ႏို၀င္ဘာ ၂၃ ရက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ စေနေန႔
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္လား အလွဴခံမ႑ပ္လား
၀လံုးေရ...ဟုိတစ္ပတ္က ရန္ကုန္ကို ခဏ ေရာက္ခဲ့ေသးတယ္။ ဟုိတစ္ေခါက္ေတြ ကတည္းက ေလဆိပ္ အင္မီ ဂေရးရွင္းကို ျဖတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အရင္တုန္းကလို ကိုယ့္ ႏိုင္ငံထဲ ျပန္၀င္ရမွာကို စိတ္ညစ္ညဴးစရာ အျဖစ္ေတြ မႀကံဳရေတာ့လို႔ ၀မ္းသာ ခ်ီးက်ဴးရေပမယ့္ ေလဆိပ္အျပင္ကို ထြက္လိုက္တာနဲ႔ ကားငွားမလားလို႔ အလုအယက္ ၀ိုင္းဆြဲ သလို ေမးတာကေတာ့ ရွိေနတုန္းပါပဲ။ ပိုဆိုးတာကေတာ့ ကားေတြကို လမ္းျပရွင္းလင္းဖို႔ တာ၀န္ယူထားတဲ့ ၀န္ထမ္း ၀တ္စံုေတြနဲ႔ လူေတြကိုယ္တိုင္က အက်ယ္ႀကီး ေအာ္ဟစ္ၿပီး လမ္းဩန္ေနတာ အားမရေသးဘဲ ေအာ္လံေတြပါ ကိုင္ၿပီး ကားေတြကို ဖယ္ခိုင္းေနတာ၊ ေနရာခ်ေနတာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ က်ယ္၀န္းေနလို႔ အဲဒီေလာက္ ေအာ္ေနဖို႔ လိုတာလဲလို႔ စဥ္းစားမရပါဘူး။ စိတ္ထဲမွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္လား၊ အလွဴခံ မ႑ပ္လားလို႔ေတာင္ ေတြးမိေအာင္ပါပဲ။
အလုအယက္ ဆြဲၾက သယ္ၾက
ေလဆိပ္ဆိုတာက ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ မ်က္ႏွာစာ၊ တင္စားၿပီး ေျပာရရင္ အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕ ဧည့္ခန္းတစ္ခုလို႔ ဆိုရပါမယ္။ ႏိုင္ငံတကာက လူေတြ ၀င္လာၿပီဆိုတာနဲ႔ ျဖတ္ခ်င္ခ်င္၊ မျဖတ္ခ်င္ခ်င္ ဒီေနရာက အားလံုး ျဖတ္ၿပီး သြားၾကရမယ့္ ေနရာတစ္ခုပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ အခုတေလာ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္မီ၊ ႏိုင္ငံတကာဆိုတဲ့ စကားေတြ အရမ္း ေခတ္စားၿပီး သံုးေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံတကာက ေလဆိပ္ေတြမွာ ခရီးသည္ေတြအတြက္ ဘယ္လို အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ေပးထားတယ္ ဆိုတာလည္း ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္းေတြ မသိနားမလည္ဘူးဆိုရင္ေတာင္ အထက္က တာ၀န္ရွိတဲ့ လူႀကီးမ်ားမွာ သင္ၾကား ထိန္းေက်ာင္းေပးဖို႔ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ အေ၀းေျပး ကားဂိတ္ေတြမွာလို ကားဆိုက္ လိုက္တာနဲ႔ ခရီးသည္လက္ထဲက အိတ္ေတြကို ဆြဲလုသလို အတင္းယူသြားၿပီး အငွားကား ေတြေပၚ အလုအယက္ တင္ၾက၊ ပိုက္ဆံေတာင္းၾကလို႔ ဘုမသိဘမသိနဲ႔ ခရီးသည္ေတြ ခံရေပါင္းမ်ားတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြက အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အထိ သယ္မလာ သင့္ေတာ့ပါဘူး။
ကရိန္းနဲ႔ လုိက္ဆြဲေနတယ္ဆို
၀လံုးေရ...ေလဆိပ္ကေန ၿမိဳ႕ထဲက ဘားလမ္းအိမ္ကို ေရာက္ဖို႔ကို ၁ နာရီခြဲေလာက္ ကားေမာင္းရပါတယ္။ ဘာမွလည္း လုပ္လို႔မရမယ့္ အတူတူ ကားပိတ္ဆို႔မႈ ၾကားထဲမွာ စိတ္ကုိ ဆန္႔ထုတ္ၿပီး အသာေလး ေမွ်ာလိုက္ လာရတယ္။ အင္းလ်ားလမ္းေရာက္ေတာ့ ကားေတြက မေရြ႕သေလာက္ကို ျဖစ္ေနလို႔ စူးစမ္းၾကည့္ေတာ့ လမ္းေဘးမွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားေတြေၾကာင့္ ထံုးစံအတိုင္း သြားလို႔ရတဲ့လမ္းက တစ္လမ္းပဲ က်န္ေတာ့တာကိုး။ အဲဒီလို မရပ္ရမယ့္ေနရာမွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားေတြကို ကရိန္းနဲ႔ လိုက္ဆြဲေနတယ္ဆိုလို႔ ငါတို႔ကို လာႀကိဳတဲ့ ကားသမားကို ေမးၾကည့္မိေတာ့ သူက အဲဒီလို ရပ္ထားတဲ့ ကားေတြကိုေတြ႕ရင္ ဖုန္းဆက္ၿပီး အေၾကာင္း ၾကားမွ လာဆြဲတာလို႔ ေျပာျပပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို လာဆြဲတဲ့အခ်ိန္မွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားက ထြက္သြားၿပီး မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ အေၾကာင္းၾကားမိတဲ့သူက ကရိန္းကားခကို ေပးရတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူမွလည္း အေရးလုပ္ၿပီး လွမ္းအေၾကာင္းမၾကားေတာ့သလို ကားေတြ ကလည္း အရင္အတိုင္း ရပ္ၿမဲ၊ က်ပ္ၿမဲ ျဖစ္ေနရတာပဲလို႔ ေျပာပါတယ္။
တာ၀န္မ်ားလွတဲ့ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြ
သူေျပာတဲ့ စကားဘယ္အတိုင္း အတာအထိ မွန္တယ္ ဆိုတာ မသိေပမယ့္ ငါတို႔ျမန္မာျပည္မွာ ဂုဏ္ယူရမလား၊ ၀မ္းနည္းရမလား မသိတဲ့ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမွ မၾကားဖူးတဲ့ နည္းစနစ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ ရွိတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ကားကို လာဆြဲမယ့္ ကရိန္းေတြကို ဘယ္ေနရာမွာ ထားၿပီး လမ္းမွာ ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ အခ်ိန္ေပးၿပီး လာရမယ္၊ ကရိန္းတစ္စီးကို တန္ဖိုး ဘယ္ေလာက္ရွိလို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အက်ယ္အ၀န္းနဲ႔ ကရိန္းဘယ္ႏွစီး လိုမယ္ ဆိုတာေတြကို ဒီစနစ္ကို လုပ္ဖို႔ အႀကံေပးတဲ့သူေတြ ေသခ်ာတြက္ခ်က္ ထားၿပီးမွ ဒါဟာ အေကာင္းဆံုး စနစ္လို႔ အတည္ျပဳ အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ၾကတာလားလို႔
ကရိန္းနဲ႔ ဆြဲတဲ့နည္းက အေကာင္းဆံုးလား
၀လံုးေရ...စင္ကာပူမွာ ကားရပ္နားတဲ့ စနစ္ေတြကို ဘယ္လို ထားတယ္၊ ဘယ္လို ဥပေဒေတြနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ေနတယ္ ဆိုတာေတြကို ေတြ႕ေနရတိုင္း ငါတို႔ဆီမွာေရာ ဘာလို႔ မလုပ္ႏိုင္ရတာလဲ၊ သက္ဆိုင္ရာဌာနေတြက တာ၀န္ရွိတဲ့ သူေတြဆိုတာ ႏိုင္ငံတကာ သြားၿပီး ေလ့လာေနၾက တာဆို၊ ဒါေတြကို မသိခဲ့လို႔လား။ ဒီလိုေတြသာ လုပ္ႏိုင္ရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေကာင္းလိုက္မလဲလို႔ အၿမဲ ေတြးမိတယ္။ တခ်ဳိ႕ ရင္းႏွီးတဲ့သူေတြက ငါ့ကို စင္ကာပူနဲ႔ ရန္ကုန္ မယွဥ္သင့္တာေတြ လိုက္ယွဥ္ၿပီး စဥ္းစားေနရေကာင္းလားလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု စနစ္ေလးေတြကေတာ့ ဘာမွ ခက္ခဲတဲ့ ကိစ္ၥေတြ မဟုတ္တဲ့အျပင္ ကရိန္းနဲ႔ လိုက္ဆြဲတဲ့ နည္းထက္ေတာ့ ပိုေကာင္းႏိုင္တာမို႔ နည္းနည္း ေလ့လာၾက ရင္ျဖင့္ အက်ိဳးမယုတ္ဘူး ထင္တာပါပဲ။
HDB မွာ ကားရပ္ရင္
စင္ကာပူမွာ ကားရပ္နားတဲ့ စနစ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ (HDB-Housing and Development Board) လို႔ ေခၚတဲ့ ျမန္မာျပည္က တိုက္ခန္းေတြလို ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ ကားပါကင္ တစ္ခု ရွိပါတယ္။ အ၀င္အထြက္ကိုတားတဲ့ ေမာင္းတံကိုျဖတ္ၿပီး ၀င္ထြက္ရပါတယ္။ ကားေတြတိုင္းမွာ (IU-In-Vehicle Unit) လို႔ ေခၚတဲ့ IU card reader ထဲမွာ ပိုက္ဆံကတ္ IU card reader ေလးထည့္ထားရပါတယ္။ အဲဒီကတ္ထဲမွာ ကိုယ္ႏိုင္သေလာက္ ကိုယ္ သံုးမယ့္ ပမာဏနဲ႔ ခ်ိန္ၿပီး ပိုက္ဆံကို ျဖည့္ထားရပါတယ္။ ေမာင္းတံကို ျဖတ္လိုက္တာနဲ႔ အဲဒီကတ္ကေန ၀င္တဲ့အခ်ိန္ကို တီခနဲ စမွတ္လိုက္ၿပီး ျပန္ထြက္ၿပီဆိုရင္ ၾကာတဲ့အခ်ိန္ စုစုေပါင္း အတြက္ က်သင့္ေငြကို ကတ္ထဲကေန ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ကတ္ထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ က်န္ေသးတယ္ ဆိုတာကိုလည္း စကရင္မွာ စစ္လို႔ရပါတယ္။ လက္က်န္ အရမ္းနည္းေနၿပီဆိုရင္ ကတ္က သူ႔ကို ထပ္ျဖည့္ေပးပါေတာ့ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ တစ္ေလွ်ာက္လံုး တတီတီ ျမည္ေနတတ္ပါတယ္။
ကိုယ့္၀င္းထဲမွာ ရပ္ဖို႔အတြက္ Season Parking
ကိုယ္ေနတဲ့ ၀င္းထဲမွာ ကိုယ့္ကားကို ရပ္မယ္ဆိုရင္ season parking ေခၚတဲ့ တစ္လစာ ကားရပ္ခြင့္ ပိုက္ဆံကို ေပးထားလို႔ရပါတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ ကုိယ့္၀င္းထဲကို အ၀င္ အထြက္တိုင္း ျဖတ္မေနေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီလို ကိုယ္ေနတဲ့ ၀င္းထဲက ကားပိုင္ရွင္ေတြရပ္ဖို႔ ေနရာေတြကို အေရာင္ သတ္သတ္ ခြဲၿပီး ထားေပးပါတယ္။ အျပင္က ခဏတစ္ျဖဳတ္ လာရပ္တဲ့ ကားေတြ ရပ္ဖို႔က အေရာင္တစ္မ်ိဳးခြဲၿပီး ထားေပးပါတယ္။ ဆိုင္ကယ္ရပ္ဖို႔အတြက္ကိုလည္း အဲဒီလိုပဲ ေနရာေလးေတြ သတ္သတ္ထားေပးပါတယ္။ ပစၥည္းတင္ဖို႔ ခ်ဖို႔ လာတဲ့ ယာဥ္ေတြ ရပ္ဖို႔ ေနရာကိုေတာ့ (loading/unloading only) အတင္အခ် အတြက္သာဆိုၿပီး စာလံုးအနီေရာင္နဲ႔ အႀကီးႀကီး ေရးထားပါတယ္။
ကူပြန္တင္ၿပီး ရပ္တဲ့ စနစ္
ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ကူပြန္ေတြ တင္ၿပီး ရပ္ရတဲ့ စနစ္ပါ။ ကူပြန္မွာ ကိုယ္စရပ္တဲ့အခ်ိန္ကို တစ္ရြက္ ေဖာက္ထားၿပီး ကိုယ္ၾကာမယ့္ အခ်ိန္ကို မွန္းၿပီး ျပန္လာမယ့္အခ်ိန္ကို တစ္ရြက္ထပ္ ေဖာက္ၿပီး ကားဒက္ရွ္ဘုတ္ေပၚမွာ တင္ခဲ့ရပါ တယ္။ ကူပြန္တစ္ရြက္ကို မိနစ္ ၃၀ စာကေန ၂ နာရီစာထိ ရွိပါတယ္။ ကားပါကင္ေတြကလည္း တစ္ခါတေလ တစ္နာရီ ရပ္ရင္ ၂ ေဒၚလာက်တာ ရွိသလို ေနရာေပၚလိုက္ၿပီး အစားစားရွိပါတယ္။ နာရီနဲ႔ ျဖတ္တာလား၊ ၀င္တဲ့အႀကိမ္ေရ (per entry) နဲ႔ ျဖတ္တာလား ဆိုတာကို အ၀င္ေပါက္မွာ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ထင္ထင္ရွားရွား ေထာင္ထားေလ့ ရွိပါတယ္။ လမ္းေဘးမွာ ရပ္မယ္ဆိုရင္လည္း အဲဒီလိုပဲ ဆိုင္းဘုတ္ေတြမွာ ၾကည့္ၿပီး ကူပြန္ ဘယ္ေလာက္ တင္ရမယ္ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း လိုက္ေမးေနစရာမလို၊ ေနရာတိုင္းမွာ စနစ္တက်နဲ႔ ရွိေနၿပီးသားေတြ ခ်ည္းပါပဲ။
စစ္ေဆးဖို႔ Parking Warden
၀လံုးေရ...အဲဒီလို ရွိထားတဲ့ စနစ္ေတြကို လိုက္နာ၊ မလိုက္နာကို လိုက္စစ္ေဆးဖို႔ parking warden ေခၚတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ တာ၀န္က HDB ေတြရဲ႕ ၀င္းထဲမွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားေတြကို လိုက္စစ္ရတာပါ။ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ကို ရပ္ကြက္ ၂ ခု ၃ ခု အပိုင္စားရပါတယ္။ အဲဒီ၀န္ထမ္းေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ အသက္ခပ္ႀကီးႀကီး အမ်ိဳးသမီး ေတြပါ။ မိုးလင္းၿပီဆိုရင္ ၀တ္စံုျပည့္နဲ႔ သူတို႔ အလုပ္ခြင္၀င္ေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတို႔ေတြေနဖို႔အတြက္ ျမန္မာျပည္က ယာဥ္ထိန္းရဲေတြေနတဲ့ ကင္းတဲလိုမ်ိဳး အခန္းေလး ေတြကို ကားအ၀င္အထြက္ ေမာင္းတံနားမွာ လုပ္ေပးထားေလ့ ရွိေပမယ့္ အဲဒီထဲမွာ ထိုင္ေနတာကို တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးပါဘူး။ ေနပူပူ မိုးရြာရြာ သူတို႔ တာ၀န္က်တဲ့ ရပ္ကြက္၀င္း ေတြထဲမွာ လွည့္ပတ္ေလွ်ာက္ၿပီး ကားေတြကို စစ္ေနတာပဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတို႔ခါးမွာ စကင္ဖတ္လို႔ရတဲ့ စက္ကေလးတစ္လံုး ပါပါတယ္။ အဲဒီ စက္ကေလးနဲ႔ chip ထည့္ထားတဲ့ ကားရပ္နားခြင့္ တံဆိပ္နားကို တင္ဖတ္လိုက္တာနဲ႔ ဒီေနရာမွာ ရပ္ရမယ့္ ကား ဟုတ္ မဟုတ္ သိႏိုင္ပါတယ္။ မရပ္ရမယ့္ေနရာမွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားေတြ ဆိုင္ကယ္ေတြကို ေတြ႕ၿပီဆိုရင္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး အဲဒီကားေပၚမွာ ဒဏ္ေငြ ေဆာင္ရမယ့္ စလစ္ကို ထားခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။
စစ္ေဆးဖို႔ LTA Office
လမ္းေဘးမွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားေတြ၊ ပန္းၿခံတို႔၊ ကမ္းေျခတို႔၊ စားေသာက္ဆိုင္တန္းနား ေနရာေတြမွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားေတြကို စစ္ေဆးဖို႔က်ေတာ့ (LTA- Land Transport Authority) က အရာရွိေတြက ဆိုင္ကယ္တစ္စီးနဲ႔ အၿမဲပတ္ၿပီး လွည့္ေနၾကပါတယ္။ လူအင္အား ဘယ္ေလာက္ သံုးထားတယ္ဆိုတာ မသိေပမယ့္ အဲဒီဆိုင္ကယ္ေတြဟာ တစ္ခါတေလ ဘယ္က ေပၚလာမွန္းမသိဘဲ ဘြားခနဲ ေပၚေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ငါ့အထင္ေတာ့ တစ္ေနရာကို အနည္းဆံုး နာရီ၀က္တစ္ခါ လွည့္ေနတယ္ ထင္မိတယ္။ လူဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ပဲ စည္းကမ္း ရွိပါတယ္ ဆိုပါေစ၊ လစ္ရင္ လစ္သလို ေဖာက္ခ်င္ၾကတာခ်ည္းမို႔ စင္ကာပူမွာ လည္း အခ်ိန္ခိုးၿပီး ကူပြန္တင္ထားခဲ့တာတို႔၊ တစ္ခါတေလ စစ္တဲ့သူ မ်က္စိ႐ႈပ္ေအာင္ ကူပြန္ေတြကို ၃-၄ ခု ထပ္ၿပီး ထားခဲ့တာတို႔၊ သံုးၿပီးသား ကူပြန္ေတြကို ေရာထည့္ထား တာတို႔လည္း ရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီလို လူမ်ိဳးေတြေၾကာင့္လည္း စစ္တဲ့ အရာရွိေတြက ညဘက္ ဆိုရင္ေတာင္ ဓာတ္မီးေတြနဲ႔ ကူပြန္ေတြကို ေသခ်ာထိုးၾကည့္ၿပီးကို စစ္ေလ့ရွိပါတယ္။ မ႐ိုးမသားလုပ္ထားတာ မိလို႔ကေတာ့ အျပစ္က ပိုႀကီး သြားတတ္ပါတယ္။
ဒဏ္ေၾကးကို မေဆာင္ရင္ ထပ္ဆင့္ ျပစ္ဒဏ္ ႀကီးတယ္
၀လံုးေရ...ဒီမွာက ကားနံပါတ္ေတြက ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ထဲမွာ အကုန္ရွိၿပီးသားမို႔ ျပစ္ခ်က္ေတြ ရွိခဲ့ရင္လည္း နံပါတ္နဲ႔ တြဲၿပီး မွတ္တမ္း၀င္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒဏ္ေၾကးကို ဘယ္ရက္အတြင္း ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ေဆာင္ရမယ္ဆိုတာကို မေဆာင္မိရင္ ေနာက္ထပ္ မ်ားတဲ့ ဒဏ္ေၾကးက ထပ္တက္လာပါတယ္။ အဲဒါမွ မေဆာင္ေသးရင္ေတာ့ ေထာင္ဒဏ္ေတြေရာ၊ လိုင္စင္ ပယ္ဖ်က္တာေတြေရာအထိ အမႈႀကီးသြားကုန္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့လည္း ပထမဆံုး ျပစ္မႈဆိုရင္ အသနားခံစာ တင္ၿပီး ေလွ်ာ့ေပါ့ခြင့္ ေတာင္းလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒုတိယ၊ တတိယအႀကိမ္ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ မရေတာ့ပါဘူး။
စနစ္ ဘယ္လို ေကာင္းေကာင္း
အင္တာနက္ ေကာ္နက္ရွင္ မေကာင္း၊ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးမခ် ႏိုင္ေသးတဲ့ ငါတို႔ျမန္မာျပည္မွာ ဒီစနစ္ေတြကို လုပ္ဖို႔ ဘယ္လြယ္မလဲလို႔ ေျပာၾကမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ခ်ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြကို အတိအက် လိုက္နာၾကမယ္ဆိုရင္ လူအင္အား အရင္းအျမစ္ေတြနဲ႔လည္း စလုပ္လို႔ရပါတယ္။ ငါတို႔ဆီမွာ အလုပ္လက္မဲ့ေတြ မ်ားေနပါတယ္ ဆို၊ အခုလို parking warden ေနရာမွာ အလုပ္ေနရာေတြ အမ်ားႀကီး ဖန္တီးေပးလို႔ ရပါတယ္။ အရည္အခ်င္း အမ်ားႀကီး မလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တာ၀န္သိသိ လုပ္တတ္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီက ၀န္ထမ္းေတြလို အခ်ိန္ျပည့္ လွည့္ပတ္ စစ္ေဆးေနႏိုင္တဲ့သူ၊ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္တာ ေတြ႕တာနဲ႔ ဒဏ္ေၾကးစလစ္ကို ကားေပၚမွာ တင္ခဲ့ႏိုင္တဲ့သူ ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အေပးအယူ၊ အေလွ်ာ့အေပါ့ ေစ်းဆစ္ၿပီး ညႇိတတ္တဲ့သူ ျဖစ္လို႔မရပါဘူး။ ဒဏ္ေၾကးကို လက္ခံမဲ့ ဌာနက ၀န္ထမ္းေတြကလည္း အဂတိတရားကင္းကင္းနဲ႔ လုပ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြ ျဖစ္ရပါမယ္။ အဓိက ကေတာ့ စနစ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း၊ အတိအက် လိုက္နာမႈ မရွိရင္ ဘယ္အရာမွ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
မလိုက္နာႏိုင္ရင္
စည္းကမ္းဥပေဒဆိုတာ အလကားပါပဲ
ငါ့ကိုယ္ေတြ႕ကို ဆက္ေျပာရရင္ေတာ့ ငါတို႔ကားက ေမာင္းလာရင္း ေရႊတိဂံုဘုရားလမ္းကေန အထက ၁ ဒဂံုနားကို အျဖတ္မွာ ကားေတြ အရမ္းက်ပ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေန႔လယ္ဘက္မွာ ေက်ာင္းရွိလို႔ ဒီေနရာနား ကားက်ပ္ေနက်ေပမယ့္ ညအခ်ိန္မွာ က်ပ္တာကေတာ့ ထူးဆန္းတာမို႔ ေက်ာင္းမွာမ်ား ဘာပြဲရွိေနလို႔လဲလို႔ စူးစမ္းၾကည့္မိေပမယ့္ ေက်ာင္း၀င္း တစ္၀င္းလံုးကလည္း ေမွာင္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေ၀ခြဲမရဘဲ ဘီးလွည့္႐ံု ဆက္ေမာင္းလာရင္းနဲ႔ လျပည့္၀န္းပလာဇာနား ေရာက္ေတာ့ အေကာင္းစား ကားႀကီးေတြ လမ္းေၾကာ ၂ ထပ္ ၃ ထပ္ ရပ္ထားတာကို ေတြ႕မွ သေဘာေပါက္သြားပါေတာ့တယ္။ လူႀကီးပြဲရွိလို႔လို႔ ကားသမားက ရွင္းျပပါတယ္။ (ျမန္မာျပည္မွာ လူႀကီးဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းက အခုထိ တြင္က်ယ္ေနတုန္း ပါပဲ) သူ ေျပာတာမွန္တယ္ ဆိုတာကို ကားရွင္းေပးေနတဲ့ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ အမ်ားႀကီးကို ေတြ႕လို႔ သေဘာေပါက္ လိုက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီထဲမွာ ကားပါကင္ မရွိလို႔လား ေမးၾကည့္ေတာ့ ရွိတယ္၊ မရပ္ၾကတာလို႔ ေျပာပါတယ္။ လျပည့္၀န္း ပလာဇာလို ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္က လမ္းေပၚမွာကား အေကာင္းစားႀကီးေတြ ထပ္ရပ္ထားတဲ့ ေဘးမွာ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ လမ္းရွင္းေပးေနတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ၿပီး ဒီလို စိတ္ဓာတ္ေတြ၊ စနစ္ေတြနဲ႔ သြားေနသေရြ႕ေတာ့ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္တဲ့ ကားေတြကို ကရိန္းကားနဲ႔ လိုက္ဆြဲေနပါတယ္၊ ဘယ္ႏွစီးဖမ္းမိပါၿပီဆိုတဲ့ သတင္းေတြကို ဘယ္လိုမွ ယံုၾကည္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္မွာ ခ်ထားတဲ့ စည္းကမ္းဥပေဒဆိုတာ အဲဒီတိုင္းျပည္မွာ ရွိတဲ့သူ အားလံုး လိုက္နာရမွာ မဟုတ္ဘူးလား။ ဒါဆိုရင္ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္တယ္ ဆိုတာ ဘယ္သူ႔ကို ေျပာတာ ပါလဲ ၀လံုးေရ။
ထိုက္
ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ - ၄၊ အမွတ္ - ၁၇၃ မွ ဆရာမထိုက္၏ ေဆာင္းပါး ...
ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To > ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္
Post a Comment