္တို႔ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္က သတင္းထုတ္ျပန္တာနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ ဆရာေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားေပ့ါဘုရား။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္က သတင္းအမွန္၊
သတင္းအစစ္ေတြကုိ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အတြက္ သူ႔ရဲ႕တာ၀န္က သတင္းအမွန္၊ သတင္းအစစ္ေတြ
ေဖာ္ျပရမွာေလ။ သူ႔ဘက္မွာေနတယ္။ ကိုယ့္ဘက္မွာ ေနတယ္လု႔ိေတာ့ ဆရာေတာ့္
အေနနဲ႔ေတာ့ မွာရမွာပဲ။ သံေတာ္ဆင့္က ဘယ္ဘက္ကိုမွလည္း ေနလို႔မရဘူး။ သတင္းဌာန
ဆိုတာက အမွားေျပာတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကလည္း သူမွားေနလား၊ မွန္ေနလား ဆရာေတာ္တို႔
မသိဘူး။ သံေတာ္ဆင့္ ေဖာ္ျပတဲ့ သတင္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ အမွားမေတြ႕ရပါဘူး။
ပုဂိၢဳလ္ေရးရာေတြနဲ႔ မုန္းတီးတာ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ တြန္းတာ၊
တိုက္တာရွိတဲ့ သေဘာတရား ရွိမယ္ဆုိရင္လည္း တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ရွိေကာင္း
ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ အေပၚမွာ သံသယ
လံုး၀ကင္းတယ္။ သံသယ မရွိတဲ့အျပင္ လံုး၀ကင္းတယ္။ ဘယ္ဘက္မွာမွလည္း ေနစရာလည္း
မလိုဘူး။ ေနလို႔လည္း မရဘူးေလ။ ဒကာႀကီးတို႔ ရပ္တည္လာခဲ့တာ ၂ ႏွစ္
ရွိသြားၿပီ။
တပည့္ေတာ္တို႔ အစိုးရအေပၚမွာ အၿမဲတမ္း မေကာင္းျမင္ၿပီးေတာ့ ေရးေနတယ္ လုိ႔ပဲ တခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ေနတယ္လို႔ ၾကားရပါတယ္ဘုရား။
ႏိုင္ငံေတာ္ အစုိးရက သူရပ္တည္တဲ့
ႏုိင္ငံေရး မူ၀ါဒေတြ မွားတယ္၊ မွန္တယ္ ဆိုတာက အစုိးရ လုပ္တိုင္း
မွန္တယ္လုိ႔ ဆရာေတာ္တို႔ ယူဆလို႔မရဘူး။ အစိုးရရဲ႕လုပ္ေဆာင္တဲ့ လုပ္ငန္း
တစ္ခုမွာ အမွားလည္းရွိတယ္။ အမွန္လည္းရွိတယ္။ အမွားကုိပဲ ယူဆလို႔
ေဖာ္ျပလုိက္ျခင္း အားျဖင့္လည္း အစိုးရမွာ ဒီသေဘာကို ၾကည္ျဖဴေအာင္ေတာ့
သံုးသပ္ရမယ္။ မွန္တယ္လို႔ ယူဆလို႔ ေဖာ္ျပရင္လည္းပဲ အစုိးရမွာ သံုးသပ္ရမယ္။
ျပည္သူရဲ႕ သေဘာထားေလးေတြကိုပဲ ေၾကညာသင့္တယ္။ ဆရာေတာ္ အေနနဲ႔ ေတာ့
လက္ရွိရွိတဲ့ အစုိးရသြားတဲ့ ႏုိင္ငံေရး လမ္းစဥ္၊ အစိုးရရဲ႕လမ္းစဥ္
ေ၀ဖန္ေပးတာကို ျပည္သူ႔အစုိးရ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ရပ္တည္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးတင္ရပါမယ္။ သံေတာ္ဆင့္ကို ႀကိဳဆို
ရပါမယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ သံေတာ္ဆင့္ဟာ ငါတို႔ကို ေပါက္တဲ့ဂ်ာနယ္၊ ငါတု႔ိကို
ေ၀ဖန္တဲ့ဂ်ာနယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အစိုးရမွာ အရည္အခ်င္းမရွိဘူးလို႔ ယူဆတယ္။
စာနယ္ဇင္းသမားေတြရဲ႕ က်င့္၀တ္န႔ဲ ပတ္သက္လို႔ တပည့္ေတာ္တို႔ ေရးသား ေဖာ္ျပတာေတြ အေပၚမွာေရာ ဆရာေတာ္ ဘယ္လိုျမင္လဲဘုရား။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စာနယ္ဇင္းက်င့္၀တ္
အေနနဲ႔ဘယ္သူမွ၊ ဘာမွ ျပ႒ာန္းထားတာမရွိ ေသးပါဘူး။ ကတိက၀တ္ ျပဳထားတဲ့
စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီရဲ႕ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေလး ၁၀ ခ်က္လားပဲ။ အဲဒါေလး ၁၀
ခ်က္နဲ႔ မီဒီယာ တစ္ခုလံုး၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ခုလံုး သြားေနရတယ္ဆိုေတာ့ ဒါဟာ
မီဒီယာေတြကုိ ထုိင္ၿပီးေတာ့ ဒုကၡေပးေန သလားလို႔ ဆရာေတာ္က သံသယ ျဖစ္မိတယ္။
ဥပေဒလည္း ျပဳေပးသင့္ေနၿပီ။ လုပ္လည္း လုပ္ေပးသင့္ေနၿပီ။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး
ဦးေက်ာ္ဆန္း လက္ထက္တုန္းက ဒကာႀကီး ဦးေက်ာ္ဆန္း ဒီေနရာမွာ တာ၀န္ယူမယ္
ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဥပေဒဟာ ၿပီးေျမာက္သြားၿပီလို႔ ယူဆတယ္။ လက္ရွိ ဒီေနရာမွာ
တာ၀န္ယူတဲ့ ဒါယကာကေတာ့ ဦးေအာင္ၾကည္။ သူက စိတ္မ၀င္စားဘူး ထင္တာပဲ။
သတင္းအခ်က္အလက္ မီဒီယာအေပၚမွာ စိတ္မ၀င္ စားဘူးလို႔ ယူဆတယ္။ နဂိုတည္းကိုက
စိတ္ပါ၀င္စားမႈ အားနည္းလား မသိဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ သတင္း သမားေတြ
ေဖာက္ျပန္ရင္ အကုန္လံုး ေထာင္ခ်မယ္ဆိုတဲ့ မူ၀ါဒ ပံုစံမ်ဳိးေတြ ရိွတယ္။
ဒါကလည္း အဲဒီလုိ ဥေပကၡာျပဳထားလို႔ မရဘူးေပ့ါေနာ္။
တပည့္ေတာ္တို႔
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္မွာက ဘုန္းေတာ္ႀကီး သတင္းေတြမ်ားတယ္တဲ့။ အဲဒီမွာ
တပည့္ေတာ္တု႔ိ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္က ဘာသာ၊ သာသနာကို ထိခိုက္ေအာင္၊
ညိႇဳးႏြမ္းေအာင္၊ အၾကည္အညိဳ ပ်က္ေအာင္ ဆရာေတာ္ေတြကို ေရးထားတဲ့
အေရးအသားမ်ဳိးမ်ား ဆရာေတာ္ ေတြ႕ျမင္ ဖတ္႐ႈ ရပါသလား။
ဘာသာေရး အခန္းက႑မွာ ဘုန္းႀကီး၊ ရဟန္း
သံဃာေတြ၊ ဘာသာေရး ဦးေဆာင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ လူထုေတြနဲ႔ စကားေျပာရင္
ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေျပာတာ ဆိုတာေတြ အဆင္မေျပတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဘာသာေရး ဦးေဆာင္တဲ့
ပုဂိၢဳလ္ေတြ လူထုေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီး အလုပ္လုပ္တာ၊ အတူတကြ ေဆာင္ရြက္
တာေတြကို မျပဳဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာသာေရးဟာ အမ်ားအကုန္လံုး နားမလည္ဘူး။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္က ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လာလို႔ ဗုဒၶဘာသာ တစ္ခုတည္းမွာပဲ
အေျခခံၿပီး ေျပာေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဗုဒၶဘာသာ ေကာင္းေၾကာင္းကိုလည္း
အေထာက္အပံ့ ေပးတာရွိသလို သတင္းကိုလည္း လူထုေတြကို ရေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵလည္းပါတယ္။
ဒါကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ အေနနဲ႔ ဘာမွ — မရွိဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ သတင္းေပးတဲ့၊ သတင္းထုတ္ျပန္တဲ့ ဂ်ာနယ္ဆိုတာ မရွိဘူးေလ။
ဦးဇင္းတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ရတနာမြန္ မဂၢဇင္း၊ မဂၤလာဗ်ဴဟာ အခုအဲဒီ
မဂၢဇင္းေတြက တိမ္ေကာသြားသလို သိပ္ၿပီးေတာ့ လူထုၾကားထဲကို
မထုိးေဖာက္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပတဲ့ ဘာသာေရး
သတင္းဟာ မမွားပါဘူး။ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕
သာသနာေတာ္ကို ပုဒ္မ ၂၉၅ (က) သာသနာ ညိႇဳးႏြမ္းတဲ့ အစီအစဥ္တစ္ရပ္
ေဆာင္ရြက္တဲ့ သံေတာ္ဆင့္ မဟုတ္ပါဘူးလို႔။
သႏိၲသုခ အေရးအခင္းမွာ တပည့္ေတာ္တို႔ဘက္က ေဖာ္ျပတဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္ေတြမွာ လုိအပ္တာေတြ ရွိသြားလား ဘုရား။
ဦးဇင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ ၂ ခု။ ဒီေနရာမွာ
အမ်ားသိလိုတဲ့ ဆႏၵပါတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အမ်ားနားလည္တဲ့၊ အမ်ား သိဖုိ႔အတြက္
ေဖာ္ျပတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ဒါကလည္းေ၀ဖန္ရမယ့္ အစီအစဥ္။ အဓိကကေတာ့
ဘက္ႏွစ္ခုေပ့ါ။ သံဃာဘက္ကုိ ရပ္တည္မလား။ အလုပ္လုပ္တဲ့ ဘက္ကို ရပ္တည္မလား။
အဲဒီဘက္ႏွစ္ခု သံေတာ္ဆင့္ ကေတာ့ ဘယ္ဘက္ကိုမွ ရပ္မတည္ဘူး။ ေျပာလာတဲ့
သတင္းမွန္သမွ်ကို ေျပာတဲ့အတုိင္း ေရးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ဒါသတင္း။ သႏိၲသုခ
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ အားလံုး ဆရာေတာ္ကေတာ့
မွားတယ္လို႔လည္း မယူဆဘူး။ မွန္တယ္လုိ႔လည္း အတိအလင္း အားလံုးလည္း မေျပာခ်င္
ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ မဟာနာယကက သံဃာငါးသိန္းေက်ာ္တို႔ရဲ႕
ဦးေဆာင္ထားခဲ့ရတဲ့ ဆရာေတာ္ အဖဲြ႕ေတြ ဆုိေတာ့ ဒီအဖဲြ႕ေတြက
အလွဴလုပ္ၿပီဆိုရင္ မွားတယ္ ဆုိတာကေတာ့ မွားဖုိ႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ တစ္ပါး
ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ တစ္ပါးအာဏာ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ားဆံုးျဖတ္ခ်က္ အမ်ားလုပ္ေဆာင္
ရတဲ့အတြက္ မမွားပါဘူး။ ဥပေဒ ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္ဥပေဒ မဆုိေပ့ါ။ ဒီဥပေဒကေတာ့
ရွိခဲ့တယ္။ ဒီဥပေဒနဲ႔ အျပစ္ေပးခံရရင္ အျပစ္ေပး ခံရတဲ့ပုဂိၢဳလ္ကေတာ့
သူကေက်နပ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါကသဘာ၀ပဲ။ ဆရာေတာ္က အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ဆရာေတာ္တုိ႔
လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒီဥပေဒနဲ႔ ၿငိမ္းသြားတယ္ ဆိုရင္ အဲဒီဥပေဒ အတုိင္းကို
ဆရာေတာ္တုိ႔က ခံယူရမယ္။ သႏိၲသုခ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ၊
အျငင္းပြားမႈႏွင့္ ပတ္သက္တာေတြက အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဘယ္ပုဂိၢဳလ္က
ပိုင္ဆိုင္တယ္၊ ဘယ္ပုဂိၢဳလ္က မပိုင္ဆိုင္ဘူး ဆိုတာကို စတင္ရေတာ့မွာ
ျဖစ္တယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာ နာယကက ပိုင္ပါတယ္ဆိုရင္ ၀ိနည္း အဆံုးအျဖတ္နဲ႔
ဆံုးျဖတ္ပါလိမ့္မယ္။ တစ္ဖက္ ဆရာေတာ္ေတြက ပိုင္ဆိုင္တယ္ ဆိုရင္
၀ိနည္းအဆံုးအျဖတ္နဲ႔ ရယူပါလိမ့္မယ္။ ဆရာေတာ္တုိ႔ ဒီပြဲဟာ မၿပီးေသးဘူးလို႔ပဲ
ယူဆပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ကလည္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ၫြန္႔ မ႐ိုးမသား လုပ္ခဲ့တယ္လို႔ ေျပာေနတယ္။
အဲသလိုေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူး။ ဒကာႀကီး
ဦးခင္ဩၫြန္႔ကေတာ့ ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္နဲ႔ သူလုပ္သြား ေပးတာပါပဲ။ ဘယ္သူ႕မွ
ထိခိုက္ေအာင္ သူလုပ္သြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ၿပီးေျမာက္
ေအာင္ လုပ္သြားတဲ့ ဒယကာႀကီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သိရသေလာက္ေပ့ါ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဒါကာႀကီး ဦးကုိေလး၊ ဒကာႀကီး ဦးပါတုိ႔
ဒီပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြရဲ႕ အေထာက္အပံ့ေတြနဲ႔ လုပ္သြားလို႔ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး
ၿပီးသြားတယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒကာႀကီးတု႔ိ႔
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ထဲမွာ ေဆာင္းပါးရွင္ ဦးဓမၼ ေရးထားတဲ့ သႏိၲသုခ
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေလးကို ဖတ္လိုက္ေတာ့ ဆရာေတာ္တုိ႔ ပိုၿပီးေတာ့
သိသြားတယ္။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့
အေၾကာင္းအရာေတြကုိေတာ့ ဆရာေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ အမွားမယူပါဘူး။ သႏိၲသုခ
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္က ေဖာ္ျပတာကို မႀကိဳက္
မႏွစ္သက္ေသာ ေ၀ေနယ်မ်ား ရွိေကာင္း ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ သတင္းမီဒီယာတို႔ရဲ႕
ေဖာ္ျပရတဲ့ သံေတာ္ဆင့္ကုိ ဘာမွ အျပစ္မယူဖို႔ ေမတၲာရပ္ခံပါတယ္။
နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ လူမႈဆက္သြယ္ေရး အတြက္နဲ႔ သံေတာ္ဆင့္က တာ၀န္ ယူတာ။
မီးေမြးေသာ သံေတာ္ဆင့္မဟုတ္။ ျပႆနာ ရွာေဖြေသာ သံေတာ္ဆင့္မဟုတ္။
ပဋိပကၡျဖစ္ေစေသာ သံေတာ္ဆင့္မဟုတ္။ သံေတာ္ဆင့္ဂ်ာနယ္သည္ လူထုအတြက္၊
ျပည္သူအတြက္၊ တိုင္းျပည္အတြက္၊ ႏုိင္ငံအတြက္၊ ဘာသာ သာသနာအတြက္၊
လူမ်ဳိးအတြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ဆိုတာ ဆရာေတာ္ အေနနဲ႔ နားလည္ ေစခ်င္ ပါတယ္လို႔
ေျပာၾကားပါရေစ။
တပည့္ေတာ္တို႔က အရင္တပ္မေတာ္ အစုိးရနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြ အဲဒီ အေရးအသား မွားသြားလား။
တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ မႀကိဳက္ဘူးေပ့ါ။
စစ္အာဏာရွင္ေတြ ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂိၢဳလ္က သူ႔ ကိုယ္သူ အာဏာရွင္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔
မခံယူဘူးေလ။ ဒီလို သံုးႏႈန္းလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ သူက စည္းထိသြားတာေပ့ါ။ အဲဒီ
အတုိင္းပါပဲ။
တကယ္တမ္း အဲဒီလုိေရးလိုက္ေတာ့ သူတို႔အေနန႔ဲ
သိပ္ေတာ့ နားေထာင္လို႔ မေကာင္းဘူးေပ့ါ။ အာဏာရွင္ ဆိုတာ တကယ္တမ္းက်ေတာ့
အာဏာရွင္ဆိုတာ ခဏခဏ မေပၚပါဘူး။ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္မွာ အာဏာရွင္ ဆိုတာ ခဏခဏ
မေပၚဘူး။ ေပၚတဲ့အခါဆိုရင္ လူထုေတြဟာ ခ်မ္းသာတဲ့လူရွိတယ္။
ဆင္းရဲတဲ့လူရွိတယ္။ ဒါ သဘာ၀ပဲ။ အဲဒီအာဏာရွင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ အခါက်ရင္
အာဏာရွင္ မဟုတ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီေပ့ါ။ လူေတြ ဟာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ေနထုိင္ၾကတဲ့
အခါက်ေတာ့ အာဏာရွင္လည္း ေမွ်ာ္ၿပီးေတာ့ ေတာင္းတၾကတယ္။ အာဏာရွင္ ဆိုတာ ခဏခဏ
မေပၚပါဘူး။ ဦးဇင္းတို႔ တစ္သက္မွာ အာဏာရွင္ ဘယ္သူ ဘယ္သူဆိုတာ ထုတ္မေျပာသည့္
တုိင္ေအာင္လည္း အေကာင္းဘက္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း မဆိုးပါဘူး။ အဆိုးဘက္
ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္လည္း တအားအေကာင္းႀကီး မဟုတ္ဘူး။
ဒီတိုင္းျပည္ကို အာဏာရွင္ေတြအားလံုး
လုပ္ေဆာင္ လာခဲ့တာေတြကုိ မေက်နပ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ရွိသလို ေက်နပ္တဲ့
ပုဂိၢဳလ္လည္း ရွိမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္လုပ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကေတာ့ လုပ္သြားမွာပဲ။
ကိုယ္လည္းပဲ အဲဒီေနရာ ေရာက္ လာရင္ အာဏာရွင္ မျဖစ္ဘူးလို႔ ဘယ္သူက
ေျပာႏိုင္လဲ။ ေမတၲာရွင္ႏွင့္လုပ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးေလာက ကမၻာမွာ ဘယ္မွာရွိလဲ။
ေကအန္ယူနဲ႔ အခုအစိုးရနဲ႔
ေဆြးေႏြးေနတဲ့ဟာက အစစ္အမွန္ ျဖစ္ႏုိင္မလားဆုိတာ တကယ္သိခ်င္တာ။ လက္ရွိ
ေကအန္ယူဥကၠ႒က ေကအန္ယူႀကီး တစ္ဖြဲ႕လံုးေပၚမွာ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈရွိတဲ့ Key
Player ဟုတ္ပါ့မလား ဆရာေတာ္က ပဒိုအဖြဲ႕ေတြ ရွိတယ္လုိ႔ ေျပာဖူးပါတယ္။
တကယ္ၾသဇာႀကီးတဲ့ ပဒုိႀကီးေတြ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ သေဘာထားေလး
သိခ်င္လို႔ပါ။
အဓိကကေတာ့ အဘုိးတာမလာေဘာတို႔က အဓိကပါပဲ။
လက္ရွိ ေကအန္ယူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဒီဘက္အစီအစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေကအန္ယူဟာ
ကရင္မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဲဒီလို ပံုစံမ်ဳိးေတာ့ ဘယ္ေျပာလို႔
ရမလဲ။
ဒါက အစိုးရ ထုတ္ျပန္ခဲ့တာေလ။ တစ္ခ်ိန္က သေဘာထား ကရင္ တုိင္းရင္းသားေတြကို ကိုယ္စား မျပဳဘူးလို႔ ဆိုခ်င္တာ။
ေကအန္ယူက ကရင္တုိင္းရင္းသား တစ္ရပ္လံုးကို
ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ အေနနဲ႔ေတာ့ ဆရာေတာ္တုိ႔ မျမင္ေသးဘူး။
သူတို႔ လုပ္ေဆာင္တာေတြ အကုန္လံုးက ကရင္ေတြ အကုန္လံုးက အႂကြင္းမဲ့
ယံုၾကည္ထားတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္ အေနနဲ႔ မယူဆေသးဘူး။ ေကအန္ယူရဲ႕
ယေန႔လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြ အကုန္လံုးဟာလည္းပဲ
ဆရာေတာ့္ အေနနဲ႔ မျဖစ္သင့္၊ မျဖစ္ထိုက္တဲ့ သေဘာတရားေတြ ျပည္သူလူထုအေပၚမွာ
အမ်ားႀကီးေတြ႕ရတယ္။ ဒါပဲလားဆိုေတာ့ ဥပမာအားျဖင့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကို
ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သမၼတလုပ္ပါအံုးဆိုတာ ကရင္တုိင္းရင္းသားထု တစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ဆႏၵ
မဟုတ္ဘူး။ ေကအန္ယူ တစ္စုရဲ႕စကား။ ကရင္တိုင္းရင္းသားထု တစ္ရပ္လံုးက သမၼတ
ဦးသိန္းစိန္ႀကီးကုိ သမၼတ လုပ္ပါလို႔ ကရင္ေတြ မေျပာဘူး။ ကရင္တစ္ရပ္လံုး
ဦးသိန္းစိန္ သမၼတ လုပ္ပါလို႔ မေျပာဘူး။ ေကအန္ယူ ဥကၠ႒ လုပ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္က
ေျပာတဲ့စကား။ ေကအန္ယူ ဥကၠ႒ ေျပာတဲ့ စကားက ကရင္တစ္မ်ဳိးသားလံုး ေျပာတဲ့စကား
မဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္း ကိုေတာ့ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ကို ဆရာေတာ္ အတိအလင္း
ေျပာလုိ႔ရတယ္။ အတိအလင္း ေၾကညာ ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါအဓိပၸာယ္ မရွိဘူး။ ဒီလို
အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ စကားကို အဲလိုေျပာလို႔ ကရင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ရွက္စရာေကာင္းလဲ။
အင္မတန္ ယုတ္မာတဲ့ စကားလို႔ ဆရာေတာ့္ အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔ ယုတ္မာတဲ့ စကားလု႔ိ ဆရာေတာ္သံုးႏႈန္းပါလဲဘုရား။
ကရင္တစ္ခုလံုးကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ မ်က္ႏွာႀကီးကို ကရင္လူမ်ဳိးေတြ အကုန္လံုးက ဦးသိန္းစိန္ႀကီးကို ႀကိဳက္တာမွ မဟုတ္ဘူး။
ဘာလို႔ မႀကိဳက္တာလဲဘုရား။
ဦးသိန္းစိန္က လိမ္တာကိုး။
တုိင္းျပည္ကိုလိမ္တယ္။ ေဖာက္ျပန္တယ္။ အဲဒီလို လုပ္တာကိုး။
ကိုယ္ပိုင္ျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္းေဒသ အတိအလင္း ေပးမယ္ဆိုရင္
အစိုးရကို အစုိးရမွန္း ျဖစ္သင့္တယ္။ သူက အဲဒီလိုမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။
ျပည္ေထာင္စု အစိုးရက ျပည္နယ္ အစိုးရကိုလာၿပီး လႊမ္းမိုးလို႔
ဘာအဓိပၸာယ္ရွိမွာလဲ။ သူကိုယ္၌ကို က ၿပီးခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ ေရးထားတဲ့
ေဆာင္းပါးလိုပဲ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြကို တိုက္သလုိလုပ္တာ။ ဒါေတြဟာ
မလုပ္ေကာင္းဘူး။ သူဘာသ၀ဏ္လႊာမွ ထုတ္စရာမလိုဘူး။ မေျပာသင့္ဘူး။
ႏုိင္ငံေရးမွာ သူကိုယ္၌ ကိုက တြန္းတယ္။ တိုက္တယ္။ လုပ္တယ္ဆိုတာ မေကာင္းဘူး။
ဒါသမၼတ တစ္ေယာက္အတြက္ မေျပာအပ္တဲ့
စကားေတြထဲမွာ ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေရး ကိစၥနဲ႔
ပတ္သက္တာ အတိအလင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေသအခ်ာ လုပ္မယ့္ အစီအစဥ္နဲ႔
ပတ္သက္လာရင္ ဘာတစ္ခုမွ ေရေရရာရာ မရွိဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲဖို႔
ကိစၥမွာ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိရင္ အေျခခံဥပေဒက ေရးဆြဲလို႔ မရဘူး။
အရင္တုန္းက န၀တ၊ နယက ေခတ္ကာလ တုန္းကလည္း ေၾကညာခဲ့တယ္။ ေျပာခဲ့တယ္။ ဟုတ္ၿပီ။
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ေဆာင္လာၿပီးေတာ့ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ လက္ထက္
သမၼတ ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္က ေရဒီယို မိန္႔ခြန္းမွာ ျပည္တြင္း
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့ စကားလံုးေတာင္ မသံုးေတာ့ဘူး။ တိုင္းရင္းသား
အားလံုးေတြရဲ႕ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကိစၥ ေဆာင္ရြက္ၿပီးမွ ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒ ျပင္လို႔ရမွာ။ ဆင္လို႔ရမွာတို႔ အဲဒီလို သက္ေရာက္တဲ့ စကားလံုးေတြ
သူ႔ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းမွာေျပာတယ္။
DKBA ၊တျခားၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႕ေတြက သူ႔ကိုဘယ္လို သေဘာထားလဲဘုရား။
သမၼတႀကီးကို ဘယ္လိုသေဘာထားလဲ ဆိုေတာ့ သမၼတ
လုပ္တဲ့လူက မမွ်တဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ဘယ္သူမွလည္း ႀကိဳက္မွာ မဟုတ္ဘူး။
ႀကိဳက္တယ္လုိ႔လည္း ဘယ္သူမွလည္း မေျပာဘူး။ အႀကိဳက္ သေဘာေဆာင္ၿပီးေတာ့
ေနၾကည့္တဲ့ သေဘာပါ။
အခု ဂုိဏ္းေပါင္းစံု အစည္းအေ၀းႀကီးကို သမၼတနဲ႔ အႀကီးအကဲေတြ မလာတဲ့အေပၚမွာ ဆရာေတာ္ ဘယ္လို သေဘာထားလဲဘုရား။
သံဃာ့ အစည္းအေ၀းကေတာ့ သူတို႔နဲ႔
မဆုိင္ဘူးေပ့ါ။ တစ္ေယာက္ ၾကည္ညိဳမႈ၊ သဒၶါတရား ပြားမ်ား႐ံုနဲ႔ေတာ့
ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ တစ္ဦးအေနနဲ႔ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တက္ေရာက္ ၾကည္ညိဳ
သင့္တာေပ့ါ။ တက္ေရာက္ ၾကည္ညိဳရဖို႔ သင့္တဲ့အခ်ိန္အခါလည္း ျဖစ္တယ္။ သံဃာ့
အစည္းအေ၀းႀကီးကို သူမတက္ေရာက္ ႏုိင္ဘူး ဆိုရင္လည္း မတက္ေရာက္
ႏုိင္ေၾကာင္းကိုေတာ့ အစဥ္အလာ၊ အစဥ္အဆက္မွာေတာ့ သမၼတ လုပ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ၊
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လုပ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြကေတာ့ တက္ေရာက္တာပဲ။
ကရင္ျပည္နယ္မွာေကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖဲြ႕ေတြနဲ႔ ဆရာေတာ္ ဆံုျဖစ္ေသးလား ဘုရား။
အဖြဲ႕အကုန္လံုးနဲ႔ ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ DKBA အဖြဲ႕၊ KNU၊ KNLA အဖြဲ႕ေတြ သူတို႔ကေတာ့ ကရင္ျပည္နယ္မွာေတာ့ သံုးဖဲြ႕ပဲ ရွိတာေပ့ါ။
ဆရာေတာ္ဆီက အႀကံဳျပဳခ်က္ေတြေကာ သူတို႔အေနနဲ႔ လက္ခံလားဘုရား။
ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေပးတဲ့ အႀကံျပဳ၊ ေပးတဲ့ အစီအစဥ္၊ ေပးတဲ့ အေတြးေတြကိုေတာ့ ယူပါတယ္။
အစိုးရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကုိယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕ေတြေကာ လာလားဘုရား။
အစုိးရဘက္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မယ့္ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕ေတြနဲ႔က အဆက္အစပ္ မရွိဘူး။
ဆရာေတာ့္ကို လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕ကို လက္ကုိင္တုတ္ လုပ္ထားတယ္လို႔ ေျပာဆို သတင္းလႊင့္တဲ့ဟာ ဆရာေတာ္ ၾကားမိပါသလားဘုရား။
ၾကားမိပါတယ္။
လက္နက္ကိုင္တဲ့ အဖဲြ႕ကုိ လက္ကိုင္တုတ္လို႔
သံုးတာေတာ့ ဆရာေတာ့္အေနနဲ႔ မထင္ပါဘူး။ ဆရာေတာ္တုိ႔က ဘုန္းႀကီးဗ်။
ဒီမွာရွိတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကေတာ့ သူေၾကညာခ်က္နဲ႔ သူတို႔ဟာသူတို႔ ရပ္တည္ေနတာပဲ။
ဆရာေတာ္ တို႔လည္း ရပ္တည္ေနတာပဲ။ အဓိကကေတာ့ ဒီတိုင္းျပည္အတြက္
ၿငိမ္းခ်မ္းသြားဖို႔ ေဆာင္ရြက္တဲ့ အစီအစဥ္ပဲ ရွိတယ္။
လက္ရွိ သာသနာေရး လုပ္ငန္းေတြ ဘာေတြ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနလဲဘုရား။
လက္ရွိ ႏုိင္ငံေတာ္ ဗဟိုသံဃာ့၀န္ေဆာင္
တာ၀န္ယူရတယ္။ အဲဒီမွာ ႏို္င္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကက ဒီကိစၥ ေဆာင္ရြက္စရာ ရွိမယ္
ဆိုလို႔ရွိရင္လည္းပဲ ဆရာေတာ္တုိ႔ ၀ိုင္း၀န္းကူညီ ေဆာင္ရြက္တယ္။ က်န္တဲ့
အခ်ိန္မွာေတာ့ စာေရးတယ္။ လက္ရွိ လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္တယ္။
ကေလးပညာေရး ကိစၥေတြ ေဆာင္ရြက္တယ္။
ကေလးေတြက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ရွိပါလဲဘုရား။
၂၀၀၊ ၃၀၀ ေလာက္ရွိမယ္။ ၁၀ တန္း အထိရွိတယ္။
ျပည္နယ္ အစိုးရနဲ႔ေကာ ဆရာေတာ္။
ျပည္နယ္အစိုးရနဲ႔ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ အဆင္ေျပပါတယ္။ ျပည္နယ္အစိုးရ သဒၶါတရား ေကာင္းပါတယ္။ ေျပပါတယ္။
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ဆရာေတာ့္ ၾသ၀ါဒ ခံယူလားဘုရား။
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကေတာ့ အေ၀းၾသ၀ါဒကိုပဲ ခံယူတယ္။
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လည္း ဆရာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳပါတယ္။
အာဃာတမထားပါဘူး။ မူကိုပဲ မႀကိဳက္တာ။ လူကေတာ့ ဘာမွ ျပႆနာမရွိဘူး။
သူလုပ္တဲ့မူက အမ်ားကို ထိခိုက္ေစႏုိင္တဲ့မူ။ အဲဒီမႏွစ္သက္တဲ့ မူကိုေတာ့
ဆရာေတာ္ အတိုက္အခံ လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေ၀ဖန္တာ။ ပုဂိၢဳလ္ အေနနဲ႔ေတာ့
ဆရာေတာ္ဘာမွ အာဃာတ မထားဘူး။
ဆရာေတာ္က ကရင္တုိင္းရင္းသားေတြ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကိုးကြယ္တယ္ဆိုေတာ့ ကရင္တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြ
အခုေလာေလာဆယ္ လုိလားေနတဲ့ ဆႏၵက ဘာျဖစ္မလဲဘုရား။
ကရင္ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ လုိလားေနတဲ့ဆႏၵက
ကရင္တစ္မ်ဳိးသားလံုးရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္မွာ ေနထုိင္တာ
တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ ေအးခ်မ္းေရးကို အင္မတန္ လုိလားတယ္။ နံပါတ္တစ္ေပ့ါ။
နံပါတ္ႏွစ္ ကရင္တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ အခြင့္အလမ္းနဲ႔ အခြင့္အေရးကို
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအတုိင္း ကရင္ျပည္နယ္မွာ မိမိရဲ႕ျပည္နယ္
အခြင့္အေရး အခြင့္အလမ္းကို လံုး၀ လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ဖုိ႔ လိုခ်င္တယ္။
အထူးသျဖင့္ ကရင္တိုင္းရင္သား လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို
ကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ အဲဒါ
ကရင္တစ္မ်ဳိးသားလံုးရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း ျဖစ္တယ္။
Aye Chan Mon Credit To: http://myanmarthandawsint.com
http://www.ayechanmon-news1.com/
Post a Comment