0


ယခုေနာက္ပိုင္း စီးပြားေရးေလာကတြင္ ေရပန္းစားလာသည့္ စကားလံုးမွာ CSR (Corporate Social Responsibility) ပင္ ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးလုပ္သည့္အခါ ကိုယ္အျမတ္ ရ႐ံုသက္သက္မဟုတ္ဘဲ ရသည့္ အက်ဳိးအျမတ္ထဲက အမ်ားအတြက္ အက်ဳိးရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရင္း လူမႈေရးတာ၀န္ပါ ေက်ပြန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္လိုလာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ CSR ေခါင္းစဥ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္ကာ ပိုက္ဆံအကုန္ခံၿပီး အလွဴအတန္းလုပ္တိုင္း လူမႈေရးတာ၀န္ေက်ၿပီ၊ CSR ျဖစ္ၿပီဟု သတ္မွတ္လုိ႔ မရႏိုင္ေပ။ ထို့ေၾကာင္႕ CSR ၏ သေဘာသဘာ၀၊ အႏွစ္သာရႏွင့္ အက်ဳိးတရားမ်ားကို သိႏိုင္ရန္ “စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ လူမႈေရးတာ၀န္” ဆိုသည့္ စကား၀ိုင္းကို တင္ဆက္လိုက္ရပါသည္။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ အားလံုးမဂၤလာပါ။ ဒီလ B2B Talk တစ္မူထူးေအာင္လို႔ လုပ္ငန္းေတြအေပၚမွာ အေျခခံတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို အေျခခံၿပီး စကား၀ိုင္း ေဆြးေႏြးဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

       အဲဒီအေၾကာင္းအရာကလည္း ခုေခတ္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးေခတ္စားတဲ့၊ အမ်ားသိတဲ့၊ မၾကာခဏ တီဗီေတြမွာေရာ၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာေရာ၊ သတင္းစာေတြမွာေရာပါတဲ့ CSR ဆိုတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာနဲ႔အတူတူ ေဆြးေႏြးမယ့္ ပုဂၢိဳလ္သံုးဦးကို ဖိတ္ထားပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ မိတ္မဆက္ခင္ CSR ကို ပရိသတ္ေတြအေနနဲ႔ သေဘာေပါက္ေအာင္ ဆရာတို႔ တင္ျပေစခ်င္ပါတယ္။ CSR ကို အဂၤလိပ္လိုကေတာ့ Corperate Social Responsibility အဓိပၸာယ္ကေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြမွာ လူမႈေရး တာ၀န္ရွိတယ္ဆိုတာကို အသိအမွတ္ျပဳတာ ျဖစ္ပါတယ္။
       CSR လို႔ ေျပာေပမဲ့ CSR ရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ အင္မတန္ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခုေခတ္မွာ ထူးျခားတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္တဲ့အခါ အေျခခံတစ္ခုက စီးပြားေရး လုပ္တဲ့အခါက်ရင္ စနစ္တက် လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမွာ သမၼတႀကီးက Good Governance လို႔ ေျပာသြားပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွာက်ေတာ့ Good Governance မဟုတ္ Good Corperate Governance စီးပြားေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုကို၊ ကုမၸဏီတစ္ခုကို စီမံတဲ့အခါမွာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါမွာ မွန္ကန္တဲ့၊ ထိေရာက္တဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈ လိုတယ္။ အဲဒီေတာ့ Good Corperate Governance ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အခုက CSR ဆိုတာ ကုမၸဏီေတြအေနနဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္တာကို ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အေျခခံအေနနဲ႔ စေျပာရရင္ စီးပြားေရးလုပ္ရင္ အေျခခံဦးတည္ခ်က္က အျမတ္ရရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ Profit ၊ ဒါေပမဲ့ ဒီဘက္ပိုင္းမွာ ဆရာတို႔လက္ခံလာတာ ကုမၸဏီတစ္ခုဟာ ေရရွည္တည္တံ့ဖို႔ဆိုရင္ အျမတ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကုမၸဏီတိုင္းလိုလို၊ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီ၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာကုမၸဏီေတြမွာလည္း စၿပီးေတာ့ 3P လို႔ေခၚတဲ့ ပီသံုးလံုးကို ေျပာလာပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ P သံုးလံုးဟာ နံပါတ္တစ္ျဖစ္တဲ့ Profit အျမတ္ရဖို႔၊ နံပါတ္ ၂ ျဖစ္တဲ့ People မိမိ၀န္ထမ္းေတြ၊ မိမိေဖာက္သည္ေတြ၊ မိမိနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လူေတြအားလံုးရဲ႕ အေရးကို ၾကည့္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ လက္ခံထားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးကေတာ့ ေခတ္စားတဲ့ Planet ေပါ့။ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈဟာ အေရးႀကီးတယ္။
       ဒါေၾကာင့္ P သံုးလံုးရဲ႕ေအာက္မွာ၊ အဲဒီေဘာင္အတြင္း မွာ CSR ကို လုပ္ေနတာ ဆရာတို႔ ေတြ႕ရပါတယ္။ CSR ကို တစ္ဖက္က ၾကည့္ျပန္ရင္လည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း ေဟာေျပာပြဲေတြ ခဏခဏလုပ္ပါတယ္။ ဒါဟာ Citizenship ႏိုင္ငံႀကီးသား ပီသမႈ။ ႏိုင္ငံႀကီးသားပီသမႈဆိုတာ တစ္ဦးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းစီမွာ တာ၀န္ရွိသလို Corporate Citizenship လုပ္ငန္းရွင္ေတြမွာလည္း လုပ္ငန္းမွာ တာ၀န္ယူတဲ့ သူေတြမွာလည္း ႏိုင္ငံႀကီးသား ပီသတဲ့ စိတ္ရွိဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ဆရာတို႔ ဘာစဥ္းစားလာလဲဆိုရင္ CSR လုပ္တာဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ေျပာရတဲ့အခါမွာ စကတည္းက လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္က စေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ အခက္အခဲ တစ္ခုေတြ႕ရတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ CSR ကို နားလည္တာက အလွဴေပးတာကို CSR လို႔ နားလည္ပါတယ္။ လူေတြလွဴရင္ ကိုယ့္တာ၀န္ေက်ၿပီ၊ လူမႈေရးတာ၀န္ေက်ၿပီ။ အျမတ္ကို အရင္ရေအာင္ လုပ္မယ္။ ရတဲ့အျမတ္ထဲကေန အမ်ားအတြက္ ခြဲေ၀ေပးမယ္။ ေဆး႐ုံေတြ ေဆာက္တယ္။ ေက်ာင္းေတြ ေထာင္ေပးတယ္။ မိဘမဲ့ကေလးေတြကို ေစာင့္ေရွာက္တယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။
       ဒါေပမဲ့ CSR ရဲ႕ အႏွစ္သာရက အဲဒါမဟုတ္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ဆံုးအခ်က္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာက CSR ဟာ အဂၤလိပ္လိုေျပာရင္ Doing Good ေကာင္းတာလုပ္တာ။ ဒါေပမဲ့ Doing Well?၊ တစ္ဖက္ကလည္း ေကာင္းတာလုပ္တယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ကုိယ့္ကုမၸဏီအတြက္ အေျခအေနေကာင္းေအာင္၊ အက်ဳိးရွိေအာင္ လုပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ CSR ေခါင္းစဥ္ကို ဆရာနဲ႔အတူတူ ယေန႔စကား၀ိုင္းမွာ ေရာက္ရွိေနတာကေတာ့ မစၥတာမာတင္ပန္ (Chairman Myanmar Business Coalitions on Aid ) ၊ ေဒၚေမျမတ္သူ (GM ? Ayeyarwady Bank ) ၊ ဦးေဇာ္မ်ဳိးလႈိင္ (Country Director ? Unilever Myanmar) တို႔ပဲ ပါတယ္။ ဒါလည္း ဆရာတို႔ တမင္တကာ အခုလို ဖိတ္တာကို လာတဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီး ၀မ္းသာပါတယ္။ ဆရာတို႔ ႏိုင္ငံမွာ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြေၾကာင့္ ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းေတြ တင္မကဘဲ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီေတြ ေရာက္လာတယ္။ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီေတြတင္မကဘဲ Unilever တို႔ တစ္ကမၻာလံုးမွာ စီးပြားေရးလႈပ္ရွားမႈေတြရွိတဲ့ နယ္သာလန္ အေျခစိုက္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေရာက္လာတာ ဆရာတို႔က အမ်ားႀကီး ႀကိဳဆိုပါတယ္။
       ဒါေၾကာင့္ ဆရာ့အေနနဲ႔ မစၥတာမာတင္ပန္ရယ္၊ ေဒၚေမျမတ္သူရယ္၊ ဦးေဇာ္မ်ဳိးဟန္ရယ္ ဒီသံုးဦးနဲ႔ ေဆြးေႏြးသြားပါမယ္။ အေၾကာင္းအရာေမးခြန္းကေတာ့ ေလးခု ေရြးထားပါတယ္။ ပထမတစ္ခုကေတာ့ မိမိလုပ္ငန္းေတြအေနနဲ႔ လက္ရွိ CSR ဘာေတြလုပ္ေနလဲ။ ဒါေတြကို အေသးစိတ္ ရွင္းျပေပးပါ။ အဲဒါ ရွင္းျပၿပီးတဲ့အခါမွာ ဒုတိယအေနနဲ႔ အဲဒီလို ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ အခက္အခဲေတြ၊ စိန္ေခၚမႈေတြ ဘာေတြရွိလဲ ဒါေလး သိခ်င္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ နံပါတ္သံုးေမးခြန္းကေတာ့ ဆရာထင္တယ္၊ ဒါ ပရိသတ္ေတြအတြက္ CSR ကို မသိေသးတဲ့ ပရိသတ္ေတြအတြက္ အက်ဳိးရွိမယ္။ CSR လုပ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ကုမၸဏီအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အက်ဳိးရွိမလဲ။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အခုေခတ္မွာေတာ့ ဒါ မစၥတာမာတင္ပန္ေရာ၊ ေဒၚေမျမတ္သူေရာ၊ ဦးေဇာ္မ်ဳိးလိႈင္ေရာ ဆရာတို႔နဲ႔ အတူတူ လုပ္ေနပါတယ္။ Global Compact Beyound CSR က CSR တင္ ဆရာတို႔ မေက်နပ္ေတာ့ဘူး။ Beyound CSR ထက္ပိုၿပီး စဥ္းစားတာ ရွိပါတယ္။ အခု ဒီစကား၀ိုင္းမွာ ဒီေမးခြန္းေလးခုနဲ႔ ေျပာၾကဖို႔ ေဆြးေႏြးၾကဖို႔ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မစၥတာမာတင္ကို ပထမဦးဆံုးစေစခ်င္တာက မစၥတာမာတင္ပန္ရဲ႕လုပ္ငန္းေတြအေၾကာင္း ရွင္းျပေပးပါ။ ကိုယ့္လုပ္ငန္းမွာ CSR လုပ္ငန္းေတြ ဘာေတြလုပ္ေနလဲဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါ။
      မစၥတာမာတင္ပန္ ။ ။ ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာ။ ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဖိတ္ၿပီး လာစကားေျပာခြင့္ရတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ။ CSR အေနနဲ႔ ေျပာရင္ သူ႔ရဲ႕ Foundation ေအာက္ေျခရင္းျမစ္ကေတာ့ Corporate Governance ပါပဲ။ ခုနက ဆရာေျပာတဲ့ PPP ေပါ့။ Profit ? People ? Planet ဒီႏွစ္ခုကို အေျခခံၿပီး စကားေျပာလိုက္ရင္ ကုမၸဏီရဲ႕ကိုယ္လုပ္ေစခ်င္တဲ့ အလုပ္ကို အစကေန အဆံုးထိ ဒီစကားလံုးႏွစ္လံုးနဲ႔ တိုင္းၿပီးေတာ့ စၿပီးေတာ့ စဥ္းစားလိုက္ရင္ မွားစရာ သိပ္မရွိေတာ့ဘူး။ Good Governance ဆိုတာက ၀န္ထမ္းက်န္းမာေရး၊ ၀န္ထမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ ကုမၸဏီ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မွန္မွန္ ကန္ကန္လုပ္ဖို႔၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ကိုယ့္ကုမၸဏီ ေအာင္ျမင္ဖို႔က ေပၚလစီရွိရမယ္။ Standard ရွိရမယ္။ ဒီဟာေတြ ရွိသြားခဲ့တဲ့ တစ္ခ်ိန္မွာ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆံုးအျဖတ္ကုိ မလိုေတာ့ဘူး။ ဒါ Good Governance ရွိသြားတဲ့တစ္ခ်ိန္မွာ Governance အထဲမွာ Profit ? People ? Planet ပါသြားၿပီ။ ပါသြားေတာ့ ဒီႏွစ္ခုကို စဥ္းစားရင္ ဘာကိစၥျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လိုပေရာဂ်က္ လုပ္ခ်င္တယ္။ ဒီပေရာဂ်က္ လုပ္သင့္လား မလုပ္သင့္ဘူးလား။ ဒီကိစၥကို ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္မလဲ။ ဒီႏွစ္ခုနဲ႔ သြားၿပီးေတာ့ တိုင္းလိုက္ရင္ သိပ္ၿပီးေတာ့ ပင္ပန္းစရာ မရွိေတာ့ဘူးဆရာ။ အမ်ားႀကီး လြယ္သြားတာေပါ့ဆရာ။
      ကုမၸဏီမို႔ Managemnt စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈေတြ၊ သင္တန္းေတြ ေပးတာတို႔၊ ၀န္ထမ္းေတြကို အဆင့္ျမင့္ေအာင္ ပညာေပးတာတို႔ ဒါေတြဟာ အကုန္လံုး Automatic လြယ္သြားတယ္။ မဟုတ္ရင္ အစကေနအဆံုးထိ သင္ျပရတာ ခက္တယ္။ ေနာက္သင္ျပတဲ့ လူကလည္း ဆယ္ေယာက္၊ ၁၅ ေယာက္၊ ၂၀ ေလာက္ သင္လိုက္ရင္လည္း နည္းနည္းပ်င္းသြားတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီေပၚလစီနဲ႔ သြားလိုက္ရင္ အမ်ားႀကီး လြယ္သြားတယ္။ ကုမၸဏီအေနနဲ႔လည္း အမ်ားႀကီး အက်ဳိးရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘာလုပ္ေနလဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Myanmar Business Coalition on Aid ကေတာ့ ဟိုတစ္ေန႔ကေတာ့ မႏၲေလးမွာ လူ ၂၄ ေယာက္ကို သင္တန္းလုပ္လာပါတယ္။ ဒီ CSR ဘာအဓိပၸာယ္လဲဆိုတာကို သူတို႔ကို သင္တန္းေပးေနပါတယ္။ သူတို႔ အေတြ႕အႀကံဳရရင္ၿပီးရင္ သူတို႔က ေျခာက္ၿမိဳ႕နယ္က လာတယ္။ ရန္ကုန္ကလည္းပါတယ္။ မံုရြာလည္းပါတယ္။ ပခုကၠဴလည္းပါတယ္။ မႏၲေလးပါတယ္။ ျပည္၊ လား႐ႈိးလည္းပါတယ္။ ဒီလူေတြကို ျပန္သြားၿပီးေတာ့ သူတို႔စီးပြားေရးသမားေတြကို SME ေတြကို CSR ရွင္းျပဖို႔။ Awareness က ျဖန္႔တာ။ ဘာေတြလုပ္ရမယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ လိုတယ္။ လွဴတာေတြနဲ႔ မလံုေလာက္ပါဘူး။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ ဧရာ၀တီဘဏ္ရဲ႕ CSR လႈပ္ရွားမႈေတြကေကာ ဘယ္လိုလဲဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါ။ ဘာေၾကာင့္ လုပ္တယ္ဆိုတာကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါ။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ အခုမစၥတာမာတင္နဲ႔ ေဒၚေမျမတ္သူေျပာတာ ဦးေဇာ္မ်ဳိးလိႈင္နဲ႔ နည္းနည္းမေဆြးေႏြးခင္ ဆရာသတိထားၾကည့္တာတစ္ခုကေတာ့ စကားလံုးႏွစ္လံုး အေရးႀကီးတာရယ္။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ အခုလိုရွင္းျပတာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာထပ္ျဖည့္ခ်င္တာက ဒီ Unilever လုပ္တဲ့ဟာကို ဆရာကိုယ္တိုင္ ေၾကာ္ျငာတာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဆရာေျပာမယ္ထင္တာ။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ အဲဒီေတာ့ CSR ကို ခုလုပ္ေပးတဲ့ ကုမၸဏီအေၾကာင္းကို သိၿပီ။ CSR အေနအထားကိုသိေတာ့ မစၥတာမာတင္ကမ်ား ဒုတိယေမးခြန္းကေတာ့ လုပ္တဲ့အခါမွာ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ စိန္ေခၚမႈနဲ႔ အခက္အခဲေတြအေၾကာင္း ရွင္းျပေပးပါ။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ ဒါက မစၥတာမာတင္ ေျပာတဲ့ စိန္ေခၚမႈေတြေပါ့။ ကိုယ္ကလည္း လူ႔အခြင့္အေရးကို ထဲထဲ၀င္၀င္လုပ္ေနေတာ့။ အစကတည္းက ဆရာတို႔ သတိေပးေနတယ္။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ အဲဒီေတာ့ ေဆြးေႏြးေပးတဲ့ ဆရာနဲ႔အတူတူ ေျပာတဲ့အထဲမွာ သတိထားမိတာက ပထမေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ CSR လုပ္တာဟာ မိမိကုမၸဏီရဲ႕ Reputation ဂုဏ္သတင္းအမည္နာမ၊ Brand ကုန္ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္ အဲဒါကိုလည္း လက္ခံဖို႔လိုတယ္။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ အဲဒီေတာ့ ဆရာတို႔က ပထမနဲ႔ ဒုတိယေမးခြန္း။ ကိုယ့္ကုမၸဏီမွာ လုပ္ေနတဲ့ CSR လႈပ္ရွားမႈေတြမွာရွိတဲ့ စိန္ေခၚမႈ။ တတိယေမးခြန္းကေတာ့ ဒါေလးကိုေတာ့ ေျဖေပးပါ။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ အဲဒီေတာ့ ဧရာ၀တီဘဏ္မွာ လူႀကီးေတြကို BOD ဒါ႐ိုက္တာ ဘုတ္အဖြဲ႕ေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Senior Management ကို CSR လုပ္မယ္ဆိုရင္ Cost ကုန္က်မႈကေတာ့ ရွိရမယ္။ မစၥတာမာတင္ေျပာသလို ကုန္က်မႈရွိတာ အရင္ေျပာမယ္။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီျဖစ္တာမို႔ Business Case ကေတာ့ Global Business Case တို႔ဘာတို႔ ဦးေဇာ္မ်ဳိးလႈိင္တို႔ ရန္ကုန္မွာလည္း ဘယ္လို Argue လုပ္ေနတဲ့အပိုင္းေတြ ရွင္းျပေပးပါ။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ အခု သံုးေယာက္ေျပာတာကုိ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ေပၚလာတဲ့အခ်က္အလက္တစ္ခုက သတိထားေစခ်င္တာက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ CSR ကို သိပ္မရင္းႏွီးရင္ မသိႏိုင္ဘူး။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ ဧရာ၀တီဘဏ္ကေကာ Beyond CSR အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ဳိးလုပ္ေနပါလဲ။ ရွင္းျပေပးပါ။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ Unilever အေနနဲ႔ ကေကာ။

ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ။ ။ အဲဒီေတာ့ ဒီေန႔ေျပာသြားတဲ့ မစၥတာမာတင္ေရာ၊ ေဒၚေမျမတ္သူေရာ၊ ဦးေဇာ္မ်ဳိးလိႈင္ေရာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အခုဒီေန႔ ဆရာတို႔ စမ္းၾကည့္တာေပါ့ေနာ္။

http://myanmarb2bmagazine.com/

Post a Comment

 
Top