0

ရန္ကုန္၊ ေမ ၂၀

စားသုံးသူ ျပႆနာ ေျဖရွင္းေနစဥ္ ကာလတြင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား မထိခိုက္ေစရန္အတြက္ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒတြင္ အခ်က္တစ္ခ်က္ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးႏွင့္ စားသုံးသူေရးရာ ဦးစီးဌာန၊ စားသုံးသူေရးရာ ဌာနခြဲ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးခင္ေဇာ္က ေျပာၾကားသည္။

စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒ အခန္း (၅)၊ ပုဒ္မ(၆) ပါ စားသုံးသူမ်ား၏ တာဝန္မ်ားအနက္ စားသုံးသူ အျငင္းပြားမႈကို သက္ဆိုင္ရာမွ ေျဖရွင္းေနစဥ္ လူထုဆက္သြယ္ေရး နည္းလမ္း မ်ားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အျခားနည္းလမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ သက္ဆိုင္ရာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္အေပၚ ထိခိုက္နစ္နာေစရန္ ေျပာဆိုျခင္း၊ ေရးသားျခင္းႏွင့္ ျပဳမူျခင္းတို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။

“ဒါက ဘယ္ႏိုင္ငံက စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒမွာမွ မပါရွိတဲ့ အခ်က္ပါ။ ဒီအခ်က္ကို ဘာလို႔ ထည့္ထားလဲဆိုရင္ စားသုံးသူကိစၥ တစ္စုံတစ္ခု အျငင္းပြားေနခ်ိန္မွာ မီဒီယာေတြကေန မဖြႏိုင္ေအာင္ပါ” ဟု အဆိုပါ ပုဂၢဳိလ္က ေျပာၾကားသည္။

စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒကို ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ အစိုးရက ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့ၿပီးေနာက္ ထပ္မံေရးဆြဲမည့္ နည္းဥပေဒအတြက္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးပို႔ႏိုင္သည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရးႏွင့္ စားသုံးသူေရးရာ ဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးဝင္းတင့္က ေျပာၾကားသည္။

စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒအေပၚ ေထာက္ျပလိုသည့္ အခ်က္မ်ား၊ နည္းဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲလိုသည့္ အခ်က္မ်ားကို ေဝဖန္အႀကံဳျပဳေစ လိုသည္ဟု ၎ကထပ္ေလာင္း ေျပာၾကားသည္။

အစားအေသာက္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္ကို မီဒီယာမ်ားသို႔ ထုတ္ျပန္ရာတြင္ ဗဟိုအစားအေသာက္ႏွင့္ ေဆးဝါးကြပ္ကဲေရး ဗဟိုဌာနသို႔ အေၾကာင္းၾကားၿပီးမွသာ ထုတ္ျပန္ရမည္ဟု ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာနတြင္ မွတ္ပုံတင္ ထုတ္ယူစဥ္က သေဘာတူ လက္မွတ္ထိုးခဲ့ရေၾကာင္း စားသုံးသူ ကာကြယ္ေရးအသင္း ဥကၠ႒ ဦးဗအုပ္ခိုင္က ေျပာၾကားသည္။

“တစ္ခုခု စစ္ေဆးၿပီး ရလဒ္ကို ထုတ္ျပန္မယ္ဆိုရင္ FDA ကို အေၾကာင္း ၾကားသင့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္စဥ္ဆိုရင္ ဥပမာကြာ တစ္ခုခုစားမိလို႔ ကေလးေတြ ဘာျဖစ္ေနပါၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါကို မီဒီယာကို ထုတ္ျပန္သင့္တယ္။ ဒါက စားသုံးရဲ႕ အခြင့္အေရးပဲေလ” ဟု ဥပေဒပါအခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎ကမွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ထိုျပင္ စားသုံးသူ အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေရး ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ အခ်ဳိ႕သည္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္သင့္သည္ဟု ၎က ေဝဖန္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ လပိုင္းအတြင္း ျပည္တြင္း အခ်ဳိရည္တစ္မ်ဳိးတြင္ မႈိဆိပ္မ်ား ပါဝင္သည္ဆိုေသာ သတင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္း စားသုံးသူမ်ားအၾကား အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္ပြားခဲ့ရသည္။

ACM Credit To:The Voice Weekly
မိတ္ေဆြ-ဒီလင္႔ ၂ ခုကို Click ႏွိပ္ယုံျဖင္႔သတင္းအစုံကိုဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top