0

ACM Re-Post 25-5-2014

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းစတင္ဖြင့္လွစ္ၿပီးသည့္အခ်ိန္မွ ယေန႔ထိ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈေၾကာင့္ေသဆံုးသူ ၃၈ဝ နီးပါးရွိခဲ႕ၿပီ။ ဤသို့အျဖစ္မ်ားလာသည္ႏွင႕္အမွ် ခရီးသြားျပည္သူတို့၏ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ ဒီေရ ကလည္း တရိပ္ရိပ္တိုးလားခဲ႕သည္။ ခရီးဟူသည္ အေၾကာင္းတရားမ်ဳိးစံုေၾကာင့္ သြားလာၾကရျခင္းျဖစ္ရာ မည္သူမဆို စိတ္ခ် လံုၿခံဳ စြာလိုရာအရပ္သို့ ေဘးမသီရန္မခ ေရာက္လိုၾကစၿမဲ။ မျမင္ရေသာကံတရားအရ က်ိန္းေသဆံုးျဖတ္ ႏိုင္စြမ္းမရွိေစကာမူ လူတို့ႀကိဳးစားစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ အားသာ ခ်က္ တို့ျဖင့္လည္းတတ္အားသမွ် ကာကြယ္ႏုိင္ေရးလုပ္ေဆာင္သင္႕သည္က အမွန္။ လူေၾကာင္႕ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ လမ္းေၾကာင္႕ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ထို႔အတူ ကားေၾကာင္႕ လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အကယ္၍ထိုသို့ႀကိဳတင္ေတြးႏိုင္ျခင္းသည္ပင္ အႀကီးမားဆံုးအားသာခ်က္ျဖစ္ရာ သက္ဆုိင္ရာနယ္ပယ္အသီးသီးမွ ကြၽမ္းက်င္ ပညာရွင္ အခ်ဳိ႔ အား ေမးျမန္းေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါသည္။

ဦးသက္ဝင္း
(ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ နည္းပညာ အရပ္ရပ္အား ေလ့လာသံုးသပ္ေနသူ)

ကြန္ကရစ္လမ္းကို အထူးလမ္း အေနနဲ႔ လုပ္တာဟာ ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းတယ္။ အမွား မ်ားတယ္၊ ေနာက္တစ္ခုက အျမန္လမ္း မပီသတာ က ႏွစ္လမ္း သြားျဖစ္ေန တယ္။ နံပါတ္ တစ္ အျမန္လမ္းက ဘယ္မွာ သြားေတြ႕ လဲဆိုေတာ့ ျမန္ေအာင္-ႀကံခင္း-ဆင္ဲ၊ အဲဒါ အျမန္လမ္း အဆင့္ပဲ။ အဲဒါ လည္းျပည္ပအကူအညီအရပဲ။ ကတၱရာ နဲ႔ လုပ္ထားေပမယ့္အေပၚမွာ ေက်ာက္ ေတြကို ၾကမ္းထားတယ္။ မေခ်ာေမြ႕ဘူး။ အဲဒီအတြက္ တာယာနဲ႔ တည့္တယ္။ တာယာေတြ စားတယ္။ ဒါေပမဲ့ မကြဲ ဘူး။

ဒီကြန္ကရစ္လမ္းႀကီးက ထံုးကို အဓိကထားတယ္” ကယ္လ္ဆီယမ္ ကာ ဗြန္နိတ္ေပါ့။ ကြန္ကရစ္လမ္းဟာ အင္ဂ်င္နီယာဒီဇိုင္းအရ သံုးမိုင္ေလာက္ က ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေမာင္း လို႔ မရဘူး။ ဒီ ကားလမ္းဟာ ဗ်ဴဟာအရ ျမန္ေလ ေကာင္းေလပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ခရီးသည္ တင္ကားက မျမန္ရဘူး။ ကားတစ္စီးဟာ ျမန္လာတယ္။ လမ္းက ေကြ႕ေလးေတြ မ်ား လာတယ္။ အဲဒါေတြက ယာဥ္ေမာင္းကို အလုပ္ေပးသလိုျဖစ္တယ္။ အိပ္မငိုက္ဘူး။ အခုအျမန္လမ္းေပၚမွာ ေမွာက္တာေတြကိုၾကည့္ရင္ ကားေတြ ေကာင္းတဲ့ျပ­
နာလည္း ပါတယ္။

ကားေရာ၊ လူေတြေကာင္းတယ္။ လမ္းမေကာင္းတဲ့အတြက္ ေမွာက္မယ္၊ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိတဲ့ လမ္းအသံုးျပဳ သေကၤတေတြက စနစ္မက်ဘူး။ လမ္း ေဘး ဝဲ၊ယာမွာရွိတဲ့ ကြန္ကရစ္တံုးေတြ အေနအထားကိုလည္း ျပန္ၿပီး စိစစ္ ေစခ်င္တယ္။ ကားက အရွိန္နဲ႔ ေမွာက္တဲ့အခါ အဲဒီကြန္ကရစ္တံုးကို တိုက္ၿပီးခါထြက္တဲ့ အရွိန္ေၾကာင့္ ပိုျပင္း သြားတယ္။ကြန္ကရစ္လမ္းက ရန္ကုန္မွာ ေကာင္းတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ အျမန္ လမ္းကို ကတၱရာလမ္းခင္းဖို႔ ျပည္ပအဖြဲ႕ အစည္းေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနၾကေပမယ့္ ဖြဲ႕စည္းပံု မဆြဲရေသးတဲ့အတြက္ ကတၱရာလမ္း ျပင္ခြင့္မရွိေသးဘူးလို႔ သိရတယ္။လမ္းမွာလည္း နားစရာဆိုလို႔ တစ္ခုပဲရွိတဲ့အတြက္ အဲဒီအနားၿပီးတာ နဲ႔ ခ်က္ခ်င္းထြက္၊ ေနာက္ေန႔ ဆက္ေမာင္းဆိုေတာ့ အဲဒါေတြက ယာဥ္ ေမာင္းေတြကို ပိုပင္ပန္းေစတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အနားစခန္းေတြ မ်ားမ်ားေပၚလာရမယ္၊ လုပ္ေပးရမယ္၊ ဒီဇိုင္း ေျပာင္းေပး ရ မယ္။ မနားခ်င္ရင္ နားခ်င္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ရမယ္။ အဲဒါဆိုရင္ တာယာလည္း သက္သာ မယ္၊ အဓိကေတာ့ တာယာလည္း ပူ လာမယ္။ လူက လည္းေတာက္ေ လွ်ာ က္ ေမာင္းေနရေတာ့ အိပ္ငိုက္တာတို႔ ျဖစ္ လာမယ္။ ဒါေၾကာင့္ နားေနစခန္းေတြရွိ ထားဖို႔လိုတယ္။အခု အျမန္လမ္းေပၚမွာ ျဖစ္တာ ကို ၿခံဳၾကည့္ရင္ လမ္းမေကာင္းတာေရာ၊ ယာဥ္ေမာင္း အားနည္းခ်က္ျဖစ္ရင္ လည္း ျဖစ္မယ္။ လမ္းအသံုးျပဳ သေကၤ တေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ရင္လည္းျဖစ္မယ္။ ႏွစ္လမ္းသြားျဖစ္လိုက္၊ သံုးလမ္းသြား ျဖစ္လိုက္နဲ႔ အဲ ဒါေတြနဲ႔ ေပါင္းမိေတာ့ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ပိုျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာ လို႔ရတယ္။

ဦးမ်ိဳးျမင့္
(မန္ေနးဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ)
ဗႏၶဳလသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးကုမၸဏီလီမိတက္

အစ္ကိုက ေရႊမန္းသူအေဝးေျပး ကားေတြနဲ႔ ဆိုင္တာပါ။ အစ္ကိုတို႔က အျမန္လမ္း စဖြင့္ကတည္းက ကားေတြ ဆြဲတာေပါ့။ ကားေတြစဆြဲကတည္းက ကားသစ္ေတြနဲ ႔ပဲဆြဲ တာ။ ကားသစ္ေတြက် ေတာ့ကားေတြက ေကာင္းေတာ့ အရမ္း ေမာင္းခ်င္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီက တည္းက ယာဥ္ေမာင္းေတြကို ေဆာင္ ပုဒ္ေလး တစ္ခု ေပးထားတယ္။

”ကားေကာင္းတိုင္း တအားမေမာင္းနဲ႔” ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ အျမန္လမ္းဆိုတာ လည္းျမန္မာႏိုင္ငံက လမ္းေတြထဲမွာ အေကာင္းဆံုးပဲေလ၊ အဲဒီအတြက္ကလည္း ”လမ္းေ ကာင္းတိုင္းအရမ္းမေမာင္းၾကနဲ႔”ေပါ့။ ကိုယ္ႏိုင္ တဲ့အရွိန္နဲ႔ပဲ ေမာင္းသင့္ပါတယ္။အခု ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရာဇာမင္းယာဥ္ေမွာက္တာ ကလည္း ကားေလးကိုေက်ာ္ရင္း အ ရွိန္လြန္ လို႔ ျဖစ္သြားတာေလ။ ဒါေၾကာင့္ အစ္ကိုတို႔ ေရႊမန္းသူက ယာဥ္ေမာင္းေတြကိုလည္း ေျပာထားတယ္။ကားတစ္စီးကို ေက်ာ္မယ္ဆိုရင္ မနက္ပုိင္းဆို ဟြန္းတီးပါ။ ညဘက္ကို မီးႀကီးထိုးၿပီး မီးထိုးၿပီး လမ္းေတာင္းပါလို႔။ အဲဒီလို လုပ္လို႔ တစ္ဖက္ကားက ေက်ာ္တက္ခိုင္း လို႔ အခ်က္ျပတာျဖစ္ျဖစ္ လမ္းေပးတာ ျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလိုက်မွ ကားေက်ာ္ တက္ပါလို႔ ေျပာထားတယ္။ ကိုယ္ကေရွ႕ မွာေရာက္ေနရင္လည္း ေရွ႕မွာလမ္း က်ဥ္းရွိတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ကားတစ္စီးရွိ မယ္ဆိုရင္ ေက်ာ္မတက္ေအာင္ အခ်က္ ျပေပး ပါ။ ေက်ာ္တက္လို႔ရၿပီဆုိမွ ေက်ာ္ တက္လို႔ရတဲ့ အခ်က္ျပေပးပါ။ ၿပီးရင္အ ရွိန္လည္း ေလွ်ာ့ေပးပါ။ ဘာလို႔လဲဆို ေတာ့ ကိုယ့္ကားကို ေက်ာ္တက္မယ္ဆို ရင္ ကိုယ့္ ထက္ မ်ား တဲ့အရွိန္နဲ႔ ေက်ာ္မွရ မွာေလ။ ၿပီးရင္လမ္းေကာင္းလည္း ကားေကာင္းဖို႔ လိုတယ္။ ကားေတြရဲ႕ အႏၲရာယ္ျဖစ္တဲ့ ဘီးေပါက္တယ္။ တိုင္း ေရာ့ ျပဳတ္မယ္။

ကားစတီယာတိုင္ တစ္ ခုခုခ်ိဳ႕ယြင္းမယ္။ ဒါေတြကိုလည္း ထိန္း တတ္ဖို႔လိုတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္ႏိုင္ တဲ့ အရွိန္နဲ႔ေမာင္းဖို႔ပဲ လိုတယ္။ မေတာ္ တဆမႈျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ကားေၾကာင့္ရယ္၊ လမ္းေၾကာင့္ရယ္၊ လူေၾကာင့္ရယ္၊ ရာသီဥတုေၾကာင့္ရယ္နဲ႔ လမ္းအသံုးျပဳ သူေၾကာင့္ ျဖစ္တတ္တာပါ။ အဲဒီထဲမွာ အဓိကအက်ဆံုးကေတာ့ ယာဥ္ေ မာင္း ေပါ့။ ကိုယ့္ကားေကာင္းလို႔ ေမာင္းတာ ျဖစ္ျဖစ္၊ လမ္းေကာင္းလို႔ ေမာင္းတာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ခုနကေျပာတဲ့ အခ်က္ေတြကို သတိထားသင့္တယ္။

ကိုေဆြပိုင္ဦး
(ကားဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူ)

အစ္ကိုအမ်ားဆံုးႀကံဳရတာေတာ့ ကားႀကီးေမာင္းတဲ့လူေတြပါပဲ။ သူတို႔ကသတ္မွတ္ထားတဲ့အရွိန္ထက္ကို ေက်ာ္ၿပီးေမာင္းတယ္။ ကားႀကီးေမာင္း ၿပီး ကားေလးေတြကို ကပ္ေက်ာ္တယ္။ အဲဒီမွာ ကားႀကီးကတုိးလာတဲ့ ေလအ ရွိန္နဲ႔ ကားေလးက ေအာက္ဘက္ကို ပါ သြားတတ္တယ္။ သတိမေကာင္းတဲ့ ကားသမားတစ္ေယာက္ဆိုရင္ ဒီလုိ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ အႏၲရာယ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကားႀကီးက ကိုယ့္ေဘးက ျဖတ္ရင္ သူတို႔က ေလကို ၿဖိဳခြင္းသြားတာေလ။ အဲဒီေလက ကိုယ္တို႔ကားေလးေတြ ဘက္ကို တုိးၿပီးဆြဲ သြားတတ္တယ္။ ၿပီး ေတာ့ တခ်ဳိ႕ကားေတြက လမ္းအလယ္ စည္းက ေမာင္းၾကတယ္။ ေနာက္ကား က အရွိန္နဲ႔ေမာင္းလာတာ ျမင္ေနရ လည္း ေအာက္ မခ်ေပး တဲ့ကားေတြ ရွိတယ္။အဲဒီလိုေတြမွာလည္း အႏၲရာယ္ မ်ားတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ေဘးခ် ေပးတယ္။ ကားတစ္စီးကိုေက်ာ္မယ္ဆို ရင္လည္း အနည္းဆံုးေတာ့ ဟြန္းတီး ၿပီးမွ ေက်ာ္သင့္တယ္။ အစ္ကိုျမင္ရေတာ့ တခ်ဳိ႕လူေတြက အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ေဘးကေန ေဝါခနဲ ေက်ာ္တက္သြားတာ။ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲ ဟြန္းတီးမယ္။ ဒါမွမ ဟုတ္ည ဘက္ဆုိမီးႀကီးထုိးျပမယ္ဆိုရင္ တစ္ဖက္ယာဥ္ေမာင္းလည္း သတိထား မိသြားမယ္။ အိပ္ငိုက္ေနမယ္ဆိုရင္ ေတာင္ နည္းနည္းသတိထားမိသြားၿပီး မ်က္စိက်ယ္ သြားႏုိင္ တယ္။ ၿပီးရင္ လမ္းက အိပ္ငိုက္တယ္ေလ။ ခုၾကားတာကေတာ့ လမ္းမွာဆုိင္ေလးေတြဖြင့္မယ္ဆုိ ၿပီးေပါ့။ အစ္ကိုအခု ျမင္ေနရတာက ေတာ့ အိမ္သာေတြ ပဲ ေဆာက္ ထား တာ ေတြ႕တယ္။ ႏုိင္ငံတကာမွာဆုိလည္း ကီလုိ ၂ဝ၊ ၃ဝ အကြာအေဝးေလာက္မွာ ဆိုင္တစ္ဆုိင္ေတာ့ ရွိတယ္။ အဲဒီလုိ တကယ္ေဆာက္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ကားေမာင္း ရင္း အိပ္ငိုက္လာၿပီဆုိတာနဲ႔ ေဘးမွာ ရွိတဲ့ ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ဝင္နားလို႔ရ တယ္။ ဒါဆိုအဆင္ေျပမွာေပါ့။ အခု သတိထားရမွာက မုိးရာသီဆိုေတာ့ ဒီ အျမန္လမ္း မွာက ေရတင္ တယ္။ ေရက မက်ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာကားကို အရွိန္ နဲ႔မေမာင္းသင့္ဘူး။ အရွိန္နဲ႔ေမာင္းလာ လုိ႔ ေရဝပ္လာလုိ႔ ေရဝပ္ေနတဲ့အထဲပါ သြားရင္ ေရကဆြဲခ်သြားၿပီး ကား က ေမွာက္မွာပဲ။ အဲဒါကိုေတာ့ သတိထား ေစခ်င္တယ္။

ကိုေဇာ္သက္ေထြး
(Travels & Tour ယာဥ္ေမာင္း)

အစ္ကိုတို႔ အျမန္လမ္းသြားလို႔ရွိရင္ ေတြ႕ႀကံဳရတာေတြကေတာ့ မ်ားတာေပါ့။ အျမန္လမ္းက ရန္ကုန္ကေန ေနျပည္ေတာ္ေလာက္ထိကေတာ့ လမ္း ကအေကြ႕အေကာက္ မ်ားေတာ့ သိပ္မေမာင္းၾကဘူး။ ေနျပည္ေတာ္ေက်ာ္သြားေတာ့ အသားကုန္ ေမာင္းၾကတယ္။ လမ္းကေျဖာင့္ေနတာမ်ားတယ္ေလ။ ေျပးတက္ေျပးဆင္းကုန္းေတြေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြ အိပ္ငိုက္တယ္။ လမ္းက နည္းနည္းက်ဥ္းေတာ့ ငိုက္လိုက္တာနဲ႔ ကားကေဘးကို ဆြဲသြားတာပဲ။

အဲ့မွာမိုင္တိုင္ေတြနဲ႔ တိုက္မိတာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြကလမ္းၫႊန္ ဆိုင္းဘုတ္ေတြမွာ ျပထားတဲ့စည္းကမ္း ေတြကို မလိုက္နာဘူး။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြ မွာ ၈ဝ ထက္ ပိုမေမာင္းရဆိုတဲ့ ေနရာေတြမွာလည္း ပိုေမာင္းတယ္။ သူတို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာေတြမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ေမာင္းမယ္ဆိုရင္ အႏၲရာယ္ နည္းသြားမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ ဒီလမ္းကို အၿမဲသြားေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ဒီလမ္းေၾကာင္းကို နည္းနည္းေတာ့သိေနၿပီ၊။ အၿမဲသြားေနက်မဟုတ္တဲ့ လူက်ေတာ့ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ကား ေတြ က်ပ္တာနဲ႔ ဘာနဲ႔ ေမာင္းလို႔ မရဘူး။ ဒီအျမန္လမ္းက်ေတာ့ လမ္းရွင္းေတာ့ အသားကုန္ေမာင္းၾကတယ္၊ လမ္းသေဘာတရားမသိေတာ့ျဖစ္ၾက တာမ်ားမယ္ ထင္ တယ္။ Highway ဆိုတာက မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အႏၲရာယ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ထားရတယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ ေခ်ာက္ခ်ားတတ္တဲ့ စိတ္နဲ႔လည္း ျဖစ္ တတ္တယ္။ အစ္ကို တစ္ခါႀကံဳ ဖူး တယ္။ ကားေဘးကေန တြယ္ၿပီးလိုက္လာတာ။ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးႀကံဳရင္လည္း သတိထားရမွာပဲ။ အဓိကေတာ့ စိတ္ပါပဲ။ စိတ္ရွည္ရမယ္။ ဒီ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို သြား ရင္ ျမန္ျ မန္ ေမာင္းလည္း အမ်ားဆံုး ႏွစ္နာရီေလာက္ပဲ ေစာေရာက္မွာေလ။ အႏၲရာယ္တစ္ခုခုႀကံဳရင္ ပိုၿပီးေနာက္က်မယ္။ ကိုယ္လည္းခံရမယ္။ ဒါေတြ ေမ့မေနသင့္ ဘူး။ သတိ ထားသင့္ပါတယ္။

ဦးသန္းတင့္
(ယာဥ္ေမာင္း၊ လုပ္သက္ ၁ဝႏွစ္အထက္ရိွသူ၊ ရာဇာထြန္းယာဥ္လိုင္း)

အဓိကေတာ့ ကိုယ္ကပဲ အဓိကပါ။ ယာဥ္ေမာင္းေနတဲ့ မိမိသာလွ်င္ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္တယ္။ တစ္ခုခုျဖစ္ရင္ ယာဥ္ေမာင္းဆုိတာ ၾကားေနရတယ္။ တခ်ဳိ႕ ယာဥ္ေမာင္းေတြ က်ေတာ့လည္း ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္မပီသဘူး။ တခ်ဳိ႕ဂိတ္ေတြမွာ Owner ကေန ပစားေပးလို႔၊ စပါယ္ယာကေန ကားတက္ေမာင္းၾကတယ္။ အဲဒီကေန ယာဥ္ေမာင္းျဖစ္ လာၾကတာ ေအာင္မဂၤလာအေဝးေျပးမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။

ယာဥ္ေမာင္းတစ္ေယာက္ ကား ေပၚတက္တာနဲ႔ သတိရိွရမယ္၊ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းမစားရဘူး။ ဘယ္ဘက္၊ ညာဘက္၊ အတြင္းမွန္စတာေတြ ၾကည့္ရမယ္။ ကိုယ္ခႏၶာ၊ နား၊ ႏွာေခါင္းေတြ လည္း သတိရိွေနရမယ္။ ဒါေတြကုိ ကြၽမ္းက်င္ၿပီးသား ျဖစ္ေနရမယ္။ လမ္းပိုင္းက်ေတာ့ ရန္ကုန္က အထြက္ ၇၅ မုိင္၊ ၇၆ မိုင္ဆုိရင္ ကား အေကြ႕ေ တြ ေကြ႕ရမယ္။ ဒါေပမဲ့ လမ္း က တစ္ေျပးညီလို ျဖစ္ေနတယ္။ ကားေကြ႕တဲ့ေနရာမွာ တစ္ဖက္လမ္း နည္း နည္းျမႇင့္ေပးထားမွ ေနာက္တစ္ ဖက္ကို က်တဲ့အခါ ဟန္ ခ်က္ ထိန္းႏိုင္မယ္။ လမ္း တည္ေဆာက္ထားပံုက စံခ်ိန္စံၫႊန္းႏွင့္ မညီတာေတြ႕ရတယ္။ကားေမာင္းတဲ့အခါ ကီလို ၁ဝဝ ထက္မေက်ာ္ရဘူး သတ္မွတ္ထားတယ္။ တစ္ခါ တေလ က်ေတာ့ ေက်ာ္တယ္။ ဥပမာ ကုန္းဆင္းရိွရင္ ကီလို ၁၁ဝ၊ ၁၂ဝ ရိွသြားတတ္တယ္။ အကယ္၍ မေတာ္လို႔ ဘရိတ္ေပါက္ရင္ ငါဘာ လုပ္ရမလဲ ဆုိတာ ယာဥ္ေမာင္း တစ္ ေယာက္အေနနဲ႔ ကြၽမ္းက်င္ေနရမယ္။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္က ၆ နာရီ ၾကာခ်ိန္ရိွတယ္။ ကားေမာင္းတဲ့အခ်ိန္ မွာ ယာဥ္ေမာင္းအေနနဲ႔ က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္ေနရမယ္၊ လန္းဆန္းေနရ မယ္၊ ကားမွာ ထိုင္ခံု ၄၄ ခံုပါရင္ အ ကုန္လံုး ခရီးသည္ေတြ ေရာင္းလို႔ မျဖစ္ ဘူး။ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ေယာက္ နားဖို႔ အတြက္ ခ်န္ထားေပးရမယ္။ ယာဥ္ ေမာင္းတစ္ေယာက္က ေမာင္းေနတယ္။ က်န္ တစ္ေယာက္က အနားေပးခ်ိန္ ရိွ သြားရင္ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ မရိွ ႏုိင္ဘူး။ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ေယာက္က ကားေပၚမွာ တစ္နာရီ တစ္နာရီခဲြ ေလာက္ အိပ္ေပ်ာ္သြားရင္ကို သူ တစ္ ေနကုန္ ေမာင္းလို႔ရေနၿပီ။ ယာဥ္ေမာင္း အတြက္ ထိုင္ခံုမခ်န္ဘဲ ေရာင္းတဲ့ ကား ဂိတ္ေတြလည္း ရိွေနတယ္။ အဲဒါက မျဖစ္သင့္ဘူး။

ယာဥ္ေမာင္းတစ္ေယာက္ ဘယ္ ေလာက္ပဲ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္တယ္ ေျပာ ေျပာ၊ အနားမရရင္ မေမာင္းခုိင္းနဲ႔။ တခ်ဳိ႕ဂိတ္ေတြမွာ ယာဥ္ေမာင္းကို ေရာက္/ျပန္ ေမာင္းခုိင္းတာ ရိွတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းက နံပါတ္ (၁) လန္းဆန္း ေနရမယ္။ ကြၽမ္းက်င္မႈ ရိွရမယ္။ စိတ္ ဖိစီးမႈေတြ မရိွရဘူး။ ခရီးသြား မိဘျပည္ သူေတြ အေနနဲ႔လည္း ယာဥ္ေမာင္းေတြ ဆုိ ငါတုိ႔က ပိုက္ဆံေပးၿပီး စီးတာပဲ ဆုိတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ တန္ဖိုးထားေပးဖို႔ လိုတယ္။ ျဖစ္သြားမွ သိန္း ၃ဝ၊ ၄ဝ ဆုိတာ ဘာမွလုပ္လို႔မရဘူး။

ထက္ထက္မိုးျမင့္ ၊ ေဇေဝယံ

ACM Credit To: Popular Myanmar News Journal
မိတ္ေဆြ-ဒီလင္႔ ၂ ခုကို Click ႏွိပ္ရုံျဖင္႔သတင္းအစုံကိုဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://www.ayechanmon-news1.com/
1

Post a Comment

 
Top