0

ACM Re-post 16-6-2014
by hotnews_

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း (၂၅၀၀) ေက်ာ္ က အိႏ္ၵိယတိုက္ငယ္မွာ မ်ိဳးႏြယ္အဆင့္ အတန္းဇာတ္နိမ့္၊ ဇာတ္ျမင့္ အလြန္ခြဲျခား တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ ထြန္းကားခဲ့ပါ တယ္။ ဗုဒ္ၶဟာသာကီ၀င္ မင္းသားတစ္ဦး ျဖစ္တဲ့အျပင္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ဘုရင့္သားတစ္ဦးလည္းျဖစ္ၿပီး ေနာင္ တစ္ခ်ိန္မွာဘုရင္ျဖစ္မယ့္ နန္းလ်ာ မင္းသားတစ္ဦးပါ။ ဒီလို တိုင္းျပည္အုပ္ ခ်ဳပ္ရမယ့္ ဘုရင္ေလာင္းလ်ာသာကီ၀င္ မင္းသားတစ္ဦးဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဘုရား ျဖစ္ၿပီလို႔ ေၾကညာၿပီးေနာက္မွာ တိုင္း ျပည္အတြင္း ေက်းရြာ ဇနပုဒ္ပါမက်န္ လွည့္လည္ၿပီး အယုတ္အလတ္၊ အျမတ္ မေရြး၊ သူေဌး၊ ဆင္းရဲသား၊ ပညာရွိ၊ ပညာမဲ့မေရြး အိမ္ေပါက္ေစ့ ဆြမ္းခံစား တဲ့အခါမွာ ဖခင္ျဖစ္သူ သုေဒၶါသန မင္းႀကီးဟာ အရွက္ႀကီးရွက္ေတာ္မူခဲ့ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေန႔စဥ္လိုအပ္တဲ့ဆြမ္း ကို မိမိနန္းေတာ္မွာပဲလာေရာက္ အလွဴခံ ဖို႔ ဗုဒၶကို ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားပါ တယ္။

ဒါေပမယ့္ဗုဒၶဟာ လက္မခံခဲ့ပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ ေလာကုတၱရာ အက်ိဳး ေက်းဇူးေတြကို ကၽြန္ေတာ္အမ်ားႀကီး နားမလည္တဲ့အတြက္ ဘာမွမေဆြးေႏြး လိုေပမယ့္ ေလာကီေရးရာ ႐ႈေထာင့္က ေနေတာ့ ေဆြးေႏြးတင္ျပစရာတစ္ခ်ိဳ႕ရွိ ေနပါတယ္။ အဲဒီေခတ္ကာလမွာ ဗုဒၶ မေမြးခင္ကတည္းက အိႏ္ၵိယတိုက္မွာ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့ လူမႈယဥ္ေက်းမႈျဖစ္တဲ့ ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ အမ်ိဳးအႏြယ္ခြဲျခားမႈ ကို ဗုဒၶဟာလက္ေတြ႕က်က် ဆန္႔က်င္ ေတာ္လွန္ျပခဲ့တဲ့ ေလးစားဖြယ္ပုဂ္ၢိဳလ္ တစ္ဦးပါ။ ကမၻာ႔ေရွးအက်ဆံုး အသား အေရာင္ခြဲျခားေရးကို တိုက္ဖ်က္ခဲ့သူ တစ္ဦးဆိုရင္လည္းမမွားပါဘူး။ကိုယ္တိုင္ ထူေထာင္ထားတဲ့ လမ္းစဥ္၀ါဒကို ကိုယ္ တိုင္ လိုက္နာက်င့္သံုးျပခဲ့သူလည္းျဖစ္ပါ တယ္။

ဒါ့အျပင္ ဗုဒၶရဲ႕လမ္းစဥ္ကို လိုက္ နာယံုၾကည္လို႔ ရဟန္း၀တ္ခဲ့ၾကတဲ့သံဃာ မ်ားထဲမွာ သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးမင္းသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္တဲ့အတြက္ ေနာက္ေတာ္ပါ တပည့္သာ၀ကအျဖစ္ လိုက္ပါခြင့္ဟာ သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ မ်ားသာလွ်င္ ပါ၀င္ခြင့္ရွိသေယာင္ ယံုမွား သံသယအေပၚမွာလည္း ဗုဒၶဟာ ““ငါ ဘုရားရဲ႕သာသနာေတာ္ကို သက္၀င္ယံု ၾကည္လို႔ ၀ါဒနဲ႔လမ္းစဥ္ကို လိုက္နာက်င္႔ သံုးၿပီး သံဃာအျဖစ္ခံယူေနထိုင္သူ မည္ သူမဆို သာကီ၀င္မင္းသားမ်ားပါပဲ””လို႔ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ ေဟာၾကားခဲ့ပါ ေသးတယ္။ ဒါဟာဘာကိုျပသလဲဆိုရင္ လူသားတစ္ဦးရဲ႕တန္ဖိုးကို မ်ိဳးႏြယ္၊ရာထူး၊ ဂုဏ္မ်ားနဲ႔ မဆံုးျဖတ္ဘဲ က်င့္၀တ္သိကၡာ၊ စာရိတၱနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အက်ိဳးျပဳျခင္းအေပၚမွာပဲမူတည္ဆံုးျဖတ္ ေၾကာင္းေပၚလြင္ေစပါတယ္။

ဒီအခ်က္ကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေစတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကေတာ့ အခါတစ္ပါးမွာ ဗုဒ္ၶဟာျဗဟ္ၼာဏပုဏ္ၰားတစ္ဦးကို ျဗဟၼာ ဏေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ အမ်ိဳးအႏြယ္ ျမင့္ျမတ္ရသလဲ။ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြကို လိုက္နာက်င့္သံုးတာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာ ေမးေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခါမွာ အေမးခံ ရတဲ့ျဗဟၼာဏပုဏၰားဟာ သူတို႔မ်ိဳးႏြယ္ မ်ားအမ်ိဳးျမင့္ျမတ္ရျခင္းဟာ အေၾကာင္း မဲ့မဟုတ္ဘဲ ေစာင့္ထိန္းရတဲ့ အခ်က္(၅) ခ်က္ေၾကာင့္သာ အမ်ိဳးျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ျခင္းခံရတာျဖစ္ေၾကာင္းေလွ်ာက္ ထားၿပီးျဗဟ္ၼာဏ ပုဏၰားမ်ိဳးတို႔ လိုက္နာ ေစာင့္ထိန္းရတဲ့ အခ်က္ (၅) ခ်က္ကို ဂုဏ္ယူ၀ံ့ႂကြားစြာ ျပန္လည္ေျဖၾကားပါ တယ္။

ျဗဟၼာဏ ေယာက္်ားမ်ားဟာ (၁) ေဆြခုနစ္ဆက္ မ်ိဳးခုႏွစ္ဆက္ အမ်ိဳးသန္႔ ရပါမယ္။ (၂) ဂါထာမႏၲန္မ်ား အလြတ္ရ ရပါမယ္။ (၃) ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပရပါ မယ္။ (၄) ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းရ ပါမယ္။ (၅) မွားမွန္ ခြဲႏိုင္ေသာ ပညာ ရွိရပါမယ္လို႔ ျပန္လည္ေျဖၾကားတဲ့အခါ ဗုဒၶကအကယ္၍မ်ား တစ္ခ်က္ခ်က္ကို ေလွ်ာ့ရမယ္ဆိုရင္ဘယ္အခ်က္ကို ေလွ်ာ့ မလဲလို႔ ထပ္မံေမးျမန္းတဲ့အခါ ပုဏ္ၰား ႀကီးဟာ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၿပီး အကယ္၍မျဖစ္မေနေလွ်ာ့ ရမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပ ျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေလွ်ာ့ပါမယ္လို႔ ျပန္လည္ ေျဖၾကားပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ေနာက္ထပ္ တစ္ခ်က္စီကို ဗုဒၶက ထပ္မံေလွ်ာ့ခိုင္းတဲ့အခါ ဂါထာ မႏ္ၲန္မ်ား အလြတ္ရရပါမယ္ ဆိုေသာ အခ်က္၊ ေဆြခုႏွစ္ဆက္ မ်ိဳးခုႏွစ္ဆက္ အမ်ိဳးသန္႔ရပါမယ္ဆိုေသာအခ်က္ေတြ ကို ေလွ်ာ့ပါ့မယ္လို႔ေျပာတဲ့အခါ ဧည့္ ပရိသတ္ထဲမွာရွိေနတဲ့ ျဗဟၼာဏပုဏၰား မ်ားရဲ႕ကန္႔ကြက္မႈကို ၾကံဳရပါတယ္။ က်န္ ျဗဟၼဏပု႑ားမ်ားဟာ ေဆြခုနစ္ဆက္ မ်ိဳးခုနစ္ဆက္ အမ်ိဳးသန္႔ရပါမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကုိ မေလွ်ာ့ေစခ်င္ဘဲ က်န္ႏွစ္ ခ်က္ထဲက တစ္ခုခုကိုပဲ ေလွ်ာ့ေစခ်င္ ေၾကာင္း ၀ိုင္း၀န္းေျပာဆိုၾကတဲ့အခါမွာ ျဗဟ္ၼာဏေတြရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ပုဏ္ၰားႀကီး ဟာ အခုလိုရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ သူခ်န္ထား ခဲ့တဲ့ႏွစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔၊ မွားမွန္ခြဲ ႏိုင္ေသာပညာရွိရပါမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ ဟာ ျဗဟၼာဏမ်ားအတြက္တင္မကဘဲ ေလာကမွာ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ လူ တိုင္းအတြက္ ဒီႏွစ္ခ်က္ဟာ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေၾကာင္းနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီ လူဟာ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာတယ္။ ေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအ၀ိုင္း။ ၾသဇာအာဏာ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူး ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆိုတဲ့အခ်က္ ေတြနဲ႔ တိုင္းတာလို႔မရဘဲ အဲဒီလူဘယ္ ေလာက္ကုိယ္က်င့္တရားေကာင္းသလဲ။ အဲဒီလူဘယ္ေလာက္မွားမွန္ခြဲျခားႏိုင္တဲ့ ပညာရွိၿပီး ဘယ္ေလာက္အမွန္တရား ဘက္ကရပ္တည္သလဲဆိုတဲ့အခ်က္ေတြ နဲ႔သာလွ်င္ လူ႔တန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ဒီႏွစ္ခ်က္ကို ေလွ်ာ့ပစ္၍မရ ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ဒီအခါ ဗုဒ္ၶက ပုဏၰားႀကီးႏွင့္ အယူအဆမကြဲျပားဘဲ ထပ္တူထပ္မွ်ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာဆိုခ်ီးက်ဴး ၿပီး အဲဒီႏွစ္ခ်က္ဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္တူေၾကာင္း၊လက္တစ္ဖက္ မွာ ညစ္ေပေနခဲ့ရင္ က်န္တစ္ဖက္နဲ႔ပြတ္ သပ္ေဆးေၾကာ၍ရေၾကာင္းနဲ႔ ဒီႏွစ္ခ်က္ ဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕တန္ဖိုးတင္မကဘဲ က်က္သေရႏွင့္ မဂၤလာလို႔လည္းေျပာလို႔ ရေၾကာင္း ဆက္လက္မိန္႔ၾကားပါတယ္။

ဗုဒၶရဲ႕ဒီအယူအဆကို သံုးသပ္ၾကည့္ ရာမွာ လူ႔အဆင့္အတန္းကို ရာထူး၊ မ်ိဳး ႏြယ္နဲ႔မဆံုးျဖတ္ဘဲ သီလနဲ႔ပညာအရသာ ဆံုးျဖတ္အဆင့္အတန္းခြဲခဲ့ၿပီး အဲဒီႏွစ္ ခ်က္ဟာလည္း လူသားမ်ိဳးႏြယ္နဲ႔ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းအေပၚ ေကာင္းေသာအက်ိဳးျပဳ ျခင္းေတြကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိုင္မယ့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။ဒီလိုေတြးေခၚခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ဟာ ဗုဒၶတစ္ဦးတည္းမွာတင္ရွိတာမဟုတ္ ဘဲ ဗုဒၶရဲ႕၀ါဒလမ္းစဥ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုး သူ ရဟန္းသံဃာမ်ားမွာလည္း တိတိ က်က်လိုက္နာက်င့္သံုးၾကတာကို ေတြ႔ရ ပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕တပည့္သာ၀ကမ်ားစြာထဲ က ထင္ရွားတဲ့သာ၀က တစ္ဦးရဲ႕ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုကိုလည္း ထပ္မံေဆြးေႏြးတင္ျပခ်င္ ပါတယ္။

တစ္ခါမွာ ဗုဒ္ၶရဲ႕သာ၀ကႀကီးတစ္ဦး ဟာ ခရီးတစ္ခုသြားလာရင္း ေရဆာလာ တဲ့အတြက္ လမ္းနံေဘးေရတြင္းမွာ ေရ ငင္ေနတဲ့ သူဆင္းရဲမတစ္ဦးထံက ေရ အလွဴခံပါတယ္။ အလွဴခံတဲ့သာ၀ကႀကီး က အမ်ိဳးျမင့္သက်သာကီ၀င္ မင္းမ်ိဳး မင္းႏြယ္မင္းသားတစ္ပါးျဖစ္တဲ့အတြက္ သူဆင္းရဲမဟာ ေရကပ္လွဴခ်င္ေပမယ့္ သူ႔လက္နဲ႔ကိုယ္တိုင္ ေရကပ္လွဴဖို႔ကို မ၀ံ့ရဲ ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီသာ၀ကရဟန္း ကို အရွင္ဘုရားလို အမ်ိဳးျမင့္မင္းသား တစ္ပါးကို သူ႔လိုဇာတ္နိမ့္ သူဆင္းရဲမရဲ႕ လက္နဲ႔ေရမကပ္လွဴ၀့ံပါဘူးလို႔ ေလွ်ာက္ တင္ပါတယ္။အဲဒီေခတ္ကာလယဥ္ေက်း မႈအရ အမ်ိဳးအႏြယ္ ျမင့္ျမတ္သူေတြဟာ ဇာတ္နိမ့္ေတြနဲ႔ ၾကမ္းတစ္ေျပးတည္း ေတာင္ မထိုင္ၾကတဲ့အထိ လူတန္းစား ခြဲျခားမႈရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ဗုဒ္ၶရဲ႕ သာ၀ကရဟန္းက ေရလိုေနတဲ့သူကို ေရ ေပးျခင္းသည္သာ အဓိကလုပ္ေဆာင္ ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ အဲဒီအေပၚမွာ အမ်ိဳး အႏြယ္ ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ဆိုတာဟာ ဘာမွ အသံုးမ၀င္ေၾကာင္း၊ ဇာတ္နိမ့္ ဇာတ္ျမင့္ဆိုတာလူေတြရဲ႕အေပၚယံသတ္ မွတ္ခ်က္ (ပညတ္) သာျဖစ္ၿပီး တကယ့္ အတြင္းအႏွစ္သေဘာ (ပရမတ္) မွာ ေတာ့အလွဴခံသူ (လိုအပ္သူ)နဲ႔ အလွဴ ေပးသူ (ျဖည့္ဆည္းသူ) သာရွိေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ေရလိုေနတဲ့သူ႔ကို ေရလွဴခ်င္ တဲ့ သူဆင္းရဲမက ေရကပ္လွဴျခင္းသည္ သာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီအဓိက လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကုိသာ ရဲ၀ံ့စြာျပဳလုပ္ဖို႔ ေျပာဆိုတဲ့အတြက္သူဆင္းရဲမဟာ ၾကည္ ႏူးစြာေရကပ္လွဴခဲ့ပါတယ္။

ဒီျဖစ္စဥ္ကိုသံုးသပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ကိုအက်ိဳးမျပဳတဲ့အေပၚယံ သေဘာ ဥပေဒသမ်ားကို ေတာ္လွန္ၿပီး လက္ေတြ႕က်ၿပီး အက်ိဳးရွိတဲ့ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ကိုသာ အားေပးက်င့္သံုးေၾကာင္းနဲ႔ ဗုဒ္ၶရဲ႕ တပည့္တပန္း ရဟန္းသံဃာမ်ား ဟာ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္က ခ်မွတ္က်င့္သံုးတဲ့လမ္းစဥ္ကို တိတိက်က် လိုက္နာလုပ္ေဆာင္တဲ့ ေနာက္လိုက္ ေကာင္းပီသသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိရျပန္ပါတယ္။

ဒီလိုအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဗုဒၶဟာ သူထူေထာင္ထားတဲ့ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္း နဲ႔ ၀ါဒတစ္ခုကို ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင့္ ငါးရာေက်ာ္ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေနေအာင္ၾကံ ေဆာင္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ဗုဒၶဟာလူ႔သမိုင္း မွာႀကီးက်ယ္တဲ့စည္း႐ံုးေရးသမားေကာင္း တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ေနျပန္ပါေသးတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္လည္း ဗုဒ္ၶဘာသာကို ႐ုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းေတြတိုးတက္တဲ့ အေနာက္ႏိုင္ငံ သားေတြဟာ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတစ္ ခုအေနနဲ႔သာမကဘဲ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီတစ္ ရပ္အေနနဲ႔ပါ လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶအပါအ၀င္လူ႔သမိုင္းမွာ လူသား မ်ိဳးႏြယ္အေပၚ ေမတၱာတရား ႀကီးမား ၿပီး လူမႈပတ္၀န္းက်င္ကို ေကာင္းမြန္ၿငိမ္း ခ်မ္းေအာင္ တာ၀န္ေက်ခဲ့ၾကတဲ့ ေတြး ေခၚ ပညာရွင္ေတြ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို လူသားေတြက မေမ့ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေရာမ၊ ေခါမေခတ္က ဆိုကေရး တီး၊ အရစ္ၥတိုတယ္၊ ပေလတိုတို႔ အပါ အ၀င္ ေခတ္အဆက္ဆက္က ဖရန္စစ္ ေဘကြန္၊ ေဗာ္တဲယား၊ ႐ူးဆိုး၊ အဒမ္ စမစ္၊ ကားလ္မက္စ္၊ အိန္ဂ်ယ္၊ ဂႏ္ၵီ၊ မာတင္လူသာကင္း၊ ေဂ်ာ့၀ါရွင္တန္ ကာဗာ၊ ဟင္နရီဒူးနန္႔၊ ႏိုက္တင္ေဂး၊ မာသာထရီဇာ၊ မင္ဒဲလားစတဲ့ ေတြးေခၚ ပညာရွင္မ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားဟာ ယေန႔အထိ လူသားေတြရဲ႕ သမိုင္းမွာ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑မ်ားက ပါ၀င္ ေနၾကဆဲျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အၾကံေပးတင္ျပခ်က္ ကိုနိဂံုးခ်ဳပ္ပါေတာ့မယ္။ ဒီစာအစပိုင္းမွာ ေျပာထားခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံဟာ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈကာလကို မျဖစ္မေနသြားရေတာ့မယ့္အခ်ိန္မွာ ျပည္ သူလူထုအတြက္ ဦးေဆာင္မႈ အခန္း က႑ကေန တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေပး ေနတဲ့အစိုးရအပါအ၀င္ လူထုလူတန္း စားအလႊာအသီးသီးက ေခါင္းေဆာင္ မ်ားဟာ ကၽြန္ေတာ္အထက္မွာ တင္ျပခဲ့ သလို လူ႔အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔တိုင္းျပည္အေပၚ ေစတနာမွန္ထားၿပီး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေကာင္းဖို႔လိုပါတယ္။

အမ်ားသေဘာမတူ၊ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်တဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ျပဳျပင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့လူ႔ေဘာင္ တစ္ခုဆီေရာက္ဖို႔၊ လူတန္းစားမ်ိဳးႏြယ္ခြဲ ျခားတဲ့ လူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒကို စြန္႔ပယ္ၿပီး တိုင္း ရင္းသားအားလံုးတန္း တူညီမွ်တဲ့ ျပည္ ေထာင္စုစစ္စစ္စနစ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔အတြက္ တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္ ေရးကို ျပည္သူလူထုရဲ႕ သေဘာဆႏၵ အတိုင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔အခ်ိန္ ေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ အမွားအမွန္ခြဲျခားႏိုင္တဲ့ ပညာရည္ျပည့္၀ ႐ံုတင္မကဘဲ ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္မလုပ္ ဘဲအမွန္တရားဘက္မွာ ျပတ္ျပတ္သား သားရပ္ တည္ျပဖို႔ အခ်ိန္တန္ေနပါၿပီ။ ဒါ့အျပင္မိမိရဲ႕၀ါဒ လမ္းစဥ္ကိုယံုၾကည္လို႔ မိမိအဖြဲ႕အစည္းမွာ ပါ၀င္လာသူ အဖြဲ႕၀င္ မ်ားကိုလည္း အသိမဲ့ပါ၀င္မႈ မျဖစ္ေစ ေအာင္ ေနာက္လိုက္ေကာင္းမ်ားအျဖစ္ အရည္အခ်င္း ျမႇင့္တင္ေပးမွသာလွ်င္ ေခါင္းေဆာင္ ေကာင္းပီသသူတစ္ဦးျဖစ္ ၿပီး မိမိရဲ႕အဖြဲ႕အစည္းသည္လည္း အမွန္ တရားဘက္မွ ျပတ္သားစြာ ရပ္တည္ရဲတဲ့ ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သား အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္လာႏိုင္မွာျဖစ္ပါ တယ္။

သို႔မွသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံဟာ ျပည္သူအမ်ားေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ သာယာ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး ေခတ္မီတဲ့ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေပၚလာမွာျဖစ္ၿပီး လူထုအက်ိဳး စီးပြားလိုလားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားဘက္ မွာ ျပည္သူလူထုကရပ္တည္လို႔ သမိုင္း မွာ မေမ့သင့္၊မေမ့အပ္တဲ့ ေဒါင္ေဒါင္ ျမည္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား ေပၚ ထြက္လာႏိုင္မွာျဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶရဲ႕လူမႈ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရး၊အေတြးအေခၚ ေတာ္လွန္ေရး၊ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီသ မႈမ်ားကို ဥပမာျပဳ၍ ေစတနာေရွ႕ထားလို႔ ေရးသားတင္ ျပလိုက္ရပါတယ္။

မင္းေသြးသစ္(ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္)

Aye Chan Mon Credit To: Sa Maung
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top