0


ACM Re-Post 2-6-2014
Author: မင္းဒင္

(၁)
စံုစံုေက်းငွက္၊ လည္ယွက္ လက္တင္၊ လြမ္းဖြယ္ဆင္သည့္ေႏြသမယ၊ မိန္လရာသီမဟုတ္ ေသာ္ျငား မုတ္သုံအဝင္ေနာက္ က်ေလသျဖင့္ ၾကည့္ေလရာရွစ္ ခြင္ဝန္းက်င္တြင္ ညႇာတာကင္း ေလေသာေနမင္း၏တန္ခိုးအာ ဏာစက္ေၾကာင့္ တံလွ်ပ္တို႔တရွိန္ ရွိန္ထေနေလသည္။ ေရႊပင္ရြာ အေရွ႕တံခါးမွ တစ္ေခၚသာသာအ ကြာအေဝးရွိ ယာခင္းျပင္ႀကီးတြင္ ရြာရွိလူကုန္အျပင္ ေညာင္ၾကပ္ ပင္၊ ရြာေလး၊ လင္းကဒုိး၊ စမ္းဂံ စေသာရြာမ်ားဆီမွ ရြာသူရြာသား ဧည့္ပရိသတ္မ်ားပါေရာက္ရွိေန ၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ ၾကည့္ေလရာ တြင္ ဖုတ္တေထာင္းေထာင္းထ လ်က္ရွိသည္ကို အေဝးကပင္ျမင္ ႏိုင္ေလသည္။ ယာကြင္းျပင္ႀကီး တစ္ဝိုက္ရွိ ပိုင္းတန္၊ခ႐ိုးတို႔ဆီ ေမွ်ာ္ၾကည့္လွ်င္ကား ႏိုင္ငံေတာ္ အလံအရြယ္မ်ဳိးစံုသည္ ေလတြင္ ကစားႂကြားတလူလူေဝလ်က္ရွိ ၏။

လွည္းေနေလွေအာင္းျမင္း ေဇာင္းမက်န္ဟူေသာ စကား ဥပမာကို သတိရစရာေကာင္းလွ ပါ၏။ အတန္ငယ္လွမ္းသည့္ရြာ အခ်ဳိ႕မွ စိတ္ဝင္တစားတစ္ခဲနက္ တက္ေရာက္လာၾကသျဖင့္ ခ်ီလာ သည့္ လွည္းတပ္ႀကီးမွာ ရာဂဏန္းဝန္းက်င္မွ်ပင္ရွိေလာက္ေခ်၏။ အဆိုပါလူအုပ္ႀကီးသည္ ယာ ကြင္းျပင္ႀကီး၏ တစ္ခုေသာမ႑ပ္စင္ျမင့္ေရွ႕တြင္ ျပင္းထန္ေသာ အပူဒဏ္ကို အာခံကာ စုေဝး ေရာက္ရွိေနၾကျခင္းကား ၾဆာဒင္ ၏ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ ရာေဟာေျပာမႈကို မလြတ္တမ္း နားေထာင္ၾကရန္ျဖစ္ေခ်သည္။ ပုလဲအေရာင္မမွိန္၊ ျဗဳတ္စဗ်င္း ေတာင္းသုခမိန္ၾဆာဒင္ကား စင္ ျမင့္မ႑ပ္ႏွင့္မနီးမေဝးရွိ ခပ္ႏြမ္း ႏြမ္း ပလတ္စတစ္ကုလားထုိင္ တစ္လံုးေပၚတြင္ မသိမသာေခါင္း ကုတ္ရင္း ေဇာေခြၽးျပန္သည္အထိ အႀကံအိုက္ေနေလသည္။

‘‘ဟယ္လို တက္စတင္း၊ ဟယ္လုိ တက္စတင္း၊ ဟိုက္လို ဟိုက္လုိ’’

မ႑ပ္စင္ျမင့္ေပၚတြင္မူ ၾဆာဒင္၏တပည့္ေက်ာ္ေဖၾကည္ တစ္ေယာက္ တဟဲဟဲ၊ တလုိလုိ ျဖင့္ မိုက္က႐ိုဖုန္းကိုအိုက္တင္ပါ ပါ အသံစမ္းသပ္ရင္း အလုပ္႐ႈပ္ လ်က္ရွိေလ၏။ ေဟာေျပာပြဲႀကီး စတင္ခ်ိန္နီးလာေလ ၾဆာဒင္တစ္ ေယာက္ ေနမထိထုိင္မသာဗိုက္ ထဲကရစ္ရစ္ၿပီး နာသလုိခံစားလာ ရသည္။ စင္စစ္ ၾဆာဒင္စင္ျမင့္ ထက္သို႔တက္၍ မိန္႔ႁမြက္စကား ရွည္ႀကီးေဟာေျပာရန္ အလြန္ဝန္ ေလးလွပါ၏။ ထုိ႔ထက္ေဟာေျပာ ရမည့္အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ကန္႔ သတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ပို၍ေဆာက္ တည္ရာမရျဖစ္ေနေခ်သည္။ သို႔ တေစ ပညာရဲရင့္ပြဲလယ္တင့္ဟူ ေသာဆို႐ုိးႏွင့္အညီ ‘‘ဒီလူေတြ အားလံုး ငါ့နယ္သားေတြပဲ’’ဟူ ေသာအေတြးျဖင့္ ရွိစုမဲ့စုသတၱိကို ႀကံဖန္ေမြးျမဴကာ တံေတြးအႀကိမ္ ႀကိမ္မ်ဳိခ်ရင္း စိတ္ကိုမဲတင္းေနရ ေလေတာ့သည္။ ျဖစ္မွျဖစ္ပါ့ မ လားဟု တေၾကာင့္ၾကၾက ၾဆာဒင္ခံစားေနရေသာအႏွီဒုကၡ၏ျမစ္ ဖ်ားခံရာကား ဤသို႔ျဖစ္ေလ၏။

(၂)
နေမာတႆ၊ ဘဂဝေတာ၊ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ။
ဒကာဒင္
ေရႊပင္ရြာေတာေက်ာင္း ဘုန္းႀကီး အီးေမးလ္ျဖင့္စာေရး အေၾကာင္းၾကားသိေစအပ္သည္။ ရတနာျမတ္သံုးပါး၏ ေက်းဇူး ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးက်န္းမာသည့္ နည္းတူ ဒကာဒင္က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ ေစရန္လည္း ဘုန္းႀကီးေမတၱာပို႔ သပါ၏။ ဘုန္းႀကီးလိုတုိရွင္းမိန္႔ရ လွ်င္ ဘယ္လိုဘယ္ပံုေရးလိုက္ မွန္းမသိသည့္အေျခခံဥပေဒဆို ေသာစာအုပ္စိမ္းတြင္ ဘာပါမွန္း ညာပါမွန္း၊ ဘာေရးထားမွန္းမသိ ေသာေၾကာင့္ ဗဟုသုတေခါင္း ပါးရွာၾကသည့္ ေရႊပင္သားတို႔မွာ အဆုိပါဘုတ္အုပ္ျပင္ေရး၊ မျပင္ ေရးတြင္ ေယာင္နနျဖစ္လ်က္ရွိ ေလရာ ေရႊပင္သားစြယ္စံုမုန္ ေသာက္၊ ပညာရွင္ဒကာဒင္အေန ျဖင့္ လာေရာက္ေဟာေျပာေစလို သည္။ အထူးသတိျပဳရန္မွာ ေရႊ ပင္သားတို႔ ခ်က္ဆိုနားခြက္က မီး ေတာက္သကဲ့သို႔ ဒက္ခနဲနားလည္ၾကေစရန္အလို႔ငွာ ဒကာဒင့္အေန ျဖင့္ ကိစၥရပ္ကို ပုဒ္ထီး၊ ပုဒ္မ၊ နံပါတ္ဂဏန္းမ်ားလံုးဝမပါရွိေစ ဘဲ ေဟာေျပာေပးရန္ ေမတၱာရပ္ ခံလိုေပေၾကာင္း။

ပံု
ေတာေက်ာင္းဘုန္းႀကီး
ေရႊပင္ေက်းရြာ၊ နတ္ေမာက္ၿမိဳ႕ နယ္၊ မေကြးတိုင္း။

အထက္ပါအီးေမးလ္ကို လြန္ခဲ့ေသာေလးရက္က ၾဆာဒင္ လက္ခံရရွိဖတ္မိခဲ့ျခင္းျဖစ္၍ ယင္းခဏ၌ပင္ ၾဆာဒင္မွာေခါင္း မီးေတာက္ခဲ့ရေခ်သည္။ လက္ လွမ္းမီရာစာအခ်ဳိ႕ကို ေတာင္ဖတ္ ေျမာက္ဖတ္၊ သေရာ္စာအခ်ဳိ႕ကို ေတာင္ေရးေျမာက္ေရး၊ ဘာမွ မသိတာမရွိ ဧရာမပ႑ိတ္ႀကီး အျဖစ္ ဟန္ေရးျပမိသည္ကား အမွားႀကီးမွားေခ်၏။ ၾဆာဒင္ကဲ့ သို႔ အႏုညာတသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတည္းဟူေသာ ႏိုင္ငံ့အညႇာကို အဘယ္မွာလွ်င္ တံုးခုလွမ္းကာ ဉာဏ္မီႏုိင္စြမ္းပါအံ့နည္း။ ပို၍အခက္ႀကံဳသည္ ကား ပုဒ္ထီး၊ ပုဒ္မမ်ဳိးစံုျဖင့္သာ ဉာဏ္ႀကီးရွင္တို႔စီရင္အပ္သည့္ အဆိုပါဘုတ္အုပ္ႀကီးကို ကိန္း ဂဏန္းနံပါတ္မပါေစရဘဲ ၾဆာဒင္ေဟာေျပာရမည္ဟူေသာကန္႔ သတ္ခ်က္ေပတည္း။ ထုိ႔တစ္မူ လည္း ၾဆာဒင္၏ဇာတိရြာ၏ အေခါင္အဖ်ားေတာေက်ာင္းဘုန္း ႀကီးဘုရားကိုယ္တိုင္ ပင့္ဖိတ္မႈကို ၾဆာဒင္အသို႔လွ်င္ ျငင္းဆန္ႏိုင္ေပအံ့ နည္း။ ေပါက္သည့္နဖူးမထူးၿပီ ဟု စိတ္ဝယ္ေအာက္ေမ့လ်က္ ထံုးစံအတိုင္း တပည့္ေက်ာ္သံုးဦး ၿခံရံကာ ဇာတိရြာေရႊပင္ဆီသို႔ ဒုတ္ဒုတ္ထိေရာက္ခဲ့ရျပန္ေခ်သည္တမံု႔။

(၃)

‘သိဒၶိအဖံုဖံု ကံုလံုေစမည္။ ေန႔စဥ္ညစဥ္ဖိုမထိုးဘဲ အက်ဳိးေပး ႏုိင္မည္။ ဗမာပီပီ နဂါးနီတန္ခိုးနဲ႔ ေျမလွ်ဳိးပါလို႔ မုိးပ်ံႏိုင္မည္။ မြဲတဲ့ သူေတြ ေငြမရွားရေအာင္ ႀကိဳး ပမ္းလို႔ေဆာင္ရြက္ကာမွန္း ေရွ႕က လမ္းျပမည္။ က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေဘးရန္ကာဆီး မည္။ လူမြဲေတြက မေႏွးေခတ္မီ သူေဌးျဖစ္ေတာ့မည္’

ထေနာင္းပင္တို႔၏ထိပ္ဖ်ား ရွိ ေလာ္စပီကာမ်ားဆီမွ နဂါးနီ ေတးသီခ်င္းသံသည္ နားမခံသာ ေအာင္ ဆူညံစြာေပၚထြက္လာေန ခ်ိန္တြင္ ေရႊပြဲလာနယ္သူနယ္သား တို႔မွာ ထဘီကို ေထာင့္တန္းဆြဲလ်က္ တစ္နည္း၊ ပုဆိုးပိုင္းလႊမ္းတင္အပ္ေသာ ေက်ာေျပာင္ကိုယ္စီႏွင့္တစ္ဖံုဝင္လာမစဲတသဲသဲျဖင့္ ကြင္းလံုးျပည့္ေနေလၿပီတကား။ ၾဆာဒင္ေဟာေျပာမည့္စင္ျမင့္မ႑ပ္ႀကီးကား ေခတ္မီပ႐ိုဂ်က္တာျဖင့္ ဆလိုက္ထုိး၍ ရွင္းလင္းေဟာေျပာႏိုင္ရန္စီစဥ္ထားသည္ျဖစ္ရာ ေရႊပင္ရြာသည္ ေခတ္ေရွ႕ေျပးသည္ဟုေတာ့ဆိုႏုိင္ေလသည္။ စင္စစ္ ဤအစီအမံသည္ ကပၸလီ၊ ေဖၾကည္ေခၚ အာ႐ံုႏွင့္ေလမင္းသားတို႔၏ အားထုတ္မႈျဖစ္၍ရည္ရြယ္ခ်က္ကား ဒင္းတို႔ဆရာေဟာရင္းေျပာရင္း ေခြးအလွည္းနင္း သကဲ့သို႔ရွိခဲ့ေသာ္ ပရိသတ္စိတ္ဝင္တစားရွိသည့္ ကိုရီးယားမင္းသား၊ မင္းသမီးတို႔၏ ႐ုပ္ပံုမ်ားကို ႐ုတ္ျခည္းထုိးျပႏိုင္ရန္ဟု မဟာ ဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ဆိုေလသည္။

အခမ္းအနားစတင္ေလၿပီ။ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးအဖြင့္အမွာ တရားခ်ီးျမႇင့္ၿပီးသည့္ေနာက္ အခမ္းအနားမွဴးေရႊပင္ပ႑ိတ္ ေက်ာင္းဆရာေလးကိုဘုိကိတ္ကၾဆာဒင္အားေဟာေျပာေပးပါရန္ ဖိတ္ေခၚလိုက္ခ်ိန္တြင္ကား ဘဝဂ္ညံေလာက္ေသာ တစ္ခဲနက္လက္ ခုပ္ၾသဘာသံႀကီး ျမည္ဟီးလာ ေလရာ ၾဆာဒင့္ခမ်ာ ဘယ္ပံုေျခ လွမ္းလွမ္းမိခဲ့သည္မသိ။ စကား ေျပာစင္ျမင့္ထက္ မုိက္က႐ုိဖုန္းတည့္တည့္တြင္ေရာက္ေနခဲ့ေလၿပီ။ ပုရြက္ဆိတ္ဝင္သလို ယားက်ိက်ိျဖစ္ေနေသာလည္ေခ်ာင္းတြင္းကို သလိပ္ဟက္၍ရွင္းရင္း ပရိသတ္ ႀကီးသို႔ အထစ္အထစ္ျဖင့္မိတ္ဆက္စကားျဖင့္ နိဒါန္းပ်ဳိးရေတာ့၏။

‘‘အဟမ္း အဟမ္း ဟင္း ဟင္း ေလးစားအပ္ပါေသာ ေရႊ ပင္ရြာေတာေက်ာင္းဘုန္းႀကီးႏွင့္ တကြ အခမ္းအနားႀကီးသို႔ ႂကြ ေရာက္လာၾကေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ နယ္သူ နယ္သားအေပါင္းတို႔ ခင္ဗ်ား’’

ဤနိဒါန္းစကားအဆံုးတြင္ လည္း ေရႊပင္ဇာတိဖြားၾဆာဒင္ကို အားမငယ္ေစရန္အလို႔ငွာ ပရိ သတ္အေပါင္းသည္ လက္ခုပ္သံ သာမက လက္ေခါက္မႈတ္သံမ်ား ျဖင့္ပါ ေျမႇာက္ထုိးပင့္ေကာ္လုပ္ ၾကျပန္ရာ ၾဆာဒင္သည္ တိုက္ပံု အက်ႌေဘးအိပ္အတြင္းမွ စာအုပ္ အစိမ္းေလးကိုအသာဖြင့္လ်က္ စကားဆက္ရျပန္သည္။

‘‘ဤဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ၏ အခန္း(၁) ပုဒ္မ ၁ မွ ၄၈ အထိ၊အခန္း (၂) ပုဒ္မ ၄၉ မွ ၅၆ အထိ၊ အခန္း(၃) ပုဒ္မ ၅၉၊ ၆၀၊ အခန္း (၄) ပုဒ္မ ၇၄၊ ၁၀၉၊ ၁၄၁၊ ၁၆၁၊ အခန္း(၅) ပုဒ္မ ၂၀၀၊ ၂၀၁၊ ၂၄၈၊ ၂၇၆ . . .’’ ဤတြင္ ၾဆာဒင္ေခါင္းမူးၿပီး ဆက္၍မဖတ္ႏုိင္ ေတာ့ ပရိသတ္အတြင္းမွ ကြၽက္စီ ကြၽက္စီအသံမ်ားထြက္ေပၚလာ ေတာ့၏။

‘‘ဘာဂဏန္းေတြတုံး ၾဆာဒင္ရာ’’

‘‘ႏွစ္လံုးေတြေရာ သံုးလံုး ေတြေရာ ခ်ဲဂဏန္းေတြက်ေန တာပဲ’’

‘‘ပုဒ္မေတြကို နား႐ႈပ္ပါတယ္ဆိုကာမွဗ်ာ’’

‘‘ဒါစာသင္ခန္းမဟုတ္ဘူး ၾဆာဒင္၊ လူနားလည္ေအာင္လူ လိုေျပာပါ’’

တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ အားေပးေထာက္ခံသံမ်ားေၾကာင့္ ၾဆာဒင္မွာ စင္ျမင့္ေထာင့္တစ္ေနရာတြင္ အၿမိန္႔သားသီတင္းသံုးေတာ္မူေနသည့္ ေတာေက်ာင္းဘုန္းႀကီးဆီသို႔ စစ္ကူရလိုရျငား မ်က္စိကစားမိသည့္အခါတြင္ကား ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ‘အစက ငါမမိန္႔လား’ဟူ ေသာ သိကၡာႀကီး လွေသာမ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ဥေပကၡာ ျပဳေတာ္မူေလသည္။ မထူးဇာတ္ ကို ဤမွာရပ္လို႔ျဖင့္ ဟန္ေရးငယ္ ဘယ္မျမင္ၿပီ။

(၄)
ၾဆာဒင္သည္ အာဏာရွင္ ဟစ္တလာ၏ ဟန္ကိုအတုခုိး လ်က္ ညာလက္ကိုေရွ႕သို႔ဆန္႔ ထုတ္လိုက္ရင္း ပရိသတ္ႀကီးအား လက္ဝါးကိုကာျပလိုက္ရသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္ေဟာေျပာမယ့္ အထဲမွာ အဲသလိုကိန္းဂဏန္းေတြ မပါပါဘူးလို႔ ဆုိလိုရင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ေခတၱခဏသည္းခံေတာ္မူ ၾကပါ။ ဒီလိုရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ျပည္သူ႔အသံလႊတ္ေတာ္အသံ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵ လႊတ္ေတာ္ဆႏၵ၊ ျပည္သူတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လႊတ္ေတာ္ကေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ဆိုတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ကို လႊတ္ေတာ္ခန္းမမွာ ေရးသားခ်ိတ္ဆြဲထားပါတယ္’’

ဂယ္ေပါက္ရလိုရျငား ၾဆာ ဒင့္ပါးစပ္ထဲေတြ႕သမွ်စကားကို ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာေျပာမိျပန္ရာ ပရိသတ္ႀကီး၏မေက်မခ်မ္းသံမ်ား ေနရာအႏွံ႔မွထြက္ေပၚလာျပန္သည္။

‘‘အဲဒီလႊတ္ေတာ္ဆိုတာႀကီး ကို က်ဳပ္တို႔ကနားမရွင္းတာဗ်’’

‘‘ေရႊပင္နဲ႔လႊတ္ေတာ္ ဘာမွ အဆက္အစပ္မရွိပါဘူးဗ်ာ’’

‘‘ၾဆာဒင္ ထန္းရည္မ်ား ေသာက္ထားေသးလားဟ’’

ဤတြင္မူ ၾဆာဒင္သည္ ေရႊ ပင္သားတို႔၏ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ ေသြးကို ထင္းခနဲရွင္းခနဲ တိုးလိွ် ေပါက္သေဘာေပါက္ခဲ့ေခ်ၿပီ။ ပါရမီဉာဏ္ရင့္သန္သူတို႔သည္ အခက္အခဲကိုပင္ ေအာင္ပန္းျဖစ္ ေလေအာင္ ဖန္တီးရသည္မဟုတ္ တံုေလာ။ ျမင့္မိုရ္ကိုဖ်က္ေႁခြပ်က္ ေႂကြေစမည့္ မတစ္ေထာင္တစ္ ေကာင္ဖြားေယာက္်ားဇာနည္စစ္ စစ္ျဖစ္ေသာ ၾဆာဒင္သည္ စင္ ေဘးေအာက္ဘက္မွ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုးႏွင့္ ရင္တမမျဖစ္ေနရွာ သည့္ တပည့္ေက်ာ္ေလမင္းသား အား တစ္စံုတစ္ခုကို မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲျဖင့္ အခ်က္ျပလိုက္ခ်ိန္ တြင္ကား ၾဆာဒင္၏ေက်ာဘက္ တည့္တည့္ ပိတ္ကားျပင္ေပၚတြင္ ေနာက္ဆံုးေပၚဆံုလည္ကုလား ထုိင္ေပၚ၌ စာဖတ္ေနသည့္ စစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတစ္ဦး၏ ႀကီးမားလွ ေသာ ႐ုပ္ပံုသည္ ဖ်တ္ခနဲေပၚ လာ၏။ အဆိုပါဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး၏ ပုခံုးႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ရင္ဘတ္တစ္ျပင္ လံုးတြင္ကား ရာထူး၊ ဆုတံဆိပ္ ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာသည္ ဝင့္ ထည္စြာေနရာယူလ်က္ရွိေလ၏။

ပိတ္ကားေပၚတြင္ ႐ုတ္ျခည္းေပၚလာေသာ အဆုိပါပုဂၢိဳလ္ႀကီး ၏ ႐ုပ္ပံုေၾကာင့္ ကုလားတိုက္ က်ားဝင္ကိုက္သကဲ့သို႔ ကမၻာပ်က္ သလို ဆူညံစြာေအာ္ဟစ္ေနေသာ ပရိသတ္သည္ မီးကိုေရျဖင့္ဖ်န္း ဘိသကဲ့သို႔ ရွဲသံမွ်ပင္မျမည္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္သြားေလေတာ့သည္။ ၾဆာဒင္အကြက္ေကာင္း ဆုိက္ေခ်ၿပီ။

‘‘ပရိသတ္ႀကီးခင္ဗ်ာ။ ကြၽန္ ေတာ္ေစာေစာက ဖတ္ျပခဲ့တဲ့ စာအုပ္အစိမ္းဟာ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီး ရဲ႕လက္ရာပါပဲခင္ဗ်ာ’’

ၾဆာဒင္၏ေထာက္ခ်က္ သည္ ပရိသတ္၏အ႐ႈိက္ပစ္မွတ္ တည့္တည့္ကို ထိမွန္ခဲ့ေခ်သည္။

‘‘ဟာ ဒီလူႀကီးေရးတာဆိုရင္ ေတာ့ တန္ပါေတာ့ၾဆာဒင္ရယ္’’

ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ေကာင္းစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးေဟ့’’

‘‘ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ေကာင္းႏုိင္ ပါ့ေတာ့မတုံး’’

‘‘ဘာမွသံုးစားမရတဲ့စာအုပ္ ဆိုတာေသခ်ာခ်က္’’

ပညာရွိတို႔မည္သည္ အခြင့္ အခါေကာင္းကို လက္မလြတ္အပ္ ေခ်။ ‘‘ဟုတ္ကဲ့ အဲဒီသံုးစားမရတဲ့ စာအုပ္စိမ္းကိုျပင္ဆင္ဖို႔ ႀကိဳးစား ေနတဲ့သူကေတာ့ . . .’’

ၾဆာဒင္သည္ ဤေနရာတြင္ စကားကို ႐ုတ္တရက္ရပ္တန္႔ လ်က္ တပည့္ေက်ာ္ေလမင္းသား ဆီသို႔ မ်က္စိတစ္ခ်က္ထပ္အေဝ့ တြင္ ပိတ္သားျပင္ေပၚ၌ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္အမ်ဳိး သမီးႀကီး၏ ခံ့ညားတင့္တယ္ ေသာ႐ုပ္ပံုႀကီးသည္ ႐ုတ္ျခည္း ေပၚလာျပန္ေလရာ ကြင္းလံုးျပည့္ ပရိသတ္သည္ ဝုန္းခနဲထရပ္ကာ တညီတညာတည္း လက္ခုပ္ၾသ ဘာေပးၾကေလေတာ့၏။

‘‘ဟ၊ ဒါတို႔ဗိုလ္ခ်ဳပ္သမီးပဲ ဟ’’

‘‘ေအာင္ဆန္းေသြးကြ’’

‘‘သူျပင္မွျဖင့္ မေကာင္းလို႔ ျပင္တာေသခ်ာပါၿပီ’’

‘‘ျပင္မေနပါနဲ႔၊ မီးသာ႐ႈိ႕ပစ္ လိုက္ပါေတာ့’’

နိဂံုးခ်ဳပ္အားျဖင့္ ၾဆာဒင္ သည္ အဆိုပါစာအုပ္စိမ္းျပင္ဆင္ ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ အေျမာ္အျမင္ ရွိေသာ တပ္မေတာ္စစ္သည္ အၾကပ္ဗိုလ္ပါတို႔ပါ ဝိုင္းဝန္းပါဝင္ လ်က္ရွိေၾကာင္း ႁမြက္ၾကားၿပီး သကာလ ေဟာေျပာပြဲကို အဆံုး သတ္သည္တြင္ ပရိသတ္၏လက္ ခုပ္ၾသဘာသံမ်ားသာမက လွည္း တပ္ႀကီးဆီမွ ႏြားတို႔ကပါ ဘြတ္ အဲ ဘြတ္အဲ ေအာ္သံကိုယ္စီျဖင့္ ေထာက္ခံသမႈျပဳၾကေလေတာ့ သည္။ ၾဆာဒင္စင္ျမင့္ေပၚမွ ရင္ ေကာ့ဆင္းလာခ်ိန္တြင္မူ ေလာ္ စပီကာမွအဆိုေတာ္ကိုျမႀကီး၏ အာရွသူရဲေကာင္းဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းသီခ်င္းသံသည္ ပ်ံ႕ လြင့္လ်က္ရွိ၏။

‘ဗမာႏိုင္ငံထူေထာင္ရန္နဲ႔ မ်ဳိး႐ိုးမတိမ္ေအာင္ႀကံေဆာင္ ေလတယ္။ ေနမ်ဳိးသာကီဗမာ ျပည္လက္႐ံုး ဗမာႏိုင္ငံလံုးထင္ ေပၚေစတယ္။ စိတ္အားသန္သန္ မာန္ကိုမေလွ်ာ့တယ္။ ငါတို႔လူမ်ဳိး တန္ခိုးရွိဖို႔ သူရဲေကာင္းေတြစံုညီ တယ္။ တကယ္ပင္ သတိုးမဟာ ဗႏၶဳလႏွယ္ အစြမ္းသတၱိရာဇဝင္ ေျပာင္တယ္။ သားေကာင္းမ်ားတို႔ ေခၚရေလာက္ေပတယ္။ ဥဒါန္း တြင္ေစဘြယ္။ ျမန္မာ့သူရဲေကာင္းအေပါင္းေတြရယ္’
(ေဖာ္ျပပါ သေရာ္စာသည္ စာေရးသူမင္းဒင္၏ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္)

Aye Chan Mon Credit To: 7 Days Daily
https://www.facebook.com/excellencemedia
ayechanmon-news1.com

Post a Comment

 
Top