0

ACM Re-Post 6-6-2014

► ထိုိးကြင္းေဆးမင္ေၾကာင္အစ

ကမၻာေပၚရွိ လူမ်ိဳးတုိင္းတြင္ ကုိယ့္ေဒသကုိယ့္ယဥ္ေက်း မႈအလုိက္အသြင္ပုံသဏၭာန္ကြဲ ျပားစြာထုိးကြင္းေဆးမင္ ေၾကာင္ေရးထုိးျခင္းအေလ့မ်ား ရွိခဲ့ၾကသည္။ေဆး မင္ေၾကာင္ ထုိးၾကသည့္ကမၻာေပၚရွိ လူမ်ိဳး အသီးသီးမွအမ်ားစုသည္ အလွ အပေရးရာအတြက္ ေရးထုိးၾက သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။၄င္းထုိး ကြင္းထုိးျခင္းအေလ့ အထ ကုိ ေပၚ လီနီးရွင္းလူမ်ိဳးမ်ားက စတင္ခဲ့ရာကုိယ္ပုိင္လူမ်ိဳး ဘာသာစကားျဖစ္သည့္ Ta Tao က Tattoo ဟုဆင္းသက္လာ ေၾကာင္းသိရသည္။

၄င္းထုိးကြင္း အတတ္ပညာ လက္ ရာမ်ားကုိ ဆုိက္ေဘးရီးယားေဒ သရွိ ေရခဲျပင္မ်ားအတြင္းမွတူး ေဖာ္ေတြ႕ရွိသည့္လူေသအေလာင္းမ်ား ကေနအေစာဆုံးကာလ ေဆး မင္ေၾကာင္မ်ားအျဖစ္ေတြ႕ရွိခဲ့ သည္။
လန္ဒန္ၿမိဳ႕ရွိ ၿဗိတိသွ် ျပတုိက္မွာဘီစီ၅ရာစုက ပစၥည္း မ်ားအျဖစ္ ဆုိက္ေဘးရီးယား ေဒသရွိ Altla လူမ်ိဳးမ်ား၏ ေရခဲသခ်ႋဳင္း ပစၥည္းျပပြဲ
အေန ျဖင့္ လည္းျပ သခဲ့ သည္။ထုိ႔အ ျပင္ဘီစီ၁၅ရာစုႏွင့္ ရာစု၂ဝ ခန္႔ကတည္းက အီဂ်စ္ႏုိင္ငံမွာ ေဆးမင္ေၾကာင္အတတ္ပညာ စတင္ေပၚထြန္းခဲ့သည္ဟုယူဆ ရေသာအေထာက္အထားမ်ား အျဖစ္ေဆးစိမ္လူေသ႐ုပ္အေလာင္း မ်ားတြင္အျပာေရာင္ေဆးမ်ား
ႏွင့္ေဆး မင္ေၾကာင္ ထုိးထား ျခင္းမ်ားေတြ႕ရွိခဲ့သည္။

ေဆးမင္ေၾကာင္ ေရးထုိး ၾကျခင္းမ်ားတြင္ အမွတ္အသား အျဖစ္ေရး ထုိးျခင္း၊အလွအပ အျဖစ္ေရးထုိးျခင္း၊ စြဲလမ္းစိတ္ အေျခခံ၍ အေဆာင္သေဘာ မ်ိဳးထုိးျခင္းႏွင့္ ထုံးတမ္း အစဥ္ အလာအရေရး ထုိးျခင္းတုိ႔ပင္ ျဖစ္ သည္။အေပ်ာ္တမ္း အလွအပအ တြက္သာၿဗိတိသွ်လူမ်ိဳး မ်ားကေရးထုိးၾကသလုိ ” ေဟ့ေဆာင္း” စစ္ပြဲအၿပီးမွာက် ဆုံးခဲ့သူ ဟာ ႐ုိက္ဘုရင္ႀကီး၏ ခႏၶာကုိယ္ေပၚကႏွလုံးသားတည့္တည့္ေနရာတြင္ အက္ဒစ္သ (Edith) ဆုိၿပီးစာသား ေရးထုိးထားသည္ကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

သည့္ေနာက္ တြင္ ေဝလမင္းသားဘဝကတည္းက တစ္ကုိယ္ လုံး ေဆးမင္ေၾကာင္ထုိးခဲ့သည့္သတၱမေျမာက္ အက္ဒြပ္ဘုရင္၊
ခႏၶာကုိယ္ေပၚတြင္ နဂါး႐ုပ္၊ လိပ္ျပာ႐ုပ္မ်ား ေရး ထုိးခဲ့ သည့္ ပၪၥမေျမာက္ ေဂ်ာ့ဘုရင္ ႏွင့္စစ္ေသနာပတိ ေဟာင္းႀကီး ေမာင့္ဂုိမာရီတုိ႔
အျပင္ ေဆးထုိး႐ုပ္ျပခန္းႀကီးဟု ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳရသည့္ ခႏၶာကုိယ္ေပၚ တြင္ ေဆး မင္ေၾကာင္ ၊ေဆးေရာင္စုံ အ႐ုပ္မ်ားေရးထုိးခဲ့သည့္
ဒိန္းမတ္ဘုရင္ႀကီး ဖရက္ဒရစ္တုိ႔သည္ေဆးမင္ေၾကာင္ခ်စ္သူ မ်ားပင္ျဖစ္ေၾကာင္းဖတ္႐ႈသိရွိ ရသည္။

ေဆးမင္ေၾကာင္ထုိးျခင္း အေလ့အထကုိအႏုပညာရပ္သေဘာဆန္လြန္းသည္ဟု ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားက ဆုိၾကၿပီး ႐ုိးရာဓေလ့ႏွင့္ေရွးေဟာင္း သမုိင္းဝင္ ဇာတ္ေကာင္ မ်ား၏ ပုံသဏၭာန္မ်ိဳးစုံပါရွိသည့္ အ႐ုပ္မ်ားအျဖစ္ လူစြမ္းေကာင္း ပုံ၊ဘီလူး ႐ုပ္ႀကီးမ်ား၊နဂါး႐ုပ္ႀကီးမ်ား၊သစ္ပင္ပုံ၊ပန္းႏွင့္ငါးပုံ မ်ားပါေရ ထုိးေလ့ရွိသည္။

၁၉ရာစုက ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ တြင္ ေဆးမင္ေၾကာင္ေရးထုိးျခင္းအေလ့အထကုိ ဥပေဒခ်မွတ္၍ ပိတ္ပင္တားဆီးခဲ့ေသာ္လည္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားျခင္းမရွိခဲ့ေပ။

ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း၌ နာဇီစစ္အက်ဥ္းသားအား လုံးထဲမွခႏၶာကုိယ္ေပၚတြင္ ေဆးမင္ေၾကာင္အ႐ုပ္မ်ား လွပ စြာေရးထုိးခဲ့ၾကသူမ်ားကုိ အက်ဥ္း စခန္းအရာရွိမ်ား ကမီး အိမ္အုပ္ ေဆာင္းလုပ္ရန္အေၾကာင္းျပ ခ်က္ျဖင့္အက်ဥ္း သားရင္ဘတ္ ႏွင့္ေက်ာျပင္ရွိေဆးမင္ေၾကာင္ မ်ားထုိးကြင္းအေရခြံမ်ား
လွီးခြာ ယူကာ ရက္စက္မႈ ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾက ရာ ေဆးမင္ေၾကာင္မေရးထုိးထားသူ အက်ဥ္းသားမ်ားထက္ဘဝကံၾကမၼာဆုိးခဲ့ၾကသည္ဟုဆုိ၏။

ေဆးမင္ေၾကာင္ထုိးျခင္း အေလ့ကုိတင္ပါးေပၚတြင္ ေရး ထုိးျခင္း အမႈျပဳ သူမ်ားမွာ မေလးရွား လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္သည္။ လွပဆန္းၾကယ္သည့္ ပန္း ကႏုတ္ဒီဇုိင္းမ်ား၊အကြက္အဆင္ မ်ားသာျဖစ္ၾကသည္။ လူလား ေျမာက္သည့္ အထိမ္းအမွတ္ အေနျဖင့္ေဖာ္မုိဆာကြၽန္းေျမာက္ပုိင္းေန ” ေတးရဲလ္” လူမ်ိဳး လူငယ္မ်ားက နဖူးျပင္ေပၚတြင္ ေဆးမင္ေၾကာင္ေရးထုိးၾက သည္ဟုဆုိ၏။

ေဆးမင္ေၾကာင္ေရးထုိး ျခင္း အေလ့အျပင္ ထုိးကြင္းထုိး ေသာဓေလ့မ်ားသည္ ဥေရာပ တုိက္အတြင္းက ဂ်ာမန္လူမ်ိဳး၊ ေဂါလလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ အဂၤလန္ ကြၽန္း သား တုိင္း ရင္းသားမ်ား အေၾကာင္းရွိခဲ့သလုိေရေၾကာင္း ခရီးႏွင္ကာနယ္ပယ္သစ္ ရွာေဖြ ခဲ့ၾကသည့္ စပိန္လူမ်ိဳးမ်ား၏ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ေသာမွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာ စကားအ ရေျမာက္ အေမရိက တုိက္ရွိပီ႐ူးႏုိင္ငံ၊မကၠဆီကုိ ႏုိင္ငံမ်ားက တုိင္းရင္း သားလူမ်ိဳးမ်ားတြင္လည္းထုိးကြင္း ထုိးျခင္းအေလ့မ်ားရွိခဲ့ သည္ဟု ဖတ္႐ႈသိရွိရသည္။

ထုိနည္းတူ စြာပင္ကေလးအရြယ္ကပင္ ထုိးကြင္းထုိးေလ့ရွိၾကေသာ ေျမာက္ အေမရိကမွအင္ဒီးယန္းလူ မ်ိဳးမ်ား၊ ေယာက္်ားေရာ မိန္းမပါ ေဆးမင္ ရည္ထုိးၾကသည့္ ပစိဖိတ္ သမုဒၵရာအတြင္းရွိ ကြၽန္းမ်ားေပၚကေပၚနီးရွင္း လူမ်ိဳး မ်ား၊ မာအုိရီလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ မာေကဆံကြၽန္းသားမ်ား၊ ေဆးနီ ေဆးနက္ျပာတုိ႔ျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ ေပၚ တြင္ေဆး မင္ေၾကာ င္ေရ ထုိးအလွျပင္ဆင္ၾကသည့္ အက္ဒမီရယ္လတီကြၽန္း၊ ဖီဂ်ီ ကြၽန္းႏွင့္လ်ဴက်ဴကြၽန္းတုိ႔မွ ကြၽန္းသူမ်ားတုိ႔သည္ အစဥ္အ လာအရ ပင္ျဖစ္ေစအလွျပင္ဆင္ မႈ အေနျဖင့္ျဖ စ္ေစထုိးကြင္း ေဆးမင္ေၾကာင္ေရးထုိးၾကသည့္ အ ေလ့အထျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေပသည္။

ထုိထက္တစ္မူထူးျခားသည္က မ်က္ႏွာႏွင့္ရင္ဘတ္တုိ႔တြင္ ေဆး မင္ေၾကာင္ေရး ထုိးၿပီး မွသာ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိၾကေသာ ေဆာ္လမြန္ကြၽန္းသူမိန္းက ေလးမ်ား၏ ဓေလ့ႏွင့္ မ်က္ႏွာ ကုိခ်န္လွပ္၍တစ္ကုိယ္လုံး ေဆး မင္ေၾကာင္အႏွံ႔ေရးထုိးကာ မဂၤလာပြဲ က်င္းပခ်ိန္မွသာလွ်င္ မ်က္ႏွာေဆးမင္ရည္စုတ္ ထုိးၾကရသည့္ နယူဂီနီကြၽန္းရွိ ပါပူအန္အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ဓေလ့တုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ကမၻာေပၚရွိလူအမ်ားက စိတ္ ဝင္စားလာျခင္းခံရသည့္ ေဆး မင္ေၾကာင္ ထုိးကြင္းပညာသည္ လီယုိနာဒုိဒါဗင္ခ်ီ၏ပန္းခ်ီ အႏု ပညာလက္ ရာေကာင္းျဖစ္ေသာ ” ခရစ္ေတာ္အားလက္ ဝါးကပ္တုိင္ တင္ျခင္း” ပန္းခ်ီကားမွာ ဒီဗား၏ေက်ာ္တြင္ေရးထုိး သည့္ပန္းခ်ီကားမည္၍
” ခရစ္ေတာ္၏ ညစာ” သည္ကား ဇနီးသည္ေက်ာျပင္မွာေရးထုိး
သည့္ပန္းခ်ီကား မည္ ခဲ့ ေၾကာင္း ဖတ္႐ႈသိရွိရသည္။

► ျမန္မာ့ထုိးကြင္း ေဆးမင္ေၾကာင္

ပုဂံေခတ္က ထုိးကြင္းမင္ ေၾကာင္ကုိ မင္ေသ့၊ ေကာ္၊ ေကာ္ရစ္၊ မင္ေကာ္ရစ္စသည္ ျဖင့္ေခၚတြင္ၿပီး ၄င္းေခတ္ အေဆာက္အအုံနံရံေပၚက မင္စာအေရးအ သားပါ ရွိေ သာ ေက်ာက္စာခ်ပ္ထဲက ပန္းေသ့ ဆုိေသာ
စကား၏ အတတ္ပညာ ရပ္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္လည္း ျဖစ္သည္။

အရည္ႀကီးမ်ားက အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္ မတုိင္ခင္ ထုိးကြင္းမင္ေၾကာင္ မ်ားစတင္ခဲ့သည္ဟုေလွသင္း မင္းေရးတဇၨတၴဒီပနီတြင္ထည့္ သြင္းေရး သားထားေၾကာင္း သိရၿပီးလူမ်ား၏အရည္ျပား ေပၚ၌ ဂါထာမႏၲရား မ်ားႏွင့္ အင္းကြက္မ်ားထုိးျခင္း အေလ့ ျဖင့္စတင္ခဲ့ေၾကာင္းသိရ သည္။ ထုိမွတစ္ဆင့္သိၾကား႐ုပ္၊ နတ္႐ုပ္၊ ဘီလူး႐ုပ္၊ ေဒါင္းႏွင့္ ယုန္႐ုပ္ မ်ားေရးထုိးလာၾက သည္ဟု သိရသည္။

ျမန္မာတုိ႔၏ ထုိးကြင္းမင္ ေၾကာင္ကုိစတင္ခဲ့သူမွာ ဘုိးေတာ္ ဘုရားလက္ထက္ (၁၁၄၃-၁၁၈၁)ေထာင္မင္းႀကီး ၏ သားေတာ္ ေမာင္ကံျဖစ္ၿပီး ခါးကစ၍ဒူး အထိ ေပါင္ႏွစ္ ဖက္ စလုံးျပည့္ေအာင္ေပါင္တြင္ မင္ျဖင့္ အကြက္အဆင္း က်ားပံု ေဖာ္ေရးထုိးအပ္ေသာမင္ ေၾကာင္ေဆး ေရးအတတ္ပညာ သုံးကာေရးထုိးခဲ့သည္ဟုဆုိ ထား၏။

မဏိ ရတနာပုံက်မ္း တြင္ အင္းဝေခတ္ဆင္ျဖဴရွင္ သီဟသူ (၇၈၃-၇၈၇)သည္ မင္ ေသ့ ထုိးျခင္းကုိ ႏွစ္သက္ ျမတ္ႏုိးပုံႏွင့္ဟံသာဝတီ ဆင္ျဖဴ ရွင္မင္းတရား (၉၁၂-၉၄၃)က လည္းသံႀကီးတံမန္ႀကီးမ်ာက ပါ ျမတ္ႏုိးဂုဏ္ယူေၾကာင္းဆုိ ထား၏။ထုိ႔ေနာက္ ထုိးကြင္း ေဆးမင္ေၾကာင္မ်ားသည္ မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးမ်ား ကေန ျပည္သူျပည္သူမ်ားအထိပါ အလွအပသ႐ုပ္ေဖာ္ အတတ္ပ ညာတစ္ခုအေနျဖင့္ က်ယ္ ျပန္႔စြာ ေခတ္စားလာခဲ့သည္။

ေခတ္အဆက္ဆက္စာဆုိ က်မ္း ျပဳသူမ်ားက စာအလကၤာခ်ိဳး ကာမွတ္ တမ္း တင္ခဲ့ၾကသည္ကုိ လည္းဖတ္႐ႈသိရွိရသည္။ ျမန္မာ့ေဆးမင္ေၾကာင္အ႐ုပ္ မ်ားတြင္ဆင္႐ုပ္၊ ကႏုတ္ႏွင့္ ကပီတုိ႔ သာ ေရးထုိးေလ့ရွိၾကၿပီး မိန္းမသား ႐ုပ္ေရးထုိးျခင္း မရွိ ခဲ့ေပ။

ျမန္မာထုိးကြင္းေဆးမင္ ေၾကာင္ေရးထုိးရာတြင္ အထက္ ေဆး၃မ်ိဳး (ဘုရားေဆး၊ သၾကားနတ္ျဗဟၼာေဆး၊ ဝိဇၨာ ေဆး)ႏွင့္ ေအာက္ေဆး၂မ်ိဳး (ကာယသိဒၶိေဆး၊ ပီယ သိဒၶိ ေဆး)ဟူ၍ရွိၿပီး မ်က္ႏွာ တြင္ထုိးႏွံျခင္း၊ ခါးအထက္တြင္ ထုိးႏွံျခင္းႏွင့္ ခါးေအာက္တြင္ ထုိးႏွံျခင္းဆုိေသာမင္ေၾကာင္ သုံးမ်ိဳးေရးထုိးနည္းမ်ား ရွိ ေပသည္။

ဟသၤ ပဒါးႏွင့္မႈိင္း တုိ႔ကုိအရည္ေဖ်ာ္ၿပီးလူ႕ခႏၶာ ကုိယ္ေပၚရွိအရည္ျပားေပၚ တြင္ စုတ္ႏွင့္ထုိး၍ေရးဆဲြေသာ အတတ္ပညာရပ္ကား ထုိးကြင္း မင္ေၾကာင္ ထုိးျခင္းပင္ျဖစ္ သည္။ ထုိမွ တစ္ဆင့္ ဥေရာပ၌ ၁၈၉၁ခုႏွစ္ကေပၚေပါက္ခဲ့ သည့္ဓာတ္ခဲမွရရွိေသာလွ်ပ္ စစ္ဓာတ္အားျဖင့္ ေဆးထုိး အပ္ကုိ လႈပ္ရွားေစၿပီး ဘက္ထ ရီအပ္ႏွင့္ေရးထုိး သည့္ သိပၸံေခတ္ ထုိးကြင္းမင္ေၾကာင္အတတ္ ပညာသည္ ၁၉၅၅ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ေရာက္ရွိကာ ျပန္႔ပြားလာခဲ့သည္။

ထို ျမန္မာ ထုိးကြင္းေဆးမင္ေၾကာင္ မ်ားအနက္ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားထဲက ခ်င္းအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏မ်က္ႏွာျပင္ တြင္ေရးထုိးအပ္ သည့္ပါးရဲထိုးျခင္း အတတ္ ပညာသည္ လည္း ထုိးကြင္းေဆးမင္ေၾကာင္ အတတ္ပညာတစ္ခုျဖစ္သလုိ လူသိထင္ရွားေပသည္။ျမန္မာ လူမ်ဳိးတို႔ သည္ထိုးကြင္းေဆး မင္ေၾကာင္ေရး ထ ိုးျခင္းအမူကို ေယာက္်ားပီသမႈ၊
ခႏၶာကိုယ္ အလွအပတန္ဆာဆင္မႈ၊ ဂုဏ္ယူျမတ္ႏိုးမႈစ သျဖင့္ ေရးထိုးျခင္းအေလ့ျပဳခဲ့ၾကရာ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္မ်ား၊
ေလွသဘင္ ပြဲေတာ္၊ျခင္ လုံးခတ္ ျခင္းတို႔တြင္အမ်ားဆုံးျမင္
ေတြ႕ရသည္။

ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္က ထိုးကြင္း ေဆးမင္ေၾကာင္ေရးထိုးမႈကို တားဆီးပိတ္ပင္ခဲ့ သျဖင့္ ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ ကြယ္လုျဖစ္ခဲ့ ေသာ္လည္း လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ အလွတရားေခတ္ေရစီးႏွင့္ အတူ Tattoo ေရးထိုးျခင္း အတတ္ပညာအလွပုံရိပ္မ်ား ကား လူငယ္တို႔၏ ရင္ခုန္သံတစ္ခုႏွယ္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေန ေပသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္မွစ ၍တက္တူး (Tattoo)အတတ္ပညာရပ္ သည္ လူငယ္ထုၾကား ၌မိမိတုိ႕ကိုယ္တိုင္ ႐ူးသြပ္စြဲမက္ၾက သည့္ႏိုင္ငံ့ေခါင္း ေဆာင္ပုံမ်ား၊ အႏုပ ညာရွင္ပုံမ်ား၊ ဂီတ အမွတ္တံဆိပ္မ်ား ကိုသာလူ႔ခႏၶာ ကိုယ္ ေပၚတြင္ အမ်ားဆုံး ေရးဆြဲ ပုံေဖာ္မႈအ ျဖစ္ယေန႔အထိလူ႔အဖြဲ႕အ စည္း အတြင္းမွာေခတ္စား ရွင္သန္ေနသည္ကုိ ျမင္ေတြ႕ေန ရေပေတာ့သည္။

လင္းထိပ္သွ်င္
http://www.popularmyanmar.com/

(ရည္ညႊန္း-ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္း
စဥ္ပါတီထုတ္တုိင္းရင္းသားရိုးရာ
ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံမ်ား၊
ဆင္ျဖဴကြၽန္းေအာင္သိန္း၏ျမန္မာ့ ထုိးကြင္းမင္ေၾကာင္ဓေလ့)

Aye Chan Mon Credit To: Popular Journal
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top