“မင္းက ဆရာလုပ္တတ္လို႔ လား”
ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ၾကား ခဲ့ရေသာ စကားလံုး။
“မင္း ေခါင္းေဆာင္လုပ္တတ္ လို႔လား၊ ေနရာနဲ႔တန္လုိ႔လား”
အသက္အရြယ္ ရလာေတာ့ အဖြဲ႕အစည္းမွာ လုပ္ၾကကိုင္ၾကရင္း နဲ႔ ေျပာတဲ့စကား။
“ဟာ..အေမကလည္း မိဘ မလုပ္တတ္ဘူး”
ရင္ခုန္သံမ်ားနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ျဖင့္ေျပာေသာ သား၊ သမီးတခ်ဳိ႕ စကားသံ။
အမွန္၊ အမွား၊ ေသခ်ာျခင္း၊ မေသခ်ာျခင္းမွာ အေရးမႀကီးပါ။ အသိတရားက အဓိက က်ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ၾကမ္းတမ္း ခက္ခဲတဲ့ အက်ဥ္းစခန္း၊ စစ္ေၾကာေရး စခန္း ေတြမွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ရာ သတိတရား နဲ႔ အသိတရားကို လက္ကိုင္ ထားၿပီး ပထမ အႀကိမ္ ငါးႏွစ္ခန္႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ ၿပီးေနာက္ ျပန္ထြက္ လာပါတယ္။ ေနာက္ RIT ျပန္ ဆက္တက္ၿပီး B.E (Electronic) ရခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ စာအုပ္ေတြ ေရးရင္း ဒုတိယအႀကိမ္ ၁၂ ႏွစ္ခန္႔ ထပ္မံျပန္ဝင္ ခဲ့ရပါတယ္။ အခု ျပန္ထြက္ လာၿပီးေနာက္ ပထမ အႀကိမ္ အဖမ္းခံခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယ အႀကိမ္ အဖမ္းခံခဲ့ရေသာ စာအုပ္ မ်ားသည္ လည္းေကာင္း ဒီေန႔ အခ်ိန္မွာ တရားဝင္ ထုတ္ေဝခြင့္ ရေနပါၿပီ။ ငါ ဘယ္လုိ အခ်ိန္မွာ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆုိတဲ့ သတိနဲ႔ အသိ ကို ရည္မွန္းခ်က္ တစ္ခုလို တြဲယူေခၚ သြားႏုိင္မႈပါပဲ။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနား တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ မဟုတ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ ဘဝ အတြက္ ေကာင္းမြန္ပါ တယ္။
နယ္ပယ္ေဒသ အသီးသီးမွာ ဆရာမ်ဳိးစံု ရွိပါတယ္။ ေစ်းအေပါဆံုး သင္ၾကားႏုိင္တဲ့ ေနရာကေတာ့ အက်ဥ္းေထာင္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ ကလည္း လက္ဆင့္ ကမ္း ပညာေပး၊ သင္တန္း ေတြပို႔ခ်၊ ရာဇ ဝတ္သားေတြကလည္း ခိုး၊ ဆိုး၊ ႏႈိက္ ပညာေတြ သင္ၾကား ရင္းနဲ႔ပဲ အက်ဥ္းေထာင္ ဟာ ဘဝ တကၠသိုလ္ ႀကီး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေရာက္တဲ့ေနရာ မွာ ျဖစ္တဲ့ပံုစံနဲ႔ သင္ၾကားႏုိင္ၿပီး ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ မႈက ဆရာ ပီသမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ဆရာေတြက သင္ေတာ့ သင္ေပး တယ္၊ သင္ယူ တဲ့ တပည့္က သိပ္မရ လိုက္ဘူး။ တတ္ကြၽမ္း နားလည္ သိရွိ ေအာင္ ပညာပို႔ခ်မႈ အပိုင္းမွာ အား နည္း လုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္..
“ဆရာလုပ္တတ္လို႔လား” လို႔ စကားေျပာေနၾကတာပါ။
ေမာ္စီတုန္းဟာ အရွည္လ်ားဆံုး ရက္ ၁ဝဝဝ ခရီးစဥ္ ကိုျဖတ္တယ္။ ေခါင္းေဆာင္ ပီသစြာနဲ႔ပဲ ေအာင္ပြဲခံ ခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္း၊ အီတိုး (မာရွယ္)၊ မဟတၱမ ဂႏၶီ၊ ေနာက္ ပိုရွည္တဲ့ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ ပြဲကို ဟိုခ်ီမင္း (ဘဘဟို) တုိ႔လည္း ေခါင္းေဆာင္မႈ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝ စြာနဲ႔ပဲ ျဖတ္သန္း ခဲ့တယ္။ ပိုၿပီးသိျခင္း၊ ပိုၿပီးေတာ္ျခင္း၊ ပိုၿပီး ျဖတ္ထုိး ဥာဏ္ ေတြေၾကာင့္ ပိုရခဲ့ပါတယ္။ အနစ္နာ ခံမႈ၊ ေစတနာနဲ႔အတူ သူဟာ ေခါင္း ေဆာင္ျဖစ္လာ ပါတယ္။ အဲဒီ အက်ဳိး ဆက္အေနနဲ႔ ပဲ ေအာင္ပြဲ ရတာပါ။ ဒါက စံျပ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ သေဘာသဘာဝ။
အဲဒီလိုပဲ ျပႆနာ ေပါင္းစံု၊ တိုက္ပြဲေပါင္းစံု မွာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ မေအာင္ျမင္ပါ ဘူး။ ႐ႈံးနိမ့္ သြားၾကတယ္။ ေခါင္း ေဆာင္ အရည္အခ်င္း မျပည့္ဝ မႈပါ။ ၁၉၆၂၊ ၇၄ လႈပ္ရွားမႈေတြ မွာ သက္ေသ တခ်ဳိ႕ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အားကစား ၿပဳိင္ပြဲေတြ မွာလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ လိုအပ္တ့ဲ အခ်ိန္ ကာလမွာ လုိအပ္တဲ့ အရည္ အခ်င္း ေတြ ထုတ္ သံုးၿပီးေနာက္မွာ စနစ္ တက် ျပင္ဆင္မႈေတြနဲ႔အတူ ရဲဝံ့စြာ ျဖတ္သန္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ပြဲ ဟာ လူငယ္ေတြေရွ႕မွာပါ။ အဲဒီေတာ့ ..
“ေခါင္းေဆာင္လုပ္တတ္ ေအာင္” ႀကဳိးစားပါ။
အနေႏၲာ အနႏၲ ဂုိဏ္းဝင္ မိဘေတြဟာ အလြန္ေက်းဇူး ႀကီးမားလွပါ တယ္။ ျပစ္မွားၿပီး ေျပာဆိုျခင္းမဟုတ္ ပါ။ သားသမီးကို လုိအပ္တဲ့ အေလွ်ာ့၊ အတင္းနဲ႔ မျပဳစု၊ မ ပ်ဳိးေထာင္ရင္ သားသမီးနဲ႔မိဘ ေဝးသြားႏုိင္ပါ တယ္။ သဘာဝနဲ႔ ဖန္တီးမႈ အရ မိဘ၊ သားသမီး ျငင္းပယ္လုိ႔ မရေပမယ့္ လည္း “ေၾသာ္.. ဟုတ္လား” ဒီေလာက္ စကား နဲ႔ပဲ ျမင္သြားရင္ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အတြက္ေတာ့ သိပ္ မလွပါဘူး။ ေက်းဇူး တရားကိုသိတတ္ ျခင္းနဲ႔ နားလည္မႈ အိမ္ကို ခုိင္ခံ့ ေအာင္ တည္ေဆာက္ျခင္း ဟာ လွပ တဲ့ အိမ္ တစ္လံုးပါပဲ။
မလုိအပ္ဘဲ ဝင္ေရာက္ေျပာဆို မႈနဲ႔ ၾကမ္းတမ္းစြာ ကိုင္တြယ္မႈဟာ မလွမပတဲ့ ဆက္ေၾကာင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ေစတနာ နဲ႔ ေျပာတာပါ။ မိဘ အားလံုး..
“မိဘလုပ္တတ္ပါေစ”
ကဲ..လူငယ္ေတြ အဲဒီလိုအသိ တရားေတြ ရွိလာတဲ့အခါမွာ မိမိဘဝ ျဖတ္သန္းမႈေတြ ကို သတိထားရင္း လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ပါ။ ရွိထားတဲ့ အသိေတြ ကို လက္ဆုပ္ကိုင္၊ သတိ ကို ထိန္းၿပီးေတာ့ မိမိ အရည္ေသြးကို ျပတဲ့ ကတိေတြလည္း လုိပါတယ္။
ကဲ..လူငယ္ေတြ စဥ္းစားပါ။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ႏိုင္ငံမွာ ဘာေတြနဲ႔ရွိ ေနတာလဲ။ ႏုိင္ငံသား အသိတရားေတြ က ဘာလဲ။ ႏုိင္ငံသားေတြ ျဖတ္သန္းမႈ မွာ သတိတရား ဘယ္ေလာက္ ၿမဲေနသလဲ၊ ႏုိင္ငံသားေတြ ရဲ႕ကတိ ေကာ တည္ရဲ႕လား၊ ႏုိင္ငံသား ဆုိ ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေရာ၊ အႀကီး အကဲ အားလံုးကို ဆိုလိုတာပါပဲ။
“အင္း..ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ဒီ ငါးႏွစ္ သက္တမ္းမွာ အေကာင္းဆံုး ႀကဳိးစားမယ္”
ဒါေပမဲ့လည္း ျပႆနာ မ်ဳိးစံုကို ျမင္ေနရပါတယ္။ ေျပာင္းေတာ့ ေျပာင္းလဲေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဂ်ာေအး သူ႔အေမ႐ိုက္၊ မုန္႔လံုး စကၠဴကပ္၊ အဲဒီေတာ့ သမၼတႀကီး၊ သမၼတႀကီး လုပ္ တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နည္းနည္း အားနည္းေနသလို ပါပဲ။
“ကြၽန္မတို႔ ပါတီက ျဖတ္သန္းမႈ အမ်ားဆံုး၊ ပါတီ အဖြဲ႕အစည္း အားလံုး ထဲမွာ အလုပ္ႏုိင္ဆံုးပဲ”
ဒါေပမ့ဲ ေငြရတု ေက်ာ္သြားၿပီ။ ေအာင္ျမင္မႈ အရိပ္အေယာင္က လင္းေနသလို ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ အလင္းက လွ်ပ္စစ္ဌာန ကလို ျပတ္ သြားလိုက္၊ ျပန္လင္း လုိက္နဲ႔ပဲ။ အဲဒီ ေတာ့ ဥကၠ႒ႀကီးဟာ ေခါင္းေဆာင္ ပီသစြာ ဥကၠ႒လုပ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လိုေတာ့ နည္းနည္းလိုေန ေသးတယ္။
လူငယ္ေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြးၿပီးစဥ္းစားပါ။
“လုပ္တတ္လုိ႔လား”
အေရးႀကီးပါတယ္။ ၿပီးဆံုးျခင္း နဲ႔ ေအာင္ျမင္ျခင္းဟာ ဘဝရဲ႕ အဓိပၸာယ္ရွိ မႈပါပဲ။ လူငယ္ကို သူငယ္ ခ်င္းတခ်ဳိ႕က ေျပာၾကမယ္။
“မင္းကလည္း ခ်စ္သူ ရွာတာ အခုထိ မေအာင္ျမင္ေသးဘူး” ခ်စ္သူ မထားတတ္ေသးဘူးေပါ့။ အဲဒါလည္း အရည္အခ်င္း တစ္ခုပါပဲ။ သူက အိမ္ေထာင္ မၿမဲဘူး။ ခဏခဏ ကြဲေနတယ္။
“အိမ္ေထာင္မလုပ္တတ္ပါဘူး”
အဲဒီေတာ့ လုပ္တတ္လို႔လားက အေရးႀကီးပါတယ္။ လုပ္တတ္ဖို႔ အတြက္ လုပ္ခ်င္၊ ကိုင္ခ်င္စိတ္ ရွိရ မယ္။ လုိအပ္တဲ့ တျခားအခ်က္ အလက္္နဲ႔ ကြၽမ္းက်င္မႈေတြ ျပည့္စံု ရင္ေတာ့..
“ငါလုပ္တတ္ၿပီကြ” လို႔ ေအာင္ ျမင္စြာ ရင္ဖြင့္ေၾကညာ လုိ႔ရပါၿပီ။ ဘာမွအလုပ္ မျဖစ္ပါဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဘာမွမရပါဘူး။
“If you will desire, you try more and more”
ေအာင္ထြန္း
ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >Popular Journal < Thankhttps://www.facebook.com/excellencemedia
ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ၾကား ခဲ့ရေသာ စကားလံုး။
“မင္း ေခါင္းေဆာင္လုပ္တတ္ လို႔လား၊ ေနရာနဲ႔တန္လုိ႔လား”
အသက္အရြယ္ ရလာေတာ့ အဖြဲ႕အစည္းမွာ လုပ္ၾကကိုင္ၾကရင္း နဲ႔ ေျပာတဲ့စကား။
“ဟာ..အေမကလည္း မိဘ မလုပ္တတ္ဘူး”
ရင္ခုန္သံမ်ားနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ျဖင့္ေျပာေသာ သား၊ သမီးတခ်ဳိ႕ စကားသံ။
အမွန္၊ အမွား၊ ေသခ်ာျခင္း၊ မေသခ်ာျခင္းမွာ အေရးမႀကီးပါ။ အသိတရားက အဓိက က်ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ၾကမ္းတမ္း ခက္ခဲတဲ့ အက်ဥ္းစခန္း၊ စစ္ေၾကာေရး စခန္း ေတြမွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ရာ သတိတရား နဲ႔ အသိတရားကို လက္ကိုင္ ထားၿပီး ပထမ အႀကိမ္ ငါးႏွစ္ခန္႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ ၿပီးေနာက္ ျပန္ထြက္ လာပါတယ္။ ေနာက္ RIT ျပန္ ဆက္တက္ၿပီး B.E (Electronic) ရခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ စာအုပ္ေတြ ေရးရင္း ဒုတိယအႀကိမ္ ၁၂ ႏွစ္ခန္႔ ထပ္မံျပန္ဝင္ ခဲ့ရပါတယ္။ အခု ျပန္ထြက္ လာၿပီးေနာက္ ပထမ အႀကိမ္ အဖမ္းခံခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယ အႀကိမ္ အဖမ္းခံခဲ့ရေသာ စာအုပ္ မ်ားသည္ လည္းေကာင္း ဒီေန႔ အခ်ိန္မွာ တရားဝင္ ထုတ္ေဝခြင့္ ရေနပါၿပီ။ ငါ ဘယ္လုိ အခ်ိန္မွာ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆုိတဲ့ သတိနဲ႔ အသိ ကို ရည္မွန္းခ်က္ တစ္ခုလို တြဲယူေခၚ သြားႏုိင္မႈပါပဲ။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနား တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ မဟုတ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ ဘဝ အတြက္ ေကာင္းမြန္ပါ တယ္။
နယ္ပယ္ေဒသ အသီးသီးမွာ ဆရာမ်ဳိးစံု ရွိပါတယ္။ ေစ်းအေပါဆံုး သင္ၾကားႏုိင္တဲ့ ေနရာကေတာ့ အက်ဥ္းေထာင္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ ကလည္း လက္ဆင့္ ကမ္း ပညာေပး၊ သင္တန္း ေတြပို႔ခ်၊ ရာဇ ဝတ္သားေတြကလည္း ခိုး၊ ဆိုး၊ ႏႈိက္ ပညာေတြ သင္ၾကား ရင္းနဲ႔ပဲ အက်ဥ္းေထာင္ ဟာ ဘဝ တကၠသိုလ္ ႀကီး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေရာက္တဲ့ေနရာ မွာ ျဖစ္တဲ့ပံုစံနဲ႔ သင္ၾကားႏုိင္ၿပီး ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ မႈက ဆရာ ပီသမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ဆရာေတြက သင္ေတာ့ သင္ေပး တယ္၊ သင္ယူ တဲ့ တပည့္က သိပ္မရ လိုက္ဘူး။ တတ္ကြၽမ္း နားလည္ သိရွိ ေအာင္ ပညာပို႔ခ်မႈ အပိုင္းမွာ အား နည္း လုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္..
“ဆရာလုပ္တတ္လို႔လား” လို႔ စကားေျပာေနၾကတာပါ။
ေမာ္စီတုန္းဟာ အရွည္လ်ားဆံုး ရက္ ၁ဝဝဝ ခရီးစဥ္ ကိုျဖတ္တယ္။ ေခါင္းေဆာင္ ပီသစြာနဲ႔ပဲ ေအာင္ပြဲခံ ခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္း၊ အီတိုး (မာရွယ္)၊ မဟတၱမ ဂႏၶီ၊ ေနာက္ ပိုရွည္တဲ့ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ ပြဲကို ဟိုခ်ီမင္း (ဘဘဟို) တုိ႔လည္း ေခါင္းေဆာင္မႈ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝ စြာနဲ႔ပဲ ျဖတ္သန္း ခဲ့တယ္။ ပိုၿပီးသိျခင္း၊ ပိုၿပီးေတာ္ျခင္း၊ ပိုၿပီး ျဖတ္ထုိး ဥာဏ္ ေတြေၾကာင့္ ပိုရခဲ့ပါတယ္။ အနစ္နာ ခံမႈ၊ ေစတနာနဲ႔အတူ သူဟာ ေခါင္း ေဆာင္ျဖစ္လာ ပါတယ္။ အဲဒီ အက်ဳိး ဆက္အေနနဲ႔ ပဲ ေအာင္ပြဲ ရတာပါ။ ဒါက စံျပ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ သေဘာသဘာဝ။
အဲဒီလိုပဲ ျပႆနာ ေပါင္းစံု၊ တိုက္ပြဲေပါင္းစံု မွာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ မေအာင္ျမင္ပါ ဘူး။ ႐ႈံးနိမ့္ သြားၾကတယ္။ ေခါင္း ေဆာင္ အရည္အခ်င္း မျပည့္ဝ မႈပါ။ ၁၉၆၂၊ ၇၄ လႈပ္ရွားမႈေတြ မွာ သက္ေသ တခ်ဳိ႕ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အားကစား ၿပဳိင္ပြဲေတြ မွာလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ လိုအပ္တ့ဲ အခ်ိန္ ကာလမွာ လုိအပ္တဲ့ အရည္ အခ်င္း ေတြ ထုတ္ သံုးၿပီးေနာက္မွာ စနစ္ တက် ျပင္ဆင္မႈေတြနဲ႔အတူ ရဲဝံ့စြာ ျဖတ္သန္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ပြဲ ဟာ လူငယ္ေတြေရွ႕မွာပါ။ အဲဒီေတာ့ ..
“ေခါင္းေဆာင္လုပ္တတ္ ေအာင္” ႀကဳိးစားပါ။
အနေႏၲာ အနႏၲ ဂုိဏ္းဝင္ မိဘေတြဟာ အလြန္ေက်းဇူး ႀကီးမားလွပါ တယ္။ ျပစ္မွားၿပီး ေျပာဆိုျခင္းမဟုတ္ ပါ။ သားသမီးကို လုိအပ္တဲ့ အေလွ်ာ့၊ အတင္းနဲ႔ မျပဳစု၊ မ ပ်ဳိးေထာင္ရင္ သားသမီးနဲ႔မိဘ ေဝးသြားႏုိင္ပါ တယ္။ သဘာဝနဲ႔ ဖန္တီးမႈ အရ မိဘ၊ သားသမီး ျငင္းပယ္လုိ႔ မရေပမယ့္ လည္း “ေၾသာ္.. ဟုတ္လား” ဒီေလာက္ စကား နဲ႔ပဲ ျမင္သြားရင္ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အတြက္ေတာ့ သိပ္ မလွပါဘူး။ ေက်းဇူး တရားကိုသိတတ္ ျခင္းနဲ႔ နားလည္မႈ အိမ္ကို ခုိင္ခံ့ ေအာင္ တည္ေဆာက္ျခင္း ဟာ လွပ တဲ့ အိမ္ တစ္လံုးပါပဲ။
မလုိအပ္ဘဲ ဝင္ေရာက္ေျပာဆို မႈနဲ႔ ၾကမ္းတမ္းစြာ ကိုင္တြယ္မႈဟာ မလွမပတဲ့ ဆက္ေၾကာင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ေစတနာ နဲ႔ ေျပာတာပါ။ မိဘ အားလံုး..
“မိဘလုပ္တတ္ပါေစ”
ကဲ..လူငယ္ေတြ အဲဒီလိုအသိ တရားေတြ ရွိလာတဲ့အခါမွာ မိမိဘဝ ျဖတ္သန္းမႈေတြ ကို သတိထားရင္း လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ပါ။ ရွိထားတဲ့ အသိေတြ ကို လက္ဆုပ္ကိုင္၊ သတိ ကို ထိန္းၿပီးေတာ့ မိမိ အရည္ေသြးကို ျပတဲ့ ကတိေတြလည္း လုိပါတယ္။
ကဲ..လူငယ္ေတြ စဥ္းစားပါ။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ႏိုင္ငံမွာ ဘာေတြနဲ႔ရွိ ေနတာလဲ။ ႏုိင္ငံသား အသိတရားေတြ က ဘာလဲ။ ႏုိင္ငံသားေတြ ျဖတ္သန္းမႈ မွာ သတိတရား ဘယ္ေလာက္ ၿမဲေနသလဲ၊ ႏုိင္ငံသားေတြ ရဲ႕ကတိ ေကာ တည္ရဲ႕လား၊ ႏုိင္ငံသား ဆုိ ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေရာ၊ အႀကီး အကဲ အားလံုးကို ဆိုလိုတာပါပဲ။
“အင္း..ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ဒီ ငါးႏွစ္ သက္တမ္းမွာ အေကာင္းဆံုး ႀကဳိးစားမယ္”
ဒါေပမဲ့လည္း ျပႆနာ မ်ဳိးစံုကို ျမင္ေနရပါတယ္။ ေျပာင္းေတာ့ ေျပာင္းလဲေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဂ်ာေအး သူ႔အေမ႐ိုက္၊ မုန္႔လံုး စကၠဴကပ္၊ အဲဒီေတာ့ သမၼတႀကီး၊ သမၼတႀကီး လုပ္ တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နည္းနည္း အားနည္းေနသလို ပါပဲ။
“ကြၽန္မတို႔ ပါတီက ျဖတ္သန္းမႈ အမ်ားဆံုး၊ ပါတီ အဖြဲ႕အစည္း အားလံုး ထဲမွာ အလုပ္ႏုိင္ဆံုးပဲ”
ဒါေပမ့ဲ ေငြရတု ေက်ာ္သြားၿပီ။ ေအာင္ျမင္မႈ အရိပ္အေယာင္က လင္းေနသလို ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ အလင္းက လွ်ပ္စစ္ဌာန ကလို ျပတ္ သြားလိုက္၊ ျပန္လင္း လုိက္နဲ႔ပဲ။ အဲဒီ ေတာ့ ဥကၠ႒ႀကီးဟာ ေခါင္းေဆာင္ ပီသစြာ ဥကၠ႒လုပ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လိုေတာ့ နည္းနည္းလိုေန ေသးတယ္။
လူငယ္ေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြးၿပီးစဥ္းစားပါ။
“လုပ္တတ္လုိ႔လား”
အေရးႀကီးပါတယ္။ ၿပီးဆံုးျခင္း နဲ႔ ေအာင္ျမင္ျခင္းဟာ ဘဝရဲ႕ အဓိပၸာယ္ရွိ မႈပါပဲ။ လူငယ္ကို သူငယ္ ခ်င္းတခ်ဳိ႕က ေျပာၾကမယ္။
“မင္းကလည္း ခ်စ္သူ ရွာတာ အခုထိ မေအာင္ျမင္ေသးဘူး” ခ်စ္သူ မထားတတ္ေသးဘူးေပါ့။ အဲဒါလည္း အရည္အခ်င္း တစ္ခုပါပဲ။ သူက အိမ္ေထာင္ မၿမဲဘူး။ ခဏခဏ ကြဲေနတယ္။
“အိမ္ေထာင္မလုပ္တတ္ပါဘူး”
အဲဒီေတာ့ လုပ္တတ္လို႔လားက အေရးႀကီးပါတယ္။ လုပ္တတ္ဖို႔ အတြက္ လုပ္ခ်င္၊ ကိုင္ခ်င္စိတ္ ရွိရ မယ္။ လုိအပ္တဲ့ တျခားအခ်က္ အလက္္နဲ႔ ကြၽမ္းက်င္မႈေတြ ျပည့္စံု ရင္ေတာ့..
“ငါလုပ္တတ္ၿပီကြ” လို႔ ေအာင္ ျမင္စြာ ရင္ဖြင့္ေၾကညာ လုိ႔ရပါၿပီ။ ဘာမွအလုပ္ မျဖစ္ပါဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဘာမွမရပါဘူး။
“If you will desire, you try more and more”
ေအာင္ထြန္း
ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >Popular Journal < Thankhttps://www.facebook.com/excellencemedia
Post a Comment