ငယ္ရြယ္ေသာသားသမီးမ်ား ထမင္းစားရင္ လည္ေခ်ာင္းမွာ
အရိုးစတစ္ခုခု မ်က္ေနၿပီဆိုလွ်င္၊ အသက္အႏၱရာယ္ႏွင့္
နီးစပ္ေသာေၾကာင့္ မိဘမ်ားကေခတၱခဏ နာက်င္မွဳ၊
ေသြးအနည္းထြက္မွဳကို ဂရုမစိုက္ပဲ လည္ေခ်ာင္းထဲက
အရိုးစကို မရရေအာင္ နည္းမ်ိဳးစံုၿဖင့္ ဖယ္ေပးၾကရသည္။
အရိုးစကိုမရမခ်င္း ရုန္းကန္ေနေသာသားငယ္ကို
မလွဳပ္ႏိုင္ေအာင္ ဒူးၿဖင့္ညွပ္ၿပီးအာေခါင္ကိုၿဖဲကာ
ထုတ္ယူေနခိုက္အခ်ိန္မွာေတာ့ ေဝဒနာရွင္သားငယ္မွာ
“ငါ့အေပၚရက္စက္ေလျခင္းဟု မိဘအေပၚတလြဲထင္ပါလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္ ထိုသို႔တလြဲထင္ရံုၿဖင့္ မိဘကေတာ့
ေနာက္ဆုတ္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။
တလြဲထင္ရံုမက အရိုးစကိုဖယ္မေပးပါနဲ႔ဟု
တားၿမစ္လွ်င္လည္း အသက္ေသႏိုင္သည္ကို
သားငယ္ကမသိ၊ မိဘကသိေနေသာေၾကာင့္ပါတည္း။
ယခုလည္း အခ်ိန္ကုန္လူပန္း၊ “ကုသိုလ္တစ္ပဲ၊ ငရဲတစ္ပိႆာ”
ျဖစ္ေစသည့္ဘာသာေရး အတုအေယာင္မ်ားကို
လက္ေတြ႔က်က်ေဖာ္ထုတ္ျပရန္ ရဟန္းေတာ္တိုင္းတြင္ တာဝန္ရွိပါသည္။
တာဝန္ရွိသည့္အတိုင္း ေခတ္အဆက္ဆက္က
ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကလည္း တတ္ႏိုင္သည့္ဘက္မွေနၿပီး
ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္တို႕ ဘာသာေရးလည္ေခ်ာင္းဝတြင္
မ်က္ေနေသာ အတုအေယာင္ အရိုးစတို႔ကိုစြမ္းႏိုင္သေလာက္
ထုတ္ေပးၾကပါသည္။
ထိုသို႔ထုတ္ေပးခဲ့သည့္အတြက္ အျမင္က်ယ္သူတို႕က
ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမ္းၾကသလို ဘာသာေရးအျမင္က်ဥ္းသူတို႕က
အၿပစ္တင္ကဲ့ရဲ႕ၾကသည္။ ေရွးေခတ္မွ ယခုေခတ္တိုင္ေအာင္
ဘုရားပြဲ၊ ဘုန္းၾကီးပ်ံပြဲ၊ အလွဴပြဲမ်ားတြင္ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားက
ထိပ္ဆံုးက ေနရာယူလာၾကသည္။
ဘုရားပြဲလုပ္မည္ဆိုသည္ႏွင့္ ဘယ္ဇာတ္၊ ဘယ္အၿငိမ့္ကို
ငွားမည္ဆိုသည္ကို ေရွးဦးစြာ စည္းေဝးတိုင္ပင္ၾကရသည္။
တေလာက မႏၱေလးမွာေနေသာ စာေရးသူ၏ညီက
စာေရးသူထံ မာေၾကာင္း၊ သာေၾကာင္းစာတစ္ေစာင္ေရးပို႔လိုက္သည္။
သူေရးေသာစာထဲမွ စာပိုဒ္တစ္ခုကိုေတာ့ စာေရးသူ
ေတာ္ေတာ္သေဘာက်သြားမိသည္။ ထိုစာပိုဒ္က
“ဦးပဥၥင္းဘုရား ဒီႏွစ္တပည့္ေတာ္တို႔ ရပ္ကြက္ဘုရားပြဲလည္း
ေတာ္ေတာ္စည္ကားတယ္။ ငရဲမွာလူေတြမ်ားဦးမွာပဲဘုရား”
ဟူ၏ ။ ဒီစာသားကိုလည္း စာေရးသူ၏ညီက
အေၾကာင္းမဲ့ေရးဟန္ေတာ့မတူ။
စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး သတိေပးေရးသားေသာ
“တစ္ႏွစ္တစ္ခါငရဲရွာ၊ လူ႕ရြာဘုရားပြဲ” ဟူေသာ
အဆံုးအမလကၤာေလးကို ရထားဟန္တူပါသည္။
ညီေတာ္ေမာင္ စာေရးေသာႏွစ္၊ ဘုရားပြဲေနာက္
ညမွာရန္ၿဖစ္ၿပီး လူသတ္မွဳၿဖစ္သျဖင့္ ယခုေတာ့
ဇာတ္ပြဲမထည့္ေတာ့ဟု သိရသည္။
ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား သတိထားႏိုင္ၾကရန္
ဆရာၾကီးဦးေရႊေအာင္က ေထရဝါဒအုတ္ျမစ္က်မ္းစာ -
စာမ်က္ႏွာ ၆၄ တြင္ ယခုကဲ့သို႔ လမ္းညႊန္ျပခဲ့သည္။
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာတည္းဟူေသာ ရတနာသံုးပါးသည္
ေလာက၌ အပူေဇာ္ခံသက္သက္အေနျဖင့္
ပြင့္ထြန္းေပးေပါက္လာသည္မဟုတ္။
ဘုရားေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း ယံုၾကည္စြာလိုက္နာက်င့္သံုးၿပီး ၊
အနိမ့္ဆံုးအေနၿဖင့္ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ ၿဖစ္သြားေအာင္၊
ထို႔ထက္စြမ္းပါက မဂ္ဖိုလ္ကိုရသြားေအာင္
က်င့္ၾကံအားထုတ္ေစရန္အတြက္သာျဖစ္၏ ။
သို႔မွသာ ေလာက၌ရတနာသံုးပါးပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္
ရက်ိဳးနပ္ေပလိမ့္မည္။
ဆရာၾကီးဦးေရႊေအာင္၏ အဓိကညႊန္ၿပခ်က္ကား
အေပၚယံ “အာမိသပူဇာ” ျဖင့္သာ စခန္းမသိမ္းၾကပဲ ၊
ဓမၼပူဇာ ဝိပႆနာတရားအက်င့္ကိုပါ ျဖည့္က်င့္ၾကရန္
တိုက္တြန္းၿခင္းၿဖစ္ပါ၏ ။ ယခုအခ်ိန္၌ကား ဓမၼပူဇာကိုေရာက္ဖို႔
ေနေနသာသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားလက္ခံႏိုင္ေသာ
ရိုးရိုးအာမိသပူဇာပင္မကေတာ့ပဲ “မဟာယာန၊ ဟိႏၵဴဝါဒ”ဆန္ဆန္
ေတးဂီတ၊ အကအခုန္ ဇာတ္သဘင္မ်ားက ဘုရားပြဲတြင္
ေနရာအမ်ားဆံုးယူလာၾကေပၿပီ။
ပြဲလမ္းသဘင္ပါေသာ မည္သည့္ဘုရားပြဲမဆို ေအာက္ေဖာ္ၿပပါ
ဆိုးက်ိဳးအၿပစ္မ်ား အနညး္ႏွင့္အမ်ား ျဖစ္ၾကရသည္သာ ၿဖစ္ပါ၏ ။
● ဘုရားေစတီေတာ္ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ က်င္ၾကီး၊ က်င္ငယ္၊
စားၾကြင္းစားက်န္မ်ားစြန္႔မိတတ္ၿခင္း၊ မူးယစ္ေသာက္စားခိုက္ရန္
ျဖစ္ပြားတတ္ၿခင္း၊
● ပြဲလမ္းသဘင္ႏွင့္အတူ ရန္ပံုေငြဆိုၿပီး ျပဳတတ္ၾကေသာ
ေလာင္းကစားမ်ားေၾကာင့္ လူငယ္မ်ားစာရိတၱပ်က္ၾကၿပီး
ရပ္ကြက္တြင္ သူခိုးပူျခင္း၊ ပြဲလမ္းသဘင္မွာ အခ်ိန္ကုန္သျဖင့္
က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး ထိခိုက္ျခင္း၊
● မရွိမဲ့ရွိမဲ့ “သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟီရိ၊ ၾသတၱပ”
တည္းဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာမ်ားကိုလည္း
ပြဲလမ္းသဘင္ အေပ်ာ္အပါးက တိုက္ခိုက္လုယက္သြားသၿဖင့္
ထိုရက္မ်ားအတြင္း ေလာင္းေနက်ဆြမ္းေတာ္ကိုလည္းမေလာင္းႏိုင္။
● ပို႔ေနက်ဆြမ္းေတာ္ကိုလည္း မပို႔ႏိုင္။
● စိတ္ေနက်စိတ္ပုတီးလည္း ခ်ိတ္ပုတီးျဖစ္၊
● ရွိခိုးေနက် အိမ္ကဘုရားကိုလည္း ဦးေလးမွ မခ်ႏိုင္။
● ညမိုးအလင္းၾကည့္၊ ေန႔တေနကုန္အိပ္သျဖင့္ လူစင္စစ္က
ဇီးကြက္ျဖစ္ေနရၿခင္းပင္။
● ပြဲလမ္းသဘင္ ၿပီးေသာအခါ တစ္လအတြင္း
ေလာက္မွာလည္း ထိုပြဲလမ္းသဘင္အေၾကာင္း
သမၹပၸလာပ = အက်ိဳးမရွိ အပိန္အဖ်င္းစကားမ်ားကို
ေျပာမိေနတတ္ျခင္း ၊စေသာဆိုးက်ိဳးမ်ားျဖစ္သည္ကို
ၾကိဳတင္သိၿမင္ၾကေသာ ဆရာေတာ္ၾကီး အဆက္ဆက္က
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔၏ ဘာသာေရးတည္းဟူေသာ
လည္ေခ်ာင္းဝမွ “ပြဲလမ္းသဘင္”တည္းဟူေသာ
အရိုးစတစ္မ်ိဳးကို စြမ္းႏိုင္သမွ် ဖယ္ရွားေပးေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကလည္း လူမိုက္ငါးဦး
အမည္ရွိေသာ ေအာက္ပါကဗ်ာလကၤာၿဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ သတိေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
“လူမိုက္ငါးဦး”
- အလွဴေပးရာ၊ ပြဲထည့္ပါ၊ တိုက္တြန္းလာသူ လူမိုက္တစ္ေယာက္။
- လူမိုက္စကား၊ နားေယာင္မွား၊ ပြဲငွားအလွဴရွင္ လူမိုက္တစ္ေယာက္။
- လူမ်ားအလယ္တြင္ ကခုန္ရွင္ သဘင္သည္ လူမိုက္တစ္ေယာက္။
- လာလိုက္ခဲ့ဗ်ိဳ႕၊ ၾကည့္ေခ်စို႔၊ အေဖာ္တို႔ လူမိုက္တစ္ေယာက္။
- အအိပ္အစားပ်က္၊ ပြဲကိုမက္၊ ၾကည့္ရွဳခ်က္ လူမိုက္တစ္ေယာက္။
ငါးဦးအတြက္ ၊ ခံရခ်က္ ၊ တိုက္တြန္းလ်က္ ေရွးဦးေကာက္၊
အဟိဗာလတရ၊ ေခၚဆိုရ၊ အဂၤုတၱရာက်မ္းကိုေထာက္၊
ပဟာသမည္၊ နိရယ္ၿပည္၊ (ငရဲၿပည္)၊ ေရာက္မည္ အေခါက္ေခါက္။
တာလပုဋ၊ ဂါမိဏိ၊ ဆံုးမဘိ၊ မွတ္သိအလြန္ေၾကာက္။
က်မ္းသိထက္ က်မ္းညိႇခက္သည္ ဟူေသာစကားသည္
ယခုေနရာ၌ အေရးတၾကီးလိုအပ္လာပါသျဖင့္ အနည္းငယ္ရွင္းပါမည္။
ပရိဝါပါဠိေတာ္စာမ်က္ႏွာ ၂၃၁ တြင္ကုသိုလ္မျဖစ္ပဲ
အကုသိုလ္ၿဖစ္ေစေသာ “အပုညဒါနငါးမ်ိဳး”ကို ဗုဒၶ
ေဟာၾကားေတာ္မူထားသည္မွာ
● “မူးယစ္ေဆးဝါးအလွဴ၊ ပြဲသဘင္အလွဳ၊
● မိန္းမအလွဳ၊
● ႏြားလားဥႆဘကို မ်ိဳးေပးေသာအလွဴ၊
● ကိေလသာထၾကြေစေသာ ေယာက္်ားမိန္းမရုပ္
● ပန္းခ်ီေဆးေရးအလွဴ” တို႔ ျဖစ္ေပသည္။
ဝိနည္းေတာ္အရ အတီး၊အမွဳတ၊္အက၊အခုန္မလွဴရဟု
ပညတ္ထားေသာ္လည္း အဘိဓမၼတရားေတာ္အရ
အလွဴဒါနသည္ ရူပ - အဆင္း၊
သဒၶ - အသံ၊ ဂႏၶ - အနံ႔၊ ရသ - အရသာ၊
ေဖာဌဗၺ - အေတြ႕အထိ၊ ဓမၼ - တရား ဟူၿပီး
ေျခာက္မ်ိဳးရွိရာ “အက”သည္ ရူပအလွဴ၌ပါဝင္ေနသလို ၊
“အတီးအမွဳတ္အဆို” သည္ သဒၵအလွဴ၌ ပါဝင္ေနၿပန္ရာ
ေရွ႕ေနာက္ဆန္႔က်င္ေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါ၏ ။
တစ္ဖန္အေတြးအေခၚရွိသူတခ်ိဳ႕က အဆိုအကအတီးဟာ
ကာမဂုဏ္ကို အားေပးလို႔ မပူေဇာ္သင့့္ဘူး၊
မလွဴသင့္ဘူးဆိုရင္ ဆြမ္း၊ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ေတြကိုေရာ ၊
ကာမဂုဏ္ကို အားမေပးဘူးလား။
သကၤန္းတို႔ ၊ ဂြမ္းေစာင္တို႔ရဲ႔ ႏူးည့ံတဲ့အေတြ႕အထိ၊
ေဖာဌဗၺကေရာ ကာမဂုဏ္ကို အားမေပးဘူးလားဆိုေသာ
ေမးခြန္းေတြေမးလာႏိုင္ပါသည္။
အေတြးအေခၚသာမက က်မ္းဂန္ပါႏွံ႔စပ္သူအခ်ိဳ႕ က
“ဗုဒၶဝံသအဌကထာ ၁၈၉” မွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္
“အတုလနဂါးမင္း” ျဖစ္စဥ္တုန္းက “သုမနဘုရားရွင္”ႏွင့္တကြ
သံဃာေတာ္မ်ားကို နဂါးတို႔ရဲ႕ အတီး အမွဳတ္ အက
အခုန္ေတြနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ ပူေဇာ္ခဲ့သလဲ။
အပါဒါန္ပါဠိေတာ္ ၁၈ မွာ “ဧကသခၤ ိယမေထရ္ အေလာင္း” ဟာ
ဝိပႆီဘုရားရွင္ရဲ႕ မဟာေဗာဓိပူေဇာ္ပြဲမွာ တစ္ေန႔တာလံုး
ခရုသင္းမွဳတ္ၿပီး ပူေဇာ္ခဲ့တဲ့ေကာင္းမွဳေၾကာင့္
နတ္ၿပည္ေရာက္တဲ့အခါ တူရိယာေျခာက္ေသာင္းနဲ႔
ေျဖေဖ်ာ္ခံခဲ့ရတဲ့အျပင္ ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္းေသာ
လူ႔ဘဝ၊ နတ္ဘဝေတြမွာ တူရိယာသံမ်ား ဝန္းရံျခင္းခံရၿပီး
ေနာက္ဆံုးေဂါတမဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္မွာ
ကြၽတ္တန္းဝင္ရတာဟာ တူရိယာသံနဲ႔လွဴခဲ့တဲ့
ကုသိုလ္ေၾကာင့္မဟုတ္ဘူးလား။
စသၿဖင့္ေမးၿမန္းလာႏိုင္ပါသည္။
အေျဖအက်ဥ္းကား
■“သဒၶါ”ျဖစ္ေအာင္ပူေဇာ္လွ်င္ ကုသိုလ္ျဖစ္မည္။
■“တဏွာ” ျဖစ္ေအာင္ ပူေဇာ္လွ်င္ အကုသိုလ္ျဖစ္မည္
ဟုေျဖရပါမည္။
သို႔ေသာ္ ဆန္းစစ္ဖို႔ေတာ့လို၏ ။
ယခုေခတ္ဇာတ္အၿငိမ့္ပြဲမ်ားသည္ ရတနာသံုးပါးကို
ပူေဇာ္ဖို႔သက္သက္ဖြဲ႔စည္းထားျခင္းမဟုတ္ပဲ
ဝမ္းဝဖို႔အတြက္သာ ဖြဲ႔စည္းထားျခင္းၿဖစ္ပါ၏ ။
ဝမ္းဝဖို႔အတြက္ကလည္း ပရိသတ္ၾကိဳက္မွျဖစ္မည္။
ပရိသတ္အမ်ားစုကလည္း တဏွာအသားေပး
ျပကြက္ကိုသာ ၾကိဳက္ၾကသည္။
သို႔အတြက္ အႏုပညာရွင္တို႔ကလည္း ပရိသတ္အၾကိဳက္
ေဖ်ာ္ေျဖၾကရာမွ သဒၶါအားေပးထက္ တဏွာအားေပးဘက္ကို
အေလးသာခဲ့ၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ “အႏုပညာ” ဆိုသည္မွာ
ဘာသာေရးနယ္ပယ္မွာလည္း သံုးတတ္လွ်င္ ေဆးျဖစ္ပါ၏ ။
အလွဴပြဲတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား သံဃာစင္သို႔ၾကြလာေသာအခါ ၊
ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ ဓမၼာသနပလႅင္ေတာ္သို႔
ၾကြလာေသာအခါတို႔တြင္ေဗ်ာသံေလးၾကားလိုက္ရပါက
တရားနာပရိသတ္တို႔၏ ၾကည္ႏူးဝမ္းသာေသာ
သဒၶါစိတ္သည္ အေခါင္အထြတ္ေရာက္သည္အထိ ျဖစ္ၾကရပါသည္။
မသံုးတတ္လွ်င္ေဘး၊ သံုးတတ္လွ်င္ေဆး ဟုပဲ ဆိုရပါလိမ့္မည္။
တဏွာဓါတ္ခံၾကီးမားေသာ ပုထုဇဥ္မ်ားပီပီ ေဆးထက္
ေဘးျဖစ္ဖို႔မ်ားသည္ကေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ ။
- 【ဆရာေတာ္အရွင္ဇ၀န(ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)】
Dhamma Dãna Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
Aye Chan Mon Credit To: Young Buddhist's Association
http://www.ayechanmon-news1.com/
Post a Comment