အစိုးရအမိန္႔ျဖင့္ မိုဘိုင္းဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ အင္တာနက္ကြန္ရက္မ်ား ျဖတ္ေတာက္ျခင္း၊ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ အခ်ဳိ႕အား ပိတ္ဆို႔ျခင္းႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလအတြင္း အစိုးရအေနျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္ ပိတ္ဆို႔ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအစား အေရးေပၚ အေျခအေန ျဖစ္ေပၚလာမႈမ်ားကို တားျမစ္ႏိုင္ရန္သာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားသင့္ေၾကာင္း ျမန္မာ့စီးပြားေရးက႑ တာ၀န္ယူမႈရွိေရး အေထာက္အကူျပဳဌာန (MCRB) က ထုတ္ျပန္သည့္ ျမန္မာ့အိုင္စီတီက႑၏ သက္ေရာက္မႈမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း အစီရင္ခံစာတြင္ အၾကံျပဳထားသည္။
ျမန္မာအစိုးရက ျပည္တြင္း ျပည္ပရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားကို သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈနည္းပညာ (ICT-Information and Communication Technology) အသံုးျပဳ၍ ေစာင့္ၾကည့္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္မွာ ကာလၾကာျမင့္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး ထိုသို႔ေစာင့္ၾကည့္ ေနမႈမ်ားကို ကန္႔သတ္ရန္ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္းႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို ေလးစားမႈရွိေသာ ဥပေဒႏွင့္အညီ ၾကားျဖတ္ရယူျခင္းစနစ္ က်င့္သံုးျခင္းႏွင့္ အင္တာနက္ကို လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳခြင့္ျပဳျခင္းတို႔ကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ေခတ္သစ္ကာလ၏ တင္းက်ပ္စြာ ေစာင့္ၾကည့္သည့္ ႏိုင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ မေရာက္ရွိေစရန္ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
မိုဘိုင္းဖုန္း အသံုးျပဳမႈမ်ား ယခုႏွစ္ပိုင္းအတြင္း တိုးတက္လာခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ နည္းပညာ နားလည္တတ္ေျမာက္ႏႈန္း (Digital Literacy) သည္ လြန္စြာနိမ့္ပါးသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ယင္းအခ်က္သည္ ႏိုင္ငံတကာ ဥပေဒႏွင့္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားမွ နားလည္လက္ခံထားသည့္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ အခ်က္အလက္မ်ား လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ သေဘာတရားမ်ားကို အကြၽမ္းတ၀င္ မရွိျခင္းကို ျပသေနသည္။ အဆိုပါ အေျခအေနတြင္ အစိုးရအေနႏွင့္ လုပ္ေဆာင္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ားအျဖစ္ လံုေလာက္သည့္ အကာအကြယ္ေပးမႈ မ်ားႏွင့္အတူ အိုင္စီတီ က႑အတြက္ အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆီေလ်ာ္မႈရွိသည့္ မူ၀ါဒေဘာင္တစ္ရပ္ တည္ေဆာက္ရန္၊ အိုင္စီတီက႑တြင္ တာ၀န္ယူမႈရွိေသာ စီးပြားေရး က်င့္စဥ္မ်ားအတြက္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္သည့္ မူေဘာင္ႏွင့္ အစိုးရ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားတြင္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ကာကြယ္ေပးမႈမ်ား ပါရွိမႈ ေသခ်ာေစရန္၊ အိုင္စီတီဆိုင္ရာ ဥပေဒႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားကို တိုးျမႇင့္လုပ္ေဆာင္ရန္၊ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္ႏွင့္ အသင္းဖြဲ႕စည္းခြင့္ဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ေျမယာအသံုး ျပဳမႈႏွင့္ စီမံမႈဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ အလုပ္သမား ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ေသာ တရားဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို တိုးျမႇင့္လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အထက္ပါ အခ်က္မ်ားအျပင္ အခ်က္အလက္ ကာကြယ္ေရး စနစ္မ်ားႏွင့္ ဆိုက္ဘာလံုျခံဳေရးစနစ္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ လာေစရန္၊ ေခတ္ကာလႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ ဥပေဒတစ္ခုျဖင့္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းသည့္ ဆက္သြယ္ေရးမ်ား ရွိေရးအတြက္ တာ၀န္ယူ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္း ျပသရန္ႏွင့္ အစိုးရတစ္ဖြဲ႕လံုးတြင္ အဓိပၸာယ္ ျပည့္၀သည့္ ပြင့္လင္းျမင္သာေသာ စနစ္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္၀န္းလံုး ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ရရွိေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ အစီအစဥ္အား အရွိန္တိုးျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္ရန္၊ အသံုးျပဳသူမ်ား၏ ဒီဂ်စ္တယ္နည္းပညာ နားလည္တတ္ေျမာက္ႏႈန္း တိုးပြားေစရန္ႏွင့္ အိုင္စီတီ နည္းပညာမ်ားကို မွန္ကန္စြာ သံုးစြဲရန္အတြက္ အသိပညာေပးျခင္း လုပ္ေဆာင္ရန္ႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ နစ္နာမႈမ်ားရွိပါက မည္သူမဆို တိုင္ၾကားႏိုင္သည့္ ယႏၲရားမ်ားကို ကုမၸဏီမ်ားက ထားရွိေပးရမည့္ လိုအပ္ခ်က္တို႔ကို လိုက္နာေစရန္ႏွင့္ အဆိုပါ ယႏၲရားမ်ား လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ားကို ထုတ္ျပန္ေပးရန္ အပါအ၀င္ အိုင္စီတီက႑တြင္ တာ၀န္ယူမႈရွိေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အေလ့အထမ်ားကို လိုက္နာမႈမ်ား အားေကာင္းေစရန္ အစိုးရက လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း အဆိုပါ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔ျပင္ ျမန္မာအစိုးရ အေနျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရး အေလးထားမႈမ်ားကို အေျခခံကာ ေတာင္းခံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ ၎တို႔တြင္ တာ၀န္ရွိသည္ကို နားလည္ေစရန္ ေစာင့္ၾကည့္ခြင့္ ေတာင္းခံႏိုင္သည့္ အခြင့္အာဏာ ေပးထားသည့္ အဖြဲ႕အစည္းတိုင္းအား အစိုးရအေနႏွင့္ ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ သင္ၾကားမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ၿပီး တရားသူႀကီးမ်ားကိုလည္း ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ သင္ၾကားမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ေပးရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဥပဒေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းမႈႏွင့္အတူ လက္ေတြ႕တြင္ မည္သို႔လုပ္ကိုင္ရမည္ကို အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပပါရွိသည့္ လိုက္နာရမည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား (Code of Practice) ခ်မွတ္၍ ဥပေဒတစ္ခုထက္ ပိုရွိသည့္ အေနအထားတြင္ (ဥပမာအားျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ လံုျခံဳေရးဥပေဒ၊ မူးယစ္တားဆီး ကာကြယ္ေရးဥပေဒ၊ ဆိုက္ဘာ လံုျခံဳေရးဥပေဒ စသည္ျဖင့္) လူ႔အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ေပးသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ကိုက္ညီမႈ ရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး မည္သည့္အေျခအေနတြင္ မည္သည့္ဥပေဒကို ဦးစားေပးက်င့္သံုး ရမည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ေပးအပ္ေနသည့္ ကုမၸဏီမ်ားအေနႏွင့္ သံုးစြဲသူမ်ားက တရားေရးအရ ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္႐ႈမႈ မခံရဘဲ တိုက္႐ိုက္ေစာင့္ၾကည့္မႈမ်ဳိး လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ၎တို႔၏ ဆက္သြယ္ေရးကိရိယာ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ားအား ေျပာင္းလဲျပဳျပင္ခိုင္းျခင္းမ်ဳိး မရွိသင့္ဘဲ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးသူမ်ားအား အခ်က္အလက္ သို႔မဟုတ္ ဆက္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ားအား ၀င္ေရာက္ရယူရန္ ေတာင္းဆိုမႈတိုင္းသည္ စာျဖင့္ေရးသား ေတာင္းဆိုရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔အတူ ေတာင္းဆိုသည့္ အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္းအမည္၊ ေတာင္းဆိုသူအမည္၊ ရာထူး၊ ခြင့္ျပဳလက္မွတ္တို႔ အပါအ၀င္ ေတာင္းဆိုမႈတိုင္းအတြက္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ လိုအပ္မႈ ရွင္းလင္းခ်က္ တစ္ပါတည္း ပါရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး ေတာင္းဆိုမႈကို စာျဖင့္ေရးသား ေတာင္းဆိုရန္ လိုေသာ္လည္း ဥပေဒအားျဖင့္ ခြင့္ျပဳသည့္ အခ်ဳိ႕ျခြင္းခ်က္မ်ား ရွိႏိုင္ၿပီး အေရးေပၚ အေျခအေန၊ အသက္အႏၲရာယ္ ခ်က္ခ်င္းက်ေရာက္ လာႏိုင္သည့္ အေျခအေန စသည္တို႔တြင္ စာျဖင့္ရွင္းလင္းခ်က္ မလုပ္ႏိုင္မီ ႏႈတ္ျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူျခင္းမ်ဳိးကို လက္ခံရမည္ျဖစ္သည္။
ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးသူမ်ား အေနႏွင့္ ေတာင္းဆိုမႈအေပၚ ရွင္းလင္းခ်က္၊ ေတာင္းဆိုပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားသည္ ျပည္တြင္းဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား (ႏိုင္ငံတကာက လက္ခံသည့္ လူ႔အခြင့္အေရး ကာကြယ္မႈမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိရမည္) ႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရွိဟု ထင္ျမင္ပါက ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုပိုင္ခြင့္ ရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္ ေက်ာ္လြန္ေစာင့္ၾကည့္မႈမ်ဳိးႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား တရားေရးအာဏာ အတြင္းတြင္ ဆက္သြယ္ေရးလိုင္းမ်ားအား ၾကားျဖတ္နားေထာင္ျခင္းမ်ားကို ခြင့္ျပဳသည့္ ဥပေဒမ်ားသည္ ျပႆနာရွိႏိုင္ကာ လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ ၎သည္ ေစာင့္ၾကည့္မႈ ခံရျခင္း ရွိ၊ မရွိ သိရွိရန္ မလြယ္ကူသျဖင့္ မွန္ကန္မႈရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈနည္းပညာ ဥပေဒမူေဘာင္မ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္ နည္းပညာမ်ားအတြက္ ေရးဆြဲထားျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ယခင္စစ္အစိုးရ လက္ထက္က စိတ္၀င္စားမႈ နည္းခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရွိသည့္ အခ်က္မ်ားလည္း ပါ၀င္ေနသည္။ ထို႔ျပင္ ဆက္သြယ္ေရးက႑ကို ကန္႔သတ္ရန္ ဥပေဒမ်ားအတြင္း ထည့္သြင္းကာ ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ ခဲ့သလို နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေပၚ လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ကာ ႀကီးထြားလာေနေသာ ဆက္သြယ္ေရး က႑၏ တည္ရွိျဖစ္ေပၚေနမႈအား လြယ္လြယ္ကူကူ လက္မခံႏိုင္ျခင္းသည္ အဆိုပါ ေခတ္ကာလ အက်ဳိးဆက္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ျမန္မာအစိုးရက ဆက္သြယ္ေရး နည္းလမ္းမ်ားအား ေစာင့္ၾကည့္သည့္ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒ ျပ႒ာန္းႏိုင္ေရးအတြက္ ဥပေဒစတင္ ေရးဆြဲေနၿပီး အခြင့္အေရးကို အေလးထားသည့္ တရားဥပေဒႏွင့္အညီ ဆက္သြယ္ေရး ၾကားျဖတ္နားေထာင္ျခင္း စံပံုစံတြင္ ရွိသင့္သည့္ လကၡဏာရပ္မ်ား ျဖစ္သည့္ ႀကိဳတင္သေဘာတူရန္ လိုအပ္ခ်က္ထားရွိျခင္း၊ ခြင့္ျပဳသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ထားရွိျခင္း၊ ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္႐ႈသူမ်ား ထားရွိျခင္း၊ ေစာင့္ၾကည့္ခံရသူမ်ားအား အသိေပးျခင္း၊ ေျဖရွင္းခ်က္ ရယူပိုင္ခြင့္ေပးျခင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိျခင္း၊ ဥပေဒမ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္ စည္းကမ္းခ်က္ ထားရွိျခင္း စသည့္ အေျခခံ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္သည့္ အခ်က္မ်ားကို လိုက္နာရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
“အိုင္စီတီက႑က ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဆက္သြယ္ေစတယ္။ ေျပာင္းလဲေစတယ္။ ပညာသင္ၾကားခြင့္၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ သတင္းအခ်က္အလက္၊ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ေတြမွာ ပါ၀င္ခြင့္ အစရွိတဲ့ လူ႕အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ ႏွစ္သက္စရာေတြ ရႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ယူေဆာင္လာေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကို ကြန္ရက္ေတြ ခ်ိတ္ဆက္တဲ့အခါမွာ ကတိုက္က႐ိုက္နဲ႔ အျမန္လုပ္ရတဲ့ အတြက္ စိန္ေခၚမႈေတြ ၾကံဳရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ျပည့္စံုလံုေလာက္တဲ့ မူ၀ါဒနဲ႔ ဥပေဒဆိုင္ရာ မူေဘာင္ေတြ ဒါမွမဟုတ္ ထိေရာက္စိုးမိုးတဲ့ အလုပ္သမားနဲ႔ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ ဥပေဒေတြ မရွိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု MCRB မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဗစ္ကီဘိုမန္က ဆိုသည္။
အထက္ပါ အခ်က္မ်ားအျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အိုင္စီတီက႑မွ ထြက္ေပၚလာႏိုင္သည့္ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ ခ်ဳိးေဖာက္မႈ အႏၲရာယ္ အမ်ားစုအတြက္ ေခတ္ကာလႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ ဥပေဒမ်ား မရွိေသးဘဲ ေခတ္မီဥပေဒ မူေဘာင္မ်ား လိုအပ္ေနသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ၾကားျဖတ္ရယူျခင္း၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ သတင္းအခ်က္အလက္ လံုျခံဳေရး၊ သတင္းအခ်က္အလက္ ရယူအသံုးျပဳႏိုင္ခြင့္၊ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွတ္ထုတ္ေပးသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ဆိုက္ဘာလံုျခံဳေရး၊ အခ်က္အလက္ လံုျခံဳေရးႏွင့္ ဆိုက္ဘာမႈခင္းမ်ား စသည္တို႔တြင္ ဥပေဒမ်ား လိုအပ္ေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လစ္ဟာေနေသာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ား အတြက္ အျခားေနရာ ေဒသမ်ားတြင္ က်င့္သံုးေသာ အဆိုး၊ အေကာင္း အေတြ႕အၾကံဳမ်ားမွ သင္ခန္းစာယူၿပီး လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ အခ်က္မ်ားကို အေျခခံသည့္ ခ်ဥ္းကပ္မႈျဖင့္ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေနသည္။
သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈနည္းပညာ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာျခင္း အႏၲရာယ္မ်ားတြင္ ကိုယ္ေရး ကိုယ္တာ အခ်က္အလက္ လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ ျဖစ္ပြားႏိုင္ေသာ ဆိုက္ဘာ မႈခင္းမ်ား - ဥပမာ ကေလးငယ္မ်ားအား လိင္မႈဆိုင္ရာ ေစာ္ကားသည့္ပံုမ်ား၊ တစ္ပါးသူကို နစ္နာေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ ညစ္ညမ္းဗီဒီယိုမ်ား ႐ိုက္ကူးျဖန္႔ေ၀ျခင္း၊ ဆိုက္ဘာ အႏိုင္က်င့္မႈမ်ား၊ ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းႏွင့္ အမုန္းစကား ေျပာဆိုျခင္းမ်ား ပါ၀င္ေနသည္။
“ျမန္မာႏိုင္ငံက အိုင္စီတီက႑မွာ ၾကံဳတဲ့စိန္ေခၚမႈေတြကေတာ့ ဥပေဒမူေဘာင္ေတြက နည္းပညာ ေခတ္သစ္အတြက္ ဆြဲထားတာ မဟုတ္သလို ႏိုင္ငံတကာ စံခိ်န္ စံညႊန္းနဲ႔ မညီတာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ကတည္းက စိတ္၀င္စားမႈနည္းခဲ့တဲ့ ဆက္သြယ္ေရးက႑ကို ကန္႔သတ္ဖို႔ ဥပေဒေတြထဲမွာ ထည့္သြင္းၿပီး ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သလို နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၿပီး ႀကီးထြားလာေနတဲ့ ဆက္သြယ္ေရးက႑ရဲ႕ တည္ရွိျဖစ္ေပၚေနမႈကို လြယ္လြယ္ကူကူ လက္မခံႏိုင္တာက အဲဒီေခတ္ကာလ၏ အက်ဳိးဆက္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လစ္ဟာေနတဲ့ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြအတြက္ အျခားေနရာ ေဒသေတြမွာ က်င့္သံုးေနတဲ့ အဆိုး၊ အေကာင္း အေတြ႕အၾကံဳေတြကေန သင္ခန္းစာယူၿပီး အခြင့္အေရးေတြကို အေျခခံတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြနဲ႔ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္” ဟု ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံအေျခစိုက္ Institute for Human Rights and Business မွ Margaret Weachenfeld က ေျပာၾကားသည္။
http://news-eleven.com/
Post a Comment