ဧရာ၀တီ| October 21, 2013 |
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီလမ္းမွန္ေပၚ ေရာက္ၿပီေလာဟူေသာ ေမးခြန္းေပၚလာတိုင္း အရင္းျပန္စစ္ၾကသည္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသည္ ဒီမိုကေရစီနည္းက်၊ မက်ႏွင့္ ယင္း အေျခခံဥပေဒအရ တက္လာေသာ အစိုးရ၏ လည္ပတ္မႈ မွန္၊ မမွန္ဟူေသာ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
နာဂစ္ အေျခခံဥပေဒဟု သညာတပ္ၾကသည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို နာဂစ္ဆိုင္ကလုန္း မုန္းတိုင္း ၿပီးကာစတြင္ ဆႏၵမဲမ်ား ဇြတ္ေကာက္ခါ ျပည္သူ ၉၂ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က ေထာက္ခံသည္ဟု ေၾကညာခဲ့သည္။ ယင္းရလဒ္အေပၚ ျပည္သူမ်ားေရာ ႏိုင္ငံတကာကပါ မယံုၾကည္ခဲ့ၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ပထမဆံုး အခ်က္အေနျဖင့္ “ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသည္ အုပ္ခ်ဳပ္မည့္သူမ်ား လိုက္နာရန္ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီ ေရးဆြဲထားသေလာ” ဟူေသာ အခ်က္ျဖင့္ တိုင္းတာပါက လြဲေခ်ာ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္ေသာ အစိုးရအေနျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ထက္ ပိုျမန္ၿပီး အေတာ္အတန္ ေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားေၾကာင့္ ျပည္တြင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ၏ ေထာက္ခံအားေပးမႈကို အထိုက္အေလ်ာက္ ရရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ အက်ယ္ေလာင္ဆံုး ျဖစ္လာသည့္ ကိစၥမွာ အသစ္တက္လာမည့္ အစိုးရအဖြဲ႔ပံုစံကို ျပန္လည္ ပံုသြင္းေပးႏိုင္မည့္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး သို႔မဟုုတ္ အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲေရးပင္ ျဖစ္သည္။
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး သို႔မဟုုတ္ အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲေရးအတြက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အတိုက္အခံပါတီမ်ား၏ တိုက္တြန္းခ်က္မ်ား၊ ယင္းသို႔ ျပင္ဆင္၊ ျပန္လည္ေရးဆြဲေရးအတြက္ ျပည္သူလူထု ပါဝင္လာေစရန္ အသိပညာေပးသည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ဆက္တိုက္ ျပဳလုပ္လာၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေထာက္ခံသည့္တိုင္ ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူပြဲ၌ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ရွိသူ အားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္က ေထာက္ခံမဲေပးရန္ လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ နာဂစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ တက္လာသည့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအေနျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာမ်ား အပ္ႏွင္းရာတြင္ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားမွ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ား ရွိေနသည္။ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးတြင္ ဥပေဒျပဳ အမတ္ ၄ ပံု ၁ ပံုကို ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ခန္႔အပ္ခြင့္ ရွိေနျခင္း၊ ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရးႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ ဝန္ႀကီးဌာနတို႔အတြက္ ဝန္ႀကီးႏွင့္ ဒုဝန္ႀကီး ေနရာမ်ားအတြက္ သမၼတက ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘဲ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကသာ ခန္႔အပ္ခြင့္ ရွိေနျခင္း၊ အေရးေပၚ အေျခအေနတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာႏွင့္ တရားစီရင္မႈ အာဏာ သံုးရပ္စလံုးကို သမၼတက ကာခ်ဳပ္ကို လႊဲအပ္ေပးရန္ ျပ႒ာန္းထားျခင္းတို႔မွာ ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ လြဲေခ်ာ္ေနေၾကာင္း အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) က ေထာက္ျပထားသည္။
အဆိုးဆံုးမွာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္လိုပါက ျပည္သူမ်ားက သေဘာတူသည့္တိုင္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ လိုအပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔မွာ ျပည္သူမ်ားက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္သည့္ သေဘာမသက္ေရာက္ဘဲ အာဏာရပါတီႏွင့္ စစ္တပ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာမ်ားကို ခြဲေဝယူထားသည့္ ပံုစံ ျဖစ္ေနေပသည္။
စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ေစေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အာဏာသည္ မည္သူ႔လက္တြင္ ရွိေနသည္ကို ၁၉၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ ႏွစ္ရပ္ကို NLD ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေထာက္ျပထားသည္။
၁၉၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာသည္ ႏိုင္ငံသားတို႔၌ တည္သည္၊ အာဏာ သံုးရပ္ကို ႏိုင္ငံသားမ်ားထံမွ ခံယူ၍ ဆိုင္ရာအဖြဲ႔မ်ားက ႏိုင္ငံသားတို႔၏ ကိုယ္စားသံုးစြဲႏိုင္ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားၿပီး ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္မူ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးကို တပ္မေတာ္က အစဥ္တစိုက္ ဦးေဆာင္သြားမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီအျဖစ္ ထပ္ဆင့္အသြင္ေျပာင္းေရးတြင္ မွန္ကန္စြာ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အစိုးရတရပ္ ေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို အေႏွးႏွင့္ အျမန္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဧရာဝတီက ရႈျမင္သည္။
သို႔မွသာ စစ္အာဏာရွင္လက္ထက္ စိတ္ႀကိဳက္ေရးဆြဲထားေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျဖင့္ ျပည္သူမ်ားအေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အစိုးရတရပ္ မဟုုတ္ဘဲ ျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ ခန္႔အပ္ကာ စီမံခန္႔ခြဲေပးမည့္ စစ္မွန္ေသာ အစိုးရတရပ္ ေပၚေပါက္လာမည္ ျဖစ္သည္။
ယင္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မွတဆင့္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ၏ ယံုၾကည္မႈကို အျပည့္အဝ ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းသို႔ ေရာက္ရွိကာ ေနာက္ျပန္မလွည့္ေတာ့သည့္ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျဖစ္လာေပမည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရး၊ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရရွိေရး၊ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္စနစ္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေရးႏွင့္ အခ်ိဳးညီေသာ တိုးတက္သည့္ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျဖစ္လာေစေရး အတြက္ အေျခခံက်ေသာ ေျပာင္းလဲမႈမွာ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရး၊ သို႔မဟုတ္ အသစ္တခု ထပ္မံေရးဆြဲကာ အခ်ိန္ကာလတခု၌ အစားထိုး က်င့္သံုးေရးသည္သာ ေသာ့ခ်က္ အခရာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဧရာဝတီက ယံုၾကည္သည္။
ျပည္ေထာင္စု အစိုုးရအဖြဲ႔အႀကီးအကဲ၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔အႀကီးအကဲ မ်ားမွသည္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္မ်ားအထိ စစ္မွန္ေသာ ျပည္သူ႔ဆႏၵအရ ေရြးခ်ယ္ေပးလိုက္သူမ်ား ျဖစ္လာေစမည့္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံတရပ္ ေပၚေပါက္ေရးသည္သာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၏ ပထမေျခလွမ္း ျဖစ္ေပမည္။
ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >ဧရာ၀တီ
Post a Comment