0

ျမန္မာျပည္မွာ ႀကီးျပင္းၿပီး အစုိးရေက်ာင္းကိုတက္တဲ့ ေက်ာင္းသားတိုင္းရဲ႕ တူညီတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ဟာ စာတတ္ေျမာက္တာ မတတ္ေျမာက္တာထက္ အေျခခံပညာ အထက္တန္းအဆင့္ ၁၀ တန္း ေအာင္ျမင္ေရးပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းသားတိုင္းရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္အေနနဲ႔လည္း ဆယ္တန္းမေအာင္ရင္ လူရာမ၀င္ဘူးလို႔ ခံစားရၿပီး ဆယ္တန္း ေအာင္သြားျပန္ေတာ့လည္း ဘာဆက္လုပ္လို႔ လုပ္ရမွန္းမသိ ထူးမျခားနားပါပဲလို႔ ခံစားၾက ရတာလည္း တူေနမယ္ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့ အရြယ္ ၁၉၉၀ ၀န္းက်င္မ်ားကေတာ့ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး သြားရင္ ဗိုလ္တေထာင္၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ လိႈင္နယ္ေျမ တကၠသိုလ္ေတြ ထဲကေန လိႈင္တကၠသိုလ္ တက္ရေရးဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ ကလည္း ၁၀ တန္းေအာင္ၿပီးတဲ့ ေက်ာင္းသားတိုင္းရဲ႕ တူညီတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္ေနျပန္ ပါတယ္။
ခက္ခဲတဲ့ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္
ေဆးေက်ာင္းတို႔လို အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းတို႔လို သက္ေမြးမႈ ပညာသင္ တကၠသိုလ္ေတြက လြဲရင္ က်န္တဲ့ ဘာသာရပ္အားလုံးရဲ႕ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ကို ေက်ာင္းသားေတြ ဆယ္တန္းေျဖတဲ့ လိပ္စာနဲ႔ပဲ ခြဲျခား သတ္မွတ္ေပးပါတယ္။ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ ၃၃ လမ္းမွာေမြးတဲ့ ကၽြန္မ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ ဗိုလ္တေထာင္ တကသိုလ္ကို တက္ခြင့္ရပါတယ္။ တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္ရၿပီး မေပ်ာ္ႏိုင္တဲ့ဘ၀လို႔ ဆိုရမွာပါ။ တကၠသိုလ္ စတက္ေတာ့ ေက်ာင္း၀တ္စုံ မ၀တ္ရေတာ့တာကလြဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တကၠသိုလ္တက္ရတယ္လို႔ကို မခံစားရ ပါဘူး။ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္မွာ တည္ထားတဲ့ တကၠသိုလ္ဆိုေတာ့ ေနရာက ေက်ာင္း အေဆာက္အအုံကလြဲလို႔ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း၀င္းရယ္လို႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မရွိပါဘူး။ ဘယ္ေနရာသြားသြား ကိုယ့္ဆရာ ဆရာမေတြနဲ႔ ကိုယ့္ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အၿမဲ ေတြ႕ေနၾက ရတာဆိုေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္းရဲ႕ လူမႈေရး နယ္ပယ္ထက္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပိုက်ယ္ လာႏိုင္ပါ့မလဲလို႔ ေတြးၿပီး တကသိုလ္တက္ျခင္းရဲ႕ အဓိပ္ၸာယ္ကို သည့္ထက္ ပိုၿပီး ျပည့္စုံခ်င္မိပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မအိမ္ကို အေရးဆိုပါတယ္။ ကၽြန္မကို လိႈင္တက္ၠသိုလ္ ေျပာင္းေပးပါလို႔။ ေနာက္ႏွစ္မွာ ေျပာင္းေပးမယ္ဆိုတဲ့ အေျဖကို ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မက အေပါင္းအသင္းလည္း သိပ္မမ်ားသလို သြားဟယ္ လာဟယ္နဲ႔လည္း လည္လည္ ပတ္ပတ္ သိပ္ရွိတဲ့သူမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း ကၽြန္မ အေနေအးတာနဲ႔ပဲ ဒီလို က်ဥ္းက်ဥ္းက်ဳတ္က်ဳတ္ ေက်ာင္း၀င္းမွာ ေနလည္း ျဖစ္တာပဲလို႔ေတာ့ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မအိမ္ကို မေျပာေတာ့ဘဲ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ေက်ာင္းေျပာင္းႏိုင္ဖို႔ အေရး ႀကိဳးပမ္းပါေတာ့တယ္။
ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးဆိုတာ တကယ့္ကို ကုိယ့္အားကိုယ္ ကိုးပါ။ ဘာလို႔လဲဆို ကၽြန္မတို႔ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြရဲ႕ ႐ုံးဌာနေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြမွာ ပါေလ့ရွိတဲ့ အတိုင္း ကန္ေတာ့ပစၥည္း ကန္ေတာ့ေငြ ဆိုတာေတြ ကၽြန္မလက္ထဲမွာ မရွိတာပဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း အခြင့္အေရးကို ေငြနဲ႔ယူမွ ရတယ္ဆိုတာမ်ိဳးခ်ည္းပဲေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ ပါဘူးေလ။ သူ႔ပုံမွန္အတိုင္း နည္းမွန္ လမ္းမွန္ ဆိုရင္ ရပိုင္ခြင့္ရွိရမွာေပါ့လို႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ခံယူၿပီး ဗိုလ္တေထာင္ တကၠသိုလ္နဲ႔ လိႈင္တကၠသိုလ္ကို ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္နဲ႔ လုပ္စရာ ရွိတာေတြကို လုပ္ပါတယ္။ ရင္းႏွီးတဲ့သူေတြကို အကူအညီေတာင္းၿပီး ေနာက္ဆုံး ေမာ္ကြန္းထိန္းဆီကို ကိုယ္တိုင္သြားေတြ႕ၿပီး ေက်ာင္းေျပာင္း ခ်င္လို႔ ေလွ်ာက္လႊာတင္တဲ့ အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မလိုပဲ ဗိုလ္တေထာင္ကေန လိႈင္တကၠသိုလ္ကို ေျပာင္းတဲ့ သူေတြ ရွိပါတယ္။ သူတို႔ထဲက တခ်ိဳ႕က ေလွ်ာက္လႊာတင္ၿပီး ကတည္းကကို လိႈင္တကၠသိုလ္ မွာပဲ ေက်ာင္းသြားတက္ေနၾကပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း အားေတာ့ ငယ္တာေပါ့။ ေနာက္ဆုံးမွာ ကၽြန္မ လိႈင္တကၠသိုလ္ကို ေျပာင္းခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ေမာ္ကြန္းထိန္းကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္လို႔ သြားေျပာေတာ့ ကၽြန္မလက္ထဲ ေငြရယ္ေၾကးရယ္လို႔ ပါမသြားခဲ့ပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအခြင့္အေရးရခဲ့တာဟာ ကၽြန္မအတြက္ ေက်ာင္းေျပာင္း တက္ခြင့္တင္မကဘဲ နည္းမွန္လမ္းမွန္အတိုင္း ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးကို ရတဲ့သူေတြ လည္း ရွိႏိုင္တာပဲလို႔ ယုံၾကည္မႈ စိတ္ဓာတ္အင္အားပါ ရခဲ့ပါတယ္။

သိန္းခ်ီတန္တဲ့ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္
အဲဒီ စိတ္ဓာတ္အင္အားေလးကို ကၽြန္မ ဆက္ၿပီး ေမြးျမဴ ပါတယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ တစ္ခါ သမီးကို ေက်ာင္း စအပ္ေတာ့ ဆုံးျဖတ္ရခက္တဲ့ အျဖစ္ကို ႀကံဳရျပန္ပါတယ္။ ေက်ာင္း ကလည္း လူအမ်ားႀကိဳက္တဲ့ ေက်ာင္းကို အပ္ခ်င္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကေလး ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ဆိုတာ ပိုက္ဆံ ဘယ္ႏွသိန္းေပးႏိုင္မွ ရတယ္ဆိုတာမ်ိဳးက လူတုိင္း ေျပာဆိုေနၾကတဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ကၽြန္မက အဲဒီေလာက္လည္း ပိုက္ဆံမေပးႏိုင္ပါဘူး။ ေပးရမယ္လို႔လည္း တရား၀င္ သတ္မွတ္ထားတာလည္း မရွိေတာ့ တတ္ႏိုင္လို႔ ေပးၾကတဲ့ သူေတြလည္း ေပးတဲ့အတြက္ အခြင့္အေရး ပိုရတာေတာ့ ရွိပါေစေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မေပးႏိုင္တဲ့သူ အခြင့္အေရး မရဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ လက္မခံႏိုင္ျပန္ပါဘူး။ တစ္ဖက္မွာကလည္း အမ်ားနည္း မလိုက္လို႔ ကိုယ့္သမီးေလး ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ မရခဲ့ရင္ ျပန္ျပင္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကိစ္ၥမ်ိဳးပါ။ ကၽြန္မ ကိုယ့္ရဲ႕ ယုံၾကည္မႈ စိတ္ဓာတ္အင္အားကိုပဲ အားကိုးၿပီး ဆုံးျဖတ္ ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာမွာ တျခားသူေတြ အႀကံေပးသလိုမ်ိဳး အလွဴေငြ ဘယ္ေလာက္ ထည့္၀င္ပါမည္ ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ကို ထည့္မေရးလိုက္ပါဘူး။ အဲဒီလို ေရးဖို႔လည္း ေလွ်ာက္လႊာပုံစံမွာ ဘယ္ေနရာမွာမွ ျဖည့္ခိုင္း ထားတဲ့ စာသားလည္း မေတြ႕ပါဘူး။ ကၽြန္မက ဒီလိုပုံစံနဲ႔ ေလွ်ာက္လႊာတင္လိုက္တယ္ ဆိုတာကိုသိေတာ့ ေဆြမ်ိဳး ေတြထဲမွာ ပူပင္ၾကသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ယုံၾကည္ခ်က္ကို ဆက္ယုံေနရုံကလြဲလို႔ မရွိပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ သမီး ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ကံေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာ႐ုံနဲ႔ေတာ့ မလုံေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္။ နည္းမွန္ လမ္းမွန္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ေနသူေတြ ရွိေနေသးတယ္ ဆိုတာကို ယုံၾကည္လို႔ ရေနေသးတယ္၊ ဒီေျမေပၚမွာ ႐ိုး႐ိုးတန္းတန္း ပုံမွန္ ရွင္သန္ေနထိုင္ခြင့္ ရွိေနေသးတယ္လို႔ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာလို႔ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္လို႔ေတာင္ ဆိုလုိက္ ခ်င္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔တင္ ေက်ာင္းအပ္တဲ့ကိစၥက မၿပီးသြားေသးပါဘူး။ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ရၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းအပ္တဲ့ေန႔ကို ေရာက္လာ ပါတယ္။ ေက်ာင္းအပ္စာရင္း သြင္းရမယ့္ အခန္းထဲကို ၀င္လိုက္တယ္ဆိုရင္ကိုပဲ ကိုယ့္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ မွားသြားၿပီ လားလို႔ ထင္ခ်င္စရာ ျဖစ္ရပါတယ္။ တကယ္ေျပာတာပါ။ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံတဲ့ အခန္းထဲမွာ ဘဏ္တစ္ခုက ၀တ္စုံ၀တ္ထားတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြနဲ႔ ေငြေရစက္ေတြ တန္းစီ ရွိေနပါတယ္။ ကၽြန္မက တစ္ေယာက္တည္း ၀င္သြားပါတယ္။ ကၽြန္မ စာရင္းသြင္းတဲ့ ဆရာမဆီသြားေတာ့ ေက်ာင္းအပ္ လက္ခံစာရင္းမွာ လက္မွတ္ထိုးရပါတယ္။ အဲဒီစာရြက္ေပၚက သူမ်ားေတြ လက္မွတ္ထိုးတဲ့ အကြက္ေဘးနားမွာ ဘယ္ႏွသိန္း ဘယ္ႏွသိန္းရယ္လို႔ မွတ္ခ်က္ေတြ တန္းစီ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္မကို ေဘးဘက္က စားပြဲကို သြားခိုင္းပါတယ္။ ဆရာထင္ပါတယ္။ ကၽြန္မကို ေမးပါတယ္။ အလွဴေငြ ဘယ္ေလာက္ထည့္ခ်င္ပါသလဲတဲ့၊ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ေမးတာပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ မႀကံဳဖူးေပမယ့္ ၾကားဖူးထားတဲ့အတိုင္း စစ္ေၾကာေရးစားပြဲေရွ႕ကို ေရာက္သြားသလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထင္မိပါတယ္။ ကၽြန္မက အေျဖေပးရမွာကို မေျဖဘဲ ဆရာကို ျပန္ေမးပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္လို႔ သတ္မွတ္ထား တာ ရွိလားလို႔။ ဆရာက မရွိပါဘူးတဲ့။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ကၽြန္မလွဴမယ့္ ေငြပမာဏကို ေျပာၿပီး လွဴခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ အဲဒီ ဘဏ္၀န္ထမ္းေတြ ရွိေနတဲ့ ေက်ာင္းခန္းထဲက ထြက္လာေတာ့မွပဲ ကၽြန္မ သမီးေလးရဲ႕ ေက်ာင္းအပ္ျခင္းကိစၥ ၿပီးဆုံးတိုင္ ေအာင္ျမင္ၿပီရယ္လို႔ ဟင္း ခ်ႏိုင္ပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မ မိုက္မိုက္မဲမဲ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သလား။ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သလား။ သမီးရဲ႕ ပညာေရးနဲ႔ ရင္းၿပီး ယုံၾကည္မႈ ေနာက္ကို လုိက္ခဲ့တာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ၊ ဒီအခြင့္အေရးဟာ ကံေကာင္းလို႔ တုိက္ဆိုင္လို႔ ရခဲ့တယ္လို႔ေတာ့ မသတ္မွတ္ခ်င္ ပါဘူး။ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ေနထိုင္ေနတဲ့သူေတြ ရွိေနေသးတဲ့ ေခတ္ေၾကာင့္လို႔သာ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

သတိရမိတဲ့ ဆရာေတြ
ကၽြန္မရဲ႕ ယုံၾကည္ခ်က္ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ဟာ ကၽြန္မ အေဖ အေမဆီက လာပါတယ္။ အေဖနဲ႔ အေမက ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းက ဆရာေတြ ဆရာမေတြကို မ႐ိုေသ မေလးစားတာ ေ၀ဖန္တာ လုံး၀ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး အကၽြမ္းတ၀င္လည္း မရွိျပန္ပါဘူး။ ေက်ာင္းကို လႊတ္လိုက္ရင္ ေက်ာင္းသားနဲ႔ဆရာ ေက်ာင္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔ ခ်စ္ေၾကာက္ ႐ိုေသမႈေတြနဲ႔ ရွိေနၾကတာပဲလို႔ ယုံၾကည္ပုံရပါတယ္။ ကၽြန္မ အေမဆိုရင္ ေက်ာင္း စ အပ္တဲ့ ေန႔တစ္ေန႔သာ ေက်ာင္းကို ေရာက္ပါတယ္။ က်န္တာ စာေမးပြဲ လိုက္ေစာင့္တာ လိုက္ပို႔ လုိက္ႀကိဳတာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ခုျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ကၽြန္မကို ဆရာမေတြ မွတ္ေတာင္ မွတ္မိရဲ႕လား လို႔ေတာင္ ေတြးမိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေခတ္ကလည္း က်ဴရွင္ေတြ တက္ၾကပါတယ္။ က်ဴရွင္ဆိုတဲ့ သေဘာက ကိုယ္အားနည္းတဲ့ ဘာသာရပ္ကို ျဖည့္သင္တာမို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ စာသင္ခန္းေတြက တစ္ခန္းကို ေက်ာင္းသား ၆၀၊ ၇၀။ ဆရာမတစ္ေယာက္က သူသင္လိုက္တဲ့စာကို နားလည္မလည္ စာသင္ခ်ိန္ ၄၅ မိနစ္ေလာက္မွာ တစ္ေယာက္ခ်င္းကိုေတာ့ ဘယ္ၾကည့္ႏိုင္ပါ့မလဲေလ။ စာသင္ခန္း တစ္ခန္းကို ေက်ာင္းသား ၁၅ ေယာက္ေလာက္ ဆိုရင္ေတာ့လည္း တစ္မ်ိဳးေပါ့။ ကၽြန္မလည္း က်ဴရွင္ယူတဲ့ ဘာသာယူပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အဂၤလိပ္နဲ႔ သခ်ၤာပါ။ ဒါေပမဲ့ အတန္းပိုင္ဆီမွာ ယူမွျဖစ္မယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ ကၽြန္မ ကိုယ္တိုင္က မေတြးခဲ့တာမို႔ ကၽြန္မ မိဘေတြက ပိုေတာင္ မေတြးျဖစ္ဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက အတန္းပိုင္ ဆရာမဆီမွာ တက္တဲ့သူေတြလည္း ရွိခ်င္ရွိ ေနမွာေပါ့။ ကၽြန္မကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အိမ္နားနီးတဲ့ သြားရလာရ အဆင္ေျပတဲ့ ေနရာမွာတက္ခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မ စာအေတာ္ႀကီး မဟုတ္ေပမယ့္ အဆင့္ ၁၀ အတြင္းေတာ့ အႀကိမ္မ်ားမ်ား ရပါတယ္။ တစ္ခါမွလည္း အတန္းပိုင္ ဆရာမဆီ က်ဴရွင္မတက္လို႔ ဆရာမက ကၽြန္မအေပၚ မ်က္ႏွာညိဳတယ္ အဆင့္ေတြမေကာင္းဘူးလို႔ ခုျပန္ေတြးရင္ ေတာင္ မေပၚလာပါဘူး။ ဆရာမေတြကိုလည္း ခ်စ္တာပါပဲ။ ဘယ္ဆရာမကေတာ့ ပထ၀ီသင္တာ ဘယ္လို၊ သခ်ာၤ ဆရာကေတာ့ ႐ိုက္တတ္တယ္၊ အဂၤလိပ္စာ ဆရာမက အတန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသားတိုင္းကို စာဖတ္မွန္ေအာင္ အသံထြက္မွန္ေအာင္ ဖတ္စာကို ဖတ္ခိုင္းတတ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ မွတ္မိေနပါေသးတယ္။ ဆရာမေတြနဲ႔ အရင္းႏွီးႀကီး မဟုတ္ေပမယ့္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားတိုင္း အေပၚကို ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ ေမတၱာ ေစတနာေတြ ေရာက္တယ္လို႔ အခုခံစားနားလည္မိပါတယ္။ အဲဒီ ေစတနာ ေမတၱာေတြဟာ စာသင္ခန္းမွာ ပုံမွန္ေကာက္ခံတဲ့ အလွဴေငြ ေတြကို ထည့္၀င္တာကလြဲၿပီး ဆရာမကို သီးသန္႔ကန္ေတာ့လို႔ ဆရာမဆီမွာ က်ဴရွင္ယူလို႔ ကၽြန္မအေပၚ အထူးျပဳ ေရာက္လာတဲ့ ေစတနာေမတၱာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါက ကၽြန္မ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ မူလတန္းကေန အထက္တန္းအထိ ဆရာနဲ႔ ေက်ာင္းသား ေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရး အပိုင္းအစေလးပါ။

မိဘနဲ႔ ဆရာ
ကၽြန္မ အေဖ အေမက ဆရာ ဆရာမေတြနဲ႔ အေတြ႕အထိ နည္းတာကို ကၽြန္မအတြက္ အားနည္းခ်က္လို႔ ကၽြန္မ ဘယ္တုန္းကမွ မျမင္ခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္မ သားသမီးေတြ လက္ထက္ ေရာက္ေတာ့လည္း ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ မိဘ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ တမင္တကာေနတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ပင္ကိုယ္ သဘာ၀အရကို ကၽြန္မလည္း ကေလးေတြရဲ႕ ဆရာ ဆရာမေတြနဲ႔ အေတြ႕အထိ နည္းပါတယ္။
ကေလးေတြကို က်ဴရွင္ပို႔ေပးေပမယ့္ အတန္းပိုင္ ဆရာမ ဆီကိုေတာ့ မပို႔ျဖစ္ပါဘူး။ တမင္ရည္ရြယ္တာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဆရာမေတြေနတဲ့ ေနရာနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ ေနတဲ့ေနရာ သီးျခားျဖစ္ေနေတာ့ မပို႔ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မ သမီးေလး ကေတာ့ ငယ္တုန္းမွာ ဘာမွ မေတာင္းဆိုေပမယ့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြကစၿပီး အတန္းပိုင္ဆီမွာ စာသင္ခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ကၽြန္မက ႀကိဳပို႔ေ၀းတဲ့ ဒုကၡကို မခံႏိုင္တာနဲ႔ မပို႔ျဖစ္ပါဘူး။ ဒီလိုပဲ ေနလာခဲ့တာ အခု သမီးက ရွစ္တန္းေရာက္လာပါတယ္။ တစ္ေန႔က သမီးေက်ာင္းက ဆရာမ လွမ္းဖုန္းဆက္လို႔ ေက်ာင္းကို လုိက္သြားရပါတယ္။ သမီး ဘာေတြမ်ား ျပႆနာျဖစ္လဲလို႔ လမ္းမွာေတြးလာရင္း ကၽြန္မရဲ႕ ဆရာမေတြနဲ႔ ထိေတြ႕မႈ အားနည္းတာဟာ သမီးေလးကိုပါ အားနည္းခ်က္ေတြ ျဖစ္ေနေစၿပီလားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ ရင္ေတာ့ ဆရာမကို မိတ္ဆက္လို႔ စကားေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာရဦးမယ္ လို႔လည္း ေတြးပါတယ္။ ကံေကာင္းရင္ တစ္ဆင့္တစ္ဆင့္ ဆက္စပ္ၿပီးေတာင္ သိေနၾကဦးမွာလို႔လည္း ေတြးလာ ပါတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ႐ုံးခန္းတစ္ခန္းဆီကို လုိက္သြားရပါတယ္။ ေတြ႕ရင္ ႏႈတ္ဆက္လိုက္မယ္လို႔ အားခဲထားတဲ့ ကၽြန္မ ႏႈတ္ဆက္ခြင့္လည္း မရပါဘူး။ ဆရာမေလး ေယာက္က အခန္းရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ တန္းစီထိုင္ေနၾကပါတယ္။ အတန္းပိုင္ ဆရာမ ကေတာ့ အခန္းအလယ္က အစည္းအေ၀း စားပြဲလိုမ်ိဳးမွာ ထိုင္ေနပါ တယ္။ သမီးနဲ႔ အျခားမိန္းကေလး တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဆရာမေတြရဲ႕ အစြန္ႏွစ္ဖက္မွာ ဆရာမေတြကို ေက်ာခိုင္းၿပီး တစ္ဖက္လွည့္ မတ္တတ္ရပ္ေနၾကပါတယ္။ ကၽြန္မ သမီးရဲ႕ အေမပါဆိုေတာ့ ဆရာမေတြက ကၽြန္မကို အျဖစ္အပ်က္ေတြ ေျပာေတာ့တာပါပဲ။ သမီးနဲ႔ သူ႔သူငယ္ခ်င္းတို႔ ႏွစ္ေယာက္ စကားမ်ားၾကေတာ့ တစ္ေယာက္က ဆရာမေတြဆီ ေျပးၿပီး သြားတိုင္ပါတယ္။ သူတို႔ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္တြဲလာတာ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ ရွိပါၿပီ။ ေက်ာင္းျပင္မွာလည္း အတူ သြားလာတာမ်ိဳး ရွိၾကပါတယ္။ ခုေတာ့ စကားမ်ားၿပီး လာတိုင္တယ္ဆိုေတာ့ ဆရာမေတြက ဘယ္သူလြန္တယ္ ဘယ္သူမွားတယ္ စုံစမ္းစစ္ေဆး၊ အေမေတြကိုပါ ေခၚၿပီး သက္ေသလုပ္ စစ္ေဆးၾကပါတယ္။ ကၽြန္မ တရားခြင္တစ္ခုကို ေရာက္သြားသလိုပါပဲ။ ကေလးေတြကို အျပစ္ရွိလို႔ တျခား တစ္ဖက္ကို လွည့္ခိုင္းထားၿပီး ကၽြန္မေရာက္သြားေတာ့ လည္း အျပစ္ရွိသူရဲ႕ အေမမို႔လားမသိ ကၽြန္မကို ဘယ္သူကမွ ထိုင္ပါလို႔ မေျပာပါဘူး။ ကၽြန္မလည္း မိဘနဲ႔ ဆရာဆိုတာ ေအးေအးေဆးေဆး ထိုင္ၿပီး ေဆြးေႏြး သင့္တယ္လို႔ ကိုယ့္ဘာသာ ယူဆၿပီး ထိုင္မယ္ေနာ္လို႔ ေျပာၿပီး ခုံယူထိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဘယ္သူ အျပစ္ပိုတယ္လို႔ သတ္မွတ္ၿပီး လက္မွတ္ ထိုးၾကရပါတယ္။ ကၽြန္မ အထိန္းအခ်ဳပ္ညံ့လို႔ သမီးက ဒီလုိ စကားမ်ားတဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္ရတယ္လို႔ေတာ့ ၀န္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီလုိ ဆရာမ ငါးေယာက္ေလာက္ တန္းစီ စစ္ေဆးေမးျမန္း အျပစ္ေဖာ္ထုတ္မယ့္အစား တစ္ေယာက္ ေခါင္းတစ္ခ်က္စီ ေလာက္ ေခါက္ၿပီး၊ တည့္ေအာင္ေနၾကလို႔ ႐ိုး႐ိုးေလးမ်ား ေျပာလိုက္လို႔ မရဘူးလားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ကၽြန္မ ျပန္လာတဲ့အထိ ဆရာမေတြ နာမည္ကိုလည္း မသိခဲ့ရသလို ကၽြန္မ နာမည္ကိုလည္း မေမးခဲ့ၾကပါဘူး။
ေနာက္ေန႔မွာ သမီးက သူ႔သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ဖုန္းေျပာေနတာ ကိုေတြ႕ေတာ့ သူတို႔ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ၿပီး ေက်ာင္းမွာ စကားမ်ားၾကရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲလို႔ ဆရာမကိုပဲ လွမ္းေမးရမလား စိတ္ထဲပူပင္မိပါတယ္။ ကၽြန္မ ေတာက္ေလွ်ာက္ ယုံၾကည္တဲ့အတိုင္း ကေလးေတြကို ထားခဲ့တာကို ကၽြန္မ သမီးေလးကေရာ သူ႔စိတ္ထဲက ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ လက္ခံယုံၾကည္ရဲ႕လားလို႔ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ေတြးမိလာပါတယ္။ ကၽြန္မကပဲ ေခတ္ႀကီးကို နားမလည္ဘဲ ေခတ္ေနာက္က်က်န္ခဲ့သူ ျဖစ္ေနၿပီလား။ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ သမီးေလးက စိတ္မပါဘဲ လိုက္ေနေနရသလား။ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြ ယိုင္နဲ႔ရေတာ့မလိုလုိ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ လက္မေလွ်ာ့ခ်င္ေသးပါဘူး။ ကၽြန္မ ယုံၾကည္တာေတြ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာကို ကၽြန္မသမီးေလးကိုလည္း ဆက္ၿပီး ယုံၾကည္ေစခ်င္ ေနပါတယ္။
သြယ္သြယ္မ်ဳိးညြန္႔
၂၅ ႏို၀င္ဘာ ၂၀၁၃

ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ - ၄၊ အမွတ္ - ၁၇၃ မွ ဆရာမ သြယ္သြယ္မ်ဳိးညြန္႔၏ ေဆာင္းပါး ...

ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္

Post a Comment

 
Top