သစ္ေနမိုး| ACM Re-Post 4-6-2014
Inflation, Budget, GDP, GNP, ရသုံးမွန္းေျခစာရင္း, ဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲမႈ, ကာကြယ္ေရး အသုံးစရိတ္, ပညာေရး အသုံးစရိတ္, က်န္မာေရး အသုံးစရိတ္, ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပ, ဘတ္ဂ်က္ပိုေငြျပ,ဘတ္ဂ်က္ ဆိုသည့္ စကားလံုးကို လူတိုင္းပါးစပ္ဖ်ားတြင္ အၿမဲ ေျပာဆိုၾကသည္။ ကိုယ့္တြင္ ဘတ္ဂ်က္ မည္မွ် ရွိသည္၊ သူ႔တြင္ ဘတ္ဂ်က္ မည္မွ် ရွိသည္၊ စသျဖင့္ ေန႔စဥ္သံုး စကားကဲ့သို႔ပင္ ႏႈတ္မွ သြင္သြင္ထြက္ေနၾကသည္ ဟု ေျပာႏိုင္သည္။ ထို႔အတူ ႏိုင္ငံ ေတာ္တြင္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္ရွိသည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ရသံုးမွန္းေျခ ေငြစာရင္း ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္၏ အရအသံုး မွန္းေျခေငြစာရင္းဟု ဆိုသည့္အတိုင္း ႏိုင္ငံေတာ္မွ ရရန္ရွိသည့္ ေငြေၾကးစုစုေပါင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္က သံုးစြဲမည့္ ေငြေၾကး စုစုေပါင္းကို ျပဳစုထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းစာရင္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ကပင္ တႏွစ္တခါ ဥပေဒျပဳ ထုတ္ျပန္ၿပီး ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုး ဆိုင္ရာ ဥပေဒအျဖစ္ ျပ႒ာန္းသည္။
ထိုဥပေဒတြင္ တႏွစ္စာ အတြက္ အစိုးရက ရေငြမ်ား မည္မွ် ရရန္ရွိသည္ႏွင့္ အသံုးစရိတ္မ်ား မည္သို႔ သံုးစြဲသြားမည္ကို ႀကိဳတင္တြက္ခ်က္ တင္ျပထားသည့္ စာရင္း ပါရွိသည္။
ကိုယ္ေနထိုင္ေသာ ႏိုင္ငံ၏ အစိုးရက ဝင္ေငြမည္မွ်ရ၍ မည္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ သံုးမည္ဆိုသည့္ အခ်က္မ်ား ပါဝင္ေသာ ထို စာရင္း ကို ျပည္သူတို႔ သိသင့္ပါသည္။
ပညာေရး၊ က်န္မာေရး က႑မ်ားတြင္ အသံုးစရိတ္ မည္မွ် သံုးေနသနည္း။ ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္ကို မည္မွ် သံုးေနသည္မွ အစ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုး အသံုးစရိတ္ အဆံုး သိလိုၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံ သယံဇာတ ေရနံ၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ထုတ္ကုန္မ်ားမွ ရသည့္ အခြန္အခ ရေငြ၊ သစ္ေတာထြက္ပစၥည္း မ်ားမွ ရသည့္ အခြန္အခ ရေငြ စသျဖင့္ အားလံုး ပါဝင္ေသာ ႏိုင္ငံ ေတာ္ ဘတ္ဂ်က္သည္ ျပည္သူတို႔ႏွင့္ မေဝးသင့္ဟု ထင္ပါသည္။
အစိုးရ၏ ရေငြမ်ားတြင္ အခြန္အေကာက္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု စီးပြားေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ရေငြမ်ား၊ သာမန္ ရေငြ (ျပည္သူမွ အစိုး ရ သို႔ မေပးမေနရ ေပးသြင္းေနရသည့္ ေငြေၾကး)၊ ျပည္ပ အကူအညီရေငြ၊ ေခ်းယူ ရရွိသည့္ ရေငြႏွင့္ အျခားရေငြမ်ား ပါဝင္ရာ ႏိုင္ငံ တြင္ ေနထိုင္ေသာ လူတိုင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္။
ထိုရေငြမ်ားႏွင့္ သံုးစြဲမႈေငြမ်ား အေပၚတြင္ မည္သည့္ေနရာမ်ား၌ မည္သို႔ အက်ိဳးရွိစြာ နည္းစနစ္ က်က် သံုးစြဲ သည္ကို အဆံုးစြန္ အထိ မသိရႏိုင္ေသာ္လည္း ခြဲေဝသံုးစြဲမႈ ျဖစ္စဥ္ကို ေယဘုယ် ခ်ဥ္းကပ္ သိရွိႏိုင္သည့္ တခုတည္းေသာ ရင္းျမစ္မွာ ဘတ္ဂ်က္ သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ရသံုးမွန္းေျခ ေငြစာရင္း ျဖစ္သည္။
ဘ႑ာေရးႏွစ္ တႏွစ္ မၿပီးဆံုးခင္ အလို ရက္ပိုင္းမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားမွ တရက္ ႏွစ္ရက္ ထုတ္ျပန္ေလ့ ရွိေသာ ထို ဘတ္ဂ်က္စာရင္း စာလံုးေသးေသး ေလးမ်ားသည္ အေခၚအေဝၚမ်ား ႐ႈပ္ေထြးျခင္းႏွင့္ ျပည္သူမ်ား လြယ္လင့္တကူ ေလ့လာရန္ အဆင္မေျပမႈ တို႔ေၾကာင့္ အမ်ားစု မေလ့လာ မၾကည့္႐ႈျဖစ္ ၾကေတာ့ဘဲ ျဖစ္ေနၾကသည္။
ထိုသို႔ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ပင္ ဘတ္ဂ်က္သည္ ျပည္သူႏွင့္ ေဝး၍ ေဝး၍ လာသည့္ သေဘာျဖစ္လာသည္။
ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္အခ်ိဳး
အစိုးရ အေနျဖင့္ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္မ်ားကို ယခင္ႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ တိုးျမႇင့္သံုးစြဲ လာခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိ အေျခ အေနအထိ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ားအၾကားတြင္ အသံုးစရိတ္ အနည္းဆံုး ႏိုင္ငံစာရင္းတြင္ ပါဝင္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ကာကြယ္ေရး အသံုး စရိတ္ဘက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားအတြင္း ထိပ္သီးႏိုင္ငံ တႏိုင္ငံ အျဖစ္ ရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ပညာေရး အသံုးစရိတ္ ခြဲတမ္းေဝစုမွာ ယခုဘ႑ာႏွစ္တြင္ စုစုေပါင္း အသံုးစရိတ္၏ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ရရွိၿပီး က်န္းမာေရး အသံုး စရိတ္မွာ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ရရွိသည္။ ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္မွာ ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္း အထက္တြင္ ရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ယင္း ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ ၂ ခုေပါင္းသည္ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီး ဌာနတခု အသံုးစရိတ္ထက္ ေလ်ာ့နည္း ေနေသးသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္နဝါရီလ အတြင္း က်င္းပေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္ကို ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အတြက္ ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၃ ဘီလီယံ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္ႏွင့္ အတူ ယခု ဘတ္ဂ်က္ ခြဲတမ္းတြင္ ေငြက်ပ္ သန္းေပါင္း ၂၃၆၅၈၁၃ ဒသမ ၂၁၈ (ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၄ ဘီလီယံ ဝန္းက်င္) ပါရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
လယ္ယာက႑ႏွင့္ စက္မႈက႑ ဘတ္ဂ်က္
ႏိုင္ငံလူဦးေရ၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ လက္ရွိတြင္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရး၊ လယ္ယာထြက္ကုန္ႏွင့္ ႏွီးႏႊယ္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ ကိုင္ၾကသည္။ ထို႔အတူ စက္မႈက႑ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကို ၾကည့္မည္ ဆိုပါကလည္း ႏိုင္ငံ၏ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ အေသး စားႏွင့္ အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ အစိုးရကလည္း အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အေနအထား ျဖစ္သည္။
အေသးစား အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဘဏ္မ်ား ဖြင့္သည္။ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုး တက္ မႈ ဗဟိုဌာနကို တည္ေထာင္သည္။ ယင္း လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ေခ်းေငြမ်ား ခ်ေပးျခင္းကို ေဆာင္ရြက္သည္။ သို႔ေသာ္ ထို လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ အမ်ားဆံုး ႏွီးႏႊယ္၍ အမ်ားဆံုး ဦးစီးေဆာင္ရြက္ေနသည္မွာ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စက္မႈဝန္ႀကီး ဌာန အတြက္ ႏွစ္အလိုက္ လ်ာထားေသာ ဘတ္ဂ်က္ခြဲတမ္းသည္လည္း အတိုင္းအတာ တခုအထိ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။
ယင္း အေနအထားတို႔ အရ လယ္ယာက႑ႏွင့္ စက္မႈက႑ ၂ ခုတို႔တြင္ ႏွစ္အလိုက္ လ်ာထားခ်က္ အတိုင္းအတာ တခုအထိ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိ ဘတ္ဂ်က္ခြဲတမ္းမ်ား အရတြင္ ပမာဏ သိသာစြာ နည္းပါးလြန္းသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ယခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ရသံုးမွန္းေျခ ေငြစာရင္း အရ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာန အသံုးစရိတ္တြင္ က်ပ္ သန္း ေပါင္း ၄၈၃၆၈၃ ဒသမ ၈၀၃ ပါရွိၿပီး စုစုေပါင္း အသံုးစရိတ္၏ ၂ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထို႔အတူ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန အသံုးစရိတ္ တြင္လည္း စုစုေပါင္း အသံုးစရိတ္၏ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းပင္ မျပည့္သည္ ကို ေတြ႔ရသည္။
သို႔ေသာ္ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန ကဲ့သို႔ေသာ အသံုးစရိတ္မ်ိဳးတြင္ ၁ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ရွိၿပီး ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္ ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္း အထက္ ရွိေနခ်ိန္တြင္ အဆိုပါဌာနမ်ား အသံုးစရိတ္ အင္မတန္ နည္းပါးေနဆဲ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ စက္မႈဝန္ႀကီး ဌာန အသံုးစရိတ္မွာ သမၼတ အသံုးစရိတ္ လ်ာထားခ်က္မွ်ပင္ မရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြက္ သမၼတ အသံုးစရိတ္ ထဲတြင္ လ်ာထားသည္မွာ ေငြက်ပ္ သန္းေပါင္း ၃၄၅၃၆ ဒသမ ၁၉၀ ရွိၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ က်ပ္ သန္းေပါင္း ၄၃၃၉၉၆ ဒသမ ၆၆၁ ျဖစ္သည္။
တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ဘတ္ဂ်က္
ဘတ္ဂ်က္တြင္ ျပည္ေထာင္စု ဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး ဘတ္ဂ်က္ႏွစ္မ်ိဳး ခြဲ၍ ေရးဆြဲသည္။ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ဘတ္ဂ်က္မ်ားကို ဗဟို အစိုးရမွ မေရးဆြဲဘဲ ၎တို႔ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ လက္ေအာက္ တာဝန္ယူေသာ ဌာနမ်ား၏ အဆိုျပဳခ်က္မ်ားျဖင့္ ေရးဆြဲသည္။ ယင္း အဆိုျပဳခ်က္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ားမွ ျပင္ဆင္၍ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဘတ္ဂ်က္ကို ျပည္ေထာင္စု ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္တြင္ ျပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ ေပါင္းရသည္သာ ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ ေပါင္းစည္း၍ ရလာသည့္ အေျခအေနတြင္မွ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒ ထြက္ေပၚရန္ လုပ္ေဆာင္ရ သည္။ သို႔ေသာ္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားသို႔ ထိုဥပေဒပါ ဘ႑ာေငြအရ အသံုးစာရင္းအရ လိုအပ္ခ်က္အေနျဖင့္ ေပးသည့္ ခြဲတမ္းပမာဏမွာ လြန္စြာ နည္းပါသည္။
ေထာက္ပံ့ေၾကးႏွင့္ ေခ်းေငြဟု အမည္တပ္၍ ေပးထားေသာ ထိုစာရင္းႏွစ္ခု အရ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္စုစုေပါင္း အားလံုး အတြက္ ပမာဏမွာ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ စုစုေပါင္း အသံုးစရိတ္ ၏ ၃ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သာ ရွိသည္။ တခ်ိဳ႕ေသာ ဝန္ႀကီးဌာနတို႔၏ အသံုးစရိတ္မွ်ပင္ မရွိသည့္ အေနအထားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုလက္ရွိ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ ဘတ္ဂ်က္တြင္ တိုးျမႇင့္ ေပးထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားသို႔ ေထာက္ပံ့ေၾကးႏွင့္ ေခ်းေငြအျဖစ္ ျပန္လည္ခ်ေပး သည့္ ပမာဏမွာ စုစုေပါင္း အသံုးစရိတ္၏ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ အထိ ေရာက္ရွိလာသည္။
ျပည္ေထာင္စု အစိုးရႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားအၾကား ဘ႑ာေငြ မွ်ေဝသံုးစြဲေရးမွာလည္း ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေျဖေလွ်ာ့ ေရး အခန္းက႑တြင္ မ်ားစြာ အေရးပါလာသည္။ ဖြဲ႔စည္းပံု ဥပေဒ ဇယား ၂ ႏွင့္ ဇယား ၅ တြင္ ပါရွိသည့္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္ နယ္မ်ားမွ ဥပေဒျပဳ စာရင္းႏွင့္ ေကာက္ခံရမည့္ အခြန္အခမ်ား အပိုင္းတြင္ ဖြဲ႔စည္းပံု အတိုင္း ျဖစ္မေနသည့္ အေျခအေနမ်ားလည္း ရွိသည္။
ဇယား ၂ အရ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို အပ္ႏွင္းထားသည္မ်ား ရွိေသာ္လည္း အမွန္တကယ္တြင္ ထိုအခ်က္ မွာ ေဝ၀ါးလ်က္ရွိၿပီး ဇယားပါ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ တာဝန္ယူမႈမ်ား လုပ္ထံုး လုပ္နည္း မူေဘာင္မ်ား မရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အရင္းအျမစ္ အဖြဲ႔စည္း(MDRI)၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အဖြဲ႔(CSED)ႏွင့္ အာရွေဖာင္ေဒးရွင္း တို႔မွ ပညာရွင္မ်ား ေကာက္ယူထားသည့္ စစ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားက ရရန္သင့္သည့္ ဝင္ေငြတို႔မွာ ျပည္ေထာင္စု ဘတ္ဂ်က္သို႔သာ အမ်ားစု ေရာက္ရွိသည္ဟုလည္း တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အမတ္တို႔က ေျပာဆိုသည္မ်ား ရွိသည္။
ယင္းအခ်က္မ်ား အရ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရတို႔အၾကား ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးႏွင့္ အတူ ဘ႑ာေငြ မွ်ေဝသံုးစြဲမႈမွာ အေရးပါေနၿပီျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ တိုင္းေဒသ၊ ျပည္နယ္မ်ားမွ ထြက္ရွိေသာ ဂက္စ္၊ ေရနံႏွင့္ အျခား သယံ ဇာတမ်ား အေပၚက ရရွိသည့္ ဝင္ေငြအေပၚတြင္ မွ်ေဝအခ်ိဳးတခုခုျဖင့္ ရပ္တည္လိုၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။
ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ
ဘတ္ဂ်က္ သံုးမ်ိဳးျဖစ္ေသာ ပိုေငြဘတ္ဂ်က္၊ လိုေငြဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ ဘက္ညီ ဘတ္ဂ်က္တို႔တြင္ အစိုးရက လိုေငြ ဘတ္ဂ်က္ ပံုစံျဖင့္ သာ အၿမဲသြားလ်က္ရွိၿပီး ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြျပမႈမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ ၃ ႏွစ္တာ ကာလတြင္ က်ပ္ဘီလီယံ ၇၂၀ဝ ေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားက ေျပာဆိုထားသည္။ ယင္း ကိန္းဂဏန္းမွာ မ်ားျပားသည့္ ပမာဏ ျဖစ္ၿပီး ထိုေငြမ်ား ျပည္သူတို႔ လည္ပတ္သံုးစြဲမႈ ျဖစ္စဥ္တြင္ စီးဝင္သြားပါက ေငြေဖာင္းပြမႈ ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္ အေနအထားကိုလည္း စီးပြားေရးပညာရွင္တို႔က ေျပာဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေငြေဖာင္းပြမႈႏႈန္းမွာ ၇ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနၿပီး တိုးလာသည့္ အေျခအေန ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ကမၻာ့ဘဏ္၏ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေစာင့္ၾကည့္ေရး အစီရင္ခံစာတြင္ ပါရွိခဲ့သည္။ လက္ရွိ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျပမႈမွာလည္း ျပည္တြင္း အသာတင္ ကုန္ ထုတ္လုပ္မႈ တန္ဖိုး(GDP) ၏ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း အထက္တြင္ ရွိေနသည့္ အေနအထားျဖစ္သည္။ ။
Aye Chan Mon Credit To:ဧရာ၀တီ
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://www.ayechanmon-news1.com/
Post a Comment