Byေမာင္ဉာဏ
မႏၲေလးတြင္ လူအုပ္စုထိပ္တုိက္ေတြ႕ဆုံမႈမ်ားအတြင္း ေသဆုံးခဲ့သည့္ ကိုထြန္းထြန္း (၃၆) ႏွစ္၏ အသုဘသို႔လုိက္ပို႔ရာလမ္းတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းသီဆုိေနၾကသူမ်ား (ဓာတ္ပံု − ၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္/အီးပီေအ)
အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ နားလည္ေဖးမမႈ၊ စာနာမႈေတြရွိ ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏တတိယၿမိဳ႕ ေတာ္မႏၲေလးၿမိဳ႕သည္ ဇူလိုင္ ၁ ရက္၊ ၂ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ျဖစ္ပြားခဲ့ သည့္ ဘာသာေရးအသြင္ေဆာင္ ပဋိပကၡမ်ားေၾကာင့္ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ခဲ့ ရေလသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕အတြက္ ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ဖြယ္ရာ၊ ေခ်ာက္ ခ်ားဖြယ္ရာ ေန႔ရက္မ်ားဟုပင္ ေျပာလို႔ရေပသည္။အမွန္တကယ္တြင္ေတာ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕သည္မတူ ကြဲ ျပားရာဘာသာေပါင္းစံုလက္တြဲ ခ်စ္ၾကည္စြာေနထိုင္ရာၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္သည္။ဘာသာေပါင္းစံု၏ ဘာသာေရးအေဆာက္အအံုမ်ားကုိ ေနရာတိုင္းတြင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သလို ဘာသာေရးပြဲေတာ္မ်ား၊ သာေရးနာေရးကိစၥရပ္မ်ားတြင္လည္းၿမိဳ႕ခံအခ်င္းခ်င္း ရင္းႏွီးကူးလူးဆက္ဆံမႈမ်ားစြာရွိသည္။
ထုိကဲ့သို႔ရွိေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ တြင္ လံႈ႕ေဆာ္မႈအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ ယခုရက္ပိုင္း၌ အံုႂကြမႈ၊ ဆူပူရမ္းကားမႈမ်ားရွိလာၿပီး အခ်င္းခ်င္းသံသ ယေတြပြား၊ အမုန္းတရားေတြမ်ား လာကာ ေသဆံုးဒဏ္ရာရၿပီး ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈေတြရွိခဲ့ေလေတာ့သည္။
ဘာသာတရားတိုင္းသည္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုအေျခခံသည္။ လမ္းၫႊန္ျပသသည္။ အမုန္းတရားကိုဘာသာတရားမ်ားကလက္မခံသလုိ လမ္းၫႊန္မႈလည္းမရွိၾကေပ။ ဘာသာတရားကိုသက္ဝင္ယံုၾကည္ သူအခ်ဳိ႕၏မုန္းတီးစိတ္၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ရာ ဘာသာ တရား ကို ခု တံုးလုပ္ၿပီးလံႈ႕ေဆာ္သူအခ်ဳိ႕၏ ယုတ္ညံ့ေသာအျပဳအမူလုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ မတူညီရာဘာသာဝင္အခ်င္းခ်င္း ယံုၾကည္ မႈ၊ ေဖးကူညီမႈ၊ လူသားဆန္မႈမ်ားခပ္တင္းတင္း ျဖစ္ရေလျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
မႏၲေလးတြင္ ယခုလ ၁ ရက္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ပဋိပကၡမ်ားသည္ ရာဇဝတ္မႈတစ္ခုက်ဴးလြန္သည္ ဟု အမႈဖြင့္တိုင္ၾကားခဲ့သည္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ပြားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆုိပါရာဇဝတ္မႈ သည္ ဘာသာေရးအသြင္ေျပာင္း လဲလႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ား၊ ခုိင္မာသည့္ သတင္းရင္းျမစ္ကိုအေျခမခံသည့္ သတင္းမ်ား လူမႈကြန္ရက္ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာတြင္ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ ယခုလုိပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရသည္ဟုဆိုၾကသည္။ ရလဒ္ကား ပဋိပကၡဆူပူရမ္းကားမႈမ်ား ေၾကာင့္ အျပစ္မဲ့ၿမိဳ႕ခံအခ်ဳိ႕ေသ ေၾကဒဏ္ရာရၾကသည္။ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးၾကရသည္။
အဆိုပါ ဆံုး႐ံႈးမႈအားလံုး သည္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ဆံုး႐ံႈးျခင္းပင္ မဟုတ္ပါလား။ ပိုၿပီးတိတိက်က် ေျပာရလွ်င္ မႏၲေလး၏တန္ဖိုး ယုတ္ေလ်ာ့ဆံုး႐ံႈးျခင္းပင္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။ ဘယ္ကမွန္း မသိသည့္လံႈ႔ေဆာ္မႈ၊ ဘာမွန္း မသိသည့္ေသြးထုိးမႈမ်ားေၾကာင့္ အရွည္တည္တံ့ခဲ့သည့္ အခ်င္း ခ်င္းအျပန္အလွန္ယံုၾကည္မႈခ်စ္ ၾကည္ရင္းႏွီးမႈမ်ားသည္ ခဏတာ အတြင္းက်ဳိးပ်က္သြားသည့္ သ ေဘာပင္ျဖစ္သည္။
ဘာသာေရးအသြင္ေဆာင္ သည့္မႏၲေလးၿမိဳ႕ပဋိပကၡတြင္ ႏွစ္ ဖက္ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ မ်ားက စနစ္တက်ကိုင္တြယ္ထိန္း သိမ္းဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့ၾကေသးသည္။ သို႔ေသာ္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေသြးထုိးလံႈ႕ေဆာ္မႈမ်ားက ဘာ သာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏စနစ္ တက်ထိန္းသိမ္းမႈမ်ားကို တြန္း လွန္ဖ်က္ဆီးအႏိုင္ယူသြားသည္။ မႏၲေလးပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားသည့္ ပထမေန႔ျဖစ္သည့္ ဇူလိုင္ ၁ရက္ ညဦးပိုင္းတြင္ လူရာခ်ီၿပီးရွိေနခဲ့ ေသာ္လည္း ဖ်က္ဆီးမႈ၊ ဆူပူရမ္း ကားမႈမရွိခဲ့ေပ။ လူစုလူေဝးသာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ အခ်ိန္တစ္နာရီခြဲခန္႔ သာ လူစုလူေဝးေၾကာင့္ ႐ုတ္႐ုတ္ သဲသဲျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ပင္လူစုကြဲသြားခဲ့သည္။ အဆိုပါ ညတြင္ပင္ ပဋိပကၡဒုတိယပိုင္းဟု ဆုိရမည့္ ျဖစ္စဥ္ဆက္လက္ျဖစ္ ပြားခဲ့ျပန္သည္။
ဒုတိယပိုင္းကား ပထမပိုင္း ထက္ပိုမိုျပင္းထန္သည္။ လံႈ႕ေဆာ္ေသြးထုိးမႈမ်ား၊ ဖ်က္ဆီးမႈမ်ား၊ ရမ္းကားမႈမ်ားပါဝင္လာသည္။ မႏၲေလးသည္ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ရာၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕အျဖစ္ အခ်ိန္ပိုင္း ေလးအတြင္း ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ ေလေတာ့သည္။ ထုိညအတြက္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကား လူေလးဦးဒဏ္ရာ ရျခင္း၊ အိမ္ႏွင့္ဆိုင္ခန္းအခ်ဳိ႕ပ်က္ စီးျခင္း၊ ကား ၁၁ စီးဖ်က္ဆီးခံရ ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ထိုပထမေန႔ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္ ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ၾကရသည့္ ၿမိဳ႕ခံမ်ားက သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ား၏ ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္အေပၚ စီမံကိုင္ တြယ္မႈကို ေမးခြန္းထုတ္ၾကသည္။ ေဝဖန္ၾကသည္။ ရဲတပ္ဖြဲ႕ တာဝန္ရွိသူတို႔အဆိုအရ ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္မွာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္အင္အား ၇၀၀ ခန္႔လံုၿခံဳေရးတာဝန္ယူခဲ့သည္ဟုသိရွိရပါသည္။
ထုိအင္အားမ်ားျဖင့္ တားျမစ္ထိန္းသိမ္းႏုိင္စြမ္းရွိေနပါလ်က္အဘယ္ေၾကာင့္ ရမ္းကားသူေတြ ကို ရမ္းကားခြင့္၊ ဖ်က္ဆီးခြင့္၊ ဆူ ပူခြင့္ေပးထားရသနည္း။ ပဋိပကၡ ဒုတိယညျဖစ္သည့္ ဇူလိုင္ ၂ ရက္ ညအေျခအေနကား ပထမည ထက္ပိုဆုိးရြားခဲ့သည္။ ပိုေခ်ာက္ ခ်ားစရာျဖစ္ခဲ့သည္။ ပို႐ုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ခဲ့သည္။ အျပစ္မဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦးႏွင့္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တစ္ဦး ေသဆံုးခဲ့ရ သည္။ အျပစ္မဲ့ၿမိဳ႕ခံ ၁၄ ဦးဒဏ္ ရာအနာတရ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိန္း မႏိုင္သိမ္းမႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ လံု ၿခံဳေရးအင္အားမ်ားစြာ ယူထား သည္ဟုဆိုေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ား ရွိေနပါလ်က္ ယခုလိုေသဆံုးဒဏ္ ရာရမႈေတြကို ထိေရာက္စြာမဟန္႔ တားႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ခံျပည္သူမ်ား၏ မလံုၿခံဳမႈ၊ စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ားပိုတုိးလာခဲ့ၾကသည္။
ေနာက္ဆံုးတြင္ ၿမိဳ႕ခံျပည္သူ မ်ား၏ လြတ္လပ္စြာေနထုိင္သြား လာမႈကို ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္သည့္ ပုဒ္မ ၁၄၄ ျဖင့္မႏၲေလးၿမိဳ႕ပဋိပကၡ ကိုထိန္းခ်ဳပ္လိုက္ေလေတာ့သည္။ ဇူလိုင္ ၃ ရက္က မႏၲေလးေျခာက္ ၿမိဳ႕နယ္၊ ၄ ရက္က ေနာက္ထပ္တစ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေပါင္းခုနစ္ၿမိဳ႕နယ္ ကို ညကိုးနာရီမွ နံနက္ငါးနာရီအထိ လူစုလူေဝးျဖင့္သြားလာ ခြင့္ပိတ္ပင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕ ပုဒ္မ ၁၄၄ ေအာက္ထိန္းခ်ဳပ္ခံရျခင္းသည္ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္မ်ား၏က် ဆံုးျခင္းမဟုတ္သလို ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား၏က်ဆုံးျခင္းလည္းမဟုတ္ေပ။ ယဥ္ေက်းမႈၿမိဳ႕၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေန ထိုင္လာၾကသည့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏က်ဆံုးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
မတူကြဲျပားသည့္ လူမ်ဳိး၊ဘာသာတရားမ်ားၾကား ပဋိပကၡ ကင္းစြာယွဥ္တြဲေနထိုင္ဖို႔ စည္း ကမ္းေတြ၊ ဥပေဒေတြထိန္းခ်ဳပ္႐ံု ျဖင့္ ေရရွည္တည္တံ့သည့္ေအးခ်မ္းမႈမ်ဳိးရရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ေခတၱခဏသာ ၿငိမ္သက္ေကာင္း ၿငိမ္သက္သြားႏိုင္သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ထိုၿငိမ္သက္ေနျခင္းကပင္ ပိုၿပီး ေၾကာက္လန္႔စရာေကာင္း သည့္ အေနအထားကိုေရာက္ တတ္သည္မဟုတ္ပါေလာ။ ေသြး ထုိးလံႈ႕ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ ေနေသာ၊ လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈကင္းမဲ့လု လုျဖစ္ေနေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ကို ျပန္လည္ကယ္တင္ဖို႔ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားအားလံုးတြင္တာဝန္ရွိေနသည္။
ျဖစ္ခဲ့ၿပီးေသာပဋိပကၡမ်ား ကိုေခ်ဖ်က္ၿပီး ယံုၾကည္မႈမ်ားျပန္ လည္တည္ေဆာက္ဖို႔၊ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးဖို႔၊ နားလည္ေဖးမဖို႔၊ အတူ ယဥ္တြဲၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနထုိင္ဖို႔ အေရးတႀကီးလိုအပ္ေနေပသည္။ ဒါမွသာ ေရရွည္တည္တံ့မည့္၊ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္မည့္ ေဘးအႏၲ ရာယ္ကင္းရွင္းမည့္မႏၲေလးၿမိဳ႕ အျဖစ္ျပန္လည္ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္ ေပသည္။ ။
7 Day Daily
Post a Comment