0

(ေဆာင္းပါးရွင္ - သစ္ထြဋ္)

ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပုိင္းအတြင္း လူေတြရဲ႕ၾကားထဲ ေျပာမဆုံးေအာင္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေျပာျပပါဆုိရင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမွာ လူအေသအေပ်ာက္မ်ားခဲ့တဲ့ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္စဥ္ကုိသာ ညႊန္ျပရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ ေအာ့ႏွလုံးနာစရာႀကီး

ေမ ၁၂ ရက္က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အျမန္လမ္း ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူေတြရဲ႕စိတ္၀င္စားမႈေရခ်ိန္ဟာ အထူးျမင့္တက္ခဲ့တာ ေတြ႕ရၿပီး အရပ္ထဲ၊ ေစ်းထဲပါမက်န္ ေ၀ဖန္ေျပာဆုိမႈေတြ ရွိခဲ့ၿပီး ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္စဥ္အေပၚ ေ၀ဖန္မႈေတြ အထူးျမင့္တက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားျပည္သူေတြ ေ၀ဖန္မယ္ဆုိလည္း ေ၀ဖန္ခ်င္စရာပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဧၿပီလက အျမန္လမ္းေပၚမွာပဲ ယာဥ္တုိက္မႈမွတစ္ဆင့္ ယာဥ္မ်ားမီးေလာင္ကြၽမ္းမႈ ျဖစ္ရာက စံခ်ိန္တင္ လူ ၁၂ ဦး ေသဆုံးခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူေတြၾကား အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အရွိန္မေသေသးခင္ ေမလမွာထပ္ျဖစ္တဲ့ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈက လူ ၁၄ ဦးရဲ႕အသက္ကုိ ႏုတ္ယူသြားျပန္တယ္။ ေမလအတြင္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈက ဧၿပီလကစံခ်ိန္ကုိ ထပ္ခ်ဳိးသြားတာေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူေတြအၾကား ေ၀ဖန္မႈေတြဟာ အေတာမသတ္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီ ယာဥ္တုိက္မႈအေၾကာင္း ၾကားရသူအေပါင္းဟာ စုတ္တသပ္သပ္နဲ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကရသလုိ အားလုံးရဲ႕ စိတ္အေတြးထဲမွာေတာ့ အျမန္လမ္းဆုိတာ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ ေအာ့ႏွလုံးနာစရာ သတၱ၀ါႀကီးႏွယ္ ခံစားေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သိရက္ႏွင့္ အသုံးျပဳခြင့္ေပး

ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္စဥ္ကုိ ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြက ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေဖာ္ျပလာၿပီးေနာက္မွာေတာ့ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ ေ၀ဖန္မႈေတြ ဆူညံလာရာ ဌာနဆုိင္ရာအခ်ဳိ႕လည္း အရင္တုန္းကလုိ လမ္းေၾကာင့္မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ဘူးခံျငင္းမေနေတာ့ဘဲ လမ္းရဲ႕လုိအပ္ခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြရွိေၾကာင္း ၀န္ခံလုိက္ရပါတယ္။ ၀န္ခံရာမွာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးဟာ အျမန္လမ္းေတြရွိရမယ့္ အရည္ေသြးစံခ်ိန္၊ စံႏႈန္းေတြ လုိအပ္ေနတဲ့လမ္းျဖစ္ၿပီး အျမန္လမ္းအဂၤါရပ္နဲ႔ ညီညြတ္ျခင္း မရွိေသးပါေၾကာင္း အဲဒီလမ္းကုိ တာ၀န္ခံ တည္ေဆာက္ရာမွာ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စစ္အင္ဂ်င္နီယာ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး႐ံုးနဲ႔အတူ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ၀န္ခံေျပာၾကားလုိက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေသအေပ်ာက္မ်ားခဲ့တဲ့ ေမ ၁၂ ရက္ျဖစ္စဥ္အၿပီး သံုးရက္အၾကာ ေမ ၁၅ ရက္မွာ မီဒီယာမ်ားေရွ႕မွာ အခုလုိ ေျပာၾကားခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အျမန္လမ္းကုိ ဖြင့္လွစ္အသုံးျပဳခြင့္ ေပးခဲ့ခ်ိန္မွာ အျမန္လမ္းအဂၤါရပ္နဲ႔ ျပည့္စံုျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း ေျပာဆုိခဲ့တာေၾကာင့္ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့လမ္း မျဖစ္တာ သိရက္နဲ႔ အသုံးျပဳခြင့္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ေပၚလြင္လာပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္မွန္ကန္မႈ ရွိသလဲ

လမ္းတစ္မုိင္ကုိ က်ပ္ ၂ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံနဲ႔ လမ္းမႀကီးတစ္ခုလုံးအတြက္ ကုန္က်ခဲ့တဲ့ က်ပ္ဘီလ်ံ ၉၀၀ ေက်ာ္ (အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ဘီလ်ံနီးပါး) ကုန္က်ခဲ့ေပမယ့္လည္း အျမန္လမ္းအဂၤါရပ္ေတြ ျပည့္စုံတဲ့လမ္းကုိ အမ်ားျပည္သူေတြ သုံးခြင့္မရခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လမ္းေဖာက္ရာမွာ အလြဲသုံးစားမႈေတြ ရွိခဲ့သလားဆုိတာ သိခ်င္တဲ့သူေတြ ရွိေနေပမယ့္ ယေန႔အထိေတာ့ တာ၀န္ရွိသူေတြက တရား၀င္ထုတ္ေဖာ္ မေျပာေသးပါဘူး။ သူတို႔ေျပာတာကေတာ့ လက္ရွိလမ္းကုိ ရွစ္လမ္းသြားလမ္းမအျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕မယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့ေပမယ့္ တုိးခ်ဲ႕မယ့္အစီအစဥ္ကုိ အတိအက် မေျပာႏုိင္ေသးဘဲစီစဥ္ဆဲလုိ႔သာ ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။ တစ္ဖက္မွာ လမ္းအေနနဲ႔ လုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနဆဲလုိ႔ ၀န္ခံေပမယ့္ အျမန္လမ္းယာဥ္တုိက္မႈ အခ်က္အလက္ေတြ ေျပာတဲ့အခါမွာေတာ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း လူေၾကာင့္ ၆၃ ဒသမ ၆၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ယာဥ္ေၾကာင့္ ၂၃ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လမ္းေၾကာင့္ ၁ ဒသမ ၁၆ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ၀ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ယာဥ္တုိက္မႈေတြ ျဖစ္ပြားခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိခဲ့ျပန္တာေၾကာင့္ လမ္းေၾကာင့္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ယာဥ္တုိက္မႈ ရာခုိင္ႏႈန္းေတြက ဘယ္ေလာက္မွန္ကန္မႈ ရွိသလဲဆုိတာ ေတြးစရာျဖစ္ရပါတယ္။

အားလုံးႏႈတ္ပိတ္ေနၾကဆဲ

ေမ ၁၂ ရက္ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူအၾကား အုန္းအုန္းကြၽက္ကြၽက္ ေ၀ဖန္သံေတြ ရွိလာခဲ့ေတာ့ ျဖစ္ၿပီးသိပ္မၾကာပါဘူး ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ရာဇာမင္းယာဥ္လုိင္းရဲ႕ ရန္ကုန္နဲ႔ ေနျပည္ေတာ္ ေျပးဆြဲေနတဲ့ ခရီးစဥ္ေျပးဆြဲခြင့္ကုိ ႐ုပ္သိမ္းလုိက္ေၾကာင္း သက္ဆုိင္ရာက ေၾကညာခဲ့ျပန္တယ္။ ေနာက္မၾကာဘူး ယာဥ္တုိက္မႈမွာပါတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းရဲ႕ ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ဟာ ယာဥ္ေမာင္းခြင့္ပိတ္ပင္ခံထားရတဲ့ လုိင္စင္ျဖစ္လုိ႔ ရာသက္ပန္ လုိင္စင္ပိတ္သိမ္းဖုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လုိ႔ ေၾကညာျပန္ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ယာဥ္တုိက္မႈ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုမွာ ယာဥ္ေမာင္းမွာလည္း တာ၀န္အျပည့္အ၀ ရွိတာေၾကာင့္ အေရးယူသင့္တာ ယူရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေမာင္းႏွင္ခြင့္လုိင္စင္မရွိတဲ့သူ အျမန္လမ္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေပၚ ေရာက္ေနတာက ယာဥ္လုိင္းအျပင္ အျခားတာ၀န္ရွိတဲ့သူေတြေကာ မရွိၾကေတာ့ဘူးလား။ ယာဥ္သြားဖို႔ မျပည့္စုံတဲ့လမ္းကုိ ေဖာက္ထားခဲ့သူေတြ၊ လမ္းအဂၤါရပ္ မျပည့္စုံေသးပါဘူးဆုိတာကုိ အတင္းအသုံးျပဳခုိင္းခဲ့ သူေတြမွာေကာ တာ၀န္မရွိၾကဘူးလားဆုိတာ ေမးစရာရွိလာပါတယ္။ ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္အထိေတာ့ အားလုံးဟာ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ ေနၾကဆဲပါ။

ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ကိစၥရပ္တစ္ခုဟာ အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာပါမယ္ ဆုိတာပါ။ အစမေကာင္းတဲ့ ရွိသင့္ရွိအပ္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြ ျပည့္စုံမႈမရွိဘဲ အသုံးျပဳခုိင္းခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းဟာ ေနာက္ပုိင္းမွာ အမ်ားေ၀ဖန္သလုိ တစ္မုိင္တစ္ေယာက္ႏႈန္း ေသဆုံးေစခဲ့တဲ့ အေျခအထိ ေရာက္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီလမ္းကုိ ျပန္ျပင္ဖုိ႔ လုိတယ္ဆိုတယ္လုိ႔ ေျပာေနေပမယ့္ ဘယ္ေနရာေတြ ျပင္မွာလဲ။ မျဖစ္မေန ျပင္ရမယ့္ေနရာေတြ (ယာဥ္တုိက္မႈ မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားတဲ့ေနရာ) စျပင္မွာလား။ အရင္အတုိင္း ပုံမွန္ျပင္တာေတြပဲ ဆက္လုပ္သြားမွာလားဆုိတာ မသိႏုိင္ေသးသလုိ ဒီေန႔အထိလည္း အင္အားနဲ႔ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီဆုိတာ မျမင္ရ၊ မၾကားရေသးပါဘူး။ ျပင္ဖုိ႔ဆင္ဖုိ႔ကိစၥေတြသာ မၾကားရေသးေပမယ့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေမ ၁၅ ရက္ကေတာ့ ကုန္တင္ယာဥ္ေတြ ျဖတ္သန္းမေမာင္းဖုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အျမန္လမ္းေပၚမွာ ဆလြန္းကားေတြတင္လာတဲ့ ၁၆ ဘီးနဲ႔ ၂၂ ဘီး အႀကီးစားကုန္တင္ယာဥ္ ခုနစ္စီး ၁၁၅ မုိင္ တုိးဂိတ္အနီး ေတြ႕လုိက္ရေၾကာင္း သတင္းဓာတ္ပုံ ေတြ႕လုိက္ရၿပီးေနာက္မွာေတာ့ အျမန္လမ္းေပၚ ယာဥ္တုိက္မႈေတြေလ်ာ့က်ဖုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္ဆုိတဲ့ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကုိ ဘယ္လုိစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါသလဲလုိ႔ ေမးလုိက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။

(ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းတစ္ေနရာကုိ ေတြ႕ရစဥ္)

ACM Credit To:Eleven Media Group
မိတ္ေဆြ-ဒီလင္႔ ၂ ခုကို Click ႏွိပ္ယုံျဖင္႔ သတင္းအစုံကိုဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/excellencemedia
http://ayechanmon-news1.blogspot.com/

Post a Comment

 
Top