ေရးသားသူ - သင္းရီ
မေန႔ညက မိုးတစ္ၿပိဳက္ရြာသည္။
သည္ကေန႔ ပိေတာက္ နည္းနည္းပြင့္ သည္။
ဟိုဘက္ သံုးရက္ေလာက္တုန္းက ရြာလိုက္သည့္မိုးႏွင့္ဆို သည္မိုးဦးမွာ မိုးရြာတာ ႏွစ္ႀကိမ္ရိွသြားၿပီ။ ျပင္းထန္လြန္းလွသည့္ အပူေလးနည္းနည္း သက္သာသလိုရိွ၏။ သို႔ ေသာ္ အပူရိွန္က ျပင္းဆဲရိွေသးသျဖင့္ ပိ ေတာက္ဖူးေတြပင္ အကုန္မပြင့္ႏိုင္။ အငံုတန္း လန္းက်န္တာေတြ အပံုအပင္ႏွင့္ ပိေတာက္ပင္ေတြက ၿမံဳေနသည္။ မႏွစ္က အပူကိုေမ့ သြား၍မဟုတ္လည္း သည္ႏွစ္အပူရိွန္က ပိုျမင့္လာတာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ခရမ္းလြန္ ေရာင္ျခည္ ၫႊန္းကိန္းေတြလည္း ပိုျမင့္လာ သျဖင့္ သည္တစ္ေႏြ၏ သတင္းစာေတြထဲမွာ သတိေပးခ်က္ေတြ ေန႔တိုင္းထည့္ေပးေနခဲ့ရတာ ဖတ္မိသည္။ ဟိုတုန္းအခါမ်ားကေတာ့ ရန္ကုန္ဆိုသည္က အပူအေအး အလြန္သပၸာ ယမွ်သည့္ၿမိဳ႕ဟု ဆိုစမတ္ျပဳခဲ့ၾကရသည္။ ေႏြမပူ ေဆာင္းမေအးသည့္ၿမိဳ႕။ ယခုႏွစ္ေတြ ထဲမွာေတာ့ အဲ့သည္ရာသီဥတုက ေဖာက္ျပန္ သြားခဲ့ၿပီ။ ေဆာင္းတုန္းကလည္း ယခင္ ေဆာင္းႏွင့္မတူေအာင္ ေအးခဲ့သည္။ ျဖတ္ရ ဆဲေႏြမွာလည္း အရိပ္ထဲေနရသည္ပင္ ေက်ာေကာ့ေနေအာင္ပူသည္။
ရာသီဥတုေတြ သည္လိုၾကမ္းတမ္းလာ သည္က ရန္ကုန္မွာတြင္လား ဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္။ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းမွ ေအာင္ ပန္းမွာလည္း ေတာင္ႀကီးမွာလည္း အရင္က ႏွယ္မဟုတ္ဘဲ ပူသည္တဲ့။ ေတာင္ႀကီး မွာဆို ေတာင္ေပၚက ေရထြက္ေတြ ခန္းေျခာက္ကုန္ သျဖင့္ သံုးေရေသာက္ေရပင္ အခက္ႀကံဳၾက ရသည္တဲ့။ အင္းေလးကန္ႀကီးလည္း ေၾကာက္ စရာ စိုးရိမ္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ ေရေတြ ခန္းလာသည္တဲ့ ဆိုသည့္သတင္းမ်ိဳး ေတြကို ၾကားလာခဲ့ရသည္မွာလည္း ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေလာက္ရိွၿပီ။
သည္ႏွစ္ သႀကၤန္မတိုင္ခင္က ေႏြရာသီ အပန္းေျဖစခန္းဆိုသည့္ ပင္လယ္ ကမ္းေျခ သို႔ ေရာက္သြားခဲ့ေတာ့လည္း ေန႔ခင္းေန႔လယ္ ဆို အျပင္မထြက္၀ံ့သည္ထိပူသည္။ အညာ ႏွင့္ ေျမလတ္ေဒသေတြမ်ားတြင္ေတာ့ ဆိုဖြယ္ ရာမရိွေတာ့ဟုသာ ဆိုရ ေတာ့မည္ျဖစ္၏။
ကမ္းေျခမွအျပန္ သႀကၤန္ရက္က ေျမ လတ္ေအာက္ပိုင္းေဒသတြင္ရိွေသာ ကိုယ္တို႕ ဇာတိၿမိဳ႕ေလးသို႔ မိသားစုတစ္စုလံုး ျပန္ျဖစ္ ေတာ့လည္း ပူလိုက္သည္မွာ ေနစရာမရိွ။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ငယ္စဥ္ဘ၀တုန္းက သႀကၤန္ရက္ကို ျပန္ေတြးေတာ့ သည္ေလာက္ မပူဘူးလားဟုပဲသတိရသည္။ သႀကၤန္ရက္ ဆို မိုးတိမ္တိုက္ေလးေတြ အံု႔ပ်ပ်ႏွင့္ သႀကၤန္ လက္ေဆးမိုးေလး ရြာတတ္သည္မို႔ ပိေတာက္ ပန္းေတြ တထိန္ထိန္ႏွင့္ ဟိုတုန္းကသႀကၤန္က ပိေတာက္ပန္းပန္ရသည္။ ပိေတာက္ဆိုသည္ က သႀကၤန္၏ သေကၤတျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္ ေတြထဲတြင္ေတာ့ အဲ့သည္သေကၤတလည္း ပ်က္ခဲ့ၿပီ ထင္၏။ ပိေတာက္ပင္ေတြကိုၾကည့္ လိုက္ေတာ့ အဖူးအငံုေတြအၿပံဳအခဲႏွင့္ မပြင့္ ရဲသလို ေခါင္းငိုက္၍ခံေနၾကသည္။
ကိုယ္တို႕ ၿမိဳ႕ေလး၏ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ရိွ ““ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း စာၾကည့္တိုက္”” တြင္ လူ ငယ္မ်ားကဦးစီးကာ ႏွစ္စဥ္မပ်က္ေဆာင္ရြက္ လာခဲ့ၾကသည့္ ႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္အတက္ ေန႔ တေရာ္ကင္မြန္း ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္လွဴဒါန္း ပြဲေလးကမူ စဥ္လာမပ်က္ ရိွေနဆဲျဖစ္၏။ သည္တေရာ္ရည္ လွဴဒါန္းပြဲေလး၏ သမိုင္း ေနာက္ေၾကာင္းဆီ ျပန္ငဲ့ၾကည့္ေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္နီးပါး ၁၉၆၇ ေလာက္ကတည္းကပင္ စတင္လာခဲ့ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သည္တုန္းက ကိုယ္တို႔အသက္ ဆယ့္ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္။
မနက္ေစာေစာ အုန္းေမာင္းေခါက္ေလာက္ အိပ္ရာထၾက။ အဆာေျပ စားဖို႔ ထမင္းၾကမ္း ေလးေတြ အင္ဖက္ႏွင့္ထုပ္ၾကလ်က္ ကိုယ္တို႔ ၿမိဳ႕ေလးမွ အေရွ႕ဘက္သို႔ ထြက္လိုက္ လွ်င္ ပဲခူး႐ိုးမ၏ေျခရင္းေတာစပ္က ေလးဆယ့္ ငါးမိနစ္ေလာက္ လူငယ္ေျခေထာက္ ျပင္းျပင္း ေလွ်ာက္လွ်င္ ေရာက္သည္။
အဲ့သည္ေတာစပ္ အင္တိုင္းေတာထဲမွာ အင္၊ အင္ၾကင္း၊ သစ္ရာ၊ ပ်ဥ္းကတိုးပင္ေတြ ေပါက္သည္။ သမင္၊ ေခ်၊ ၀က္၊ ယုန္၊ေၾကာင္ ေတာသတၱ၀ါေလးေတြ က်က္စား ေပ်ာ္ျမဴး ၾကသည္။ ကိုယ္တို႔ လူငယ္သိုက္ တေရာ္ပင္ ခုတ္ဖို႔ အင္ဖုတ္ေတာေတြထဲ ေသာေသာျမည္ ေအာင္တိုးၾကလွ်င္ တစ္ညလံုး အစာလွည့္ ပတ္စားၿပီး အိပ္က်င္းသို႔ ျပန္၀င္ေမွးစ ေခ် ႏွင့္ ယုန္ကေလးေတြ ထထ ေျပးတတ္သည္။ တစ္နာရီေလာက္ၾကာေအာင္ ခုတ္ၾကခြာၾက လွ်င္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးအႏွံ႕ႏွင့္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ေတြထိ အိမ္တိုင္းေစ့ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ေ၀ႏိုင္ဖို႔ တေရာ္ အလံုအေလာက္ရၿပီ။ သည္ေတာ့ ေနမျမင့္ ခင္ ၿမိဳ႕ေပၚအေရာက္ျပန္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
တေရာ္ခုတ္သည့္ လူငယ္သိုက္ ျပန္ေရာက္ ၿပီ ဆိုသည္ႏွင့္ တေရာ္ေခါက္ အေရာက္ကို အသင့္ေစာင့္ေနၾကသည့္ လူငယ္အမ်ိဳးသမီး သိုက္က တေရာ္ေခါက္ ေတြကိုထုၾက။ ကင္မြန္းသီး ျပဳတ္သူက ျပဳတ္ၾကႏွင့္ ညေနေစာင္း ၃ နာရီဆို တေရာ္ရည္ စည္းပိုင္းေတြကို ႏြား လွည္းေတြေပၚတင္ၿပီး ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ႏွစ္သစ္ကူး တေရာ္ရည္ ေ၀ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ယခုေတာ့ အေျခအေနေတြက အေျပာင္း လဲႀကီး ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ ဟိုတုန္းအ ခါ ႏွစ္ငါးဆယ္က သႀကၤန္ဆို သဲေျမအိုးေတြ လာေရာင္းသည့္ ၿမိဳ႕ႏွင့္ ေလးငါးေျခာက္မိုင္ ေ၀းသည့္ရြာေတြမွ အိုးေတြတင္လာသည့္ ႏြားလွည္းေတြကို မေတြ႕ရေတာ့။ သဲအိုးေတြ ကမူ ေရာင္းဆဲရိွေသာ္လည္း လွည္းႏွင့္မလာ။ တ႐ုတ္မွ လာသည့္ေထာ္လာဂ်ီေတြႏွင့္ တင္ လာၾကသည္တဲ့။ တ႐ုတ္လုပ္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္ေတြကလည္း ၿမိဳ႕ထဲက လမ္းေတြေပၚမွာ မနည္းၾကည့္ေရွာင္ရသည္။ တထံုးထံုး တဖုန္း ဖုန္းႏွင့္။ ညေန တေရာ္ေ၀ခ်ိန္ က်ေတာ့လည္း ႏြားလွည္းေတြႏွင့္ မဟုတ္ေတာ့။ ေထာ္လာဂီ် ေတြ တဖုန္းဖုန္းႏွင့္ပဲ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ဒါ သည္ပင္ လွည္းေခတ္မွ ေထာ္လာဂ်ီေခတ္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားသည့္ တိုးတက္မႈ အေရြ႕တစ္ခု ေပလား နည္းနည္းစဥ္းစားၾကည့္ မိလိုက္ ေသးသည္။
အသက္အရြယ္ ၆၀ ေက်ာ္တန္းရိွသည့္ တိုင္ တေရာ္ရည္အစဥ္အလာကို မပ်က္တမ္း ထိန္းရင္း ေတာထဲသို႔ လူငယ္သိုက္ႏွင့္ တေရာ္ တက္ခုတ္ဆဲ ငယ္သူငယ္ခ်င္း “ဖိုးေထာင္” ဆိုသည့္ေကာင္ကို ေတာစပ္မွာ တေရာ္ေတြ ေပါေသးလားေမးမိေတာ့ သည္ေကာင္ သဲ့သဲ့ ၿပံဳးသည္။
““ေတာစပ္မွာ တေရာ္ ရေသးလားတဲ့။ ေမးမွေမးတတ္ပေလတယ္ ဟ ေကာင္ရယ္ ...ေတာစပ္ဆိုတာ အရင္က တို႔ၿမိဳ႕ကေန လြန္ ကၽြံ တစ္နာရီမွန္မွန္ေလွ်ာက္ရင္ ေရာက္တယ္ဆိုတာက မင္း မိန္းမမရခင္တုန္းက ဟဲ့...အခု မင့္မွာ ေျမးေတြနဲ႔ ျဖစ္ၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ေတာစပ္ဆိုတာက ဒီကေန ကၽြဲလွည္း နဲ႔ ႏွစ္ညဥ့္အိပ္ေလာက္ေမာင္းမွ ေရာက္သလို ျဖစ္သြားၿပီကိုယ့္လူ ... တစ္ေတာလံုး ေတာင္ ကတံုးေတြလိုခ်ည္း ျဖစ္ကုန္ၿပီဟ။ လွည္းျဖဳတ္ ၿပီး ႏြားနားလို႔ရတဲ့ သစ္ရိပ္မေျပာနဲ႔ ငွက္ေတာင္ မွ နားစရာေကာင္းတဲ့ သစ္ပင္မရိွေတာ့ဘူး ကိုယ့္လူ။ အခု တေရာ္ခုတ္ဖို႔ကို တစ္ညအိပ္ သြားရတယ္။ ဒါေတာင္မွ ေပါေပါေလာေလာ ရိွတာမဟုတ္ဘူး။ ဖုန္းဆိုးေတာထဲ ကပ္ရပ္ က်န္တာေလး ရွာေဖြခုတ္ရတာ။ အစဥ္လာ မပ်က္ေအာင္သာ သြားခုတ္ရတာ အေ၀းႀကီး ကြ။ ဟိုတုန္းက မင္းတို႔ငါတို႔ ေတာပစ္သြားခဲ့ တဲ့ ကၽြဲေသၿမိဳင္တို႔ ကၽြန္းေခါင္းပြ လိွ်ဳတို႔ေတြ ထိ ေရာက္တယ္””
သူငယ္ခ်င္းရဲ႕စကား ၾကားရေတာ့ ကိုယ္ မ်က္လံုးျပဴးရသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္သံုး ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္က ကိုယ္တို႔ အမဲပစ္ သြားခဲ့ၾကသည့္ေတာအထိသြားၿပီး တေရာ္ ခုတ္ၾကရသည္ပင္ ရွားေတာင့္ရွားပါးတဲ့။ အဲ့ သည္ေနရာမွာ ေတာင္ကတံုးေတြ ျဖစ္ကုန္လို႔ ငွက္နားဖို႔ သစ္ပင္ ေကာင္းေကာင္းပင္မရိွေလ သတဲ့ဆိုေတာ့ ဟိုအခါတုန္းက ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္ေနသည့္ ေတာႀကီးက အဘယ္သို႔ ေသာပၪၥလက္ဆရာ တစ္ဦးဦးက အပ္ခ်ေလာင္း ႏွင့္ ေပ်ာက္သြားေစခဲ့ၿပီလဲ။
ဟိုအခါတုန္းကေတာ့ ကိုယ္တို႔ၿမိဳ႕ထဲက ေန ေျခခပ္သြက္သြက္ႏွင့္ ညေနပိုင္း ၄ နာရီ ေလာက္ စေလွ်ာက္လွ်င္ ည ၁၀ နာရီေက်ာ္ ေလာက္ဆို အခု သည္ေကာင္ေျပာသည့္ ကၽြဲေသၿမိဳင္တို႔ ကၽြန္းေခါင္းပြလိွ်ဳတို႔ ေသာင္း ဆည္ေရကန္ တို႔ဆိုသည့္ ပီဘိေတာႀကီးထဲကို ေရာက္သည္။ ဧရာမ အင္ဖိုပင္ႀကီးေတြ၊ ကညင္ပင္ႀကီးေတြ၊ ေဖ်ာက္ဆိပ္ပင္ႀကီးေတြဆိုသည္က လူသံုးေလးေယာက္ဖက္လို႔မွ မမီ သည့္သစ္ပင္ႀကီးေတြျဖစ္၏။ အဲ့သည္သစ္ပင္ ႀကီးေတြေပၚမွ တြဲေလာင္းက်လာေနသည့္ ႏြယ္ပင္ႀကီးေတြကလည္း ေျခသလံုး ေပါင္ လံုး။ ေယာက်္ားႀကီးသန္သန္ တစ္ဖက္စာ မကေသာ ပင္စည္ေတြ ေဖြးေဖြးျဖဴေနသည့္ ေမ်ာက္ေခ်ာပင္ေတာႀကီးေတြဆိုလည္း တစ္ ေမွ်ာ္တစ္ေခၚႏွင့္ ေနေျပာက္ပင္မထိုးသည့္ ေတာ။ မွ်င္၀ါး၊ က်က္ေသာင္း၀ါး၊ တင္း၀ါး၊ ၀ါးျဖဴ စသည့္ ၀ါးမ်ိဳးစံုေပါက္သည့္ ၀ါးေတာ ႀကီးေတြကလည္း ပိတ္ဆို႔ေနတတ္သည္။
အဲ့သည္ ေမ်ာက္ေခ်ာပင္ေတြေပၚမွာ ႏွာ ဖ်ားမွ အၿမီးဖ်ားတိုင္ ေလးေပေက်ာ္ ငါးေပ နီးပါးရွည္သည့္ “လင္သက္”ဟုေခၚေသာ ရွဥ့္ ပံုစံ တစ္ကိုယ္လံုး အနက္ေရာင္ ၀မ္းဗိုက္က ၀ါ၀ါအေမြးႏွင့္ အေကာင္ေတြက အုပ္ဖြဲ႕ၿပီးေန ၾကသည္။ လူျမင္လွ်င္ ကြိကြိကြကြ ေအာ္ျမည္ ၍ လန္႔ေျပးေျပးရင္း ရန္ေစာင္သြားတတ္ၾက ေသးသည္။
ညည ဆိုလွ်င္ေတာ့ မီးဖိုထားရ၏။ ႏို႔ မဟုတ္လွ်င္ ကိုယ္တို႔၀န္စည္စလယ္ေတြကို တင္ လာသည့္ ႏြားလွည္းေတြမွ ႏြားကို က်ားက တက်စ္က်စ္ လုပ္ရင္း ေခ်ာင္းတတ္သည္။ လွည္းေနာက္လိုက္ ေခြးတစ္ေကာင္စ၊ ႏွစ္ ေကာင္စကို က်ားသစ္က ရစ္သီရစ္၀ဲလုပ္ သည္။ အနံ႔ခံပါးလွသည့္ အဲ့သည္ေခြးေတြ ႏွာေခါင္းမွာ က်ားနံ႔ က်ားသစ္နံ႔ ရၿပီဆိုလွ်င္ ေတာ့အဲ့သည္ေကာင္ေတြ တအီအီႏွင့္ ဖင္သီ ေနေတာ့ၿပီ။ သည္ႏွယ္ အေျခအေနမ်ိဳး ဆို လွ်င္ေတာ့ ဖိုထားသည့္မီးဖိုထဲ ၀ါးစိမ္းအဆစ္ ပိတ္ေတြကို ထည့္ေဖာက္ၿပီး ဖုန္းဖုန္းဒိုင္းဒိုင္း ျမည္ေအာင္ အသံေပးရ၏။ ၀ါးဆစ္ မီးေပါက္ သံႏွင့္မွ မလံုေလာက္လွ်င္ ႏွလံုးျပဴးေသနတ္ကို က်ည္ေလးငါးေတာင့္ကုန္ေအာင္ျဖဳန္းလွ်က္ မိုးေပၚ ေထာင္ေဖာက္ရေတာ့သည္။ မဟုတ္ လွ်င္သည္ သားေကာင္ႀကီးေတြက မလြယ္။ လူကိုပါ အႏၱရာယ္ေပးတတ္သည္။
အဲ့သည္လို ညဥ့္သန္းေခါင္ေလာက္မွာ ကၽြဲေသၿမိဳင္ႀကီးအလြန္ရိွ ေသာင္းဆည္ကန္ဘက္ဆီမွ ကိုယ္တို႔အဖြဲ႕သားေတြ၏ ေသနတ္ သံ သံုးေလးငါးခ်က္ ၾကားရတတ္သည္။ ေသနတ္သံ ၾကားၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ မနက္ေစာေစာ လွည္းေကာက္ၿပီးသာ လိုက္သြားေပေရာ့ ေတာ၀က္ႏုႏု ေခ်ာေခ်ာ တစ္ေကာင္ေတာ့ ရထားတာ ေသခ်ာသည္။
အဲ့သည္ ေသာင္းဆည္ကန္ထဲသို႕ သမင္၊ ေခ်၊ ဆတ္ စသည့္ ေတာေကာင္ေတြက ညညဆိုေရ ေသာက္ဆင္းၾကသည္။ ၀က္က ေတာ့အုပ္လိုက္။ အုပ္လိုက္ဆင္းသည့္ ေတာ ၀က္ကို ပစ္မည္ဆိုလွ်င္ အႀကီးအေသး အ ေကာင္ေရြး၍ပင္ပစ္ရသည္။ တခ်ိဳ႕ သက္ရင့္ ၀က္ထီးအစြယ္ ျပဴးျပဴးႀကီးေတြဆို ေႏြေခါင္ ေခါင္ ကန္ထဲဆင္း ဗြက္လူးလိုက္၊ ေဘးသား ေက်ာသား ယားသျဖင့္ သစ္ပင္ ပင္စည္ႏွင့္ ပြတ္လိုက္လုပ္ရင္း အေခါက္ေတြ ရင့္ၿပီးမာ ေနေသာေၾကာင့္ သည္ေကာင္ႀကီးမ်ိဳးေတြကို မျဖစ္မေနမို႔ ပစ္ရၿပီဆိုလွ်င္ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ ျဖင့္ သို႔မဟုတ္လည္း ပိြဳင့္ဖိုးဖိုးလို ဆီမီးေအာ္ တို ဆင္ပစ္႐ိုက္ဖယ္မ်ိဳးႏွင့္ နားတြင္းထဲ၊ လက္ပပ္ထဲ ၀င္ေအာင္ပစ္မွေသခ်ာသည္။
မနက္တိုင္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ကၽြဲေသၿမိဳင္၊ လိပ္ခြဲၿမိဳင္၊ ကၽြန္းေခါင္းပြသစ္က်င္း ေတြဘက္ဆီမွ အိုးေ၀သံခ်င္းဆက္ေနေအာင္ ေဒါင္းၿမီးကြက္ ႀကီးတို႔ တြံက်ဳးလိုက္ၾကသည့္ အသံခ်ိဳခ်ိဳေတြက တစ္ေတာလံုးတစ္ေတာင္လံုးမွာ ၿမိဳင္ေန တတ္ေသးသည္။
အဲ့သည္လိုမ်ိဳးေတာႀကီးက ယခုႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အတြင္းမွာ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီတဲ့။ ယုန္ညိဳေလးေတြ၊ ေတာ ေၾကာင္ေလးေတြ၊ လင္သက္လို ေမ်ာက္လို ေဒါင္းၿမီးကြက္ႀကီးေတြလို ပင္ျမင့္ေပ်ာ္ ေတာ သတၱ၀ါေလး ေတြမွအစ သမင္၊ ေခ်၊ ဆတ္၊ ၀က္ အလယ္ က်ားသစ္ေတြ က်ားေတြအဆံုး ဘယ္အရပ္သို႔ ေျပးလႊားပုန္းခိုၾကၿပီလဲ မသိႏိုင္ ေတာ့ၿပီတဲ့။ ပိန္းပိတ္ေအာင္မွာင္ေနသည့္ အဲ့ သည္ ပီဘိ ေတာႀကီးမ်က္မည္းႀကီးဟာ ယခု အခါ ငွက္တစ္ေကာင္နားဖို႔ သစ္ပင္ေကာင္း ေကာင္းပင္မရိွေတာ့ဘူးတဲ့။
တေရာ္ပင္ေလး ခုတ္ရဖို႔ တစ္ညအိပ္ခရီး သြားၿပီး အေမာတေကာ ရွာေနရၿပီတဲ့။ အဲ့ သည္ တစ္ညအိပ္ခရီးသြားရသည့္ အဲ့သည္ ေနရာမွာ ယုန္ညိဳေလးတစ္ ေကာင္တေလ မေျပာႏွင့္ ရွဥ့္ကေလးေစြ႕ကေလးလို အေကာင္ မ်ိဳးေတာင္ ေတြ႕ရျမင္ရဖို႔ အိပ္မက္ပင္မမက္ တတ္ေတာ့ၿပီတဲ့။ ဆိုသည့္အခါ ဟိုတုန္းအခါ ႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္က ကိုယ္တို႔ေတာပစ္ထြက္ ခဲ့သည့္ အဲ့သည္ေတာႀကီးကို လြမ္းမိရေတာ့ သည္။
သည္ရက္ထဲမွာထြက္သည့္ ဂ်ာနယ္ေတြ ထဲ ပုဂၢိလကသတင္းစာေတြထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္အတြင္း ျမန္မာ့ သစ္ေတာဖံုးလႊမ္း သည့္ဧရိယာ ရာႏႈန္း ႏွစ္ဆယ္ ျပဳန္းတီးေလ်ာ့က် သြားခဲ့သည့္သတင္း ဖတ္ရသည္။ ျမန္မာ့ သစ္ေတာအတြင္း သစ္ပင္မ်ားထူထပ္စြာ ေပါက္ေရာက္သည့္ ေတာနက္ဧရိယာ မွာ ၃၀.၉ သန္း မွ ၁၃.၄ သန္းသို႔ ထက္၀က္မက ေလ်ာ့က်သြားခဲ့ၿပီဟု ဆို၏။ ရွားပါးေတာ တိရစၦာန္ေတြလည္း မ်ိဳးသုဥ္းေတာ့မည့္ အႏၱ ရာယ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရၿပီဟု ကုလသမဂၢ အစားအစာႏွင့္စိုက္ပ်ိဳးေရးအဖြဲ႕၏ ထြက္ခ်က္ ခန္႔မွန္းမႈ အစီရင္ခံစာက ဆိုထားသည္။
ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ စစ္ အာဏာရွင္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ေရရွည္တည္တံ့သည့္ သစ္ေတာမူ၀ါဒကို မ်က္ကြယ္ ျပဳကာ ေရတိုအက်ိဳးအျမတ္ကိုသာ ဦးစားေပး သစ္ထုတ္ခဲ့သျဖင့္ အာရွတိုက္၏ အဓိက အပူပိုင္းဇုန္သစ္ေတာတစ္ခုကို ဤသို႔ျပဳန္းတီး ေစခဲ့ျခင္းျဖစ္လ်က္ ရွားပါးမ်ိဳးစိတ္မ်ားအား အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစခဲ့သည္ဟုဆို၏။
ထိုသို႔ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ သစ္ထုတ္လုပ္ေန မႈမွာ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္း တ႐ုတ္ နယ္စပ္ ရိွေတာင္တန္းမ်ားတြင္ ယခုလက္ရိွမွာပင္ မ်ားျပား လ်က္ရိွေနေသးေၾကာင္း အစီရင္ခံ စာမွာေဖာ္ျပထားသည္ကို ဖတ္ရသည္။ ေန႔ စဥ္လိုလိုပင္ တ႐ုတ္ျပည္ဘက္ကို သြားေန သည့္ ျမန္မာ့သစ္လံုး ေတြကိုတင္ထားေသာ သစ္ကားၿပီးေတြကပင္ ဆယ္ႏွင့္ခ်ီၿပီး ရာဂဏန္း နီးပါးရိွေနဆဲျဖစ္သည္တဲ့။
သည္ေတာ့လည္း ေက်ာေကာ့ေအာင္ပူသည္ထိ တစ္ႏိုင္ငံလံုးေဖာက္ျပန္လာသည့္ ရာသီဥတုကို အံ့ၾသမေနမိေတာ့။ ေခါင္းေလွ်ာ္ ရည္ တေရာ္ေခါက္ကေလးရဖို႔ တစ္ညဥ့္အိပ္ သြားၿပီး ခ်စ္တီးေခါင္း သန္းရွာသလိုရွာမွ တစ္ပင္တေလ ရသည္ဆိုျခင္းကလည္း ပို၍ပင္ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့။
စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ ငါတို႔ ေတာေတြထဲမွ သစ္လံုးႀကီးမ်ား၏ ၀ိညာဥ္ေတြက တ႐ုတ္လုပ္ ေထာ္လာဂီ်ေတြ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြ ေယာင္ ဖန္ဖန္ဆင္းၿပီး တို႔တိုင္းျပည္ထဲမွာ တဖုန္း ဖုန္းလာျမည္ေနေလေရာ့သလားဟုလည္း စိတ္အစြဲႏွင့္ထင္ေယာင္ထင္မွား ...။
(ေမ ၁၇ ရက္ေန႔ထုတ္၊ အတြဲ (၂) အမွတ္စဥ္ ၁၃၊
သည္ေလဒီးစ္ နယူးစ္ဂ်ာနယ္ ။)
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
The Ladies News Journal
ACM Credit To:The Ladies News Journal
မိတ္ေဆြ-ဒီလင္႔ ၂ ခုကို Click ႏွိပ္ယုံျဖင္႔ သတင္းအစုံကိုဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://ayechanmon-news1.blogspot.com/
Post a Comment