0
(၁)
ပညာေရးဆိုတာ ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ပညာဆုိတာ ႏုိင္ငံသားအားလံုးနဲ႔ သက္ဆုိင္ပါတယ္။ လူတုိင္းပညာ သင္ခြင့္ရွိဖို႔၊ ပညာသင္ခြင့္ရဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ လူသားတုိင္း ပညာသင္ယူတတ္ေျမာက္မွသာ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္၊ ျမင့္ သည္ထက္ျမင့္တဲ့ ဘဝေတြကို ဖန္တီးထူေထာင္ႏိုင္ၾကမွာပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ဖို႔၊တည္ ၿငိမ္ေအးခ်မ္းဖို႔၊ အစိုးရရဲ႕ယႏၲရား လည္ပတ္ဖို႔ပညာေရးက႑ခုိင္ မာရပါမယ္။ အားေကာင္းရပါ မယ္။ တည္ၿငိမ္မႈရွိရပါမယ္။
ဒီေန႔ေျပာခ်င္တာက အ ဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑လို႔ဆိုတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈ အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ‘‘အမ်ဳိး သားပညာရည္ ျမင့္မားေရးအ တြက္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာ ေရးျမႇင့္တင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား အ ေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး (အဆင့္ ျမင့္ပညာက႑)ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ (၂၀၁၄)’’လုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကပါ တယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္စိန္ရတု ခန္းမမွာ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္မွ ၃၀ ရက္အထိ က်င္းပၾကမွာပါ။
ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ေအာက္မွာရွိတဲ့ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္စုစုေပါင္း ၄၇ ေက်ာင္းမွ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ပင္မေကာ္မတီဝင္ေတြကို အေျခခံၿပီး တက္ေရာက္မယ့္ဦးေရ ၈၀၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲရဲ႕ အဓိကရည္မွန္းခ်က္က ‘‘လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရးေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္တြင္ လႊတ္ေတာ္မွျပ႒ာန္းလာမည့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒႏွင့္အညီ တကၠသိုလ္မ်ား၏ အနာဂတ္ႏွင့္ တိက်သည့္အခန္းက႑ကို ပံုေဖာ္ရန္’’လို႔ ဆုိပါတယ္။
တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္အလုိက္ဖြဲ႕စည္းထား တဲ့ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခုနစ္ဖြဲ႕ရဲ႕ စာ တမ္းခုနစ္ေစာင္စီကို ေတာင္းခံ ထားေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။ အဖြဲ႕ဖြဲ႕ခုိင္းတာက ဧၿပီလဆန္း ၄၊ ၅ ရက္ဝန္းက်င္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖြဲ႕မွာ အဖြဲ႕ဝင္ ၁၆ ဦးမွ ၂၀ ဦးအထိ ပါဝင္ရမယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ စီမံခန္႔ခြဲေရးအရာထမ္း ေလးပံုတစ္ပံုနဲ႔ သင္ၾကားေရးအရာထမ္း ေလးပံုသံုးပံုစီ ပါဝင္ရမယ္လို႔လည္း ဆိုထားပါေသးတယ္။
တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္တုိင္းမွာ ဖြဲ႕စည္းရမယ့္ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခုနစ္ဖြဲ႕က အဆင့္ ျမင့္ပညာေရး (တကၠသိုလ္မ်ား စုဖြဲ႕ေရး၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးႏွင့္ ဘ႑ာေရး)၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆုိင္ရာအရည္အေသြးျမႇင့္တင္ေရး၊ ဝန္ထမ္းစြမ္း ရည္ျမႇင့္တင္ေရးႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္အကဲျဖတ္ေရး၊ လက္ေတြ႕အသံုးခ် သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ေရး၊ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ႐ုပ္ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ျဖည့္ဆည္းေရး၊ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း (အဆင့္ျမင့္)၊ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးပညာဆိုတဲ့ အဖြဲ႕ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ဖြဲ႕ခ်င္းစီရဲ႕ စာတမ္း ခုနစ္ေစာင္ကို ဧၿပီလ ၂၂ ရက္ ေနာက္ဆံုးပို႔ရမယ္လုိ႔ သိရပါ တယ္။ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးမႈအေျခ အေနကိုေတာ့ ဧၿပီ ၁၁ ရက္ ေနာက္ဆံုးထား ျပန္လည္တင္ျပရ မယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။ ဧၿပီ ၁၁ နဲ႔ ၂၂ ၾကားရက္ေတြက ႐ံုး ပိတ္ရက္ျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္သူ မွ အလုပ္လုပ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆုိေတာ့ စာတမ္းေတြကို ဧၿပီ ၁၁ ရက္အမီ ၿပီးေအာင္လုပ္ၾကမွာပဲ။
‘‘ဘာတစ္ခုမွ မသိလုိက္ရပါ ဘူး။ သတင္းစာဖတ္လိုက္မိလို႔ သာ သိရတာ။ ဘယ္လိုအဖြဲ႕ဖြဲ႕ လိုက္တယ္။ စာတမ္းဘယ္လိုေရး လိုက္တယ္လည္း မသိၾကရဘူး။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနေအာက္မွာ ရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္က မတ္လ ၃၁ ရက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ကစၿပီး ဆယ္တန္းအေျဖလႊာ ေတြ စစ္ေနၾကရတယ္။ ဆယ္ တန္းကလည္း ဆယ္ရက္အတြင္း အၿပီး စစ္ခုိင္းတာဆုိေတာ့ တစ္ ေနကုန္ ေန႔စဥ္စစ္ၾကရတယ္။
စာစစ္ဌာနက တစ္ႏုိင္ငံလံုး မွာ ဆယ္ခုပဲရွိတာဆိုေတာ့ စာစစ္ ဌာနရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြကိုသြား ၿပီး စစ္ေနၾကရလို႔ တခ်ဳိ႕ တကၠသိုလ္ေတြမွာဆို လူေတာင္မရွိဘူး။ေက်ာင္းမွာက်န္ခဲ့တဲ့ ပါေမာကၡခ်ဳပ္နဲ႔ ပါေမာကၡ၊ ဌာနမွဴးေတြပဲ အဖြဲ႕ဖြဲ႕၊ စာတမ္းေရးလုိက္ၾကတာပါ။ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဘာမွမသိလိုက္ၾကရပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးက ရင္ေလးစရာျဖစ္ေနပါတယ္’’လို႔ ကထိကဆရာတစ္ဦးက ေျပာျပပါတယ္။
လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ဖြဲ႕ဖို႔၊ စာတမ္း ေရးဖို႔၊ ျပန္လည္တင္ျပအစီရင္ခံဖို႔ အခ်ိန္တစ္ပတ္ေလာက္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ၾကပံုက ပညာေရးအတြက္ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္စုစုေပါင္း ၄၇ ေက်ာင္းမွ ရရွိလာမယ့္ စာတမ္း ၃၂၉ေစာင္ကို ဧၿပီလ ၂၂ ရက္မွ ၂၇ရက္အတြင္းစာတမ္းျပဳစုသူမ်ားနဲ႔ တာဝန္ရွိသူမ်ား စုစည္းေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းၿပီး အၿပီးသတ္စာတမ္းခုနစ္ေစာင္ျပဳစု မယ္လို႔ သိရပါတယ္။

(၂)
တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ပညာေရး ထြန္းကားတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ Educ-ational Technology ေတာ္ေတာ့ ကို တြင္က်ယ္ေနပါတယ္။ ၂၁ ရာစုေခတ္ ပညာရွာမွီးလိုသူေတြ အတြက္ တုိးတက္တဲ့ပညာေရး အျဖစ္ ရည္သန္ခဲ့ၾကတာပါ။ သူတို႔ေမြးဖြားႀကီးျပင္းရာ ရပ္ဝန္း ကလည္း ဒစ္ဂ်စ္တယ္နည္းပညာ ပတ္ဝန္းက်င္ေတြျဖစ္လို႔ အေတြး အေခၚကအစ နည္းပညာရဲ႕သက္ ေရာက္မႈအားေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
ေက်ာင္းသင္ခန္းစာရဲ႕ အေရးႀကီးအခ်က္အလက္ေတြကို ဝက္ဘ္ဆိုက္မွာ ဆရာေတြက တင္ေပးတယ္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြက ႀကိဳက္တဲ့အခ်ိန္၊ ႀကိဳက္တဲ့ေနရာမွာ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ရယူႏိုင္တယ္။ သင္ၾကားေရးမွာ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာေတြ သံုးျခင္းျဖင့္ လူငယ္ေတြရဲ႕ သင္ယူလိုမႈကိုႏိုးၾကားတက္ႂကြေစတယ္။ ေနာက္ၿပီး ခ်ဲ႕ထြင္ဆင့္ပြားသင္ယူျခင္းမ်ား အတြက္ အခြင့္အလမ္းပိုရေစ တယ္လို႔ဆုိပါတယ္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေလ့လာမႈ မ်ားအရ အေမရိကန္ရွိ မိသားစု ေတြရဲ႕ ၇၀ ဒသမ ၃ ရာခုိင္ႏႈန္း အင္တာနက္သံုးစြဲႏိုင္ၾကတယ္။ ကေနဒါမွာ ၇၉ ရာခုိင္ႏႈန္းသံုးစြဲ ႏုိင္ၾကတယ္။ ဒီအခ်က္က လူငယ္ ေတြကို အိမ္မွာတင္ သင္ခန္းစာ ေတြရရွိႏုိင္ဖို႔ အခြင့္သာေစတယ္။ သုေတသနေတြ၊ လူမႈမီဒီယာ စတာေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ၾက တယ္။ ႏိုင္ငံအဝန္း က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ပါဝင္မႈကိုျဖစ္ေစတယ္။ ေက်ာင္း သားေတြရဲ႕စြမ္းရည္ကို ျမင့္တက္ ေစတယ္။ မတူကြဲျပားတဲ့ နည္းဗ်ဴ ဟာေတြ၊ ဖန္တီးမႈေတြ၊ အေတြး အျမင္ေတြကို ဖလွယ္ႏိုင္ၾက တယ္။
အင္တာနက္ဟာ တစ္ကမၻာ လံုးရွိ လူတုိင္းအတြက္ ေသာ့ခတ္ မထားဘူးလို႔ဆုိပါတယ္။ အရြယ္ မေရြးလူငယ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတုိင္း ကမၻာတစ္ခြင္ရင္ေပါင္တန္းၿပီး ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္တယ္၊ မွ်ေဝႏိုင္တယ္၊ သင္ယူႏုိင္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ၊ သင္ခန္းစာေတြကို နည္းပညာသံုးၿပီး သင္ယူေစျခင္းအားျဖင့္ ဆရာေတြက တျခားပိုၿပီးအေရးပါတဲ့ လုပ္ငန္း တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ၾကတယ္။
စာသင္ခန္းေတြကအစ ဆြဲ ေဆာင္မႈအားေကာင္းတယ္။ လူ ငယ္ေတြရဲ႕ လိုအင္ကို ျပည့္မီ ေအာင္ျဖည့္ဆည္းေပးထား တယ္။ က်ဳပ္တို႔ဆီက ေက်ာင္းနဲ႔ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ကြန္ပ်ဴတာ သီးသန္႔ခန္းေတြရွိတယ္။ လူႀကီး လာစစ္တဲ့အခါမွ ဖြင့္တတ္ၾကတယ္။ လက္ေရြးစင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူဆယ္ဦးေလာက္ကို တက္သုတ္႐ိုက္သင္ေပးထားၾကတယ္။ စီမံခ်က္ေတြ၊ အစီရင္ခံစာေတြ၊ ဟန္ေရးျပေတြက အဓိကျဖစ္ေနတုန္းပဲ။
ကမၻာတစ္ဝန္းလံုးမွာ ပညာ ေရးကို အားေကာင္းေမာင္းသန္နဲ႔ ခ်ီတက္ေနၾကပါတယ္။ လူသား အရင္းအျမစ္ကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ၾကပါတယ္။ ခမ္းနားတဲ့ပန္းတုိင္ ေတြဆီကို အၿပိဳင္အဆုိင္ေလွ်ာက္ လွမ္းေနၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ အားအင္ကို ပိုၿပီးထက္ျမက္ေအာင္ ပံ့ပိုးေပးမယ့္အရာေတြ ျပည့္စံုေနပါတယ္။ သူတုိ႔ဆီမွာ ေနရာ၊ ရာထူးနဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ အပိုတာဝန္ေတြ မရွိပါဘူး။

(၃)
တကၠသိုလ္အလိုက္ လက္ ေတြ႕က်တဲ့ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈလုပ္ငန္းေတြ ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ၾကတဲ့အခါေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ ဘာမွမသိၾကရ ဘူး။ ဆရာ၊ ဆရာမ အမ်ားစုလည္း လံုးဝမသိလုိက္ၾကရဘူး။ ဒီလို နည္းနဲ႔ အေျဖရွာတဲ့အခါ အေျဖ မွန္ထြက္ပါ့မလား စိုးရိမ္မိပါ တယ္။ သက္ဆုိင္ရာဌာန အႀကီး အကဲေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္မႈ က ခုိင္ခိုင္မာမာအျမစ္တြယ္ေန ဆဲျဖစ္ပါတယ္။
အသိမိတ္ေဆြ လူငယ္တစ္ ေယာက္က ေျပာတယ္။ သူက ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ ဆယ္တန္း ေအာင္တယ္။ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ တကၠသိုလ္ေတြကလြဲၿပီး တျခား တကၠသိုလ္ေတြပိတ္ထားလို႔ သူဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး ေလးႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ပထမႏွစ္စတက္ခဲ့ရတယ္။ ဘြဲ႕တစ္ခုရႏုိင္မယ့္ အခ်ိန္ေတြက အလကားျဖစ္ခဲ့တယ္။ သူတကၠသိုလ္ စတက္လို႔ ေမာင္မယ္သစ္လြင္ႀကိဳဆိုပြဲမွာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ကေျပာတယ္တဲ့။ တကၠသိုလ္ေတြကိုဘယ္တုန္းကမွ မပိတ္ခဲ့ပါဘူး။ တံခါး အၿမဲဖြင့္ထားပါတယ္တဲ့။ အဲဒီ ပါေမာကၡခ်ဳပ္က ေနာက္ေတာ့ ဝန္ႀကီးျဖစ္သြားတယ္လို႔ ေျပာပါ တယ္။
တကၠသိုလ္မ်ား တံခါးအၿမဲ ဖြင့္ထားတာ မဂၤလာရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္တို႔ဆီက တကၠသိုလ္ ေတြရဲ႕ တံခါးေပါက္ေတြက လူ ငယ္ေတြအတြက္ စနစ္ေထာင္ ေခ်ာက္ရဲ႕ ဝင္ေပါက္ေတြျဖစ္ေနမလား က်ဳပ္ပူပန္ေနမိပါတယ္။

Credit to စိန္ျမေရႊ
K.K(ကေနာင္)

Aye Chan Mon# Credit To :နည္းစနစ္က်က်အေတြးအေခၚ
မိတ္ေဆြဒီလင္႔ https://www.facebook.com/excellencemediaကလစ္ေလးတခ်က္ႏွိပ္လိုက္ရုံျဖင္႔ သတင္းအစုံကို ဖတ္ရမွာပါ ႏိုပ္ဘို႔မေမ႔နဲ႔ေနာ္

Post a Comment

 
Top