ACM Re-Post 30-5-2014
(အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး)
မၾကာမီ ေက်ာင္းမ်ားျပန္ဖြင့္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ အစိုးရ ေျပာထားသည့္ အထဲတြင္ ေက်ာင္းသုံးစာအုပ္မ်ား အခမဲ့ေပးမည္။ မသင္မေနရ ပညာေရးစနစ္ကို အလယ္တန္း အဆင့္အထိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္။ ေက်ာင္းေနအ႐ြယ္ ကေလးတိုင္း ေက်ာင္းတက္ႏိုင္ရမည္ စသည့္ ရႊမ္းရႊမ္းေဝ စကားသံမ်ား ၾကားေနရသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ပညာေရးဌာနတြင္ အမႈထမ္းခဲ့သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေျပာတစ္မ်ိဳး အလုပ္တစ္မ်ိဳးေတြကို ႀကံဳေတြ႕ဖန္ မ်ားခဲ့သျဖင့္ တစ္ခုခု ေျပာလိုက္တိုင္း အေကာင္အထည္ မေပၚတတ္ေၾကာင္း၊ အေကာင္အထည္ ေပၚလွ်င္လည္း ေဖာ္႐ိႈး (for show) ေတြက မ်ားေနေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း သိေသာေၾကာင့္ အျပည့္အဝ မယုံရဲေပ။ အထက္ကမသိ၊ ေအာက္က ဖိ၊ မရွိသည့္ၾကား၊ ယိုေပါက္ေတြမ်ားသည့္ ေနရာေတြကို လိုက္မပိတ္ ႏိုင္ေသးေသာေၾကာင့္ ပညာေရးဌာနတြင္ အရွက္ရစရာေတြက မ်ားလွသည္။
မၾကာေသးမီက ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ကြၽန္ေတာ့္ကို လာေတြ႕သည္။ ဘြဲ႕ရၿပီး ကတည္းက တစ္ႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္သာ ေတြ႕ၾကၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ကို ေက်ာင္းဆရာမွန္း သိေသာေၾကာင့္ သိပ္အထင္မႀကီး။ ေနာက္ပိုင္း လမ္းေတြ႕လွ်င္ေတာင္ ခပ္ေရွာင္ေရွာင္ ေနခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သူသည္ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္ၿပီး အလြန္ခ်မ္းသာ ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
တစ္ေန႔သူက ဘယ္ကေန ကြၽန္ေတာ့္ ဖုန္းနံပါတ္ကို ရလာသည္မသိ။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေတြ႕ၿပီး စကားေျပာခ်င္ေၾကာင္း ဆိုလာသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ထဲရွိ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္တြင္ ေတြ႕ၾကသည္။ သူက ကြၽန္ေတာ့္ကို လိုလားစြာ အေရးတယူ စကားဦးေတြ သန္းၿပီးမွ “... ေက်ာင္းက ဆရာႀကီးကို သိတယ္ မဟုတ္လား” ဟု စကားစလာသည္။ သူေျပာသည့္ ဆရာႀကီး ဆိုသူကို ကြၽန္ေတာ္ ေကာင္းစြာသိသည္။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ဘီအီးဒီ တစ္ႏွစ္တည္းဆင္း ျဖစ္သည္။ အတိုခ်ဳပ္ရလွ်င္ ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြက သူ႔ေျမးေလးကို ထိုေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းအပ္ခိုင္းျခင္း ျဖစ္သည္။
နယ္ေက်ာ္ ေက်ာင္းျဖစ္ေနသျဖင့္ အပ္ရန္မလြယ္။ ေက်ာင္းအပ္ေၾကးေတြက သိန္းဆယ္ဂဏန္းအထိ ပါးစပ္ထဲ ေစ်းျဖစ္ေနသည့္ အျပင္၊ ပိုက္ဆံေပးပါမည္ ဆိုသည့္တိုင္ေအာင္ ေက်ာင္းအပ္ရန္ မလြယ္သည့္ အျဖစ္ေၾကာင့္ သူ႔ေျမးကို ကြၽန္ေတာ့္အား ေက်ာင္းအပ္ခိုင္းေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ထိုေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီး ဆိုသူသည္ ဘီအီးဒီ တက္စဥ္က တစ္ခန္းတည္း ေနခဲ့သူမ်ား ျဖစ္သည္။ သူယခု ရန္ကုန္ရွိ နာမည္ႀကီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီး လာျဖစ္ေနမွန္းလည္း ယခု သူေျပာမွ သိရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဆက္အစပ္ မရွိသည္မွာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ရွိသြားၿပီ။
ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ထိုေက်ာင္းအုပ္တို႔ ခင္မင္ခဲ့ေၾကာင္းကို သူဘယ္ကေန ဘယ္လို သိခဲ့မွန္းလည္း မဆိုႏိုင္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ထိုအေၾကာင္း စိတ္မဝင္စား။ ရန္ကုန္တြင္ ေက်ာင္းအပ္ေၾကး ဆယ္ သိန္းခန္႔ ေပါက္ေနသည္ ဆိုျခင္းကိုသာ စိတ္ဝင္စားေနမိသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘီအီးဒီ တက္စဥ္က ေက်ာင္းစားေသာက္တန္းတြင္ ထိုင္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ေနစဥ္ ထိုအခ်ိန္က နာမည္ႀကီး ႐ုပ္ရွင္မင္းသား တစ္ေယာက္သည္ စားေသာက္တန္းဝင္းထဲသို႔ ဟိုင္းလက္စ္ကားတစ္စီး ေမာင္းဝင္လာသည္။ ကားေပၚတြင္ ေရခဲေသတၱာ တစ္လုံး၊ တီဗီႀကီးတစ္လုံးကို တင္ထားသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ေက်ာင္းလာတာ ဘာေၾကာင့္ တီဗီေတြ၊ ေရခဲေသတၱာေတြ တင္လာသည္ကို သေဘာမေပါက္။ ေနာက္မွ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က “အဲဒါ ဆရာမႀကီးကို ကန္ေတာ့ဖို႔ေလ။ သူ႔အိမ္မွာ လာကန္ေတာ့တဲ့ ကားေတြ တန္းစီေနတာ ကားရပ္စရာ ေနရာမရွိလို႔ ဒီအထဲ လာရပ္ထားတာ။ ေက်ာင္းဖြင့္ေတာ့မယ္ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းလာအပ္ ၾကတာေလ” ဆိုသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ လူေနမႈ ေက်ာင္းအပ္ပုံစနစ္ကို ကြၽန္ေတာ္ အံ့အားသင့္မိသည္။
ေနာက္ပိုင္းမွ သိရသည္မွာ နာမည္ႀကီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ ျဖစ္ေရးအတြက္ ေပါက္ေစ်း၊ ထိုေပါက္ေစ်းအတိုင္း အကုန္အက် ခံႏိုင္ခဲ့လွ်င္ တစ္ႏွစ္အတြင္း အရင္းေက်သည့္အျပင္ အျမတ္ပင္ ျပန္ရႏိုင္သည္ ဆိုေသာ ေခၚေစ်း၊ ေက်ာင္းအုပ္ ျဖစ္လာလွ်င္ ကိုယ္တိုင္ လက္ရဲဇက္ရဲႏွင့္ ေတာင္းရဲေသာ သူေတြကေတာင္း၊ မေတာင္းရဲေသာ သူေတြကလည္း ပြဲစားကတစ္ဆင့္ ေဝစားမွ်စား လုပ္စားေနၾကသည္ဆိုေသာ ပြဲေစ်း၊ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ေက်ာင္းဝင္ေၾကးေတြက ျမင့္တက္ လာေသာေၾကာင့္ ဆိုင္ရာေစ်း၊ ပိုင္ရာေစ်း၊ ေခၚေစ်း၊ ေတာင္းေစ်း၊ နားလည္မႈေစ်း စသည့္ ေစ်းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အစိုးရေက်ာင္း ထားေသာ မိဘမ်ားပင္ ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္း ရေရးကို ေသာက ပြားေနၾကရသည္။
ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းဟု သူတို႔ ေျပာေနၾကသည္မွာ အဘယ္သို႔ေသာ ေက်ာင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္နည္းဟု ျပန္ၿပီးသုံးသပ္မိသည္။ အစိုးရ သတ္မွတ္ထားေသာ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြကိုသာ သင္သည္။ သို႔ေသာ္ နာမည္ႀကီးဘြဲ႕ခံ ေက်ာင္းေတြက ဆယ္တန္းကို ဂုဏ္ထူးေတြႏွင့္ ေအာင္သည္ဟု သတင္းႀကီးသည္။ သို႔ေသာ္ မိဘေတြက မိမိတို႔ သားသမီးမ်ားကို ဂုဏ္ထူးေတြ တစ္သီႀကီးရရန္ ေနာက္ကြယ္က အားထုတ္ေပးမႈ ေတြကိုေတာ့ လူသိနည္းလွသည္။
နာမည္ႀကီး ေက်ာင္းေတြလည္း က်ဴရွင္မကင္း ဘာသာရပ္ ဆရာေတြက ျပန္ၿပီးသင္သည့္ က်ဴရွင္ေတြကိုလည္း မိမိတို႔ သားသမီးမ်ား မ်က္ႏွာရေစရန္ ပို႔ၾကရသည္။ ထို႔ျပင္ ဘာသာစုံက်ဴရွင္ ေက်ာင္း၊ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းေတြကိုလည္း က်ိတ္ပုန္း ထားၾကသည္။ ဆယ္တန္း စာေမးပြဲ နီးလာလွ်င္ အတန္းထဲ၌ ေက်ာင္းသား မရွိသည့္ အျဖစ္မ်ိဳးေတြကို ေက်ာင္းအုပ္ေတြ၊ အတန္းပိုင္ေတြက လ်စ္လ်ဴ ႐ႈထားရသည္မ်ား ရွိသည္။ ဘာေျပာေျပာ၊ ဘယ္မွာသင္သင္ ကိုယ့္ေက်ာင္း ေအာင္ခ်က္ ေကာင္းမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေနသည့္ ေက်ာင္းမ်ားလည္း ရွိသည္။
ျမန္မာ့ပညာေရး စနစ္၏ ျပင္မရေသးေသာ အက်င့္မ်ားမွာ ကိုးတန္း စာေမးပြဲ ေျဖၿပီးခ်ိန္ေလာက္ ကတည္းက တစ္ေႏြလုံး ေႏြသုံးလျပတ္ ဆိုသည့္ ဆယ္တန္းက်ဴရွင္ကို ဘာသာစုံေဘာ္ဒါ ေက်ာင္းမ်ားသို႔ပို႔ကာ သင္ၾကားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားေတြက တစ္ေႏြလုံးလည္းသင္၊ တစ္မိုးလုံးလည္း သင္၊ တစ္ေဆာင္းလုံးလည္းသင္၊ စာထဲတြင္ ေပ်ာ္ဝင္ ေနၾကရသည့္ ဘဝကို မိဘႏွင့္ ဆရာေတြက ေက်နပ္ေနၾကရသည့္ ပညာေရး ျဖစ္သည္။
နာမည္ႀကီးေက်ာင္း ဆိုသည္မွာ ဘာႏွင့္တိုင္းတာသနည္း။ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ ခြင့္ျပဳေသာေၾကာင့္လား၊ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ၿပိဳင္၍ ေကာင္းသည့္ ခတ္ကြင္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္လား၊ နားလည္မႈေတြ အရမ္းရယူႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္လား၊ ဤ ေက်ာင္းထြက္ ဆိုသည့္ ဂုဏ္ကို လိုခ်င္လို႔လား စသည့္ သို႔ေလာသို႔ေလာ အေတြးမ်ားကို ေတြးစရာ ျဖစ္သည္။ ေသခ်ာသည္မွာ အၿပိဳင္အဆိုင္လုၿပီး လာထားေနသည့္ ေက်ာင္းကလည္း ဂုဏ္ထူးေတြ မ်ားၿပီး ျမန္မာျပည္တြင္ ေခတ္စားေနေသာ ဆရာဝန္လိုင္း ဆိုသည့္ ေ႐ြးခ်ယ္စရာကလြဲၿပီး ဘာတစ္ခုမွ် ပိုလုပ္ေပးႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။
နိဂုံးခ်ဳပ္ပါမည္။ ကြၽန္ေတာ္ ထိုမိတ္ေဆြကို သူ႔ေျမးအတြက္ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း ေက်ာင္းအုပ္ထံ သြားေျပာ မေပးပါ။ ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ဘာေတြ လုပ္ေနသည္ကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မဝင္စားပါ။
သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္တြင္ ကိုယ္ထားခ်င္သည့္ ေက်ာင္းထားႏိုင္ေရး အတြက္ ေငြဆယ္သိန္းခန္႔ကို အေပးအယူ လုပ္ေနၾကသည္ဆိုေသာ သတင္းကေတာ့ ျမန္မာ့ပညာေရး၏ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အ႐ိုးေဆြးေနေသာ ႐ိုက္စားခြင္ကို ယေန႔တိုင္ မျပင္ႏိုင္ေသး ဆိုသည္ကေတာ့ ေသခ်ာေနသည္။ သို႔ပါလ်က္ ျမန္မာ့ပညာေရးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြ လုပ္ေနပါသည္ ဆိုေသာသူမ်ား၏ အသံေကာင္း ဟစ္ေနမႈကိုေတာ့ အံ့ၾသမိသည္။ သည္မိုးသည္ေလသည္ လူေတြႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးကို ေသေအာင္ေအာ္လည္း သည္ေတာင္ကိုေတာ့ ေက်ာ္ႏိုင္မည္မထင္။ ႐ိုက္စားခြင္မ်ား ဖန္တီး ေပးထားေသာ ပညာေရးဌာန ပလိုင္းေပါက္ႏွင့္၊ ႐ိုက္စားရဲေသာ ဖားေကာက္ ေနသူမ်ား ပညာေရး ေလာကတြင္ ရွိေနေသးျခင္းကိုလည္း ပိုၿပီး အံ့အားသင့္မိသည္။
(ဤက႑ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္ၿပီး The Voice Daily ၏ အာေဘာ္မဟုတ္ပါ)
Aye Chan Mon Credit To: The Voice Weekly
မိတ္ေဆြ-ဒီလင္႔ ၂ ခုကို Click ႏွိပ္ရုံျဖင္႔သတင္းအစုံကိုဖတ္ႏိ
https://www.facebook.com/
http://
Post a Comment