0

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လူဦးေရအမ်ားဆုံး ေနထိုင္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္း အခ်ဳိ႕သည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား စနစ္တက် ေျပးဆြဲေရး ဥပေဒသစ္အရ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈအေပၚ မူလဒဏ္ေၾကး ၁၅၀၀ က်ပ္မွ အနိမ့္ဆုံး သုံးေသာင္းက်ပ္အထိ တိုးျမႇင့္လိုက္ျခင္းကို သေဘာမတူေၾကာင္း ယာဥ္လိုင္းေျပးဆြဲမႈမ်ား ရပ္နားကာ သပိတ္ေမွာက္ၾကေသာေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အခက္အခဲျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းမွာ ၿမိဳ႕ျပဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းခ်က္ကို မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဥပေဒ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းတို႔မည္သည္ လိုက္နာရမည့္ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္အတြင္းမွ ဘက္စုံ၊ ေထာင့္ေစ့ေသာ ေလ့လာကြင္းဆင္း သုေတသနျပဳခ်က္မ်ား၊ ယင္းနယ္ပယ္မ်ား အတြင္းရွိ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႔မ်ား လက္ေတြ႔ရင္ဆုိင္ေနရသည့္ အခက္အခဲႏွင့္ ျပႆနာမ်ား၊ အႀကံဉာဏ္မ်ားကို စုစည္းရယူကာ အျဖစ္ႏုိင္ဆုံး၊ အသင့္ေတာ္ဆုံးႏွင့္ လက္ေတြ႔အက်ဆုံး ျဖစ္ေစရန္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းၾကရသည့္ သေဘာရွိသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြက္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား စနစ္တက် ေျပးဆြဲေရး ဥပေဒသည္ အထက္ဆုိခဲ့ပါ အေျခခံအခ်က္မ်ားႏွင့္ ကုိက္ညီေသာ ဥပေဒျဖစ္၊ မျဖစ္၊ လက္ရွိ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျခင္းရွိ မရွိ၊ လက္ေတြ႔က်၊ မက် သက္ဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား စဥ္းစားသုံးသပ္ၾကည့္ရန္ လိုေပမည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း အခ်ဳိးေဖာက္ဆုံးမွာ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားႏွင့္ အငွားယာဥ္ငယ္ တကၠစီမ်ား ျဖစ္သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ၎တုိ႔ စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ၿပီး စည္းကမ္းလိုက္နာလာေစရန္ ယာဥ္ေျပးဆြဲမႈစနစ္၊ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ၊ အေရးယူအျပစ္ေပးမႈ အစရွိသည့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာမ်ားတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနပါက ယင္းအားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ပင္ စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္ျခင္းမ်ားလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။
ယာဥ္လိုင္းမ်ားအားလုံးတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးတိုင္းကို ယာဥ္ပိုင္ရွင္ထံမွ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္တို႔က ေန႔စဥ္ပုတ္ျပတ္စနစ္ျဖင့္ ငွားရမ္းေျပးဆြဲေနရျခင္း၊ မ.ထ.သ ေခၚ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေပါင္းစုံ ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီ၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းစနစ္မက်ျခင္းႏွင့္ ယင္းေကာ္မတီအား ယာဥ္လိုင္းအမ်ားစုက မလိုလားအပ္ေသာ အခြင့္ထူးခံသက္သက္ အျဖစ္ ႐ႈျမင္ေနျခင္း၊ ယာဥ္လိုင္းေျပးဆြဲသည့္ ယာဥ္ေၾကာမ်ား၊ ဘတ္စ္ကားမွတ္တုိင္မ်ားတြင္ စည္းကမ္းမဲ့ တကၠစီမ်ားႏွင့္ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ား ပိတ္ဆု႔ိေနျခင္းကဲ့သို႔ ျပႆနာမ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္း မရွိပါက တုိးျမႇင့္ေသာ ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရန္ ခက္ခဲေနဦးမည္ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္မွာ သက္ဆုိင္ရာ ေဒသအစိုးရ အေနႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပဆိုင္ရာ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ားႏွင့္ ေထာင့္စုံေအာင္ စဥ္းစားေရးဆြဲထားသည့္ မွ်တေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးဘဲ စည္းကမ္းေဖာက္ေသာ ယာဥ္မ်ားအား အျပစ္ဒဏ္တုိးျမႇင့္လိုသည့္ အခ်က္တစ္ခုတည္းႏွင့္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးစားျခင္းေၾကာင့္ ႀကိဳတင္တြက္ဆမထားသည့္ ျပႆနာမ်ား ေပၚေပါက္လာရျခင္းကို ဆိုလိုသည္။
ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ဤသို႔ ဆႏၵျပသပိတ္ေမွာက္ျခင္းေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ေန ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အခက္အခဲဒုကၡ မျဖစ္ေစရန္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရထံတြင္ အေရးေပၚ အစီအစဥ္မ်ား ဥပမာ- အစားထိုး ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆဲြေပးျခင္း၊ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေျပးဆဲြေသာ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ ေခါက္တိုယာဥ္မ်ား စီစဥ္ေပးျခင္းတို႔ကို မ.ထ.သ ႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းကာ အခ်ိန္မဆိုင္း လုပ္ေဆာင္ေပးရန္ တာဝန္ရွိေပသည္။
ဤေနရာတြင္ ထပ္မံ၍ အထူးျပဳေျပာလိုသည္မွာ ၿမိဳ႕ျပမ်ား ဖံြ႔ၿဖိဳးမႈႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပစီမံခန္႔ခြဲမႈသည္ ပါရဂူအဆင့္အထိ ေလ့လာဆည္းပူးႏုိင္သည့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အတတ္ပညာတစ္ခုျဖစ္သည့္ အတြက္ ဆန္စဥ္ရာ က်ည္ေပြ႔လိုက္သည့္ ေျဖရွင္းနည္းမ်ဳိးသာ နားလည္သူ၊ ပုံစံက်စေကးကိုက္၊ တစ္ေၾကာင္းတိုက္ သင္ယူေလ့လာခဲ့သူမ်ားျဖင့္ စီမံခန္႔ခြဲေနပါက ျပႆနာတစ္ခုကို ေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးစားတိုင္း ပိုႀကီးမားသည့္ ျပႆနာတစ္ခုကို ဖန္တီးသကဲ့သို႔ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံးတြင္ ျပည္သူလူထုသာ အခက္အခဲေတြ႔ႏုိင္သည္ကို အထူးသတိခ်ပ္သင့္ေၾကာင္း သတိေပး ေထာက္ျပလိုရင္း ျဖစ္သည္။
အယ္ဒီတာ (၁၇-၉-၂၀၁၅)
---------------------------
Editorial, The Voice Daily Vol-3/No-140

Post a Comment

 
Top