အစိုးရအဖဲြ႕၀န္ႀကီးဌာန မ်ားတြင္ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္မ်ား ကုိ ဧၿပီ ၁၀ ရက္က စတင္ခန္႔အပ္ ခဲ့ၿပီး ပထမဆံုးအသုတ္အျဖစ္ ၀န္ ႀကီးဌာန ၁၁ ခုအတြက္ အၿမဲတမ္း အတြင္း၀န္ ၁၁ ဦး စတင္ခန္႔အပ္ လုိက္သည္။
‘‘အၾကမ္းဖ်င္းကေတာ့ ၀န္ ႀကီးဌာန ၃၆ ခုလံုးမွာ ခန္႔မွာပါ။ အခု ၁၁ ေယာက္ပဲခန္႔တာက ေရွ႕ေျပးအသုတ္အေနနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းပံု အတည္ျပဳၿပီးသား ဌာနေတြက အရင္ ေအာ္ဒါထြက္တာျဖစ္ တယ္’’ ဟု အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ အျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံရသည့္ ၫႊန္ၾကား ေရးမွဴးခ်ဳပ္တစ္ဦးက အတည္ျပဳ သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပါလီမန္ ဒီမုိကေရစီေခတ္က ျပည္သူ႔၀န္ ထမ္းမ်ားကုိ အတြင္း၀န္အျဖစ္ ခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီး ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုလံုး ၏ လုပ္ငန္းအားလံုးတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္းရိွေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးခဲ့သည္။ အာဆီယံႏုိင္ငံ အမ်ားစု တြင္လည္း အတြင္း၀န္ခန္႔ထားမႈ မ်ားရိွၿပီး အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံ တြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္ကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီးေနာက္ အာဆီယံအစည္းအေ၀းမ်ား အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံတကာထိပ္တန္းဆက္ ဆံေရးကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ထုိင္း ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ပထမ အတြင္း၀န္က ထုိင္းႏုိင္ငံအစုိးရ အဖဲြ႕ကုိ ကုိယ္စားျပဳ၍ တက္ေရာက္ရသည္အထိ အၿမဲတမ္း အတြင္း၀န္မ်ား၏ တာ၀န္ခံမႈျမင့္မားသည္။
ယခုျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အတြင္း ၀န္မ်ားျပန္လည္ခန္႔အပ္မႈမွာ ထို သုိ႔ အမွန္တကယ္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ႏွင့္ တာ၀န္ခံမႈမ်ား ေပး၊ မေပးကို ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ သင္တန္း ေက်ာင္းမွ တာ၀န္ရိွသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
‘‘လက္ရိွ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္ေနတဲ့ ၫႊန္ခ်ဳပ္ေတြကို သင္တန္းေပး၊ အကဲျဖတ္ဆန္း စစ္ၿပီးမွ ခန္႔တာျဖစ္ပါတယ္။ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ဆုိတာ ၫႊန္ခ်ဳပ္ လုပ္ဖူးတဲ့ လုပ္သက္ရင့္၀န္ထမ္း လည္းျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါမွ ၀န္ႀကီးဌာနေအာက္မွာ ရိွတဲ့ ၫႊန္ခ်ဳပ္မ်ား၊ ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးမ်ားကုိ ကြပ္ကဲႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ပါလီ မန္ေခတ္တုန္းကလည္း ဒီလုိပါပဲ။ ႏုိင္ငံတကာက အတြင္း၀န္ထားတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ဒီလုိပါပဲ’’ ဟု အစိုးရအဖဲြ႕ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က ေျပာသည္။
အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္မ်ားကို ခန္႔အပ္လိုက္ေသာ ၀န္ႀကီးဌာန ၁၁ ခုတြင္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဌာန၊ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္း အခ်က္အလက္နည္းပညာ ၀န္ ႀကီးဌာန၊ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္း ေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာ၀န္ႀကီး ဌာန၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြား ေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနတုိ႔ ပါ၀င္ၿပီး၊ လစာက်ပ္ ၇ သိန္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ဖဆပလအစိုးရလက္ထက္ ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီေခတ္မွ ေတာ္ လွန္ေရးေကာင္စီ အစိုးရတက္ လာသည္အထိ အတြင္း၀န္ခ်ဳပ္ ႏွင့္ အတြင္း၀န္မ်ားကို ၀န္ႀကီးဌာန မ်ားတြင္ ခန္႔အပ္ထားခဲ့ၿပီး ျမန္မာ့ ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ အေရာက္တြင္ အတြင္း၀န္ ခန္႔ ထားမႈမရိွေတာ့ဘဲ ၀န္ႀကီးဌာန၏ မူ၀ါဒေရးရာမ်ားကုိ ႐ံုးအဖဲြ႕မွဴး မ်ားကသာ ကုိင္တြယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။
‘‘အၿမဲတမ္း အတြင္း၀န္က ေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ရာထူးမဟုတ္တဲ့ အရပ္ဘက္၀န္ထမ္း (Civil Ser-vice)ထဲမွာဆုိရင္ အဆင့္အျမင့္ ဆံုးပဲ။ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုလံုးကို ကုိယ္စားျပဳရတာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု သင္တန္းတက္ထားတဲ့ အထဲမွာေတာ့ အတြင္း၀န္ေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ တိတိက်က်မပါ ေသးဘူး’’ဟု ႏုိင္ငံေရး၀န္ႀကီးဌာန မွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ေရြးေကာက္ပဲြအၿပီး တက္ လာမည့္ အစိုးရအဖဲြ႕၊ လႊတ္ ေတာ္သံုးရပ္ အပါအ၀င္ ၀န္ႀကီး ဌာနမ်ားႏွင့္ အစိုးရအဖဲြ႕႐ံုးမ်ားသို႔ အဆုိပါအတြင္း၀န္မ်ားက အုပ္ ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းဆုိင္ရာ မူ၀ါဒမ်ားကုိ ရွင္းလင္းတင္ျပရမည္ျဖစ္သည္။
‘‘၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုေအာက္ မွာဆုိရင္ ဦးစီးဌာနေတြ၊ ေနာက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္တဲ့ ဟာေတြ၊ စီမံခန္႔ခဲြေရးလုပ္ငန္း ေတြရိွတယ္။ ၀န္ႀကီး၊ ဒု၀န္ႀကီးဆို တာ ဒီသက္တမ္းတစ္ခုပဲရိွမွာ။ သူတုိ႔ ေျပာင္းတုိင္းေနာက္လာ မယ့္ လူေတြ၊ အစိုးရအဖဲြ႕ေတြကုိ လုပ္ငန္းေတြအားလံုးၿခံဳငံုတင္ျပ ဖုိ႔၊ အဆက္မျပတ္ လုပ္သြားႏုိင္ဖုိ႔ အတြင္း၀န္မ်ား ႐ံုးဆိုတာ ဖဲြ႕လုိက္ တာပဲ။ အခုေရြးေကာက္ပြဲၿပီးလို႔ လႊတ္ေတာ္စၿပီဆုိရင္လည္း အဲဒီ လႊတ္ေတာ္က အသစ္ျဖစ္သြားၿပီ ေလ။ ဒီေတာ့ အတြင္း၀န္ေတြက ပဲ လႊတ္ေတာ္ကုိလာၿပီး Report လုပ္ရမွာ’’ ဟု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုးမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရိွႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။
အတြင္း၀န္မ်ားကုိ ခန္႔အပ္ ရန္ မလုိေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္ စားလွယ္ အခ်ိဳ႕က ေဆြးေႏြးခဲ့ ေသာ္လည္း အတြင္း၀န္မ်ားခန္႔ ထားေရးအဆိုကုိ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့သည္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းက အဆင္ ေျပေစရန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကုိ ခုိင္လံုသည့္ အေၾကာင္းမရိွဘဲ မကန္႔ကြက္သင့္ေၾကာင္း အၿငိမ္း စားတရားသူႀကီး ဦးေက်ာ္ဟိုးက ေျပာသည္။
‘‘အၾကမ္းဖ်င္းကေတာ့ ၀န္ ႀကီးဌာန ၃၆ ခုလံုးမွာ ခန္႔မွာပါ။ အခု ၁၁ ေယာက္ပဲခန္႔တာက ေရွ႕ေျပးအသုတ္အေနနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းပံု အတည္ျပဳၿပီးသား ဌာနေတြက အရင္ ေအာ္ဒါထြက္တာျဖစ္ တယ္’’ ဟု အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ အျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံရသည့္ ၫႊန္ၾကား ေရးမွဴးခ်ဳပ္တစ္ဦးက အတည္ျပဳ သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပါလီမန္ ဒီမုိကေရစီေခတ္က ျပည္သူ႔၀န္ ထမ္းမ်ားကုိ အတြင္း၀န္အျဖစ္ ခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီး ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုလံုး ၏ လုပ္ငန္းအားလံုးတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္းရိွေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးခဲ့သည္။ အာဆီယံႏုိင္ငံ အမ်ားစု တြင္လည္း အတြင္း၀န္ခန္႔ထားမႈ မ်ားရိွၿပီး အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံ တြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္ကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီးေနာက္ အာဆီယံအစည္းအေ၀းမ်ား အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံတကာထိပ္တန္းဆက္ ဆံေရးကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ထုိင္း ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ပထမ အတြင္း၀န္က ထုိင္းႏုိင္ငံအစုိးရ အဖဲြ႕ကုိ ကုိယ္စားျပဳ၍ တက္ေရာက္ရသည္အထိ အၿမဲတမ္း အတြင္း၀န္မ်ား၏ တာ၀န္ခံမႈျမင့္မားသည္။
ယခုျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အတြင္း ၀န္မ်ားျပန္လည္ခန္႔အပ္မႈမွာ ထို သုိ႔ အမွန္တကယ္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ႏွင့္ တာ၀န္ခံမႈမ်ား ေပး၊ မေပးကို ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ သင္တန္း ေက်ာင္းမွ တာ၀န္ရိွသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
‘‘လက္ရိွ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္ေနတဲ့ ၫႊန္ခ်ဳပ္ေတြကို သင္တန္းေပး၊ အကဲျဖတ္ဆန္း စစ္ၿပီးမွ ခန္႔တာျဖစ္ပါတယ္။ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ဆုိတာ ၫႊန္ခ်ဳပ္ လုပ္ဖူးတဲ့ လုပ္သက္ရင့္၀န္ထမ္း လည္းျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါမွ ၀န္ႀကီးဌာနေအာက္မွာ ရိွတဲ့ ၫႊန္ခ်ဳပ္မ်ား၊ ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးမ်ားကုိ ကြပ္ကဲႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ပါလီ မန္ေခတ္တုန္းကလည္း ဒီလုိပါပဲ။ ႏုိင္ငံတကာက အတြင္း၀န္ထားတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ဒီလုိပါပဲ’’ ဟု အစိုးရအဖဲြ႕ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က ေျပာသည္။
အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္မ်ားကို ခန္႔အပ္လိုက္ေသာ ၀န္ႀကီးဌာန ၁၁ ခုတြင္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဌာန၊ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္း အခ်က္အလက္နည္းပညာ ၀န္ ႀကီးဌာန၊ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္း ေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာ၀န္ႀကီး ဌာန၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြား ေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနတုိ႔ ပါ၀င္ၿပီး၊ လစာက်ပ္ ၇ သိန္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ဖဆပလအစိုးရလက္ထက္ ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီေခတ္မွ ေတာ္ လွန္ေရးေကာင္စီ အစိုးရတက္ လာသည္အထိ အတြင္း၀န္ခ်ဳပ္ ႏွင့္ အတြင္း၀န္မ်ားကို ၀န္ႀကီးဌာန မ်ားတြင္ ခန္႔အပ္ထားခဲ့ၿပီး ျမန္မာ့ ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ အေရာက္တြင္ အတြင္း၀န္ ခန္႔ ထားမႈမရိွေတာ့ဘဲ ၀န္ႀကီးဌာန၏ မူ၀ါဒေရးရာမ်ားကုိ ႐ံုးအဖဲြ႕မွဴး မ်ားကသာ ကုိင္တြယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။
‘‘အၿမဲတမ္း အတြင္း၀န္က ေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ရာထူးမဟုတ္တဲ့ အရပ္ဘက္၀န္ထမ္း (Civil Ser-vice)ထဲမွာဆုိရင္ အဆင့္အျမင့္ ဆံုးပဲ။ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုလံုးကို ကုိယ္စားျပဳရတာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု သင္တန္းတက္ထားတဲ့ အထဲမွာေတာ့ အတြင္း၀န္ေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ တိတိက်က်မပါ ေသးဘူး’’ဟု ႏုိင္ငံေရး၀န္ႀကီးဌာန မွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ေရြးေကာက္ပဲြအၿပီး တက္ လာမည့္ အစိုးရအဖဲြ႕၊ လႊတ္ ေတာ္သံုးရပ္ အပါအ၀င္ ၀န္ႀကီး ဌာနမ်ားႏွင့္ အစိုးရအဖဲြ႕႐ံုးမ်ားသို႔ အဆုိပါအတြင္း၀န္မ်ားက အုပ္ ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းဆုိင္ရာ မူ၀ါဒမ်ားကုိ ရွင္းလင္းတင္ျပရမည္ျဖစ္သည္။
‘‘၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုေအာက္ မွာဆုိရင္ ဦးစီးဌာနေတြ၊ ေနာက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္တဲ့ ဟာေတြ၊ စီမံခန္႔ခဲြေရးလုပ္ငန္း ေတြရိွတယ္။ ၀န္ႀကီး၊ ဒု၀န္ႀကီးဆို တာ ဒီသက္တမ္းတစ္ခုပဲရိွမွာ။ သူတုိ႔ ေျပာင္းတုိင္းေနာက္လာ မယ့္ လူေတြ၊ အစိုးရအဖဲြ႕ေတြကုိ လုပ္ငန္းေတြအားလံုးၿခံဳငံုတင္ျပ ဖုိ႔၊ အဆက္မျပတ္ လုပ္သြားႏုိင္ဖုိ႔ အတြင္း၀န္မ်ား ႐ံုးဆိုတာ ဖဲြ႕လုိက္ တာပဲ။ အခုေရြးေကာက္ပြဲၿပီးလို႔ လႊတ္ေတာ္စၿပီဆုိရင္လည္း အဲဒီ လႊတ္ေတာ္က အသစ္ျဖစ္သြားၿပီ ေလ။ ဒီေတာ့ အတြင္း၀န္ေတြက ပဲ လႊတ္ေတာ္ကုိလာၿပီး Report လုပ္ရမွာ’’ ဟု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုးမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရိွႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။
အတြင္း၀န္မ်ားကုိ ခန္႔အပ္ ရန္ မလုိေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္ စားလွယ္ အခ်ိဳ႕က ေဆြးေႏြးခဲ့ ေသာ္လည္း အတြင္း၀န္မ်ားခန္႔ ထားေရးအဆိုကုိ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့သည္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းက အဆင္ ေျပေစရန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကုိ ခုိင္လံုသည့္ အေၾကာင္းမရိွဘဲ မကန္႔ကြက္သင့္ေၾကာင္း အၿငိမ္း စားတရားသူႀကီး ဦးေက်ာ္ဟိုးက ေျပာသည္။
ACM Credit To ;7Day Daily
http://www.ayechanmon-news1.com/
http://www.ayechanmon-news1.com/
Post a Comment