0
လက္ေမာင္းသားေလးေတြ၊ ၀မ္းဗိုက္သားနဲ႔ ေပါင္တန္ေလးေတြ၊ သူ႔ကိုယ္ခႏ္ၶာအေရျပားေပၚ အနမ္းေတြ အဆက္မျပတ္ထိေတြ႕ လႈပ္ရွား ေနရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ လိင္စိတ္ႏိုးၾကားလာၾကတယ္။
““ကိုယ္က အရမ္းႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕တာပဲ၊ ကိုယ္လဲအႏုပညာဆန္ တယ္””
““အင္း . . . ပစ္ၥည္းကိုနမ္းမယ္ေလ၊ အတြင္းခံခၽြတ္လိုက္ေနာ္””
““အား . . . အရမ္းယားေနၿပီ၊ ကိုရယ္ ေတာ္ပါေတာ့””

စာဖတ္သူမ်ားခင္ဗ်ာ။ အထက္ပါစာသားမ်ားမွာ ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ ထုတ္ေ၀ေသာ အျပာစာအုပ္မ်ားထဲမွ စာသားမ်ားမဟုတ္ပါ။ ယခုတေလာ နာမည္ႀကီးေနေသာ ကဗ်ာဆရာတေယာက္၏လံုးခ်င္း၀တ္ၳဳစာမ်က္ႏွာ (၆၃)မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္စာသားမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။

ယခုထက္ပို၍႐ုန္႔ရင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ အဖြဲ႕အႏြဲ႕မ်ားပါရွိေသးေသာ္လည္း သူ႔ကိုေၾကာ္ျငာေပး သလိုျဖစ္မည္စိုးသည္.အျပင္ စာဖတ္သူမ်ားကို ေလးစားေသာအားျဖင့္ လံုးေစ့ပတ္ေစ့ စာတမ်က္ႏွာအျပည့္အ၀ မေဖာ္ျပေတာ့ပါ။

အမွန္စင္စစ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရွး႐ိုးစြဲ၀ါဒီ(ကြန္ဆာေဗးတစ္တဦး မဟုတ္ပါ)။ ထို႔အတူ ဆန္းလ်င္ၿပီးေရာ၊ ေျခေထာက္ပန္းပန္လဲျဖစ္သည္ ဟု အေနာက္တိုင္းက လူေတြလုပ္သမွ် ေရာေယာင္ေထာက္ခံသူလည္း မဟုတ္ပါ။ အရာရာကိုမိမိ ကိုယ္ပိုင္ၪာဏ္ျဖင့္ သင့္မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္တိုင္းထြာ ၿပီးမွ လက္ခံသင့္ မခံသင့္ဆံုးျဖတ္ပါသည္။

ပထမဆံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားရမည္မွာ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးက ေခၽြးႏွင့္ေသြးႏွင့္ရင္း၍တိုက္ယူခဲ့ေသာ လြတ္လပ္စြာေရးသားထုတ္ေ၀ခြင့္ (ၤမနနိသာ သ္ ဏမန််) ဆိုသည္မွာ ဒါမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ အႏုပညာသမား သည္ သူ၏အႏုပညာလက္ရာတခုကို ဖန္တီးရာတြင္ ေဘာင္အကန္႔ အသတ္မရွိဘဲ လြတ္လပ္စြာဖန္တီးခြင့္ (ဏသနအငခ ဴငခနညခန)ရွိသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာတူလက္ခံပါသည္။ ထိုလြတ္လပ္ခြင့္အရ စာေရးဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳသည္ ဒႆဂီရိဆိုေသာဒ႑ာရီထဲမွ လူဆိုးႀကီးကို သနားစဖြယ္ ျဖစ္လာေအာင္ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ေနရာမွထားကာ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ခဲ့သည္။ ဆရာ ႏိုင္၀င္းေဆြသည္ မဟူရာေမတ္ၱာ၀တ္ၳဳထဲတြင္ ပန္ထြာမင္းသမီးႏွင့္စိတ္ကူး ယဥ္ဇာတ္ေကာင္ လူငယ္တဦးကို ေမတ္ၲာမွ်ေစခဲ့သည္။

အရာရာသည္ စာေရးဆရာတို႔၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမွ ေပါက္ဖြားလာပါသည္။ စာေရး ဆရာသည္ သူ႔စိတ္ကူးထဲမွာရွိသမွ်ကို ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ေအာက္တြင္ လြပ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိဖန္တီး႐ံုမွ်ျဖင့္ျပႆနာ မရွိ၊ အမ်ားသိေအာင္၊ ျမင္ေအာင္၊ ဖတ္ေအာင္တရား၀င္ ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ခ်ိ၊ ထုတ္ေ၀ၿပီဆိုလွ်င္ ျဖစ္လာသမွ် ကြင္းဆက္မ်ားအားလံုးကို စာေရးသူ ကတာ၀န္ယူရေတာ့မည္။ လြတ္လပ္ၿပီဆိုၿပီး လမ္းေဘးတြင္ ေဆး႐ိုးလွမ္း ျခင္းကား မလုပ္သင့္ေသာလုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။ စာေပစီစစ္ေရးအလိုမရွိဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေလးအနက္ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္းမွာ အထက္ပါအေရးအသား မ်ား တရား၀င္ေရးခြင့္ရခ်င္ေသာေၾကာင့္မဟုတ္။

ဒီမိုကေရစီ၌ ၽြငါ့အ ေညိ ီကအပ ဟူ၍ရွိရာ အခြင့္အေရးႏွင့္တာ၀န္ကို အတူတကြ လက္သင့္ ခံရေပမည္။ လြတ္လပ္မႈအခြင့္အေရးနည္းတူ တာ၀န္ယူမႈဆိုသည္လည္း ရွိသင့္ေပသည္။ လိင္ဆက္ဆံျခင္းသည္ လူတိုင္းႏွင့္မကင္းေသာေၾကာင့္ လူတိုင္းသိေအာင္ေရးျခင္းသည္ အျပစ္မရွိဆိုသည္မွာ အ႐ူးတေယာက္ လက္၌ ဓားအပ္လိုက္ၿပီး လြတ္လပ္စြာခုတ္ခြင့္ျပဳလိုက္သည္ႏွင့္တူေပ၏။ လူသည္ အ၀တ္အစားမပါဘဲ၊ ကိုယ္လံုးတီးေမြးဖြားလာသူမ်ားျဖစ္ရာ ကိုယ္လံုးတီးေနျခင္းမွာ သဘာ၀က်သည္ဟုယူဆကာ လူစည္ကားရာ လမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္ သြားေရာက္ေနပါေခ်က ဒီမိုကေရစီအထြန္း ကားဆံုး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ပင္ အမ်ားျပည္သူကို အေႏွာင့္ အယွက္ေပးမႈျဖင့္ ဖမ္းဆီးတရားစြဲဆိုျခင္းခံရေပမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လူတေယာက္ျခင္းတြင္ ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ေတြးခြင့္၊ ေရးခြင့္၊ ေျပာခြင့္ရွိ ေသာ္လည္း လူသည္တေယာက္တည္းေနေသာ သတ္ၲ၀ါမဟုတ္၊ လူ႔ အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ေနေသာ သတ္ၲ၀ါျဖစ္ရာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကိုပါထည့္ တြက္ရေပမည္။

ကိုယ္တေယာက္ထဲအတြက္မွန္၍ အမ်ားျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ဆိုသည္မွာ စစ္မွန္ေသာဒီမိုကေရစီမဟုတ္ေခ်။ အစိုးရသည္ နဂိုထဲကမွ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို အျပည့္ အ၀မေပးခ်င္ေပ။ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ၊ ြကငိနိ ီနာသခမေခပ စသည္ျဖင့္ အာဏာရွင္ဒီမိုကေရစီကိုသာေပးဖို႔ ႀကိဳးစား ေနသည္မွာ ကမ္ၻာကအသိျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ သည္လိုစာအုပ္ မ်ဳိးကို တရား၀င္ထုတ္ေ၀လိုက္သည္မွာ အႏုပညာသမား႐ႈေထာင့္မွ မိမိ ဘာသာ မွန္သည္ဟုပင္ဆိုဦးေတာ့ အစိုးရဘက္မွ ဒီမိုကေရစီ၏ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈမ်ားဟု တံဆိပ္ကပ္ကာ ၀ါဒျဖန္႔ခြင့္ရသြားမည္ျဖစ္ သည္။ ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္း အၿမဲတမ္းမေကာင္းေျပာခ်င္ေနၾကေသာ စစ္အစိုးရဘက္ေတာ္သားမ်ား၊ ရမယ္ရွာအေၾကာင္းျပစရာျဖစ္သြားေပ လိမ့္မည္။

ဤစာအုပ္သာမဟုတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ဟုန္းခနဲေက်ာ္ၾကားလာေသာ ခ႐ိုနီအခ်ဳိ႕ကို အၿမဲတမ္း ရန္ေထာင္ပုတ္ ခတ္ေရးသားေသာ ဂ်ာနယ္တေစာင္ကိုပင္ စာေပေလာကသားအစစ္ မ်ားသည္ အားေပးေထာက္ခံမွုမရွိပါေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ႏုနယ္လွေသး ေသာ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္သည္ ဤကဲ့သို႔ ပတ္ၾကမ္းတိုက္လာေသာ အမုန္းတရားတိုးပြားေရး စာေစာင္ဂ်ာနယ္မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးၿပိဳကြဲသြား မွာကိုစိုးရိမ္၍ ျဖစ္သည္။ အစိုးရကို ေ၀ဖန္ျခင္းကိုေထာက္ခံေပသည္။သို႔ေသာ္ ပုဂ္ၢိဳလ္ေရးငယ္က်ဳိးငယ္နာေဖာ္၍ ကေလာ္ဆဲျခင္းသည္ ဂ်ာနယ္ လစ္မ်ား၊ စာေရးဆရာအစစ္မ်ားလုပ္ရမည့္အလုပ္မဟုတ္၊ ငါးစိမ္းတန္း မွ ေစ်းသည္မ်ားရန္ျဖစ္ နပန္းလံုးေသာအခါ ၾကားရေလ့ရွိေသာစကား မ်ားသာျဖစ္၍ စာမဖတ္လဲ ၾကားေနၾကစာလံုးမ်ားျဖစ္ေပသည္။
ဒုတိယအခ်က္မွာ ညစ္ညမ္းစာေပမ်ားကို တစ္တစ္ခြခြ ထည့္သြင္း ေရးသားမွ အႏုပညာေျမာက္သလား၊ ေမာ္ဒန္စာေပျဖစ္သလား ဟူေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္အရလိုအပ္ပါက လိင္ဆက္ဆံ ခန္းမ်ားကို ထည့္သြင္းေရးသားေသာ အစဥ္အလာသည္ ကမ္ၻာ့စာေပမွာ လဲရွိခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာ့စာေပမွာလဲရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အဓိကအခ်က္မွာ စာအုပ္တအုပ္လံုး အႏုပညာေျမာက္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္လြန္း၍မရွိမျဖစ္ အျပာဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားကို ခပ္ေဖာ့ေဖာ့ထည့္သြင္းထားျခင္းအား အႏုပညာ ႐ႈေထာင့္မွ လက္သင့္ခံႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ္လည္း အႏုပညာေျမာက္ေျမာက္ မေျမာက္ေျမာက္ လူစိတ္၀င္စားေအာင္ အျပာခန္းမ်ား ေဖာေဖာသီသီ ထည့္ထားလွ်င္မူကား အေပါစားစာေပအဆင့္သို႔ ေလွ်ာက်သြားေပမည္။ သံပရာရည္ေဖ်ာ္ရာတြင္ သၾကားႏွင့္ဆားအနည္းငယ္လိုအပ္ေသာ္လည္း ဆားႏွင့္သၾကားကို လိုအပ္ေသာပမာဏထက္ ပိုထည့္ခဲ့လွ်င္ ေအာ့ႏွလံုး နာစရာအျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားေပမည္။

ကမ္ၻာ့စာေပ၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ီ.ံ ဴေတမနညခန ဆိုေသာစာေရးဆရာႀကီးသည္ ၁၉၂၈ တြင္ ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူ (ဴေိပ ဃ့ေအအနမူနပ် ဴသလနမ )ဟူေသာ ၀တ္ၳဳကို အီတလီ၌ေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းမွာ အထက္တန္းလႊာအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ ခ်ာတာလီဆိုေသာ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ရွိၾကပါသည္။ ေယာက္်ားျဖစ္ သူ ကလစ္ဖို႔ဒ္ခ်ာတာလီ(ဃူင္္သမိ ဃ့ေအအနမူနပ)သည္ စစ္အတြင္းက ရေသာဒဏ္ျဖင့္ ခႏ္ၶာကိုယ္ေအာက္တပိုင္း ေလျဖတ္သြားသည္။ မယား ျဖစ္သူ ေလဒီခ်ာတာလီကိုလည္း သိပ္ၿပီးၾကင္ၾကင္နာနာမဆက္ဆံ၊ မွန္တန္းသာဆက္ဆံသည္။ လူကေတာ့ ခ်မ္းသာေသာလူႀကီးလူေကာင္း တေယာက္ျဖစ္သည္။ သူ႔တြင္ အလြန္က်ယ္ေသာ ဥယ်ာဥ္ႀကီးတခုရွိရာ ထိုဥယ်ာဥ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ငွားထားေသာ အလုပ္သမား အိုလီဗာမယ္လာ(ဥူငလနမ ၾနူူသမ် )ဆိုေသာ လူတေယာက္သည္ ေတာ အုပ္ထဲတြင္ သစ္လံုးအိမ္ကေလးျဖင့္ တေယာက္တည္းေန၏။

ခ်မ္းသာ ေသာ္လည္း ေမတ္ၲာငတ္ေနေသာ ေလဒီခ်ာတာလီသည္ ေတာထဲသို႔ သြားလည္ရင္း အလုပ္သမားျဖစ္ေသာ အိုလီဗာႏွင့္ညိၾကေတာ့သည္။ အဆင့္အတန္းတူေသာ္လည္း ေမတ္ၲာငတ္ေသာဘ၀၊ လိင္ကိစ္ၥအလိုမက် ေသာဘ၀ကတဖက္၊ အဆင့္အတန္းမတူေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္အာ႐ံု ကို ေက်နပ္မႈေပးႏိုင္ေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတ္ၲာကတဖက္၊ စိတ္ႏွင့္႐ုပ္။ ခႏ္ၶာ ကိုယ္ႏွင့္ စိတ္ခံစားမႈ၊ ဇာတ္ခြဲျခားမႈႏွင့္ လူမႈေရးပဋိပက္ၡမ်ားကို စာေရး ဆရာ ဒီအိပ္ခ်္ေလာရင့္(စ္)က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အျပာခန္းမ်ားကိုပါထည့္ ေရးခဲ့သည္။ ပြင့္လင္းေသာလူ႔အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္သည့္ ဒီမိုကေရစီဘိုးေအ အဂၤလန္ႏိုင္ငံမွာပင္ ၁၉၆၀ ၌ ပင္ဂြင္းစာအုပ္တိုက္က ၿဗိတိန္တြင္ျဖန္႔ခ်ိ ေသာအခါ ၀တ္ၳဳကိုလက္မခံဘဲ ၁၉၅၉ ညစ္ညမ္းစာေပထုတ္ေ၀မႈတားဆီး ေရးဥပေဒျဖင့္ စာေရးဆရာႏွင့္ စာအုပ္တိုက္ကို ႐ံုးတင္တရားစြဲခဲ့သည္။ ထိုဥပေဒမွာ ညစ္ညမ္းစာေပအျဖစ္ တရားစြဲခံရေသာစာအုပ္တအုပ္သည္ စာေပအႏုပညာလက္ရာေျမာက္ေၾကာင္း ခိုင္လံုစြာသက္ေသျပႏိုင္လွ်င္ တရားစြဲျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ရႏိုင္ေပသည္။ တရားစြဲသူမ်ားက ေလဒီခ်ာ တာလီစာအုပ္တြင္ ၤကခု ဆိုေသာစာလံုး မၾကာခဏပါေနျခင္း၊ အမ်ဳိးသမီး တန္ဆာကိုရည္ၫႊန္းေသာ ဃကညအ ဆိုေသာစာလံုး မၾကာခဏပါေနျခင္း တို႔ကို ေထာက္ျပၾကသည္။

စာေရးဆရာ ႏ.ၾ ၤသ်အနမ ၊ စာေပေ၀ဖန္ေရး ပညာရွင္ပါေမာက္ၡ ံနူနည ြေမိညနမ ၊ အဂၤလိပ္စာေပႏွင့္ လူမႈေဗဒပညာ ရွင္ ၽြငခ့ေမိ ံသါါသမအ အေတြးအေခၚပညာရွင္ ၽြေပာသညိ ၽႊငူူငော်၊ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ဥပေဒပညာရွင္ ၿသမာေည ွအ ဲသ့ည- ွအနလေ် စသည့္ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ၏ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားကို သက္ေသအျဖစ္ေခၚယူေမးျမန္း ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၁၉၆၀ ၌ အမိန္႔ခ်ခဲ့ရာ ဂ်ဴရီလူႀကီးမ်ားအနက္ အမ်ဳိးသမီး (၃)ဦးႏွင့္ အမ်ဳိးသား (၉)ဦး၊ ေပါင္း (၁၂)ဦးက အျပစ္မရွိဆို ေသာ မဲကိုေပးခဲ့ၾကသျဖင့္ ပင္ဂြင္းစာအုပ္တိုက္လည္း အေရးယူခံရမည့္ ေဘးမွကင္းေ၀းသြားသည္။
ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံတြင္မူ ဤစာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀ခြင့္ပိတ္ပင္ခဲ့သည့္ အျပင္ ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူ စာအုပ္အမႈရင္ဆိုင္ရျခင္း(ႊ့န ႊမငေူ သ္ ဴေိပ ဃ့ေအအနမူနပ) စာအုပ္ကိုလည္းပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ ကေနဒါႏိုင္ငံ တြင္လည္း ေလဒီခ်ာတာလီစာအုပ္ကို ညစ္ညမ္းစာေပဟုသတ္မွတ္ကာ ထုတ္ေ၀ၿပီး ႏွစ္(၃၀)ခန္႔ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။

အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္လည္း ႏိုင္ငံျခားစာအုပ္မ်ားထဲတြင္ ႊမသစငခ သ္ ဃေညခနမ ၊ ၤကညညပ ံငူူ စာအုပ္ မ်ားႏွင့္အတူ ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူစာအုပ္မွာ ပိတ္ပင္ခံခဲ့ရသည္။ ဂ်ပန္တြင္ ထိုစာအုပ္ကို ဘာသာျပန္ထုတ္ေ၀မိ၍ ၁၉၅၇ တြင္ ထုတ္ေ၀သူ ကို ယန္းႏွစ္သိန္းခြဲ၊ ဘာသာျပန္သူကို ယန္းတစ္သိန္းစီ ဒဏ္ေငြေပး ေဆာင္ရန္ အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ အိႏ္ၵိယတြင္လည္း အျငင္းအခုံမ်ားစြာ ျဖစ္ၿပီး ၁၉၆၄ တြင္ ထိုစာအုပ္ကိုပိတ္ပင္ခဲ့သည္။

ဆိုလိုရင္းမွာ လြတ္လပ္ပါသည္ဟူေသာ ဒီမိုကေရစီဘိုးေအႏိုင္ငံ ေတြမွာပင္ ညစ္ညမ္းစာေပကို လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကလက္သင့္မခံပါ။ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာပင္ ညစ္ညမ္းစာေပႏွင့္အႏုပညာကို တရားတေပါင္ရင္ဆိုင္ ရသည္အထိ အျငင္းပြားခဲ့ၾကရသည္။ ေလဒီခ်ာတာေလ၏ခ်စ္သူသည္ စာေပအႏုပညာတန္း၀င္ေန၍သာ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ကမ္ၻာက လက္ခံ ထားေသာလက္ရာျဖစ္သည္။ အႏုပညာအရည္ၿခံဳ၍ အျပာစာအုပ္ျဖစ္ခဲ့ ပါက တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ထိုလက္ရာကို အားက် ၍ေလာမသိ။ ျမန္မာကဗ်ာဆရာေအာင္ရင္ၿငိမ္းကလည္း အျပာဆန္ဆန္ စာအုပ္တအုပ္ထုတ္လာသည္။ သူကေတာ့ သူ႔၀တ္ၳဳမွာ အျပာစာအုပ္ မဟုတ္ပါဟုဆိုလာသည္။

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက တရားစြဲမည္ဟု ဆို၏။
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ၀ယ္ ယခုကာလသည္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းဆံု လမ္းခြသို႔ေရာက္ေနေသာ အလြန္အေရးႀကီးသည့္ကာလျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေရး၊ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပဳျပင္ေရးကို ၿဴီ ႏွင့္ ျပည္သူမ်ားသည္ တစိုက္မတ္မတ္ေတာင္းဆိုေန၏။ ထိုႏိုင္ငံေရး ေရ ခ်ိန္ျမင့္လာမႈကို တန္ျပန္သည့္အေနျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္တို႔သည္ မဟာသႏ္ၱိသုခဆိုေသာ ဘာသာေရးဗံုးတလံုးကို ေဖာက္ခြဲလိုက္၏။ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကို လူ၀တ္လဲၿပီး အင္းစိန္ေထာင္သို႔ပို႔လိုက္ျခင္းျဖင့္ ၂၀၀၇ သံဃာအေရးေတာ္ပံုလို ျပန္ျဖစ္ေစရန္ဖန္တီး၏။ ဦးဆန္းဆင့္ ကိုဖမ္းဆီးျခင္းဟူေသာ ေနာက္ထပ္အာ႐ံုလႊဲေျပာင္းမႈ ဗံုးတလံုးကိုခြဲလိုက္ ၏။ ရခိုင္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကို တာ၀န္မွအနားယူခြင့္ျပဳသည္ဟူေသာ လွည့္ကြက္တခုေပၚလာ၏။ နယ္စပ္ေရးရာဒု၀န္ႀကီးဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္ အုန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ လႊတ္လိုက္၏။ ႀကိဳတင္ခြင္ဆင္ထားသည္.အတိုင္းပင္ ေနာက္တရက္၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္အုန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ခန္႔လိုက္၏။သာသနာေရးဒု၀န္ႀကီးဦးစိုး၀င္းကို သာသနာေရး၀န္ႀကီးခန္႔လိုက္၏။ နဂိုထဲက စည္း၀ါး႐ိုက္ခြင္ခ်ထားေသာ တခါလာလဲမည္းျပာပုဆိုးကိစ္ၥမို႔ ျပည္သူလူထုက ဘာမွေျပာင္းလဲသည္ဟုမျမင္ၾကေပ။ ကုလားႀကီးႏွင့္ အရာႀကီး အတူတူပဲျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သခြပ္ပင္ကမီးတက်ည္ က်ည္ဆိုသလို ျပည္သူၾကား၌ ေျပာစရာစကားတစ္ခြန္းျဖစ္ေပၚလာသည္။ ညစ္ညမ္းအေရးအသားမ်ားပါေသာ စာအုပ္တအုပ္ တရား၀င္ထြက္ရွိလာ ျခင္းျဖစ္သည္။

အေရးေကာင္းမွ ဒိန္းေဒါင္းဖ်က္ျခင္းျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္ အတြက္ ျငင္းခုံမႈလမ္းေၾကာင္းလြဲသြား႐ံုကလြဲ၍ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ အက်ဳိး မရွိေသာကိစ္ၥျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီဆိုသည္မွာ ဒါလားဟု ဆန္႔က်င္ ဘက္ဂိုဏ္းသားမ်ား စြပ္စြဲစရာအကြက္ရသြားႏိုင္ေသာ ကိစ္ၥျဖစ္သည္။ ဒီလိုလက္ရာေတြေၾကာင့္ စာေပစီစစ္ေရးလိုသည္ဟု ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ သမားမ်ား စာေပကင္ေပတိုင္႐ံုးကို ျပန္လည္တမ္းတလာေစေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။

ေအာင္ရင္ၿငိမ္းသည္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာတဦးျဖစ္သည္။ သူသည္ ၿနသ ၾသိနမည ဟူေသာ ေမာ္ဒန္လက္သစ္ဂိုဏ္းကို အျခားကဗ်ာဆရာ အနည္းငယ္ႏွင့္ပူးတြဲတည္ေထာင္ထား၏။ ယခုသူေရးလိုက္ေသာစာအုပ္ မွာ ေမာ္ဒန္၀ါဒဟု သူယံုၾကည္ကာ ေရးလိုက္သည္လား။ နာမည္ႀကီး ၿပီးေရာ စတန္႔ထြင္ကာ အႏုပညာဆပ္ျပာပူေပါင္းေဖာက္လိုက္တာလား။ အေနာက္တိုင္းကလုပ္လွ်င္ ဘာမဆိုလိုက္လုပ္မယ္ဟု အႏုပညာသူငယ္ နာမစင္ေသာ လုပ္ရပ္လား၊ သူကိုယ္တိုင္ပဲသိလိမ့္မည္။ ကိုယ္ေရးေသာ စာအုပ္အား ကိုယ့္အေမကိုပင္ ေပးမဖတ္၀ံ့ပါက တခုခုေတာ့မွားေနၿပီ ဟု ဆိုရေတာ့မည္။

ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူ၀တ္ၳဳတြင္လဲ ညစ္ညမ္းခန္းေတြပါသည္။ မာတာဟာရီ၀တ္ၳဳတြင္လဲ ညစ္ညမ္းခန္းေတြပါသည္။ ႀေ်ငခ ႈည်အငညခအ ႐ုပ္ရွင္တြင္လဲ လိင္ျပကြက္ေတြပါပါသည္။ ဒဂုန္တာရာ၏ ေမ၀တ္ၳဳမွာလဲ လိင္ဆက္ဆံခန္းပါေပသည္။

ဦးႏု၏ကာမတဏာ၀တ္ၳဳလည္း လိင္ကိစ္ၥေတြပါ၀င္၏။ သို႔ေသာ္ ဒီအိပ္(ခ်္)ေလာရင့္(စ္)တို႔၊ ဒဂုန္တာရာတို႔၊ ဦးႏုတို႔ႏွင့္ အျပာစာအုပ္ေရး သမားမ်ားကို အဓိကပိုင္းျခားထားသည္မွာ အႏုပညာဆိုေသာတံတိုင္း ႀကီးျဖစ္သည္။ လူၿပိန္းႀကိဳက္ အျပာ၀တ္ၳဳေရးဆရာေတြတြင္ ကာမ အေၾကာင္းတစ္တစ္ခြခြေရးသည္မွလြဲ၍ ဘာအႏုပညာမွမပါေပ။ ညစ္ညမ္း ဇာတ္၀င္ခန္းေတြထည္.ေရးမွ ၿနသ ၾသိနမည ျဖစ္မည္ဆိုပါက ေအာင္ရင္ ၿငိမ္းမွာ မည္သည့္အခါမွေမာ္ဒန္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤညစ္ညမ္းစာေပအေရးအသားမ်ဳိးကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ကပင္ အျပာစာအုပ္ေရးသမား ရတနာ၀င္းထိန္တို႔ အဖြဲ႕က ေအာင္ျမင္စြာေရးသားခဲ့ၿပီးသြား၍ျဖစ္ေပသည္။

သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္(အတြဲ၉-အမွတ္ ၇ )

ACM Credit To : News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္)
http://www.ayechanmon-news1.com/
Photo: ညစ္ညမ္းစာေပေရးမွ အႏုပညာလား
===============
လက္ေမာင္းသားေလးေတြ၊ ၀မ္းဗိုက္သားနဲ႔ ေပါင္တန္ေလးေတြ၊ သူ႔ကိုယ္ခႏ္ၶာအေရျပားေပၚ အနမ္းေတြ အဆက္မျပတ္ထိေတြ႕ လႈပ္ရွား ေနရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ လိင္စိတ္ႏိုးၾကားလာၾကတယ္။
““ကိုယ္က အရမ္းႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕တာပဲ၊ ကိုယ္လဲအႏုပညာဆန္ တယ္””
““အင္း . . . ပစ္ၥည္းကိုနမ္းမယ္ေလ၊ အတြင္းခံခၽြတ္လိုက္ေနာ္””
““အား . . . အရမ္းယားေနၿပီ၊ ကိုရယ္ ေတာ္ပါေတာ့””

စာဖတ္သူမ်ားခင္ဗ်ာ။ အထက္ပါစာသားမ်ားမွာ ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ ထုတ္ေ၀ေသာ အျပာစာအုပ္မ်ားထဲမွ စာသားမ်ားမဟုတ္ပါ။ ယခုတေလာ နာမည္ႀကီးေနေသာ ကဗ်ာဆရာတေယာက္၏လံုးခ်င္း၀တ္ၳဳစာမ်က္ႏွာ (၆၃)မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္စာသားမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။

ယခုထက္ပို၍႐ုန္႔ရင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ အဖြဲ႕အႏြဲ႕မ်ားပါရွိေသးေသာ္လည္း သူ႔ကိုေၾကာ္ျငာေပး သလိုျဖစ္မည္စိုးသည္.အျပင္ စာဖတ္သူမ်ားကို ေလးစားေသာအားျဖင့္ လံုးေစ့ပတ္ေစ့ စာတမ်က္ႏွာအျပည့္အ၀ မေဖာ္ျပေတာ့ပါ။

အမွန္စင္စစ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရွး႐ိုးစြဲ၀ါဒီ(ကြန္ဆာေဗးတစ္တဦး မဟုတ္ပါ)။ ထို႔အတူ ဆန္းလ်င္ၿပီးေရာ၊ ေျခေထာက္ပန္းပန္လဲျဖစ္သည္ ဟု အေနာက္တိုင္းက လူေတြလုပ္သမွ် ေရာေယာင္ေထာက္ခံသူလည္း မဟုတ္ပါ။ အရာရာကိုမိမိ ကိုယ္ပိုင္ၪာဏ္ျဖင့္ သင့္မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္တိုင္းထြာ ၿပီးမွ လက္ခံသင့္ မခံသင့္ဆံုးျဖတ္ပါသည္။

ပထမဆံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားရမည္မွာ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးက ေခၽြးႏွင့္ေသြးႏွင့္ရင္း၍တိုက္ယူခဲ့ေသာ လြတ္လပ္စြာေရးသားထုတ္ေ၀ခြင့္ (ၤမနနိသာ သ္ ဏမန််) ဆိုသည္မွာ ဒါမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ အႏုပညာသမား သည္ သူ၏အႏုပညာလက္ရာတခုကို ဖန္တီးရာတြင္ ေဘာင္အကန္႔ အသတ္မရွိဘဲ လြတ္လပ္စြာဖန္တီးခြင့္ (ဏသနအငခ ဴငခနညခန)ရွိသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာတူလက္ခံပါသည္။ ထိုလြတ္လပ္ခြင့္အရ စာေရးဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳသည္ ဒႆဂီရိဆိုေသာဒ႑ာရီထဲမွ လူဆိုးႀကီးကို သနားစဖြယ္ ျဖစ္လာေအာင္ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ေနရာမွထားကာ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ခဲ့သည္။ ဆရာ ႏိုင္၀င္းေဆြသည္ မဟူရာေမတ္ၱာ၀တ္ၳဳထဲတြင္ ပန္ထြာမင္းသမီးႏွင့္စိတ္ကူး ယဥ္ဇာတ္ေကာင္ လူငယ္တဦးကို ေမတ္ၲာမွ်ေစခဲ့သည္။

အရာရာသည္ စာေရးဆရာတို႔၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမွ ေပါက္ဖြားလာပါသည္။ စာေရး ဆရာသည္ သူ႔စိတ္ကူးထဲမွာရွိသမွ်ကို ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ေအာက္တြင္ လြပ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိဖန္တီး႐ံုမွ်ျဖင့္ျပႆနာ မရွိ၊ အမ်ားသိေအာင္၊ ျမင္ေအာင္၊ ဖတ္ေအာင္တရား၀င္ ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ခ်ိ၊ ထုတ္ေ၀ၿပီဆိုလွ်င္ ျဖစ္လာသမွ် ကြင္းဆက္မ်ားအားလံုးကို စာေရးသူ ကတာ၀န္ယူရေတာ့မည္။ လြတ္လပ္ၿပီဆိုၿပီး လမ္းေဘးတြင္ ေဆး႐ိုးလွမ္း ျခင္းကား မလုပ္သင့္ေသာလုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။ စာေပစီစစ္ေရးအလိုမရွိဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေလးအနက္ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္းမွာ အထက္ပါအေရးအသား မ်ား တရား၀င္ေရးခြင့္ရခ်င္ေသာေၾကာင့္မဟုတ္။

ဒီမိုကေရစီ၌ ၽြငါ့အ ေညိ ီကအပ ဟူ၍ရွိရာ အခြင့္အေရးႏွင့္တာ၀န္ကို အတူတကြ လက္သင့္ ခံရေပမည္။ လြတ္လပ္မႈအခြင့္အေရးနည္းတူ တာ၀န္ယူမႈဆိုသည္လည္း ရွိသင့္ေပသည္။ လိင္ဆက္ဆံျခင္းသည္ လူတိုင္းႏွင့္မကင္းေသာေၾကာင့္ လူတိုင္းသိေအာင္ေရးျခင္းသည္ အျပစ္မရွိဆိုသည္မွာ အ႐ူးတေယာက္ လက္၌ ဓားအပ္လိုက္ၿပီး လြတ္လပ္စြာခုတ္ခြင့္ျပဳလိုက္သည္ႏွင့္တူေပ၏။ လူသည္ အ၀တ္အစားမပါဘဲ၊ ကိုယ္လံုးတီးေမြးဖြားလာသူမ်ားျဖစ္ရာ ကိုယ္လံုးတီးေနျခင္းမွာ သဘာ၀က်သည္ဟုယူဆကာ လူစည္ကားရာ လမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္ သြားေရာက္ေနပါေခ်က ဒီမိုကေရစီအထြန္း ကားဆံုး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ပင္ အမ်ားျပည္သူကို အေႏွာင့္ အယွက္ေပးမႈျဖင့္ ဖမ္းဆီးတရားစြဲဆိုျခင္းခံရေပမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လူတေယာက္ျခင္းတြင္ ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ေတြးခြင့္၊ ေရးခြင့္၊ ေျပာခြင့္ရွိ ေသာ္လည္း လူသည္တေယာက္တည္းေနေသာ သတ္ၲ၀ါမဟုတ္၊ လူ႔ အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ေနေသာ သတ္ၲ၀ါျဖစ္ရာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကိုပါထည့္ တြက္ရေပမည္။

ကိုယ္တေယာက္ထဲအတြက္မွန္၍ အမ်ားျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ဆိုသည္မွာ စစ္မွန္ေသာဒီမိုကေရစီမဟုတ္ေခ်။ အစိုးရသည္ နဂိုထဲကမွ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို အျပည့္ အ၀မေပးခ်င္ေပ။ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ၊ ြကငိနိ ီနာသခမေခပ စသည္ျဖင့္ အာဏာရွင္ဒီမိုကေရစီကိုသာေပးဖို႔ ႀကိဳးစား ေနသည္မွာ ကမ္ၻာကအသိျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ သည္လိုစာအုပ္ မ်ဳိးကို တရား၀င္ထုတ္ေ၀လိုက္သည္မွာ အႏုပညာသမား႐ႈေထာင့္မွ မိမိ ဘာသာ မွန္သည္ဟုပင္ဆိုဦးေတာ့ အစိုးရဘက္မွ ဒီမိုကေရစီ၏ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈမ်ားဟု တံဆိပ္ကပ္ကာ ၀ါဒျဖန္႔ခြင့္ရသြားမည္ျဖစ္ သည္။ ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္း အၿမဲတမ္းမေကာင္းေျပာခ်င္ေနၾကေသာ စစ္အစိုးရဘက္ေတာ္သားမ်ား၊ ရမယ္ရွာအေၾကာင္းျပစရာျဖစ္သြားေပ လိမ့္မည္။

ဤစာအုပ္သာမဟုတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ဟုန္းခနဲေက်ာ္ၾကားလာေသာ ခ႐ိုနီအခ်ဳိ႕ကို အၿမဲတမ္း ရန္ေထာင္ပုတ္ ခတ္ေရးသားေသာ ဂ်ာနယ္တေစာင္ကိုပင္ စာေပေလာကသားအစစ္ မ်ားသည္ အားေပးေထာက္ခံမွုမရွိပါေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ႏုနယ္လွေသး ေသာ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္သည္ ဤကဲ့သို႔ ပတ္ၾကမ္းတိုက္လာေသာ အမုန္းတရားတိုးပြားေရး စာေစာင္ဂ်ာနယ္မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးၿပိဳကြဲသြား မွာကိုစိုးရိမ္၍ ျဖစ္သည္။ အစိုးရကို ေ၀ဖန္ျခင္းကိုေထာက္ခံေပသည္။သို႔ေသာ္ ပုဂ္ၢိဳလ္ေရးငယ္က်ဳိးငယ္နာေဖာ္၍ ကေလာ္ဆဲျခင္းသည္ ဂ်ာနယ္ လစ္မ်ား၊ စာေရးဆရာအစစ္မ်ားလုပ္ရမည့္အလုပ္မဟုတ္၊ ငါးစိမ္းတန္း မွ ေစ်းသည္မ်ားရန္ျဖစ္ နပန္းလံုးေသာအခါ ၾကားရေလ့ရွိေသာစကား မ်ားသာျဖစ္၍ စာမဖတ္လဲ ၾကားေနၾကစာလံုးမ်ားျဖစ္ေပသည္။
ဒုတိယအခ်က္မွာ ညစ္ညမ္းစာေပမ်ားကို တစ္တစ္ခြခြ ထည့္သြင္း ေရးသားမွ အႏုပညာေျမာက္သလား၊ ေမာ္ဒန္စာေပျဖစ္သလား ဟူေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္အရလိုအပ္ပါက လိင္ဆက္ဆံ ခန္းမ်ားကို ထည့္သြင္းေရးသားေသာ အစဥ္အလာသည္ ကမ္ၻာ့စာေပမွာ လဲရွိခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာ့စာေပမွာလဲရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အဓိကအခ်က္မွာ စာအုပ္တအုပ္လံုး အႏုပညာေျမာက္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္လြန္း၍မရွိမျဖစ္ အျပာဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားကို ခပ္ေဖာ့ေဖာ့ထည့္သြင္းထားျခင္းအား အႏုပညာ ႐ႈေထာင့္မွ လက္သင့္ခံႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ္လည္း အႏုပညာေျမာက္ေျမာက္ မေျမာက္ေျမာက္ လူစိတ္၀င္စားေအာင္ အျပာခန္းမ်ား ေဖာေဖာသီသီ ထည့္ထားလွ်င္မူကား အေပါစားစာေပအဆင့္သို႔ ေလွ်ာက်သြားေပမည္။ သံပရာရည္ေဖ်ာ္ရာတြင္ သၾကားႏွင့္ဆားအနည္းငယ္လိုအပ္ေသာ္လည္း ဆားႏွင့္သၾကားကို လိုအပ္ေသာပမာဏထက္ ပိုထည့္ခဲ့လွ်င္ ေအာ့ႏွလံုး နာစရာအျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားေပမည္။

ကမ္ၻာ့စာေပ၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ီ.ံ ဴေတမနညခန ဆိုေသာစာေရးဆရာႀကီးသည္ ၁၉၂၈ တြင္ ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူ (ဴေိပ ဃ့ေအအနမူနပ် ဴသလနမ )ဟူေသာ ၀တ္ၳဳကို အီတလီ၌ေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းမွာ အထက္တန္းလႊာအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ ခ်ာတာလီဆိုေသာ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ရွိၾကပါသည္။ ေယာက္်ားျဖစ္ သူ ကလစ္ဖို႔ဒ္ခ်ာတာလီ(ဃူင္္သမိ ဃ့ေအအနမူနပ)သည္ စစ္အတြင္းက ရေသာဒဏ္ျဖင့္ ခႏ္ၶာကိုယ္ေအာက္တပိုင္း ေလျဖတ္သြားသည္။ မယား ျဖစ္သူ ေလဒီခ်ာတာလီကိုလည္း သိပ္ၿပီးၾကင္ၾကင္နာနာမဆက္ဆံ၊ မွန္တန္းသာဆက္ဆံသည္။ လူကေတာ့ ခ်မ္းသာေသာလူႀကီးလူေကာင္း တေယာက္ျဖစ္သည္။ သူ႔တြင္ အလြန္က်ယ္ေသာ ဥယ်ာဥ္ႀကီးတခုရွိရာ ထိုဥယ်ာဥ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ငွားထားေသာ အလုပ္သမား အိုလီဗာမယ္လာ(ဥူငလနမ ၾနူူသမ် )ဆိုေသာ လူတေယာက္သည္ ေတာ အုပ္ထဲတြင္ သစ္လံုးအိမ္ကေလးျဖင့္ တေယာက္တည္းေန၏။

ခ်မ္းသာ ေသာ္လည္း ေမတ္ၲာငတ္ေနေသာ ေလဒီခ်ာတာလီသည္ ေတာထဲသို႔ သြားလည္ရင္း အလုပ္သမားျဖစ္ေသာ အိုလီဗာႏွင့္ညိၾကေတာ့သည္။ အဆင့္အတန္းတူေသာ္လည္း ေမတ္ၲာငတ္ေသာဘ၀၊ လိင္ကိစ္ၥအလိုမက် ေသာဘ၀ကတဖက္၊ အဆင့္အတန္းမတူေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္အာ႐ံု ကို ေက်နပ္မႈေပးႏိုင္ေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတ္ၲာကတဖက္၊ စိတ္ႏွင့္႐ုပ္။ ခႏ္ၶာ ကိုယ္ႏွင့္ စိတ္ခံစားမႈ၊ ဇာတ္ခြဲျခားမႈႏွင့္ လူမႈေရးပဋိပက္ၡမ်ားကို စာေရး ဆရာ ဒီအိပ္ခ်္ေလာရင့္(စ္)က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အျပာခန္းမ်ားကိုပါထည့္ ေရးခဲ့သည္။ ပြင့္လင္းေသာလူ႔အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္သည့္ ဒီမိုကေရစီဘိုးေအ အဂၤလန္ႏိုင္ငံမွာပင္ ၁၉၆၀ ၌ ပင္ဂြင္းစာအုပ္တိုက္က ၿဗိတိန္တြင္ျဖန္႔ခ်ိ ေသာအခါ ၀တ္ၳဳကိုလက္မခံဘဲ ၁၉၅၉ ညစ္ညမ္းစာေပထုတ္ေ၀မႈတားဆီး ေရးဥပေဒျဖင့္ စာေရးဆရာႏွင့္ စာအုပ္တိုက္ကို ႐ံုးတင္တရားစြဲခဲ့သည္။ ထိုဥပေဒမွာ ညစ္ညမ္းစာေပအျဖစ္ တရားစြဲခံရေသာစာအုပ္တအုပ္သည္ စာေပအႏုပညာလက္ရာေျမာက္ေၾကာင္း ခိုင္လံုစြာသက္ေသျပႏိုင္လွ်င္ တရားစြဲျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ရႏိုင္ေပသည္။ တရားစြဲသူမ်ားက ေလဒီခ်ာ တာလီစာအုပ္တြင္ ၤကခု ဆိုေသာစာလံုး မၾကာခဏပါေနျခင္း၊ အမ်ဳိးသမီး တန္ဆာကိုရည္ၫႊန္းေသာ ဃကညအ ဆိုေသာစာလံုး မၾကာခဏပါေနျခင္း တို႔ကို ေထာက္ျပၾကသည္။

စာေရးဆရာ ႏ.ၾ ၤသ်အနမ ၊ စာေပေ၀ဖန္ေရး ပညာရွင္ပါေမာက္ၡ ံနူနည ြေမိညနမ ၊ အဂၤလိပ္စာေပႏွင့္ လူမႈေဗဒပညာ ရွင္ ၽြငခ့ေမိ ံသါါသမအ အေတြးအေခၚပညာရွင္ ၽြေပာသညိ ၽႊငူူငော်၊ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ဥပေဒပညာရွင္ ၿသမာေည ွအ ဲသ့ည- ွအနလေ် စသည့္ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ၏ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားကို သက္ေသအျဖစ္ေခၚယူေမးျမန္း ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၁၉၆၀ ၌ အမိန္႔ခ်ခဲ့ရာ ဂ်ဴရီလူႀကီးမ်ားအနက္ အမ်ဳိးသမီး (၃)ဦးႏွင့္ အမ်ဳိးသား (၉)ဦး၊ ေပါင္း (၁၂)ဦးက အျပစ္မရွိဆို ေသာ မဲကိုေပးခဲ့ၾကသျဖင့္ ပင္ဂြင္းစာအုပ္တိုက္လည္း အေရးယူခံရမည့္ ေဘးမွကင္းေ၀းသြားသည္။
ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံတြင္မူ ဤစာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀ခြင့္ပိတ္ပင္ခဲ့သည့္ အျပင္ ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူ စာအုပ္အမႈရင္ဆိုင္ရျခင္း(ႊ့န ႊမငေူ သ္ ဴေိပ ဃ့ေအအနမူနပ) စာအုပ္ကိုလည္းပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ ကေနဒါႏိုင္ငံ တြင္လည္း ေလဒီခ်ာတာလီစာအုပ္ကို ညစ္ညမ္းစာေပဟုသတ္မွတ္ကာ ထုတ္ေ၀ၿပီး ႏွစ္(၃၀)ခန္႔ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။

အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္လည္း ႏိုင္ငံျခားစာအုပ္မ်ားထဲတြင္ ႊမသစငခ သ္ ဃေညခနမ ၊ ၤကညညပ ံငူူ စာအုပ္ မ်ားႏွင့္အတူ ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူစာအုပ္မွာ ပိတ္ပင္ခံခဲ့ရသည္။ ဂ်ပန္တြင္ ထိုစာအုပ္ကို ဘာသာျပန္ထုတ္ေ၀မိ၍ ၁၉၅၇ တြင္ ထုတ္ေ၀သူ ကို ယန္းႏွစ္သိန္းခြဲ၊ ဘာသာျပန္သူကို ယန္းတစ္သိန္းစီ ဒဏ္ေငြေပး ေဆာင္ရန္ အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ အိႏ္ၵိယတြင္လည္း အျငင္းအခုံမ်ားစြာ ျဖစ္ၿပီး ၁၉၆၄ တြင္ ထိုစာအုပ္ကိုပိတ္ပင္ခဲ့သည္။

ဆိုလိုရင္းမွာ လြတ္လပ္ပါသည္ဟူေသာ ဒီမိုကေရစီဘိုးေအႏိုင္ငံ ေတြမွာပင္ ညစ္ညမ္းစာေပကို လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကလက္သင့္မခံပါ။ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာပင္ ညစ္ညမ္းစာေပႏွင့္အႏုပညာကို တရားတေပါင္ရင္ဆိုင္ ရသည္အထိ အျငင္းပြားခဲ့ၾကရသည္။ ေလဒီခ်ာတာေလ၏ခ်စ္သူသည္ စာေပအႏုပညာတန္း၀င္ေန၍သာ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ကမ္ၻာက လက္ခံ ထားေသာလက္ရာျဖစ္သည္။ အႏုပညာအရည္ၿခံဳ၍ အျပာစာအုပ္ျဖစ္ခဲ့ ပါက တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ထိုလက္ရာကို အားက် ၍ေလာမသိ။ ျမန္မာကဗ်ာဆရာေအာင္ရင္ၿငိမ္းကလည္း အျပာဆန္ဆန္ စာအုပ္တအုပ္ထုတ္လာသည္။ သူကေတာ့ သူ႔၀တ္ၳဳမွာ အျပာစာအုပ္ မဟုတ္ပါဟုဆိုလာသည္။

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက တရားစြဲမည္ဟု ဆို၏။
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ၀ယ္ ယခုကာလသည္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းဆံု လမ္းခြသို႔ေရာက္ေနေသာ အလြန္အေရးႀကီးသည့္ကာလျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေရး၊ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပဳျပင္ေရးကို ၿဴီ ႏွင့္ ျပည္သူမ်ားသည္ တစိုက္မတ္မတ္ေတာင္းဆိုေန၏။ ထိုႏိုင္ငံေရး ေရ ခ်ိန္ျမင့္လာမႈကို တန္ျပန္သည့္အေနျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္တို႔သည္ မဟာသႏ္ၱိသုခဆိုေသာ ဘာသာေရးဗံုးတလံုးကို ေဖာက္ခြဲလိုက္၏။ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကို လူ၀တ္လဲၿပီး အင္းစိန္ေထာင္သို႔ပို႔လိုက္ျခင္းျဖင့္ ၂၀၀၇ သံဃာအေရးေတာ္ပံုလို ျပန္ျဖစ္ေစရန္ဖန္တီး၏။ ဦးဆန္းဆင့္ ကိုဖမ္းဆီးျခင္းဟူေသာ ေနာက္ထပ္အာ႐ံုလႊဲေျပာင္းမႈ ဗံုးတလံုးကိုခြဲလိုက္ ၏။ ရခိုင္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကို တာ၀န္မွအနားယူခြင့္ျပဳသည္ဟူေသာ လွည့္ကြက္တခုေပၚလာ၏။ နယ္စပ္ေရးရာဒု၀န္ႀကီးဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္ အုန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ လႊတ္လိုက္၏။ ႀကိဳတင္ခြင္ဆင္ထားသည္.အတိုင္းပင္ ေနာက္တရက္၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္အုန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ခန္႔လိုက္၏။သာသနာေရးဒု၀န္ႀကီးဦးစိုး၀င္းကို သာသနာေရး၀န္ႀကီးခန္႔လိုက္၏။ နဂိုထဲက စည္း၀ါး႐ိုက္ခြင္ခ်ထားေသာ တခါလာလဲမည္းျပာပုဆိုးကိစ္ၥမို႔ ျပည္သူလူထုက ဘာမွေျပာင္းလဲသည္ဟုမျမင္ၾကေပ။ ကုလားႀကီးႏွင့္ အရာႀကီး အတူတူပဲျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သခြပ္ပင္ကမီးတက်ည္ က်ည္ဆိုသလို ျပည္သူၾကား၌ ေျပာစရာစကားတစ္ခြန္းျဖစ္ေပၚလာသည္။ ညစ္ညမ္းအေရးအသားမ်ားပါေသာ စာအုပ္တအုပ္ တရား၀င္ထြက္ရွိလာ ျခင္းျဖစ္သည္။

အေရးေကာင္းမွ ဒိန္းေဒါင္းဖ်က္ျခင္းျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္ အတြက္ ျငင္းခုံမႈလမ္းေၾကာင္းလြဲသြား႐ံုကလြဲ၍ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ အက်ဳိး မရွိေသာကိစ္ၥျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီဆိုသည္မွာ ဒါလားဟု ဆန္႔က်င္ ဘက္ဂိုဏ္းသားမ်ား စြပ္စြဲစရာအကြက္ရသြားႏိုင္ေသာ ကိစ္ၥျဖစ္သည္။ ဒီလိုလက္ရာေတြေၾကာင့္ စာေပစီစစ္ေရးလိုသည္ဟု ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ သမားမ်ား စာေပကင္ေပတိုင္႐ံုးကို ျပန္လည္တမ္းတလာေစေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။

ေအာင္ရင္ၿငိမ္းသည္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာတဦးျဖစ္သည္။ သူသည္ ၿနသ ၾသိနမည ဟူေသာ ေမာ္ဒန္လက္သစ္ဂိုဏ္းကို အျခားကဗ်ာဆရာ အနည္းငယ္ႏွင့္ပူးတြဲတည္ေထာင္ထား၏။ ယခုသူေရးလိုက္ေသာစာအုပ္ မွာ ေမာ္ဒန္၀ါဒဟု သူယံုၾကည္ကာ ေရးလိုက္သည္လား။ နာမည္ႀကီး ၿပီးေရာ စတန္႔ထြင္ကာ အႏုပညာဆပ္ျပာပူေပါင္းေဖာက္လိုက္တာလား။ အေနာက္တိုင္းကလုပ္လွ်င္ ဘာမဆိုလိုက္လုပ္မယ္ဟု အႏုပညာသူငယ္ နာမစင္ေသာ လုပ္ရပ္လား၊ သူကိုယ္တိုင္ပဲသိလိမ့္မည္။ ကိုယ္ေရးေသာ စာအုပ္အား ကိုယ့္အေမကိုပင္ ေပးမဖတ္၀ံ့ပါက တခုခုေတာ့မွားေနၿပီ ဟု ဆိုရေတာ့မည္။

ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူ၀တ္ၳဳတြင္လဲ ညစ္ညမ္းခန္းေတြပါသည္။ မာတာဟာရီ၀တ္ၳဳတြင္လဲ ညစ္ညမ္းခန္းေတြပါသည္။ ႀေ်ငခ ႈည်အငညခအ ႐ုပ္ရွင္တြင္လဲ လိင္ျပကြက္ေတြပါပါသည္။ ဒဂုန္တာရာ၏ ေမ၀တ္ၳဳမွာလဲ လိင္ဆက္ဆံခန္းပါေပသည္။

ဦးႏု၏ကာမတဏာ၀တ္ၳဳလည္း လိင္ကိစ္ၥေတြပါ၀င္၏။ သို႔ေသာ္ ဒီအိပ္(ခ်္)ေလာရင့္(စ္)တို႔၊ ဒဂုန္တာရာတို႔၊ ဦးႏုတို႔ႏွင့္ အျပာစာအုပ္ေရး သမားမ်ားကို အဓိကပိုင္းျခားထားသည္မွာ အႏုပညာဆိုေသာတံတိုင္း ႀကီးျဖစ္သည္။ လူၿပိန္းႀကိဳက္ အျပာ၀တ္ၳဳေရးဆရာေတြတြင္ ကာမ အေၾကာင္းတစ္တစ္ခြခြေရးသည္မွလြဲ၍ ဘာအႏုပညာမွမပါေပ။ ညစ္ညမ္း ဇာတ္၀င္ခန္းေတြထည္.ေရးမွ ၿနသ ၾသိနမည ျဖစ္မည္ဆိုပါက ေအာင္ရင္ ၿငိမ္းမွာ မည္သည့္အခါမွေမာ္ဒန္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤညစ္ညမ္းစာေပအေရးအသားမ်ဳိးကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ကပင္ အျပာစာအုပ္ေရးသမား ရတနာ၀င္းထိန္တို႔ အဖြဲ႕က ေအာင္ျမင္စြာေရးသားခဲ့ၿပီးသြား၍ျဖစ္ေပသည္။

သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္(အတြဲ၉-အမွတ္ ၇ )

ACM Credit To :  News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္)
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top