ဂရိေတြးေခၚရွင္ဆုိကေရးတီးက “လူသည္ လူမႈေရးသတၱ၀ါျဖစ္သည္” (Man is a social animal) ဟုေျပာခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ျဖင့္ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေအာင္လုပ္မည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္တြင္ “ႏိုင္ငံေရးသည္ လူမႈေရးျဖစ္သည္” ဟု ၀ါဒတရပ္ ခ်မွတ္ခဲ့တာ ေတြ႕ရပါသည္။ ႏုိင္ငံေရးသည္ (Politics) ႏွင့္ လူမႈေရး (social) ကို ေရာေထြး ပစ္လုိက္သျဖင့္ လူတုိင္းလူတုိင္း ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနၾကသည္ဟု သေဘာသက္ေရာက္ပါသည္။ သူ႔အဆုိအရ မီးဖိုေခ်ာင္တြင္ ထမင္းဟင္းခ်က္ေနေသာ အိမ္ရွင္မ တေယာက္လည္း ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနသည္ဟု ထင္စရာ ရိွပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးသည္ ျပည္သူတို႔၏ လူမႈေရး လူမႈကိစၥမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္သည္ဟု ေျပာႏုိင္ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ လူမႈေရး မတူညီတာေတြရွိပါသည္။
“ႏိုင္ငံေရး” ဆုိသည့္ ေ၀ါဟာရႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာအဘိဓာန္က “ႏိုင္ငံႏွင့္စပ္ဆုိင္ေသာ အေရးကိစၥမ်ား” ဟု အဓိပၸာယ္ေပးထားတာေတြ႕ရသည္။ သို႔ေသာ္ အဘိဓာန္တြင္ “ႏိ္ုင္ငံေရးသမား” ဆိုတာကုိေတာ့ အနက္ေပးထားတာ မေတြ႕ရပါ။ သို႔ဆုိလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးသမား (politician) ဆုိတာ ႏုိင္ငံႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာ အေရးကိစၥမ်ားကုိ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် ထဲထဲ၀င္၀င္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္သူလုိ႔ေတာ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္လုိ႔ရမည္ ထင္ပါ သည္။ ထုိသို႔ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အဆုိပါ ႏုိင္ငံေရးသမားတဦးအေနျဖင့္ မည္သို႔ေသာ စိတ္ေနသေဘာထား၊ အရည္အခ်င္းေတြ ရွိရမလဲဆုိသည့္ ေမးခြန္းထြက္ေပၚလာႏုိင္ပါသည္။ အေၾကာင္းကား ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲ ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္သူတုိင္း ႏိုင္ငံေရးသမား မျဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
“ႏိုင္ငံေရး” ဆုိေသာ ေ၀ါဟာရႏွင့္ပတ္သက္၍ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက အက်ယ္တ၀င့္ရွင္းျပခဲ့ဖူးသည္။ ၁၉၄၀ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလထုတ္ ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္ သခင္ေအာင္ဆန္း ကေလာင္အမည္ျဖင့္ “ႏိုင္ငံေရး အမ်ဳိးမ်ဳိး” ေဆာင္းပါးတြင္ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ယင္းေဆာင္းပါးတြင္ “ႏုိင္ငံေရး ဆုိေသာ စကားကုိ ပထမသံုးသပ္ရန္လုိသည္။ ျပည္ထဲအေရး ေပါက္ႏွင့္ေက်း၊ ၾကက္ဥအေရာင္ တိမ္ေတာင္ သဖြယ္ မင္းေရးက်ယ္” စသည္ျဖင့္ ေရွးဗမာစကားမ်ားတြင္ ဖတ္ရ၏။ ဤစကားမ်ားကား ေကာင္းလည္းေကာင္း၏။ ဆုိးလည္းဆုိး၏။ ေကာင္းပံုကား ႏုိင္ငံေရး၏ ခက္ခဲနက္နဲေသာ အဓိပၸါယ္၊ က်ယ္၀န္းေသာ အဓိပၸါယ္ သိမ္ေမြ႕ေသာ အဓိပၸါယ္တုိ႔ကုိ ေဆာင္၏။ ဆုိးပံုကား ၾကားရသူမ်ားအား လမ္းစရွာ မေတြ႕ေစဘဲ လူမ်ားမ်ား ဆုိင္းတြင္ တီးလုိက္တုိင္း ျမည္သည့္ စည္ကဲ့သုိ႔ ပညာရွိႀကီး သဖြယ္ လူမ်ားအထင္ႀကီးေအာင္ ေျပာေကာင္းလုိ႔ ေျပာသည့္ စကားလည္းျဖစ္၏။ ဗမာျပည္၏ ႏိုင္ငံေရး ရာဇ၀င္ကုိ ျပန္ေျပာင္း၍ ၾကည့္လွ်င္ ႏုိင္ငံေရးဆုိသည္မွာ ဘယ္လုိဟာမ်ဳိးပါဟု တပ္တပ္အပ္အပ္ မရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။
အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ပညာ ဗမာျပည္သည္ ဗမာမ်ားအဖို႔ ဟုမၼ႐ူး၊ အင္ဒီပင့္ဒင့္၊ ဘံု၀ါဒ၊ ဆင္းရဲသား၊ ၀ံသာႏု စသည္ျဖင့္ မီးခုိးမဆံုး မုိးမဆံုးပင္။ ေတာရြာေဒသရွိ ဗမာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔အတြက္မွာကား တေဘာင္၊ စနည္း၊ ဘေ၀ါမ်ားႏွင့္ မင္းေလာင္းတခါေပၚလုိက္ လုပ္လုိက္၊ ႐ံႈးလုိက္၊ ေအးေအးေနလုိက္၊ တခါထပ္႐ံႈး၊ ဘုရားလက္သစ္ေတြ၊ ေမွာ္ဆရာေတြ၊ ပထမံ ဆရာေတြႏွင့္ သူတို႔ႏိုင္ငံေရးမွာလည္း လံုးလိုက္ျပားလုိက္ႏွင့္ ျဖစ္ေန၏။ လူငယ္လူရြယ္ စိတ္ျမန္ျမန္ ကုိယ္ျမန္ျမန္ေတြက်ေတာ့လည္း ေခတ္ႀကီးကို အတင္းေျပာင္းခ်င္သည္။ စိတ္ေတြမႊန္ၿပီး ဘဂၤလားက သူပုန္ေတြလို၊ အုိင္ယာလန္က နည္းေတြလုိ ဒါေတြနဲ႔ လြမ္းသူလြမ္း၊ ေဆြးသူေဆြးေနၾက၏။
ဦးဘေဘႀကီးကေတာ့ “ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ အင္မတန္ညစ္ပတ္တဲ့ ခလုတ္ပါ” ဟုဆို၏။ ဦးသိမ္းေမာင္ႀကီးကေတာ့ “ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတပိႆာမုိ႔” ႏုိင္ငံေရးကုိ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ဦးေစာကေတာ့ ၀ါးရင္းတုတ္ႏွင့္ လူမုိက္အားကိုး စခန္းသြား၏။ ေဒါက္တာဘေမာ္ကလည္း တမ်ဳိး၊ စတာလင္တုိ႔ ဟစ္တလာတို႔ကုိ အားက် သည္ဆုိ၏။ အဂၤလိပ္လုိအားျဖင့္ ေပၚလစ္တစ္ ဆုိေသာ စကားသည္ အဂၤလိပ္စကား အစပ္မဟုတ္၊ ေပၚလစ္တစ္ဆုိေသာ စကားမွာ ေခါမ တုိင္းေခၚ ဂရိျပည္မွ စတင္ေပၚေပါက္လာ၏။ ေခါမစကား (ေပၚလစ္တီ) ဆုိေသာ စကားမွဆင္းသက္လာ၏။ အဓိပၸါယ္ကား လူမ်ား စုေပါင္းအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဆုိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး ဆုိသည္မွာ လူအမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ကူးလူးအုပ္ခ်ဳပ္ေသာကိစၥပင္ ျဖစ္၏။
ဤကား ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဖြင့္ဆုိရွင္းျပခဲ့ေသာ “ႏုိင္ငံေရး” ေ၀ါဟာရ၏ အဓိပၸါယ္အက်ယ္ျဖစ္ေလသည္။ ႏုိ္င္ငံေရးသည္ ညစ္ပတ္တဲ့အလုပ္ျဖစ္သည္ဆုိေသာ စကားကုိလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္က လက္မခံခဲ့ပါ။ ႏုိင္ငံေရးကို ညစ္ေထးေအာင္ တမင္ဖန္တီး လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး အဓိပၸါယ္ပ်က္ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္ခဲ့သည္။ စင္စစ္တြင္ ႏုိင္ငံေရးသည္ လူမ်ားစုေပါင္းအုပ္ခ်ဳပ္မႈျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူမႈေရးထက္ ပို၍ က်ယ္၀န္းပါသည္။ လူအမ်ားေကာင္းစာေရးအတြက္ လုပ္ကိုင္ရေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းျဖစ္ရန္ လုိသည္။ သို႔ဆုိလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းတဦးျဖစ္ရန္ ဘာေတြလုိအပ္ပါသလဲ၊ ဘယ္လုိအရည္အခ်င္းနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ေတြ ရွိရမွာပါလဲ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ့ ဒီလုိျဖစ္ဖို႔အခ်က္ ၆ ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုရမယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့ပါသည္။
ယင္းတုိ႔မွာ
(၁) တုိင္းျပည္ က်ေရာက္ေနတဲ့ေဘးကို တကယ္စြန္႔စားၿပီး ကယ္တင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိး ရွိရမယ္။
(၂) အလုပ္လုပ္ကိုင္တဲ့ေနရာမွာ ႐ုိးသားမႈ အျပည့္အ၀ ရွိရမယ္။
(၃) စြန္႔စားရမယ့္ေနရာမွာလည္း ဇြဲ၊ သတၱိနဲ႔ျပည့္စံုၿပီး ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔၊ အသက္ကို စြန္႔ရဲတဲ့စိတ္မ်ဳိးလည္း ေမြးတတ္ရမယ္။
(၄) ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကုိပဲ အမွန္လုိ႔ မယူဆတဲ့ စိတ္ထားမ်ဳိး ေမြးတတ္ရမယ္။
(၅) ကိုယ့္လူမ်ဳိးနဲ႔ ကိုယ့္ကုိအားကုိးတဲ့ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္လည္းရွိရမယ္။
(၆) အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ အဲဒီငါးခ်က္ျဖစ္ၿပီး ပညာ ဗဟုသုတ အေတြ႕အႀကံဳေတြကို လုပ္ရင္း ကိုင္ရင္း ေလ့လာရင္းနဲ႔ ရရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနရမယ္ တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
(၁) တုိင္းျပည္ က်ေရာက္ေနတဲ့ေဘးကို တကယ္စြန္႔စားၿပီး ကယ္တင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိး ရွိရမယ္။
(၂) အလုပ္လုပ္ကိုင္တဲ့ေနရာမွာ ႐ုိးသားမႈ အျပည့္အ၀ ရွိရမယ္။
(၃) စြန္႔စားရမယ့္ေနရာမွာလည္း ဇြဲ၊ သတၱိနဲ႔ျပည့္စံုၿပီး ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔၊ အသက္ကို စြန္႔ရဲတဲ့စိတ္မ်ဳိးလည္း ေမြးတတ္ရမယ္။
(၄) ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကုိပဲ အမွန္လုိ႔ မယူဆတဲ့ စိတ္ထားမ်ဳိး ေမြးတတ္ရမယ္။
(၅) ကိုယ့္လူမ်ဳိးနဲ႔ ကိုယ့္ကုိအားကုိးတဲ့ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္လည္းရွိရမယ္။
(၆) အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ အဲဒီငါးခ်က္ျဖစ္ၿပီး ပညာ ဗဟုသုတ အေတြ႕အႀကံဳေတြကို လုပ္ရင္း ကိုင္ရင္း ေလ့လာရင္းနဲ႔ ရရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနရမယ္ တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
အဲဒီအခ်က္ေတြထဲမွာ “႐ုိးသားမႈ”အျပည့္အ၀ ရွိရမယ္ဆုိသည့္ အခ်က္ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ႐ုိးသားမႈ ရွိသူမဟုတ္လွ်င္က်န္အခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေနပါၿပီဟု ေၾကြးေႀကာ္ေနသည့္တုိင္ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္း မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ယေန႔ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးဇာတ္ခံုတြင္ ပါတီမ်ားစြာ ထူေထာင္ကာ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ပါတီႏုိင္ငံေရး ျဖစ္ပါသည္။ ပါတီမထူေထာင္ဘဲ အထက္ပါ အခ်က္ ၆ ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုေနသူ လူငယ္၊ လူလတ္၊ လူႀကီးမ်ားလည္း ရွိေနႏုိင္ပါသည္။ အဓိက အက်ဆံုး အခ်က္မွာ အမ်ားေကာင္းစားေရးကုိ မည္သည့္က႑မွ မဆုိ ႐ုိးသားမႈႏွင့္အတူ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၾကေရးပင္ ျဖစ္သည္။
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းေနစဥ္ ကာလမ်ားက အိႏၵိယႏုိင္ငံမွ ၾသဇာႀကီးမားေသာ သတင္းစာႀကီး တေစာင္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ “ႏိုင္ငံေရးအား” အေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါသည္။ ထုိအေၾကာင္းကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထုတ္ေ၀ေနသည့္ “ဒီးဒုတ္” ဂ်ာနယ္တြင္ ျမန္မာျပန္ဆုိေဖာ္ျပခဲ့ရာ ႏုိင္ငံေရးသမား စစ္စစ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္းကို ေအာက္ပါအတုိင္း သိရွိခြင့္ရၾကပါသည္။
“ဗမာျပည္သည္ ယေန႔အဖို႔ တခုတည္းေသာ ႏိုင္ငံေရးပါတီႏွင့္ တဦးတည္းေသာေခါင္းေဆာင္ရွိေသာ တုိင္းျပည္ အျဖစ္တြင္ တည္လ်က္ရွိ၏။ အျခားအဖြဲ႕မ်ား ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ ယခုအထိ စာမဖြဲ႕ေလာက္ေသး။ ဖဆပလ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွာ တိတိက်က်ေျပာရလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတခု မဟုတ္ေပ။ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လူငယ္မ်ားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မ်ား၊ အလုပ္သမားႏွင့္ လယ္သမားအစည္းအ႐ံုး သမဂၢမ်ားတို႔ႏွင့္ တုိင္းရင္းသားမ်ဳိးျခား အဖြဲ႕တုိ႔၏ ညီၫြတ္ေရးတပ္ဦးျဖစ္ေပရာ ႏုိင္ငံေရးပါတီအျဖစ္သုိ႔ အျမန္ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိေနေလသည္။ ဖဆပလ၏ ဥကၠ႒ အသက္ ၃၁ ႏွစ္သာရွိေသးသူ ဦးေအာင္ဆန္းမွာ ယေန႔ျမန္မာျပည္ႏုိင္ငံေရးတြင္ လြန္ကဲ ထူးျခားစြာ ၾသဇာအာဏာ အႀကီးဆံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လ်က္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၏ လြတ္လပ္ေရးအင္အားစု မ႑ိဳင္ ျဖစ္ေနေလသည္။
(ေဆးလိပ္ပင္ေသာက္ေသာ္လည္း) ေနထုိင္၀တ္စားမႈ၊ ၿခိဳးၿခံ႐ုိးသားမႈမွာ (ရေသ့ရဟန္းပမာ) ျပင္းထန္လ်က္၊ အိေျႏၵႀကီးရာတြင္လည္း ဤမွ်ငယ္ေသးေသာ အသက္အရြယ္ႏွင့္ ဟပ္၍ပင္ မရေအာင္ရွိ၏။ (တခါတရံတြင္ ၿပံဳးတတ္၍သာ ေတာ္ေပးေတာ့သည္။) စိတ္အားထက္သန္လွ၍ စိတ္ဓာတ္လည္း ျပင္းထန္ေပရာ၊ ၎အား ဟန္ေအာင္ေနသူဟု အထင္မွားလြယ္ၾကေပမည္။ သို႔ရာတြင္ ၎မွာ ဟန္ေဆာင္သူမဟုတ္ေပ။ သူသည္ စည္းစိမ္ႏွင့္ ရာထူးကုိ မက္သူ မဟုတ္ေခ်။ စစ္ႀကီးမျဖစ္မီက ဗမာႏုိင္ငံေရးသမားတို႔ ထံုးစံကုိ ဖ်က္၍ ဗမာ့ေခတ္သစ္ႏုိင္ငံေရးကုိ ပံုသြင္းသူျဖစ္ေလသည္။ သူသည္ ဘယ္ပါတီမွ မစြဲလန္းေခ်။ ဂႏၵီႏွင့္ ဘုိ႔စ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စပ္ထားသည္ႏွင့္ တူေလသည္။ အသက္ ၃၀ ေအာက္ လူငယ္ပိုင္းမွန္သမွ် သူ႔ေနာက္တြင္ရွိေနၾက ေလသည္။”
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးရၿပီးရင္ ႏုိင္ငံေရးေလာကမွ အနားယူမည္ဟု ျပတ္ျပတ္သား သား ေျပာခဲ့ဖူးတာရွိသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ အာဏာႏုိင္ငံေရး လာေတာ့မည္ျဖစ္၍ အာဏာမမက္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ယခုလုိ ေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သူေျပာတာ လံုး၀မလြဲပါ။ လြတ္လပ္ေရးရခ်ိန္ကစလို႔ ႏုိင္ငံအာဏာရရွိေရး အတြက္ ပါတီအမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚလာၿပီး၊ အေျခအေနမဟန္သူ ႏုိင္ငံေရးသမားဆုိသူမ်ား ေတာခုိၾကသည္။ အာဏာရပါတီ အစိုးရကို လက္နက္ကိုင္ဆန္႔က်င္ၾကသည္။ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ေတြ အလြန္မ်ားလြန္း၍ ေရာင္စံုသူပုန္မ်ားဟု စု႐ံုးေခၚၾကရသည့္အထိ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၿဗိတိသွ်ကိုလုိနီလက္ေအာက္မွ လြတ္စ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး အေျခအေနမွာ လံုး၀တည္ၿငိမ္မႈမရွိခဲ့ပဲ အာဏာရရွိေရးကသာ ထိပ္တန္း အဆင့္ျဖစ္ေနခဲ့သည္။
ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီေခတ္တြင္ ႏုိင္ငံေရးသမားဆုိသူမ်ားသည္ လူတန္းစားတရပ္သဖြယ္ျဖစ္လာသည္။ ျမန္မာျပည္သူေတြကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြဟာ အေျပာေကာင္းလြန္းတယ္၊ ၾကမ္းပုိးကို လိပ္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာတတ္တယ္၊ ကိုယ္အႏုိင္ရဖို႔ဆုိရင္ ဘာမဆုိေျပာရဲဆိုရဲ လုပ္ရဲ ကိုင္ရဲၾကတယ္ဟု စြဲစြဲၿမဲၿမဲမွတ္ယူထား ၾကပါသည္။ ဒါကလည္း ဦးႏုရဲ႕ ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီေခတ္က သန္႔ရွင္းနဲ႔ တည္ၿမဲပါတီတို႔ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ၾကတဲ့အခါ တရားနည္းလမ္း မက်တာေတြနဲ႔ လုပ္ခဲ့ၾကတာကုိ ျပည္သူေတြ မ်က္ျမင္မုိ႔ ေျပာၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါဟာ ျဖဴစင္မြန္ျမတ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးကုိ ညစ္ပတ္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၏ ႐ုိင္းစုိင္းယုတ္မာမႈမ်ားပဲ ျဖစ္သည္။
သမုိင္းဟူသည္ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းျဖစ္ရာ ယေန႔ မိမိတို႔ေကာင္းေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မ်ားသည္ ေနာင္မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မဆုိ ေကာင္းေသာမွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္သာ ထာ၀ရရွိေနမည္ျဖစ္ပါသည္။ မေကာင္းတာေတြကို ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ေရးသားထားမႈမ်ားသည္ သမုိင္းျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား မဟုတ္ပါ။ လိမ္လည္ မႈသာျဖစ္သည္။ တခ်ိန္တြင္ အလိမ္ေပၚမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ႏုိင္ငံေရးေလာကတြင္ ဒီမုိကေရစီစနစ္ လက္ခံက်င့္သံုးေနသမွ် ေရြးေကာက္ပြဲေတြမည္။ ရွိလည္း ရွိခဲ့ဖူးၿပီ။ ယခုလည္း ၂၀၁၅ ႏုိ၀င္ဘာ ၈ ရက္တြင္ ပါတီစံုအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ လာဦးမည္။ ပါတီေတြ မဲဆြယ္ေနၾကၿပီျဖစ္၏။ သူတို႔ပါတီ၏ မူ၀ါဒေတြကိုလည္း ေဖာ္ျပေနၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး လုိပါသည္။ ျပည္သူလူထုအား လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားေသာ မစားရ ၀ခမန္းျဖစ္ေသာ မက္လံုးေတြေပးကာ ေနာင္တြင္ အာဏာရလာေသာအခါ ယင္းမက္လံုးမ်ားအား အိပ္မက္ပမာ ထားလိုက္မည္ဟု လက္ခံထားသူ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား တေခတ္ျပန္လည္ မလာပါေစနဲ႕ဟု ဆုေတာင္းလုိ္က္ပါသည္။
(ေမာင္ေဆြဝင္း (ပဲခူး) သည္ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ေဆာင္းပါးရွင္တဦးျဖစ္ၿပီး ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ား၊ အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ပံုမွန္ေရးသားေနသည္)
http://burma.irrawaddy.org/
Post a Comment