သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဝန္ႀကီးသို႔ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ
ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ား ...
ကြၽန္ေတာ္က ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ကစၿပီး သန္လ်င္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မွာ ၿမိဳ႕ျပ အင္ဂ်င္နီယာ အထူးျပဳ ဘာသာရပ္နဲ႔ ပညာသင္ၾကားခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါတယ္။၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ပထမႏွစ္ တစ္ႏွစ္တည္းမွာပဲ ၿမိဳ႕ျပ အင္ဂ်င္နီယာ အထူးျပဳေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာင္စာရင္းမွာ BE ဝင္ခြင့္ကို လူႏွစ္ရာေက်ာ္ပဲ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပညာသင္ခဲ့တဲ့ ကာလတစ္ေလွ်ာက္မွာ လက္ရွိဝန္ႀကီး အပါအဝင္ ဝန္ႀကီးသုံးေယာက္ ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသား ဘဝတုန္းက အခက္အခဲ တခ်ိဳ႕ကို တင္ျပလိုပါတယ္။ အခန္းတြင္း ထိုင္ခုံ လုံေလာက္မႈ မရွိျခင္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ စာရွင္းျပတဲ့ အသံဟာ ေက်ာင္းသားေတြ မ်ားျပား လြန္းလို႔ တစ္ခန္းလုံး ၾကားေအာင္ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာမွာလို စာသင္ခ်ိန္မွာ ဘာသာရပ္ ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးခြင့္ သိပ္မရခဲ့ပါဘူး။ အဆိုးဆုံးကေတာ့ လူႏွစ္ရာမွာ ဖတ္စာအုပ္ ကိုင္ႏိုင္တာ လူ ၂၀ ေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ မြဲေနလို႔ စာအုပ္မဝယ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာအုပ္ကို ေက်ာင္းေတြမွာ အလုံအေလာက္ မခ်ထားေပးလို႔ပါ။ ဒီေန႔ထိ ဖတ္စာအုပ္ မလုံေလာက္တဲ့ ျပႆနာဟာ နည္းပညာ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ရင္ဆိုင္ေနရဆဲပါ။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြဘက္က ၾကည့္ျပန္ရင္လည္း အရမ္းကို ပင္ပန္းလွပါတယ္။ ပထမႏွစ္တုန္းက ေျမတိုင္း ဘာသာရပ္ကို သင္တဲ့ ဆရာမဆို ေက်ာင္းသားေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္ (စာသင္ခန္းငါးခန္း) ကို သူတစ္ေယာက္တည္းပဲ မရပ္မနား သင္ေပးခဲ့ရတာပါ။ အျခား ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း တစ္ခန္းလုံး ၾကားေအာင္ သင္ေပးေနရတာေၾကာင့္ အသံေတြဝင္တဲ့အထိ ဒုကၡေရာက္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းလည္း စာမိပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ပါခ်ဳပ္ရဲ႕စီမံမႈနဲ႔ စပီကာမ်ား၊ ထိုင္ခုံမ်ား လုံေလာက္ လာေပမယ့္ ဖတ္စာအုပ္ မလုံေလာက္တဲ့ ျပႆနာကေတာ့ မေျပလည္ခဲ့ပါဘူး။ အရင္ကပညာကို အပတ္တကုတ္ သင္ယူမယ္လို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုကလည္း စာသင္ခန္းေတြကို ေက်ာခိုင္း သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ Roll Call ေခၚခါနီးမွသာ အတန္းလာတက္ ၾကပါေတာ့တယ္။
သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ ဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ားနဲ႔ ေကာလိပ္မ်ားမွာ ဆရာအင္အား၊ ေက်ာင္းသုံး ပရိေဘာဂ၊ ဖတ္စာအုပ္ေတြ လုံေလာက္မႈ မရွိတာကို မႏွစ္က ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းမွ ထြက္လာခဲ့သည္အထိ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႕ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ လက္ေတြ႕ႏွင့္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းမ်ားဆို ပိုလို႔ေတာင္ မျပည့္စုံပါ။ ႏွစ္ဆုံးေတာ့ ဖတ္စာအုပ္ေတြ မထုတ္ေပးႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ အတန္းပိုင္ဆီမွ စာအုပ္ဖိုးေငြေတြ ျပန္ေတာင္းခဲ့ရပါတယ္။ ႏွစ္သာ ကုန္သြားတယ္ ဖတ္စာအုပ္ မရတာ ျဖစ္သင့္ပါသလား။ ဘာစာကို ဘယ္လို က်က္လို႔ ဘာကို သြားေျဖရမွာလဲ။ ဆရာ ရွင္းျပတာကို ဘယ္စာအုပ္ထဲမွာ လိုက္မွတ္ရမွာလဲ။ ထားပါေတာ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ မိတၱဴအားကိုးနဲ႔ အဲဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းခဲ့ပါတယ္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ B Tech ေက်ာင္းသား အမ်ားစုဟာ First Semeter Grade ေတြ မထြက္ခင္ ကတည္းက စာကို ေသခ်ာ ႀကဳိးစား သင္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္လို ဘာမွနားမလည္လို႔ အလြတ္က်က္ေျဖတဲ့ သူေတာင္ အတန္းမွန္မွန္ တက္ၿပီး စာကိုေသခ်ာ ႀကဳိးစားခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီႏွစ္က ေမးသြားတဲ့ ေမးခြန္းေတြကလည္း တခ်ိဳ႕ဆို ဆရာေတြေတာင္ မျမင္ဖူး၊ မသင္ဖူးတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အခုထိ အဲဒီေမးခြန္းေတြကို စိတ္နာလြန္းလို႔ သိမ္းထားဆဲပါ။ ဝန္ႀကီး ေလ့လာခ်င္ရင္ Scan ဖတ္ၿပီး ပို႔ေပးပါ့မယ္။ ပညာေရးစနစ္ ေျပာင္းၿပီး BE ကို လြယ္လြယ္ မေပးေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ စနစ္ေၾကာင့္ ေအာင္စာရင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္ အပါအဝင္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တစ္ႏိုင္ငံလုံး အတိုင္းအတာနဲ႔ BE မပါခဲ့ၾကပါဘူး။ အဲဒီ ေအာင္စာရင္း ထြက္တဲ့ေန႔ဟာ ေက်ာင္းသား မိဘ အမ်ားစုနဲ႔ ႏိုင္ငံ့ အနာဂတ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို အညြန္႔ခ်ိဳး ခံလိုက္ရတဲ့ ေန႔လို႔ေတာင္ တင္စားၿပီး ေျပာလို႔ရပါတယ္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ BE မဝင္ခဲ့ရလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ဝမ္းမနည္းခဲ့ပါဘူး။ ျမန္မာ့ ပညာေရး အေျပာင္းအလဲ အတြက္ ေပးဆပ္ခဲ့ရတယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး ဂုဏ္ေတာင္ယူခဲ့ ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၁၀.၁၁.၂၀၁၃ ေအာင္စာရင္းမွာ အရင္ပုံစံအတိုင္း ေမးခြန္းေတြကို Sample Question ထဲက အမ်ားစု ေမးၿပီး ေအာင္စာရင္းမွာလည္း ဘန္းစကားအရ ဆြမ္းႀကီးေလာင္းသလို BE ပါသူေတြ အရမ္းကို မ်ားျပားခဲ့ပါတယ္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တစ္ႏွစ္တည္းကိုပဲ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ စစ္ေဆးခဲ့တာဟာ ႏိုင္ငံ့ အနာဂတ္ေတြရဲ႕ ဘဝတခ်ိဳ႕ကို ႐ိုက္ခ်ိဳးပစ္လိုက္ သလိုပါပဲ။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္းေတြမ်ား ပါလို႔ ေလွ်ာေလွ်ာလွ်ဴလွ်ဴ BE ဝင္ခြင့္ေတြမ်ား ေပးလိုက္သလားဆိုၿပီး မေတြးေကာင္းတဲ့ အေတြးမ်ိဳး ေတြလည္း ေတြးမိပါတယ္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ ပညာေရး ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ၿပီး မဟန္မွန္းသိလို႔ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ပညာေရးစနစ္ကို အရင္အတိုင္း ျပန္သြားမယ္ဆိုရင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တုန္းက နစ္နာသြားခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ဘဝကို သားသမီးခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး အခြင့္အေရး ျပန္ေပးသင့္ပါတယ္။ အခြင့္ အေရးဆိုတာ အေဝးသင္တကၠသိုလ္ သြားတက္ခြင့္ကို ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ BE ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲကို ျပန္က်င္းပေပးေစခ်င္တာပါ။
ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲကိုလည္း နစ္နာခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက အယုံအၾကည္ ကင္းမဲ့လာပါၿပီ။ အယုံအၾကည္ ကင္းမဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြက နီးကပ္မွ ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲ ရွိေၾကာင္း သိရျခင္း၊ ဝင္ခြင့္စာေမးပြဲ က်င္းပ႐ုံသာရွိၿပီး အမွန္တကယ္ ေခၚယူလိုျခင္း မရွိျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ နည္းပညာ တကၠသိုလ္ေတြမွာဆို ဝင္ခြင့္ေအာင္ျမင္သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိပါဆိုတဲ့ Result မ်ိဳးေတြ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။
ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲေတြ ျပန္လည္ က်င္းပရာမွာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြ စာျပန္ေလ့လာလို႔ ရေအာင္ အခ်ိန္ကို ႀကဳိတင္ၿပီး ေၾကညာ ေပးသင့္ပါတယ္။ နီးကပ္မွ ေၾကညာတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ပါ။ ေစတနာပါတဲ့ ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲကိုသာ လိုလားပါတယ္။ အေပၚယံႏွမ္းျဖဴး တာဝန္ေက်႐ုံ ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲကို မလိုလားပါ။
အခုပညာေရး စမ္းသပ္မႈႀကီးကို ရပ္သင့္ပါၿပီ။ အလြယ္စနစ္နဲ႔ အသားက်ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေက်ာင္းၿပီးခါနီး (BE) ရခါနီးမွ စနစ္သစ္နဲ႔ စမ္းသပ္မယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ဘဝေတြလည္းဆုံး၊ တိုင္းျပည္ အတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိပါဘူး။ ပထမႏွစ္ ကတည္းက အဆင္မေျပတဲ့ ပညာေရးကို ေနာက္ဆုံးႏွစ္ မေရာက္ခင္မွာ ႐ုတ္တရတ္ ေျပာင္းလဲလိုက္ရင္ ပိုလို႔ေတာင္ အဆင္မေျပပါဘူး။
ဥပမာေပးရရင္ ABCD ေလာက္ပဲ ေရးတတ္တဲ့ ကေလးကို Essay သြားေရးခိုင္းသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ စာေမးပြဲမွာေတာ့ အဂၤလိပ္လို ဝါက် တစ္ေၾကာင္းေလာက္ ေျဖာင့္ေအာင္ ေရးတတ္တဲ့ ကေလးက ပိုသာသြားတာက လြဲလို႔ ဘာမွ မထူးျခားသြားပါဘူး။ အမွန္တကယ္ ျမႇင့္တင္ဖို႔ လိုအပ္ေနတဲ့ ပညာေရးက စာေတြ႕ပိုင္း မဟုတ္ပါဘူး။ လက္ေတြ႕ပိုင္းကို ျမႇင့္တင္ရမွာပါ။ ဒါကိုေတာ့ အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး မတင္ျပေတာ့ပါဘူး။ ယခုေခတ္ အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းဆင္းေတြကို လက္သမား၊ ပန္းရန္ ဆရာေတြေတာင္ အထင္ေသးေနတာ ျမင္သာလြန္းတဲ့ ကိစၥပါ။
ပညာေရး စနစ္သစ္ဟာ သစ္လြင္ၿပီး တက္ႂကြေနတဲ့ ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ပဲ သင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္ ေက်ာင္းသားေလးေတြကိုလည္း ဝန္ႀကီး တစ္ခါေျပာင္းတိုင္း စနစ္သစ္နဲ႔ တစ္ခါ စမ္းသပ္လိုက္၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္မွာ ေနာက္တစ္မ်ိဳး စမ္းသပ္လိုက္ မလုပ္ၾကပါနဲ႔ေတာ့လို႔ ေတာင္းဆို လိုပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အပါအဝင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေနာင္ေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႔ မ်က္ရည္ေတြ၊ မိဘေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ႐ိုက္ခ်ိဳးခံရၿပီး စမ္းသပ္ခံခဲ့ရတဲ့ ပညာေရးစနစ္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ထက္မွာပဲ အဆုံးသတ္လိုက္ ပါေတာ့။
ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြရဲ႕ အိပ္မက္ေတြကို မထိခိုက္ ေစခ်င္ေတာ့ပါဘူး။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ လူေတြပါ။ ဓာတ္ခြဲခန္းထဲက စမ္းသပ္ခံ ႂကြက္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အခုခ်ိန္မွာ အရင္ဝန္ႀကီး လက္ခ်က္၊ အခုဝန္ႀကီး လက္ခ်က္ဆိုၿပီး လက္ညႇိဳးထိုးရမယ့္ အခ်ိန္မဟုတ္ပါဘူး။ နစ္နာခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ဘဝကို စာနာသုံးသပ္ၿပီး အခြင့္အေရး တစ္ႀကိမ္ေလာက္ေတာ့ ေပးသင့္ပါတယ္။ တိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ကို အင္ဂ်င္နီယာ စြမ္းအားနဲ႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အက်ိဳးျပဳဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ အားလုံး ဝန္ႀကီးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးစြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္။ က႐ုဏာတရား ႀကီးမားၿပီး မွန္ကန္စြာ ဆုံးျဖတ္မယ့္ ဝန္ႀကီးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ႏိုင္ငံအဝန္းမွာ ရွိတဲ့ နစ္နာခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားစြာက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႀကီးမားစြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနေၾကာင္း ေလးစားစြာ တင္ျပအပ္ပါတယ္။
႐ိုေသေလးစားစြာျဖင့္
တင္ကိုကို
(ဓာတ္ခြဲခန္းထဲမွ အစမ္းသပ္ခံ ႂကြက္စုတ္တစ္ေကာင္)
[ ဤက႑ပါ ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ၿပီး The Voice ၏ အာေဘာ္ မဟုတ္ပါ။ ]
ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >The Voice Weekly
Post a Comment