0

ေလွ်ာက္ထားလိုပါသည္၊
မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးလို႔ ၾကားဘူးပါသည္။
အဲဒီဆယ္ပါးကို အက်ဥ္းမွ် သိလိုပါသည္။
ယေန႔ေခတ္မွာ အဲဒီမင္းက်င့္တရား ဆယ္ပါးကို
ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုလိုက္နာရပါမည္နည္း။
ဘယ္လိုျဖစ္လွ်င္ မင္းက်င့္တရား က်ိဳးေပါက္ပါသနည္း။
က်ိဳးေပါက္လွ်င္ ျပည္သူက မည္သို႔တံု႔ျပန္ရပါသနည္း။
ဆရာေတာ္တို႔၏ အေတြးအျမင္ကို သိပါရေစဘုရား။
(႐ိုေသလ်က္ ေအာင္ခ်ာ)
မင္းဆိုတာ ေလာကံ ရေၪၨတီတိ ရာဇာ (ဒီ-႒ ၃၊ ၁၈၀)အရ
လူထုကို ႏွစ္သက္ေအာင္ လုပ္ေပးတတ္လို႔ ရာဇေခၚပါတယ္။
ရာဇဆိုတဲ့ ပါဠိကို “မင္း”လို႔ ျမန္မာမႈ ျပဳပါတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္သူ (သို႔မဟုတ္) အစိုးရလို႔ ေခတ္နဲ႔အညီ
အဓိပၸာယ္ ျပန္ယူႏိုင္ပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူတို႔ လိုက္နာရမယ့္
က်င့္စဥ္ ဆယ္မ်ိဳးကို
“ေပးကမ္း၊ ကိုယ္က်င့္၊ စြန္႔ႀကဲ၊ ေျဖာင့္မတ္၊ ႏူးညံ့၊
စိတ္ ေလ့က်င့္၊ ေဒါသနည္း၊ မညႇင္းဆဲ၊ သည္းခံ၊
မဆန္႔က်င္” လို႔ အတိုေကာက္ မွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါနံ သီလံ ပရိစၥာဂံ၊ အဇၨဝံ မဒၵဝံ တပံ။
အေကၠာဓံ အဝိဟႎသၪၥ၊ ခႏၱိၪၥ အဝိေရာဓနံ။ (ဇာ ၂၊ ၉၇)။
“ေပးကမ္း (ဒါနံ)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
အစိုးရဟာ လခစားေတြကို လစာေငြ လံုေလာက္ေအာင္
ေပးရမယ္။လုပ္အားႏွင့္ လစာေငြ မွ်ေအာင္
ဖန္တီးေပးရမယ္။ လစာေငြ တိုးေပမယ့္ ၊
ကုန္ေဈးႏႈန္းေတြ ေခါင္ခိုက္ေနရင္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕
ပကတိအေျခအေနကို နားလည္ၿပီး လူထုခ်မ္းသာေအာင္
အျမန္ဆံုး ေျဖရွင္းေပးရမယ္။
အဲဒီလို ေျဖရွင္းဖို႔ မမွန္ကန္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရး
စနစ္ဆိုးေတြ၊အက်င့္ဆိုးေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္။
✤အစိုးရ ေဆး႐ံုေဆးခန္းေတြမွာ ေဆးမရွိ။
✤စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ ဖတ္စာအုပ္ေတြ၊ဗလာစာအုပ္ေတြ
မလံုေလာက္လို႔ ေက်ာင္းသားေတြ ေမွာင္ခိုေဈးက
ဝယ္ရတယ္ဆိုရင္ နံပါတ္တစ္ မင္းက်င့္တရား ပ်က္တာပဲ။
“ကိုယ္က်င့္ (သီလံ)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
“႐ိုးသား ႀကိဳးစား လုပ္အားျဖင့္ ႏိုင္ငံတည္”တဲ့။
စာသားေလး သိပ္လွတာပဲ။
အာဏာၿမဲေနတုန္းမွာ လာဘ္စားတာကို အခ်င္းခ်င္း
သိေနေပမယ့္ ကိုယ္လည္း ထူးမျခားနားေပမို႔
ေရငံု ႏႈတ္ပိတ္ မွိန္းလိုက္ေနရင္ အာဏာက်ၿပီးမွ
မဟာလာဘ္စားမႈႀကီး ေပၚတတ္တယ္။
သာမန္လခစားေတြ ဘယ္လိုမွ ႐ိုး႐ိုးသားသား
မရပ္တည္ႏိုင္လို႔ ဘယ္႐ံုးကိုပဲ သြားသြား၊
ဘာပဲလုပ္လုပ္ လဘက္ရည္ဖိုး နင့္ေနေအာင္
ေပးရတယ္ဆိုရင္၊အလုပ္ရွာေတာ့လည္း
လာဘ္ရႊင္တဲ့ေနရာကိုပဲ ေ႐ြးၿပီး ရွာရတယ္ဆိုရင္
မ႐ိုးသားလို႔ ႏိုင္ငံမတည္ႏိုင္ပါဘူး။
အဲဒီလို လူထုကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ၿပီး၊
တိုင္းျပည္ျခစားတာဟာ “နံပါတ္ႏွစ္ မင္းက်င့္တရား”
ဆိတ္သုဥ္းလို႔ပဲ။
“စြန္႔ႀကဲ (ပရိစၥာဂံ)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္တဲ့ပစၥည္းကို လူထုကို
ေဝငွေပးျခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္။
အိတ္ထဲက တစ္ျပားမွမစိုက္ဘဲ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြသြားၿပီး
ဆန္ဘယ္ႏွစ္အိတ္၊ င႐ုတ္သီး ဘယ္ႏွစ္ေတာင္း၊
ဆားဘယ္ႏွစ္ဘူး လွဴပါေၾကာင္းနဲ႔
“သူႀကီးဘုရား ႐ြာသားေကာင္းမႈ” မလုပ္ရဘူး။
လူထုဆီက လွဴခ်င္ခ်င္၊မလွဴခ်င္ခ်င္
အယူဝါဒတူတူ မတူတူ
အလွဴေငြ အတင္းေကာက္ၿပီး
လွဴတာမ်ိဳး မျဖစ္ရဘူး။ ရဟန္း၊ ရွင္ ၊လူ
သက္သာ ေခ်ာင္ခ်ိေရးအတြက္ ဘယ္ဝန္ႀကီးက
မိဘမဲ့ေက်ာင္းတစ္ခုကို သိန္းေပါင္း ဘယ္ေလာက္
ရန္ပံုေငြလွဴတယ္ဆိုရင္ နတ္လူသာဓုေခၚမွာေပါ့။
အာဏာၿမဲခ်င္လို႔ လူထုဆီက အတင္းအဓမၼ ေကာက္ခံၿပီး၊
မိမိလွဴသလို အေယာင္ေဆာင္လို႔ ကုသိုလ္မရပါဘူး။
စြန္႔ႀကဲျခင္းဆိုတဲ့ မင္းက်င့္ တရားနဲ႔ေတာ့ ေဝးပါေသးတယ္။
“ေျဖာင့္မတ္ (အဇၨဝံ)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ေျဖာင့္မတ္ဆိုတာ မေကာက္က်စ္ဘူး။
မင္းမွာသစၥာ လူမွာကတိတဲ့။
အုပ္ခ်ဳပ္သူဟာ ေပးထားတဲ့ ကတိအတိုင္းလုပ္မွ
လူထုက ယံုၾကည္တယ္။
အာဏာ တည္ၿမဲေရးအတြက္ ပုဏၰားညိဳ ၊ ပုဏၰားဝါေတြ
ေျမႇာက္ပင့္တိုင္း လိမ္တာ ဝါဒျဖန္႔တာမ်ိဳး မလုပ္ရဘူး။
ဝယ္ေပးမယ္လို႔ မိဘလုပ္သူက ကတိေပးထားပါလ်က္
သံုးေလးႏွစ္သား ကေလးဆိုၿပီး ကတိအတိုင္း မလုပ္ရင္
ဒီမိဘကို ဒီကေလး မယံုေတာ့ဘူး။
မိဘကို မယံုရင္ တစ္ျခားလူ ေျပာတာကို ယံုသြားမွာေပါ့။
“ႏူးညံ့ (မဒၵဝံ)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ႏူးညံ့ဆိုတာ သိမ္ေမြ႔တဲ့ အဓိပၸာယ္ပါ။
မာန္မာန အၿငိဳးအေတးအရင္းခံနဲ႔ မလုပ္ဘူး။
အေတြးအျမင္ ခံယူခ်က္မတူတဲ့လူေတြ စုေပါင္းၿပီး
ျပႆနာကို စာပြဲေပၚမွာ ေျဖရွင္းတယ္။
မိမိတို႔တိုင္းျပည္ တိုးတက္ေရးဆိုတဲ့တူညီတဲ့
ဦးတည္ခ်က္ နဲ႔ အေတြးအျမင္ မတူညီတဲ့လူေတြ
စုေပါင္းပါဝင္ လာႏိုင္ေအာင္လဲ ေဆာင္႐ြက္တယ္။
ဒါဟာ သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့ျခင္းရဲ႕ သေကၤတေပါ့။
တစ္ဖက္သားကို လံုးဝ ေျပာဆိုခြင့္မေပးဘဲ လမ္းေဘးက
အမိႈက္ သ႐ိုက္ပါဆိုၿပီး ကိုယ္ႏိုင္ေနလို႔ မ်က္လံုးမွိတ္ၿပီး
တစ္ဖက္သတ္ “ေဟာင္” ေနရင္ ေနာက္ဆံုး
ကိုယ္ပဲ “အဲဒါ” ျဖစ္သြားတတ္တယ္။
“စိတ္ေလ့က်င့္ (တပံ)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ခြန္အားရွိေအာင္လို႔ စိတ္ကို
ေလ့က်င့္ေပးတာ။ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု
ေျပာတာရွိတယ္။ သူဟာ ျပႆနာ
ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ကို တစ္ေနကုန္ ေျဖရွင္းရၿပီးေနာက္
ညေနပိုင္းမွာ ဦးေႏွာက္ေျခာက္ စိတ္ဓာတ္ေတြက်ၿပီး
ဘာမွမလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူးတဲ့။
အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာ ညစာစားၿပီးတဲ့ေနာက္ ခဏအနားယူ၊
ဘုရားခန္းထဲဝင္ၿပီး အဓိ႒ာန္ပုတီး စိပ္လိုက္ရင္
တိုင္ေျခေရာက္ေနတဲ့ စိတ္ဓာတ္ဟာ တိုင္ထိပ္ေပၚ
ျပန္ေရာက္သြားၿပီး အၾကံဉာဏ္ေကာင္းေတြ ရလာသတဲ့။
ဒါေပမယ့္ ယၾတာအတြက္ “ပိတ္ျဖဴပိတ္နက္ေတြ” ကို
ပခံုးမွာ လြယ္ျပတာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။
ဒါက စိတ္ပိုင္းဘဝ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။
ဝိသမေလာဘေဇာေတြ ႂကြလာေအာင္ လုပ္တာ။
“ေဒါသနည္း (အေကၠဓံ)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
“ဓားဓားခ်င္း လွံလွံခ်င္းပဲ”ဆိုတဲ့ ကမူးရွဴးထိုး
ႏြားသိုးစိတ္ဓာတ္မ်ိဳး မရွိရဘူး။
“ကဏန္း ပုတ္သင္၊ ကိုင္းပင္ ႏြားသိုး၊ လိပ္မ်ိဳး
ေခြးအ၊ဤေျခာက္ဝ နာယက မတင္ထိုက္”တဲ့။
✤ေရွ႕လည္းမတက္ ေနာက္ကလည္း မလိုက္ရင္
“ကဏန္းလိုလူ” ပဲ။
✤အထက္ကလူ မၿငိဳျငင္ရင္ ၿပီးေရာ
“ဟုတ္၊ ဟုတ္”နဲ႔ ေျပာတိုင္း ေခါင္းညိတ္ရင္ “ပုတ္သင္”။
✤ဟိုလူေျပာ ဟုတ္ႏိုး ဒီလူေျပာ ဟုတ္ႏိုး၊
အခြင့္အေရးကို ေမွ်ာ္ၿပီး ဟိုပူးဒီကပ္ရင္ “ကိုင္းပင္”။
✤အထက္ကလူ အႀကိဳက္ ေမွ်ာလိုက္ၿပီး အခြင့္အေရးေပၚရင္
မလြတ္တမ္း “ဗပ္ခနဲ” ဟပ္ယူရင္ လိပ္။
✤ေရွ႕ထြက္ “ေဟာင္” ၿပီးမွ ခ်ံဳထဲ ေျပးဝင္ရင္ “ေခြးအမ်ိဳး”။
ဒီလူေျခာက္မ်ိဳးဟာ အႀကီးအကဲ မျဖစ္ထိုက္ဘူး။
“မညႇဥ္းဆဲ (အဝိဟႎသာ)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
အုပ္ခ်ဳပ္ခံ လူထုကို မႏွိပ္စက္ရဘူး။
တိုင္းသူျပည္သားကို ရင္ဝယ္သားကဲ့သို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရမယ္တဲ့။
စီးပြားေရး က်ပ္တည္းေအာင္ ဖန္တီးၿပီး၊
တိုင္းျပည္မွာ လူေတြ မေနႏိုင္ေအာင္ မေနခ်င္ေအာင္လုပ္ရင္
ႏွိပ္စက္တာပဲ။
✤အဓမၼလုပ္အားေပး ေခၚတာမ်ိဳး။
✤အမ်ိဳးမ်ိဳး အေၾကာင္းျပၿပီး လူထုဆီက ေငြေကာက္ခံတာမ်ိဳး။
✤ဘိုးဘြားပိုင္ ျခံေျမေတြကို ထိုက္တန္တဲ့ ေလ်ာ္ေၾကးမေပးဘဲ၊
သိမ္းပိုက္တာမ်ိဳး။
✤မိမိဆႏၵမပါဘဲ လူစုလူေဝးကို
အတင္းအၾကပ္ ခ်ီတက္ခိုင္းတာမ်ိဳး။
ဆိုလိုတာက လူထုကို ကိုယ္ေရာ ၊စိတ္ပါ ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္တာ။
“သည္းခံ (ခႏၲီ)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
မိဘမ်ားလိုပဲ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံမ်ားအေပၚ
သည္းခံခြင့္လႊတ္ရသတဲ့။ မိဘဆိုတာ မိမိစကားကို
နားမေထာင္ဘဲ ပုန္ကန္တဲ့ သားသမီးမ်ားကိုလဲ အျပစ္မယူဘူး။
အခ်ိန္တန္ရင္ သနားသည္းခံခြင့္လႊတ္တာပဲ။
အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဟာ မိမိကို မႀကိဳက္လို႔ ဆန္႔က်င္သူေတြကို
မတန္တဲ့ အျပစ္ကို မေပးရဘူး။
စုတ္ခ်ာတဲ့ မူဝါဒကို ေဝဖန္လို႔
✤စာေရးဆရာ စာမေရးရ။
✤အႏုပညာသည္ အႏုပညာအလုပ္ကို မလုပ္ရ။
✤ဆရာဝန္ ေဆးမကုရ။
✤ဘုန္းႀကီးေတြ ဆြမ္းခံမထြက္ရ။
✤ၿမိဳ႕ကို စာလာမသင္ရဆိုရင္
ဒီအစိုးရဟာ “ႏွလံုးစိတ္ဝမ္း မႀကီး”ဘူးေပါ့။
“မဆန္႔က်င္ (အဝိေရာဓန)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
လူထုဆႏၵကို မဆန္႔က်င္တာ။
အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရဟာ လူထုအမ်ားစုရဲ႕
ဆႏၵအတိုင္း လုပ္ေပးရတာပဲ။
ပါဠိေဝါဟာရ “အဝိေရာဓန” ျမန္မာလို “မဆန္႔က်င္”
ဆိုတာ “ဒီမိုကေရစီပဲ”။
လူထုက “ခင္ဗ်ားတို႔ကို မႀကိဳက္ပါဘူး” လို႔
မိမိတို႔ရဲ႕ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ရင္ အာဏာကို လူထုကို
ျပန္ေပးရတယ္။ ေနရာ ဖယ္ေပးရတယ္။
မဖယ္ေပးရင္ လူထုပိုင္တဲ့ပစၥည္းကို မတရား ရယူတာျဖစ္လို႔
“အာဏာသူခိုး” ျဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒီလို ျဖစ္ရင္ ႏိုင္ရာကို
ညႇဥ္းတတ္တဲ့ ႐ိုင္းစိုင္းရက္စက္တဲ့ ေတာ႐ိုင္း တိရစၧာန္ေတြလို
ေတာနက္ႀကီးဥပေဒနဲ႔ လုပ္ေလ့ရွိတယ္။
ဥပေဒမဲ့ အာဏာရလာတဲ့ လူေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ႏိုင္ငံမွာ
အမ်ားဆႏၵ (သို႔မဟုတ္) လူထုဆႏၵဆိုတာ နဲ႔ ဥပေဒစိုးမိုးေရး
ဆိုတာေတြ မရွိႏိုင္ပါဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရဟာ
အဲဒီဆယ္မ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးေလာက္ကို က်င့္ႏိုင္ရင္ကို
လူထုက နားလည္ေပးမႈနဲ႔ တံု႔ျပန္ႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist Association】
-【ဆရာေတာ္အရွင္ေကလာသ ၏
“ဓမၼအေမးအေျဖမ်ား”မွ -
ေကာက္ႏွဳတ္ကူးယူပူေဇာ္မွ်ေဝပါသည္။】
Posted by►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
(ဇန္နဝါရီ ၈၊ ၂၀ဝ၈။)


Young Buddhist Association

Post a Comment

 
Top