ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ပါက ေပး ေဆာင္ရမည့္ဒဏ္ေၾကးမ်ား တိုး ျမႇင့္လိုက္သျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ဘတ္စ္ကားအခ်ိဳ႕ ေျပးဆြဲျခင္းမ ျပဳေတာ့ဘဲ သပိတ္ေမွာက္လ်က္ ရွိရာ သံုးရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ယာဥ္အစီးေရ ငါးရာေက်ာ္ရွိလာ ၍ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ပိုမိုအ ခက္အခဲႀကံဳေတြ႕ေနရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသည္ တင္ယာဥ္မ်ား ေျပးဆြဲမႈရပ္နားကာ စတင္သပိတ္ေမွာက္သည့္ စက္ တင္ဘာ ၁၅ ရက္တြင္ ယာဥ္အ စီးေရ ဆယ္ဂဏန္္းခန္႔သာရွိခဲ့ရာ မွ စက္တင္ဘာ ၁၆ ရက္၌ ႏွစ္ရာ ေက်ာ္ရွိလာသည္။ တတိယ ေျမာက္ေန႔တြင္မူ မထသက ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားအရ သပိတ္ေမွာက္ ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၁၅ လိုင္းေက်ာ္မွ အစီးေရ ငါးရာ ေက်ာ္အထိ တိုးလာသျဖင့္ ခရီး သြားျပည္သူမ်ား အခက္အခဲမ်ား ႏွင့္ ပိုမို ရင္ဆုိင္လာရျခင္းျဖစ္ သည္။
အထူးသျဖင့္ စာေမးပြဲေျဖ ဆိုရန္ရွိသည့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သားမ်ားသည္ အဆုိပါ အခက္အခဲေၾကာင့္ စာေမးပြဲခန္းသို႔ အခ်ိန္မီေရာက္ရွိရန္ အခက္ေတြ႕ခဲ့၍ တကၠသုိလ္အသီး သီးမွ ပါေမာကၡအခ်ိဳ႕က တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရႏွင့္ မထသအဖြဲ႕ တို႔ထံ အကူအညီေတာင္းခံထားရေၾကာင္း သန္လ်င္နည္းပညာတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ ေဒၚေကသီလြင္ကေျပာသည္။
‘‘လႈိင္သာယာထဲက (၃၉) ေတြ မထြက္ေတာ့ ေက်ာင္းထဲ တိုက္႐ိုက္ေရာက္တဲ့ကား မရွိ ေတာ့ဘဲ ႏွစ္ဆင့္စီးၿပီးသြားလိုက္ရ တယ္။ ေနာက္ရက္ေတြလည္း ဒီ လိုပဲဆိုရင္ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး။ စာေမးပြဲခန္းထဲက ဆရာမေတြ ကေတာ့ ေစာင့္ေပးပါတယ္’’ ဟု လႈိင္သာယာ နည္းပညာ တကၠ သိုလ္ ဒုတိယႏွစ္ေက်ာင္းသား ကို ေကာင္းျမတ္သူကေျပာသည္။
တစ္ရက္လွ်င္ အစီးေရ သံုးေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ ပံုမွန္ေျပး ဆြဲေနသည့္ ရန္ကုန္တြင္ ယာဥ္ လိုင္းေပါင္း ၁၅ လိုင္းေက်ာ္မွအစီး ေရ ခုနစ္ရာေက်ာ္ေျပးဆြဲမႈရပ္နား လိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းရက္ မ်ားတြင္ ရပ္နားမည့္ ယာဥ္မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာႏိုင္ေၾကာင္း ယာဥ္ လိုင္းပိုင္ရွင္မ်ားကဆိုသည္။
ရန္ကုန္တြင္ ဘတ္စ္ကား လိုင္းေပါင္း သံုးရာေက်ာ္ရွိၿပီး ဘတ္စ္ကား အစီးေရ ေျခာက္ ေထာင္ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း မထသ ၏ စာရင္းမ်ားတြင္ေဖာ္ျပထား သည္။ ပံုမွန္ရက္မ်ားတြင္ အဆိုပါ အစီးေရ ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္မွ သံုးေထာင့္ငါးရာေက်ာ္သာ ေျပး ဆြဲေလ့ရွိသည္။
အထူးသျဖင့္ လႈိင္သာယာ၊ ေရႊျပည္သာ၊ သန္လ်င္၊ ေျမာက္ ဥကၠလာပ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားရွိ ပံုမွန္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ယာဥ္လိုင္းအခ်ိဳ႕ မွ ကားမ်ားမေျပးဆြဲဘဲ ရပ္နား လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ယာဥ္လိုင္းတစ္လိိုင္းလွ်င္ ပ်မ္းမွ် ယာဥ္အစီးေရ ေျခာက္ ဆယ္ေက်ာ္ရွိပါက ၁၀ စီးခန္႔ သာထြက္သျဖင့္ ခရီးသြားျပည္သူူ မ်ား ႐ံုးတက္၊ ႐ံုးဆင္းခ်ိန္တြင္ အ ခက္အခဲ ျဖစ္ေပၚေနရေၾကာင္း ယာဥ္လိုင္း ပိုင္ရွင္မ်ားက ဆိုသည္။
‘‘ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လိုင္းက ကားေတြ ထြက္ေပးခ်င္ပါ တယ္။ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ ေနာက္လိုက္ကိုယ္တုိင္က လာမ ေမာင္းေတာ့ ဘယ္လိုမွ မတတ္ ႏိုင္ဘူး’’ဟု (၂၂၆) ယာဥ္လိုင္းမွ ကားပိုင္ရွင္ ဦးျမတ္ေလးက ေျပာ သည္။
စက္တင္ဘာ ၇ ရက္ကထုတ္ျပန္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒသစ္မွာ ၀န္ႀကီးဌာနက အမ်ားျပည္သူသို႔ အသိေပးျခင္း မ ရွိဘဲ အလ်င္စလို ထုတ္ျပန္ျခင္းသာျဖစ္ၿပီးတိုးျမႇင့္လိုက္သည့္ဒဏ္ေၾကးသစ္ေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားအတြက္ အခက္ေတြ႕ေနေၾကာင္း (၄၈) ယာဥ္လိုုင္းမွ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ ကိုတ႐ုတ္ေလးကေျပာသည္။
‘‘တိုးျမႇင့္လိုက္တဲ့ဒဏ္ေၾကး အေပၚ ပညာေပးကာလလို လုပ္ ေပးရင္ေတာ့ ပိုအဆင္ေျပတာ ေပါ့။ အရင္ကတည္းကစည္းကမ္း ေတြသတ္မွတ္ထားတာပဲ။ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ အေကာင္အထည္မေဖာ္ခဲ့လို႔ အခုလို ျဖစ္ရတာ။ ယာဥ္လုပ္သားေတြ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြအေနနဲ႔ ဒီကိစၥကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ လုိက္နာရမွာပါ။ ခရီးသြားျပည္သူေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာ ကိုၾကည့္ၿပီး ယာဥ္ေတြျပန္ထြက္ ေပးပါလို႔ ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္တစ္ ေယာက္အေနနဲ႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါ တယ္’’ဟု ကိုတ႐ုတ္ေလးကေျပာ သည္။
စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္နံနက္ အေစာပိုင္းတြင္ ေရႊျပည္သာရွိ ယာဥ္လိုင္းတစ္ခုကကားထြက္ရန္ စီစဥ္ကာ ခရီးသည္မ်ားကိုလည္း တင္ေဆာင္ထားၿပီးမွ အျခားကား မ်ား၏ တိုက္တြန္းခ်က္္အရဂိတ္မွ ထြက္ခြာျခင္းမျပဳေတာ့ဘဲ ခရီး သည္မ်ားကိုလည္း ယာဥ္ေပၚမွ ျပန္လည္ဆင္းခိုင္းခဲ့ေၾကာင္း Geo Live အႏုပညာေက်ာင္းမွ ၀န္ ထမ္း မလွျမတ္မိုးကေျပာသည္။
‘‘ကားအားလံုး မထြက္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တခ်ိဳ႕ကားေတြကေတာ့ ထြက္တယ္။ အစီးေရ နည္းသြားေတာ့ ကားေပၚမွာ လူက တအားက်ပ္ကုန္တယ္’’ဟု၎က ေျပာသည္။
လက္ရွိႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ျပႆနာမ်ားအေပၚ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္း ေပါင္းစံုထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ က ယာဥ္လိုင္းတစ္ခုခ်င္းစီ အလိုက္ ျပႆနာမ်ားကိုေျဖရွင္းေပးေနၿပီး စည္းကမ္းလိုက္နာ၍ယာဥ္လိုင္းမ်ားျပန္ထြက္ရန္ ညႇိႏႈိင္းေျဖရွင္းေပးေနေၾကာင္းအဆုိပါေကာ္မတီမွ အတြင္းေရးမွဴးဦးလွေအာင္ ကေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ ဖြဲ႕မွ ဥပေဒအသစ္ျဖင့္စတင္အေရး ယူေနၿပီျဖစ္ၿပီးအမႈ အနည္းငယ္ သာရွိေသး၍ ဒဏ္ေငြလာေရာက္ ေဆာင္သူ နည္းပါးေနသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ဒဏ္ေငြမွာမ်ား လြန္းသျဖင့္ ဒဏ္ေငြမေဆာင္ဘဲ ႐ံုးမွျပန္သြားသည့္သူမ်ားရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုရဲအုပ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားေသာ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ဥပေဒကို စက္တင္ဘာ ၇ ရက္က ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတလက္ မွတ္ေရးထိုးျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ဥပေဒတြင္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွ ယာဥ္ေမာင္း၊ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ဥပေဒပုဒ္မအခ်ိဳ႕ပါ၀င္လာၿပီး ပုဒ္မ၅၈(က) တြင္ လိိုင္စင္မရွိဘဲေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ ကိုယ္ပိုင္ကား ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ျဖင့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္တက္၍ ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ ယာဥ္မရပ္ရ ေနရာတြင္ ရပ္နားထားပါက က်ပ္ငါးေသာင္းႏွင့္ ေထာင္ဒဏ္တစ္လ က်ခံရမည္ျဖစ္ျခင္းတို႔ ျပ႒ာန္းထားသည္။
ထို႔အျပင္ အဆုိပါဥပေဒ၌ ပုဒ္မ ၆၂ တြင္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ လိုင္စင္မရွိဘဲေမာင္းႏွင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ပါက ေထာင္ဒဏ္တစ္ပတ္ (သို႔မဟုတ္) ေငြဒဏ္သံုးေသာင္း က်ခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပျပ ႒ာန္းထားသည္။
ထိုဥပေဒ၏ နည္းဥပေဒ မထြက္ရွိလာေသး၍ အေရးယူ၍မရေသာ္လည္း ယခု တိုးျမႇင့္ျပ႒ာန္းသည့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားမွာ ေဒသႏၲရအမိန္႔ျဖင့္ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္္ တင္သြင္းထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစိုးထြန္းကေျပာ သည္။
ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ မႈအနိမ့္ဆံုးျပစ္ဒဏ္အျဖစ္ ယခင္ က က်ပ္တစ္ေထာင့္ငါးရာျပစ္မႈမွာ ယခု သံုးေသာင္းက်ပ္သတ္ မွတ္လိုက္ၿပီး အျမင့္ဆံုး ျပစ္ဒဏ္ မွာ တစ္သိန္းခြဲအထိ ျမင့္တက္ သြားျခင္းျဖစ္သည္။
‘‘စည္းကမ္းကို မလိုက္နာ တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာလည္းရွိၿပီ။ စည္းကမ္းကိုတင္းက်ပ္ေတာ့ ကားမထြက္ဘဲ ဆႏၵျပၾကတယ္။ သေဘာကေတာ့ အရင္လိုပဲ စည္းကမ္းေဖာက္ခြင့္ေပးပါလို႔ ျပန္ေတာင္းဆိုတဲ့ သေဘာပဲ။ ခရီး သည္ေတြဆီက ယာဥ္စီးခေတြပို ယူ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ေမာင္းခဲ့တာေတြ က သူတို႔ဘက္က မွန္တယ္လို႔ ဒီ ေန႔အထိ ထင္ေနတုန္းပဲ။ အဓိက ကေတာ့ ယာဥ္ေနာက္လိုက္နဲ႔ ယာဥ္ေမာင္းေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ ေတြကို ျပင္ေပးဖို႔၊ CAPACITY ျမႇင့္ေပးဖို႔လိုလာၿပီ’’ ဟု ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ဦးေက်ာ္က ေျပာသည္။
လိုင္းကားအမ်ားစုမွာ ယခင္ ကတည္းက သက္သာေသာ ဒဏ္ ေငြေဆာင္ၿပီး စည္းကမ္းေဖာက္ ဖ်က္ေနသည္မွာ ၾကာျမင့္ေနၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ယခုသတ္မွတ္လိုက္ သည့္ ျပစ္ဒဏ္ထက္ပင္ ပိုမိုအေရးယူသင့္ေၾကာင္း Geo liveအႏုပညာေက်ာင္း ၀န္ထမ္း မလွျမတ္မိုးက ေျပာသည္။
လိုင္းကားအမ်ားစုသည္ အေခါက္ေရျပည့္ၿပီး ေန႔စဥ္ပုံမွန္၀င္ေငြရရွိေရးအတြက္ ယာဥ္စည္းကမ္းမ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္ေလ့ရွိေၾကာင္းယာဥ္ေမာင္းအမ်ားစုက ေျပာသည္။
ယာဥ္လိုင္းအခ်ိဳ႕ ေျပးဆြဲ ျခင္း မျပဳဘဲ သပိတ္ေမွာက္ေန သည့္ရက္ပိုင္းအတြင္း ေမာင္းႏွင္ ေနသည့္ကားအမ်ားစုမွာ ပုိမိုခရီး သည္ရေနသည္။ အျခားယာဥ္ လိုင္းမ်ားႏွင့္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ အေရအ တြက္ေလ်ာ့နည္းသြားသျဖင့္ ပိုမို အဆင္ေျပၾကသည္ဟု (၁၅၇) ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ လိုင္းထဲက ကားတခ်ိဳ႕မထြက္ေပမယ့္တျခား ကုမၸဏီပိုင္ယာဥ္လိိုင္းႀကီးေတြ က ဆြဲတဲ့ ကားေတြရွိေနေတာ့ အ ရင္လိုပါပဲ။ ခရီးသည္ေတာ့ နည္း နည္းပိုရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ နဲ႔ ေမာင္းေၾကး ေရာင္းေၾကးကေတာ့ အံုနာေပးတဲ့အတုိင္းေပးရတာပဲ။ ဘာမွမထူးလာဘူး။ အေခါက္ေရေတာ့ ပိုဆြဲရတယ္။ အံုနာေၾကးေစာေစာျပည့္တယ္’’ ဟု ပံုမွန္ေျပးဆြဲေသာ အထက္ပါယာဥ္ ေမာင္းတစ္ဦးကဆိုသည္။
http://www.7daydaily.com/
Post a Comment