0


လန္ဒန္ ၊ Ref - Daily Mirror

ေနာက္က်က်န္ရစ္ရာက လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ ေနာက္ခံအား အနည္းဆုံးသူမ်ား ဆက္လက္ မေပၚေပါက္ေရးအတြက္ ကေလး မ်ားအေနျဖင့္ အသက္ႏွစ္ႏွစ္အ ရြယ္တြင္ ေက်ာင္းစေနသင့္ေၾကာင္း ေက်ာင္းမ်ားကို စစ္ေဆးေသာ တရားဝင္အဖြဲ႕အစည္းOfsted ၏ ဥကၠ႒က ေျပာၾကားခဲ့သည္။နိုင္ငံတစ္ဝန္းအဆင္းရဲဆုံး ဧရိယာမ်ားမွ ငါးႏွစ္ေအာက္ကေလး မ်ား၏ စာမလိုက္နိုင္မႈကို ကိုင္ တြယ္ရန္ ႀကီးမား၊ သတိၱ၊ ရဲရင့္၊ လႈပ္ရွားမႈလိုအပ္ေၾကာင္း ေဘ ရြန္နက္စ္ဆယ္လီေမာ္ဂန္က ယုံ ၾကည္ေနသည္။ အဂၤလန္၌ လက္ ရွိကေလးအမ်ားစုမွာ ၎တို႔၏ ေလးႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ၿပီးေနာက္ စက္တင္ဘာလ၌ ေက်ာင္းစမတက္ မီ သုံးႏွစ္ သို႔မဟုတ္ ေလးႏွစ္အ ရြယ္တြင္ ေန႔ကေလးထိန္းေက်ာင္း သို႔သြားသည္။

တရားဝင္အားျဖင့္ အဂၤလန္တြင္ေနထိုင္ေသာ ကေလး အားလုံး ၎တို႔၏ငါးႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ေနာက္ပိုင္းကစ၍ အခ်ိန္ ျပည့္ပညာေရးတြင္ ရွိေနရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေက်ာင္းမ်ားသည္အသက္ ႏွစ္ႏွစ္မွ ၁၈ႏွစ္အထိ လက္ခံ သင္ၾကားသင့္ေၾကာင္း လန္ဒန္၌က်င္းပေသာ ပညာေရး ဆိုင္ရာ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတစ္ခုတြင္ ေဘရြန္နက္စ္ေမာ္ဂန္က ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသို႔ေရာက္လာ ေသာကေလးမ်ားကို မတူသည့္ အဆင့္တစ္ခု၌ ေနရာေပးနိုင္ပါ က အခ်ိန္ကုန္သက္သာျခင္းႏွင့္ အေျပာင္းအလဲလုပ္နိုင္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္နိုင္မည္ဟုလည္း ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

မၾကာေသးခင္က လက္ခံ ရာ အတန္းခန္းမ်ားသို႔ ေရာက္ လာၾကသည့္ မ်ားျပားလြန္းသည့္ ကေလးမ်ားမွာ ခါးေတာင္းႀကိဳက္ ပိတ္စမ်ား ရွိေသးျခင္း၊ စကား ေကာင္းမြန္စြာ မေျပာတတ္ျခင္း ႏွင့္ အေျခခံကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားမရွိ ေၾကာင္း ဆရာမ်ားထံမွ တိုင္တန္း မႈမ်ားထြက္ေပၚလာစဥ္ ယခုလႈပ္ ရွားမႈျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။ စည္းမ်ဥ္းမ်ားေျပာင္းလဲကာ ႏွစ္ ႏွစ္မွစ၍ ေက်ာင္းစေနလၽွင္ အ ဆင္းရဲဆုံးကေလးမ်ားအေပၚ အမွန္တကယ္ အာ႐ုံစိုက္နိုင္လိမ့္ မည္ဟု ေဘရြန္နက္စ္ေမာ္ဂန္က ယုံၾကည္ေနသည္။
လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ ေက်ာ ေထာက္ေနာက္ခံ အမွန္တကယ္ အားနည္းေသာ ကေလးအမ်ား အျပားသည္ သင္ယူရန္အဆင္ သင့္မျဖစ္ေသးသျဖင့္ ၎တို႔အား ပညာမေပးနိုင္မီ ေက်ာင္းကျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၎ကေျပာၾကားခဲ့သည္။ မၾကာ ေသးခင္ကOfsted ၏ အစီရင္ခံ စာတစ္ခုအရ ဆင္းရဲေသာ ငါးႏွစ္ သားကေလးမ်ားသည္ ၎တို႔ႏွင့္ သက္တူႂကြယ္ဝေသာ ကေလး မ်ားေနာက္ ၁၉လမၽွ ေနာက္က် မႈက်န္ရစ္သည္ဆိုသည္။

ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >Yangon Media Grouphttps://www.facebook.com/excellencemedia
http://ayechanmon-news1.blogspot.com/

Post a Comment

 
Top